PVM tarifas nedidės

Kai žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad Vyriausybė svarsto galimybę dar didinti pridėtinės vertės mokesčio tarifą, nustebau ir pagalvojau, kad premjeras ir finansų ministrė ttikrai pritrūko fantazijos.

Tačiau šiandien premjero patarėjas V.Valentinavičius „Sąmokslo teorijoje“ patikino, kad Vyriausybė tikrai neplanuoja didinti PVM ir kad biudžeto įplaukas ketinama didinti įvedant nekilnojamoj turto ir automobilių mokesčius.

Tai, žinoma, nėra labai džiuginanti žinia, tačiau džiugina tai, kad vyriausybė neketina eina lengviausiu ir iš esmės niekur nevedančiu keliu.

Tiesa, V.Valentinavičiaus išdėstyti planai kovai su kontrabanda (sukurta darbo grupė) kol kas skamba nelabai įtikinamai.

Nors problemos, žiūrint į biudžeto pajamų surinkimo plano vykdymą akivaizdžios: kontrabanda ir vis labiau didėjantis šešėlis (vokeliai).

(2 balsų, vidurkis: 3,50 iš 5)
Loading...
  • austras

    Norėjau pasiteirauti čia komentuojančių teisininkų, ar galėčiau liudyti teisme, jeigu būdamas valstybės tarnyboje kai kuriais atvejais pats mačiau LR pareigūnus, pervežančius kontrabandines cigaretes, o kai kuriais atvejais žinau apie tokią veiklą tiek iš pačių tai atlikusių pareigūnų, tiek iš jų bendradarbių pasakojimų?

    • pocket

      Jei kalba eina apie 199 str. įvardintą kontrabandą (virš 250 mgl), tai pagal sankciją šis nusikaltimas priskirtinas prie sunkių nusikaltimų. Dėl šios priežasties BK suponuoja pareigą pranešti apie tokį žinomą nusikalstamą veiką:

      //238 straipsnis. Nepranešimas apie nusikaltimą
      1. Tas, kas be svarbios priežasties nepranešė teisėsaugos įstaigai arba teismui apie jam žinomą daromą ar padarytą labai sunkų nusikaltimą,baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų.//

      • lida

        Komentaras pašalintas A.R.

        • dzyvai

          Kaip tokiais atvejais trūksta lietuviams vokiško nepakantumo taisyklių laužymui ir nedelsiamo reagavimo pranešant atitinkamiems pareigūnams…

        • lida

          Autras šiame bloge yra aiškiai pasakęs, kad nekenčia Lietuvos valstybės ir nori jos žlugimo, tai ko čia mane trinti, jei aš tik atkreipiu dėmesį į jo veidmainiškumą.

  • Rolandas

    austrai, liudytoju negali būti tik asmuo, kuris nesugeba suvokti reikšmingų bylai aplinkybių (pagal t.psichiatro ar t.mediko išvadą).Todėl-pirmyn:)

  • WU

    O kaip dėl „importo mokesčio“. Ar norima gauti per nagus nuo ES Tarybos?

  • Genpre

    Gerb. Artūrai,
    Kubiliaus vyriausybėje jau nusistovėjo tradicija „pamėtėti“ tautai keletą „blogybių-ketinimų-naujienų“ su mintim žmones pagąsdinti, kad paskui „kilniaširdiškai“ truputį „nusileisti“ masių spaudimui.
    Todėl niekada rimtai nežiūrėjau į svaičiojimą didinti pridėtinės vertės mokesčio tarifą. Turėtume pilietinę visuomenę ir svaičiojimo dėl automobilių mokesčio taip pat lengvai neliktų.
    Koncervatoriai apskritai, landsberginės rusofobijos įkvėpti, mėgsta kvailystę-niekšybę leptelti, o paskui piktžiugiškai stebėti visuomenės reakciją. Kadangi visuomenė reaguoja retai, daug velniavos krinta žmonėms ant galvų įstatymų pavidalais.

  • A.G.

    Manau yra labai blogai, kai PVM Lietuvoje būna didesnis nei Lenkijoje ar Latvijoje.
    Štai mūsų šalies šiltnamininkai (chemizuoti) spaudžia Vyriausybę, kad šiltnamių gėrybėms PVM būtų 5 proc.
    Nes jie pralošia konkurencinę kovą lenkams.
    Iš tikrųjų, mūsų šiltnamininkai dabar krauna agurkus į sandėlius, – o juk gerai kiekvienas žinome, kad jei nuskintas agurkas nėra suvalgomas 5 dienų laikotarpyje, vėliau jis bereikšmis daiktas (kaip paršavedei šiaudai).
    Tas pats su viešbučiais. Yra žinių, kad užsieniečiai, kurie atvyksta apžiūrėti Kryžių kalną, viešbučius užsako ne Šiauliuose, bet Latvijoje.
    Iš kitos pusės, kai pavyzdžiui ekologiškiems maisto produktams buvome pasiekę, kad LR Seimas tą mokestį sumažintų tuomet nuo 18 iki 5 proc., – to nepajuto tuomet nei valgytojas nei gamintojas. PVM tas skirtumas (13 proc.) tiesiog dingo kažkieno kišenėse. Pasijutome kaip apspjaudyti. O viename prekybos centre, ekologiškoms daržovėms tuomet pamačiau antkainį – 200 ir 300 proc. Buvome kaip apspjaudyti antrą kartą. Ir dar trečią, – kai dėl to ten morkos buvo kaip guminės ir pan. (gavosi visiška sabotažo akcija – tai ir norėk gero…).
    Manau, kad Vyriaussybė gauna visapusią informaciją, o taip pat, kaip visuomet, daugiausiai ir dezinformacijos.
    Todėl ministerijose ir Vyriausybėje dirba patys protingiausi Lietuvos specialistai ir ekspertai. Skirtingai nei versle, kur pakanka turėti vieną pasiskolintą kiaulės organą – akis… ir tu klestėsi. Joke, žinoma.

    • gied

      A.G. : Biudzetinese istaigose dirba tie patys zmones kaip ir versle. Gal tik tinginių daugiau, nes iš biudžetinės organizacijos išmesti sunkiau. Visa kita – visiškai tas pats : dalis žmonių nori save realizuoti, dalis – papildyti pirmoje eilėje savo kišenę, dalis šiaip „nuskriaustų“, kurie kaltina kitus savo nelaimėm, bet nenori keisti darbo.
      Į Šiaulius niekas nevažiuoja dėl to, kad ten NIEKO nėra. Ne PVM tarife problema, bet ką dar be max 2-3 val kryžių kalne galima nuveikti Šiauliuose užsieniečiui? Aritmetika : Šiauliai – Ryga : 131 KM, Šiauliai – Vilnius – maždaug 2x daugiau.

      • A.G.

        Dėl Šiaulių, palyginimas panaudotas tik tuo aspektu, kaip pasikeitė viešbučių reikalai, kai tuo klausimu PVM Lietuvoje pasikeitė. Tad juo labiau, kaip sakote, jei mes ir taip atsiliekame minėtu pramogų klausimu prieš minėtą kaimyną, tai dar ir pridėjome, kad ir visais kitais klausimais šansų nepaliktume…
        Na dėl biudžetinių ir verslo… žinoma, pajuokavau šiek tiek. Nes mažai kas Lietuvoje įvertina kokie krūviai yra kai kuriems ministerijų specialistams ir vadovams, ypač sumaišties laikotariu.
        Kas kita, kiek jie prasmingi.
        Bet juk ir verslo prasmė menka… jei pakinkoma visa mados industija tam, kad vis imti ir imti naujas žaliavas, pavyzdžiui, gaminti, o gaminį dar tinkamą vartojimui išmesti.
        Arba gaminti tokį gaminį, kad jis trumpai tarnautų – kad tu vis gamintum ir parduotum, o jis vis pirktų ir vis išmestų (juk, pavyzdžiui, automobilį galima pagaminti kuris „pavargsta“ labai greitai, o galima ir tokį, kuris pavargsta per dvigubai ilgesnį laiką, panaudojant panašiai išteklių…).
        Tad ta prasme ir vieni, ir kiti dirba didele dalimi visiškai beprasmį darbą…
        Bet čia bent aš kalbėjau ne visai tais aspektais, į kokius suregavote. Matyt komentaras turi savo baisią skubą ir tavo tekstas dažniausiai kitką byloja nei tu galvoji jį brūkšteldamas.

  • kirvis

    tai kad nedidins PVM aisku dziugi zinia,taciau nesuprantu kaip vyriausybe drysta kalbet apie naujus mokescius kai biurokratu armija liko beveik ta pati kaip ir pries krize,simtai abejotinos reiksmes VsI kurios is biudzeto toliau siurbia milijonus o apie skaidrius viesuosius pirkimus turbut tik anekdotai sklando.siai vyriausybei netruksta ryzto pakelt ar ivest mokescius,taciau ji suskysta kaip ledas ant saules kai reikia klibint problemas kurios stabdo musu salies progresa.

  • Ogis&Co

    Citatos is straipsnio Delfyje: Dauguma Lietuvos piliečių gyvena nemokėdami mokesčių
    „Tyrimo duomenimis, Lietuvoje vidutiniškai 39 proc. gyventojų moka mokesčius, tačiau tarp jų yra 11,4 proc. tų, kurie gauna atlyginimą iš valstybės. Juos atmetus, išeina, kad valstybėje yra mažiau nei 28 proc. žmonių, kurie dirba privačiame versle arba patys sau susikuria darbo vietą ir moka mokesčius. Šalyje savarankiškai dirbo vidutiniškai vos 2,2 proc.“
    Kaip tu 2% mazumos atstovas manau, kad Arturas yra neteisus, noredamas NT ir kitokiu smulkiu mokesteliu – tiesiog statistika rodo, kad kazka surinkti galima tik tuo atveju, kai apmokestinamas ir pienelis, ir desryte, t.y. per PVM
    Tas pat ir del kontrabandos – maziau nelegaliu prekiu, daugiau PVM visu pirmiausia.
    Antraip tiesiog dar viena karta bandysim save apgauti, atseit, kazka padarem gero, dabar lauksim, ar pasiteisins.

  • automobilio/ekologijos mokestis yra normalus dalykus.. niekada nebus palankios progos jam ivesti. tiesiog pageidauciau, kad jis butu tikslinis, t.y. „zaliuju“ iniciatyvu skatinimui, tyrimams ar panasiai finansuoti, o ne tiesiog i gatves asfalta sukistas. Beje, siulyciau sugalvoti „veikianti“ sio mokescio surinkimo mechanizma.. manau, paprasciausia butu si mokesti itraukti i privalomo civilinio autotransporto priemones draudimo imokos apimti. taip butu sudaryta galimybe 1) moketi mokesti uz realios eksploatacijos laikotarpi, 2) sumoketi mokesti butu labai paprasta, nes isvystyta infrastruktura, 3) mokescio surinkimo kontrole butu paprasta, nes policijos inspektoriu yra daugiau nei VMI specialistu, be to, civilini draudima privaloma veziotis :) del kontrabandos, tai galiu pasakyti, jog tai jau yra ne vien ekonominis, bet socialinis reiskinys. visuomenes protestas pries vyriausybes politika. kontrabanda „palaikymo“ mastas milziniskas. net tie, kurie viesai kalba apie bausmiu grieztinima uz kontrabanda ar yra atsakingi uz kontrabandininku gaudyma, patys naudojasi pvz. „pigesniu“ dyzelinu ar pan. beviltiska aiskinti del kontrabandos zalos, kai vyriausybes ir seimo populiarumas tokie zemi.. beje, zmones supranta, kad perkant kontrabandines prekes, mokesciai nepapuola i biudzeta ir, teoriskai, mums visiems nuo to blogiau, taciau net ir sumokant tuos mokescius daugeliui geriau nebuvo ir nera.. neviltis, pyktis ir netikejimas yra labai gera kontrabandos priedanga

  • „Neviltis, pyktis ir netikėjimas“ socialistui yra tada, kai jo partija nėra valdžioje. Solidus buvimas opozicijoje socialistą puošia, o gasdinimas, demagoginis kalbėjimas menkina pastangas patekti į valdžią ateityje.

  • Genijus

    Komentaras autosavipasišalinosi G.

  • Minkštakaktis

    Reiktų Lietuvoje daugiau lauko apšvietimo padargų pristatyti šešėliams prasklaidyti ir šioje elektroninio bendravimo eroje visiškai uždrausti vokų pardavinėjimą, naudojimą ir savavališką klijavimą iš popieriaus. Tik va ką su kontrombanditais daryti… Nemunu galima paleisti elektros srovę, Baltarusiją išvis aptverti siena, o narkotikų kurjeriams padaryti skrandžių perrišimo operacijas… Neabejotinai yra ir kitų priemonių, nukreiptų prieš dvigubus „fūrų“ dugnus, kursuotojus Lietuva – Karaliaugradas ir t.t.

  • Genijus

    Reiktų Lietuvoje daugiau lauko apšvietimo padargų pristatyti šešėliams prasklaidyti ir šioje elektroninio bendravimo eroje visiškai uždrausti vokų pardavinėjimą, naudojimą ir savavališką klijavimą iš popieriaus. Tik va ką su kontrombanditais daryti… Nemunu galima paleisti elektros srovę, Baltarusiją išvis aptverti siena, o narkotikų kurjeriams padaryti skrandžių perrišimo operacijas… Neabejotinai yra ir kitų priemonių, nukreiptų prieš dvigubus „fūrų“ dugnus, kursuotojus Lietuva – Karaliaugradas ir t.t.

    • panašu, kad nuo genijaus iki minkštakakčio – vos vienas žingsnis…:)

      • Genijus

        Ha ha, neblogas kalambūras išėjo :D
        Tik teisybės dėlei reikėtų paminėti, kad mielas Artūras yra užblokavęs arba pusiau užblokavęs kelis mano „vardus“ (Šmočiukas, Nelyginamas dydis, Minkštakaktis, ir gal dar kokį vieną-kitą), todėl taip ir nutiko, kad įdomumo dėlei nutariau išbandyti vieną senąjį :)

    • Genpre

      kaip ir nuo apžvalgininko iki bambeklio … :)

  • Lai LM kainas grąžina ties 4,75 ir nebus jokios kontrabandos. Lietuviai ne vakariečiai, ~ 10 lt už cizų pakelį…baikit baerius.

  • Rimas

    Gerb. Arturai, tamstos ideja siusti i pasieni kovai su kontrabanda mobiliuosius burius liudnai primena Vagnoriaus-Semetos eksperimenta, kai muitininkus ir pasieniecius stebejo prie sienos mesti saugumieciai. Vietoj dvieju vaiksciojo trise. Nepamenu, kad anuomet kaip nors zenkliau butu buvusi suvaldyta kontrbanda, taciau nemenka „veesdesniku“ dalis po siu „komandiruociu“ eme maitintis tikrai sociau.
    Ekonomines (akcizu, PVM), o ne baudziamosios, priemones gali suvaldyti kontrabanda. Prohibija sukure (sustiprino) mafija Amerikoje, sukeltais mokesciais tabakui, degalams mafija atkuriame (stipriname) ir mes.

  • Mauras

    visiškai nepritariu AR džiaugsmui: „nustebau ir pagalvojau, kad premjeras ir finansų ministrė ttikrai pritrūko fantazijos.“ „džiugina tai, kad vyriausybė neketina eina lengviausiu ir iš esmės niekur nevedančiu keliu“

    t.y. džiaugiamės kad valdžia nedidins PVM tarifo, o užsiims „nelengvu bet kilniu darbu“ – buhalterinėmis mokesčių fantazijomis?

    Viena iš vietų, kur mūsų valdžia kol kas rodo „fantaziją“ ir nežabotą kūrybiškumą – naujų sunkiai suvokiamų ir dar sunkiau administruojamų mokesčių įvedimas. Atsipeikėkite, PVM didinimas – valstybės mastu kur kas mažesnė blogybė, nei visokios „autopagalvės“, žaidimai su NPD/PSD, NT vertėmis ir panašios biurokratiją auginančios, energiją ir pinigus ryjančios ir nieko nesukuriančios nesąmonės.

    Idėjos, kurioms pritarčiau publikuotos čia – iš esmės supaprastinti mokesčių sistemą, naikinant pajamų ir pelno mokesčius ir kompensuojant negautas biudžeto pajamas per didesnį PVM.

    Pelno ir pajamų mokesčio (GPM) panaikinimas padėtų apgręžti išplaukiančio kapitalo srautus ir atstatyti finansų sistemos likvidumą, kuris smukęs dėl kritusio TUI srauto ir užspausto bankų skolinimo. O PVM vartojimo prasme yra progresinis mokestis – kas daugiau vartoja, daugiau sumoka, ir vienas iš skaidriausių, lengviausiai surenkamų ir administruojamų. O gal ne?

    • dzyvai

      Maurai, Zero, ar jūsų siūlymas realus? Ar yra pasaulyje valstybė, praktikoje įrodžiusi jūsų siūlomo varianto gyvybingumą? Kaip jūs tai įsivaizduojate realiame gyvenime su realiu laisvu pinigų/prekių judėjimu? Kai paliekame tik PVM mokestį, jis turės būti didesnis nei šalia esančiose valstybėse (praktiškai iš bet kurio LT taško 300 km spinduliu), kaip mes jį surinksime? Mes negalime nei absoliučiais dydžiais, nei mokesčių struktūra per daug atitolti nuo mus supančios aplinkos, nes LT nėra izoliuota šalis.

      • Mauras

        dzyvai,
        sutinku, laisva prekyba įtakoja. Tačiau sunku pervertinti, kiek gali įtakoti paprasta, pigiai administruojama ir

        Dabar Lenkijoj PVM 22%, žemesni tarifai ž.ū. ir maistui ir t.t. Prekiaujant kompanijoms, PVM mokamas toje šalyje, kur parduodama prekė. Pasikeitus PVM keliais proc., prekybos centrų lankytojai nepradės važiuot pirkt mėsos į turgų, tiesiog neefektyvu ir gaištasi laikas. Neorganizuotos smulkios prekybos atveju (matyt apie tai tamstos 300 km) įtakojančių faktorių daugiau – nepaisant didesnio PVM, tautiečiai važiuoja į Warszawos IKEA, arba 2009 m. pradžioje kritus PLN kursui į pasienį maisto, bet visos ekonomikos mastu tai nedaug ir kompensuojasi per kitus dalykus (kuras ir t.t.). Sakykim, kad ž.ū. produktų savikaina Lt ir PL panaši. Kodėl verkia mūsų ūkininkai dėl lenkų produkcijos kainų? Nes pas mus po riaušių prie Seimo vėl pamiršti turgaus prekeiviai nemoka jokio PVM (o lenkiškas neįtakoja, nes dalis perkama be mokesčių, dalis važiuoja kaip tranzitas ir muitinei nepastebint nusėda LT, o kiti pirkdami gal ir susimoka PL tuos 3 ar 7%). Padaryk tu PVM nors 15%, mūsų turgus jo vistiek nemokės, čia suveikti gali kitokios priemonės.

        Tuo noriu pasakyti, kad apgalvotai susidėjus saugiklius ir numačius priemones ekstremaliems atvejams (pvz. nepavyksta sutvarkyti be mokesčių dirbančio turgaus ir mažėja mažmeninės ž.ū. produkcijos parduotuvinės prekybos apimtys) atskirais atvejais galima įjungti PVM lengvatą. Tačiau ji veiks tik konkurencingoje rinkoje, kitaip taps prekeivių pelnu.

      • Mauras

        […] pigiai administruojama ir darbo jėgos kaštus, tuo pačiu ir bedarbystę, mažinanti mokesčių sistema. […]

  • Zero

    Mauras 100 proc. teisus šį kartą – planuojami NT/automobilių mokesčiai bus visiškai neefektyvūs, visas surinktas pajamas suvalgys administravimas – eilinį kartą bus paimami pinigai naujų valstybinių etatų šėrimui. Ir taip jau 28 proc. dirbančių išlaiko 72 proc. PVM mokestis yra geras tuo, kad:
    1. Super lengvai administruojamas
    2. Apmokestina vartojimą – mažiau vartojama, geresnis prekybos balansas
    3. Progresinis – kuo daugiau vartoji ir brangesnes prekes perki – tuo daugiau sumoki.

    Mokesčiai turi būti kuo paprastesni, ir jų turi būti kuo mažiau.