A.Matonis paaiškina, kaip iki to nusirito

Lietuvos visuomeninės televizijos naujienų tarnybos vadovas A.Matonis, mėgstantis komentuoti kitus komentatorius ir nevengiantis viešai atskleisti savo jausmų, atskleidžia Lietuvos žiniasklaidos bėdas, įvardija skaudulius ir paaiškina, kaip reikia ginčytis apie idėjas:

Manau, visa tai prasidėjo po Rolando Pakso  prezidentinio skandalo. Iki to laiko pastebėjau kur kas mažiau asmeniškumų tarp  viešosios erdvės komentatorių pasisakymų. Kaip tik po R. Pakso skandalo įsibėgėjo jūsų minimi pokyčiai: vertybių kovos virto personalijų kovomis.

Vienas nemaloniausių šio virsmo aspektų – kai kurių viešosios erdvės  komentatorių nesugebėjimas pripažinti kitokios nei jų nuomonės ir net teisės  kitokią nuomonę turėti bei ją reikšti. Labai sustiprėjo nuostata – „esi arba su  mumis, arba – prieš mus“. Kitokios nuomonės žmogus yra laikomas ne oponentu, o  priešu, vadinasi, pagal šią nuostatą, jį reikia suniekinti, sutrypti, įžeisti – dažnai net pramanytais kaltinimais.

Ypač skaudu, kai šios  itin žemo lygio diskusijų kultūros šaukliais tampa žmonės, visuomenės vertinami  kaip intelektualai, tolerancijos ir tam tikrų moralės standartų puoselėtojai.  Dalis šių intelektualų, deja, virto tokiais radikalais, po kurių pasisakymų ne  vienam padoriam žmogui teko kreiptis į Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją, o  kartais net ir į teismą.

Kaip iki to nusirista? Gal todėl, kad kariauti su asmenybe yra lengviau nei  ginčytis su idėja. Idėjas skelbiantis žmogus remiasi ne tik savo asmenine  patirtimi, bet ir tam tikrų sričių žiniomis, disciplinų išmanymu, kitų žmonių  įžvalgomis. Norėdamas kritikuoti jo idėjas, privalai būti ne menkiau už jį pasikaustęs. Bet juk daug lengviau yra pasakyti – „esi blogas, kvailas,  priklausai sąmokslininkų klanui, ir tavo šnekos – nieko vertos, nes tavo tikslas – tarnauti blogiui, loviui arba užvaldyti valstybę“.

Visa tai gali atrodyti juokinga. Tačiau kai matai, jog tokia diskusijų  „kultūra“ užima svarią vietą ne kurioje nors užribio žiniasklaidoje, bet gana  didelę auditoriją turinčiuose laikraščiuose, interneto portaluose ir TV  kanaluose, tampa nebejuokinga. Tampa šiurpu ir liūdna.

Delfi

… ir man visai nejuokinga… nes tik V.Laučiui nekyla klausimų, kodėl gi A.Matonio dėstoma teorija taip toli nuo jo praktikuojamos veiklos.

Kita vertus, paaiškinimas, kaip iki to nusirista labai taiklus ir savikritiškas.

(Dar neįvertinta)
Loading...
  • lv

    Taip ir galvojau, kad užklius. Vienu metu net pagalvojau, kad Laučius taip subtiliai keršija už grybštelėjimus šiame bloge.
    Interviu, tai apgailėtinas. Yra keletas įdomių, teisingų minčių, tačiau visas interviu, tai maždaug toks: iš pradžių atsargiai, abstrakčiai, nenuosekliai šokinėjant, o jau kai įsidrąsino, tai visai, kaip sakoma, разнесло; Laučiui net nebereikėjo įsiterpti, apsimetant, kad klausia…

  • Fredis*

    Darbinis interviu, praleidau kaip nevertą dėmesio.
    Vakar delfy dėmesį patraukė Zitos Čepaitės mintys apie tautos himno giedojimą Anglijoje liepos 6-ąją. Ir taip rangėsi, ir kitaip, kol galiausiai sako: „Ne, negiedosiu“.

    • briedis

      Fredi, – aš kiek įžūlokai, bet parūpo- ar sutiktum pagiedoti himną dviese kartu su apžvalgininko nuomone?

    • nerijus

      Mano žadintuvas kiekvieną rytą gieda- kelkis, verge…laikas ATIdirbti.

    • Fredis*

      Žmonės prisigalvoja labai daug priežasčių kodėl nereikia giedoti. Apžvalgininkas pateiktų labai svarią priežastį kodėl tai nereikia daryti ir išvengtų šios nemalonios procedūros, kaip, beje, ir nerijus su austru.

      • nerijus

        Lai gieda Grybauskaitė, Fredi…

      • Apžvalgininko nuomonė

        Iš V.Kudirkos kūrinių aš labiausiai vertinu kitą – į tiesą vedantį kūrinį: „Kodėl žydai nevalgo kiaulienos“? :)
        (Kaip suprantu čia nuo rusiško žodžio жид – blogietis, nemaišyti su judėjais ar jehudimais)

        Su malonumu giedočiau italų himną – labai smagus ir uždegantis.
        Norėčiau, kad mūsų būtų dar geresnis.
        Pvz.:
        http://www.youtube.com/watch?v=vRPEn-19a3I&feature=related
        M.Mikutavičiaus Trys milijonai irgi neblogas, bet pradžia liūdnoka – pradeda dainą nuo pralaimėjimo, o tai netinka tam, kurtis siekia laimėti.

        • briedis

          Pasidarykite šventę ir sau- http://www.youtube.com/watch?v=nY6LTGWTUS8 . Pradžioj liūdnokai gieda, bet į pabaigą pralinksmėja, o ir kiaulieną valgo, tik tos kiaulės už lietuviškas mažesnės…

          • Apžvalgininko nuomonė

            Jums atsakė Matonis:
            „Kaip iki to nusirista? Gal todėl, kad kariauti su asmenybe yra lengviau nei ginčytis su idėja. Idėjas skelbiantis žmogus remiasi ne tik savo asmenine patirtimi, bet ir tam tikrų sričių žiniomis, disciplinų išmanymu, kitų žmonių įžvalgomis. Norėdamas kritikuoti jo idėjas, privalai būti ne menkiau už jį pasikaustęs. Bet juk daug lengviau yra pasakyti – „esi blogas, kvailas, priklausai sąmokslininkų klanui, ir tavo šnekos – nieko vertos, nes tavo tikslas – tarnauti blogiui, loviui arba užvaldyti valstybę““.
            Todėl nepirškite kitiems to ko įrodyti negalite – o gal jūs kedofilas? :)
            Tokiems viskas atleistina, nes juose razumo nerasta.
            Kad nelikčiau skolingas (kada jūs man pasiūlėte savo skonio kūrinį), tai ir jums siūlau man patinkantį kūrinį (gero klausymo :) ):

          • briedis

            Pone apžvalgininko nuomone, Matonis man nieko neatsakė, be to aš greičiau konformistas hedonistas, bet jei tamstai patogiau, galit ir kedofilu vadinti.
            P.S. Jeigu jau užvirė muzikinės kautynės, prašom dar- http://www.youtube.com/watch?v=WnU-3JOcdUs ))

          • Apžvalgininko nuomonė

            Aš jums, jaunuoli, ir aiškinu – jūs neturite supratimo apie tai ką šnekate – tikra taktika buvo ne žudyti pokaryje kitaip manančius:

          • briedis

            Įdomu prisiminti ištakas, be to aš didelis Gedos gerbėjas. Už nuorodą ačiū, o už jaunuolį tą patį Gedą perfrazuosiu- ar tik nabūsit jūs toks senas, surūgęs ir sugižęs dėl to, kad iš jūsų atėmė laimę, bet sugrąžino žemę, stogą virš galvos ir moterį? Ir likot jūs mažas, laisvas, bet nelaimingas?..))

          • Apžvalgininko nuomonė

            Apie save šneki – tai jums kažkas kažkada, ko jūs nematėt ir negirdėjot, ir dėl to apie tai jokio supratimo neturit, buvo bloga.
            Paklausykit, vaike, argi nelaimingi žmonės taip dainuoja?
            http://www.youtube.com/watch?v=mVN0T799iIg

            Kas kita, kad žmonės panorėjo turėti geriau.
            Bet ar pavyko?
            Dabar esam nepriklausomi nuo darbo (o su tuo ateina ir visos kitos bėdos), kas ir yra pagrindinė Lietuvos bėda.
            Grįžtant prie temos dera pasakyti: idėjine prasme jūs esate pliki ir basi, todėl ir jūsų valdoma Lietuva yra tokia pati – plika ir basa.
            Ar galėjo būti geriau?
            Visi tuo tikėjom kartu su Sąjūdžiu.
            Ale, kad su pirmo Sąjūdžio pirmininko rinkimais, kada balsavimo rezultatai buvo skaičiuoti net visą naktį ir suskaičiuoti pagal landsberginę tiesą, siekis gėrio tuo ir pasibaigė.
            Todėl ir sėdi Lietuva pelkėje.

          • briedis

            Tenka, pone, man jaunam jus pagyvenusį pamokyti- Kernagis apie vabalus ne iš laimės, o iš pašaipos dainavo. Dar tai vadinama ironija.
            P.S. http://www.youtube.com/watch?v=u4c8HgYzIbA&feature=related o čia tai laimingų žmonių maršas. Matyt gyvenimėlis 1936- 7 Sovietijoj buvo apsilaižytinai puikus?..

          • briedis

            Dar tokį pridursiu http://www.youtube.com/watch?v=SkV1ZbU7eqs&bpctr=1341563763&skipcontrinter=1 Irgi entuziazmo žmonėms netrūko. Tarp kitko, jei dainuotų ne vokiškai, o rusiškai, sakyčiau, kad kuo puikiausiai dera su optimistiniu sovietiniu repertuaru. Bet jau užteks, nes nei aš Makarenka, nei jūs auklėjimui pasiduodat.))

          • Apžvalgininko nuomonė

            Nusišneki, vaike, – daug ko, ką tada žmonės turėjo, dabar turėti nebegali.
            Ir nieko daugiau įrodinėti nebereikia tam, kuris nori suprasti, jog kol kas tai tikrai nieko nėra pasiekta (pvz., pagrindinis rodiklis: per „nepriklausomybės“ laiką – minus 1 000 000 lietuvių Lietuvoje ir Lietuva jau ant prarajos krašto).

          • briedis

            Oi, pone,- nusišneka karts nuo karto kiekvienas, tik mes skirtingai nusišnekėjimą suprantam. Aš pvz. niekaip- na niekaip, nesuprantu sovietinės patirties adoracijos, kurią čia papuoselėjate.

          • Apžvalgininko nuomonė

            Ir vėl nepataikei: aš kalbu apie tai, kad nėra pasiekta tai, apie ką Sąjūdžio mitinguose buvo kalbėta.
            Kur tu randi buvusios tvarkos garbinimą (kitąkart nekalbėk žydiškai)?
            Kaip jau sakiau, tai prieš kur nors įvažiuojant, dera pagalvoti kaip iš ten išvažiuosi arba – tiesiog dera pasižiūrėti nors kokį nors ėjimą į priekį.
            Ar tai buvo padaryta?
            Ar tie, kurie vadovavo šaliai, to iš viso ar siekė?
            Vargu – jiems rūpėjo savi reikalai: kaip sakiau, tai dar nebuvo seime partijos, kuri atstovautų visuomenės daugumą.
            Panašu, kad esi iš tų, kuriuos aprašė minėtam anekdote: kas beatsitiktų, tu vistiek giedosi už landsberginius ir C’o?
            Su laiku ateis supratimas, kad nėra amžinų dalykų – yra arba tokie kurie dirba Lietuvai, arba ne, kad ir kaip jie besigirtų praeities „pasiekimais“.

          • briedis

            Tai jau dabar nebe kedofilas, o jau landsbergistas?..)) Progresas vienok.
            O dėl “ darbo Lietuvai“, galiu pasakyti, kad nėra reikalo, nes dirbančių tą „darbą“ – prie kiekvieno kampo po trisdešimt. Aš labiau linkęs tiesiog darbą dirbti kiek įmanoma geriau. (komentarai čia neįskaitomi, nes tai daugiau postringavimai, nei darbas)

          • Apžvalgininko nuomonė

            O tai yra vienas ir tas pats, nes kaip tik landsberginiai šitą nesąmonę įpūtė ir jai vadovavo.

  • nerijus

    Kalti ne apsi*ikę seimūnai, ir ne ES, Ir ne TSRS, Ir ne Irakas, Ir ne JAV, Ir ne Rusija, Ir ne Indija,..
    Kalti KITI.
    K-I-T-I.
    Kalti Kiti.

    Atsisakyti Lietuvos pilietybės- prioritetas ir nuosavybė.
    Po dešimties metų prisijunksime prie įlankų pavadinimų- Lietuvos įlanka.

  • briedis

    Dėl Matonio pasisakymų, manau, kad naujienų tarnybos vadovui derėtų solidžiau kalbėti. Jau vien žodžiai apie tai, kad asmeniškumai prasidėjo Pakso skandalo metu užmuša, lyg nebūtų buvę pvz. V.Čepaičio pjudymo ir vadinamos „raganų medžioklės“. O, turint omeny jo paties parūpintą profesinės pedagogikos pavyzdėlį, kai jis Račą auklėjo, išeina kaip teliukui, kuris auklėja aviną- kam tas, girdi, negražiai bliauna. Vienžo- pretenzija įžvalgai, bet išėjo pasakėčia, o problemos, kurias pats Matonis visai pakenčiamai įvardino, lieka kur ir buvusios.

  • Makmerfis

    Oi, reikia dėti ignorą ant visos Laučiaus interviu serijos ir jo „pokalbininkų“ – ir taip aišku, kokią dūdą ir miglą pūs, todėl net nesivarginau atsidarinėt ir gaišt laiką su Matonio išvedžiojimais neminėtinam portale. Bet šiaip buvo smagu perskaityti 2008 internetinį teisuolio „komentarą“ :D

    • Taškas

      > mėgstantis komentuoti kitus komentatorius ir nevengiantis viešai atskleisti savo „esi arba su mumis, arba – prieš mus“.< – dar puikiau tinka žymiausiams komentatoriui.

      Juokiasi puodas :)

  • dionitz

    Kaip šitie „akmenimis užmėtantieji“ elgiasi su Venskiene,Statkute DeRosales matyti gerai.Įvardnti juos padedaR.Grigas:

    nuolankaus „didžiųjų“ tautų pavaldinio elgsenos tipas, ištisus šimtmečius naikinęs ir (tebenaikinantis) mus ir kaip tautą ir kaip valstybę. Sugretinimui pažvelkime į savo artimiausius kaimynus (…). Kaip jie elgiasi savo istorijos atžvilgiu?“

    O mes, nūdienos lietuviai kaip elgiamės? Žemiau pateiksiu „šviežiausią“ atvejį, dėl kurio ir skubu čia pasidalinti savo mintimis. Tik prieš tai pastebėsiu: jau nuo Mindaugo laikų lietuviai (pavyzdžiui, skirtingai nuo vokiečių, rusų ir ypač nuo lenkų) esame paženklinti savinaikos stigma. Esame paženklinti (su neįtikėtinu nuoseklumu!) mums įskiepytu, o paskui jau ir savanoriškai prisiimamu „kumečio“, vasalo sindromu (man dažnai primenančiu marionečių teatro scenas…). Bet prieš išsakydamas mane šį straipsnį parašyti paskatinusį nerimą, skaitytojui pateiksiu trumpą apibendrinimą, esmę to, apie ką gi iš tiesų savo veikaluose rašo gerb. Jūratė Statkutė de Rosales…“