Citata #355 Dešimt B.Burgio tezių tema „Kodėl mokiniai nenori mokytis?“

KTU gimnazijos direktorius B.Burgis paaiškina, kodėl mokiniai nenori mokytis:

  • Todėl, kad moksleiviai nori pramogų, o ne darbų.
  • Todėl, kad mokslui nėra socialinio užsakymo.
  • Todėl, kad moksleivių tėvai nemokyti.
  • Todėl, kad egzaminai – loterija.
  • Todėl, kad vadovėliai – kalikams.
  • Todėl, kad mokytojai meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos.
  • Todėl, kad daugelį moko mokytojukai, o ne Mokytojai.
  • Todėl, kad universitetų durys automatinės – įtraukia kiekvieną praeivį.
  • Todėl, kad vertinama debesėliais. Reikia sakyti tiesą, o ne tėvams palankią tiesą.
  • Todėl, kad per 20 metų pasikeitė 10 ministrų.

burgis.lt

(10 balsų, vidurkis: 4,60 iš 5)
Loading...
  • Dar buvo ir pagrindinė tezė:
    „Taip liepia gamta! Niekas gamtoje sunkiai nedirba, jei tai nėra būtina!“

    Manau, kad šita mintis geriausia iš visų :)

  • Regis

    Todėl, kad vaikai pasijaučia lenktyniniais žirgais varžybose, kuriose ant jų „stato“ patys artimiausi ir brangiausi žmonės.

    Čia kaip pavėluotas variantas.. (http://burgis.lt/arteja-tarptautine-konferencija)

    • Regis

      Ir dar:

      Todėl, kad intuityviai jaučia kaip juos aplinkiniai (suaugusieji) užjaučia ir jų gailisi dėl mokimosi kiekių (apimčių).

      Todėl, kad pradeda suprast, kad suaugusiųjų gyvenime galbūt prireiks tik 1 iš 10 ką jiems dabar sistema grūda į galvą. Ir jų tėvai arba visuomenėje pripažinti sėkmingi žmonės geriausias to įrodymas.

      Todėl, kad mokykla beveik neugdo įgūdžių o kiša beveik sausą informaciją.

      Todėl, kad mokykla kaip vieta nešvaresnė už paprasčiausią tualetą. Su visomis savo problemomis ir bėdomis yra agresyvi vaikui aplinka.

      Todėl, kad didesnė dalis mokytojų realūs pavyzdžiai kaip gyvenime gali nepasisekti ir atitinkamai neturi jokio autoriteto.

      Todėl, kad matydamas ir girdėdamas savo tėvus abejoja savo šalimi, abejoja savo ateitimi, abejoja savo galimybėmis ir mokykla su savo ugdymo sistema tik dar labiau tas abejones stiprina.

      .. :) čia B.Burgio stiliumi. Gerokai paaštrinta vardan diskusijos, susimąstymo. Iki dešimt nesinori skaičiuoti, nors įmanoma.

  • Domantas

    Šiuolaikinis moksleivis mokykloje sėdi nuo 08:00 iki 14:00 vyresnių klasių mokiniai arba mokiniai turintys po pamokinę veiklą(lankantys būrelius) iki 16:00 , taigi susidaro 6, 8 val. mokykloje. Mokinys norintis gerai mokytis arba bent jau padarantis visus namų darbus , juos daro apie 2 val. Vyresnių klasių mokiniai dar ilgiau,pradinukai aišku mažiau. Taigi gauname ,kad mokyklai mokinys skiria apie 8, 10 val. per dieną. Jaunuoliui norint būti produktyviam ir sveikam reikia miegoti 9 arba bent jau 8 val. per parą . Taigi laisvalaikiui turime daugiausiai 8 val. Bet taip būna retai . Dažniausiai turime apie 6 val. O mokytojai dar užduoda skaityti įvairias knygas ir vėliau jas atsiskaitinėti. Ir neduok dieve lankai dailės , muzikos ar kokią nors sporto mokyklą po pamokų , nes tada dažniausiai laisvalaikio turi maždaug 1 val. Betgi dar reikia visur suvaikščiot, suspėt , ypač jai mokinys gyvenama didmiestyje. Na apibendrintai noriu pasakyti ,kad pramogų tikrai norėtusi daugiau.

    • julius

      Sesios valandos pramogoms/laisvalaikiui per diena sulaukus 30+ atrodo kosmiskai didelis skaicius. Pratinkites, daugiau laisvo laiko turesit nebent jei studentausit (nestudijuosit) arba bomzausit :)

    • Aga

      Na tik nereikia verkšlenti, kad vaikai per daug mokosi ir visai neturi laisvalaikio. Juk dalį pamokų sudaro visokios dailės, muzikos, kūno kultūros ir pan. Ir kaip įsivaizduojate laisvalaikį – kai slankiojama gatvėmis? Geriau jau būtų užsiėmę knygų skaitymu, o ne pramogų ieškojime po gatves. Žinau, nuskambėjo kaip „nukvakusios“ pensininkės komentaras. Bet , mano galva, geriau jau vaikas būna užimtas visą dieną, nei ieškotųsi sau pramogų. Įvairiausioms linksmybėms pilnai pakanka savaitgalių ir atostogų (vasaros, Vėlinių, Kalėdų, Velykų)…

  • sataniuga

    Užtektų vienos universalios: Nenori mokytis, nes mokytis sunku, tačiau mokosi, nes taip reikia.

  • NiekurNeiva

    Ne mažiau taiklus, tiesiog agresyvus, buvo atsikirtimas (provokacija?) diskusijoje:

    „Dėl įdomumo mokytis:

    svarbu kas – vežimas prieš arklį ar arklys prieš vežimą…
    Mokytis neturi būti įdomu! Negali viskas būti įdomu!
    Turi būti svarbu, reikšminga, sudėtinga, nuoseklu, ramu, teisinga, … – o įdomu tik tiek, kiek retkarčiais pavyks. … „

  • burbulas

    o pats burgis juokiasi ar verkia po tokio savo parašymo?

  • v

    Ne su viskuo sutinku, bet dar:
    * Todėl, kad turi teises, o neturi pareigų ir atsakomybės
    * Todėl, kad per gerai gyvena
    * Todėl, kad dar nematė gyvenimo ir nedirbo sunkaus darbo

    Bet visokių yra. Kai žiūriu į už save dešimčia metų jaunesnius paauglius iš „Tūkstantmečio vaikų“, matau visai neblogą ateitį (būkit ramūs dėl Sodros ateities :P ). O keliais metais vyresnei kartai iš Bumblausko „Žinių lygos“ dar truputį pasitempti reikia.

    • Skaitytojas

      kaip žadat užaugusius „Tūkstantmečio vaikus“ pririšti prie Lietuvos? Bijau, kad gudresnieji pirmieji neš kudašių iš puikiosios tėvynės. Štai „minčių perlus“ demonstruojantys „Žinių lygos“ dundukai tai tikrai liks čia. Valdininkais.

      Tik dėl „Sodros“ ateities pritariu. Atvažiuos potencialių mokėtojų.

      Nes Indijoje vaikų su IQ 100 auga daugiau nei visose JAV gyvena vaikų.

      • v

        Keistas mąstymas. O tamsta negudrus, ar ne Lietuvoj esi?

      • na jo, ten ziniu lygoje tai, svelniai tariant, ziniukai nelbogi susirinke…

      • Kalbant apie IQ, tai, kiek atsimenu, normalių žmonių yra nuo 90 iki 130. Kas aukščiau – tas jau laikomas genijumi…

        Dėl „Tūkstantmečio vaikų“, tai noriu pastebėti vieną dalyką. Devyni iš dešimties toje laidoje kalbintų vaikų kaip draugystės išraišką laiko leidimą nusirašyti… Kažin, kokią Lietuvą sukurs tokie vaikai su tokiomis vertybėmis?

        • lida

          Ne blogesnę, nei su ikišiolinių vertybių pagrindu sukurta.

          • O gal ne geresnę?

          • lida

            O kodėl turėtų blogesnę ? Nusirašinėti pradėjo tik dabar ?

        • lida

          IQ testai kuriami taip, kad reziltatai atitiktų normalų pasiskirstymą, kurio vidutinė reikšmė būtų 100, o 50 proc. žmonių patektų tarp 90-110 ir po 25 proc. žemiau 90 ir aukščiau 110.

  • lv

    Ekscentriškumas ir tiesus žodis, už kurio neslypi jokia kita prasmė, kaip ir neslypi tikroji prasmė, jau yra kaip tyras vandens lašas politkorektiškumo smėlynuose…

  • Vakaris

    Čia gal truputį šalia temos, bet kaip jums tokia situacija: klasėje 18 mokinių iš jų 17 tėvai bedarbiai. Deja, tokia padėtis daugumoje klasių. Norėčiau, kad toks blogas tėvų pavyzdys vaikus paskatintų mokytis. Tačiau… Na niekaip nesuprantu, negi mūsų viršūnėlės nemato tokios baisios situacijos? Ar gebėjimas valdyti ir tvarkytis apsiriboja vien tik sugebėjimu padidinti mokesčius ir susirinkti pinigus?

  • Jurkis

    Aš PAS Burgį nenoriu mokytis – mačiau, kaip jo žodžiai nuo jo darbų atsiskyrė. Ir kaip iškart visus studentus auditorijoje pavadino nusirašinėtoajais ir kitokiais vardais, nors matė juos tik pirmą kartą.
    Bet šiaip tai įspūdingas žmogus. Ir tezės labai liuks – pagal jį patį.

    • cia dar nieko. jis mus pacia pirma paskaita debilais isvadino ;)
      o paskui dar puse paskaitos aiskino kad jo nokia 3310 – tai kaip verslinykui reikalinga, o studentui, jei jis ne epileptikas – nereikia.
      paskui dar aiskino kad reikia moketi ir uzsienio kalba, bo nezinodamas jos, gali puse dienos pries eisma vaziuoti, kaip kad jam 90-aisisi vokietijoje nutiko.
      ir dar daug linksmu istoriju pasakojo.
      gaila kad egzaminavo tai jis matematika…

  • Petriukas

    Kai man pasakė, kad mokytis yra sunku ir yra prievolė – iš karto suabejojau mokslo nauda. Kai pamačiau, kokį malonumą gali duoti žinios, supratimas, kad tai gali būti žaidimas, kad tai yra žaidimas – tada, mokslai tapo malonia kasdienybe ir manau, kad nenustosiu mokytis niekada. Ar toks, visuotinis, požiūris į mokslus pakeistų situaciją – nežinau. Man asmeniškai taip suveikė viskas.

  • aušra maldeikiene

    Iš mokytojos perspektyvos žiūrint, tai tos tezės apie nieką.
    1. Todėl, kad moksleiviai nori pramogų, o ne darbų.
    ne visi. visada turiu tokių mokinių, kurie savo noru žinoti net „užknisa“, t.y. priverčia dirbti.
    2.Todėl, kad mokslui nėra socialinio užsakymo.
    Netiesa. Jis yra. Tik žinoma, svarbu, ką laikysime mokslu.
    3. Todėl, kad moksleivių tėvai nemokyti.
    Visaip būna. Ne visi tėvai geria. Ir labai dažnai tėvai už mus mokytojus (Burgis ne išimtis)labiau išsilavinę.
    4.Todėl, kad egzaminai – loterija.
    Kurioje kažkodėl labai tiksliai laimi tie, kurie geriausia mokėjo. Tokia bent jau mūsų gimnazijos patirtis.
    5.Todėl, kad vadovėliai – kalikams.
    Lyg ir prieštarauja 1 punktui.Mokytis visada — tai ir nugalėti nuobodybę. Iki suvokimo, koks gražus gali būti mokslas milijonai nuobodžių kilometrų.Kažkaip man mokslas su detektyvo skaitymu vakare negali būti sulygintas.
    6.Todėl, kad mokytojai meluoja dėl atlyginimų, nekelia kvalifikacijos.
    Sutinku. Mokytojų atlyginimai tikrai dideli, palyginus su jų darbu. Vis dėlto tai esu sakiusi ne kartą, ir ne du. Taigi, nemeluojame mes visi.
    7.Todėl, kad daugelį moko mokytojukai, o ne Mokytojai.
    O įdomu pats Burgis kas — Mokytojas, ar mokytojukas. Kas žino? Mokytojas yra pašaukimas, ir kaip toks — ribotas išteklius. O mokinti reikia visus. Tad ir mokytojukai rimtą darbą dirba. Beje, klaiku net pagalvoti,— ateini į mokyklą, o ten tik MOkytojai, Mokytojai ir Mokytojai slanko, o šiaip žmonelių vidutinių nerasta. Tarsi pernelyg saldžiame kisieliuje būtum. Aš nenoriu. Beje, asmeniškai žinau, kad yra vaikų, kuriems buvau Mokytoja, o yra tokių, kurie manęs net prisiminti neori. Ne kiekvienam vaikui gali būti jo Mokytojas.
    8. Todėl, kad universitetų durys automatinės – įtraukia kiekvieną praeivį.
    Netiesa. Ekonometriją, kur dėstau, baigia vos per pusę pradėjusių. Ir tikrai jie daug dirba.
    9.Todėl, kad vertinama debesėliais. Reikia sakyti tiesą, o ne tėvams palankią tiesą.
    Probelma — ar tiesa sakoma už pastangas, ar už rezultatą. Aš nežinau, todėl savo mokinukams beveliju rašyti 9-10, o dirbu pati daug, iš jų ne taip ir daug reikalaudama. Tėvų akyse nesu mačiusi ir jau jų nuomonę vertinimo klausimuose man tikrai nėra svarbi (juolab, aš jos ir nežinau).
    10.Todėl, kad per 20 metų pasikeitė 10 ministrų.
    Na ir kas? O gal geriau kad vis kokia žakaitienė sėdėtų?

  • Fredis*

    Paprastai tinklaraščiuose cituojamos arba labai išmintingos, arba labai juokingos, arba labai kvailos sentencijos. Po Mokytojos Aušros analizės tapo akivaizdu, kad burgis.lt mintys nebuvo vertos publikuoti dar kažkur kitur.
    Norėdamas pasinaudoti proga gerb. Mokytojos Aušros noriu paklausti – kaip Jūs vertinate PVM viešbučių veiklai sumažinimą iki 9 proc. ir akcizo tarifo alkoholiui sumažinimą?

  • Ogis@Co

    Cia priejo mama Maxima ir tare:
    Gi todel, kad niekas pinigu nemoka uz mokymasi, vot!

  • stb

    tinginiams ir nevykeliams visais laikais buvo blogai…ir darzeliuose ir mokyklose ir studijose ir darbe…ir prie sovietu ir „tautinese mokyklose“…skirtuma matau tik tame, kad prie sovietu didesne dalis suprato, kad reikia veikti ir tada kazka pasieksi, o dabar didesne dalis bando „PRASISUKTI“ ir tai yra populiaru:)

  • Sielis

    Nėra žinių, kurių kas nors mokytų – negali būti ir mokymosi. Tai, ko mokoma mokykloje, nėra žinios tikrąja to žodžio prasme. Tai technologinė nežinia. Ruošiami varžteliai sistemai, kuri veikia panašiai kaip goblinai iš Žiedų Valdovo :) O dar blogiau, kai mokoma žinomai klaidingų dalykų, kurie tiesiogiai gali sužlugdyti žmogaus gyvenimo sampratą, palikti jį materialistu – tokių kaip evoliucijos teorija.

    Pamenu, kai buvau 2 ar 3 klasėj, mūsų mokytoja mums (pagal komunistinį užsakymą) pradėjo pasakoti, kad sielos nėra. Kad tai maždaug kaip pyragas, kurio negali suvalgyti :D Dabar gal formos kiek kitokios, bet esmė likus ta pati. Užsakymas – materialistinis ir nacionalistinis. Mokoma lietuvių literatūros (t.y. savęs nacionalistinis garbinimas), anglų klb., matematikos, fizikos, chemijos, ir t.t., bet nieko nemokoma apie svarbiausias tiesas, tokias kaip: iš kur kyla pasaulis, kas yra siela, kas yra Dievas, kokia žmogaus gyvenimo prasmė ir kt. Arba bent jau apie alkoholio, rūkymo žalą, ir kt. praktiškai gyvenime praverčiančius dalykus – beje, kas galėtų apie juos mokyti, jeigu patys mokytojai rūko, vartoja alkoholį ir pan.

    Dar vienas dalykas, kad ne visi nori ir gali mokytis. Visuotinis mokymas yra kvailystė. Senais laikais jaunimas eidavo pameistriais, arba dirbdavo ūkyje, ir taip sutaupydavo savo ir kitų laiką, bei išmokdavo pragyventi. Tik tie, kurie turėjo polinkį ir gabumų mokytis intelektualiu lygiu, mokydavosi. Dabar turim būrius agresyvių vaikų vidurinėse mokyklose, kurie sugriauna mokymosi procesą, o vėliau išeina į profkes arba dirbti nekvalifikuotų darbų. Dar blogiau, jeigu tokie vaikai išmokslinami ir pasiekia aukštąjį išsilavinimą. „Banditai“ su diplomu? Tokie gali patekti ir iki Seimo :D , o gal tokią situaciją ir dabar jau turim?

    Vienu žodžiu, gerais norais kelias į pragarą grįstas. :)

    • Valentinas

      Manau visai tiktum būti Talibano vyriausybės švietimo ministru.

      • Sielis

        :D Nea, netikčiau, barzda per maža.

        • Valentinas

          Sprendžiant pagal religinio fundamentalizmo lygį, tai tiktum puikiausiai.

          • Sielis

            Manau, per greitai matuojat fundamentalizmo levelį :) . Per mažai informacijos dar. Jeigu vieną kartą panaudotas žodis „Dievas“ iššaukia kalbą apie religinį fundamentalizmą, tai man iš karto kyla klausimas, ar tai nėra tikra materialistinio fundamentalizmo apraiška? Kaip manot? Kuriam lvl esat? :)

          • romas

            Sieli, o kam mokykloje reikia pasakyti apie Deivą ir sielą? Apie tai pajėgūs papasakoti tėvai ir kažin, ar tai iš viso yra išsilavinimo dalykas. Neteisingai manote, kad auklėjimas nėra tėvų reikalas. Goblinus išugdo šeimose, o ne mokyklose.

    • Antanas

      Kaip suprantu, labiausiai tau patiktų mokymas pagal inkvizicijos užsakymą. Apie tikras tiesas. Jokių daugiau ten žemė sukasi aplink saulę.

      Ir dar kategoriškai nesutinku, kad visuotinis mokymas yra kvailystė. Kvailystė yra taip manyti. Idealu būtų, kad visi iki vieno būtų išsilavinę ir kuo daugiau. Nesvarbu ką jie gyvenime beveiktų.

      Geriau jau į Seimą (ir bet kur kitur) tegul patenka „banditai“ su diplomu, nei tiesiog „banditai“.

      • Sielis

        Nea, labiau patiktų iš tiesų kritinis mąstymas. Kai kritiškai įvertinamos ir tokios šiuolaikinės dogmos, kaip evoliucija ir pan.

        Man vis tik atrodo, kad „banditai“ su diplomu yra pavojingesni nei tiesiog „banditai“. :) Paprastas kišenvagis nugvelbia 50 Lt iš rankinuko, o mokytas vagis gali nugvelbti 50 milijonų, ir niekas nepastebės :)

        • Aš Sieli tamstai visiškai pilnai pritariu dėl šios dalies:

          „bet nieko nemokoma apie svarbiausias tiesas, tokias kaip: iš kur kyla pasaulis, kas yra siela, kas yra Dievas, kokia žmogaus gyvenimo prasmė ir kt. “

          Tik religiją, kurią kaip suprantu tamsta siūlai, pakeisčiau filosofija.

          • Sielis

            Šiaip tai daug dalykų galima būtų pasiūlyti. Pvz.:

            Turėtų būti kažkokia pamoka, kur mokoma palaikyti sveikatą. Dabar visokios ligos, tokios kaip vėžys ir pan., puola, beprotiški pinigai leidžiami vaistams ir sveikatos sistemai. Sveikata yra labai svarbus gyvenimo aspektas. Bet apie sveikatą nieko nemokoma mokykloje.

            Koks tolkas iš biologijos pamokų suteikiamos teorijos? Geriau per tokias pamokas nuodugniau nagrinėtų kaip veikia žmogaus organizmas ir kaip jis suserga, kaip maitintis, kokį gyvenimo ritmą palaikyti ir pan..

            Ir t.t., daug yra gyvenime sričių, kur žmonės kenčia dėl per mažų žinių.

            Dabar mokomų teorinių dalykų reikia tik tam, kad būtų paruošti varžteliai, aptarnaujantys technologizuotą ekonomiką. Kitaip sakant, tai žmonių eksploatacija.

  • mdxacuk

    Man tai labiausiai patiko jūsų mintis apie tai, kad kai kam mokslas (ypač aukštasis) gali būti netgi pavojingas. Faktiškai tokius geriausia laikyti ne tik nemokytus, bet ir ant trumpo lenciūgo. Nes nors į Seimą patekti jie šansų turėtų nedaug, bet apkandžiot atsitiktinį praeivį tai vistiek galėtų.

    Stebiuosi, kad niekam iki šiol neatėjo tokia paprasta mintis. Juk pagalvokim, jei nebūtų mokytų, tai nebūtų ir atominių bombų. O žmonės būtų visi lygūs ir laimingi.

    • Sielis

      :) niekas neagituoja už tai, kad nebūtų mokyklų. Bet kai mokyklomis vadinamos „goblinų kalvės“, tai irgi nelabai sąžininga.

  • Sielis

    romui >> jo, geras klausimas. Nuo to ir reiktų pradėti. Kokių dalykų ir kodėl mokoma mokykloje.

    Šiaip tai viskas vyksta maždaug taip: tėvai „priduoda“ vaikus į mokyklą :), o patys, mokyti tokiose pat mokyklose, eina ir pluša dėl pragyvenimo ir daugiau daiktų ir pan. Nu tai viskas čia o.k., bet galiausiai, kokia prasmė? Kodėl tokių klausimų nepanagrinėjus mokykloje. Kodėl pvz. nėra filosofijos pamokos? Vaikai nemąsto? Ne, vaikai puikiai gali mąstyti, netgi geriau nei suagusieji, kol jų nesugadina prievartiniu jiems neįdomių ir nereikalingų disciplinų grūdimu į galvas.

    • Auksinis kardas

      O žinot, man pasirodė, kad nelaisvoje Lietuvoje be visokių sistemos peršamų šamarliakų visai nemažai būdavo kreipiama dėmesio į žmogiškumo, kaip tokio, ugdymą – ar bent jau sekdavosi su juo labiau. Gal dėl daug nuvertinančios, numenkinančios, nustelbiančios pinigo galios nepažinojimo – kokia perdėtai absoliuti ji pastaruoju metu buvusi suvokiama.

      Netiesa, manyčiau, kad dabar visai nėra dėmesio socialiniams (pvz. patyčių prevencija, tolerantiškumas), sveikatingumo ugdymo (imkime vien seksualinio švietimo pažangą ;-) dalykams. Visgi, atrodo kad ekonomikos pradmenims dėmesio tenka gal anksčiau ir kažkaip visumoje ryškiau, nes asocialaus, savanaudiško, trumparegiško elgesio etikos pamokos neįveikia (o ir Dievas pasirodo nevisagalis), kitko, gi, geidaujamam žmogiškumui, pilietiškumui, turbūt, nedaug ir lieka – gal kokie literatūros skaitiniai.

  • Martynas

    Asmeniškai pažįstu keletą Burgio auklėtinių. Visi daugiau ar mažiau traumuoti tų jo ant nacių ideologijos ribos balansuojančių elitaristinių demagogijų.

  • teisybė

    o pats cituotojas kaip visada be nuomones…

    • … pasakė dundukas anonimas, turintis aiškią nuomonę…