Lietuvos policija – kaip šlapiu skuduru per galvą trenkti

Atsiprašau, bet šį kartą būsiu grubus…

Nes nebegaliu suprasti, kodėl tie Lietuvos policininkai nuolat elgiasi taip, lyg būtų šlapiu skuduru ar net kuoka per galvą trenkti. Ir ne vieną kartą…

Atrodytų taip paprasta yra suprasti, kad tautybė ir nusikaltimas nėra tarpusavyje susiję dalykai ir kad žmogžudžiais, prievartautojais bei vagimis gali būti ir lietuviai, ir lenkai, ir žydai…

Tačiau Lietuvos policininkams tai, atrodo, visiškai nesuvokiama.

Nesuvokiama buvo prieš porą mėnesių, lygiai taip pat nesuvokiama ir šiandien.

Štai iliustracija:

VILNIAUS APSKRITIES VYRIAUSIOJO POLICIJOS KOMISARIATO
VALDYMO ORGANIZAVIMO SKYRIUS

Kodas 191688326 Birželio 23-iosios g. 10, 03602 Vilnius, tel. (8 5) 271 6162, el. paštas vilnius.vpk.rvp@vrm.lt

PRANEŠIMAS ŽINIASKLAIDAI

Sulaikyta čigonė su heroinu

2009-01-06
Vilnius

Vakar sostinės policijos pareigūnai čigonų tabore sulaikė romų tautybės moterį su heroinu.

Šių metų sausio 5 d. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Vilniaus aps. VPK) Nusikaltimų tyrimo valdybos (toliau – NTV) Narkotikų kontrolės skyriaus (toliau – NKS) pareigūnai, kontroliuodami kriminogeniniu požiūriu sudėtingą čigonų taboro teritoriją, sulaikė romų tautybės moterį S. M. (gim. 1982 m.), kuri vykdė neteisėtą apyvartą narkotinėmis medžiagomis.

Sulaikymo metu, S. M., siekdama paslėpti nusikaltimo pėdsakus, sumetė dalį turėtų narkotikų į degančią krosnį. Kitą dalį kvaišalų pareigūnai aptiko moters striukėje. Iš viso rasta ir paimta 29 folijos lankstinukai, kaip įtariama, su heroinu.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 260 straipsnio („Neteisėtas disponavimas narkotinėmis ar psichotropinėmis medžiagomis turint tikslą jas platinti ar neteisėtas disponavimas labai dideliu narkotinių ar psichotropinių medžiagų kiekiu“), 1 dalį („Tas, kas neteisėtai gamino, perdirbo, įgijo, laikė, gabeno ar siuntė narkotines ar psichotropines medžiagas turėdamas tikslą jas parduoti ar kitaip platinti arba pardavė ar kitaip platino narkotines ar psichotropines medžiagas, baudžiamas areštu arba laisvės atėmimu iki trejų metų.)

S. M. jau anksčiau teista už nusikaltimus, susijusius su neteisėta narkotikų apyvarta.

Viešųjų ryšių poskyris
Birželio 23-iosios g. 10, Vilnius
Tel. (8 5) 271 6162
El. paštas vilnius.vpk.rvp@vrm.lt

Iškalbingiausias, žinoma, yra pavadinimas.

Įsivaizduokite: „Sulaikytas lietuvaitis pedofilas“ (juk tokių turėjom)

arba

„Policija suėmė du puslenkius prievartautojus’

o gal dar geriau būtų

„Žydė spekuliantė nuskriaudė lietuvę mergaitę“

Ar ir tada visi ramiai tylėtų ir sakytų, kad viskas gerai?

O gal pagaliau kas nors sureaguos. Pavyzdžiui, prokurorai – dėl etninės neapykantos kurstymo.

 Arba bent jau koks Seimo kontrolierius?

Kū-kū, kur jūs?

P.S. Deja, žvilgtelėjus į naujienų portalus, tenka pripažinti, kad ir žiniasklaida šiuo atveju nelabai padeda. Panašu, reikia mokytis visiems kartu…

(13 balsų, vidurkis: 3,46 iš 5)
Loading...
  • Anonimas

    O stoties McDonald’s restorane (žinau, toks ten ir restoranas…) mane aptarnavo Romų tautybės (bent taip atrodė) darbuotoja, beje regis vadovaujanti pamainai!

    Bet mačiau žmonių, kreivai žiūrinčių. O kū-kū, kur likę čigonai? Per visą gyvenimą Vilniuje turbūt pirmąkart pamačiau čigoną dirbantį tokius pat darbus kaip mes. O jų ten yra gerokai daugiau…

    Dabar galvoju, puikiai atrodytų Lietuvos Ryte antraštė „Žydai negailestingai antrą savaitę žudo civilius palestiniečius“…

  • o aš, pvz, labai mėgstu čigonų muziką, čigonų gyvenimo būdą etc. nu, narkatos tik nemėgstu ir vagysčių. bet, kamon, čigonai yra čigonai, o ne kažkokie ten kalbininkų sugalvoti romai. nemanau, kad pranešimo pavadinimas pabrėžia būtent nesantaikos kurstymus.
    manau, kartais perlenki lazdą, Račai :)

  • Anonimas

    Tik ant vargšų rusų dar galima Lietuvoje į valias. Na dar ant komunistų, taip pat.
    Taip pat ant Paulausko, Pakso, Prunskienės. Kiek tik geidžia žmogelis (jei jį tokiu vardu dar gali ir vadinti…).
    Žiūriu jau pradeda varyti po biskį ir ant katalikybės, visumoje tikėjimo (baigėsi tas laikas, kai karjierą galęjai nepadaryti, jei nesi tikintis… tuoj bus, kad gali nepadaryti, jei esi tikintis – oi tie lietuviukai meili…).
    Bet vakar vakare, kai per Svobodą paskambinęs į jos studiją maskvietis labai dorai pakalbėjo apie estus (dėl to paminklo perkėlimo) – varantiems ant rusų (jei bent kiek turi sąžinė), oi kaip turėjo būti ne smagu… deja, o kas ją šiandien laisvox rinkos, demokratijos sąlygose jau ir beturi…
    Dėl pavadinimo tai bent aš nieko tokio nematau (informatyvus ir tiek…). Po truputį, po truputį žmonės vengs tarti mūsų tautybę (nebent apsidairę, kad tai ištarę tikrai nieko neįžeis, kaip mes kažkada lygiai taip pat pasielgdavome su kai kuriomis kitomis, kad neduok dieve žmogaus neįžeistume, nes atvirkščiai jį iš teisų mylėdavome… aplinka, aplinka – pragarma žmogus joje, kaip negaila, net ir mūsų tautietis po truputuką, po truputuką…).
    Atleiskite…
    Juk suvestinės kalba apie mus – kaip pagalvoji ir kai šventa žemelė tokią tautelę lig šiol nešioja (kalbu apie mūsiškę…).
    Dar kartą atsiprašau… ir labanakt.

  • Anonimas

    Kas apie romų tautybės žmones…Jie man nepatikimi,bet…
    Kas jai „patiekė“ hašišą ar kas ten bebūtų?
    Ji tik perpardavinėtoja. Manau,kad už šitų nusikaltimų „slypi“ kur kas rimtesni asmenys ir jie tikrai baltaodžiai…
    Kaip visaks Lietuvoje- nei iš šio nei iš to galo…Viskas- nuo ano galo…
    Čiuožinėjo mergaitė nuo tauro kalno- sunkiai susižeidė. Jau dešimtys kartų čiaužo,bet tik dabar susirūpinta saugumu.
    Lietuvoje galioja taisyklė: kol nieko neutiko,nepagavo,tol gerai…ramu…nei pinigų reikia leisti,nei „šikną“ pajudinti nuo kėdės,kad kažką gero nuveiktumei…(kalbu ir apie „riebius“ mūsų policininkus- keliavotojus/kalėdotojus)Kaip ir visoje valstybėje- nėra streteginio mąstymo…Gaila ir gėda.
    Kai yra pirkimas- bus ir pasiūla…
    Dėja.

  • Anonimas

    As manau, kad romu tautybe yra siejama su nusikaltimu, tai pacios tautos beda. Vargiai p. Arturai sutiktumet apsigyvent taboro pasonej (jei klystu, atsiprasau!). Romai turi labai aisku stereotipa ir ji, deja, patys susiformavo.
    P.S. beje per TV labai negraziai atrodet, kai pradejote karsciuotis, nes tokiu atveju nukrentat iki Silgalio lygio. Be nervu irgi visa tai buvo galima isdestyt. Ir taip pat atsargiai su filosofais, nes visgi pries ji pralaimejot (bendrai visi 3).

  • o aš dar čia taip pagalvojau :)
    „Lietuvos policija – kaip šlapiu skuduru per galvą trenkti“
    Įsivaizduokite: „Artūras Račas – kaip šlapiu skuduru per galvą trenktas“.
    su visa pagarba, apie iškalbingus pavadinimus :)

  • Atrodytų taip paprasta yra suprasti, kad profesija ir kvailumas nėra tarpusavyje susiję dalykai.

  • Anonimas

    Jo, visa Lietuvos policija rase kaltinima narkotiku platintojai ir kazkaip netycia, na visai netycia susiejo tautybe ir nusikaltima. Kai visur triubyjama, kad butent cigonu tabore klesti si prekyba, tai tautybes paminejimas neatrodo taip jau ir kvailai. Jei vadovautis panasia logika, tai zydu ir palestinieciu konflikta galima butu pavadinti dvieju skirtinga kalba kalbanciu zmogiskos rases atstovu grupiu susisaudymu..

  • Anonimas

    Pranešimuose, jei nepasakyta kitaip, turima omeny lietuvius. Kitais atvejais reikia išreikštiniu būdu nurodyti. Čia bent jau man taip. Nežinau kodėl, bet toks pranešimas man neužkliūna, neužkliūtų ir „lenkė/rusė/žydė užpuolė ten kažką“. O „lietuvaitis“ – kam tas sviestas sviestuotas :)

  • Ko čia nesuprasti, Šiaurės Jeruzalė savo pašonėje turi „Hamas“ judėjimą, pranešimas spaudai buvo iš žydų pusės. Anksčiau Jeruzalės meras net tankus siuntė, tiesa, teismas pripažino, kad baudžiamoji akcija buvo neteisėta.
    Man iš akių vis neišeina apgailėtinas vaizdas, kurį šį vakar mačiau per TV „Versijose“. Mažai intelektualus vaizdelis. Žurnalistai buvo verti Diniaus, o Mantas savo inteligencija ir erudicija visada žavi, nenuostabu, kad senamiestiečiai už jį balsavo.
    P.S. šalia Valatkos man būtų gėda stovėti.

    • Mielas Fredi, o jei sutiktumėte, paprašyčiau Vido, kad kitą kartą pakviestų į laidą Jus. Kartu su Mantu. Kad būtų neapgailėtina ir intelektualu.

      Ar sutiktumėte?

  • Anonimas

    Artūrai, ar kartai neperlenki su tuo dabar itin madingu politkorektiškumu.?Jei tokiais tempais progresuosi, tai artimiausiu metu pradėsi piktintis ne tik tautybės, bet ir pilietybės, vardo, pavardės , miesto pavadinimais . Ir išeis toks straipsnis – šiandien ….mieste…..valstybės pilietis……. padarė ir tt. Gan juokingai tenka stebėti per Vokietijos TV , kai rodant kokį reportažą iš gatvės uždengiamas auto valst. numeris, pokalbininko veidas, reklamos gatvėje, užrašai ant drabužių. O kas belieka? Tik mikrofonas. Taip kad reikėtų turėti saiko. Ir dar , nesisvaidyti tokiomis (valatkiškomis ) antrštėmis

  • Mielas max, tai joks politkorektiškumas… Man susidaro įspūdis, kad daugelis taip ir nesuprato, ką norėjau pasakyti. Aš ne prieš, kad čigonus vadintų čigonais, tačiau paklauskite savęs, kiek yra lietuvių, platinančių narkotikus ir kiek yra čigonų? Kiek lietuvių žudančių senutes ir prievartaujančių nepilnametes ir kiek, pavyzdžiui, rusų…

    O dėl antraščių – jei čia lankotės, juk žinote – tai geičiau išimtis nei taisyklė.

    • taigi jūs apie policijos antraštes, mes – apie jūsų. vienas, vienas (provierka mikrofona) :)
      saviprieštara gaunasi ir tiek :)

  • Suprantu, kad Valatka įsiutęs, ant jo kibiras pamazgų išpilama po kiekvieno jo vedamojo sekmadienio vakarais, atspausdinto Lrytas portale (mano pastangų dėka taip pat), bet pačiam tai į vieną dūdą su leo trubadūru nederėtų pūsti.
    Deja, esu labai nefotogeniškas ir visiškai neiškalbus, bet moterims patinku.

    • o čia, žiū, ir ne į temą kalbėti galima! leo lt, leo lt! valatka, valatka! laišką asmenišką žmogui parašyk, jei jau taip jo nemėgsti, o ne po kiekvienu įrašu tą patį per tą patį. :|

  • Fredi, Fredi, atsiprašau bet labai jau Jūs scholastiškas: supraskite, nekeičiu savo pažiūrų vien todėl, kad šalia atsistoja kažkas kitas, kurio pažiūros kitais klausimais visiškai nesutampa su mano. O ką kalbėjome, tikriausiai negirdėjoe (gal Mantas užhipnotizavo per stipriai), nes jei būtumėte klausęs, būtumėte pstebėjęs, kad mano ir R.Valatkos pozicijos daugeliu atveju skyrėsi.

    Beje, televizijoje nereikia būti gražiam ir daug kalbėti. Svarbu kalbėti protingai. Ar vis tiek neišeitų?..:)

  • Apsiribočiau Degutienės frazėmis, būčiau nuosaikus krikščionis demokratas, bet plunksnos broliai ją vadina blondine, tai ir aš atrodyčiau kvailai. Įsivaizduoju kaip sunku surasti laidų vedėjams protingą pašnekovą, ate …

  • Anonimas

    Gerb. Artūrai,

    Man labai patiko Jūsų aktyvus dalyvavimas laidoje, net jei kai kuriems gal ir atrodo, kad pasikarščiavote.Tokioje situacijoje reikia jau tikrai rėkti, kad bent minimalų šoką gautų tie, kurie nesupranta ką daro.Jūs įvardijote daugybę klaidų, o ir iš viso, kaip galima gaivinti ekonomiką išsiurbiant iš jos pinigus per mokesčius? Europos šalys (kurios, beje, ne pavyzdys anot pašnekovų laidoje) yra išgyvenę tokias ir dar didesnes krizes, bet gi jų niekas neklausia.1940 m. krizė Nyderlanduose mums būtų vienas iš pamokomų pavyzdžių, bet ar kam įdomu? Darbo biržos nebespėja registruoti bedarbių,gydymo įstaigose pakelti ar nustatyti nauji paslaugų tarifai ir dar daugybė kitų „siurprizų“, už kuriuos reikia susimokėti ir nedelsiant.Jau tikrai iš ubago lazda atimta, kur toliau?

    Sveikatos Jums! (nors ir šiaip nelabai suvokiu iš kur semiatės tiek energijos :)

  • Anonimas

    Nu jo Fredi, jau net man pradedi patikti ;)

    Dėl to pranešimo spaudai tai manau, kad pavadinimas tikrai nederamas, bet pats pranešimas kaip pranešimas – pateikta informacija. Ir dar pažiūrėkit iš kitos pusės, ar tabore gyvenantiems rūpi kaip jie bus įvardinti, gal jie į tai žiūri kaip į reklamą, gal tai pasitarnauja kaip įspėjimas klientams, kad šiuo metu suaktyvėjo policija? Jiems patiems tai nerūpi ir jie nesistengia to keisti, nes reikėtų keistis patiems, keisti gyvenimo būdą. Deja, jų toks pragyvenimo šaltinis. Galite dabar mane apšaukti rasiste.

  • Anonimas

    Paskaičiau ir juokas ima.. pats bailys, o kitus dar ir kaip pakritikuot sugeba.. ech ;D

  • Nesutinku, Zita, tabore gyvenantys nori, kad jų vaikai būtų priimti į bendro lavinimo mokyklas, o paaugusios merginos kad nors kur būtų priimtos darbdavių dirbti indų plovėjomis į barų, kavinių virtuves. Na, čia lengva postringauti, kažin ar aš priimčiau romų tautybės merginą pas save dirbti, gal tegul tai daro kiti ..

  • Anonimas

    aš ta ir sakau, kad kol jie patys nepanorės keistis mes jų nepakeisim. Aš pažįstu čigonų šeimą, kurie norėjo kad jų vaikai eitu į mokyklą, gautų darbą, tai jie įšėjo iš taboro ir gyveno kaip padorūs žmonės. dabar jų vaikai sukūrė savo šeimas. Ir, kas mane labai nustebino, namo kaimynai išvažiuodami atostogų jiems paliko buto raktus, kad jie palaistytų gėles.

  • Deja, šį kartą negaliu sutikti su gerb.Artūro nuomone.

    Lietuvoje nėra draudžiama turėti tautybę ir ją deklaruoti. Tai yra tam tikra asmenybės identiteto dalis.

    Todėl nematau jokios problemos tame, kad policija pamini nusikaltėlio tautybę, greta kitų jį apibūdinančių savybių – lyties, amžiaus, socialinio statuso, gyvenamosios vietos.

    Nereikia to savanoriško perdėto politkorektiškumo, nes tokia pat logika vadovaujantis tuoj prie gerb.Artūro prisijungs prof.Aušrinė Marija ir pareikalaus, kad nebūtu minima ir įtariamojo lytis, kadangi ji irgi nesisieja su nusikaltimu.

    Tuomet ateis visokių socialinių grupių interesų atstovų eilė pareikalauti, kad nebūtu minima, jog įtariamasis yra pvz. bedarbis, nes tai meta šėšėlį ant visų bedarbių, arba vidurinės moksleivis, nes nesmagu visiems mokiniams.

    O jau minėti, kad įtariamasis dirba policijoje ar yra politiko sūnus – išvis siaubas, siaubas…..:)

    Bet ypač mane nustebino ta gerb.Artūro apeliacija į LR BK ir prokurorus, atseit, įtariamojo tautybės paminėjimas yra etninės neapykantos kurstymas.

    Turiu pastebėti, kad LR BK numatytas neapykantos kurstymas tikrai neapima tokių atvejų ir baudžiamas ne asmens tautybės atskleidimas greta jo blogų darbų paminėjimo, visai kitokio pobūdžio vieša ir aktyvi veikla.

    Kitu atveju, bet koks paminėjimas, kad A.Hitleris buvo vokietis (politkorektiška versija – austras:), reikštu etninės neapykantos vokiečiams kurstymą.

    Visi suprantame, kad tai absurdas. Bet tai 100% gerb.Artūro šiame poste išreikštos pozicijos analogija.

  • Anonimas

    Nu jau tikrai perlenkta… čia gi ne komentaras, o tiesioginė pareiška kitais metais tolerantiškiausio mažumoms žurnalisto titulą:) dar jei koks gabaliukas, ginantis gėjus, tada jau nėr konkurentų:) nes už novatoriškuma turbūt antrąkart neduos tam pačiam prizo?

    upppss….o jei į temą, tai man berods net santūrieji skandinavai po lietuvių išpuolių didžiausioms antraštėm skalambija, kaip Litauen bandziugai drumsčia jų sotų ir ramų gyvenimą… tai anokia čia problema paminėti tautybę?????

    Džiaugtis tik reikia, kad vienu narkošų iešmininku mažiau… man kur kas įdomesni būtų p.Račo pamąstymai, kam naudingas tas narkotikų fabrikėlis ir ką jis maitina, kad niekaip neuždaromas…

  • Anonimas

    mielas Artūrai, ir kiek gi jų, čigonų ir lietuvių, tų visų negeriečių yra? Ką gi sako Jūsų statistiniai duomenys? Tada , atvirai pasakius, nelabai supratau, ką norėjote tuo pasakyti. Bet gal esu ką netai suvalges?

  • Anonimas

    Nevarykit Jūs ant Artūro. Tokių pilietiškų asmenybių dar labai reikia paieškoti. Žmogus bando paaiškinti Tautai žmogiškosios teisės pagrindus. Jo pastaba apie policijos pranešimą – labai teisinga. O kas link TV laidos: Tai ar Jūs nematote kokios apgailėtinos asmenybės vadovaus mūsų Valstybei. Ponas Račas atskleidė visišką Jų neįgalumą. Klykti norisi , stebint seimūnų intelektą. Ten gal tik vienas Dinius dar matosi turi krislelį sąžinės , kažkur nukištos giliai į sandėliuką. Bet kas iš to piliečiams , kai iš pradžių priiminėja debiliškus įstatymus , o po to bando lyg tai atsiprašinėti , kad gal kažką tai ir negerai padarėme. Konstitucijos žinojimas – nulis. Apie ekonomiką iš vis tyliu. Šilgalis kai išsižiojo – tai kažkokios biržos makleriai. Na atleiskite, bet vaizdas toks , kad žmogus kažkur kitoje erdvėje. Ponas Račas , Jam tai ir norėjo paaiškinti , kaip yra skolinami pinigai.Žinote , man tie vyrukai iš seimo sudarė tokį įvaizdį, kad jie netyčia papuolė į kosminio tyrimo centrą ir bando parodyti , kad kažką supranta apie kosminius laivus.

  • Anonimas

    Gerb. A.Račai,

    ar ateisite piketuoti sausio 16 d.?

  • Anonimas

    Dar vieną aspektą neišryškinau, sakydamas, kad kai kurios tautos radą ir man yra tekę ištarti gerai apsižvalgius ar nėra tos tautos atstovas …nes būna terpių, kur tą tautą įvardijantis žodis – tautoje tampa keiksmažodžiu… kaip pagalvoji iki ko turi nusivažiuoti tauta konkreti…
    Juk anksčiau… atmenu, po pirmo kurso, Kazakstane – su kokia pagarba mus vadino (zapadnije rebiata) ir atveždavo į krautuvę mums net limonado, kurio vietiniams net ir neparduodavo – man tai buvo šokas, baisus šokas…
    O dabar jau daug kur (ne tik Vakrauose) – juk šis žodis reiškia ar ne keiksmažodį…
    Ir štai greta – svidiš kvoliti (čia kaip katė – kai žmogų nori pagirti ir šuo (suka, sobaka), kai žmogų nori pažeminti).

  • Anonimas

    Ojoj… paskaicius „nepritariancius“ komentarus darosi baisu… Politkorektiškumas yra labai svarbus darnaus sugyvenimo visuomenėje daiktas, juk niekas nenorėtumėte, kad būtumėte laikomi įtartinais vien todėl, kad esate lietuviai (pvz., kaip emigracijoj, kur Lietuvos piliečių nusikalstamumas kelia vietinių bendruomenių įtartinumą visų lietuvių atžvilgiu). Tokiu atveju identitetą būtume priversti slėpti, o tiems, kurie dėl gymio bruožų negali to padaryti, yra labai blogai, jie numarginalizuojami visi bendram katile.
    Ar noriu savo identitetą atskleisti minėdamas savo tautybę, yra tik mano, o ne žurnalistų ir juo labiau ne policijos viešųjų ryšių specialistų reikalas (ej, jei nekalbant apie žurnalistus, tai negi po velnių tie, kurie policininkus išmokė čigonus vadinti romais, negalėjo išmokyti ir to politinio korektiškumo)?

  • Anonimas

    bet juk tautybė labai daug pasako apie žmogų ir dar nemažai laiko prireiks, kol globalumas ir kosmopolitiškumas įsivyraus. todėl ir atstovauji visur savo tautai, pavyzdžiui, stebindamas ar šiurpindamas papročiais, būdo bruožu, mentalitetu.

  • ir vėl aš apie tą patį: jei policija praneša apie lietuvio nusikaltimą Lietuvoje, neakcentuoja jo lietuvybės. parašo, kad jis iš tokio ar anokio miesto.
    jei nusikaltimą padaro kitos tautybės, tai ir rašoma – kitos tautybės.
    kaip čigonus tabore kitaip pavadinti? vilniečiais? ar jei registruoti? vilniuje gyvenančiais? ar vilniaus pakraštyje?
    žinoma, galima „sulaikyta moteris“. bet nematau nieko blogo, jei paaiškinama, kokia tai moteris (kitais atvejais galima rašyti kitas aplinkybes – nėščia, neblaivi, rusė, lenkė etc.)

  • Anonimas

    Man atrodo, kad tautybės įvardinimas kartais būtinas teisingai perduoti ir suprasti naujieną. Pavyzdžiui:
    „Du jaunuoliai Vilniuje bandė susprogdinti Ispanijos ambasadą“
    „Du baskų tautybės jaunuoliai Vilniuje bandė susprogdinti Ispanijos ambasadą“.
    Pirmoji antraštė nepasako nieko. Antra paaiškina viską ir toliau galima nebeskaityti. Kartais tautybė atskleidžia elgesio motyvaciją ir žiūrint iš teisingos žurnalistikos pozicijų reikėtų ją pranešti.
    Dar keli pavyzdžiai galėtų būti:
    Lietuvių vandalų gauja suniokojo Pilsudskio kapą.
    Arabų tautybės studentai primušė žydų tautybės bendrakursį (tikiuosi taip nevyksta :)
    Kur riba tarp politinio korektiškumo ir informacijos visapusiškumo ne mano menkam proteliui nustatyti.

  • Anonimas

    Valentinas labai aiškiai pasakė tai, ką aš turėjau omeny

  • Anonimas

    Impresija apie vakardienos laida – va todel as jau ir nebeinu balsuoti rinkimuose. Teisingi zmones – vienoje barjero puseje. Kitoje, „valdzios“ puseje, ka berinktum, tik tokie, kad kaip V. Kernagio dainoje: „taip noris duot kazkam i snuki“. Tokia nykuma apima – iki dantu maudimo. Kad taip „prie caro“ – slietumeis prie narodovolcu ar eseru ir mestum bomba. O dabar?

  • Anonimas

    Siandien, apie 16 val. prie Vilniaus stoties buvo sulaikyta (-tas), LR pilietis (-ė) itariamas (-ma) besiverciant prostitucija.
    Sulaikytojo (-tosios) v.pavarde, lytis, amzius, tautybe, seksualine orientacija, bei religiniai isitikinimai redakcijai zinomi.

  • Anonimas

    OK, paklausiu kitaip: ka jus suzinojote is to, kad „sulaikyta cigone su heroinu“? Ir kas sioje zinuteje svarbiausia – heroinas, vieta, kur jis buvo platinamas ar tai, kad ji TUREJO cigone? Ir kodel taip svarbu sioje konkrecioje situacijoje, kad narkotikus turejo BUTENT cigone?
    Nebent tai gali buti jums naudinga informacija ta prasme, kad kai jums prireiks narkotiku, jus kreipsites i cigone (t.y., bet kuria sutikta cigone, kas, pripazinkit, bus absurdas). Arba naudinga informacija ta prasme, kad vengsite visu cigonu apskritai, nes jie visi yra narkotiku platintojai. Kas irgi yra absurdas. Na, jeigu jau taip ginate tautybes minejima, tai kokia kitokia pridetine verte konkreciai sitame pranesime gali tureti informacija apie tos moters tautybe?

  • @Dzina

    ..jeigu jau taip ginate tautybes minejima, tai kokia kitokia pridetine verte konkreciai sitame pranesime gali tureti informacija apie tos moters tautybe?

    Miela Džina,

    O kodėl Jūs vis ieškote kažkokios „pridėtinės vertės“?

    Pranešimas turėtu suteikti jo skaitytojui maksimum informacijos apie tam tikrą nusikalstamo pobūdžio įvykį ir įtariamą jo kaltininką – būtent tame yra žodžio ir spaudos laisvės prasmė.

    Riboti šią konstitucinę laisvę galima tik įstatymu ir tik dėl labai svarbių priežasčių. Kaip matome, šis apribojimas galioja sulaikytojo asmens pavardės minėjimui, nes vadovaujamasi nekaltumo prezumpcija.

    Jokių apribojimų žodžio laisvei dėl nusikaltimu įtariamo asmens tautybės minėjimo LR įstatymai nenumato, todėl apeliuodamas į LR BK ir prokuratūrą gerb.Artūras yra neteisus – jam apie tai jau buvo pranešta.

    Jūs gi lyg ir bandote aiškinti, kad ši informacija yra kažkam nenaudinga ar net žalinga, bet aš taip nemanau, kadangi kuo tikslesnę ir išsamesnę informaciją apie pasaulio įvykius gauna visuomenė, tuo joje artimesnis realiai tikrovei to pasaulio suvokimas.

    Lietuvos įstatymai šiuo klausimu yra mano ir visuomenės intereso, o ne Jūsų ar gerb.Artūro pozicijos, pusėje.

    Todėl ir ginčytis nelabai yra apie ką – pakanka vadovautis teise.

  • Anonimas

    Mielas Zeppelinus, visuomenės informavimo teisė nei mano, nei Artūro pozicijai neprieštarauja ir tikrai kad nėra jūsų nuomones pusėje.

    Informaciniai pranešimai turi būti glausti, todėl čia – griežta informacijos atranka, rašoma tik tai, kas yra svarbiausia skaitytojui žinoti. Čia ir atsiranda pridėtinės vertės matas: „tai, kas svarbiausia“. Tad tikrai nuginčyčiau, kad žmogaus tautybė, kai jis yra Lietuvos pilietis, nėra visuomenės interesas.

    Tai aš ir klausiu – kas būtų pasikeitę, jei tautybė, kaip ir pvz., šios moters ūgis, svoris, krūtinės, liemens, klubų apimtis, plaukų, akių spalva, beje, ir pilietybė, nebūtų buvusi parašyta?

    • Anonimas

      Tai butu labai nustebines toks pranesimas. Tik pagalvokite, ka reiktu manyti? Lietuviu tautybes moteris cigonu tabore narkotikus pardavineja? Nesamone kazkokia gautusi, o ne pranesimas. O stai dabar viskas aisku. Pranesimas suponuoja, kad cigonu tabore nieko naujo.

    • Mieloji Džina rašo:

      visuomenės informavimo teisė nei mano, nei Artūro pozicijai neprieštarauja ir tikrai kad nėra jūsų nuomones pusėje

      Ėėė, leisiu sau priminti, kad gerb.Artūras užsiminė, jog narkoprekeivės čigoniškumo paminėjimas policijos pranešme spaudai kaip ir atitinka BK numatyto „neapykantos kurstymo“ nusikaltimo sudėtį.

      Ar Jūs prisijungiate prie šios, khhm, akivaizdžiai klaidingos, nuomonės? Jeigu taip – ar galite pagrįsti savo poziciją nuorodomis į teisės aktų nuostatas, teismų praktiką bei jos išaiškinimus?

      Užbėgdamas už akių galimam lengvabūdiškam Jūsų pažadui tai atlikti, perspėsiu, kad veltui vargtumėte – nieko panašaus Jums aptikti nepavyks…;)

      Informaciniai pranešimai turi būti glausti, todėl čia – griežta informacijos atranka, rašoma tik tai, kas yra svarbiausia skaitytojui žinoti. Čia ir atsiranda pridėtinės vertės matas: “tai, kas svarbiausia”. Tad tikrai nuginčyčiau, kad žmogaus tautybė, kai jis yra Lietuvos pilietis, nėra visuomenės interesas.

      Dovanokite, miela Džina, bet Jūs svarstote klausimą iš brangaus laikraštinio ploto taupymo pozicijos ir faktiškai argumentuojate tuo, kad nusikaltėlio tautybės nepaminėjimas leis įdėti daugiau reklamos ar kitos, dar svarbesnės visuomenės intereso tenkinimui informacijos, o iš tikro kalba eina apie žodžio laisvę ir visuomenės teisę gauti visą, valdžios necenzuruotą ir vardan politkorekcijos neiškreiptą, informaciją apie jai svarbius įvykius ir tikrąsias jų aplinkybęs.

      Dovanokite, bet Jūs neturite įstatymo ar visuomenės – tame tarpe ir mano – suteiktų įgaliojimų riboti ar iškrepti mums pateikiamą informaciją.

      Suprantu, kad Jus tai gali nuliūdinti, bet deja, deja – taip jau yra….

      Tai aš ir klausiu – kas būtų pasikeitę, jei tautybė, kaip ir pvz., šios moters ūgis, svoris, krūtinės, liemens, klubų apimtis, plaukų, akių spalva, beje, ir pilietybė, nebūtų buvusi parašyta?

      Būtu pasikeite tik tai, kad aš (ir daugelis visuomenės narių) pirkčiau kitą laikraštį ar žiūrėčiau kitą televiziją, kurios neiškraipo man pateikiamos informacijos vardan keistų ideologinių nuostatų.

      • Anonimas

        Brangusis Zeppelinus,

        Štai, kas sakoma Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekse:

        54 straipsnis.
        Žurnalistas, viešosios informacijos rengėjas taip pat neturi sieti įtariamo, kaltinamojo ar nusikaltusio asmens priklausymo tam tikrai tautinei, etninei ar socialinei grupei, jo seksualinės orientacijos su jo padarytu nusikaltimu bei tai pabrėžti.

        Aš nesu teisininkė, aš esu žurnalistė. Ir sakau, kad mano ir Artūro pozicija dėl to, kad nėra jokio reikalo skelbti apie tautybę pranešant apie nusikaltimą ne tik kad neprieštarauja Visuomenės informavimo įstatymui, kur sakoma, kad žurnalistai ir viešosios informacijos rengėjai turi laikytis etikos kodekso, bet ir yra mūsų, o ne jūsų pusėje. Įrodykite, kad aš klystu, pageidautina su nuorodomis į teisės aktų nuostatas, teismų praktiką bei jos išaiškinimus ir aš pulsiu įrodinėti BK pažeidimą dėl rasinės ir etninės neapykantos kurstymo.
        Kažko kyla įtarimas, kad dėl neapykantos kurstymo prevencijos tokia nuostata Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekse ir bus atsiradusi.

        Dovanokite, miela Džina, bet Jūs svarstote klausimą iš brangaus laikraštinio ploto taupymo pozicijos Dovanokite, bet Jūs neturite įstatymo ar visuomenės – tame tarpe ir mano – suteiktų įgaliojimų riboti ar iškrepti mums pateikiamą informaciją.

        Brangus Zeppelinus, vedama krikščioniškos artimo meilės ideologijos, aš jums dovanoju :) Tik leiskite jus pataisyti. Tikrai ne, svarstau ne iš pastaruoju metu pabrangusio laikraštinio popieriaus ploto žiūros taško :). O iš žurnalistinės praktikos, kuri turi savo vidinius tobulumo standartus, pozicijų. Stiliaus, raiškos, žurnalistinių žanrų ir informacijos atrankos įvaldymas, nuolatinis informavimo bei komentavimo etikos, atsakomybės reflektavimas leidžia tapti profesionaliais praktikais.

        Būtu pasikeite tik tai, kad aš (ir daugelis visuomenės narių) pirkčiau kitą laikraštį ar žiūrėčiau kitą televiziją, kurios neiškraipo man pateikiamos informacijos vardan keistų ideologinių nuostatų.

        Pirmyn :). Galite nusiraminti tik, kad artimiausiu metu to nereikes daryti, nes jei jau policinės galios institucija tai daro, tai ir žiniasklaida gali sau tai leisti. Tai, ką jūs darote dabar, tai ginate savo ultraliberalistinę ideologiją (o tikrai ne rasistinę? bet tikiuos, kad ne)pagal formulę, kurią man maloniai padiktavo vienas bičiulis: „taigi čia normalu, vieniems informacija gali patikti, kitiems nepatikti“. Va čia neseniai „Panelė“ nuvažiavo į Kirtimus, prifotkino vaikų, pakirkino mergaičių, „neformaliai“ pabendravo ir padarė reportažą, kuriame prie trylikametės fotkės įdėta citata: „Seksas man patiko. Noriu dar“. Štai tokia ta tikrovė. Tai rekomenduoju skaityt „Panelę“ , kur „tikrovė“ neiškraipoma. Na, ir tikėkitės, kad jūsų vaikas (turimas ar turėsimas ar šiaip brangaus žmogaus paaugliukas koks), niekada nieko kvailo viešumai nepasakys :)

  • etikos kodeksas, LR įstatymai.
    chebryte, 10 Dievo įsakymų pamiršot. galiu priminti: http://www.youtube.com/watch?v=rCz0-HY1TLU
    o jei dar rimčiau, visokie ten įstatymai labai smarkiai apibrėžia ratą iš kurio negali išeiti. ribota. siūlyčiau kiekvieną situaciją argumentuoti rimčiau, nei kažkieno ten sugalvota etika, įstatai etc. viskas priklauso nuo konteksto.

    • kurio dievo įsakymai? ( http://lt.wikipedia.org/wiki/Specialus:Paie%C5%A1ka?search=Dievai&go=Rodyti )
      ar narkotikus platinanti čigonė vadovaujasi to paties dievo tais pačiais įsakymais? jei ne, tai gal tegu vadovaujasi šalies, kurioje gyvena, bendruomenės sukurtais norminiais aktais (įstatymais), kurie neleidžia pardavinėti kvaišalų. tuomet niekas nekibs, kad ji čigonė. net nepaminės jos.

      Dzina,
      mano kuklia nuomone „sieti“ ir „pabrėžti“ tai ne tas pats, kas tiesiog įvardyti „kvaišalus pardavė čigonė“, „avariją sukėlė panevėžietis gaisrininkas“ etc.

      • „tuomet niekas nekibs, kad ji čigonė. net nepaminės jos.“ o vat po tokių teiginių atrodo, kad p. Račas su šiuo įrašu yra teisus. :)

  • Mieloji Džina pradžiugino mus citata iš 2005 m. Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso:

    54 straipsnis.
    Žurnalistas, viešosios informacijos rengėjas taip pat neturi sieti įtariamo, kaltinamojo ar nusikaltusio asmens priklausymo tam tikrai tautinei, etninei ar socialinei grupei, jo seksualinės orientacijos su jo padarytu nusikaltimu bei tai pabrėžti.

    Būsiu atviras – kadangi nesu nei žurnalistas, nei žurnalistės vyras ir netgi, khhm, net nepatogu sakyti – ne artimas draugas, tai šis Kodeksas pirmą kartą pakliuvo man į akis.

    Beskaitant visus jo 16 ar kiek ten, puslapių, plati šypsena nei sekundei nedingo nuo mano veido, o vietomis netgi juokiausi, susiėmęs už šonų. Dėkui, Jums, miela Džina, kad Jūsų dėka susipažinau su vienu kurioziškiausių Lietuvos teisės aktų, kurio nebaudžiamų, kiek suprantu, pažeidimų kasdien savo akimis galima pamatyti dešimtimis. Bet tiek jau to, pasijuokėme – ir užteks, eikime toliau:

    Aš nesu teisininkė, aš esu žurnalistė. Ir sakau, kad mano ir Artūro pozicija dėl to, kad nėra jokio reikalo skelbti apie tautybę pranešant apie nusikaltimą ne tik kad neprieštarauja Visuomenės informavimo įstatymui, kur sakoma, kad žurnalistai ir viešosios informacijos rengėjai turi laikytis etikos kodekso, bet ir yra mūsų, o ne jūsų pusėje. Įrodykite, kad aš klystu, pageidautina su nuorodomis į teisės aktų nuostatas, teismų praktiką bei jos išaiškinimus ir aš pulsiu įrodinėti BK pažeidimą dėl rasinės ir etninės neapykantos kurstymo.
    Kažko kyla įtarimas, kad dėl neapykantos kurstymo prevencijos tokia nuostata Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekse ir bus atsiradusi.

    Miela Džina, noriu atkreipti Jūsų, kaip profesionalios žodžio meistrės, dėmesį į vieną tokią, ėėė, smulkmeną – Kodekso nuostatoje, kurią Jūs citavote, primygtinai nerekomenduojama sieti įtariamojo priklausymo tam tikrai tautybei su jo padarytu nusikaltimu bei tai pabrėžti. Šią nuostatą „nesieti“ Jūs mums lyg ir pristatote, kaip draudimą minėti įtariamojo tautybę.

    Tačiau pasižiūrėję į Dabartinės lietuvių kalbos žodyną žodžio sieti reikšmę, apinkame:
    2. prk. nustatyti tarpusavio ryšius, jungti: Vieną dalyką s. su kitu. | sngr.: Teorija siejasi su praktika.

    Net man, paprastam blogeriui, akivaizdu, kad gerb.Artūro minėtu atveju, policijos pranešime nėra nustatomi tarpusavio ryšiai tarp narkoprekeivės čigoniškumo ir jos nusikaltimo ir šie reiškiniai nėra jungiami vienas su kitu. Kitaip sakant, apie jokį jų siejimą net kalba neina ir Jūsų nuoroda į minėtą Etikos kodekso nuostatą, šiuo atveju – deja, deja – neįrodo Jūsų pozicijos pagrįstumo.

    Brangus Zeppelinus, vedama krikščioniškos artimo meilės ideologijos, aš jums dovanoju :) Tik leiskite jus pataisyti. Tikrai ne, svarstau ne iš pastaruoju metu pabrangusio laikraštinio popieriaus ploto žiūros taško :). O iš žurnalistinės praktikos, kuri turi savo vidinius tobulumo standartus, pozicijų. Stiliaus, raiškos, žurnalistinių žanrų ir informacijos atmūsrankos įvaldymas, nuolatinis informavimo bei komentavimo etikos, atsakomybės reflektavimas leidžia tapti profesionaliais praktikais.

    Kad jau prakalbome apie atsakomybės reflektavimą, tai Tamstai leidus, skaitytojų vardu, aš visgi Jums, kaip profesionaliai praktikei, išrašysiu visuomeninį papeikimą – už sąvokos reikšmės pakeitimą argumentacijoje, kas, kaip žinia, priskiriama prie sofistinių poleminių manipuliacijų. Bet, Dievas liudininkas – nuoširdžiai tikiu – Jūs padarėte tai netyčiomis, todėl papeikimas paprastas, o ne griežtas…:)

    Tai, ką jūs darote dabar, tai ginate savo ultraliberalistinę ideologiją (o tikrai ne rasistinę? bet tikiuos, kad ne) ..

    Ginu LR Konstitucijoje įtvirtintą žodžio laisvę ir piliečių teisę gauti pilną ir teisingą informaciją be cenzūrinių iškraipymų. Ši nuostata nėra nei ultraliberalistinė, nei, apsaugok Viešpatie, rasistinė.

    Nors dėl pastarosios – viskas priklauso nuo Jūsų vartojamo termino „rasizmas“ apibrėžimo. Yra ir tokių versijų, pagal kurias asmuo, teigiantis, jog afroamerikiečių dominavimas krepšinyje pagrinde nulemtas jų paveldimomis genetinėmis savybėmis, priskirtinas prie rasistų.

    Va čia neseniai „Panelė“ nuvažiavo į Kirtimus, prifotkino vaikų, pakirkino mergaičių, „neformaliai“ pabendravo ir padarė reportažą, kuriame prie trylikametės fotkės įdėta citata: „Seksas man patiko. Noriu dar“. Štai tokia ta tikrovė. Tai rekomenduoju skaityt „Panelę“ , kur “tikrovė” neiškraipoma. Na, ir tikėkitės, kad jūsų vaikas (turimas ar turėsimas ar šiaip brangaus žmogaus paaugliukas koks), niekada nieko kvailo viešumai nepasakys :)

    Gėda prisipažinti, bet neskaitau šio žurnalo. Būtu mano valia, sekančią dieną po šio reportažo žurnalas Panelė būtu priskirtas pornografijos kategorijai ir pardavinėti jį būtu galima tik seksualinių reikmenų parduotuvėse suaugusiems asmenims.

    Bet aš Jums dar bjauresnę istoriją papasakosiu: berods vakar, apie 17.30 ar pan., per vieną TV kanalą išvydau laidą, kurioje organizuojami netradicinės orientacijos jaunų vyrukų (nežinau, ar pilnamečių, bet tikrai jaunų) pažinčių konkursai. Ekrane švytint ženklui N-14 tie pirmą kartą gyvenimę susitikę vyrukai po 20 sekundžių pokalbio pradėjo prieš kameras lytinio akto preliudijas – ko netgi mano gan tvirta nervinė konstitucija neatlaikė -teki kuo skubiau perjungti kanalą.

    Žmonės nieko neslepia nuo Lietuvos visuomenės, sulaukusios 14 m. amžiaus, o Jūs čia dėl čigonės tautybės paminėjimo pergyvenate…

    • Anonimas

      Gerbiamas Zeppelinus,
      Jei man kada reikės prieš žurnalistus ginti savo garbę ir orumą – samdau Jus, nors įtariu nepigiai kainuojate :)

      • Anonimas

        Valentinai, gerbiamam Zeppelinusui garbe ir orumas maziausiai rupi, tai samdyti nepatariu :)

  • Anonimas

    Brangusis, mielasis Zeppelinus, as nebeatsakinesiu i jusu absurdiskus argumentus.

    • Khhm, koks pašaipus formalistas būtinai pasakytu, kad oponento apkaltinimas argumentacijos absurdiškumu, nepateikiant to absurdiškumo pagrindimo, tėra akivaizdus negalėjimo atremti tos argumentacijos požymis ir ne ypač mandagus būdas palikti diskusiją, šliūkštelėjus pašnekovui į veidą kavos likučius – bet, mielos Džinos laimei, aš toks nesu ir šitokių griežtų vertinimų nepateiksiu…

      Tebūnie jau ta mano argumentacija absurdiška, jeigu jau mielai Džinai taip patogiau….

      Peace forever!

      • Anonimas

        Zeppelinus, prisipažystu, kad patingėjau skaityti visos diskusijos ir jūsų argumentacijos, bet pateiksiu savo versiją.
        Policijos pranešimuose tikrai nedera viešinti įtariamojo tautybės ir išorės požymių, jeigu nėra reikalo del paieškos. Žinau, kad tautybė beveiks visuomet viešinima, jeigu įtariamasis priklauso tautiniai mažumai, arba yra užsieinietis. Taip elgiamasi ir su Lietuviais, dažnai girdime, kad lietuvis nužudė žmogų užsienyje, arba nužudė užsienietį Lietuvoje, pilna tokių pavyzdžių. Aš manau, kad ši praktika yra neetiška pagal mano supratimą ir labai apsidžiaugčiau, jeigu mūsų policija parodytų pavyzdį ir nuslėptų visus duomenis apie įtariamajį bent kol jis nenuteistas. Dabar nėra skelbiama asmeninė informacija, kad nepažeisti įtariamojo teisių, bet pasklebus įtariamojo tautybę pavyzdžiui lietuvio, nepaskelbus kitų duomenų gaunasi lyg nuoroda ieškoti kaltų tarp lietuvių, o gal jie iš viso „visi vienodi“. Tai prisideda prie steriotipų formavimo ir yra akivaizdžiai neetiška, o tokie argumentai kaip dar blogenių pavyzdžių egzistavimais tikrai nepateisina šio neetiško raštelio.

  • Anonimas

    Zeppelinus rulez, kaip sako jaunimas :)
    Dzinos krikscioniska sirdis neatlaike besirdes argumentacijos.

  • o šios dienos įvykis prie KAM – vienur rašo „užsienietis“, kitur – „vokietis“ apšlapino paminklą (ankstesnėje versijoje – prezidentūros sieną).
    ar irgi žurnalistams nereikėjo minėti, jog kitos šalies (ir, veikiausiai, tautybės) asmuo taip padarė?

    o aš Zeppelinus samdyčiau.

  • Anonimas

    sausio 8 d. antraštės:)

    Kupiškio rajone vokietis nušovė į Raudonąją knygą įrašytą lūšį (105)

    Gimnazijoje siautėjo išbadėjęs vokietis (video) (30)

    o dar jei pridėjus tą šlapintoją, kur minit…turim gražų vaizdelį

    • vokiečiai baisiau už čigonus. fiureris turėtu grabe vartytis…

  • @Juozas

    .. prisipažystu, kad patingėjau skaityti visos diskusijos ir jūsų argumentacijos, bet pateiksiu savo versiją.

    Khhm, visi dabar rašytojai, skaityti nėra kam…:)

    Aš atsakysiu į Jūsų versiją, gerbiamas Juozai, nors bijau, kad Jūs ir vėl patingėsite skaityti mano argumentaciją. Trumpai, aš deja, nemoku…:(

    Gerai, pasižiūrėkime Jūsų versijos santrauką:

    Policijos pranešimuose tikrai nedera viešinti įtariamojo tautybės ir išorės požymių, .. Aš manau, kad ši praktika yra neetiška pagal mano supratimą ir labai apsidžiaugčiau, jeigu mūsų policija parodytų pavyzdį ir nuslėptų visus duomenis apie įtariamajį bent kol jis nenuteistas. .. pasklebus įtariamojo tautybę pavyzdžiui lietuvio, .. gaunasi lyg nuoroda ieškoti kaltų tarp lietuvių, o gal jie iš viso “visi vienodi”. Tai prisideda prie steriotipų formavimo ir yra akivaizdžiai neetiška, …

    Nesunku pastebėti, kad Jūsų argumentacija susiveda į Jūsų asmeninę etiką – tautybės skelbimas prieštarauja Jūsų etinėms nuostatoms (t.y. neetiškas jų požiūriu) ir pageidautumėte, kad tai nebūtu daroma. Dėl to neverta diskutuoti – aš pagarbiai žiūriu į asmenis, besilaikančius vienokios ar kitokios etikos.

    Tačiau noriu priminti, kad Jūs ne vienas Lietuvoje gyvenat – o pvz. mano ir daugelio kitų lietuvių etikos normoms tautybės nurodymas tokiais atvejais nei trupučio neprieštarauja, todėl negalite kategoriškai teigti, kad tai neetiška, t.y. neatitinka Lietuvoje vyraujančių socialinių-etinių normų.

    Vyraujančių visuomenėje socialinių- etinių normų pagrindiis atspindys yra tos visuomenės teisę, todėl ir reikia žiūrėti per jos prizmę. Šiuo atveju diskusijos objektas ne klausimas „Ar leisti tiems kvailiems runkeliams žinoti įtariamojo tautybę?“, bet tai, ar yra rimtų ir būtinų priežasčių vienos pagrindinių Konstitucinių laisvių – ŽODŽIO LAISVĖS ribojimui.

    Kitaip sakant, teisė minėti ir žinoti įtariamojo tautybę yra mūsų konstitucinė laisvė ir demokratinėje valstybėje negali būti net kalbų apie jos ribojimą be labai rimtų argumentų.

    Kokius gi argumentus Tamsta pateikėt to laisvės apribojimo būtinybei pagrįsti:

    a) kad tai neatitinka Jūsų ir Jūsų bendraminčių etinių normų. Bet tai tėra marginalinės visuomenės mažumos nuomonė ir negali būti priežastimi riboti daugumos teisęs.

    b) paskelbus tautybę gaunasi lyg ir nuoroda ieškoti pasilėpusio įtariamojo tarp jo tautiečių.

    Na o kaipgi kitaip, gerbiamasis – jeigu išžaginta mergina pranešė, kad prievartautojas negras, tai ir ieškoti kaltininko reikia tarp tos rasinės grupės atstovų, o ne tikrinti visu baltuosius gatvėse.

    Beje, mes tokį juokingą vaizdelį jau matėme po 09-11, kai USA pradėjus piktintis arabiškos išvaizdos žmonėms, kad juos smarkiau tikrina aerouostuose, buvo duotas parėdymas visus tikrinti vienodai, nors žinia, kad tarp 09-11 teroristų kitokių tautybių atstovų ir nebuvo..?

    Žinoma, jeigu politkorektorių kraštutinė svajonė įsigalėtu, tai mes gal dar iki šiol manytume, kad Niujorko Dvynius susprogdino patys baltieji amerikiečiai, nes teroristų tautybė mums būtu nežinoma.

    c) tai prisideda prie stereotipų formavimo. Iš dalies – taip, prisideda.

    Bet stereotipinis mąstymas yra natūraliai būdingas žmonijai ir leidžia jos atstovams greičiau orientuotis ir priimti sprendimus standartinėse situacijose.

    Štai Jūs einate vakare apytušte gatve ir matote priešais stovinčią jaunimo kompaniją. Jūs pastebite tam tikrus būdingus požymius (išvaizda, kalbos maniera, laikysena) ir šis vaizdelis Jūsų galvoje sulyginamas su turimais stereotipais, nesunkiai atsirenkant, kad šie požymiai atitinką stereotipą – „hopnikai“. Jūs padarote greitas išvadas ir pereinate į kitą gatvės pusę, išvengdamas galimų nemalonumų.

    Ar Jūsų stereotipu paremtas sprendimas buvo teisingas?

    Tolerantiškas žmogus Jums būtinai papriekaištaus, kad Jūs pasielgėte neteisingai, nes ten galėjo stovėti ne jaunų banditėlių, bet labai malonių studentų iš Vilniaus krašto kompanija, kuri net minties neturėjo Jūsų mušti ar plėšti, o savo sprendimu Jus juos lyg ir įžeidėte?

    Įdomiausia, kad iš principo jis gali būti teisus – atrodantys kaip banditėliai jaunuoliai visai nebūtinai ir yra banditėliai, tas yra gryna tiesa.

    Tačiau pvz. aš pasakysiu, kad buvo pasielgta teisingai, nes neverta savo kailiu kiekvieną kartą tikrinti, kiek stereotipinė situacija atitinką realybę. Būtent todėl stereotipinė mąstysena ir isitvirtino žmonijoje, kad ja besivadovaujantys išliko evoliucijos procese ir susilaukė palikuonių, o štai tolerantiški mėgėjai tikrinti juos savo kailiu – dažniausiai, deja, ne…

    * * * * *
    Vienžo, gerbiamas Juozai, Jūsų pateikti argumentai man neatrodo pakankamas pagrindas ir būtina priežastis riboti Lietuvos gyventojų teisę į konstitucinę žodžio laisvę, todėl tautybės minėjimo atžvilgiu turi išlikti esamas status quo.
    _____________________
    zeppelinus.livejournal.com

    • Anonimas

      Kadangi buvo skirta man tai šį kartą perskaičiau iki galo, nors ir sunkiai, galėjau ir aš būti lakoniškesnis ir tiksliau suformuluoti, pabandysiu dar kartą :)
      Visuomenės teisės ribojimą žinoti įtariamojo duomenis argumentuoju įtariamojo teise nebūti apkaltintam be teismo. Dalinis įtariamojo asmeninės informacijos atskleidimas kompromituoja dar didesnę nekaltų žmonių grupę. Pagal mano etikos supratimą ta teisė žinoti svetimus duomenis ir dar kriminaliniame kontekste pažeidžia žmogaus teises. Nesu labai principingas ir del šito nesikreipsiu į teismą, o be teismo šiame klausime aš nepretenduoju į teisuolius, tiesiog turiu pagrindo manyti, kad yra neetiška skelbti įtariamojo tautybę viešai. Aš visiškai pritariu visuomenės teisėms, bet tai nėra pagrindas pažeisti žmogaus teises.

      • Anonimas

        Gal galetumei ivardinti konkreciai, kokias zmogaus teises turi omenyje sioje situacijoje, kuriomis remiantis reiketu nuslepti zmogaus tautybe?
        Teise i privatuma? I laisve? I nuosavybe?

    • Anonimas

      Zeppelinus – lenkiu galva, tavo zodziai, lyg mano zodziai, gaila, kad tik iskalbos man iki Tamstos lyg iki menulio :)
      Tik norejau prideti: kas kaltas del stereotipu formavimo? Ziniasklaidos priemone, paviesinusi PILNA informacija, ar informacijos objektas, siuo atveju „romu tautybes atstove“? Mano manymu antras variantas.
      Beje, cia vienas is „kirkilizmo“ pozymiu – kai tik kas nors ivardija neigiama reiskini tikruoju vardu, tuoj yra uzpuolamas, del visuomenes kirsinimo, bei stereotipu formavimo.
      Sukis, kuriuo pirmiausia turetu vadovautis ziniasklaida – Tiesą!, Visą tiesą!, Nieko, išskyrus tiesą!

  • @Juozas

    Na, argumentų, susivedančių į Jūsų asmenines etines nuostatas, kaip jau sakiau, nekritikuosiu.

    O štai dėl šito, tai nustebau:

    Dalinis įtariamojo asmeninės informacijos atskleidimas kompromituoja dar didesnę nekaltų žmonių grupę.

    Dovanokite, kas čia per naujiena?

    Kokiu būdu žinojimas, kad vakar vokietis apšlapino paminklą Vilniuje ar užpuolė mokyklą Joniškyje kompromituoja vokiečių tautą mūsų akyse?

    Mano akyse, pvz., visai nekompromituoja. Ir kitų pakaltinamų Lietuvos žmonių akyse – irgi. Paklauskite ko norite – Jums visi tą patį pasakys…

    Tai gal Jūsų, gerbiamas Juozai, akyse niekuo nekalta vokiečiu tauta liko sukompromituota, nes sužinojote, kad jos atstovas mūsų generolo paminklą apčiurkšlino?

    Nes kitaip nesuprantu, iš kur Jūs tą teiginį ištraukėte?

  • Anonimas

    Patikslinsiu, netilpau į vieną žodį. Nesvarbu kokią mano reakciją sukelia tas pareiškimas apie vokiečius, iš tiesų jokios,bet svarbu kokią vokiečių reakciją tai gali sukelti, net nebūtinai ir sukelia. Jeigu jie gali jaustis sukompromituoti, tai reiškia jau yra priežastis neskelbti tautybės prie įtarimo. Pavyzdžiui aš jaučiuosi sukompromituotas kai paskelbia, kad lietuvis nužudė žmogų užsienyje, yra net buvęs atvejis, kai skelbė, kad reikia saugotis lietuvių, nepanemu kokioje valstybėje ir tas visai nesvarbu. Gal tai ir reiškia, kad esu kompleksuotas, bet mano kompleksai irgi nėra priežastis ant jų „užlipti“. Manau, kad buvo pažeistos namo teisės su tais pareiškimais ir aš tokias pačias teises pripažystu kitų tautybių žmonėms.
    Šita priežastis skelbiant tautybę prie įtarimo yra nemažiau pažeidžianti žmogaus teises negu pasekmė.

    • Anonimas

      Apie kokia konkreciai zmogaus teise sneki?
      Teise i ka?

      • Anonimas

        Yra kažkos teisinis terminas, žmogus negali būti apkaltintas kriminaliniu nusikaltimu be teismo sprendimo, todėl aš negaliu jo kaltinti, kad jis sukompromitavo mane savo elgesiu. O aš kalbu apie save del to, kad aš nesu įgaliotas atstovauti visų lietuvių.

  • viskas keičiasi. va ir nuomonę šiek tiek pakeičiau – nebesamdyčiau Zeppelinus advokatauti. kalbėjimas už visus [„o pvz. mano ir daugelio kitų lietuvių“], net jei ir sutinku su jo teiginiais, man nepriimtinas.

    o beje, gal tas myžnius vokietis buvo visai ne vokietis, o turkas iš vokietijos?

    jei rimčiau – na neradau argumentų dar, kodėl negali žurnalistai (šiuo konkrečiu atveju – policija) minėti asmens tautybės.
    jei apie vagilką rašo, jog ji čigonė – jau blogai, o jei apie dainininkę – tai galima?

  • @Rokas

    ..nebesamdyčiau Zeppelinus

    [griebia už skverno]..ei-ei, nepabėkit, gal kokią kalėdine nuolaidą pritaikysiu ..rusiškų kalėdų proga:)

    ..kalbėjimas už visus [„o pvz. mano ir daugelio kitų lietuvių“], net jei ir sutinku su jo teiginiais, man nepriimtinas.

    Kalbėjimas už visus yra labai dažnai pasitaikanti polemistų klaida (arba sąmoningas sofistinis būdas).

    Šiuo atveju mano argumentacijoje Jūs jos nematėte.

    Pateiktas pavyzdys tėra iliustruotas priminimas Juozui, kad jo preziumuojamas neetiškumas nėra absoliutus ir remiasi ne vyraujančiomis visuomenėje, o viso labo tik jo asmeninėmis etinėmis normomis.

    Atkreipiu dėmesį, kad nebuvo pasakyta – „mano ir visų lietuvių“, kas iš tikro būtu netiesa, ar „mano ir daugumos lietuvių“, kas būtu nekorektiška, nes reikalautu papildomo įrodymo, buvo pasakyta „mano ir daugelio lietuvių“, kas reiškia tiesiog ganėtinai didelį minėtų lietuvių skaičių ir yra visiškai korektiškas teiginys.
    ________________

    Tai tiek žinių apie vis dar pasitaikančias argumentacijos klaidas.

    :)

    • Anonimas

      Na aš ir neteigiau, kad mano etikos supratimas yra absoliutus ir nemanau, kad daviau pagrindo tuo suabejoti, kad reikėtų man tą primiti. Taip pat nesu ir teisinkas ir nesu įsitikęs, kad įtariamojo tautybės skelbimas pažeidžia įtariamojo teises, tačiau yra atvejis kai man buvo padarytą žala del kito asmens suėmino, buvo paskelbta joko tautybė ir buvo viešai apkaltinti lietuviai, galima pagooglinti, nors nebeįmu giliai į širdį to įžeidimo. Manu tai yra pakankama priežastis neskelbti ir kitų tautybių, nors gal tai ir teisėta, bet su tokia teise aš visiškai nesutinku. Del vokiečių tai ten neadekvatus pavyzdys, ten nebuvo įtarimo kriminaliniu nusikaltimu.

  • sunku atsakyti sofistikos skydu prisidengusiam argumentatoriui :) tai neatsakinėsiu.
    gal trukdome žmonėms savo nuomonę išsakyti.
    o kur dar tinklaraščio autoriui vargas visus komentarus perskaityti… :)

  • Kū-kū, A.Račai, kur jūs? Kodėl jūs ne seimo kontrolierius ?

  • Pingback: Muitinės departamento paslaptys. | Artūras Račas()