Tinklaraščiai taip pat gelbės Lietuvos ekonomiką

Šiandien „Žinių radijo“ laidoje vyko diskusija apie sunkmetį ir vienas iš dalyvių ypač akcentavo darbo vietų kūrimą ir išsaugojimą.

O po pietų komunikacijos monitoringo ir analizės bendrovė „Cision Lietuva“ paskelbė siūlysianti savo klientams naują paslaugą: tinklaraščių ir forumų stebėseną. 

Argumentas labai paprastas – paklausa:

„Cision Lietuva“ duomenimis, daugiau nei 40% apklaustų klientų 2010 m. planuoja skirti biudžeto dalį socialinės medijos stebėjimui, o daugiau nei penktadalis – imtis joje aktyvių veiksmų siekiant paveikti savo reputaciją.

 Tie pastarieji 20 proc. manęs visai nežavi, nes tai būs gana rimtas išbandymas tinklaraščiams ir jų autoriams.

Tačiau žvelgiant iš kitos pusės, galima būtų teigti, kad tinklaraščiai prisideda prie ekonomikos skatinimo. Juk stebėti tinklaraščių įrašus bus reikalingos papildomos pajėgos, tad visai tikėtina, kad gali būti kuriamos naujos darbo vietos. Jei tinklaraščių analizei bus paklausa, monitoringo bendrovės gaus daugiau pojamų. (Beje, tokią pat paslaugą žada pasiūlyti ar jau siūlo ir kitos monitoringo bendrovės).

Tinklaraščių autoriai, tikriausiai iš to nieko neuždirbs, tačiau galės jaustis prisidėję prie kitų gerovės.

Kita vertus, tai dar vienas tinklaraščių, kaip žiniasklaidos rūšies, pripažinimas.

Įdomu yra ir tai, kad „Cision Lietuva“ žada stebėti ne tik tinklaraščių įrašus, bet ir komentarus.

Pranešama, kad pradiniame etape bus stebima virš 50 tinklaraščių ir pagrindinių forumų, atrinktų pagal pasiekiamus auditorijos ir svarbumo klientams kriterijus, sąrašas bus nuolat papildomas. Tiesa, niekaip nesuprantu, kokiu tikslu bus stebimas AdReview – lygiai taip pat sėkmingai būtų galima stebėti užrašus ant viešųjų tualetų sienų.

Nepaisant to, sprendimas įdomus ir neabejotinai turėsiantis pasekmių tinklaraštijos raidai.

Ir – kaip jau minėta – prisidėsiantis prie ūkio atsigavimo:)

(3 balsų, vidurkis: 2,67 iš 5)
Loading...
  • Nesuprantu kodėl jie Edvino blogą stebės, o Ligitos ne. Pas Edviną vien tik neįdomi informacija apie kompiuterinius debesis.

    • Valentinai, tegu tik pabando mane stebėti – gaus per nagus;) O šiaip jau seniai aišku, kad aš neatitinku vadinamųjų pasiekiamos auditorijos ir svarbumo klientams kriterijų. Ir tegu. Tiesa, dėl sąraše esančių tinklaraščių (ne visų) įdomumo smarkiai pasiginčyčiau.

      • nerijus

        Ligita

        susigundžiau ir apsilankiau tamstos tinkliaraštyje…Kol kas, apsišniukštinėjau :)

        • Nerijau, atsargiai. Ten tau jau Valentinas gąsdinantį tekstelį parašė x)

          • nerijus

            Ligita

            Prašyčiau nuorodą mestelt- susipažinimui :)

          • Geriau aš tau nukopijuosiu, nes tikslios nuorodos įdėt nemoku: „Nerijau,
            Jei šniukštinėji, tai perspėju, kad čia renkasi visokie nuobodūs, paniurę, melancholiški subrendylos. Jie yra tokie nes jaunystėje prisiskaitė Kamiu “Maras”, Kafkos “Metamorfozė” (istorija kaip bičas atsibudo ir pamatė, kad jis tapo vabalu) ir Hesės “Stepių vilkas” (vien pavadinimai viską pasako). Dar pasitaiko jaunų apsiskaičiusių akiniuočių moksliukų, tokių kaip Wu. Žodžiu absoliuti nuobodybė. Be to, čia nebūsi gerbiamas, jei nesi gyvenime nors kartą užvažiavęs ant Račo arba jei kada nors su GIGA turėjai vienodą nuomonę. Pagalvok:)“ Matai kas darosi? x))

          • nerijus

            Ligita

            Čia, tik Valentino pasvarstymai :)
            Jis norėjo labiau pasakyti, jog lanksoi konservatoriškos „kregždutės“, o ne subrendylos ir išsimokslinę, bei MYLINTIS Kūrį WU :)

  • A.G.

    Esu jau čia rašęs, kad tikslesnę informaciją galima gauti kai kuriose interneto svetainėse nei laikraščiuose.
    Štai paskutinis pavyzdys. Vakar Respublikoje rašoma apie ūkininkų mobiliuosius turgelius. Viskas pagauta OK. Autoriui pagarba.
    Bet va detalėse yra klaidelių. Manu ir gana esminių. Rašoma, kad juose parduodama ekologiški maisto produktai.
    O tai jau du metus tarp žurnalistų pamėgta jau ir ne klaidelė sakyčiau, o visuomenės labai didelis klaidinimas.
    Ekologiški maisto produktai – kitos organizacijos organizuojamose mugėse ir ekologiniuose mini turgeliuose (ekologiško vartotojo, kaip pagrindinio Lietuvos ūkio pertvarkos garanto, ugdymo tikslu – net ne prekybos tikslu, kur maistas pagal savo vertę galima sakyti daug metų tuo tikslu buvo vos ne išdalijamas).
    Rašoma, kad tuose turgeliuose medaus kg kainuoja 30-40 Lt/ kg.
    Gi šiandien žiūrėjau ekologiniame mini turgelyje prie ŽŪM pastato (kuris vyksta kiekvieną trečiadienį) – ekologiško šviežio medaus kaina 16.0 Lt.
    Ar matome skirtumą tarp to ką rašo laikraštis ir to, ką čia parašiau aš. 30-40 ir 16. Va taip ir…
    Tad manau tikrai geriau daro tie, kurie skaito ne laikraščius, bet interneto svetainėse (va šiuo atveju, kuris pateiktas kaip pavyzdys apie reikalus su tais ūkininkų mobilais turgeliais galima paskaityti ne tik minėtame laikraštyje, bet ir interneto svetainėje: http://www.organic.lt/lt/news,nid.625 ).
    Tad manau kol kas skaitykime ir laikraštį, bet interneto svetainėms ir aš matau labai didelę ateitį.
    Kai žmogus nori tikslių detalių – juk būtent jose ir yra esmė.
    Laikraščiuose – na einama kaip tuo buldozeriu, manau (subtilybėms jie nebeturi laiko – juk laikraštis momentinio panaudojimo… nors jau ir iš tualetų jis jau iškrapštytas).

    • nerijus

      Galvoju, jog tinkliaraščiai, greitu laiku, taps konkurencingi laikraščiams, o gal net ir TV žinioms?
      Kaip žinia, šį tinkliaraštį skaitinėja ir dauguma politikų :)
      O gal ir D.G. patarėjai..? Ne veltui A.Račas „įmeta“ savo komentarą D.G. atžvilgiu :)
      Dėl jų priežiūros, kad ir racas.lt, samdyti įmonę- rizikinga, nes interesų konflikto neišvenktume.
      Vienam gali atrodyti, jog kritikos D.G., G.K., V. U. yra per daug, kitam- per mažai…

      • Lida

        Aha, pirma tik televizija sunaikins spaudą.

  • gie

    Idomu. Pagal Cision Lietuva, Lietuvoje soc tinklapiai apsiriboja tik blogais ir keliais forumais :) Komentarai svarbiausiuose portaluose (aka delfi, alfa, balsas) nepripazistami socialine informacija… O ju reach’as – kur kas didesnis. Yra ir kitu tinklapiu, pvz Facebook arba One. Manau, kad tai kur kas svarbiau nuomonės formavimui nei kai kurie iš paminėtų blogų.

    • O kas skaito delfi komentarus? Tie kas juos rašo, tai tikrai ne.

    • gato

      gie, stebėti ir registruoti informaciją facebook, one ir pan. puslapiuose reikėtų vartotojų sutikimo, nes ten skirtingai nuo atvirų blogų privatumo nuostatos griežtesnės. Manau nepavyktų.
      Sutinku, kad būtų naudinga sekti komentarus žinių portaluose. Impartner irgi atlieka interneto monitoringą, įdomu ar jie įtraukia delfi, alfa ir pan komentarus?

  • Aš taip pat paskutiniu metu pastebėjau, kad šį tinklaraštį stebi valdžios struktūros. Ypač iš Prezidentūros. Tik atsiranda kokia nors kritiška nuomonė, tai iš karto reaguoja viešųjų ryšių specialistai. Gal ir gerai, tik kol kas iš tokios reakcijos nėra… Kad ir dėl Dagio… :) Sureagavo kaip tikri specai – matėsi, kad toje ministerijoje didžiausias bardakas, tai greitai nuėmė ministrą. O kas iš to? Jos dabar tos pačios srities Seimo komisijos pirmininkas… Kas iš esmes leidžia teigti, kad ta pati politinė kryptis vis vien bus išlaikyta… Vadinasi, praktiškai jokiu pokyčiu galime ir nesulaukti… Ar ne taip?

  • Kažkaip diletantiškai atrinktas sąrašas. Čiuju čia iš blogologo nukopijuota? Kuris nė iš kvapo nepanašus į tinklaraščių paklausos tikrovę.
    Manau turėtų būti kvotos. Vienai blogfermai tiek, kitai – aniek, nepriklausomiems tinklaraščiams – dar kitiek.

  • diskusjos.lt nieks nestebės? :))) Pusė limono pranešimų ten yra. Iš tikrųjų, tai nesupratau problemos. Ką ten stebės? Nuo ko stebės? Kol kas viskas atrodo labai juokingai.

  • Akvilė (Cision Lietuva)

    Pastebėjau, jog kyla klausimų, kodėl būtent tokį sąrašą stebėjimui pasirinkome. Iš tiesų todėl ir norime diskusijų blogosferoje, kad galėtume jį koreguoti. Mūsų stebimų blogų ir forumų sąrašas neuždaras – jis nuolat kinta. Šiuo metu jis toks, nes atspindi klientų poreikius (pvz. buvo atrinkti po testinio monitoringo pagal rastos informacijos kiekį ir svarbą), populiarumo. Kaip vertinti populiarumą – klausimas sudėtingas. Tradicinei žiniasklaidai žiūrime auditorijas, tiražus. Blogams ir forumams šiuo metu kažkiek atsižvelgiame į blogologo reitingą, kažkiek į „Gemius“ duomenis, ateityje bus idealu jei blogų turėtojai leis mums prisijungti prie, sakysime, Google Analytics (ačiū Džiugui Paršoniui už idėją) duomenų ir patys galėsime matyti realų lankomumą ir taip reitinguoti blogus bei forumus. Žinoma, galime pasvajoti ir apie tai, kad visi blogeriai įsidės scriptus :)

    Komentaruose minimas „įdomumo“ vertinimas labai subjektyvus dalykas – kas vieniems internautams „įdomu“, kitiems – ne. Verslo prasme „įdomu“ iš viso neegzistuoja – yra aktualu arba ne.

    Ačiū sofailovai už pasiūlymą, stebėsime ir diskusijas.lt :)

    Atsakant gie, tai Facebook ir One, be abejo, stebėsime netolimoje ateityje, kol kas to daryti dar neleidžia techninės galimybės.

    • man tik siaip smalsu ne piktai klausiu – kokia qemm.blogas.lt blgoe informacija yra svarbi ? apie uzkanda prie degtines? :D

      • Akvilė (Cision Lietuva)

        Kadangi apsibrėžėme du kriterijus – informacijos kiekį ir blogo populiarumą, gemm.blogas.lt į sąrašą pateko labiau pagal antrąjį – blogologe jis yra reitinguojamas 8-oje vietoje, to ignoruoti negalime, kol neturime auditorijų duomenų. Beje, pasvarstymai apie užkandą prie degtinės yra aktuali degtinės gamintojams bei užkandos gamintojams :)

        • Qemm tūrėtų būti įdomos kalbininkams, kurie kuria lietuvių kalbos slengo žodyną (ar šiaip filologams) :)

    • Akvile,

      duoti prisijungimą prie google analytics ar įsidėti script’ą nematau jokių problemų.

      • Akvile (Cision Lietuva)

        Labai ačiū, galvažmogųpuošia. Gal galėtumėte atsiųsti savo tiesioginius kontaktus adresu akvile.katiliene@lt.cision.com? Nes CommonSense kažkaip tokių neradau :(

    • G*

      Šiaip labai gerai yra sugalvoję http://www.blogeriai.net/ pas juos ir analytics pajungti vartotojai turi galimybe ir srautu skaitytoju skaičius, gal jie draugiškai pasidalintų su jumis turimais duomenimis?

  • Jeigu jiems socialine medija asocijuojasi tik su blogais ir forumais tai gal geriau tegul nedaro investiciju i socialine medija o tai gausis kaip sitame blogo irase http://cafe.blogas.lt/social-media-neveikia-2179.html

  • Pingback: Common sense » Kai tau skolingas monopolininkas()

  • tomas

    …o informacijosapsauga.lt? Šiais metais darytų įrašų — vienas.. du.. trys.. ket.. septyni! Paskutinis gegužės mėn. Na gal labai populiarus. Iš kitos pusės, aš tikiu, kad Cision rinkosi populiariausius ir daugiausia informacijos turinčius blogus. Jei tikrai taip, tai blogų situacija Lietuvoje ganėtinai liūdna.

    P.S. O savo blogo nepradedu dėl šios priežasties: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/07jan/uf009911.gif

  • Noriu patikslinti, kad blogologo statistika visiškus vėjus rodo, neskaitant to, kad neatnaujinama nuo Joninių

  • Man atrodo, kad Cision jau pavėlavo. Pareklamuosiu http://www.newspoint.lt , kiek žinau ten didžioji dalis blogų jau senai monitoringuojami…

  • Akvilė (Cision Lietuva)

    Iš tiesų „Cision Lietuva“ blogus, forumus ir komentarus stebėti pradėjo jau anksčiau, tačiau tik vakar viešai apie tai pranešėme. Mūsų ir NewsPoint’o esminiai skirtumai yra tokie: Pirma, jie stebi TIK internetinę erdvę, mes – visą žiniasklaidą, kur socmedija yra tik viena iš dalių; o vienos žiniasklaidos dalies analizė neatskleidžia viso „paveikslo“. Antra, mes turime kokybės kontrolę, kuri leidžia atrinkti „šiukšles“, o jų, ypač jei raktažodžiai bendresnio pobūdžio, būna tikrai nemažai. Trečia, NewsPoint’as kol kas nesiūlo forumų ir komentarų monitoringo – mes tą siūlome. Ketvirta, mūsų analizė apima ir kokybinius rodiklius – pradinių žinučių ir komentarų toną, tuo tarpu NewsPointe turėsite statistinių duomenų kiekybinę suvestinę su visomis „šiukšlėmis“. Skirtumai tokie.

  • Sveiki, džiugu, kad kilo tokia diskusija. Pamėginsiu šiek tiek praskaidrinti situaciją.

    Lyginti NewsPoint ir Cision yra neproduktyvu, nes taip mes lyginame įrankį ir paslaugą.

    NewsPoint yra galingas profesionalams skirtas įrankis, kurio pagalba kokybinę analizę atlieka pats vartotojas – pagal savo nusistatytus kriterijus. Sistema, savo ruožtu, suteikia visus reikiamus įrankius analizei atlikti.

    Tuo tarpu NewsPoint’o kiekybinių parametrai yra pakankamai įspūdingi:

    – monitoringuojama daugiau nei 300 tradicinių puslapių (skaičiuis pastoviai auga)

    – monitoringuojami VISI nauji įrašai, atsirandantys Blogas.lt, Delfio blog’ų ir lrytas.lt blogų sistemose, bei devynios galybės sistemoms nepriklausančių blog’ų (kaip, kad ir gerbiamo Artūro). Kad įsivaizduotumėte skaičius, vien Blogas.lt sistemoje yra 43.705 registruoti blog’ai.

    – operatyvumas: sistemoje informacija apie naujas publikacijas atsiranda praėjus kelioms minutėms po jų atsiradimo, nes pagrindinius šaltinius NewsPoint indeksuoja dabar jau kas 3-4 minutes.

    – lankstumas: klientas pats kada nori nusitato ką nori monitoringuoti. Raktažodžių, profilių ir paieškų skaičius yra visiškai neribojamas ir papildomai neapmokestinamas.

    Kas liečia „šiukšles“ – taip, jos gali prasiskverbti į pirminę paiešką, bet protingai sudėlioti paieškos profiliai jų skaičių visiškai minimizuoja. O klientas, generuodamas ataskaitas, jų tiesiog neįtraukia. Galų gale tai yra tikrai nedidelė tokio operatyvumo kaina.

    Reziumuojant: kiekvienas specialistas pats sprendžia kiek jam verta įsitraukti į analizės procesą ir pagal tai renkasi įrankį, arba paslaugą. …arba abu :) Pirmi darbo su NewsPoint mėnesiai rodo kad jis tikrai turės tvirtą nišą rinkoje.

    Tai tiek.
    Su geriausiais linkėjimais,
    Vytautas Vorobjovas | NewsPoint

  • Pingback: Sielos žaizdos ir atminties nepraradimai | AdReview.lt()

  • Reikės daugiau minėti įvairių įmonių pavadinimus. Gal ir mano blogą tuomet įtrauks į indeksuojamus.

  • zhee

    Na ka, baigesi stebejimai? http://lt.cision.com nebera, svetaineje http://cision.com pasirinkti Lietuvos tai pat nebegalima…
    Neilgai gyvavo ideja.

  • tuoj iš lietuvos mažai kas beliks, nes neliks publikos, o ir svarbos, nesvarbu įrankis tai būtų ar paslauga..