„Delfi“ Estijoje pralaimėjo: komentarai ten – jau turinys, už kurį reikia atsakyti

Šiandien Estijos Aukščiausiasis Teismas priėmė labai svarbų sprendimą: jis nutarė, kad vietinis ‘Delfi“ yra atsakingas ne tik už skelbiamas naujienas, bet ir už lankytojų komentarus.

Apie ginčo esmę jau esu rašęs , jei labai trumpai, tai vienas verslininkas apskundė teismui Delfi už šmežikiškus ir įžeidinėjančius komentarus (panašius į tuos, kurį čia vakar paliko vienas nelaimingas pilietis ar kartas nuo karto parašo Fredis).

Teismo nuomone, interneto portalas turi neleisti skelbti panašaus pobūdžio komentarų, o jei jie vis dėlto būna paskelbti, juo privalu kuo greičiau pašalinti.

Savo sprendimą teismas argumentavo tuo, kad komentarai yra integrali turinio dalis, kad jie yra skatinami ir sukuria papildomą vertę. teismas taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad komentarų skaičius didina puslapio lankomumą, o su tuo yra susijusios ir portalų pajamos.

Remdamasis šiais argumentais, teismas padarė išvadą, kad portalas yra ekonomiškai suinteresuotas, kad komenatrų būtų kuo daugiau ir todėl turi prisiimti už juos atsakomybę.

Man šis sprendimas patinka.

Galima, žinoma, būtų diskutuoti, per kiek laiko turėtų būti šalinami šmeižikiški ir įžeidinėjantys komentarai, galima ginčytis, kas yra šmeižtas ar įžeidimas, bet pati esmė nuo to nesikeičia. 

Tikiuosi, kad kada nors panašų sprendimą priims ir Lietuvos teismai.

…“Delfi“ ketina šį sprendimą skųsti Strasbūrui…

(18 balsų, vidurkis: 3,61 iš 5)
Loading...