Ūkio ministras D.Kreivys: multimilijonierius ar eilinis bėdžius?

… Šiokia tokia problemėlė iškilo netikėtai…

ekonomika.lt paskelbė 100 turtngiausių Lietuvos verslininkų sąrašą.

Skaičiai vietomis keisti ir nelabai įtikinantys, tačiau problema ne čia – anokia čia problema, ar N.Numavičius turi 2,5 milijardo, ar 1,7, nėra skirtumo ir ar B.Lubys valdo 1,5 ar 2 milijardus.

Bet štai informacija apie tai, kad Ūkio ministro D.Kreivio šeima valdo 170 milijonų litų vertės turtą, nustebino. Nes pats esu apie ministrą rašęs ir gyręs, kad per 12 metų iš visiško skurdžiaus sugebėjo tapti milijonieriumi. Tiesa, mokesčių tarifai, pagal kuriuos ministras savo mokesčius mokėjo, nelabai aiškūs buvo, bet niekam labai nerūpėjo.

Nerūpėtų ir dabar man Ūkio ministro šeimos šimtai milijonų litų turto, bet kažkaip negirdėjau, kad ministras būtų loterijoje laimėjęs ar kokį sėkmingą sandorį sudaręs.  O kaip dabar prisimenu, kad 2007 metais D.Kreivys deklaravo vos 5 mln. litų visokio turto.

Ir įdomu, tai, kad multimilijonieriumi ekonomika.lt ministrą paskelbė pirmadienį, o reakcijos jokios. Lyg ir sutiktų su tuo, kas rašoma:

Dabartinio ūkio ministro D. Kreivio šeimai priklauso apie 40 proc. apdailos ir statybinių medžiagų prekybos sistemos „Moki-veži“ akcijų. Pernai dešimtmetį atšventusi bendrovė pardavimu baigia pasivyti „Senukus“. Šiai prekybos sistemai priklauso 25 prekybos centrai ir parduotuvės.

Pasidarė smalsu.

Patikrinau ministro ir jo žmonos 2008 ir 2009 metų turto deklaracijas. Pasirodo, ministrui po 2007 metų nesisekė – visas šeimos turtas sumažėjo kelis kartus ir 2009 metų pabaigoje net milijono nesiekė.

 Gali būti, kad 2008-2009 turėtas akcijas ne laiku pardavė…

Tačiau apie kokius nors naujus įsigijimus nieko nežinoma, nes pernai ministras, pažeisdamas įstatymus, savo viešų ir privačių interesų nedeklaravo.

Tai – tikriausiai šeimos bruožas, nes jo sutuoktinė įstatymų taip pat nepaiso ir viešų ir privačių interesų deklaracijų pastaruosius trejus metus taip pat neteikia.

Nieko čia nuostabaus, juk žinome, įstatymai Lietuvoje galioja ne visiems. Arba bent jau ne visiems vienodai.

Bet yra visoje šioje istorijoje ir įdomių dalykų.

Mat 65 procentus akcijų bendrovėje „Makveža“, kuri valdo prekybos sistemą „Moki-veži“, kurios 40 procentų,  pasak ekonomika.lt, valdo D.Kreivio šeima, įsigijo bendrovė „Stamija„.

Ta pati „Stamija“, kurios akcijas D.Kreivys kažkokiam fiziniam asmeniui pardavė už mažiau nei 5000 litų vos tapęs ūkio ministru.

Tas fizinis asmuo šiandien tikriausiai labai džiaugiasi…

Bet kas yra tas laimingasis, sužinoti nėra lengva, nes bendrovė „Stamija“ – koks sutapimas – pažeisdama įstatymus, Registrų centrui duomenų apie savo akcininkus nepateikia…

Tad belieka tik spėlioti, ar ekonomika.lt žurnalistai paleido „antį“, ar ministras ir jo sutuoktinė kažką supainiojo pildydami deklaracijas.

Dar, žinoma, gali būti, kad turėtas „Stamijos“ akcijas D.Kreivys pardavė savo ar savo sutuoktinės tėvams, broliams ar seserims, jei tokių turi. Juk tai irgi šeima.

Ir tai tikriausiai būtų teisėta.

O kokio nors teisinio pagrindo reikalauti ministro, kad jis paaiškintų, kaip yra iš tikrųjų, tikriausiai nėra…

Todėl taip ir lieka neaišku, ar D.Kreivys yra multimilijonierius, ar eilinis bėdžius kaip mes visi?

(12 balsų, vidurkis: 4.42 iš 5)
Loading...
  • aušra maldeikiene

    labai juokinga istorija. Bet gal investuojami Opus Dei pinigai? :)

  • aušra maldeikiene

    tiesą sakant peržiūrėjau pradinį ekonomika.lt tekstą. Labai neįtikinantis, ir manau, kad Kreivio istorija taip pat kažkokia nerišli.

  • nerijus

    Jei milijonierius ar verslininkas eina politikon, tai jis arba bankrutuoja arba nesiseka verslas. Nepamenu kas taip yra pasakęs. Tik tai akivaizdi tiesa.

    Kodėl nei vienas iš LLRI nėra verslininkas, nors taip gerai žino verslo abėcėlę?..Mažiau reikia protauti, o ir pinigai garantuoti.
    Profesorius Juozaitis gerai juos pavadino: demagogai iš „pasileidusios rinkos“ instituto.

    • Gintas

      Nerijau,
      Nesutinku. Galbūt jei milijonierius verslininkas eina į politiką, jam rūpi Lietuva? :)
      Pinigų yra.. jų užtenka . Verslas atsibodo – nebėra savirealizacijos galimybių :) O Juk viso pasaulio pinigų neuždirbsi.

  • sim

    123876473 Uždaroji akcinė bendrovė „STAMIJA“
    Mindaugas Sinkevičius, Direktorius (taip pat ir AB „Specializuota komplektavimo valdyba“ direktorius)
    VYDŪNO G. 27, VILNIAUS M., VILNIAUS M. SAV.
    1997-01-24 Juridinių asmenų registre / Veikiantis Subjektas

    Darbuotojų skaičius
    2009-10-01 1 – 2

    Registraciniu įmonės adresu dar yra registruotos
    302414323 UAB INFOMANIA
    124142240 Uždaroji akcinė bendrovė „BALDENIS“
    223517610 UAB „Pabaltijo namai“
    2386401 A. Zadarockienės individuali įmonė
    126383642 987-oji daugiabučio namo savininkų bendrija
    2467822 D. Šteinio įmonė
    1011608007 Ūkininkas GEMUTĖ LUNIENĖ
    2511496 66-oji gyvenamojo namo statybos bendrija

    ir ka gi mes cia matome? ogi bingo tuo paciu adresu buvo registruotas ups bankrutaves „BALDENIS“. o jei atmintis neapgauna kreivio feniksu adresas ir kazkoks pilaites mikrorajone.

    E-pašto informacija
    stamija@jak.lt
    jak.lt = UAB „Jungtinė auditorių kontora“ yra narė tarptautinės nepriklausomų apskaitos ir konsultavimo kompanijų asociacijos UHY.
    mindaugas@skv.lt
    skv.lt = AB „Specializuota komplektavimo valdyba“ (SKV) – viena iš didžiausių statybinių ir apdailos medžiagų didmenininkių Lietuvoje, jau ne vienerius metus įsitvirtinusi visų garsiausių ir populiariausių statybinių medžiagų ir interjero detalių didžiausių importuotojų trejetuke.

    saltinis (registracija butina): https://www.cr.lt/imones/imone-UAB-Stamija/noriu/kontaktai/field/f79df10a520e69d93e86

  • Norėčiau ir aš būti Kreivio lygio bėdžius. Su 5 limonais. Ar su 1.

    O šiaip keista.. kad valdžiavyriai „pamiršta“ įstatymus ir žiniaslaida jų už geros vietos dėl to nepaima

    P.S. gera vieta = pakarpa

    • Fredis*

      Norėti – nepakanka, reikia sugebėti. Ši vyriausybė yra tiesiog ideali, nė vieno korumpuoto, nesąžiningo politiko, nėra buvusių komunistinių funkcionierių, kurių pilna būdavo ankstesnėse socialdemokratinėse vyriausybėse. Dainius Kreivys apskritai galėtų būti pavyzdžiu jaunimui kaip turi pradėti politinę veiklą būsimas politikas: http://www.lrytas.lt/-12391342211237695899-%C5%ABkio-ministras-d-kreivys-politikos-prad%C5%BEiamoksl%C4%AF-i%C5%A1%C4%97jo-eisenose-su-fakelais-nuotraukos.htm

      • Dėl korupcijos nežinau. Jie visi šventieji. Tiek socdemai tiek krikdemai.

        O va kad su kompetencija šiai vyriausybei striuka.. tai šviečia per visus galus.

        • romas

          Kokius ekspertinius gebėjimus turite vertinti, kad būtent „šiai vyriausybei striuka“ su kompetencija?

          • Aras

            Ar daug kompetencijos reikia išvadai, jog saulė teka rytuose? Gi plika akimi matosi.

          • romas

            Arai, bent jau žinoti, pasaulio šalis reikia. O vertinant vyriausybės kompetenciją,tiek mažai žinoti neužtenka.
            Su ekonomika yra panašiai kaip su žmogaus sveikata. Jei žmogus ilgai žaloja savo organizmą jis suserga kokia nors liga. Kurį laiką jaučiasi gerai, kol liga būna pradinėse stadijose, o jau kai požymiai išlenda, liga būna labai toli pažengusi. Būna žmogus guli prie mirties ir tą jo būklę kiti vadina krize. Paskui jam padaro kokią reikalingą operaciją, bet jis nepasveiksta iš karto. Reikia ilgai visokius vaistus ryti, sveikai gyventi, kol grįžta į normalią būklę.

          • Aras

            Gerai, tada Kubiliaus vyriausybės nekompetencijos etalonu paimkime naktinę mokesčių reformą. Nekalbant apie PSD (mokestis, kuris sąmoningai buvo slepiamas metus laiko) absurdą, Kubilius dideliai daliai žmonių sudarė sąlygas, kuriose mokesčiai dvigubai viršijo jų pajamas. Aš žinau konkretų pavyzdį, kai žmogus nutraukė oficialią veiklą, užsiregistravo darbo biržoje ir toliau darė ką ir iki tol, tik jau nemokėdamas mokesčių.

          • romas

            Arai, mano priekaišto Daliaus komentarui esmė ne visai tokia. Aš netvirtinu, kad ši vyriausybė yra kompetentinga, bet negaliu sutikti, kad tik ši nekompetentinga. Netgi negaliu pasakyti, kurią vietą ji užima, jei vertintume kompetenciją. Iš viso sunku vertinti, kai vyriausybės dirba skirtingomis ekonominėmis sąlygomis. Manau, kad visos vyriausybės prisidėjo prie šios krizės, nes griuvo nesveiki ir negyvybingi ekonomikos sektoriai. Šių dienų darbo vietos turėjo būti sukurtos tada, kai ekonomika augo. Pinigai tiesiog buvo investuoti ne ten. Ir faktiškai visi žinom kodėl.

          • Visos vyriausybės darė klaidų. Jei kalbėsime apie krizę.. Tai prie krizės daugiausia prisidėjo Socdemai.

            Dėl šios vyriausybės nekompetencijos.. Kitus sektorius vertinti pas mane patį kompetencijos trūksta… bet tai ką jie daro energetikoje yra absurdas. Pradedant sukurpta nauja „nepriklausomybės“ strategija ir trizniavimu dėl sinchroninio prisijungimo prie UCTE ar nauja atomine (kurios elektra kainuos tiek pat kiekir senosios)

          • mdxacuk

            Arui

            Kai žmogus ima manipuliuoti tokiom beviltiškai izbytom frazėm, kaip „naktinė reforma“, leidžia iš anksto įtarti visišką jo nesusigrabaliojimą reikaluose. Kas konkrečiai toj „reformoj“ tamstai rodo vyriausybės nekompetenciją? Apie PSD tai jau tingiu ir kartotis. Nes šitas PSD egzistuoja jau nuo 1996 gegužės ir visada iš principo buvo toks pat, keitėsi tik kai kurie niuansai ir kai kurie tarifai. Tarifai toms grupėms, dėl kurių kilo triukšmas, skirtingu laiku buvo siejami su vidutiniu darbo užmokesčiu arba su MMA, bet ne su kokiom nors realiom pajamom. Faktiškai Kubilius jiems tarifus sumažino keleriopai. Tai, kad iki Kubiliaus (Šimonytės) niekas nepasirūpino rinkti tų įmokų, nors privalėjo – ne Kubiliaus kaltė. Žodžiu, jei norit pasikelti savo kompetenciją PSD srity, susiraskit visus PSD variantus, kurių faktiškai yra 3, ir išsiaiškinkit, kaip yra iš tikrųjų. O ne platinkit turgaus bobų ir filadelfijų sapaliones.

          • romas

            Daliau, statyti atominę nėra šios vyriausybės sprendimas ir tai – politinis sprendimas. Čia reikia arba visiems kartu garsiai nuspręsti ir pasakyti savo partneriams, kad nebestatom, arba profesionalams, dirbantiems valstybės struktūroje, imti ir padaryti taip, kad politinis sprendimas būtų įgyvendintas kiek įmanoma geriau. Aš netikiu, kad valstybinėse struktūrose vien virėjos dirba, arba kad visus energetikos profesionalus ši vyriausybė atleido. Nors jei taip yra, keista, kad žurnalistai tų virėjų neiškapsto. Kad energetikos ministras yra politikas, yra visai natūralu. Taip ir turi būti. Taip pat nebūtinai energetikams gerai matosi visos valstybės strategija, kad jie galėtų iš fragmentų sau pasidaryti labai toli siekiančias išvadas.

  • sim

    Akcinė bendrovė „Specializuota komplektavimo valdyba“ Mindaugas Sinkevičius, Direktorius
    SAVANORIŲ PR. 191A, VILNIAUS M., VILNIAUS M. SAV.
    1992-05-27 Juridinių asmenų registre / Veikiantis Subjektas

    Deklaruota veikla
    515300 medienos, statybinių medžiagų ir sanitarinių įrenginių didmeninė prekyba
    467300 medienos, statybinių medžiagų ir sanitarinių įrenginių didmeninė prekyba

    Apyvarta
    2010-01-01 – 2010-06-30 29 498 100
    2009-01-01 – 2009-12-31 71 976 597
    2008-01-01 – 2008-12-31 80 933 328

    Akcinė bendrovė „Specializuota komplektavimo valdyba“
    Valdyba: MINDAUGAS SINKEVIČIUS, Pirmininkas
    Valdyba: AURIMAS BADIKONIS, Narys
    Valdyba: DAINIUS KREIVYS, Narys
    Vadovas: MINDAUGAS SINKEVIČIUS, Direktorius
    duomenų atnaujinimo data: 2007-06-05
    tvarkytojas: Vilniaus filialas

    Uždaroji akcinė bendrovė „BALDENIS“
    Vadovas: ALGIS KATINAS, Direktorius
    Valdyba: DAINIUS KREIVYS, Narys
    Valdyba: ALGIS KATINAS, Narys
    Valdyba: MINDAUGAS SINKEVIČIUS, Narys
    Valdyba: LINAS ŠEREPKA, Narys
    duomenų atnaujinimo data: 2006-11-13
    tvarkytojas: Vilniaus filialas

  • algirdas

    Jūs skaitote Kreivio ataskaitas. Kreivys skaito jūsų ataskaitas.Jis taip pat gali pertraukti per dantį.Bet jis yra ministras, ir užsiima dideliais darbais. O tai dideli pinigai.Ir tuos milijonus kiekvienas gali savaip pasiskaičiuoti.Galbūt 17 mln., gal ir ne.Man tai dideli skaičiai, kurie nieko nesako.

  • del rakausko irgi pakliedeta nemenkai

  • burbulas

    apie kliedesių karalių ne ką prikliedėsi….

  • VR

    Sutinku del butinybes deklaruoti tai, kas privaloma, bet del viso kita… Man atrodo, kad jei Lietuvoje maziau skaiciuotu vieni kitu pinigus, nereiktu politikams staiga pardavineti turto, perrasineti, dovanoti ir pan. Ir mano galva, cia tas atvejis, kai del sventos ramybes stengtasi neerzinti pavyduoliu (Arturai, cia ne apie tave). Puikiai isivaizduoju, kokia kose uzvirtu ir kokie kaltinimai pareiktu, jei politikas deklaruotu 170 mln lt tura. Panasiai kaip Seime per biudzeto svarstyma Matulas Sedziui reze — „oj, mergaitems prabangius BMW perkate, tai kas jums reiskia tie 150 tukstanciu mokyklos stogo remontui, ir nereiks ju traukti i biudzeta…“ Sedziui Seime isvis ne vieta, bet Matulo pastaba tai jau irgi lygis…
    Vienzo, cia tas atvejis, kai nebus gerai niekada: ar tures ir deklaruos turto, ar atsikratys jo perrasydamas ar dovanodamas artimiesiems, ar apskritai nebus niekada turejes.

  • Marius

    Ministru D. Kreiviu nepasitikiu dar nuo šio straipsnio pasirodymo: http://www.lrytas.lt/-12583247971258009645-valstyb%C4%99-paaukoj%C4%99s-ministras-d-kreivys-neatsigina-apgaut%C5%B3-kreditori%C5%B3.htm Žinoma galima sakyti čia Lietuvos rytas, suprask šališkas, tas taip. Bet, bet kuris turįs bent minimalią savigarbą valdžios žmogus pasiaiškintų dėl pateikiamų faktų. Reakcijos nebuvo. Manau nebus ir po šių naujų duomenų. O tokių svarbių valstybės asmenų reakcijos nebuvimas man knibina mintį, kad viskas yra tiesa.

  • Audrius

    Durna ta praktika, kad kiekvienas prakutęs verslininkas dėl kažkokių tai motyvų (savirealizacijos ieškodamas, patriotizmo vedamas ar pasivogti norėdamas) eidamas į valstybės tarnybą turi slėpti savo uždirbtą turtą „pardavinėdamas“ uošviams, pusbroliams ar dar kažkam. Žiniasklaidos formuojama „gėdos dėl turto“ atmosfera, kuri skirta pavydžiam eklektoratui, iškraipo bet kokią informaciją. Kitaip kuo paaiškinti, kad iki šiol galimi tokie atvejai, kad UAB’ai nepateikia informacijos registrų centrui, kad negalima atsekti galutinio intereso turėtojo verslo struktūrose. Ko bijo įstaymų leidėjai?

  • Mariui

    Ponas esate naivus, jei vis dar tikite lryto rasliavomis.

    • Marius

      Taip, tikiu. Po permastymo. Tačiau taip lengvai suversti – girdi čia lrytas – nepavyks. Patinka ar nepatinka, bet „Lietuvos Rytas“ yra vienas didžiausių nacionalinių dienraščių. Pirmąkart minima informacija apie Kreivį pasirodė taip pat ne provincijos žurnale „Ekstra“. Interneto portalas lrytas.lt taip pat neeilinis fyfų ar sensacijų lygio portalas. Galima mėgti ar nemėgti šio UAB’o ledinių, bet teiginiai apie Kreivį buvo paskelbti. Reakcijos nebuvo. Kodėl? Normaliame pasaulyje jei koks Der Spiegel paskelbtų tokio lygio informacija apie ministrą, būtų pasiaiškinta, paaiškinta kas, kodėl netikslu ir t.t. Antra, jei Kreivys prie minimos įmonės valdymo buvo ne prie ko, tai kodėl kreditoriui atsakė pasiaiškinsiąs? Jei visa ta publikacija – melas, tai buvo galima paduoti į teismą L. Rytą. Žodžiu, peršasi išvada besiremiant Kvedaro straipsniu taip ir buvo kaip kad aprašyta. Tuomet peršasi logiška išvada kodėl tylima: reikia užmiršti šią temą, neakcentuoti viliantis kad žmonės užmirš.

      • Beje svarbiausias dalykas yra netgi ne reakcija. Remiantis straipsniu išeina, kad verslininkas-bankrotas vadovauja Lietuvos ūkiui… o varge…

  • Kuprius

    Skaitau ir netikiu kaip visi puola gynti .O paskleista info mastau yra deza , nes visi gali tave pavadinti kupranugariu o kaip toki dalyka paneigti , nes kuo labiau pulsi irodineti kas prie ko tuo labiau visi sakis ne ne ne tu kupranugaris .

  • nerijus
  • paprasta piliete

    Ir tokie praeities rudimentai, kaip kasa yra?

  • Mykolas
    • Mykolai, jau mačiau. Labai blogai reaguoja…:)

      • Vita

        Na, Arturai, tu visgi labai kategoriskas: nereaguoja — blogai, reaguoja — blogai, nes tu ne tokios reakcijos nori. Jis turi teise nuspresti, kaip reaguoti.

        • Vita, sutinku, jis turi teisę nuspręsti. Aš gi turiu teisę pakomentuoti jo sprendimą. Ir tikrai nesu kategoriškas. Tau asmeniškai, kaip profesionalei, galiu pasakyti, kad, manau, jog ministras pasirino blogą strategiją, ir padarė klaidą, dėl kurios vėliau gali gailėtis.

  • intriga

    nežinau kaip ten yra iš tikrųjų, bet man būtų labai įdomu sužinoti metodiką, kurią taikė ekonomika.lt „žurnalistai“ apskaičiuodami tą mistinį visų paminėtų asmenų turtą.

    palyginimui:
    http://www.veidas.lt/turtingiausieji/turtingiausi-lietuviai-2010-m

    dažnas atvejis, kad turtas skiriasi keliais šimtais milijonų ar net milijardais. Neatitikimai sakyčiau daugiau nei reikšmingi, kaikuriais atvejais, užtenka padauginti/sudėti elementariausius kelis skaičius ir pamatysi, kad ekonomika.lt visišką nesamonę išspauzdino.

  • mumu

    Ministeris akcijas „pardavė“ pusbroliui Arūnui, kuris nuo akcijų įsigijimo laiko tapo „Stamijos“ valdybos nariu. Štai ir visi šposai. ekonomika.lt greičiausia pasimovė ant pavardės. Nors šiaip informacija teisinga : patapau ministeriu, akcijas perdaviau giminėms.