Yra proga švęsti…

… “Condeza de Leganza” 1998 metų, mandarinai, riešutai, rūkytas upėtakis, vynuogės… malkos krosnelėje.

Taip prasideda trumpos atostogos. Savaitė dviese, be žmonių, be susitikimų, be exel’io…

Jau vien tai gera proga švęsti.

Bet netikėtai atsirado ir dar viena.

Už “Subaru Forester”.

Man tas automobilis visada patiko, bet šiandien įsitikinau, kad jis tikrai geras.

Jis nepavedė, kai iš priekio atvažiuojantis “Ford Focus” nusprendė mus taranuoti ir kai pasitraukus į dešinę, nebeliko, kur trauktis.

Mintyse dar šmėkštelėjo mintis: gal išsisukau… Ir iš karto didelis BUM…

Smūgis buvo stiprokas, bet “Subaru Forester” liko stabilus. Nepaisant to, kad po smūgio padanga subliuško, o ratlankis tapo panašus į sraigės kiautą. 

Turint galvoje, kad viskas vyko važiuojant maždaug 90 km/h greičiu ir kad kelio danga buvo nelabai sausa, sakyčiau viskas baigėsi labai laimingai.

Laimingai visiems, nes už mūsų niekas nevažiavo ir “Ford Focus” taip pat sustojo.

Tiesa, nukentėjęs, atrodo, daugiau nei mes, nes kairysis priekinis ratas, panašu atsiskyrė nuo važiuoklės.

 … Surašėmė įvykio deklaraciją, pasirašėme.

Maloniai nustebino ir “Lietuvos draudimo” techninė pagalba. Atvažiavo su tralu maždaug per valandą, apžiūrėjo, pakeitė ratą ir kartu nusprendėme, kad galima važuoti toliau.

Dar vienas pliusas “Subaru Forester”. Durelės, sparnas, žibintas kiek nukentėjo, bet šiaip atsparus automobilis.

Vertas vyno taurės. Ir ne vienos.

Kaip ir “Lietuvos draudimas”. Tiesa, gal reikia palaukti, kaip žalos reguliuosis. Bet gal bus viskas gerai.

Kai pagalvoji, gyvenimas gražus.

Nes galėjo būti daug blogiau… 

P.S. Aš čia gal tą savaitę būsiu kiek rečiau, bet Jūs užsukite.

Nesiautėkite.

Ir nepamirškite spustelėti and “Kalėdų stebuklo”

(4 balsų, vidurkis: 4.00 iš 5)
Loading ... Loading ...
  • burbulas

    Jeigu mano ratlankis “subaroarsubufeto” būtų sudaužytas, būtinai tikrinčiau visą priekinės pakabos, pusašių, pavarų dėžės ir kitų priklausinių būklę, o ypač darbo metu, t.y. sukantis.

  • sigitas

    Artūrai, kaip tikras lietuvis turėtumei pasidomėti ar to Fokuso vairuotojas kuo nors nėra susijęs su konkurentais , sakysime su ELTA ;-) . Čia šiaip, nuotaikai pataisyti. O šiaip tai gero tūso.

    • http://racas.lt Artūras Račas

      Sigitai, ten buvo vairuotoja… Rizika būtų per didelė… Nes kai pagalvoji, viskas baigėsi labai laimingai. Pora metrų ar pora sekundžių ir pasekmės galėjo būti visai kitokios.

  • dariusm

    J.Leitaite berods irgi su foresteriu vaziavo. Jai nesibaige labai gerai.

  • Skaitytojas

    jei būtų taip paprasta, užtektų visiems važiuoti “Subaru Forester” ir žuvusių avarijose kronika išnyktų.

    Nebūčiau tikras, kad išgelbėjo būtent “Subaru”. Nes jei kitąkart pasitaikys moteriškė, kuriai ne “Fiesta”, o troleibusas ir neę ratais prasibraukti, o kaktomuša… Na bet gerai, kas gerai baigiasi.

    P.S. Reikia pranešti kolegoms, kad A.Račas pabuvojo nežinomos moters fiestoje, po to įvyko incidentas, kurio metu moteriškei buvo kažkas sulaužyta, bet incidentas baigėsi taikiai, abu susirašė, kažką pasirašė :)

  • http://nocopyright.lt Vytas

    Kaip tik vakar teko turet reikalu taip pat su lietuvos draudimu. Ivykis daug mazesnis ir paprastesnis: vairuotojas vaziuodamas galu uskliude mane stovinti ir savo kabliu sulauze mano bamperi. Uzpildem viska ir tiek. Pasiskambinau i draudima, tai net iskart pasiule pinigus be jokios apziuros :) Aisku i abziura as nuvaziuosiu :) Bet aptarnavimas labai puikus. Aisku irgi paziuresim, kaip bus kai reikes moketi pinigus.

    • lida

      Kažko nesuprantu, iki šiol teko girdėti vien blogus atsiliepimus apie šią kompaniją. Gal valdžia pasikeitė ?

      • Regis

        Neskubėkim, palaukiam kol Artūrui bus viskas teisingai paskaičiuota ir sumokėta (arba suremontuota). Nors, nežinau kokie dundukai ten turi dirbt, kad nepasidomėt (jeigu nežino) kas yra A.Račas.

        • Skaitytojas

          cha, neužmirškit, kas klientas. Nors mūsų A.R. ne toks populiarus kaip Irma, bet pamatę žinomą žmogų jie elgiasi visai kitaip. Paklauskit eilinių žmogelių, kaip draudikai su jais elgiasi, mulkina išsijuosę, bruka “centus”.

          Na bet jų toks biznis – kuo daugiau surinkti ir kuo mažiau išmokėti.

          • lida

            Taigi, kol sakė vien Artūras, aš ir tylėjau. Bet štai ir Vytas. Nors, tiesa, nežinau, ar jis ne Landsbergis.

    • http://nocopyright.lt Vytas

      Na telefonu siule 306Lt, apziureje duoda 690Lt. teks keisti galini bamperi ir daugiau nieko. Masina mazda 626 94metu senumo. Man pasirode visai sazininga, viska greit ir paprastai apiforminom, pinigus zadejo per 2 savaites i nurodyta saskaita :)

      Kolkas tik geri atsiliepimai.

  • Linas

    kaip tik užvakar atsitiko įvykis ir man,nors tikrai visai mažas ir paprastas:važiuodamas atbulas atgal vilkikas MAN su 40t puspriekabe užkliudė mane stovintį autobuso stotelėje ir savo kabliu sutrupino mano žandikaulį.Turint galvoje,kad viskas įvyko važiuojant maždaug 90km/h greičiu ir kad kelio danga,kaip ir gerb.A.R.atveju kažkodėl buvo šlapia,sakyčiau,viskas baigėsi gan laimingai:kiek nukentėjo tik vilkiko durelės,sparnas ir galinis žibintas. Bet niekas nesutriko,tiesiog užpildėm viską ir tiek.Pasiskambinus į draudimą tuoj pat pasiūlė nemenką sumą pinigų ir be jokios apžiūros.Taip padrąsintas nusprendžiau į jokias abžiūras nebevažiuoti,manau,per išeigines turėtų sugyti savaime.

    • Skaitytojas

      jūs ką nors supratot? Aš tai nieko. Įtariu, kad vilkikas sutrupino ne tik žandikaulį, bet ir kaukolę :)

      • Linas

        nesupratau,kas čia konkrečiai tamstai skaitytojui neaišku.Nerašykit apstrakčiai,užduokit tiesius klausimus,bandysim su Lietuvos draudimu Jums paaiškint.

        • lida

          Pradžiai:
          1) Žandikaulis – tai jūsų mašinos priekis ?
          1) Kaip vilkikas (dar ir su 40 t puspriekabe) išvystė 90 km/h greitį važiuodamas atbulas ?

          • Linas

            lidai.Įdomi numeracija:1)o po to – vėl 1).Ką tai reiškia?Iš principo į klausimus,į kuriuos atsakymus galima rasti Vikipedijoje,neatsakinėju.Žandikaulis yra ne mano mašinos,o mano veido priekis,jei norite.Kaip vilkikas išvystė judėdamas atbuline eiga 90km/h greitį vėlgi ne ką tegaliu paaiškinti,kadangi vilkiko nevairavau,o tiek rodė spidometras,kai vilkikas apvirto ant šono.

          • lida

            Su numaracija suklydau. Atsiprašau.
            Jei visgi “žandikaulis” pavartojote ne perkeltine prasme, tai norėjau paklausti, kaip jį sutrupinus kabliu dar nukentėjo vilkiko sparnas bei durelės ? Dabar, paaiškėjus, kad vilkikas po susidūrimo su jumis apvirto ant šono, šis klausimas atkrito. Tačiau liko kitas – iš ko padarytas jūsų veido priekis ?

      • mdxacuk

        Reikia žinot visą kontekstą per kokius 3 pastaruosius metus. Linas, kaip žinia, yra gydomojo badavimo ir jogos entuziastas. Tai be jokios abejonės naudinga sveikatai, bet kartais gali sukelti ir šalutinį poveikį. Ypač jeigu efektui sustiprinti kartu su joga pavartojami ir kaliosai. To poveikio rašytinis pasireiškimas pradžioj stebina, bet galima prie to ir priprasti. Faktiškai visuomenei tai nėra pavojinga, galų gale visada išlieka galimybė kreiptis į medikus.

        • Skaitytojas

          :)

        • Linas

          galimybė kreiptis į medikus išlieka visiems,tame tarpe ir gerb.mdxacuk-ui ir Skaitytojui.Tai garantuoja Lietuvos Konstitucija,kas dar nežino.Vartoti jogą,užsigerdamas kaliošais,gali nebent komentaro autorius,jam tai,be jokios abejonės,nesukels poveikio sveikatai ir formaliai žiūrint,nebus pavojinga visuomenei.Na,dar pridėsiu,kad būtų aišku,nors to niekad nedarau :)

          • Skaitytojas

            Linai, ką nors darykit, visur kreipkitės, kol sunkvežimiai su atbuliniais kabliais dar nesutrupino ir širdies šonkaulių ar tamstos namo sienos, renovuojant nuo metro storio suplonintos iki 15 cm, visai neišnyko.

            To mdxacuk: šia būtent tas liūdnas atvejis, kai apie kvaišalus “kaliosus” nėra net kalbos.

  • Regis

    Yra toks posakis – laimingas automobilis. Tai liečia ne tik avarijas, bet ir šiaip visokias nemalonias situacijas (gedimus pvz.). Gali būti du visiškai vienodi automobiliai, tačiau vienas “išsidirbinėja” ir prašosi atsikratimo, kitas tiesiog toks įspūdis, kad saugo tave nuo visokių nemalonumų. Gal skamba tokie žodžiai šiek tiek keistai, tačiau kai teko matyti n situacijų ne visada lengvai logiškai paaiškinamų, pradedi lengvai tikėti visokiomis “auromis”. Savaime aišku visada reikia galvoti ir stengtis pasiruošt galimoms potencialiai pavojingoms situacijoms kelyje, tačiau, ne viskam galima pasiruošti arba ne viskas taip paprastai nuspėjama.

    p.s. gerų atostogų arba tikrų atostogų :)

    • Skaitytojas

      pakeisk žodį “automobilis” į “moteris” ir pašiurpsi, kaip mašinos ir damos panašūs. Seniai pastebėjau, kad jei mašiną mylėsi ir jai skirsi dėmesio, laiko, pinigų, ji bus tau ištikima ir neišduos sunkią valandą.

      “Gali būti dvi visiškai vienodos moterys, tačiau viena “išsidirbinėja” ir prašosi atsikratoma, kita, tiesiog toks įspūdis, kad saugo tave nuo visokių nemalonumų.”

      ;)

      • Regis

        Na nežinau, vyrai irgi į automobilius panašūs. Gal net labiau jeigu objektyviau palyginus. Lida pvz. turbūt tam pritartų :)

        • Skaitytojas

          vyrai – labiau į motociklus. Vieni – sportikši bei eiklūs, kiti – visą gyvenimą kantriai burzga su priekaba; na o iš kai kurių – tik vien plerpimo garsas bei išlindęs vamzdelis, iš kurio pavarva bei dūmai išrūksta :)

  • http://www.kinomeka.blogas.lt kinomeka

    Atostogos? Tai ką dabar internete reikės veikt? :(

    • http://yessuz.blogas.lt yessuz

      Delfi nesnaudzia ;)

  • jonis

    LD gerai ismoka, gerai dirba, Subaru gerai vaziuoja, nepaveda :) Sekmes!

  • http://www.atsibodo.lt Mantas M.

    Kadangi beveik populiariausia komentaru tema tapo draudimo paslaugos, įkišiu ir savo trigrašį :) Kaip dirbančiam glaudžiai su draudimo išmokomis susijusį darbą, tenka susidurti su išmokomis nusivylusiais žmonėmis. Turiu pastebėti, kad neretai toks nusivylymas kyla todėl, kad Lietuvoje dažnas į draudimo išmoką žiūri kaip į papildomų pajamų šaltinį, nors tai turėtų būti nuostolių atlyginimas. Juk pinigai nėra vienintelis būdas gauti atlyginimą už patirtą žalą automobiliui. Nuvažiuoti į servisą ir vėliau pateikti sąskaitas draudikui asmeniškai man yra patogiausias variantas. Problema, kad žmogus šioje “švogerių” šalyje planuoja gauti išmoką, už 50-70% jos dydžio susitvarkyti automobilį pas kokius nors “meistrus”, o likutį išleisti kitoms reikmėms. Man taip pat gaila, bet tiek civilinės atsakomybės, tiek Kasko draudimas juk skirtas ne tam…

    • http://racas.lt Artūras Račas

      Mantai M., man tai labiausiai patinka tai, kad galėsiu nuvežti automobilį į servisą, ten jį palikti ir po to atsiimti sutvarkytą. Kad man nereikės aiškintis, kiek kainuoja remontas, derinti kainų ir t.t. O dar patinka, kad pažadėjo pakaitinį automobilį, kol manąjį tvarkys. Mano supratimu, taip ir turi veikti draudimo paslauga – kad man kuo mažiau rūpesčių būtų. “Lietuvos draudimas” kol kas jokių rūpesčių nesukelia.

      • nerijus

        Savo automobilį taip pat draudžiuosi “Lietuvos draudime”- Kasko. Džiaugiuosi jų darbu ir jo kokybe. Dar nenuvylė. Be to, šiemet, pasidraudus pas juos (Kasko) taikoma “akcija”: “netekus” vieno lango- jis keičiamas nemokamai (netaikoma net frančizė).

        Kas liečia pakaitinį automobilį, galiu teigti, kad jį Jums suteikia dėl to, kad esate žinomas (bent jau dėl to nereikėjo pakavoti). Eiliniam mirtingąjam jį duoda tik per kančias. Bet, nėra padėties be išeities. Pakanka iškviesti evakuatorių, kad mašiną nuveštų iki serviso, o ne pati ji nuvažiuotų ir tada jau duodamas automobilis :)

        • http://www.atsibodo.lt Mantas M.

          “Kas liečia pakaitinį automobilį, galiu teigti, kad jį Jums suteikia dėl to, kad esate žinomas”

          Nebūtinai nerijau. Kiek prisimenu neviena bendrovė dabar suteikia pakaitinius automobilius, jeigu klientas turi Kasko ir (jeigu bendrovė siūlo) kokį nors Pagalbos kelyje priedą. Žinoma yra sąlygų (būtina automobilį tvarkyti servise ir pan.), bet nebūtina būti žinomam, kad gautum :)

          • nerijus

            Mantai M.

            Su šia problema teko susidurti mano geram draugui, tai gerai, kad jis turi pažinčių servise, kuris yra įtrauktas ir į LD sąrašus ir jis jam pasakė, kaip jis turi elgtis- nuvežti mašina avakuatoriumi (nukrovėju)- įvykdė sąlygą.
            LD nenorėjo jam suteikti pakaitinio automobilio- faktas, nes tai jiems kainuoja ir apie tai jie pagalvojo.

            p.s. kas liečia draudimo kainas, tai neskubėkite pasirašyti Jums į namus atsiunčiamų naujų (pratęsiamų) draudimo sąskaitų, nes susisiekus su savo draudimo bendrovės agentu- galima gauti ir nuolaidą (solidžią) ;)

      • http://www.atsibodo.lt Mantas M.

        Artūrai R., visiškai pritariu jūsų supratimui. Aišku tobulėti visada reikia stengtis, bet jeigu visi klientai į tai žiūrėtų kaip jūs, tai, manau, ir draudimo bendrovėms lengviau būtų :)

    • Skaitytojas

      Moteriškė įvažiavo į mano stovinčios mašinos dureles. Netrukus skambina iš “Lietuvos draudimo”. Kadangi aš – eilinis pilietis, apie pakaitinius automobilus kalba net nėjo. Ėjo apie 250 Lt, netrukus – 300 Lt, bet po to, kai pasakiau, jog nežinau darbų kainos, nenoriu nei likti su nuostoliu, nei uždirbti, todėl te pasuka po dienos, tada ir pasiderėsim.

      Iš garažo meistro išgirdęs, kad kainuotų mažiausiai 500, norėjau sukirsti rankom už kokius 400, nes moku pats špakliuoti. Bet draudikai nebeskambina, o kai aš pasukau, ėmė siuntinėti vienas pas kitą.

      Ką gi, nuvažiavęs palikau servise (pigiam). Atisiimant nesakė, bet iškamantinėjau, kad draudimo kompanijai įmonė išrašė beveik 800 Lt sąskaitėlę. Štai kas, mister draudimo darbuotojau, iš tokių istorijų iš tikro uždirba.

      • nerijus

        Skaitytojau

        Jei rūpi automobilis, o ne piniginė, tai net nesiderėkit, o praneškit apie įvykį ir pasirinkite, kur norite remontuoti auto, o paskui…Paskui…Nuvarote (nuvežate) automobilį į servisą ir…pasiimate. Servisas pats pasirūpina, kad jiems draudimas sumokėtų.

        Beje…Įdėmiai apžiūrėkite automobilį, kaip jis kokybiškai suremontuotas :)
        Dažymo kokybė- nulinė, nes po garantinio laikotarpio (pusės metų) dažai pradeda atsilupinėti. Kadangi, garantinis laikotarpis bus pasibaigęs, tai nesitikėkite jo perdažymo.

        p.s. galiu tik spėti, bet servisas stengiasi uždirbti iš draudimo bendrovių (ypač tie, kurie nėra pasirašę sutarčių su draudimo bendrove). Todėl jums “išrašė” 800 Lt. “premiją”.

    • mdxacuk

      Galima pagalvot, kad nuostolis priklauso nuo to, ar žmogus remontuojasi pats, ar samdosi kokius dėdes. Pagal tamstos logiką išeitų, kad jei kažkas nevažiuoja į servisą, o pasiima draudimą už sulankstytas mašinos duris, bet jų visiškai neremontuoja arba palygina kirviu, tai iš jo draudimo išmoką reikėtų iš viso atimti, nes nuostolių jis nepatyrė. Arba jei gavęs išmoką už sudegusį namą apsigyvena kanalizacijoj ir nesistato naujo, tai jis apgavo draudimo bendrovę?

      Taip, draudimo bendrovės tokia logika ir vadovaujasi. Man yra tekę susidurti su viena tokia (“Daugiau, negu esi įpratęs”). Tai jie už naujos mašinos remontą (nusidėvėjimas 0 proc.) paskaičiavo sąvartyno kainom ir nutaisę kiaulės snukius įrodinėjo, kad taip ir priklauso. Byloj buvo duomenys, kur tie jų vadybininkai skambino sužinoti dalių kainas, buvo ir sąvartynų skelbimų paveiksliukai iš interneto. Tai nebuvo kito pasirinkimo, kai važiuot į servisą. Kaina išaugo 4 kartus (neperdedant) palyginus su jų suskaičiuotom.

      • nerijus

        Priekinio žibinto kaina “žymiame” servise: 500 Lt., o “garažiniame” 200. Ir firmos pavadinimas ir kokybė ta pati…

        • Aras

          Suabejočiau. Originalios detalės visada brangios, o „garažiniai“ jei siūlo pigiai, tai detalė bus arba iš ardomo automobilio, arba kinietiška, kurios paskui neįmanoma sureguliuoti (kalbant apie priekines lempas). Geriau jau iš ardomo, nei kinietišką.

          • nerijus

            Arai

            Geresnės detalės yra tik iš Taivano, nes kiniečiai už save blogesnes pradėjo gamint.

            Detalės kokybė priklauso nuo įmonės vardo ir kaip ji tą vardą saugo, o ne nuo to- kur ji pagaminta.

            Pažįstamas dirbo EMP ir paroddė, kur pagaminat “Nokia” baterija; nulupo nuo baterijos “Nokia” apvalkalą, o ten puikavosi užrašas- Samsung :)

      • nerijus

        Bet kokia mašinai taikomas “nusidėvėjimas”.
        Ji jau niekada nekainuos tiek, už kiek ją pirkote salone ar turguje. Skaičiuojama rinkos vertė, kad ir kaip skaudu Jums būtų.

        Jei mašina netaisoma, tai grąžinama suma už ją sieks 90 proc. rinkos vertės. Gausite pinigus ir dar savo buvusį automobilį.

        mdxacuk

        Draugui, kieme, Žmogus įbrėžė per abi dureles su savo mašina. Jis paskambino į draudimo įmonę, ir ten jam pasiūlė sumą- už kurią ne tik padailino savo mašiniuką, o ir liko dar alaus bokalui ir vytintai dešrai.
        Jei būtų remontavęsis pats, tai būtų paklojęs mažesnę sumą. Tiesiog, pasisekė, kad neskubėjo, o rimtai viską apsvarstė. Beje, įvažiavusiojo bendrovė buvo LD :)

        • mdxacuk

          Deja, draudimo bendrovių taikomos nusidėvėjimo apskaičiavimo taisyklės skiriasi nuo eilinių miestelėnų supratimo apie vertybes.

          Nusidėvėjimo skaičiavimo požiūriu automobiliai skirstomi į tris klases, ir nusidėvėjimo greitis joms skirtingas. Kuo didesnis darbinis tūris, tuo nusidėvėjimas lėtesnis. Mašinai su 2ooo kub.cm motoru netgi iki 3 metų nusidėvėjimas skaičiuojamas 0 proc. O jeigu yra KASKO, tai nusidėvėjims dar priklauso ir nuo detalės tipo, nes ne visos dėvisi vienodai. Užtat procentai būna geresni (nukentėjusiojo naudai).

          Nu bet ką čia išaiškinsi, kai žmogus visada viską žino iš anksto.

  • neidomu

    kaip įdomu, kodėl niekas nesveikian su kone antru gimtadieniu ir nesidžiaugia dėl to, kad neįvyko didelė didelė nelaimė? Čia švęst reikia ir gal net apmąstyt, kaip gyvenimą į gerąją pusę pakeist! :D

    Tai su tuomi ir sveikinu ir didžiausios sėkmės atsargiai vairuojant linkiu.

    • http://racas.lt Artūras Račas

      neįdomu, ačiū. O nesveikina tikriausiai todėl, kad nelaimė neįvyko:)

  • Šamanas

    Tikrai geras tas Focus’as – net Forester’is nesutraiško.

  • kolega

    virš subaru forester – tik dangus (iš asmeninės esamos patirties) :)

  • Ogis&Co

    Mano Focuso draudimo kainos pries savaite:

    Bta – 371 Lt

    Industrijos garantas – 386 Lt

    Ergo – 400 Lt

    Compensa – 402 Lt

    Seesam – 484 Lt

    Pzu – 652 Lt

    LD – 706 Lt

    yra is ko lepinti klientus :)

    • http://racas.lt Artūras Račas

      Ogi&Co, pabandykite apsidrausti BTA…

      • http://nocopyright.lt Vytas

        Kasko uz 371lt, nu labai jau cia pigiai, tai net nepagalvojau :)

    • http://nocopyright.lt Vytas

      Tai koks kirtumas kur apsidrausi, jei su draudimo bendrove ne paciam, o nukentejusian teks bendraut :)

      • nerijus

        Vytai

        Kasko, o ne privalomuoju.

  • Ogis&Co

    Taip ir padariau, rimtai.
    Nes pries metus buvau LD – viskas tiko, kainos nesiurpino.
    Ir staiga perregistravus masiniuka kaip imones – se tau…
    Bet is Arturo lakoniskos ironijos itariu, kad taupyti verta tik banku palukanas. Ar as kazko nesupratau?
    (geranoriska sypsena)

    • http://yessuz.blogas.lt yessuz

      na, tai maloniai linkiu nepapulti ;)