Švietimo politikos rezultatas – beveik dešimtadalis mokytojų be reikiamos kvalifikacijos

Seimas šiandien priėmė Švietimo įstatymo pataisas ir nustatė, kad nuo rugsėjo mokytojais galės dirbti tik asmenys, turintys aukštąjį išsilavinimą ir per dvejus metus nuo darbo mokytoju pradžios įgiję pedagogo kvalifikaciją.

Remdamasis šių metų stojančiųjų į žurnalistiką kūrybinio konkurso pairtimi, sakyčiau, jog tai labai teisingas sprendimas.

Nes ryšis tarp mokytojo kvalifikacijos ir mokykloje įgyjamų žinių, mano nuomone, yra tiesioginis. 

Tai, beje, patvirtina ir Seimo ryšių su visuomene pranešime spaudai pateikti duomenys ir paaiškinimai.

Pasirodo, reikalauti, kad visi mokytojai turėtų pedagogo kvalifikaciją buvo norima jau nuo 2007 metų rugsėjo pirmos. Tačiau tada terminas buvo nukeltas dvejiems metams, paaiškėjus, kad įgyvendinant šį reikalavimą tektų atleisti 800 mokytojų.

Per dvejus metus situacija pasikeitė: kaip teigiama pranešime, norint, kad nuo šių metų rugsėjo 1 dienos mokyklose dirbtų tik pedagogo kvalifikaciją turintys mokytojai, atleisti tektų jau 2700 mokytojų.

Jei viską suprantu teisingai, tai išeitų, kad šiandien apie 6 proc. visų mokyklose dirbančių mokytojų (o jų iš viso yra kiek daugiau nei 37 tūkstančiai) neturi pedagogo kvalifikacijos. Daugiausiai tarp jų yra anglų kalbos, informacinių technologijų, lietuvių kalbos, matematikos ir istorijos mokytojų.

Pridėjus dar ir tai, kad apie 700 mokytojų (arba apie 2 proc. visų mokytojų) teturi tik vidurinį išsilavinimą, pradedu suprasti, kodėl šiemet per kūrybinį konkursą man atrodė, kad bendras lygis per pastaruosius kelerius metus gerokai suprastėjo.

Jei ir toliau valstybės požiūris į švietimą ir į mokytojus bei jų kvalifikaciją išliks panašus (kiekviena virėja su aukštuoju gali būti mokytoja), tai dar po kelerių metų tikriausiai jau iš viso nebebus kuo stebėtis.

Beje, tai anaiptol ne priekaištas dabartinei Vyriausybei – tai ilgios ir nuoseklios visų iki šiol buvusių vyriausybių politikos rezultatas. Politikos, kuri lėmė, kad mokytojais pastaruoju metu vis dažniau tapdavo asmenys, nesugebantys susirasti darbo pagal profesiją ir į mokyklą žiūrintys kaip į paskutinę galimybę gauti atlyginimą.  

O po to stebimės, kodėl Lietuvoje trūksta inovacijų…

(4 balsų, vidurkis: 3.25 iš 5)
Loading ... Loading ...
  • Giedrius U.

    Pagal tokią logiką ir žurnalistu gali būti tik baigęs žurnalistiką, ir t.t. ir panašiai
    Čia kaip NT agentūros bandė prastumti reikalavimą, kad NT agentai privalo turėti pažymėjimą (kvalifikaciją), o tą kvalifikaciją patys ir patvirtina (asosijacija)

    Tokie ribojimai – tik monopolijų kūrimas (beje nedaug besiskiriantis nuo LEO ;)

    • http://racas.lt Artūras Račas

      Giedriau, bet juk yra skirtumas tarp NT agento ir mokytojo. Bent jau atsakomybės ir visuomenės intereso požiūriu.

      • Lida

        O tarp žurnalisto ir mokytojo – nėra ?

        • Linas

          Tai gal tuomet ir gydytojais gali dirbti bet kas? Man keista ir tuo pačiu pikta, kodėl žmonės taip abejingai žiūri į švietimą…

          • Giedrius U.

            Abejingumas – tai greičiau ignoravimas,- o ne turėjimas savo nuomonės ;)

            Taip galvoju ir gydytojais galėtų dirbt kas tai sugeba (o ne būtinai tie kas turi baigimo diploma, beje kartais abejotiną). Išspręsti galima būtų labai paprastai – aš, kaip paslaugos vartotojas, turiu turėti teisę laisvai pasirinkti iš ko ta paslaugą pirkti (tai kad valstybė apmoka šias paslaugas už mane (gydymas, mokymas, etc.) visai nereiškia kad jos yra nemokamos ir aš turiu džiaugtis tiesiog “gevęs” mokymą, gydymą ir t.t.

            O dabar tai kova su pasėkmėmis, o ne su priežastimis:
            1. Pakeitus 6% mokytojų (kaip mini p. Artūras, beje į ką keisim – geresnius?) galim tikėtis, kad situacija pasikeis? Naivu, juokinga?
            2. Taikant tokį modelį pirmiausia reiktų susitvarkyti su universitetinio išsilavinimo bėdomis, o tada jau galim reikalaut kvalifikacijų konkrečiom profesijom, o ne atvirkščiai
            3. Aš iš esmės prieš bet kokius veiksmus kurie kuria monopolijas, kalnus – gydytojų, notarų, mokytojų ir t.t. Arba pereikim prie kastų ir bus gerai – gimei amatininku ir tavo vaikai bus amatininkai.. ;)

    • sigitas

      Ka gi, nieko daugiau ir nebuvo galima tiketis matant paskutiniu keliolikos metu svietimo politika..Isvardinti destomi dalykai(anglu, matematika…) visada buvo tie, kur truko specialistu, nes norint gauti kokybe, reikia uz ja moketi. Paskutinius keliolika metu mokytoju algos buvo daugiau nei apgailetinos, tad i laisva vieta ejo kas norejo ir netingejo (vis geriau nei variantas, kad pvz.anglu isvis bus nedestoma). Svietimo ir mokslo ministerija (nesvarbu, kas jai tuo metu vadovavo) kaip strutis galva ikisus galva i smeli kartojo, kad viskas gerai, mokytoju netruksta, kokybe gera, vyksta reforma, atlyginimams pinigu kelti nera (dar is AMB laiku galim prisimint sparnuota fraze”pinigu nera…”) Keista tik, kad pinigu visada buvo daugumai kitu sriciu, bet tik ne svietimui. Tai ir turim rezultata, koki turim. Daugumas gabiu zmoniu isejo is mokyklos, nes kitur galejo uzdirbt zymiai daugiau. Dabar krizes metu, mokytojo profesija gal kiek populiaresne, bet reikia suprasti, kad krize praeis, ir vel prasides masine emigracija is mokyklu i geriau apmokamas vietas. Nes uz atitinkama kokybe, reikia ir moketi. Problemos is esmes kaip matau, niekas taip ir nesiruosia spresti.

  • Mantas

    padarys mašiną, kuri kvalifikuoja mokytojus urmu. Sėdėsim prie tos pačios valties.

  • nerijus

    Buvo norima sumažinti pedagogų ir rado tinkamą būdą.

    Artūrai, ar bent žinote realią padėtį mokyklose- mokytojų trūksta. Mokytojai neturi savo laisvo laiko, nes gryžę turi tikrinti rašinėlius, testus, kontrolinius darbus, o už juos- nemokama.
    O kur dar popamokinė veikla ( būreliai ), kurios nebėra, nes nėra pinigų.

    Norima, priverstinai, išvyti atostogų, bet jie- priešinasi. Laukia rudens, jei padėtis negerės, o ji tikrai negerės, jie “savo noru” eis nemokamų atostogų.

    Negi, siūlote dirbti tik iš idėjos?
    O Jūs, kiek galėtimėte dirbti “iš idėjos”- Tėvynės labui?

    Jei kalbannt apie mokytojų ir mokinių teises, tai mokytojui PRIVALO griežtai laikytis įstatymų, o mokiniai net nežino savo mokinių pareigų.
    Kas čia kaltas? TĖVELIAI ir vienareikšmiškai, o tiksliau jų požiūris į mokytoją ir į mokyklą.

    Pvz. ( taip buvo ): mergaitė, nuo toleto durų, nuplėšė info lentelę- nupiešta mergaitė.Buvo pričiupta. Iškviesti tėveliai. Paaiškinat situacija. Ir ką Jūs galvojate? Mama pasakė- Jūs, mane tik dėl tokių MENKNIEKIŲ kviečiate?

    Aš nesu prieš, jog kiekvienas privalo būti kvalifikuotas, bet, reikia žiūrėti realią situaciją.
    Šiuo metu, reali situacija- mažinamos algos pedagogams ir jų trūkumas.

    • romas

      Nerijau, mokytojų netrūksta, o yra netikusi, neatitinkanti visuomenės galimybių, švietimo sistema. Buvo laikai, kai buvo mokomasi 8 ir 11 metų. Dabar beveik visi mokosi 12. Ar to reikia? Vien papildomi vieni metai ir išpūstos mokymo programos sudaro didesnį pedagogų poreikį, nei dabar yra neturinčių kvalifikacijos. Gi profesinio ruošimo sistema yra visai sužlugdyta. Gerai viską sustygavus, būtų galima ir švietimo kokybę pakelti, ir atlyginimus pedagogams mokėti normalius, ir pastatų laisvų atliktų.

      • nerijus

        romai

        Kiek tenka bendrauti su pedagogais, tai jie pasakoja kitaip ir žinau, jog jie- nemeluoja.

        “…išpūstos mokymo programos sudaro didesnį pedagogų poreikį…”
        Norite pasakyto, jog Vyriausybė, ne nuo to galo pradeda?

        Pedagogų trūksta ir ne dėl “išpūstų” programų, o dėl to, kad nėra kam dirbti.

        • romas

          Grąžinkim aštuonmetes mokyklas ir aukštesnių klasių mokytojai eis mokyti jaunesnių, nes vyresniems nebebus tokio mokytojų poreikio. Esu tikras, kad egzamino į 9 klasę tikrai didelė dalis moksleivių ne tik kad nesugebėtų išlaikyti, bet ir nemėgintų.

          • nerijus

            Žinote, romai, pasakysiu kitaip- kiek tos reformos gali tęstis? Kaip prasidėjo nuo 1992 metų, tai nesutoja iki šioliai ( ir ne tik švietimo ).
            Ateis valdžion kiti ir vėl: trūkt iš vadžių ir vėl iš pradžių…
            Eilinis PASIPINIGAVIMAS.
            Kam reikalnigi egzaminai 10 klasėj? Kam bus reikalingi 4 klasėj, norint pereiti į 5 kl.? Tiems, kas ruošia testus ir juos spausdina. Nieko naujo ir nebesistebiu, kad kas nors pasikeis.

            Melodrama arba kitaip- pinigų opera.

  • nerijus

    Artūrai, ar bandėte įsidarbinti mokykloje, jog teigiate, kad ten dirbti ir įsidarbinti gali, kad ir kiemo šlavėjas ( -a )?
    Taip NĖRA.

  • Ups

    Kad ir kaip tvanku, tarkite p.Račai žodelį kitą apie politinius kataklizmus iš “Prisikėlėlių”, valinskininkams transformuojantis į “Ąžuolo” partiją. Deja, ši anomalija švietimo aktualiją, išstūmė. Neramios, nūnai dienos…

  • nerijus

    Racionalesnis ir daug protingesnis būdas:
    leisti mokytojus, kuri jau sulaukė pensijinio amžiaus į poilsį, užleidžiant jaunimui vietą ir be jokių kompromisų.
    Siūlyčiau , jog pedagogai į pensiją išeitų nuo 50 metų.

    Mokytojams tenka, žymiai didesnis krūvis nei policininkams ar gaisrininkams. Tai kodėl jie išskirti?
    Bet yra kita bėda, kaip jau minėjau, trūksta jaunų žmonių, kurie eitų dirbti mokyklon.

  • http://aurimas.eu kamicollo

    Hmm.. nu nesutinku. Jei pabaigei VPU, kad ir koks nevykėlis esi, kvalifikaciją gausi. Tad tai, kad blogiausiai besimokę su laiku tampa mokytojais yra kita problema (nebent yra kokie papildomi kvalifikacijos tikrinimai). O kvalifikacijos neturi tie mokytojai, kurie moko nuo 19xx metų, ir kurie besikeičiant sistemoms jos negalėjo gauti nepaaukoję kelių metų universitetui ar dar kam. Ir tie mokytojai kartais yra patys geriausi.

    • nerijus

      Tie mokytojai, kartais, neturi “gerų” pažinčių ar pinigų, kvalifikacijai pakelti arba jie pensininkai.

      Papasakočiau daugiau, apie mokyklose tvyrančias problemas, bet, gaila, šiuo metu, neturiu šalia pedagogo :)

      • zap

        sere, labai, megstate, kablelius

        • romas

          Čia dėl tų raidžių, kurios lieka atmetus ka ir lis :-) Nerijau, juokauju ;-)

          • nerijus

            romai

            aš, juokus suprantu…
            ;)

  • Ar

    Nerijau,
    nustebintas ir sužavėtas, pritariu.
    Yra dar vienas niuansas – pedagogai, baigę pedagogines studijas ir nedirbę mokytojais nė dienos, arba pabėgę iš mokyklos dėl įvairių priežasčių (dažnai – nesugebėję suvaldyti mokinių), bandę tapti verslininkais, indų plovėjais, braškių rinkėjais (Airija, DB ir t.t.), dabar grįš į mokyklą kaip pilnateisiai, kvalifikuoti pedagogai. O specialistai – absoliuti dauguma turintys aukšt. išsilavinimą, bet dirbę mokykloje 10, 15 ir daugiau metų, bet dėl laiko, pinigų ir pan stokos nebaigę fiktyvių ped. studijų bus vejami lauk…
    Taip mūsų valstybė remia lojalius savo šaliai ir darbui žmones.
    Ar žinote, kad pvz. pradinių klasių mokytoja gali teisėtai mokyti informatikos, informatikos magistras – negali …
    Sic.

    • nerijus

      Kaip vyksta “kvalifikacijos kėlimo” kursai- lygiai taip pat, kaip ir konferencijos: susirenka būrys “žioplių”, pažiovauja, paspokso, pamiega, pasidalina įspūdžiais, išsidalina diplomus ir skirtosi kas sau…
      Gyvena Didlaukio g. viešbutyje ( gėda taip vadinti, labiau tinka- bendrabutis, nors ir tokio lygio nesiekia ).

  • nerijus

    Reikės “įsigyti” tinkamą kvalifikaciją, žinoma, ne už AČIŪ, o už GRYNUS.
    Stebiuosi, kad dar nėra įmonės ( privačios ), kuri keltų pedagogams kvalifikaciją?
    Seimūnai ir atitinkamos interesų grupės dar nesugalvojo įstatymų, kuris leistų rengti pedagogus atitinkamom specialybėm? Keista?
    Pražiopsojo ar bijo visuomenės triukšmo?

  • nerijus

    Artūrai, kokia gali būti inovacija, kai mokiniai nesimoko, o žino tik savo teises?
    Paskui stebitės, jog į konkursą ( žurnalistikos ) susirenka “pasiplunksnavę” beraščiai.

  • liuka

    Nerijau, kiba padūkai, ar ant skaudamos vietos tau užmynė?

    • nerijus

      Ne ant skaudamos ( nesu pedagogas, tik turiu draugų mokytojų ir žinau, kaip iš tikro yra ), tik matau, jog konservatoriai sugalvojo “gudrų” būdą, kaip mažinti etatus. Žino, jog kils streikai ar profsąjungų nepasitenkinimas, dėl pedagogų skaičiaus mažinimo.
      Žino, jog kas turi “tinkamą” kvalifikacią- liks, o kas ne- lėks iš darbo.
      Pasakyčiau rusiškai, populiariai, kaip yra sakoma: kavo je***t, čiūžoje goria? Kaip jau tampa yprsta: svarbu manęs neliečia, o dėl kitų nors ir tvanas.

  • http://simocha.wordpress.com/ Simas

    Kažkas kažkur buvo parašęs: jei viena dieną mokytojai ir dėstytojai (nesvarbu kokioje mokykloje ar aukštojoje įstaigoje) pradėtų rašyti pažymius už žinias, tai jokiu pertvarkų ir nereikėtų… O ar toks bardakas yra dėl kvalifikacijos stokos? Nemanau. Tiesiog tai dar vienas būdas taupyti gabesniųjų sąskaita – vėl didės krūviai, o atlyginimai tik mažės… Jau ir taip paskutiniu metu mokytojus ir dėstytojus labiausiai skriaudžia, tai dabar ieško priekabių. Labai abejoju, kad dėl tų kvalifikacijos reikalvimų pagerės moksleivių išprusimas, nes realiai juk niekas negali priversti žmogaus mokytis, jei jis nenori. O norą mokytis, deja, įdiegia ne mokytojai. Mokytojai tik padeda išmokti.

    • nerijus

      10 balų, Simai :)
      Mokytojai TIK PADEDA išmokti.

  • http://augustuks.wordpress.com/ Augustuks

    Sveiki aš vis dar esu informatikos mokytojas(pakolkas atostogose). Stažas 4 metai. Iškart po bakalauro buvo pasiūlymas, priėmiau. Nuo 2007 reikėjo jau pedagoginio, atidėjo. Gegužę sakė nuo rugsėjo 1 jog reikės. Gavau įspėjimą apie atleidimą. Įstojau į pedagogikos kursus KTU. 4200Lt metams. Tikiuosi nuo rugsėjo vėl būsiu pedagogas. Labai teisingai pastebėta jog “…Ar žinote, kad pvz. pradinių klasių mokytoja gali teisėtai mokyti informatikos, informatikos magistras – negali …” pradinių klasių mokytojai reikia tik ECDL išlaikyti. Į VDU stojimą atėjo ir įstojo mokslų Daktarė. Neturi pedagoginio išsilavinimo, neleidžia dirbti mokykloje :)
    Mano pastebėjimas per tuos keturis metus, jog yra mokytojų, kurie neturi baigę ir aukštosios yra nuostabūs mokytojai, yra mokytojų metodininkų(aukštesnės klasės specialistas), kuriems nepatikėčiau šuns dresiruoti. Apie vaikų motyvacijos stoką galiu pasakyti tik tiek, aplinka kalta(čia kaip Paksiui).
    Tačiau mano, ne pedagogo, nuomone, pedagoginis išsilavinimas yra reikalingas. Asmeniškai jaučiu poreikį žinioms, pedagoginėms žinioms. Noriu sužinoti metodų, kurie padėtų geriau mokinti, kaip geriau pažinti moksleivį ir geriau pateikti jam žinias. Tuom esu motyvuotas, būti geresniu specialistu.
    Dėl diplomų urmizavimo. Deja mokytojai tokios būtybės, kad pvz. į seminarą einama dėl popieriuko,o ne dėl žinių. Kadangi norint gauti aukštesnę kvalifikaciją reikia surinkti ne žinių, o ant popieriukų parašytų valandų skaičių, kad pataptum pedagogu.
    Mokytojai turi būti motyvuojami tapti geresniais. Vien piniginių paskatinimų neužtenka.

    • DL

      Kaip mokytojas, jūs padarėte daugybę klaidų. Siaubinga. Jūs gal ir mokote vaikus kompiuterinio raštingumo, tačiau turėtumėte pats pasimokyti bent elementarios rašymos ir skyrybos, nes klaidos nedera su jūsų “poreikiu žinioms bei motyvacija būti geresniu specialistu”.

      Išmokite rašyti taisyklingai, o tada svarstykite apie mokytojų darbą. Aš nenorečiau, kad toks beraštis mokytų mano vaikus.

  • http://www.renaldofoto.lt renaldas

    drisciu siek tiek nesutikti su Arturu, manau, kad visi nerandatys darbo eina i kultura, nes kulturoje dirbti gali “visi” – mechanizatoriai, melzejos, tie patys “mokytojai” ir panasaus plauko gyviai. manau, kad mano zodziai nevirs melu matat kas vyksta is EKS Vilniuje. apie provincija galima ir nekalbetti

  • dejavu

    Jau mokytojai mažai turi įtakos būsimiems žurnalistams.
    Pirma, kas didžiausia įtaką daro žurnalistams, tas kad pati Lietuvos žiniasklaida tapo tikrai žemo lygio. Geriausi žurnalai dabar esantys Lietuvoje remiasi arba verstiniais straipsniais arba juos rašo ne profesionalūs žurnalistai. Taigi tikitės geresnių žurnalistų pradėkite gerai rašyti, visą ko trūko kandidatams kuriuos jūs nurodėte, viso to trūksta ir dabartiniai žiniasklaidai.
    Antra, mokymo sistema. Labai didelė problema, pats pamenu kai reikėdavo rašyti interpretacijas apie kūrinius nurašinėjant knygas apie autorių, recenzijas apie kūrinį, už bet kokią sąviveikla baudžiama, už žinojimą per daug taip pat. Beje jokių užduočių per egzaminą nėra, kad reiktų nagrinėti kokį nors įvykį, jį aprašyti, aprašyti savo nuomonę. Tiesiog reik ieškot visokių kvailų meninių formų, išsireiškimų, tai reikalinga, bet tai neturėtų būti pats svarbiausiais dalykas.
    Tie 6 procentai su viduriniu išsilavinimu dirba tokiose srityse, kaip darbu pamokos, ten tikrai aukstojo isilavinimo nereikia, o jis net ir trukdytu, dar yra anglu kalbos mokytoju, bet ju trukumas yra tad ir ima studentes. Matematikos, istorijos, lietuviu kalbos, gamtos mokslų, geografijos mokytojai tikrai yra su aukštuoju išsilavinimu. Tad žurnalistams reiktų patiems rašyt geriau, šitaip sudomins besidominčius žmones, nes dabar į žurnalistika niekas nestoja dėlto, kad geriausiai rašo ne žurnalistai :) Ir tobulint mokymo sistema, kuri ugdytų domėjimasi, savo nuomonės turėjimą.

    • Juozas

      Žurnalistika nėra niekuo išskirtinė ir čia nieko naujo, pedagogams tai yra gerai žinoma tiesa, taip yra su betkokiu ugdymu, mokytojas neprivalo būti dėstomo dalyko specialistas, jam pakanka būti pedagogu, mokėti sudominti, o visakita padaro pats mokinys. Mums taip sakė ir matematikos profesorius, jis nemokėjo daugybos lentelės, o gal šiaip tingėdavo prisiminti smulkmenų, nes matematikams, o tuolabiau pedagogams daugybos lentelės visai nereikia mokėti atmintinai. Mokytojų kvalifikacijos kursuose irgi kelia pedagogų, o ne dėstomo dalyko specialistų kvalifikaciją, mano šeimoje yra pedagogų, tai aš šį tą esu apie tai girdėjęs ir nesistebiu, kad pradinių klasių mokytoja dėsto informatiką, kurios neįmanoma išmokinti, to galima tik išmokti.

  • Lida

    Kadangi kas antras komentaras nerijaus, kyla įtarimų, kad minėto įstatymo pataisos palietė jį tiesiogiai :)
    Klausimas, ar gydytojas privalo turėti atitinkamą išsilavinimą kaip ir nekyla. Kodėl turėtų būti kitaip su mokytojais ? Turėjome antstolių (iki 2007 spalio) neturėjusių reikiamo išsilavimo. Manau apie jų veiklos kokybę ir pasekmes papildomai pasakoti nereikia.

    • nerijus

      Lida

      Kartoju dar kartą- manęs, ASMENIŠKAI, nepalietė. Tik įžvelgiu konservatorių ir co gudrybes, kaip nepiktinant pedagogų profsąjungų, mažinti etatus.

      O Jūs, Lida, bent žinote, kokios kvalifikacijos Jūsų šeimos gydytojas?
      Kaip “gaunamos” kvalifikacijos?
      Jei žmogus pats suinteresuotas kelti savo kvalifikaciją, tai jis susimoka pats ir išsireikalauja, kad jam būtų suteikta visa informacija. Kai keliama priverstinai, nes taip reikalauja švietimo įstatymas- kita kalba.

      • Lida

        Be abejo žinau savo gydytojos kvalifikaciją, ji gydė mano tėvus, gydo mano vaikus. O kvalifikacijos kėlimo kokie tai įsivaizduojami ar tikri trūkumai – visai kitas klausimas. Jei nėra pamato, palangių perdažymas nepadės.

        • nerijus

          Lida
          Apie tai ir rašau.
          Problemos reikia ieškoti ne tik mokyklose, o ir šeimose, universitetuose, kurie ruošia pedagogus.
          Kai teigiamą balą galima nusipirkti, tai nieko nepakeis. Galim diskutuoti dienų- dienas, valandų- valandas iki pažaliavimo.

          Vyriausybė, ne nuo to “galo” pradeda.
          Pradėkim nuo tėvų požiūrio į vaiko elgesį mokyklose, universitetuose. Kad neatsirastų tokių kaučikų ( VPU ), kuriems teigiamo balo parašymas arba pasirašymas atsiskaitymų knygelėje, asociojuojasi su grožiu, myliu- nemyliu principu.
          Pensininkai, o ypač pedagogai, verti ilsėtis, o ne dirbti..Tai, lai ilsisi ir užleidžia vietą jaunesniems. nereikės kurpti įstatymų, kaip ATSIKRATYTI pedagogais…

          • Lida

            Na tai leiskite savo smegenis operuoti savo kaimynui santechnikui. Jei kils problemų – spręskite jas nuo “teisingo” galo – savo požiūrio į skausmą ir gyvenimo prasmę.

          • nerijus

            Kvalifikacijos “turėjimas” popieriuje, dar nereiškia, kad jis tikrai išmano savo amatą :)

          • Lida

            O kvalifikacijos neturėjimas net popieriuje, tai jau kvalifikacijos įrodymas ? Žinai, keletas metų studijų, praktika, žinių įvertinimas egzaminuose ir diplomas žmogui duoda daugiau šansų būti geresniu specialistu už atsitiktinį asmenį iš gatvės. Aišklu, gali būti išimčių, bet jos tik patvirtina taisyklę.

          • nerijus

            Lida

            Nuėjęs pas gydytoją, niekad neklausiu jo kvalifikacijos ir neprašau parodyti diplomo :)
            Galvoju, kad ir daugelis taip daro.
            Nelysikim taip giliai. Kalbam apie mokytojus. Šiuo metu, neturiu galimybės daugiau papasakoti, kaip viskas yra iš tikro ( kiek žinojau- parašiau ), nes neturiu galimybės susitikti su pedagogu, kuris yra: vienas- mokyklos direktorius, kitas- pavaduotojas.
            Dažniausiai, apie jų priblemas sužinau iš jų…

          • Lida

            Neklausi tik todėl, kad žinai, jog visi turi. Jei to nežinotum, klaustum (arba tau ant savęs nusispjaut :)

          • nerijus

            Lida

            Kaip galima ant savęs nusispjaut? :)
            Netikiu, kad tik iėjus kabinetan, Jūs puolate apžiūrinėti sienas ir ten ieškoti pakabintų diplomų? :)

            Iš kur man žinoti, kad jie juos turi, jei neklausiu ir nesidairau kabinete?
            Mokinys, iėjęs klasėn, niekada neklausia: Jūs, tamsta mokytoja, turit kvalifikaciojos pažymėjimą? Jam nusispjauti- ir ne ant savęs :)
            Svarbu, kad dalykas išmokomas ir pamoka pravesta.

            Turbūt, Jūs, sėdėdama pamokose niekad nekalbėdavot su mokytojais apie gyvenimą, o ne apie sinusus ir kosinusus?

          • Lida

            “Kaip galima ant savęs nusispjaut? :)” – galite į viršų, arba į veidrodį, bet aš turėjau galvoje perkeltinę prasmę :)
            “Iš kur man žinoti, kad jie juos turi” – o jūs žinote bent vieną operacinę, kur su skalpeliu legaliai uždarbiauja stalius, ar teismą, kur teisėjauja santechnikas ? Mokykloje dėl mokytojų kvalifikacijos tokių klausimų neturėtų kilti taip pat.

          • http://fotofragmentai.shutterfly.com/ Valentinas

            Na tu Nerijau ir pasiautėjai šioje temoje. Šaunuolis varyk ir toliau taip.
            Kaip gerai, kad atsirado dar viena šmaikšti moteriškė (Lida) su aiškiai išreikštu račoironišku stiliumi. Nes Musė viena sunkiai tvarkosi.

          • nerijus

            Dėl Lidos- sutinku :)

  • nerijus

    Sutinku su tamstos pastebėjimais, dėl interpretacijų…
    Man, jei reikėtų rašyti rašinėlius apie autorius, kurie man visiškai ( čia norėjau parašyti autorius, bet… ) nė motais ir apie kuriuos reikia reikia galvoti, ką jie tuo momentu galvojo, kai rašė šį apsakymą ar eilėraštį- kvepia komunizmu ir šarlatznizmu: iš kur man žinoti, ką galvojo S. Neris, kai rašė “Senelės pasaką”? Apie Ventos upę, Užventį ar daržą, kurį teks ryt ravėt ir pan.?
    Jei, galvodavau “neteisingai” arba- ne, kaip mokytojas, tai didesnio balo, kaip 5- nesitikėk. Ir tai, spręsdavo, kvalifikuotas pedagogas.
    Didesnės nesąmonės, kaip interpretacija, negalėjo sugalvoti, tai sugalvojo- interpretaciją.

  • http://zeppelinus.livejournal.com Zeppelinus

    Na, turint omenyje, kad Vilniaus pedagoginį universitetą kasmet baigia apie 1200* pedagogo kvalifikaciją įgijusių absolventų, iš kurių jau eilę metų į mokyklas dirbti nueidavo apie 20-25%*, tų atitinkančių naujus Švietimo įstatymo reikalavimus, bet gyvenime su vaikais nedirbusių “kvalifikuotų pedagogų” Lietuvoje yra daugybė.

    *(pateikti skaičiai yra kadaise mano girdėti ir ištraukti iš tolimo atminties kampelio, todėl jų tikslumas yra abejotinas).

  • nerijus

    Zeppelinus

    Į informatikos- matematikos pedagoginę profesiją įstoja apie 200 žmogeliukų iš kurių, baigia, tik 20- 30.
    Stonjačiųjų skaičius reikalingas- gauti “paramą” ( injekciją ) iš Valstybės ( kuo daugiau įstoja- tuo daugiau gaunama ), kaip žinia, Universitetai”atskira respublika”, nuo švietimo įstaigų ( kažkas, gerai gyvena ).
    Kaip vyksta “natūrali” atranka: atsiranda dėstytojas ( kaip Kaučikas VPU ( pris Pedagoginio žiedo ), nes jam nelabai “pasisekė” Rusijoje, tai nusprendė, kad “kentės” vietiniai- lietuviai ).
    Nepatinka, kad esi protingesnis už dekaną ar prodekaną- skolų labirinte, išėjimo nerasi.
    Jei esi gražus ir nepernelyg išmintingas ( kaip “runkelis” )- sėkmė garantuota, tik su sąlygą- nepamiršk, kad dekano ( prodekano ) vaikai “ačiū” nevalgo.

    Gal, Artūrai Račai, reikėtų kviesti Universitetų dėstytojus pakelti kvalifikaciją ir priminti LR įstatymus?

    Piktžolės raunamos su šaknimis, o ne nulaužiamas kamienas- jos atgyja.

  • dalyvis

    Gerb. Artūrai,
    kadangi bloge nėra skyrelio laiškams, tiesiog priklijuoju čia. Man būtų sunku patikėti, kad A.Račo nedomina “Nepilnamečių apsaugos…” įstatymas. Eilinį kartą sukompromituota Lietuva. Nepykstu ant Gražulio, jis – nepakaltinamas. Bet Seimo dauguma dar niekada taip ciniškai nepasinaudojo populizmu. Savo nesugebėjimą valdyti krizės ir mokesčių pridengė kova su gėjais. Europa pašiurpusi. Ar aš neteisus Artūrai?
    Dar nuostabiau,kad viduramžišką įstatymą pasirašė naujoji Prezidentė. Europą ji pažino. Tad kaip vertinti? Gal pabūgo prieštarauti ir dar kartą būti pavadinta lesbiete? Bet tuomet dar daugiau klausimų, ar ji viską rinkėjams pasakė? Ne dėl paiko smalsumo. Tiesiog ar ji laisva spręsti tokias situacijas? Tikros demokratijos šalyse rinkėjams tokių klaustukų nelieka. Po sklidusių gandų norėjosi paklausti D.G. ne ar ji lesbietė, o ar ji pripažintų viešai, jeigu tai būtų tiesa. Manau, prezidentui tai svarbu. Prieštarauk, Artūrai.

    P.S. nesu homoseksualus, bet labai noriu, kad mano vaikai kuo daugiau žinotų, kas tai yra, ir gerbtų bet kokį pagarbos vertą žmogų.

    • http://racas.lt Artūras Račas

      dalyvi, atsiprašau, bet ką gali pasakyti apie kvailumą daugiau nei, kad tai kvaila…

    • romas

      Dalyvi, kam jums tas žinojimas apie D.G. orientaciją? Kol yra tokia TirT partija seime, mūsų valstybė visą laiką bus siūbuojama. Grandinė veikia tokiu principu: T ir T kelia įdėją, o TS ir LKD palaiko, nes įdėja skirta įelektrinti tą patį elektoratą. Tą momentą buvo galima stebėti jau praėjusioje kadencijoje, kai visi lenktyniavo, kuris pasiūlys labiau pakelti atlyginimus mokytojams. Kad tai yra bomba valstybės finansams visi žinojo jau tada, bet pabandyk pasakyti teisybę. Tai štai, D.G. pasielgė labai protingai, pasirašydama šį įstatymą, ir nereikia čia dumblo kelti. Įstatymas yra pats save paneigiantis ir realiai žmogaus teisių nepažeis, nes jam trūksta tam dantų. O štai mūsų valstybę jis gerai pasiūbuos ir padėti pasiūbuoti neturim leisti. Aš galvoju, kad D.G. teiks pataisas ir viskas išsispręs. Jei manote, kad jūsų poziciją palaiko tauta, labai klystate. Aš esu pastebėjęs, kad pažangūs žmonės (jie taip apie save galvoja) yra linkę į stebuklinį mąstymą, kai kalba būna apie visuomeninius reiškinius. Tie reiškiniai yra tokia pat gamtos stichija, kaip ir visos kitos gamtos stichijos, todėl jų užkeikimais ir pasipiktinimais neis nugalėti :)

    • Dalius

      Europa visada Lietuvą šiurpino. Jau XIII a. pradėjo vokietukai Lietuvą šiurpinti “naują tikėjimą” skleisdami. Dabar irgi skleidžiamas “naujas tikėjimas”, tačiau tegu Europa nesikiša į Lietuvos reikalus. Nors homoseksualumas yra išbrauktas iš ligų/sutrikimų sąrašo, tačiau tai padaryti gana seniai, kuomet genetikos mokslas dar buvo jaunas ir dabar kai kurie mokslininkai tokie kaip Deanas Hameris, Allano Pease’as surinko pakankamai faktų įrodančių, kad homoseksualizmo kaip ir hemofilija ar Rezus minus sindromas yra genetinė liga arba mažų mažiausiai sutrikimas paveldimas sukibęs su X chromosoma. Tereikia politinės valios, kad ši informacija būtų iškelta į viešumą, tačiau gėjų įtaka yra per daug didelė ir bet koks bandymas surasti tiesą yra apšaukiamas homofobija.

      • romas

        Daliau, aš girdėjau apie kitokį tyrimą, kurį atliko F.S.Collins (tas kur žmogaus genomo projekto vadovas) su identiškais (monozigotiniais) dvyniais. Jis nustatė, kad tik 20 proc. atvejų tokie dvyniai yra abu homoseksualūs. Tai reiškia, kad homoseksualumas nėra nulemtas genetiškai, nes identiškų dvynių genų rinkiniai yra identiški.

        • Dalius

          Kas čia per terminas identiški dvyniai? Yra homozigotiniai dvyniai ir heterozigotiniai. Paprastai homozigotiniai dvyniai turi artimus (jokiu būdu ne identiškus) genotipus, nes vystosi iš tos pačios zigotos, tuo tarpu heterozigotiniai dvyniai skiriasi. Taip pat apie krosingoverį esate girdėjęs? O apie atsitiktinį chromosomų išsiskyrimą? Jokie žmonės niekada neturės identiško genotipo, visiškai identiška yra nebent pasidalijusi ameba, nors ir tai yra teorijų, kad genotipas skiriasi.

          P.S. Akivaidžiai matosi, kad jūs ne genetikas. :)

          Beje, siūlau paskaityti Froido darbus homoseksualumo tema.

          • romas

            Genetikas nesu, tačiau nežinau kokiu būdu genai taip dramatiškai gali pradėti skirtis, jei jie yra iš vienos zigotos. Jūs ginčykitės su genetiku Collins, nes aš jums tik atpasakoju. O interneto resursuose radau ant greitųjų tokį paaiškinimą apie monozigotinius dvynius:
            http://lt.wikipedia.org/wiki/Monozigotiniai_dvyniai

          • Dalius

            Romai visų pirma galbūt ir būtų galima teigti, kad vienodus genetipus turi nebent homozigotiniai kūdikiai. Ar jis tyrė kūdikius? Akivaizdu, kad ne. Vėliau dėl paveldimo kintamumo ir krosingoverio genotipai ima skirtis. (Williams genetikos vadovėlis). Wikipedia siūlau nepasitikėti ir ją naudoti tik kaip bendrų žinių šaltinį. Jei universitete imčiausi ginčytis su dėstytoju pateikdamas kaip šaltinį wikipediją, tai netoli eičiau.

          • Dalius

            Beje dar pastaba – gripas irgi nėra paveldima liga, bet ja susergama. Neteigiu, kad homoseksualumas būtinai turi būti paveldėtas, tačiau yra tokių požymių. Manau per artimiausius dvidešimt metų bus sudėti visi taškai ant i, ir nustatytos tikrosios šio reiškinio šaknys.

          • romas

            Dr. Collins succinctly reviewed the research on homosexuality and offers the following: “An area of particularly strong public interest is the genetic basis of homosexuality. Evidence from twin studies does in fact support the conclusion that heritable factors play a role in male homosexuality. However, the likelihood that the identical twin of a homosexual male will also be gay is about 20% (compared with 2-4 percent of males in the general population), indicating that sexual orientation is genetically influenced but not hardwired by DNA, and that whatever genes are involved represent predispositions, not predeterminations.”

            Aišku, aš kiek kategoriškiau atpasakojau, bet Collins aiškiai sako, kad homoseksualumas neišplaukia iš DNR, nes nėra homoseksualumo genų. Matyt jis žino kaip žmogaus genomo projekto vadovas.

          • Dalius

            Dean Hamer

            In the 1990s Hamer began studies of the role of genes in human behavior. In 1993 he published a paper suggesting the existence of genes that predispose men towards homosexuality, however not women, and presented evidence that one of these genes was associated with the Xq28 marker on the X chromosome. This finding was replicated in two studies in the United States.

            Tai kuo tikėt? Man Hamer argumentai atrodo pakankamai įtikinami. Visi ištirti homoseksualai X cromosomos Xq28 srityje turėjo tam tikrus požymius, kurių neturėjo heteroseksualai.

          • romas

            Daliau, perskaitykit mano pirmą komentarą. Aš papasakojau, kad girdėjau apie kitokį tyrimą ir pasidalinau informacija. Aš nežinau kuo tikėti, bet Collins tikrai yra labai autoritetingas genetikas (jei jau iššifravo žmogaus genomą). Man rodosi, kad jo tyrimas yra kiek naujesnis, bet ne būtinai nauja yra tiesa, o sena melas. Čia Jūs man pasakykit :)

      • nerijus

        Daliau

        Man ir neaišku, kaip homoseksualų problema išnyko iš ligų sąrašo: ar tik, ne jie patys ją ir išbraukė?

        romai, primenu, kad esu tolerantiškas žmogus, bet nemėgstu, kai kiti “atstovai” persistengia ;)

    • Lida

      Prezidentė nepritaria nepilnamečių apsaugos įstatymui http://www.lrytas.lt/-12476709791245360108-prezidentė-nepritaria-nepilnamečių-apsaugos-įstatymui.htm

      Konstitucijos 72 straipsnis
      Respublikos Prezidento grąžintą įstatymą Seimas gali iš naujo svarstyti ir priimti.
      Pakartotinai Seimo apsvarstytas įstatymas laikomas priimtu, jeigu buvo priimtos Respublikos Prezidento teikiamos pataisos ir papildymai arba jeigu už įstatymą balsavo daugiau kaip 1/2, o už konstitucinį įstatymą ne mažiau kaip 3/5 visų Seimo narių.
      Tokius įstatymus Respublikos Prezidentas privalo ne vėliau kaip per tris dienas pasirašyti ir nedelsiant oficialiai paskelbti.

      Įstatymas ne be trūkumų, bet kam ta isterija ? Jeigu norite, kad jūsų vaikai kuo daugiau žinotų apie homoseksualizmą, niekas nedraudžia užsiimti jų kryptingu švietimu savarankiškai. Kam į tai įtraukti dar ir mano vaikus ? Vadinimas kitų kvailiais – vienintelis argumentas tų, kurie reikalauja argumentų iš kitų.

      • nerijus

        Lida

        “niekas nedraudžia užsiimti jų kryptingu švietimu savarankiškai.”
        Pritariu 100+ 1 proc. :)

  • Saulius

    Na gal man Račas čia paaiškins kuo šitas sprendimas prisidės prie geresnės situacijos sudarymo. Mokykla juk visuomet gali rinktis geresnį variantą nepriklausomai ar su pedagogo kvalifikacija ar be. Ar ne? Ar dabar jau tuos kurie dirba mokytojais nes neranda kitokio darbo pakeis kvalifikuoti super duper mokytojai :))? Ar čia rinkos dėsniai neveikia…

    2005 kai bandė priimti šitą sprendimą vienas iš besipriešinančių buvo ponas Burgis. Nes ten gimnazijoje visuomet yra keli buvę gimnazistai savo srities studentai ir gana geri specialistai (čia tie niekšai viso labo su viduriniu išsilavinimu). Ir tipo dabar jie bus “geresniais” pakeisti – nejuokinkite.
    Išvis, vienas kolega iš Beneliukso valstybės (abu tėvai mokytojai matematikai) man skundėsi kad pas juos tas nesenai buvo prastumta. Ir reikalaujama kad būtų “mokytojai”, o ne savo srities specialistai.

    Absurdas šitas sprendimas. Ir nieko gero neduos. Vistiek kaip ir koks išsilavinimas Lietuvoje taip ir ta pedagogo kvalifikacija realiai aukščiau žmogaus nepastato. Absoliutus nulis – tik popieriaus lapas…

    • Aras

      Tikrai pritariu Sauliaus nuomonei. Žmonės su lietuviškuoju aukštuoju išsilavinimu, paprastai turi popierių, vardu – diplomas ir tik šituo popieriumi jie skiriasi nuo žmonių be lietuviško aukštojo išsilavinimo. Teko matyti situaciją, kai gamybinei sferai buvo priimami darbuotojai, dėl žmonių trūkumo – bet kokie. Atlyginimas geras – suėjo ir su aukštuoju, ir magistrai, ir žmonės iš gatvės, ir tik po vidurinės. Deja, darbuotojai aukštuoju niekuo įpatingai neišsisikyrė nuo “plebėjų”. Buvo tarp jų gerų darbuotojų, buvo žoplų, bet toks pats gerų/žoplių sąntykis buvo ir tarp tų, kurie be jokių diplomų…

    • Kostas

      galima duoti nemažai pavydžių kaip informatikėmis dirba VPU baigusios mokytojos, kurios temoka kompiuterį įjungti ir išjungti bei iš vadovėlių išmoktą teoriją. Dėl pedagoginių žinių nesiginčiju bet ir stebuklų nedaro, jokio pranašumo.

  • http://stalogidas.wordpress.com/ Martynas

    Šiame įraše buvo siaubingai nuvertintas virėjo amatas, tad skubu apginti =] Teisingiau taip: ne kiekvienas mokytojas gali būti virėju. Ha!
    O su mokyklomis manau, yra kažkas baisaus. Neseniai buvau aplankęs savąją ir… Tarsi prabėgo dvidešimtmetis o ne penkeri metai po baigimo žiūrint į jų veidus. Mokytojai mirkčioja, mikčioja, užsikerta… Man labiau priimtina būtų, jei tokius nervinius tikus matyčiau mokinių veiduose.
    Būsimiems mokytojams turėtų būti privalu baigti aktorystės studijas. Ir savigynos. Dar geriau abi kartu. Idėja pedagoginio pertvarkymui =] Bet šiaip liūdna.

  • erika

    Atsimenu mano mokykloje tai viena mokytoja mokė vienais metais chemiją kitais jau anglų kalbą, ir taip pasikeisdama, rezultatas nieko niekas neišmoko :)) Dar turėjom vieną “specialistę” katra mus po pamokų užrakindavo klasėj ir liepdavo giesmes giedot, ją vėliau išvežė į atitinkama įstaigą :)) Tiesa dar turėjom ir fizikos mokytoją katras pasirodo klastojo kreditines korteles ir pasodino jį :) Buvo ir dar daugiau tokių mokytoju, še tau ir kvalifikacija, ir ko gali iš tokių pasimokyt :))

  • http://www.nulis.lt nuolaida

    Galiu sutikti, kad mokytoju būti geriausiai paruošia spec. įstaigose. Pvz. VPU yra kasmet daug paskaitų tokių kaip didaktika, mokyklinė matematika, psichologija, higiena…. Tos paskaitos visiškai veltui nenueina. Bet dėl tų dviejų metų nesutinku. Mokytoju nedirbu jau kokius 6 metus, bet ne mažiau pasiruošęs kaip ką tik baigęs.

  • gato

    Daliau, rašėte “Beje dar pastaba – gripas irgi nėra paveldima liga, bet ja susergama. Neteigiu, kad homoseksualumas būtinai turi būti paveldėtas, tačiau yra tokių požymių.” Ką reiškia “IRGI”? Ar jūs teigiate, kad homoseksualumas tai tokia pat liga kaip gripas?

  • gato

    O dėl mokytojų, palaikau A.Račo poziciją. Tai yra super sprendimas, kuris tikiu atneš daug naudos Lietuvai, kurią deja, galėsim išmatuot tik ilgalaikėj perspektyvoj.
    Mokytojai daugiausiai laiko praleidžia su mūsų vaikais (daugiau nei tėvai ar draugai)ir mokytojas toli gražu ne tik moko, t.y. perduoda žinias, bet ir ugdo, auklėja. Be specialybės dalykų, Pedagoginiame universitete yra dėstoma psichologija, higiena, metodika, pedagogika. Pabandykite užsienietį, negyvenantį Lietuvoje, mokyti lietuvių kalbos. Nėra taip paprasta be specialių žinių. Pabandykite spręsti mokinių konfliktus, padėti socialiai remtiniems, iš sunkių šeimų, vaikams su spec. poreikiais adaptuotis klasėj. Tikiu, kad daug kas ateis per praktiką, bet mūsų vaikai nėra eksperimentiniai triušiai ant kurių turėtų būti mokomąsi mokyti.
    Ir gal liaukimės vieną kartą bijoti sprendimų dėl to, kad jie su savim atsineša IR kažką blogo. Gal vietoj to, kovokime prieš tą blogį? Taip, teks atleisti daug žmonių. Gal reikia pagalvoti apie įdarbinimo alternatyvas? Taip, daug mokytojų, net ir baigę VPU nėra geri mokytojai. Gal reikėtų kelti jų kvalifikaciją? Mokymo lygį? Aukštinti stojimo kriterijus? Taip, sumanesniems mokytojo darbas neatrodo patrauklus. Gal reikėtų kelti atlyginimus? Motyvaciją dirbti mokytoju? Tiek daug pavyzdžių, kur mes vietoj to, kad principingai kažką keisti, geriau norim pasilikti prie seno, nes kitaip bus dar blogiau, kad net pikta. Čia tas pats kaip su alkoholio įstatymu, atseit uždraudus pardavinėti, padaugės pilstuko. Gal geriau tiesiog smarkiau kovoti su šešėline ekonomika, vietoj to, kad atsisakyt teisingo įstatymo? Arba kaip su Zuoku, atseit na ir kas, kad jis kyšininkas, teistas, bet jis geras administratorius, pritraukia investicijas ir charizmatiškas žmogus, tai mes užmerkiam akis į blogus darbus. O gal geriau patikėti, kad gali būti žmogus IR geras administratorius IR švarios sąžinės, o ne arba, arba? Ir tokio ieškot?
    Mokytojas, kaip ir bet kurios kitos specialybės žmogus (gydytojas, mechanikas, statybininkas, žurnalistas) turi turėti atitinkamą išsilavinimą suteikiantį mokytojo kvalifikaciją.

    Beje, vis dar jums šypsausi :)

  • gie

    O aš va pritariu, kad reikia stiprinti profesinio rengimo grandį. Nes švietime ( kaip ir medicinoje) mes gyvename ne pagal savo kišenę. Beveik visi stoja į universitetus, o juos baigę važiuoja dirbti darbininkais į anglijas. Dabar yra laukiama, kad mokyklose mokytojai paruoštu VISUS vaikus universitetui.

  • johnis

    Manau jog si problema po truputi turetu buti sprendziama atiduodant savivaldai daugiau galiu. Savivaldai as turiu omeny bendruomene, tai yra tevai, kurie ir turi buti atsakingi uz tai kas yra destoma, kaip destomas, kas mokytojai ir pan. Tevai tikrai turi saugoti savo vaikus ir buti atsakingi. Jei tokios bendruomenes butu kuriamos prie mokyklu ir daugiau atsakomybiu butu perdeta ant ju peciu tuomet nebutu samdoma kas papuole. Ypac geras laikas pradeti tai yra krize, kuomet mokytojo atlyginimas taip pat yra vertinamas.

  • http://arbusis.lt Rokas Arbušis

    pirmiausia atsakykime į klausimą: kokia mokytojo funkcija mokykloje?
    mokyti? išmokyti?
    jei manysime taip, tada suprantamas tas sovietiniais tarakonais galvoje kvepiantis reikalavimas “turėti popieriuką”.
    o jei pažiūrėsime truputi į W pusę (gaila, kad vyraujantis Baltijoje vakarų (W) vėjai neatneša vakarietiškų idėjų), pamatysime, kad mokytojo funkcija yra ne IŠMOKYTI, o PADĖTI išmokti.
    nes galvon vis tiek nieko neįkalsi, jei moksleivis nenorės. iš savęs žinau.
    nesutinku su šiuo įstatymu ir p. Artūro nuomone.

    • Lida

      Mokytojo funkcija užkoduota pačiame pavadinime. Na kaip žvejas – tai ne tik kompanjonas pažvejoti :)

  • Milda

    Perskaičiusi tiek komentarų negalėjau likti abejinga. Šiuo klausimu mane kankina dviprasmiška nuomonė. Numatomoje reformoje yra ir pliusų ir minusų. Tikrai sutinku, kad šiandien mokyklose trūksta specialistų, savo darbą išmanančių žmonių. Pati gimnaziją baigiau prieš metus, todėl dar daug “šviežių” prisiminimų. Sutikau tikrai ne vieną nuostabų mokytoją, kuris mane išmokė labai daug svarbių ir reikalingų dalykų. Jų dėka šiandien universitete jaučiuosi šio to verta. Bet lygiai taip pat, regis, aukščiausios pakopos mokykloje – gimnazijoje, teko susidurti su keletu “mokytojų”, kurie patys, matyt, pasiklydę įstaigos koridoriuose. Vienas visas pamokas pasakodavo nešvankius juokelius ir rašydavo dešimtukus kuo mažiau apsirengusioms mergaitėms, kita, tyrinėdama žemėlapį, visai nepastebėdavo, kad jos panosėj lankstomi lėktuvėliai ir miegama ant stalo ir t.t. Ne vienas ir ne du tokie mokytojai man pasitaikė. Tuo metu džiaugiesi, kad nereikia mokytis. Užaugus – liūdna, kad nieko neišmokai.
    o dėl buvusio komentaro apie kvalifikacijos kėlimą.. drįsiu ginčytis. Čia turbūt sprendžiama pagal save “kaip pats daryčiau, taip ir kiti daro”. Ne visi nusiperka kvalifikacijas ar jas gauna tiesiog susėdę konferencijoje. Mano mama yra baigusi VU filologijos fakultetą, jau virš 20 metų dirba mokykloje. Prieš kokius penkerius metus kėlėsi kvalifikaciją. ir tai ji darė sąžiningai: buvo stebimos jos pamokos, darbas su klase, pati rašė atskirus darbus, perėjo ne vieną komisiją.
    Mokytojų trūkumo nėra, trūksta specialistų. Jų trūks ir toliau, kol nesikeis mokytojų situacija Lietuvoje. Dabar jaunam žmogui pasakyti “noriu būti mokytoju” garantuoja išjuokimą. Tai tiesiog nesuvokiama. Mokytoju šiandien tampama kritiniu atveju. Gaila.. kažkada tai buvo viena gerbiamiausių specialybių. Neveltui.. juk jie labai prisideda prie to, kokiais žmonėmis mes tampame.

  • http://RR z

    Mokytojai neturintys diplomo beje labai sėkmingai gali apsiginti aukštą “kategoriją’,jeigu tik yra palaikomi mokyklos direktoriaus ,ir gauti didesnį atlyginimą už diplomuotą mokytoją.
    tokia štai pas mus tvarka…

  • Pingback: Švietimo nuobiros #4 | altajus.net

  • IRENA

    AS NESUTINKU SU TA NUOMONE ,KAD KIEKVIENA VIREJA GALI BUTI MOKYTOJA ,O KODEL NE ,AR MOKYTOJAI ZMONES IS KITOS PLANETOS ,JEI ZMOGUS PADIRBA KAZKIEK METU VIREJA ,TAI NEGALI MOKYTIS PEDAGOGO DARBO ,SIAIS LAIKAIS lIETUVOJE APSKRITAI REIKIA ZIURETI ,KAD GALETUM KUR NORS DIRBTI ,NES YRA TOKIU RAJONU ,KUR DARBO JOKIO NEGALI RASTI ,NET TURINT 2 AUKSTUOSIUS .O SIAIP MANAU NETEISINGA NUOMONE ,KAD MOKYTOJU GALI BUTI BET KAS ,NES PIRMIAUSIAI NE KIEKVIENAS SUGEBES MOKYTIS IR BAIGTI MOKSLUS ,O KAS TO SIEKIA ,TAI MANAU ,KAD TAI SVENKINTINAS DALYKAS