Citata #378 VDU docentė R.Baločkaitė apie anoniminius interneto komentatorius

Anoniminiai interneto komentarai teikia tą, nors ir tariamą, bendrumo ir solidarumo išgyvenimą, kurį antropologai vadina „purvinu bendrumo jausmu“. Tas jausmas yra tipiškas visuomenėms, kuriose egzistuoja sunkūs ir sudėtingi galios bei dominavimo santykiai, kur valstybė nesugeba apjungti ir solidarizuoti savo žmonių. Tuomet žmonės ieško kitų, alternatyvinių solidarumo formų. Komentarai – silpnųjų pasipriešinimas, ir silpnųjų džiaugsmas. Tai karnavalinis demokratijos substitutas. Seniai žinoma – karnavalas yra vargšų revoliucijos pakaitalas.

Delfi

(12 balsų, vidurkis: 4.00 iš 5)
Loading...
  • Bobutė

    „Lietuvoje interneto komentarai per ilgai buvo nuvertinami, ignoruojami kaip bereikšmiai šūkavimai ir, deja, net ir po garsiųjų „riaušių“ šitas požiūris nepasikeitė. Ką galvoja, kuo gyvena, ką jaučia ir rašo žmonės – tai yra pirminis atspirties taškas, tai yra visa ko pamatas, pagrindas.“ R. Baločkaitė.

    Būtų puiku, jei šią mintį įsisavintų visi mūsų politikai ir žurnalistai…

    P.S. Beje, DELFI rašo, kad ji ne VU, o VDU docentė – matomai, arba jie, arba A.R. klysta…

    • miela Bobute, aš jau tą mintį įsisavinau. Todėl su dundukais pastyaruoju metu elgiuosi kiek kitaip nei anksčiau – mat pagaliau suvokiau, kad jie galvoja ir jaučia kitaip…

      • doktor barmental

        o kaip kitaip jaucia? kvailiau?

        • Genpre

          Tu mums pasakyk. :)

      • Bobutė

        p. A. Račui

        Vis dėlto daugoka laiko (45 metų, iš kurių 2 – savo tinklaraštyje) Jums prireikė, kaip pats sakote, pagaliau suvokti…
        Nuoširdžiai tikiuosi, kad neprireiks dar 45 metų, kad suvoktumėte, jog, galimai – pabrėžiu – galimai, dundukas esate Jūs (ar galvojantys ir jaučiantys kaip Jūs), o ne tie – galvojantys ir jaučiantys kitaip nei Jūs…

        O gal skirtingų (kitokių nei mūsų) nuomonių, įsitikinimų, „galvojimų ir jautimų“, išsilavinimo ir etc. turėjimas nereiškia, kad vieni yra dundukai, o kiti – protingi? Gal , paprasčiausiai, esame skirtingi ir tiek?

        • Genpre

          Gyvenu toli nuo pagrindinio kelio, internetą turiu tik nuo praeito mėnesio, pinigų nuvažiuot į Vilnių,ką ten Vilnių, į rajono centrą – nėr, gyvo Artūro nemačiau, inauguracijoj nedalyvavau, Paryžiuje nebuvau, – beviltiškas dundukas…
          Kas supras, kas paguos …

          • Bobutė

            Nenusiminkite, gerbiamas Genpre.

            Internetą turiu seniai, į Vilnių nuvažiuoju, ne tik p. Artūrą, bet ir Rašytoją, Žurnalistą A. Užkalnį mačiau (gyvus gyvutėlius), inauguracijose dalyvavau, Paryžiuje (o ir ne tik) buvau, o vis tiek esu priskiriama prie dundukių…:)

          • Genpre

            Nenusimenu, nėra ko. Aštuonių km spinduliu 1200 tokių. Beveik antra tiek emigracijoje. Dundukai jie ar ne, nežinau.

        • Genpre

          Artūras Račas – gyvena Vilniuje, dirba Vilniuje, sąžiningas, doras Vilniuje ir visur, Paryžiuje buvo, Prezidentę matė, moka gramatnai rašyti, kalbėti, mintis dėlioti, dažnai būna televizijose… Gyvenimas kaip negeryn, taip negeryn …
          Kas supras, kas paguos…

          • Bobutė

            Nenusiminkite, gerbiamas Genpre.

            Gal nelaukit, kol p. A. Račas pagerins Tamstai gyvenimą, gal pabandykit pats jį pasigerinti:)?

          • Genpre

            O, miela Bobute,
            Jau senai nelaukiu, niekada, tiesą sakant, nelaukiau.
            Višteles palesinu, pas kaimyną televizorių pažiūriu, su savo bulvelėm rūgpienio pasrebiu … esu laimingas… miesčionims nesuprast…
            :)

          • Bobutė

            Gerb. Genpre,

            tai Tamstos ir guosti nėra jokio reikalo…:)
            Svarbu, kad kaimyno televizorious nesugestu.

          • Genpre

            Svarbu, kad elektra nedingtų – likčiau be kaimyno televizoriaus, o šis – be mano kompiuterio … :)

        • miela Bobute, dundukas jokiu būdu nėra protinių gebėjimų įvertinimas. Tai – tam tikra jausena, vertybės, gyvenimo būdas, požiūris į save ir į aplinkinius. Pavyzdžiui, bandymas apsimesti verslininku, važinėjančiu kabrioletu, kai esi Statistikos departamento tarnautojas, bandymas vaidinti genijų, kai žinai, jog mokyklą baigei trejetais, bandymas suvaidinti gyvenimo išmintį, nors tau dar nėra nė trisdešimties… Kaip teisingai sakė docentė – karnavalas… kuriame pasijauti svarbus, nes niekas tavęs negali atpažinti. Šia prasme, su jumis sutinku – mes skirtingi.

          • Genpre

            „karnavalas… kuriame pasijauti svarbus, nes niekas tavęs negali atpažinti“ – parodykit man tą kvailį, kurs džiaugiasi būdamas Svarbus, kai jo Niekas neatpažįsta. Protingo žmogaus požiūriu tai loginė priešprieša.
            Jūsų dunduko apibūdinimas labiau tiktų žodžio „nesubrendėlis“ apibūdinimui.
            Čia vėlgi išskirčiau dvi grupes: vieniems pabūti anoniminiais nesubrendėliais savotiška pasilinksminimo forma, kitiems – savotiška natūrali būsena.

          • Bobutė

            Ponas Artūrai,
            Jūs vis suvedate į anonimiškumą ir apsimetinėjimą…

            Net nežinau (iš tikrųjų žinau, bet tarkim, kad ne) kas yra didesnis dundukas – ar tas Jūsų paminėtas tarnautojas, apsimetantis verslininku, ar, pavyzdžiui, koks nors Abonentas, apsimetantis meru/politiku, nors pastarasis ir prisistato vardu bei pavarde, žinoma, išskyrus tam tikrą buhalteriją…

            Matot, karnavale dalyvaujam visi, tik kai kurie yra taip suaugę su kauke, kad jau net patys galvoja, kad veidrodyje mato ne kaukę, o veidą…

          • Genpre

            Bobute,
            Gerai pasakyta.

          • austras

            Gerbiamas Artūrai cituoju: „bandymas apsimesti verslininku, važinėjančiu kabrioletu, kai esi Statistikos departamento tarnautojas, bandymas vaidinti genijų, kai žinai, jog mokyklą baigei trejetais, bandymas suvaidinti gyvenimo išmintį, nors tau dar nėra nė trisdešimties…“ Gal galėtumėt sukonkretinti savo pastebėjimus?

          • laila

            Komentaras pašalintas A.R.

        • Genijus

          Komentaras pašalintas A.R.

          • dzyvai

            Tuščias ginčas, pažiūrėjus iš šalies. Iš vienos pusės reikalaujate, kad autorius toleruotų kitokią negu jo nuomonę, bet patys visiškai negalite toleruoti jo nuomonės, kai ji nesutampa su Jūsų, pvz. ką jis apibrėžia terminu dundukas.

            Pagarba? Vėlgi, skirtingos nuomonės ką reiškia žodis pagarba, ir kaip ji yra reiškiama, ir kokiu adresu ji gali būti reiškiama: ar IR tokioms „abstrakcijoms“ kaip Babyte, Genpre ar dzyvai, ar tik konkrečiam vardeniui pavardeniui.

    • Valentinas

      Bobute, nejaugi nematote skirtumo tarp KITOKIOS nuomonės ir NEPRIIMTINOS KITOKIOS nuomonės. Juk jeigu jūs ignoruojate normatyvinius apsisprendimus ir viską paliekate santykinio reliatyvizmo baloje, tai ir pedofilas tvirkinantis vaiką tėra kitokią nuomonę į seksualinę saviraišką turintis individas.

      • Genpre

        Valentinai,
        Knisi taip giliai ir kartu tokiame aukštame nepraktiniateoriškame lygyje, kad atsiduri ties riba,kai plačiosios masės tavęs pasiklausę pagūžčiotų pečiais su pasiuntimo toliau galimybe.
        Gali, žinoma, nusispjauti, bet atkreipk dėmesį:
        AMB darė atvirkščiai. Ir padarė karjerą.

        • Valentinas

          Aš tikiu, kad Bobutė suprato klausimą ir manau, kad iš jos sulauksiu normalaus atsakymo. Klausimai, susiję su moralinio reliatyvizmo tyrinėjimu (moralinio reliatyvizmo pavyzdžių yra apsčiai) nesusiję su mano karjeros aspiracijomis.

          • Genpre

            Valentinai,
            Skaitant tavo parašymą nuo viršaus, kai kada randasi klausimų, bet tą patį parašymą skaitant nuo apačios atsiranda ir visi atsakymai.
            Dont ju faind it streinž? :)))

          • Valentinas

            Susilaikysiu nuo tavo ypatybių suvokiant mano tekstus komentavimo. Tu turi teisę iškoduoti juos kitaip, nei aš užkodavau. Tai ir yra postmodernistinio požiūrio į komunikaciją esmė.

          • Genpre

            Valentinai,
            Postmodernistinio požiūrio į komunikacines erves konfigūracinis kvazioorbitalinis parametras paprastai sutampa su Saulės sistemos transhipertonine teleportacijos išraiška, todėl net ir keturių kubitų nepakaktų sumodeliuoti vandenilio molekulei. Taigi, entropijos mažinimas tau nesuteiktų daugiau invariantiškumo.

          • Šis tavo triukas yra neoriginalus dviem prasmėm:
            1.Jį daug kartų, daug kas naudojo netgi ir šiame bloge.
            2. Tu pats jį jau kelis kartus kartojai.
            Tai, kad sugebi sukalti kelis beprasmius tarptautiniais žodžiais pripildytus sakinius, mes visi supratome. Ką nors protingo arba originalaus parašyk, jei galima.

          • Genpre

            Valentinai,
            Atrodo teks paplušėti visai jūsų valentiniškai chebrai, nes prasmė yra. :)
            1. ir 2. punktai pakankamai keisti, tačiau žinodamas tavo būties koncepcijos lygiagretumą tiesai kažkur anapus priimu tai, kaip bandymą reabilituoti savąjį bajoriškio statusą. Kas iš esmės nėra blogai. :)
            Dar kartą parodei, kad prasmės tau smagiausia ieškoti savo paties parašymuose. :)

          • Diskusijos kontekste prasmės nėra. Yra tik noras pademonstruoti organą, tačiau tau sunkiai sekasi. Gal geriau pailsėk ir pažiūrėk futbolą :)

          • Genpre

            Norint pademonstruoti, reikia jį turėti. Ką darysi? :)
            Norėjai pasakyti: „leisk pailsėti ir pažiūrėti futbolą“?
            Gerai.

          • Nepaisant įkyrių vabzdžių trukdymo, tikiuosi Bobutė atsakys į klausimą. :)

          • Musė

            Valentinai, prie ko čia aš?! :)

          • Genpre

            Valentinai,
            Supratau :)))

        • nerijus

          Genpre

          Genpre
          Birželis 15, 2010 4:17 vakare

          Lygia taip pačiai, vakar, atrodė Valentinavičius „Sąmokslo teorijoje“- nykus, daug kalbantis bet nieko nepasakantis iš esmės. Va, ką reiškia būti premjero patarėju- supolitikėjo :)

          • Genpre

            Sveikas,
            Neturėjau progos pažiūrėti. Taigi, kieno vežime sėdi, tam ir antrini, o jei vežimas Kubiliaus … :(((
            O kaip atrodė Artūras?

          • nerijus

            Artūras, kaip Artūras- savame stiliuje. Jo ideologija aiški ir kiek tenka matyti ar girdėti, tai ji nesikeičia nuo „vėjo“ gūsių. Dėl tos priežasties šis žmogus ir mėgstamas daugelio čia komentuojančių.
            Tai ne panegirka.

          • Genpre

            nerijau,
            Nepastebėjai, ar turėjo įtakos Artūro laikysenai „A.Matuliauskas apie mokesčius“ Genpre
            Birželis 14, 2010 1:35 ryte ?

          • nerijus

            Genpre

            Nenumanau, ką turėjote omenyje ir nežinau ar A. R. po laidos, bičiuliškai, nebendravo su Valentinavičiumi?
            Tiesiog, susidarė įspūdis, kad A. R. nebuvo patenkintas kairėje sėdinčio kaimyno demagogija. Kalbama daug ir nepertraukiamai, o baigiant kalbėti net pamirštama koks buvo pirmas sakinys.
            Valentinavičių prilyginčiau mūsų bajoriškiams Valentinui ir Fredžiui*.

          • Genpre

            nerijau,
            Yra bajorai,bet nepabijokim to žodžio – yra ir plikbajoriai. :)
            Ydomu, kiek laiko reikia išbūti politikos apžvalgininku, kad tapti politiku?

          • nerijus

            Genpre

            Skirkime bajorus nuo bajoriškių.

          • Genpre

            nerijau,
            Na taip, tu teisus. O kaip dėl plikbajoriškių? Vartotinas terminas? :)

  • Genpre

    Na, tai tik viena iš nuomonių. Vienareikšmiškai teisingo atsakymo negali būti, kaip ir nėra tik vieno tipo anoniminių komentatorių.
    Beje, docentė vietom užsižaidė aukštom frazėm. Norėčiau priminti docentei, yra valstybių (žinau vieną tokią :) ), kur apjungti ir solidarūs žmonės nėra pageidautini.
    Jokių problemų nematau šitai pasakyti docentei neanonimiškai. :)

  • Whisker

    Mintis idomi, sutikciau del tu galios bei dominavimo santykiu, taciau pats komentavimas yra daugiau/maziau tik visuomenes nuomones atspindys. Siuo metu jau tikrai nebera tokio dalyko kaip „anoniminis komentavimas“, tai kas, kad komentuojantys nepasiraso vardu, bet spec tarnybos saugo visu visus komentarus, kaip ir telefonu pokalbius irasineja ir prireikus tais duomenimis naudojasi (pilna atveju kai keliamos bylos del to), tai kur cia anonimiskumas? Cia nebent pries paprastus zmones, bet tai koks skirtumas jiems ar tu ten Jonas, Petras ar Misteris x ? Na, nebent butu apmazintas skaicius tu, kurie yra nusamdyti formuoti visuomenes nuomone tokiu budu.

  • Ogis&Co

    Docente – taip pat viena is interneto komentatoriu.
    Delfio… :)

  • Komentaras pašalintas A.R.

  • austras

    Gerbimas Artūrai, manau, kad galėtumėt pateikti mokslinį-analitinį darbą: Internetinės „dundukų“ bendruomenės formavimosi raida remiantis konkrečiu „racas.lt“ pavyzdžiu. Gautumėte DAUG šio darbo recenzijų.

  • Pingback: Tweets that mention Citata #378 VDU docentė R.Baločkaitė apie anoniminius interneto komentatorius | Artūras Račas -- Topsy.com()

  • doktor barmental

    v. landsbergis – shunauja;
    a. januska – runkeliai;
    a. racas – dundukai;

    prasau pratesti sarasa…

    • valentinas – miestelėnai;

      • nerijus

        kreivaranki

        Dėja…Tai ne valentino „nuopelnas“. Skaitykite daugiau knygų ir ne tų, kurios vadinasi „Kaip uždirbti milijoną“ ir pan.

        • Dienos anekdotas: Nerijus siūlo Kreivarankiui (filosofijos bakalaurui ir būsimam teisės bakalaurui) skaityti daugiau knygų. Nerijau, ačiū pralinksminai.

          • nerijus

            Valentinai

            Aš jam siūlau rinktis kitas knygas.
            Diplomas ir knygos neprideda proto, o suteikia žinių.
            Protas, kaip ir sąžinė- įgimta.
            Įsidėmėkite- Valentinai.

          • „Protas, kaip ir sąžinė- įgimta.“
            O tu deteriministas! Bet jei tu teisus, tai reiškia tau nebėra vilties ištrūkti? Aš vis dėlto pasilieku prie laisvo valios teorijos ir tikiu, kad jei norėtum, pavyktų net ir tau.

          • nerijus

            Valentinai

            Nenukrypkime į asmeniškumus.
            Kas yra „protas“ ir kas yra „sąžinė“, tai kaip ir meilė- kažkas tokio apie ką mes daug kalbame bet nežinome kaip tai atrodo, nes nematėme. Bet mes mylime ir sakome, kad turime sąžine. Kur? Niekas dar neįstengė įrodyti jų buvimo vietos.
            Paklauskite filosofų, jie labiau žino šių žodžių tikslesnius apibrėžimus ir buvimo vietą, nei mes- miestelėnai.

    • nerijus

      Prezidentūra- ekonomizmas.

  • Pats komentatorių anonimiškumas nėra blogas dalykas. Be to, jau daugelis pritaria, kad komentarai tapo turinio dalimi. Dėl to pykti ant anonimų vien dėl to, kad nesutampa nuomonės yra mažų mažiausiai kvaila. Man asmeniškai nepatinka tik ad hominem tipo komentarai. Visi kiti, manau, turi teisę gyvuoti, ar net būti gana svaria turinio dalimi.

  • Smokas

    L.Donskis – banderlogai

  • A.G.

    A.G. – kumečių ainiai
    Valentinas – Miestelėnai (Čia priėjo Petriukas ir papildė – tai kumečių ainiai, kurie mano, kad yra nusipelnę geriau gyventi nei kiti kumečių ainiai, kuriuos ir įvardija kaipo „Miestelėnai“, kad juos, užėjus alkiui, galėtų pakramsnoti… ką mielai ir daro).

    • A.G.

      Čia buvo parašyta, pratęsiant „doktor barmental“ komentarą…
      T.y., atsiprašau, – pateko ne ton vieton.

    • Valentinas

      A.G.
      Jūsų komentaras yra nepriimtinai šmeižikiškas. Prašau nurodykite šaltinį, kur perskaitėte, kad Miestelėnų teorijos plėtotojas teigia, kad jis pats nusipelno gyventi geriau, nei Miestelėnai.

      • A.G.

        Atsiprašau.
        Bet Jūs juos sau leidžiate „valgyti“.
        Tad ar tai nėra tai, kad galima būtų taip teigti.
        Juk valgytojas geriau jaučiasi nei tas, kuris virškinamas skrandyje.
        Na, valgytojas ar skrandis, sąlyginai.
        Gali būti kalbėtojas, rašytojas, toliau ne skrandis, o smegenys (gal net pasamonė…).
        Vistiek atsiprašau.

      • A.G.

        Dar.
        Mano mintis iš esmės buvo kita nei supratote.
        Mintis mano buvo ta, kad Jūs man nepriimtinai bandote iš kumečių ainių tarpo išskirti labiau nusipelnusius.
        Gi aš manau priešingai, – kumečių ainis yra kumečių ainis. Kaip jį negrąžinsi, – prie atitinkamų sąlygų, atitinkamu momentu – jis visvien išlys visu grąžumu… nes yra kumečių ainis. Ir tas savęs išskyrimas iš tų nelaimingųjų tarpo, – nmanau yra tik ne visai grąžus siekimas… kaip pavyzdžiui duoti kyšį gydytojui, kad ne kitam, o man atiduotų visus tos dienos syvus, kiek jų turi sukaupęs žmogaus gelbėjimui ar pan…
        Štai kur esmė.
        Joke, kaip visada.

      • nerijus

        Valentinas

        Darotės banalus. Kartojatės. Bent, kai pradedate komentuoti, pradėkite nuo žodžio „kartojuosi“…

        • Genpre

          nerijau,
          Nebūk žiaurus, būk krikščionis. :)

  • Karolis Jachimavičius

    O koks yra turtingųjų revoliucijos pakaitalas?

  • Valentinas

    Šiandien paklausęs Žinių radijo keletos interviu apie okupacijos įtaką, nusprendžiau šiek tiek koreguoti Visuotinę Miestelėnų Teoriją. Pašnekovai teisingai pastebėjo, kad sovietai išnaikino didelę dalį tautos elito – inteligentus, kunigus, mokytojus, karininkus. Natūralu, kad elito vietą užėmė kumečių ainiai su Miestelėno metalitetu. Tačiau jei iki šiol galvojau, kad Miestelėnas pats kaltas, kad toks yra, tai dabar papildau vaizdą, kad Miestelėnas dažnai būna auka. Todėl užuot iš karto pasmerkus, į Miestelėną reikia žiūrėti su užuojauta ir stengtis jam padėti. Intuityviai tą dariau ir anksčiau, bet dabar ši įžvalga įgavo teorinius pamatus ir palaipsniui, manau, taps doktrinos dalimi.
    Tai kas pasakyta, nekeičia principinės nuostatos, kad tie Miestelėnai, kurie skleidžia neapykantą, nepakantumą, agresiją, ksenofobiją, homofobiją ir kitus panašius reiškinius, privalo būti griežtai sudrausti ir sustabdyti, nes kiekvieno pareiga naikinti Miestelėną savyje ir artimame.

    • dzyvai

      Valentinai, koncentruokimės ne į naikinimą, o kūrybą.

      • Valentinas

        Dzyvai, sutikčiau. Reikėtų patikslinti žodžių reikšmes tačiau mintis, kad kūrybinės pastangos padeda sunaikinti Miestelėną yra tikrai vertingas įnašas į Visuotinę Miestelėno Teoriją. Gali būti, kad tai susiję su tuo, kad Miestelėnas tai – sustabarėjęs, antikūrybiškas esinys.

      • A.G.

        „…nes kiekvieno pareiga naikinti Miestelėną savyje ir artimame.“
        Manau šitaip pasakyti gali žmogus,… kurio ainiai yra kumečiai.
        Bajoriškos kilmės žmogus šitaip niekuomet nepasakys.
        Tiesa, fašistinėje ideologijoje buvo panašiai tas pats, o tame judėjime dalyvavo taip pat kilmingieji, -bet tai ideologijos pasekmė, kurią vokiečiai sugebėjo įveikti.
        Bet tai tik dar kartą įrodo, kad fašistinė ideologija yra labai paveiki, tad būtina šviesti žmones, kad jai priešintūsi, tame tarpe čia minimai ideologijai, kurią bandoma įtvirtinti terminu „Miestelėnai“.
        O teminas „kumečių ainiai“ – blefas, kuriuo buvo norima parodyti skurdą tų visų, kurie bando save išskirti neleistinais metodais (kai pasirodė terminas „runkeliai“, kaip jau buvo minėta, artimais fašistinei ideologijai.

        • Valentinas

          Gerbiamas A.G. Dėkui už vertingas pastabas dėl VMT. Iki galo nesupratau, kaip raginimas savyje ir kituose naikinti blogio pradą, o skatinti gėrio pradą susiję su fašizmu. Reikėtų patikslinimo. Aš įsivaizdavau, kad tikras bajoras, matydamas nedorėlį darantį blogį, nepasislėps, o drąsiai stos ginti teisybės, net jei jam grėstų už tai nukentėti. Jūsų supratimas apie tai kas yra bajoriškumas yra kitoks?

          • O kokia grėsmė nukentėti bajorui iškyla šiuo atveju? :)))

          • A.G.

            Iš tiesų gal čia šiandien rašydamas neįvertinau daug reikiamų aspektų, nes tik labai priebėgom galėjau užsukti.
            Kada nors, kai bus daugiau laiko, prie to klausimo galėsime sugrįžti.

    • nerijus

      Valentinas

      Nuo kada, tamstai, kunigai „elitas“?

      Kas yra INTELIGENTAS?
      Maksimos „bernelius“ laikytumėte tokiais, nes jie juk ir lankosi „aukštuomenės“ vakarėliuose?..

      • dzyvai

        Valentinai, matote, pasak nerijaus, katalikybė tai kaip komunizmas, ir, išeitų, kunigai – tai beveik komunistai :)

        nerijau,
        knyga lietuvoje prasidėjo ar nuo katekizmo? Ar ne Valančius tautą blaivint pradėjo?

        • Genijus

          dzyvai, jūsų taip ginama ir proteguojama katalikybė, o tiksliau, katalikų bažnyčia yra geriau už komunizmą bent jau tuo, kad ji nebėra totalitarinė sistema. Bet kažin ar ant laužo sudegusiam žmogeliui tuomet taip būtų atrodę (su sąlyga, kad jis žinotų, kas tas komunizmas).
          Jums akcentas, kad knyga Lietuvoje prasidėjo nuo katekizmo, o man – kad ji labai daug metų bandė čia prasidėti nuo kryžiuoto apsiausto ir kardo.
          Jums Valančius turbūt tautos gelbėtojas, o aš manau, kad tais laikais lietuviai gėrė taip nedaug (palyginus su dabar, po 50 metų slaviškų pamokėlių tuo klausimu), kad jis tebuvo kvailelis. Beje, tokiais laikau ir beveik visus nė lašo neimančius į burną (aišku, atmetant tuos, kurie negali).
          Ir apskritai, mano nuomone, religija yra tamsa ir atsilikimas bei totalus lūzeriškumas. Todėl nekiškit to savo tikėjimo, nes bloga darosi. Atsiprašau.

          • dzyvai

            Genijau, nekišu tamstai savo religijos, ir nesakau, kad katalikų organizacijoj buvo (yra) tik žmonės be nuodėmių (tamstos pavyzdys apie inkvizicijas visiškai teisingas – bėdų buvo ir yra ir daugiau). Priminsiu, klausimas buvo apie Lietuvos „elito“ išnaikinimą, t.y. ar tuo metu buvę kunigai priskirtini prie tautos elito. Aš pasakiau savo nuomonę. O ji tokia, kad tuo metu tarp kunigų buvo daug šviesuolių.

            Teigiate, jog: „Ir apskritai, mano nuomone, religija yra tamsa ir atsilikimas bei totalus lūzeriškumas“. Daug „lūzerių“ gyveno su religija: Gandis, Einšteinas, Motina Teresė. Bet kas yra jų tamsuoliška gyvenimo patirtis palyginus su Jūsų neklystančia, tikriausiai įgimta, išmintimi? Šiais laikais šviesuoliai – tai tie vienetai, kurie šviečia, spindi balintais dantimis iš TV ekrano, o tūkstančiai tokių, kurie savo kasdieniu darbu ir atjauta tyliai padeda artimam savo – tai jau atsilikimas.

            Lietuviai turi gerą patarlę: „Nespjauk į šulinį, nes gali tekti gerti“. Ko tamstai ir linkiu.

          • Genijus

            dzyvai, jūs, kaip ir didžioji dalis bet kokių sektantų-stabmeldžių, įskaitant ir katalikus, nuolatos, pastoviai, sąmoningai (?) ir piktybiškai darote vieną didelę klaidą: NĖRA nė mažiausio ryšio tarp šliaužiojimo ant kelių prieš kažkokį ufonautą, jo „kūno“ kanibališko ėdimo, savo nuodėmių išpažinimo kažkokiam suknia vilkinčiam neaiškios pakraipos ar netgi iškraipos individui, tikėjimo, kad visi žmonės atsirado iš vienos kraujomaišiškos šeimos, kad jau gimdamas žmogus esi kažkuo kaltas, labai kaltas, labai labai kaltas ir t.t., t.t. bei gerų darbų, atjautos, apskritai, buvimo geru žmogumi ir dalinimosi tuo gerumu su kitais. Na, tiesiog NĖRA. Ar sunku suprasti? Jūs pavardinkite ir kitus katalikus/krikščionis – manote, visi didieji pasaulio diktatoriai, tie patys Lietuvos kriminaliniai nusikaltėliai buvo/yra netikintys? Ar tai jiems trukdo daryti blogus darbus? Ar trenkia juos žaibas?
            Ir iš kitos pusės – nejaugi jūs rimtai manote, kad netikintis žmogus negali daryti gerų darbų? Kad atjauta kitam atsiranda tik pavapaliojus apie ufonautą, ateisiantį mūsų teisti? Apie nekaltą prasidėjimą? Nebūkit naivus.
            Stipriam žmogui religija nereikalinga, nes kasdieniame gyvenime nereikia tikėtis kažkieno pagalbos, išskyrus savo paties ir artimų žmonių (nors galima ją gauti ir iš „tolimų“ žmonių – nebūtinai tikinčių), o su mirties faktu mąstančiam individui irgi nėra sunku susitaikyti, ir nereikia fantazuoti apie pomirtinį gyvenimą – būtent jis yra visų religijų pamatinis akmuo, nes žmogus – vienintelis gyvūnas, žinantis, kad mirs.
            Šiaip ginčai tarp tikinčiojo ir netikinčiojo yra beprasmiai, ir tegul kiekvienas tiki tuo, kuo nori, bet tik nereikia tos religijos kaišioti visur ir bandyti monopolizuoti žmogaus gerumo ir pan. Tai labiausiai ir siutina ir verčia rašyti aštrius komentarus sektantų-stabmeldžių atžvilgiu. Dar kartą atsiprašau.
            Netikintis, bet ne toks ir blogas žmogus „Genijus“ :)

          • dzyvai

            Genijau, žmogaus gerumo nemonopolizuoju. Taip, yra milijonai gera darančių žmonių nepraktikuojančių kažkokios konkrečios religijos.

            Štai jūs religijas „demonizuojate“ („tamsa, lūzeriškumas, nepasitikėjimas, kaltas“). Vertinate tai, ko, manau, nesuprantate, arba suprantate kitaip nei aš. (Panašiai kaip aš aiškinčiau kad chirurgai bepročiai, nes jie pjausto žmogų vietoj to kad jam padėtų).

            „Stipriam žmogui religija nereikalinga“. Tikiuosi, stiprus – tai ne tas kuris gali alkūnėm prasibrauti pro silpnesnį, kad gautų gardesnį duonos kasnį? Ir ne tas, kuris įsitikinęs, kad viską supranta geriau už kitus?

            Smulkus patikslinimas: nemačiau dar nė vieno netikinčio žmogaus. Tai, kad jūs netikite kažkokios konkrečios religijos tiesomis, nereiškia, kad jūs pasaulį pažįstate tik per žinojimą, o ne per tikėjimą (kad ir tuo jog viską teisingai suprantate ir žinote) :)

            Sėkmės tamstai būti geru, kuo jūs betikėtumėte, ir koks stiprus ar silpnas besijaustumėt!

          • Minkštakaktis

            Ačiū už kultūringą atsakymą į mano nelabai kultūringus komentarus :)
            Ne, aš religijų nedemonizuoju, nes tada siūlyčiau jas uždrausti. Palieku teisę žmonėms skendėti tamsybėse ir tikėti idiotiškomis pasakomis iki soties. Su sąlyga: nekišti kitiems savo tamsybės, nekišti kryžių į mokyklas sekuliariose valstybėse, nekapoti kitiems galvų ir jų nesprogdinti. Na ir t.t. Tikinčiųjų aš negerbiu, bet pripažįstu ir gerbiu jų teisę į tikėjimą, nes esu iki kaulų smegenų liberalas-demokratas (nepainioti su paksistais ar žirinovskininkais).
            Ne, stiprų turėjau omenyje tikrai ne fizinės jėgos ar chamizmo prasme.
            Ar aš tikiu, ar netikiu, čia jau žodžių žaismas. Aš šiuo atveju kalbėjau ir kalbu apie RELIGIJĄ (-AS). Netikintis lygu nereligingas. O šiaip aš daug kuo tikiu :)
            Sėkmės ir Jums.

          • Genijus

            :))
            Čia vėl Genijus=Minkštakaktis :D
            Aš nekaltas – aplinka (didysis blokuotojas Artūras) kalta(s) :)

        • nerijus

          dzyvai

          Jūs galvojate, kad Lietuva „prasidėjo“ iš Brunono dvasios?

          Šiais, pinigų kartos, laikais vienintelė religija- pinigas ;)
          Paklauskit Benedikto XVI: ar jo tarnai, Vatikane, būtų sotūs religija?..

          • dzyvai

            nerijau, jeigu jūs religiją tapatinate su religiniais funkcionieriais, jūsų supratimas apie religijos esmę ir paskirtį – siauras.

          • nerijus

            Siauru vadina Siaurusevičių, tai jis galėtų tiksliau apibūdinti šio žodžio reikšmę. Gal todėl, kad aukštas ir liesas?
            Atskirkime religiją nuo tikėjimo.
            Kas yra religiniai funkconieriai pagal dzyvus?..Ar ne tie patys, kurie vaikšto su sutanomis, bereta ir rožiniu?..

          • dzyvai

            nerijau, tie patys. Ir jie būna tikintys religijos tiesomis arba ne, siekiantys gero artimui, bendruomenei arba atvirkščiai – tik sau. nerijau, jie irgi, tiesiog žmonės, kurie religijos slėpinius/esmę/paskirtį supranta kiekvienas savaip, ir savaip įsivaizduoja savo vietą bažnyčios bendruomenėje.

  • Valentinas

    Nerijau, džiaugiuosi, kad stengiesi padėti plėtoti VMT, tačiau tau reikėtų įveikti savyje Miestelėną, nes kitaip gaunasi interesų konfliktas.
    Lietuviai į kunigus leido pačius gabiausius jaunuolius, kurie mokėsi labai sunkių mokslų. Jie netgi skaitė Tomą Akvinietį ir Šv. Augustiną!

    • nerijus

      Su Tomu Akviniečiu ir Šv. Augustinu ožkų nemelžiau ir su prožektorium šalia nestovėjau.

      „Lietuviai į kunigus leido pačius gabiausius jaunuolius, kurie mokėsi labai sunkių mokslų.“
      Nieko neįrodantis sakinys. Tiesiog- sakinys.
      Man atrodo, kad leido tinginius, kurie plūgo rankose neišlaikydavo.

      Valentinai

      Nugalėkite save ir savo „bajoriškas“ baimes.

      • Nerijau, šie tavo komentarai suteikia puikią medžiagą antropologiniam Miestelėno tyrimui. Dėkui už tai.

        • nerijus

          Sėkmės kuriant sakmes.
          Keista, kai žmogus pagaili pinigų puikiai knygai, apie kurią svajojo, o pirmai progai pasitaikius lekia pauliavoti. Keistas, visgi, tamsta?

          • Musė

            nerijau, tu apgailėtinas

          • nerijus

            Musės dūzgia, byzgia ar zyzia?.. :)
            Apgailėtini yra čia komentuojantys ir nesuvokiantys realybės ir jos neskiriantys nuo išgalvojimų ar noro tų nevykėlių įtikinti kitos savo proto galios kompetencija nustatinėti kiekvieno ŽMOGAUS mastymo kryptį.

            Bzzz…

        • nerijus

          Valentinai

          Pradedu įtarti, kad reklamuojate firmą:

          http://imones.balsas.lt/imone/miestelenai-palionio-firma-122081696

        • lakunas

          Ginti savo poziciją ir siekti įtikinti oponentą galima:
          1) įtikinančiai, argumentuotai pateikiant savo poziciją;
          2) kritikuojant oponento teiginius;
          3) kritikuojant oponentą.
          Galimos įvairios aukščiau nurodytų būdų kombinacijos, bet apmaudu, kad „šmaikščiausioji“ ir populiariausioji yra ta, kur dominuoja 3 p.

    • Genpre

      „Lietuviai į kunigus leido pačius gabiausius jaunuolius“ – ar ne todėl pritrūkom tautos elito? Nes patys gabiausi laikėsi celibato …

      • Užskaitau kaip šmaikščią repliką.

  • nerijus

    Atsiprašau, Artūrai, kad ne į temą.

    Rolandai

    Perskaičiau, jog domėjaisi II PK?..

    Pažiūrėk dokumentiką: II PK užkulisiai.
    ( „Вторая мировая война. За закрытыми дверьми“ arba World War Two. Behind Closed Doors )

  • nerijus

    http://www.alfa.lt/straipsnis/10371163/?Uz.sovietu.ir.naciu.agresijos.neigima..kalejimas=2010-06-15_16-54

    Tsakant, demokratija.

    Buvo laikai, kai naciai ir komunistai neigė kapitalizmo santvarkos egzistencijos galimybę.
    Primena laikus, kai už „kitokios“ nuomonės skelbimą grėsė Sibiro meškos ar vietinis KGB Vilniuje, Gedimino pr. 40/1.

    „…kuriuo numatoma atsakomybė už pritarimą Sovietų sąjungos ar nacistinės Vokietijos nusikaltimams, jų neigimą ar menkinimą. “

    Kas pasakys- kur istorijos interpretavimas, o kur meilikavimas anoms ideologijoms? Teisėjas?..Jei teisėjas konservatyvių pažiūrų, tai gero nelauk… :)
    Kaip tai primena santvarką, kuri gyvavo Valstybėje, kurią sudarė 15 Valstybių + 1.
    Parlamentarams siūlyčiau numatyti atsakomybę už pritarimą katalikizmo ir islamizmo nusikaltimams, jų neigimą ar menkinimą.

  • Slyvanosis

    Vytauto Didžiojo universiteto docentė Rasa Baločkaitė apreiškimą anoniminiams interneto komentatoriams baigė nuoga, it Milo Venera, tiesa:
    „Akademinėje visuomenėje visuomet egzistuoja galimybė pabėgti nuo slegiančios ir nepatogios tikrovės, užsidaryti į savo intelektualinius getus ir ideologinius rezervatus, o iš ten visam likusiam pasauliui skaityti moralus. Moralizavimas yra gražus ir patogus dalykas, tačiau visiškai neveiksmingas.“
    Nusipelnęs LDK didžiavyris ir ilgametis Ubagų paradų meno vadovas Vytautas Š., manau, pritartų docentei. Beigi pridurtų, kad anoniminiai interneto komentatoriai ir parade dalyvauti pabūgę pederastai – vieno lizdo paukščiai: vištidėje triukšmingai kukakuoja, o paleisti kieman, išsislaupto pakampėse.
    Betgi neliūdėk, anonime Slyvanosi!
    Nosį debesin! Ne pirmas tu, ir ne paskutinis bailys. Kuomi esi prastesnis už pagarsėjusius anoniminius rašeivas – Volterą, Marką Tveną, Maironį, Baltušį ar Tilindį? Juk anie, pasak docentės, taip pat skelbė tą, nors ir tariamą, bendrumo ir solidarumo išgyvenimą, kurį antropologai vadina „purvinu bendrumo jausmu“.
    Pasvarstyk, ar būtų Jonas Mačiulis savo vardu išdrįsęs paskelbti „Trumpą lietuvių rašliavos apžvalgą“!? Vargu, b’au.
    Todėl sakau jums, broliai ir sesės anoniminiai komentatoriai: nepaisykit akademinėje visuomenėje užgimusių intelektualinių getų ir ideologinių rezervatų gyventojų moralizavimo. Jis nekenksmingas, kaip emulgatorius PH 2000 (sudėtis: odelių baltymai ir druska NaCl).

    • Genpre

      Tikiuosi vieną egzempliorių nusiuntei docentei.

  • J. naivusis

    Karnavalas ir maskaradas ne visai tas pats. Docentei tas pritiktų žinoti.

  • A.G.

    Pritariant Slyvanosiui, papildant galima pasakyti, kad kūribingiems žmonėms, kaip pavyzdžiui kokiam dalininkui nėra būtina visą laiką turėti molbertą po ranka, brangius teptukus, dažus, – jis gali kurti ir ant paprasto balto popieriaus lapelio ar kokio laikraščio pakraštyje.
    Daug geriau žmonės kuriantys nei nuobodžiaujantys… kurių nuoboduliui išblaškyti ir yra kuriamos įvairios pramogos.
    Gi kūribingui žmogui, kad ir svečiuojantis kituose kraštuose visiškai nereikia tų pramogų, jų industrijos paslaugų…
    Kas kita koks šachtininkas, sugrįžęs namo – tas butelis alaus ir futbolas yra vienintelė paguoda dėl ko jis gyvena.
    Nebūtinai tik jie sulekia į stadionus „paklausyti“ kokio triukšmo, tiksliau savų stabų…
    Jų labai daug ir tos pramogų industrijos jiems reikia daug (ne tik stadionai, o kiek prie TV ir pan…) ir įvairios.
    Blogiau kai kūryba panaudojama blogam.
    Kas domėjosi pokario inteligentija, matyt labai nusistebės jų susirinkimų protokolais (pavyzdžiui, pokario teatrų susirinkimų protokolais), kai dauguma į šuns dienas deda kokį užsilikusį, kuris niekaik nesupranta socializmo realizmo meno… o ar yra skirtumas, kai ir dabar kokiame tai tinklaraštyje susidaro grupelė, kurie niekina kitamanį, tiesiog jį sunaikina ta prasme, ar tai nėra stalinizmo šiandienos išraiška. Ir kai tai daro jauni žmonės yra matyt baisu, kaip tame gūdžiame pokaryje, kuomet prieš kitamanį veikė tie tų dienų konjuktūrščikai, matyt jų seneliai.
    Liūdna, ypač kai žinai, kad taip radome, taip paliksime, – tik keičiantis laikmečiui, keičiasi jaunųjų staliniečių paniekos objektai… bet išlieka ta panieka kitamaniui… ta meilė tos dienos konjuktūrai.

  • Regis

    Idėja verta dėmesio.. Kas pirmas užregistruos prekinį ženklą „Prokurorinė“? pvz. Prokurorinė degtinė ir t.t.

    Į temą. Žiauriai teisingas ir įžvalgus pastebėjimas:

    „Paradoksali situacija – interneto komentatoriai niekinami, komentarai smerkiami, bet neuždraudžiami ir iš esmės net necenzūruojami. Sociologo Baringtone Moore teigimu, tai yra sena valdančiųjų, dominuojančiųjų klasių tradicija – įpykusiems, nusivylusiems žmonėms per karnavalus ar kitokias masinių šėliojimų formas suteikiama galimybė „nuleisti garą.“ Tokiu būdu kolektyvinės energijos iššvaistomos socialiai nereikšmingai retorikai, ir išsaugomi esami galios santykiai“ – Rasa Baločkaitė.

    Šaltinis: tas pats.

  • Bobutė

    p. Valentinai,

    kadangi Jūs net keletą kartų priminėte laukiąs mano atsakymo, tai pasistengsiu trumpai.

    Mano mintys (kai kurios iš jų – pritarimas p. R. Baločkaitei) buvo šios:

    1. Nereikia nuvertinti interneto komentatorių, nors jie būtų ir anoniminiai;
    2. Tikrieji žmonių lūkesčiai, vertinimai ir etc. yra visa ko pagrindas;
    3. Vienas žmogus kitą vadinantis „dunduku“, galimai pats toks yra ir, bet kokiu atveju, tokiu yra to kito akyse;
    4. Nežiūrint visokių skirtingumų (t.sk. ir nuomonių), mano galva, nereikėtų vienas kitam kabinėti etikečių – tas yra protingas, o tas – dundukas, o anas – miestelėnas.:)

    Kaip nuo šių minčių Jūs nuvinguriavote iki galimo pedofilijos pateisinimo, matomai, suprantate tik Jūs pats…
    Žinoma, tai gana paplitęs reiškinys diskusijose – nesąžiningai ar perdėm hiperbolizuotai pratęsti oponento mintį iki loginio absurdo ir tada tegul jis pabando išsisukti…:)
    Ko gero net aš, išgirdusi, kad žmogus pasisako už lengvų fizinio poveikių priemonių (pvz. – lengvas vienkartinis pliaukštelėjimas per sėdimąją) taikymą vaikams, sugebėčiau „nuvinguriuoti“ iki masinio naikinimo ginklo panaudojimo priimtinumo, sprendžiant buitinius konfliktus…

    Matote, pedofilija yra kriminalinis nusikaltimas. Ji, kaip ir kiti nusikaltimai, yra Baudžiamojo Kodekso (BK) vertinimo objektas ir visiškai nesvarbu ką sako ar kokia nuomonę šiuo klausimu turi pedofilas ar jam prijaučiantis. Paprasčiausiai tokia nuomonė yra nepriimtina ir net nesvarstytina. Žinoma, nusikaltimai – tai ir moralinis klausimas, bet… Bet BK – pirmiausia…

    Visiškai kitas dalykas, kai kalbame apie nenusikalstamų nuomonių, veiksmų, vertinimų ir etc. įvairovę…

    • Valentinas

      Miela Bobute,
      Cituoju jus:
      „O gal skirtingų (kitokių nei mūsų) nuomonių, įsitikinimų, „galvojimų ir jautimų“, išsilavinimo ir etc. turėjimas nereiškia, kad vieni yra dundukai, o kiti – protingi? Gal , paprasčiausiai, esame skirtingi ir tiek?“
      Remiantis šia citata, o taip pat faktu, kad jūs gynėte ksenofobiją ir neapykantą skleidžiantį Arą buvau padaręs išvadą, kad pagarba BET KOKIAI kitai nuomonei, nepaisant kokia ji būtų, jums yra absoliuti vertybė. Manau, kad tai neteisinga, nes būna nuomonių, su kuriomis taikstytis ir toleruoti negalima. Iš šio jūsų atsakymo supratau, kad BK yra kriterijus, pagal kurį galima filtruoti nuomones. Jei žmogus turi nuomonę, kad kažkoks dalykas yra gerai, o BK nustato, kad tai blogai (pvz pedofilija), tai anot jūsų tokios nuomonės toleruoti negalima. Ar teisingai supratau jus? Tai yra geriau negu nieko, bet vis dar neišvaduoja jus iš moralinio reliatyvizmo liūno, nes palieka laisvę išvengti normatyvinių apsisprendimų, t.y. moralinių apsisprendimų kas yra gerai, o kas yra blogai, net jei tai nenumato BK. O kai vengiate aiškiai išsakyti savo poziciją ir bandot išlikti neutrali gėrio-blogio atžvilgiu, nevalingai tampate blogio sąjungininke. Abejinga stebėtoja norinti būti gera visiems. Taip nebūna.

      • lida

        „būna nuomonių, su kuriomis taikstytis ir toleruoti negalima“ – Valentinas būsimas minčių policijos šefas.

        • A.G.

          Manau Valentinas turi savo nuomonę, tik tiek.

          Pavojingiau, kurie jau veikia, kaip kokie pokario stribeliai, ne kuriuose tinklaraščiuose (tik jau kitas laikmetis, kiti ir jų metodai).
          Šiandien iš jų tik pasijuokti galima.
          Tačiau sugrįžus jų dienoms, kuomet jie žudė, trėmė mūsų šeimų narius, – nesunku prognozuoti, kokia to apsiputojimo įtaka poveikį mums tuomet turėtų.
          O dabar, – tegul putojasi, kol konjūktūra jiems leidžia naudoti bolševikinius metodus.
          Komunizmas, dėkui Dievui, jau pagaliau pasmerktas. Deja, metodai kuriuos naudojo ta ideologija, kaip matome iš tų apsiputojusių strivbelių, yra nemari, – įstatymais vargu ar užkardoma.
          Čia tų tokių stribelių yra tik keletas, bet nemanau, kad šiuo laikotarpiu reikėtų į juos kreipti dėmesį. Tegul putojasi… ir nekreipkime į tai dėmesio. Manau tik šviesdami žmones apie jų metodus bei nesileisdami su jais į pokalbius – padėsime greičiau tam brudeliui sunykti.

          Kartu noriu su visais čia atsisveikinti.

        • Valentinas

          Lidos replika suprantama, prisimenenant, kad būtent Valentinas atskleidė jai, jog lietuviai yra pseudokatalikai, tačiau klaidinanti. Ypač stebina, kad pati Lida yra pati žiauriausia Račo minčių policininkė.

      • Bobutė

        p. Valentinai,

        koks Jūs greitas teisti… Koks neapsakomas Tamstos įsitikinimas savo teisumu…:(

        Be to, truputėlį pakeičiat/iškraipot faktus (tikiu, kad ne sąmoningai, o gal aš nevisai aiškiai pasakau) ir, turbūt, todėl padarote klaidingas išvadas.
        Pavyzdžiui aš gyniau ne p. Arą, bet jo TEISĘ turėti kitokią nuomonę nei Jūsų ar mano… Be to, ypač pabrėžiau, kad, mano supratimu, reikia gerbti/toleruoti/priimti ne kitokią nuomonę (kaip teigiate Jūs), o būtent žmogaus teisę ją turėti, beje, tai viena iš pamatinių žmogaus teisių… Ir visiškai nebūtina kitaminčio vadinti kvailiu ar dunduku, nes, kaip jau esu sakiusi Tamstai, galimai, kad kvailiu esi pats, be to tai veda tik į kvailą ginčą – tu kvailys, ne – tu pats kvailys:) …

        Matote, gerbiamasis, skirtingi žmonės (jų grupės) turi skirtingą (kartais net nesuderinamą) gėrio-blogio supratimą, todėl privalo susitarti dėl bendro sambūvio principų. Tie susitarimai įgauna teisinę formą (konstitucija, įstatymai, poįstatyminiai aktai, deklaracijos, sutartys ir etc., t.y. ne tik BK). Taigi, tai kas „už įstatymo“ – tas yra blogai ir būtent šia prasme sakiau, kad tai nediskutuotina… Žinoma tai nereiškia, kad negalima diskutuoti apie susitarimų/įstatymų keitimą ar juos keisti…
        Visa kita, kas neaptarta susitarimais/įstatymais, yra kiekvieno žmogaus asmeninio supratimo, įsitikinimo ir etc. reikalas…

        Ir nesirūpinkite taip mano gerumu-blogumu ar buvimu „moralinio reliatyvizmo liūne“… Aš gal kaip nors pati susigaudysiu kas man yra „gerai“, o kas – „blogai“… Panašu, kad mano ir Tamstos moralinės nuostatos kai kur (o gal net daug kur) skiriasi, bet tai, mano galva, nereiškia, kad mes negalime kalbėtis ar būtinai privalome surasti „bendra vardiklį“ (kaip ir Tamsta su p. Aru)…

        • lida

          Be reikalo stengiatės, kai kuriems tiesiog fiziškai neduota atskirti objektyvių faktų nuo subjektyvios nuomonės ar minčių nuo jų objektyvios išraiškos.

        • Genpre

          Bobute,
          Nesikišiu. Tik mažas pastebėjimas: Tęsiant tokiu tonu neteksim Valentino anksčiau, negu Jūs manote. Kuo toliau stebiu, tuo aiškiau, kad to vyruko „windowsai“ ne tik beviltiškai pasenę, bet ir be „updeitinimo“ galimybės. :)

        • „koks Jūs greitas teisti… Koks neapsakomas Tamstos įsitikinimas savo teisumu…:(“
          Kurioje vietoje mūsų diskusijoje kažką teisiau? Esu įsitikinęs savo teisumu lygiai tokiu laipsniu kiek ir jūs savuoju.

          „Pavyzdžiui aš gyniau ne p. Arą, bet jo TEISĘ turėti kitokią nuomonę nei Jūsų ar mano… “
          Niekur neginčijau Aro teisės turėti nuomonę kitokią nei mano. Tačiau pagarba teisei turėti nuomonę neturi virsti nuolaidžiavimu neapykantą ir blogį skleidžiančiai nuomonei. Aro atveju aš nenuolaidžiavau, o jūs aiškiai neišreiškusi nepritarimo Aro skleidžiamai neapykantai prisidėjote prie neapykantos skleidimo.
          „Ir visiškai nebūtina kitaminčio vadinti kvailiu ar dunduku, nes, kaip jau esu sakiusi Tamstai, galimai, kad kvailiu esi pats“ Kaip jau minėjau yra skirtingi dalykai „kitokia nuomonė“ ir „nepriimtina kitokia nuomonė“. Štai pedofilas tvirkinantis vaiką turi kitokią nuomonę, tačiau tai nereiškia, kad nebūtina jį pavadinti pedofilu ir stengtis sustabdyti jo daromą blogį. Račo atveju, kai į jo blogą ateina anonimas ir įžeidinėja šeimininką, komentuoja ne Račo temą, o patį Račą, išvadina jį įvairiais negražiais žodžiais. Ir kai Račas pavadina chamą Dunduku, pasirodo Bobutė ir sako: nebūtina kitokią nuomonę turintį vadinti dunduku. Chamas yra chamas. Jei laukiate stotelėje ir prie jūsų prieina chamas ir spjauna jums į veidą, kokios tikitės reakcijos iš aplinkinių: ryžtingo jūsų apgynimo ar filosofavimo,kad jaunuolio nereikia vadinti chamu, nes jis turi kitokią nuomonę į pagarbą senolėms ir todėl reikia gerbti jo teisę turėti tokią nuomonę? Mano griežtos reakcijos būna būtent į tokį chamišką elgesį ir niekada dėl kitokios nuomonės.
          „Matote, gerbiamasis, skirtingi žmonės (jų grupės) turi skirtingą (kartais net nesuderinamą) gėrio-blogio supratimą, todėl privalo susitarti dėl bendro sambūvio principų. Tie susitarimai įgauna teisinę formą (konstitucija, įstatymai, poįstatyminiai aktai, deklaracijos, sutartys ir etc., t.y. ne tik BK). Taigi, tai kas „už įstatymo“ – tas yra blogai ir būtent šia prasme sakiau, kad tai nediskutuotina… Žinoma tai nereiškia, kad negalima diskutuoti apie susitarimų/įstatymų keitimą ar juos keisti…
          Visa kita, kas neaptarta susitarimais/įstatymais, yra kiekvieno žmogaus asmeninio supratimo, įsitikinimo ir etc. reikalas… “ Dėl pirmosios dalies neprieštarauju.Antroji dalis ir yra pati įdomiausia. Šioje vietoje jūs klystate, nes visų situacijų kokias pateikia gyvenimas įstatymais nenumatysi ir nuolatos tenka priimti moralinius apsisprendimus. Vieną iš tokių jau minėjau, įstatymas nenumato kaip Račo blogo lankytojas turi elgtis apsilankęs čia, tačiau chamiško elgesio pasekoje yra visiškai priimtina sulaukti iš šeimininko griežtesnio žodžio. Mano elgesys su Aru irgi yra tokia pati situacija. Beje, gal klytu, bet neapykantos ir ksenofobijos skatinimas yra uždraustas įstatymu? Ar tai reiškia, kad Arą kvailiu vadinau jūsų akyse teisėtai?
          „Panašu, kad mano ir Tamstos moralinės nuostatos kai kur (o gal net daug kur) skiriasi“ stipriai abejoju. Manau, kad mūsų moralinės nuostatos yra labai panašios. Mes iki šiol apie jas nediskutavome, o tik apie jų taikymo metodologiją.
          Lida, panašu, kad jūs negalite įveikti savo subjektyvios nuomonės mano atžvilgiu. Galėčiau atskira tema pasiginčyti ar apskritai egzistuoja „objektyvūs faktai“. Argumentuodamas naudočiausi jūsų pateikta logika kai neigėte galimybę objektyviai nustatyti elektronų egzistavimą.
          Genpre, nesikišk kai suaugusieji bendrauja. Eik nusipirk ledų ir pasisupk, tik neskriausk mažiukų ir mergaičių.

          • nerijus

            Valentinai

            Nurimkite. Futbolas. Ryt ketvirtadienis. Šeštadienis darbo diena už sekantį penktadienį. Tik viena poilsio diena „baltiesiems negrams“. Neeikvokite energijos, nes jos prireiks ilgai darbo savaitei.

            ;)

            Keista, kad Artūras nieko nepaminėjo apie Akropolio bylą dėl žemės kainos?

            WU

            Kaip Jūs tai paaiškintumėte ( dėl teismo sprendimo )?
            Tai precedentas?!.Ar ne?..
            Jei aš įsipareigoju ( nenurodant tikslaus laiko ) atlikti tam tikrus infrastruktūros tobulinimus ( nenurodant konkrečiai ). Būtų galima tikėtis, kad bus sumažinta žemės kaina, kurią įsigijau daugiau nei prieš dešimt metų ir nieko joje nevykdęs?..Ar tai tik akropoliams, kurie turi „protingus“ advokatus?

          • Genpre

            Valentinai,
            Pirmiausiai perskaičiau pirmą sakinį ir paskutinį.
            Paskui – visą didelį parašymą.
            Supratau – nieko nebūčiau praradęs …

          • Genpre

            Nerijau,
            Man irgi keisti Artūro prioritetai. Nepagailima laiko palazdavoti Paulausko pensininkučių, bet praleidžiamas tokio lygio skandalas.
            Visa tai labai keista. Labai labai keista.

          • WU

            nerijau,
            Nežinau, nemačiau teismo sprendimo. Konkrečios bylos aplinkybių iš delfi straipsnio nesiryšiu komentuoti. Kai galėsiu pamatyti sprendimą, bus galima kalbėti, o kol kas jo nėra.

          • WU, aš irgi labai norėjau pamatyti, bet nutarties mums kol kas nedavė… Tiesa, vienas argumentas iš teisėjos buvo pasikeitusi rinkos kaina. Jei tai yra ir nutartyje, ir jei ji nebus apskųsta, tai, mano nuomone, gali paleisi džiną iš butelio. Nes rinkos kaina pasikeitė ne tik VP nupirktame žemės plote, bet ir kitur – prekybos centruose, verslo biuruose ir kitur.

          • WU

            Pagal mane, kitą savaitę nutartis atsidurs infolex’e, tada bus galima pažiūrėti.

          • nerijus

            Artūrai

            Ne tik rinkos kaina. Buvo argumentuojama, jog bus investuoti ir į aplinkinę infrastruktūrą.
            Šiaip, kiek teko GIRDĖTI, tai vietinę infrastruktūrą PRIVALO ir taip sutvarkyti. Tai neturėtų būti akropolistų argumentas, jog jie dėl tos priežasties neprivalo sumokėti Valstybei pagal galiojantį susitarimą.
            Pamiršote paminėti gyventojus, kurie ėmė paskolas 5 ir daugiau metų, iš bankų, kad galėtų įsigyti butą. Jei įsipareigočiau per tuos 5 ar daugiau metų apželdinti savo daugiabučio kiemą žolyte, tai išeitų, kad turėčiau galimybę kreiptis į banką ir reikalauti paskolos butui sumažinimo?..
            Čia jau kažkoks briedas?!.

          • Bobutė

            Ponas Valentinai,
            Matomai, jau ir pats nepastebit, kad dažnai „teisiate“ kitus…

            Pasistengsiu nesikartoti, tad tik dar keli pastebėjimai.
            Pabandykite pamatyti ir suprasti skirtumą tarp šių posakių (gal tada kitaip kalbėsite apie chamizmą):

            „A…, tu kvailys.“ ir „A…, Tamstos mintis kvaila.“ arba „A…, Tamstos mintis nelabai protinga.“

            „Bobute, šioje vietoje jūs klystate“ ir „Bobute, manau, Jūs klystate (arba …., esate nevisiškai teisi)“

            Toliau, mano galva, visiškai „nugrybavote“.

            Sakote – „Štai pedofilas tvirkinantis vaiką turi kitokią nuomonę,…“. Ne nuomonę jis turi , o daro nusikaltimą ir ne mes turime jį įvardyti pedofilu (suprask nusikaltėliu), o Teismas. Be abejo, Teismas turi jį ir nubausti. Visi piliečiai privalo pranešti teisėsaugai apie daromus nusikaltimus, ar net apie įtarimus ir etc..

            Taip pat ir su tuo spjaudymu į veidą. Tai irgi „už“ įstatymo ribų. Tai smulkus chuliganizmas bei/ar garbės ir orumo įžeidimas, o ne nuomonė, kurią reikia (ne)gerbti…
            Manau, kad ir Tamstos teiginys esą tinklaraštyje(iuose) įstatymai nereguliuoja elgesio normų nėra teisingas. Galime būti nubausti, jei čia šmeišime, įžeidinėsime, skatinsime smurtą ir etc. Žinoma, kad įstatymas visko nesureguliuoja. Kiekvieno pasirinkimo reikalas kaip jis kreipiasi į nepažįstamą pašnekovą – „tu“ ar „Jūs“, mandagiai ar arogantiškai dėsto savo mintis ir etc., ir etc…. Tai parodo tik jo kultūringumą ar jo nebuvimą…

            Kai vienas žmogus į kito chamiškumą atsako tuo pačiu, tai, mano supratimu, jie nelabai kuo ir skiriasi…
            Beje, nežiūrint kas ir kaip bandytų apibrėžti žodžio „dundukas“ reikšmę, žodynas pateikia šią:
            http://www.lkz.lt/startas.htm dundùkas sm. (2) kvailys

            P.S. Tikrai nesu nepriekaištinga gerietė, bet stengiuosi.
            P.P.S. Su Tamstos teiginiu -„Chamas yra chamas“ visiškai sutinku.:)

          • nerijus

            http://lt.wikipedia.org/wiki/Chamas

            ar

            Chamas – labai šiurkštaus elgesio žmogus

            Ką turite mintyje?..
            :)

  • Kartais pasirašau anonimiškai po komentarais kokiame portale, bet kažinkokio „bendro purvinimo jausmo“ nesu patyręs. Tiesiog kartais nėra ūpo pilnai rašytis, nes nelabai tikiu, kad kas nors pasikeis. Galima sudėti visą širdį (kai ėmiau naudotis internetu esu kelis kartus nuoširdžiai rašęs), bet nuo to niekas nepasikeis.

  • ooo

    > bet nuo to niekas nepasikeis […]

    Gal ir ne, gal ir taip.

  • nerijus

    Artūrai

    http://www.delfi.lt/news/economy/realestate/article.php?id=17833311

    Man tai labai panašu į tuos 60 ha, kurie buvo PADOVANOTI rubikokubiko sebram ( Ozas ).

    Strategija keičiasi:

    http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2009-12-04-kito-akropolio-vilniui-teks-palaukti/36485/comments
    Pasvarstė metelius ir planai pasikeitė- Savivaldybė paduodama teisman. Koks puikus tendemas: akropolistai ir jų apsukrūs teisininkai…
    Ar tokį teismo sprendimą numanė ir J. Vasiliauskas, kuris anksčiau laiko nusprendė pasitraukti iš Vilniaus apskrities viršininko pareigų?..
    http://www.delfi.lt/news/economy/realestate/akropolis-is-valstybes-siekia-prisiteisti-20-mln-lt.d?id=33008065

    J. Vasiliauskas:
    „Turbūt nieko neišeis čia, ir viskas. Jie turi mokėti. Argi galimi tokie dalykai?“

    Štai ką skelbia savivaldybė:

    http://www.vilnius.lt/newvilniusweb/index.php/101/?itemID=85931
    ( 2008-02-27 16:06 )

  • Nenuostabu, kad kažkam anoniminiai komentatoriai nepatinka. Štai aš nepatingėjau pasitikrinti anoniminio komentatoriaus paskelbtos informacijos ir sužinojau stulbinančius dalykus…

    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=342568
    vs.
    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=374575

    Ir čia tie žmonės, kurie balsavo už tokius pakeitimus, siūlo solidariai mažintis atlyginimus??? Man tik keista, kaip tokie dalykai praplaukia pro visagalės žiniasklaidos akis?

    • Simai, gali būti, kad ne viskas yra taip, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio…

      Panašu, kad galioja ankstesnė redakcija dėl priedėlių…

      http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=375942

      • Artūrai,

        2 straipsnis. Įstatymo taikymas

        1. Šio įstatymo nustatyti darbo užmokesčio dydžiai ir apmokėjimo sąlygos taikomi valstybės politikams:
        Straipsnio pakeitimai:
        Nr. XI-865, 2010-06-03, Žin., 2010, Nr. 71-3543 (2010-06-19)

      • Panašu, kad jie pasikėlė atlyginimą nuo 2010 liepos 1 dienos. O buvo gi padarę, kad atlyginimas kils tik 2011 sausio 1 d…

        Ar ne taip?

      • Štai ką reiškia įstatymų leidybos neišmanymas… Trinkit lauk mano klaidingus išvedžiojimus – nenoriu, kad tai paplistu taip kaip Kedofilinė istorija… Bet kokiu atveju ačiū už užvedimą ant teisingo kelio.

        • nerijus

          Simai

          Visi žmonės ir visi klystame.
          Aš taip pat maniau, kad jie atlyginimus „pasikėlė“ nuo 2011 metų?..

          Tsakant, solidarumas. Škia, taupome…