Tolerancija: Lietuvos policija rodo pavyzdį, žurnalistai mokosi

Na, vis tiek esame rasistai nors tu ką nori daryk…

Kiek kartų kalbėta, kad tautybė ar odos spalva neturi nieko bendra su padarytais nusikaltmais ir kad niekada Lietuvos žiniasklaidoje neatrasi pranešimo, jog „lietuvė moteris įkliuvo su kontrabanda“ ar kad „lietuvių tautybės vyras sukėlė riaušes“, tačiau jei nusikaltimą bus padaręs ne lietuvių tautybės asmuo, tai bus būtinai paminėta. Nekalbant jau apie atvejus, jei aprašinėjamas objektas bus dar ir kitos rasės ar odos spalvos.

Bet, pasirodo, žiniasklaida čia niekuo dėta.

Kaip sakoma, aplinka kalta.

Kalbant konkrečiu atveju – Lietuvos policija.

Štai paskutinis pavyzdys, viešai išplatintas šiandien:

Vilniaus čigonų tabore šiandien su įkalčiais sučiupta romų tautybės moteris su heroinu.  

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Vilniaus aps. VPK) Nusikaltimų tyrimo valdybos (toliau – NTV) Narkotikų kontrolės skyriaus (toliau – NKS) pareigūnai, turėdami duomenų apie tai, kad romų bendrijoje, esančioje S. Dariaus ir S. Girėno g., neteisėtai disponuojama narkotinėmis medžiagomis, patikrino romų tautybės moterį S. K. (gim. 1981 m.), pas kurią rado ir paėmė 51 popierinį lankstinuką, kaip įtariama, su narkotine medžiaga – heroinu.

Dėl minėto įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal požymius nusikalstamos veikos, numatytos Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 260 str. 1 d. (dėl neteisėto disponavimo narkotinėmis medžiagomis, turint tikslą platinti). Sulaikytoji gerai žinoma policijos pareigūnams. Ji jau anksčiau buvo patraukta baudžiamojon atsakomybėn dėl neteisėto disponavimo narkotinėmis medžiagomis. 
Vilniaus apsk. VPK NTV NKS pareigūnų duomenimis, didžiausia kvaišalų prekyviete laikomas taboras pastaruoju metu vis dažniau prekiauja stipresniais narkotikais. „Širka“ vadinamą aguonų koncentratą  išstumia  populiarėjantis stipresnis narkotikas heroinas. Prieš dvi savaites romų bendrijoje buvo sulaikyta romų tautybės moteris, pas kurią rasta apie 10 gramų heroino.

 

 

Labiau išeksponuoti tautybę tikriausiai vargu ar buvo galima. Nepastebėti šių pastangų taip pat neįmanoma.

Tikriausiai todėl žurnalistai taip ir rašo. (Įdomu bus ryt paskaityti, ar bent vienas laikraštis nepaminės tautybės…)

Ačiū Lietuvos policijai.

Beje, aš tikriausiai irgi nesu pats švenčiausias šia prasme. Šiandien važiuodamas į darbą stotelėje pamačiau moterį, kurios galvą dengė musulmonišku papročiu apvyniota skara. 

Vos nepravažiavau per raudoną šviesą…

O policija tikriausiai parašytų: buvo sužalota islamo religiją išpažįstanti, turkų tautybės moteris….

P.S. Beje, jau parašęs dar pažiūrėjau pranešimus ir radau vieną skelbtą vos dieną anksčiau apie panašų nusikaltimą Pakruojo rajone:

Pakruojo rajone, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Pakruojo rajono policijos komisariato pareigūnai, kartu su Muitinės kriminalinės tarnybos Šiaulių skyriaus pareigūnais, turėdami operatyvinės informacijos, surengė pasalą. Operacijos metu sulaikyti du Pakruojo rajono gyventojai: R. K. gim. 1966 m. ir D. A. I. gim. 1989 m.

Abu vyriškiai gerai žinomi pareigūnams. Pas vieną iš vyriškių rastas paketas su baltos spalvos milteliais, kaip įtariama narkotine medžiaga – amfetaminu. Dėl šio įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas vadovaujantis Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 260 str. 3 d.. Pakruojo rajono gyventojams teismo skirtos kardomosios priemonės – suėmimai.

Spėju, kad sulaikytieji buvo „lietuvių tautybės“…

Ir dar vieną… ne apie „lietuvių tautybės“ pranešimą iš Kauno, kurio ištrauka taip pat gana iškalbinga:

Apie 0.30 val. Prancūzų gatvėje patruliavę policijos patruliai atkreipė dėmesį į tamsaus gymio asmenį, įtartinai besisukiojantį prie „Rimi“ prekybos centro esančio banko „Snoras“ kiosko. Patikrinę pareigūnai rado ant žemės išmestas kelias baltos spalvos plastikines korteles su magnetiniais takeliais ir užrašytais „pin“ kodais. Įtarę, kad kortelės gali būti padirbtos, pareigūnai sulaikė dvidešimt septynerių metų Šri Lankos pilietį R.B., kuris turėjo laikiną leidimą gyventi Didžiojoje Britanijoje.

(4 balsų, vidurkis: 4.00 iš 5)
Loading...
  • Artūrai, nori pasakyti, jog tautoje gyvi stereotipai „vagis čigonas“, „verslus žydas“, „karštakraujis kaukazietis“, „lėtapėdis estas“, „pasipūtėlis plikbajoris“ ir pan. ir t.t. neturi jokio pagrindo? t.y. tautos patirtyje šie stereotipai susiformavo dirbtinai (kažkam tai darant specialiai), o ne per ilgalaikę praktiką nusistovėjus bandymų-ir-klaidų metodui?

  • Anonimas

    Na Arturai labai supykau del jusu nuomones apie cigonu tautybes asmenis. Neuzsimineju rasizmu, bet vis delto asmenys kurie atvirai priekiauja narkotinem medziagom, apvogineja automobilius, nedirba jokio padoraus darbo(savaime aisku kodel) turetu sulaukti pagarbos is policijos puses ir dar plius is visuomenes. Gyvenau Eisiskiu pl t.y visai netoli taboro. Patikekit as dar ir uz tai, kad policija neaoficialiai jiems gyvenima pagadintu. O kalbant apie juodaodzius tai na manau irgi be pagrindo. Paziurejus kaip dirba JAV policija juk protokoluose tai pat nurodoma spalva tam, kad butu paprasciau ir lengviau ir tame nera jokio rasizmo apraisku.

  • Labai geras straipsnis ir labai taikliai išdėstyta.

    Pats šiuo metu gyvenu Islandijoje ir jaučiu stereotipų padarinius. Lietuviai čia yra antra pagal dydį ir labiausiai kriminalizuota emigrantų grupė: tai policininkus sumuša, tai islandes išprievartauja, tai pagauna su narkotikų kontrabanda… Spaudoje nuolatos linksniuojama lietuvių tautybė.

    Bendraudamas su islandais jaučiu, jog šios negražios etiketės lietuviams klijuojamos taip pat kaip Lietuvoje romams. Jausmas tikrai nėra geras, kai apie visus tavo tautiečius kalba kaip apie organizuotus nusikaltėlius, vagis, prievartautojus, o tu kiekvieną kartą vis bandai laužyti stereotipus įrodinėdamas, kad yra ir gerų lietuvių.

    Mano aplinka yra akademinė, todėl pats savo kailiu nepatiriu stereotipų pasekmių, bet iš pokalbių su čia gyvenančiais lietuviais suprantu, jog būtent tas negražus mūsų tautybės linksniavimas spaudoje neretai sąlygoja diskriminaciją tautiniu pagrindu. Žiniasklaida tiesiog ĮTIKINA.

  • Anonimas

    „Lietuvos žiniasklaidoje neatrasi pranešimo, jog “lietuvė moteris įkliuvo su kontrabanda” ar kad “lietuvių tautybės vyras sukėlė riaušes”“. Tikrai tikrai, taip jau ir nerasi?

  • Anonimas

    Pabandykit paskaityti be rasės apibūdinimo. „Vilniaus čigonų tabore šiandien su įkalčiais sučiupta moteris su heroinu.
    Jei nenurodoma rasė skaitytojas automatiškai supranta kad tai yra lietuvis. Šiuo konkrečiu atveju suprasčiau, kad tai lietuvė moteris atnešė arba nusipirko heroino. Aš namau, kad reikia įvardinti dėl tikslumo.
    Aišku tai kuria stereotipus. Tačiau rasistinius pasisakymus ar net išpuolius suklelia mumyse pačiuose išbujojus neapykanta ir noras kažką (nebutinai kitos tautybės) pažeminti. Juk ir lietuviai vieni kitiems prilipdo visokios bjaurasties. Aš suprantu, Artūrai, ką norėjai pasakyti, tačiau taip pat randu pabaksnojimą į Lietuvos policiją. Ar tai reiškia, kad rasinius nesutarimus kursto ir policija?
    Šitas reiškinys turi daug gilesnius klodus ir nemanau, kad visapusiškas drumstimas padės išsemti visas blogybes.
    Ir dar prisiminiau. Kai važinėdavau autobusu, pora valandų teko klausytis vieno (labai šnekaus) bendrakeleivio, kuris visas pasaulio nuodėnes sukabino ant romų tautos. Ir tik prie Kauno prasitarė, kad jo „duktė ištekėjo už to prakeikto čigono“.

  • Anonimas

    Tai, kad čia policijai gal tik bėda :))

    Gan nuo senesnių laikų lietuviai/litovcai rasizmu (pradžiai vidiniu) dvelkė. Pradžioje buvo skirstymas į tikrus lietuvius ir „šunaują“, toliau tai vystėsi ir kitų savų blogių kitokį nulietuvinimą: paxius, zuokula skamba gan nelietuviškai ir t.t. ir t.t., tad čia policijos „nulietuvinimai“ gan korektiški ir oficioziniai, lyginant su „mokytojų“ perlais :))

  • Anonimas

    pritariu Zitai.O kalbant bendrai,tai turiu klausimą:nuo kada ir kuo remiantis žiniasklaidoje uždrausta vartoti žodžius „negras“ ar „juodaodis“?Nes taip supratau,kad galima vartoti tik „afro-„.Reiškia,krepšininkas J.R.Holdenas,gavęs Rusijos pilietybę,vadintinas „afrorusu“,jeigu aš noriu paminėti jo tautybę ir rasę? Atitinkamai atsiranda afrolenkai,afromakedonai,mongoloportugalai ir pan?Čia reiktų precizinio tikslumo.

  • Anonimas

    Ačiū A.Račui už taiklų pastebėjimą. Aš irgi esu ne kartą piktinęsis tuo, kad žiniasklaida, rašydama apie nusikaltimus, dažnai mini žmogaus tautybę (išskyrus lietuvių). Ką tai turi bendro su jo nusikalstama veikla? Ir kodėl įvardijama tik tautybė, o ne, pavyzdžiui, tikyba? Kaip nuskambėtų: katalikas išprievartavo, pravoslavas apsivogė! Neee, taip rašyti nedera… O mesti visai tautai šešėlį ir dar labiau pakurstyti lietuvių stereotipus, pasirodo, galima.
    Ačiū Karoliui už gerą komentarą. Taip, lazda turi du galus.

  • Anonimas

    Ričardai, puikiai suprantu nepasitenkinima, manau turedamas tokia pačia patirtį, kaip Jūsų, jausčiausi taip pat. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad kovos su diskriminacija tikslas yra (ar bent turėtų būti) visos visuomenės gerbuvio pagerinimas. Žmonių grupelės atribojimas nuo likusių gyventojų tik kursto nesantaiką ir problemą ne sprendžia, o gilina. Siekis turėtų būti ne priešpastatyti romus ar dar ką nors lietuvių tautai, o ieškoti galimybių jiems integruotis, ištrūkti iš užburto rato. Tik tada galėsime ramiai gyventi Eišiškių plente ir nereikės sukti galvos dėl šalia pardavinėjamo heroino.

  • Anonimas

    Nelabai mieli, Linai, Zita, Jurki, Ricardai ir Liutaurai,

    Labai atsiprasau uz tiesmukuma, bet Jus rasistai. Daugiau ar maziau, cia jau reikia vertinti kiekviena atskira atveji. Jau vien del to, jog net nepabandete isgirsti ir suprasti autoriaus, o iskart puolete teisinti ir ginti savo neetiska poziuri. Nors jei ginates, tai gal Jus suprantate, kad tai negerai. O tai jau pirmas zingsnis i „pasveikima“.

  • Anonimas

    Nelabai randu tokiuose pranesimuose kazkokios ypatingos diskriminacijos. Jei neminima tautybe ir taip aisku, kad lietuvio budulio darbas. O romu tautybes paminejimas tiesiog, manau, atkreipia demesi i sudetinga romu padeti, ypac kalbant apie tabora. Juk taboro problemai spresti galu gale reikia ieskoti kazkokiu konstruktyviu priemoniu.
    Ai, tiesa, na kiek is komentavusiu nesusirupintu savo piniginiu saugumu, jei prie ju gatveje pristotu „cigoneliu“, atsiprasau, romu tautybes moteriskiu.
    Bet cia tokia pasvarstymai… O ka istikruju policija norejo pranestiir ko siekia paminedami tautybe kas zino…

  • Taip, čia taikliai pastebėta, kad žiniasklaida tai manipuliavimo įrankis, tas tiesa…

  • Dariau, jeigu jau esu pavadintas rasistu, tai laukčiau atsakymų į tokius klausimus:
    a) ar Lietuvoje yra susiformavę vienų ar kitų etninių grupių gyvenimo būdu ir įpročių stereotipai?
    b) jeigu taip, kaip tie stereotipai susiformavo (natūraliai ar dirbtinai)?
    c) jeigu dirbtinai – kas juos sukūrė?
    d) jeigu natūraliai – ar ilgalaikė tautos patirtis yra klaidinga?
    e) ar visi stereotipai yra neigiami?
    f) ar turime naikinti tiek teigiamus, tiek neigiamus stereotipus?
    g) kas yra „rasistas“?

  • Anonimas

    Mielas Dariau.Niekada nebuvau ir nesu rasistas.Užaugau ir mokiausiu Vilniaus centre,kas iš principo,manau,neskiepija anot tamstos rasizmo.Tiesiog,įdomu,kaip viešojoje erdvėje turi būti vadinami „tamsaus gymio“krepšininkai,lengvaatlečiai,politikai.Nes jei Obama – afroamerikietis,tai kodėl Holdenas ne afrorusas,Vingfildas – afročekas,o,sakykim,kažkokia Europos stalo teniso eksčempionė,atleisk,pamiršau pavardę(sklerozė),mongoloaustrė ar galų gale austromongolė,nes sakyt geltonoji – negalima?Nes kiek suprantau,negalima minėt rasės nusikaltimų kronikose,bet visur kitur – dar galima,ar jau irgi – ne?Tiek daug parašęs,pajutau,kad kažkiek sveikstu.

  • Anonimas

    Nesu toks igudes polemikas, kaip daugelis cia rasanciu, bet pasistengsiu atsakyti i Jusu, Liutaurai ir Linai klausimus taip, kad kuo aiskiau perteikciau savo minti. Kadangi noriu dar karta pastebeti, jog Jusu pozicija ginantys zmones dazniausiai atsitraukia nuo pirmines minties apie rasizmo zala ir eksploatauoja demagogiskus argumentus apie isoriniu skirtumu identifikavima.

    Pirminis teiginys siuo atveju yra: rases nebutina mineti is viso, jei kalbate ne antropologine tema. Tautybes nebutina mineti is viso, jei aptariama ne zmogaus kilme ar istorija, o koks kitas ivykis. Nenumaldomas noras pamineti rase visais atvejais, reiskia manyma, jog bet koks ivykis turi priezastini rysi su zmogaus rase ar kilme. O tai jau – rasizmas

    Taigi atsakymai.

    Liutaurui:
    a)Taip;
    b)Ivairiai;
    c)Suinteresuoti asmenys (piktavaliai zmones, kavaili zmones, Lietuvos ryto sirgaliai, Respublikos redaktorius, zydsaudziai, naciai, bolsevikai, baznycia, ir daugelis kitu);
    d)labai daznai daugiau ar maziau taip;
    e)ne;
    f)taip, nes stereotipas yra mastyma ir objektyvu vertinima neigiamai itakojantis veiksnys;
    g)http://en.wikipedia.org/wiki/Racism
    http://lt.wikipedia.org/wiki/Rasizmas.

    Linui:
    Tiek tamsaus, tiek sviesaus ar visu tarpiniu bei kitokiu atspalviu krepsininkai turetu buti vadinami vardu ir pavarde ar, jei reikia, apibudinami kitais pozymiais turinciais rysi su aptariamu objektu. Pvz.: Aukštaugis krepsininkas Tanoka Birdas (jus juk negirdite sakant baltaodis treneris Vladas Garastas).

    Taigi klausimas Jums, Linai. O kam reikia mineti rase viesojoje erdveje? Ar tai Jums labai svarbus identifikatorius visais atvejais?

    O stai nusikaltimu atveju isorinius ieskomu asmenu ar asmenu kuriuos reikia atpazinti ypatumus mineti galima, nes tai gali padeti policijai. Taciau tuomet VISADA (o ne tik tada, kai nusikaltima padaro ne lietuvis) turi buti uzpildytos visos grafos. Pvz.: Sviesaus gymio ir ilgos nosies, lietuviu tautybes, pakruojo gyventojas A.B. itariamas gabenes narkotikus. Maciusius prasome padeti policijai.
    Jau sugauto nusikaltelio rase ar kitos isorines bei vidines ypatybes (grazus, zvairas, blondinas, geras zmogus, nuostabiai zydru akiu) neturetu buti minimos, nes neturi jokios reiksmes tuo konkreciu atveju.

    Nelabai trumpai – tiek.

  • Anonimas

    O štai čia, mielas Dariau, jau ir matau netiesioginį rasizmo pasireiškimas. Tu išskyrei kelis asmenis ir priklijavai jiems etikėtę. Kyla klausimas, kaip tu būtum mus pavadinęs jei būtume kitos tautybės (beje to tu nežinai)?
    Manau, kad viskas priklauso nuo požiūrio. Dabar neatsimenu koks tai buvo filmas, bet buvo rodoma kaip indėnai kovoja už savo teritoriją. Ten skambėjo tokie žodžiai kaip baltieji, baltaveidžiai, blyškiaveidžiai. O aš mačiau ten skausmą, neviltį, kovą už savo gyvenimą. Manęs neįžeidė tie žodžiai. Juk viskas kyla iš mūsų pačių nuostatų.
    Dar vaikystėje buvau prigąsdinta ir bijojau žydų ir čigonų. Žydai man buvo visi nepažystami žmonės, o čigonus pažinau ir nors bijojau, bet slapta stebėjau jų elgesį. Jie turi savo papročius, elgesio normas ir laiko suformuotą požiūrį. Tai pasakyk man, kaip aš galiu juos įžeisti pavadindama čigonais? Visai kas kitą jeigu nusakydama jų rasę aš išreikšiu savo negatyvų požiūrį.
    Bet čia jau prieinu aklavietę. Atrodo neturiu tų negatyvių nuostatų ir spaudoje natau tik informaciją, bet kai prie manęs priėjo čigonė ir pasiūlė paburti aš rankinuką instinktyviai slėpiau. Šiaip tai man buvo gėda, nes mačiau, kad ji tai matė ir suprato.
    Todėl noriu pasakyti, kad mūsų visos šitos kalbos tėra perdėtas noras būti geresniais nei esame. Jeigu pašalinsime iš informavimo priemonių tautiškumo nusakymą ar mes tapsim geresni? Jeigu baltaodis apspjaudys juodaodį, o spauda parašys:“žmogus apspjaudė žmogų“, juk veiksmas tai nesikeičia.
    Nors toks sakinys gal ir įtakotų naują požiūrį.
    Atsiprašau, Dariau, jei tave įžeidžiau.

  • Anonimas

    va taip va, jei apiplėš tave tamsiaodis, tai policijai pasakok jo ūgį, svorį, apgamų skaičių ir dantų kreivumą, bet šiukštu nepaminėk jo odos spalvos, nes būsi apkaltintas rasizmu.
    Apie straipsnius ir policijos pranešimus: jei nėra nurodyta tautybės, tai manau visi supranta, kad kalbama apie lietuvį, o jei praneša, kad sulaikytas rusas, anglas, romas ar mongolas tai koks čia rasizmas?

  • Anonimas

    Zita,

    Jus ir dar keli komentatoriai gyne, mano manymu, rasistini poziuri. Todel priskiriu Jus ir Juos rasizmo doktrinos ispazinejams. Savo naujame komentare Jus ir vel naudojate argumenta, kad jeigu tautybe ar rase naudojama tik asmens apibudinimui, tai nieko cia blogo. Tai rasistine demagogija. Normaliai tautybe ar rase neturi nieko bendra su Jusu teigiamu ar neigiamu poziuriu i asmeni. Jei turi – tai kvalifikuojama kaip rasizmas.

    Gali buti, kad as neteisus.

    Kita vertus komentaro pabaigoje, Jus pati supratote jog teisingiau butu rasyti „zmogus apspjove zmogu“. Toks sakinys tikrai uzkabina, tiesa?

  • Anonimas

    Gerbiamas Arturai,

    norejau pasiteirauti ar mano komentaras buvo uzblokuotas? Tinklapyje jo nera, o kartojant gaunu pranesima, kad toks komentaras jau yra.

  • Anonimas

    Gerbiamas Arturai,
    Atsiprasau, kad siukslinu, bet jau matau.

  • Anonimas

    Liutaurai, o ar ilgalaikė tautos patirtis absoliučiai teisinga kiekvieno kitataučio individo atžvilgiu? Manau, kad ne. Ir ji netgi gali būti diskriminacinė individo, kuris yra kitoks nei kažkas yra nusprendęs manyti apie jo tautą, atžvilgiu. Be to, pastebėjai, kad dauguma stereotipų, ypač lietuviškų, yra negatyvūs, t.y. susidaro tik iš blogų pastebėjimų, o ne iš gerų (vienas nedaugelio išskirtinių – kad gruzinai vaišingi). O blogų atvejų užtenka dviejų, kad iš jų sukurtum anekdotą, o žmonės jį atsimintų 50 metų.

  • Anonimas

    Dariau, būtų įdomu su tavim diskutuoti bet tas tavo pašnekovų priskirimas kažkokiai grupei, kuri yra paremta tik tavo požiūriu, man nepatinka. Artūras leidžia mūms išsakyti savo muomonę nežeminant kitų pašnekovų, todėl gerbkim šitą principą ir mokykimės kalbėt civilizuotai.

  • Anonimas

    just’ui – iš esmės gi, kamon, koks skirtumas, ar supranti, apie kokios tautybės žmogų kalbama, ar ne? Jei viena tauta kariauja su kita tauta, tikriausiai svarbu paminėti, kuri tauta ką padarė. Bet jei naujiena niekaip su tauta nesusijusi, o tik su individualiu žmogaus prasižengimu, tautybė nėra nei rodiklis, nei naudinga informacija, ir į ją atsižvelgia žmonės, kurie tiki stereotipais ir vertina tą žinią tik pagal tai, ar ji atitinka jo stereotipus, ar ne, tikėdamasis, kad galės namie batoną valgydamas pasakyti: „va, matai, sakiau, kad visi jie tokie!“.
    Tiesa nutikimas buvo Amerikoj. Du lietuviai pavogė už bobutės rankinę, pastūmė bobutę ir pradėjo bėgti. Juos pasivijo juodaodžiai, grąžino bobutei rankinę. Bet šitų istorijų žiniasklaida nerašo arba nepamini rasės/tautybės, kai žmonės padaro gerą darbą.

  • Anonimas

    Gerbiamieji, as manau, kad mes dar neesame pribrende, kad nebutume tokie ksenofobai kokie esame ir tai laikau viskai naturaliu dalyku. Jeigu pazvelgus nuo nepriklausomybes atgavimo mes dar vystomes is leto ir nelabai uztikritai, intergruojames i ES ir tuo paciu i savo sali isileidziam vis daugiau uzsenieciu su kuriais neturim jokios bendravimo patirties nekalbant apie tuos su kuriu odos spalva yra kitokia. Kiekviena salis yra susidurusi su tokia apraska kaip rasizmas (vardinti manau nereikia) ir laikui begant visuomene samoningeja igaudama tolerantiskumo konturus. Tad nematau tame bedos ,kad tokie dalykai darosi, kokius siame straipsnyje minimi Arturas. Reikia tik dazniau tai kelti i viesuma, apie tai diskutuoti ir tobuleti sioje srityje.

  • kam rašyti „lietuvių tautybės“, jei kažką padarė kaunietis, vilnietis, raseiniškis ar pan. čia, Lietuvoje? lietuvis ir tiek (99 proc.)
    o jei tai padarė čigonas, negras (šis žodis juk neišbrauktas iš kalbos žodyno?), kaukazietis – nurodant jo tautybę tik pasakoma, jog tą ar aną padarė ne lietuvis.

  • 7

    Patiko Liutauro argumentum ad stereotipai :D. Jei stereotipai yra, reiškia ne per niek, to pasekmėje romai yra vagys. Solidu.

    O aš nelabai suprantu, kodėl kam nors turėtų rūpėti, jog tam tikrą nusikalstamą veiką atliko vienokios ar kitokios tautybės ar rasės asmuo? Jei nebūtų paminėta, jog heroiną gabeno romė, tai visi galvotų, jog kalbama apie lietuvę. Taip, tiesa. Nu ir kas? Aš taip pat manau, jog ji buvo vidutinio moters ūgio, bet kas žino, galbūt ji itin žema, kodėl policijos pranešime nekalbama apie jos ūgį? Arba svorį? Akių spalvą? Neduo die žmonės pamanys, jog žydraakė.

  • Anonimas

    Zita,

    Aciu uz pastaba ir pamokyma. Butinai atsizvelgsiu (rimtai).
    I grupes skirstau ar kitas isvadas darau remdamasis savo poziuriu, o kaip kitaip? Gali buti jog jis neteisingas ( nors greiciausiai negali :) ). As atviras diskusijai.

    Kas del izeidimo, manau tikrai izeidziantys yra rasistiniai komentarai. Ir kol mes mandagiai, nenoredami nieko izeisti tylesim, tol vyraus nuomone – „o kas cia tokio?!“. „Etikete“ Jums priklijavau samoningai, numanydamas, kad tai gali izeisti ar bent nepatikti. Maniau, jog tai pades pazvelgti i problema is kitos puses.

    Ricardui,

    Va patirties tai mes, deja, turim. Prisiminkit Lietukio garazus ir kitus to laikotarpio ivykius. Tik isvadu nepadarem.

  • Anonimas

    Karoli, ar tiesa, kad Islandijos kalėjime antras aukštas skirtas vien lietuviams?

  • Anonimas

    Man patiko autoriaus teiginys: „tautybė ar odos spalva neturi nieko bendra su padarytais nusikaltmais“. Visiškai sutinku tik norėtųsi, kad ir pats autorius, rašydamas straipsnius, laikytusi nediskriminavimo ne tik dėl tautybės ar odos spalvos, bet ir dėl lyties, socialinės padėties ar atliekamų pareigų ir nebūtų kuriami stereotipai: kelių policininkai – kyšininkai, gydytojai – ciniški kyšininkai, teisėjai – neteisingi kyšininkai,…

  • 7x, klaidinga paties logika. aš drįsčiau teigti, jog stereotipas tautoje pradeda dominuoti, kai jos potyriai į vieną ar kitą objektą pradeda pasižymėti tam tikru požymius. tai gali būti ir neigiami, ir teigiami – „vaišingas“, „vagiantis“, „verslus“ ir t.t. ir pan.

    drįsčiau spėti, jog „narkotikais prekiaujančių“ procentas tarp čigonų yra didesnis, nei kitose grupėse. „vaišingų“ šeimų procentas didesnis Gruzijoje. „verslių“ žmonių daugiau tarp žydų ir t.t. ir pan. tai SPĖJIMAS, jog susiformavęs stereotipas susijęs su tam tikroje grupėje tikimybiškai dažniau pasitaikančiu požymiu

    Artūro įrašo prasme svarbus klausimas, ar policija tokiais pareiškimais dirbtinai neskatina to reiškinio ir stereotipų formavimosi.

  • Vaidai, gal būtų galima porą pavyzdžių? Arba citatų?

    O tai sakysiu, kad „šieną ravite“…:)

  • @Liutaurai

    drįsčiau spėti, kad policijai tikrai _dirbtinai_ to nedaro. neskatina. jie tiesiog taip įpratę.

  • 7

    „tai SPĖJIMAS, jog susiformavęs stereotipas susijęs su tam tikroje grupėje tikimybiškai dažniau pasitaikančiu požymiu“
    Tokiam teiginiui reikia labai jau daug išlygų. Pavyzdžiui kažin ar bus teisinga sakyti, jog blondinės tikimybiškai kvailesnės už brutenes, nors kvailos blondinės stereotipas ne tik Lietuvoje paplitęs. Stereotipai gali atspindėti dalį realybės, tačiau gali ir visai jos neatspindėti. Teigti, jog stereotipai yra tautos klaidų ir bandymų metodu susiformavusi patirtis, tai į vieną krūvą sudėti anekdotinius liudijimus, paplitusias ksenofobijas, dalį tiesos ir dar velniažinką.

  • o štai šiandienos pavyzdys iš britų spaudos. Ten lygiai taip pat nurodomus žulikų tautybės:

    Two Lithuanian nationals who pleaded guilty to stealing items from a house in Ballyjamesduff were sentenced when they appeared at Virginia District Court.

    Andrius Buciaskas, 7 Race Course Road, Dundalk, was sentenced to three months for stealing items totalling €2,040 including clothing, two mobile phones, a camera and charger, a handbag, suitcases, laptop bag, toiletries, €500 cash and two TSB bank cards from 21 Woodlands, Ballyjamesduff, on August 2.

  • Anonimas

    Mielas Dariau.Kadangi vakarais esu užsiėmęs kitais dalykais,galiu bendrauti tik iki pietų – taigi,atsakau.Pats manęs klausi:“ar reikia“,“ar tai svarbu“,o gal iš tikro nereikia?Bet koks apribojimas man sukelia šleikštulį,jeigu man dorai nepaaiškinama,kuo tas apribojimas iššauktas.Kodėl aš Berdą galiu,anot tamstos,vadinti tik aukštaūgiu?O kaip identifikuot krepšininką X,kurio ūgis 2.05-1.95?Vidutinio ūgio ar dar kaip?Beje,apie krepšinį rašau tik todėl,kad visi suprastų.O kaip,beje,tamstai toks pasažas per TV:olimpiniu čempionu tapo vidutinio ūgio 5 takeliu plaukęs alžyrietis Melulis?Taip teisingai?

  • Anonimas

    Kad skausminga, matau iš komentarų kiekio.
    O šiaip – reikėtų, mano nuomone, naudoti įstatymo protingumo dėsnį, o ne taikyti paraidžiui. Tad kodėl vagystę vadiname pasisavinimu, chamizmą – nekultūringumu, principų nebuvimą – nuomonės pakeitimu ir t.t ir pan.
    Tik ar žodžių žaismas pakeičia esmę.
    O mane vis domina klausimas: kokios spalvos yra juodo žmogaus užpakalis?
    O gal aš rasistas?
    O amerikonai – ne rasistai, rasinę atskirtį panaikinę gerokai po II pas.karo? Ir dabartinio prez. išrinkimą pristatantys kaip didžiulį laimėjimą?
    Juokas vienas.

  • Anonimas

    http://www.delfi.lt/news/daily/crime/article.php?id=19255385

    Visi tie „romai“, „lenkai“, „mišrūnai“ massmedia pasirodo ne dėl kažkokio užslėpto rasizmo, o dėl žurnalistikos kaip profesijos nebrandumo. Žurnalistams įkalta į galvą – reikia detalių, reikia pabrėžti neatitikimą standartinei situacijai, išskirtinį faktą. Štai ir turime ką turime. Nuoroda viršuje – mano argumentas. Latviai mums laiko užanty ksenofobiją?

  • Pavyzdys iš „The Independent“:

    http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/teenage-killer-admits-cutting-up-woman-and-dumping-her-in-sea-961523.html

    Apie tai, kad Aleksandras Skirda irgi yra lietuvis, išvis užsimenama tik antrame paragrafe.

  • Pingback: Anonimas()