Poezija, liberalizmas ir palūkanos = populizmas?

Na, patinka man tie Seimo nariai, nors tu ką nori daryk….

Štai, pavyzdžiui, Liberalų Sąjūdžio frakcijos narė, poetė Dalia Teišerskytė. Jautrios sielos moteris – susirūpino Lietuvos šeimų saugumu, kai, pasak jos, palūkanos kyla iki palubių. Bet geriau pacituosiu: (Liberalų Sąjūdžio frakcijos pranešimas spaudai):

Liberalų sąjūdžio frakcija aiškinsis, ar Lietuvos įstatymai tinkamai užtikrina šeimų, auginančių vaikus, galimybes išsaugoti gyvenamąją vietą, jei šeima, pasiėmusi paskolą būstui įsigyti, nebeturi pakankamai lėšų kreditui mokėti. Liberalai ketina surengti diskusiją prie apskritojo stalo, į ją pakvies Vaiko teisių apsaugos kontrolierę Rimantę Šalaševičiūtę, Teisingumo ministerijos bei finansinių institucijų atstovus.

 

Diskusijos iniciatorė Dalia Teišerskytė nerimauja, kad padidėjus mokesčiams, pabrangus buto išlaikymo sąnaudoms ir dvigubai pakilus bankų palūkanoms, daug jaunų šeimų nebesugebės mokėti palūkanų bankams, o jų butai gali būti parduoti varžytinėse.

 

„Dėl susiklosčiusios situacijos gali prasidėti masinis šeimų iškraustymas iš gyvenamųjų vietų, pastogės gali netekti šimtai jaunų šeimų. Mažiausiai apsaugotos jaučiasi tos šeimos, kurios augina vaikus. Manau, kad turime padaryti viską, kad krizės metu tokių represijų imtasi nebūtų“,- sako D. Teišerskytė.

…Turėtų akys sudrėkti skaitant… toks rūpestis, tokia užuojauta..

 

Bet paskui prisiminiau, kad visai neseniai pats apie palūkanas rašiau ir džiaugiausi, kad ir per krizę būna gerų naujienų.

 

Tačiau po to pagalvojau – gal čia aš toks vienas pasiėmęs paskolą eurais ir susiejęs ją su LIBOR. ]

 

Tikrinu Lietuvos banke. Ten randu, kad paskolų eurais Lietuvos gyventojai iki 2008 metų lapkričio duomenimis turėjo 40 mlrd. litų, tuo tarpu paskolų litais – 23,85 mlrd. litų.

 

Žodžiu, paaiškėjo, kad nesu mažuma.

 

Tada žiūriu, kaip pastaruoju metu kito palūkanos. Randu štai ką (LIBOR eurais 6 mėnesių):

Na ką galiu pasakyti – širdis džiaugiasi ir tiek. Tikriausiai kaip ir visiems tiems, kurie pasirinko kintamas palūkanas.

Tada tikrinu VILIBOR (tai yra palūkanų normas litais). Jos gerokai didesnės, tačiau tendencija ta pati – palūkanos pastaruoju metu mažėja.

Tada galvoju sau, kur gerbiama Seimo narė surado, kad palūkanos pakilo dvigubai. Ir ką gi ji siūlys daryti, kad neprasidėtų „represijos“…

Nerandu atsakymų, bet turiu keletą versijų:

  • arba Seimo narė Dalia Teišerskytė nemoka skaičiuoti
  • arba ji labai ilgai galvoja
  • arba ji nieko neišmano apie ekonomiką, įskaitant palūkanas ir jų kitimą
  • arba ji tiesiog užsiiminėja populizmu

Pasirinkite patys…:)

(9 balsų, vidurkis: 3.67 iš 5)
Loading...
  • Anonimas

    Jeigu šiandien Kristus ateitų į pasaulį, kaip mane gyvą matai, savo taikiniu pasirinktų ne aukštuosius kunigus, bet žurnalistus.

    — Sören Kierkegaard

  • Anonimas

    Skiriama Lietuvos ryto redaktoriui:

    Žurnalistas eina gatve pro vaikų darželį. Pamato berniuką, kuris, suradęs pievutėje balą, mėto purvą į kitus vaikus. Žurnalistas sustoja ir žiūri. O berniukas tuo tarpu vis mėtosi purvu. Praeina minutė… Penkios… Dešimt… Berniukas vis taškosi purvais… Galų gale žurnalistas sau prataria: – Žinai .. Tas berniukas… Visai kaip aš …

  • Anonimas

    Pasaulis, t.y. JAV sveikina naujajį prezidentą.
    Tikiuosi,kad jis nesivels į bereikšmius karus,
    nesieks naudos JAV,kitų valstybių, žmonių gyvybėmis.

  • Anonimas

    Artūrai, kaip džentelmenas galėjote šios moters pasisakymo „nepastebėti“.

    Man tai labiau įdomu, kodėl Seimo nariams susimažinti algas 50% pasirodė nerealu. 5500 lt atlyginimas būtų vis tiek gerokai daudesnis už ankstesnės kadencijos Seimo narių algas.

  • Anonimas

    paziuresim kaip kalbes Racas ir kiti gudruciai pasieme paskolais eurais kai devalvuos lita :) tikimybe aisku nedidele kad banku lobis nesugebetu atsispirti siai iniciatyvai,bet kasdien dideja :)

  • Anonimas

    Artūrai – tikslumo dėlei reikėtų VILIBOR grafikėlį šiek tiek ilgesnio laiko tarpo įdėti – tada pamatytum, kad palūkanos išaugo beveik du kartus – 6 mėnesių VILIBOR 2008 metų kovą buvo 5,3% o gruodį virš 10 %. Jei kam nors palūkanų fiksavimo terminas (tipiškai kas pusmetį) iškrito gruodį, realu, kad jo palūkanos išaugo beveik dvigubai…

    Kita vertus Seimo narė Dalia Teišerskytė, koks padorus žmogus ji bebūtų, variantas C, po to A…

  • Anonimas

    Pritarčiau nuomonei/minčiai,jei Seimo nariai susimažintų algas 50 proc.,o ne 10-15.
    Būtų eilinis, eilinių partijėlių ir jų narių, pigus populizmas.
    Susimažinus 50 proc., būtų didesnis solidarumas su visuomene.
    Reikia tik teisiškai sutvarkyti taip,kad po metų,jie to skirtumo negalėtų atsiimti…Įtariu,kad taip ir bus,kaip, ir su teisėjais…Mokame iki šioliai.
    Tik klausimas: kodėl algos galios tik iki 2009_12_31?
    Kodėl ne sekančius 4 metukus?
    Juk A.V. nusprendė ir „drėbė“ Salamakinui,jog dainavo ir dainuos- reiškia turės iš ko gyventi.

    Nepamirškite,kad dar yra „tušinukų“ mokestis seimūnams.
    O kaip su juom bus?

    Artūrai,žinote,kas atsitinka žmogui,kai jis „užsidirba“ vienoje vietoje: stagnacija, nostalgija,“depresija“,pamastymai…

    Neskau,kad Teišerskytė nieko nedaro dėl vaikų ir jų teisių,bet…
    Man tik keista,kai vaikų teisių kontroliere/mama dirba, neturintis savo šeimos(vaikų)…
    Demokratija…

  • Žurnalistas Račas turi polinkį kitus pamokyti ekonomikos, papaišo grafikėlių, visiems primena, kad kiekvienam iš mūsų per parą priklauso vidutiniškai 250 gr degtinės. Patinka, kai žurnalistai domisi ekonominiais procesais, tai yra labai puiku, skaičiuoti reikia mokytis visiems ir būnant bet kokio amžiaus.

    • Ačiū Fredi, o tai jau buvau bepradedąs pasigesti jūsų padrąsinimo…

  • Anonimas

    Per gerai jums atrodo vaizdas. Dar yra įsipareigojimai lizingo bendrovėms. Ten viskas vyksta litais. Jakeliūnas skaičiuoja, kad privataus sektoriaus įsiskolinimas siekia apie 85 proc. BVP (BVP 2008m. apie 100mlrd.). Žmonės gali likti ne tik, kad be butų, bet ir be baldų.

  • Anonimas

    Nerijui dėl vaikų teisių kontrolierės. Ponia Šalaševičiutė turi du vaikus ir atrodo abu berniukai. Pats per TV laidą mačiau.

    • Patikslinsiu:

      Vaikų teisių kontrolierė Rimantė Šalaševičiūtė turi vyrą, tris dukras ir keturis anūkus.

      Šios gražios šeimos specifika yra kitkame: pati Rimantė nešioja ne vyro, o mergautinę pavardę, jos vyresnioji dukra irgi turėjo ne tėvo, bet motinos pavardę (irgi yra Šalaševičiūtė), kurią pasiliko netgi ištekėjusi, o kas keisčiausia – netgi ir jos vaikai – sūnus ir dukrelė – irgi yra Šalaševičiai.

      Pabandykite save įsivaizduoti R.Šalaševičiūtės žento vietoje – kokiu atveju sutiktumėte, kad jūsų sūnus ir dukra turėtu ne jūsų, bet uošvienės pavardę? :)

  • Anonimas

    2005 01 03 6 mėn. VILIBOR 2,76%
    2006 01 03 6 mėn. VILIBOR 2,64%
    2007 01 02 6 mėn. VILIBOR 3,90%
    2008 01 02 6 mėn. VILIBOR 7,10%
    2009 01 05 6 mėn. VILIBOR 10,15%
    Taigi nuo 2005 iki 2009 VILIBOR padidėjo beveik 4 kartus.

    • Viskas teisingai, mielas TOOP’ai. Tiesa, dar reikėtų papildyti, kad ir atlyginimai didėjo maždaug 20 proc. kasmet. Ir pienas pabrango, ir elekra, ir dujos…

      Nepaisant to, jei gerbiama D.Teišerskytė būtų pasiūliusi „ką nors daryti, pavyzdžiui, 2008 metų pradžioje, šio įrašo gal ir nebūtų buvę. Tačiau juk vėluoja, ar ne…

      • Anonimas

        Dėl 20% atlyginimo kilimo, tai per 3 metus susidaro 73% bendras kilimas. Viskas O.K. Tačiau paskolos buvo dalinamos ne 1 mėn. atlyginimo dydžio, o 100 mėn ir daugiau.
        Pvz.: Žmogus 2006 metais uždirbo 1800 Lt, galėjo paimti 250 000 LTL paskolą. Esant palūkanų normai 4% (su marža) jam teko mokėti 1044.85 Lt (paskola 40 metų), liko ~750 Lt pragyvenimui(bankai palikdavo ir po 500 LTL). Dabar jo atlyginimas per 2 metus padidėjo 1800×1,44 = 2592 LTL (čia jei didėja 20% kasmet). Esant palūkanų normai 11% (įskaitant maržą) dabar jam tenka mokėti 2320.74 LTL, lieka 272 LTL. Ir kaip Jūs teigėte, per tą laiką padidėjo infliacija, viskas pabrango ir t.t.
        Dėl 2008 metų pradžios, tai tuo metu skirtumas tarp EURIBOR ir VILIBOR buvo 2%. Tad didelį VILIBOR daugiau lėmė Europos centrinio banko infliacijos mažinimo politika, bent jau aš nemanau, kad D.Teišerskytė būtų galėjus įtakoti ECB.
        Dabar tarp EURIBOR ir VILIBOR skirtumas 5-7%. Todėl kyla klausimas – iš kur toks skirtumas? Gali būti keli atsakymai:
        1. Bankai įskaičiuoja lito devalvavimo procentą;
        2. Bankai neturi pinigų;
        3. Bankai vieni kitais nepasitiki;
        4. Bankai susitarė laikyti tokį VILIBOR (panašu į kartelinį susitarimą).
        Čia dar reiktų paminėti: VILIBOR (Vilnius Interbank Offered Rate) – vidutinės tarpbankinės palūkanų normos, kuriomis bankai pageidauja (pasiruošę) paskolinti lėšų litais kitiems bankams. Tačiau realiai Lietuvos bankai vienas kitam neskolina. Todėl kiekvienas bankas gali pateikti savo palūkanas nurašytas nuo Palubinskio žinyno.

  • Anonimas

    del seimo nariu aglu…

    1. negaliu suprasti kodel A.Valinskas taip visur prikisa savo sieki sumazinti tas algas, juk jis asmeniskai tikrai negyvens is 800lt algos. visi tai supranta ir kaip jam morale leidzia naudoti tai kaip atsakyma kai skambina i laida mociute ir sako, kad is pensijos negali pragyventi… Tai labai zema.

    2. manau algas reikia kelti seimo nariams! gal net trigubai! tik jus skaiciu kelis kartus sumazinti. lietuvai tikrai nereikia tiek seimo nariu… koks nuostolis butu saliai jei seime nebutu tu kurie net geda daro salies ivaizdziui? tuo tarpu didele alga padidintu konkurencija ir gal galu gale profesionalai butu pritraukti dalyvauti rinkimuose… taigi tom paciom islaidom butu galima tureti efektyvesni valdyma ir gal galiausiai butu dirbama, o ne 2/3 laiko gaistama santykiu aiskinimuisi ir sprendziant esminius klausimus. akyvaizdu, kad dabar ten turgus – perdaug zmoniu. manau tauta tikrai palaikytu konstitucijos pakeitima parasais, ir tai taip pat galetu buti sansas susigrazinti visuomenes pasitikejima…

  • Anonimas

    Seimo narė Dalia Teišerskytė pagristai kelia klausimą .Labai daug jaunų šeimų tapo bankų vergais .Ir dar tie bankai ne Lietuvos .Kas šiandien gali būti toks užtikrintas , kad nepraras darbo , arba nesusirgs ? Sakykim vidutinis ar smulkus verslininkas paėmė keletą milijonų verslo vystymui ir plėtrai :prieš metus apie krizę nieks negalvojo…Ir jeigu tas verslas žlunga ,ką daryt jaunam verslininkui ir jo darbuotojams .?Bankų tikslas – pelnas ,jie nelauks krizės galo .Pirmadienį t. y.sausio 26 d. žiūrėkite LTV laidą 21 valandą , REDAKCIJA . Laidos vedėja R. Miliūtė ir t.t.

  • nerijui,
    „…Tik klausimas: kodėl algos galios tik iki 2009_12_31?…“ – nes po 2009 12 31 TPP bandys dar labiau algas mažinti, nes šiuo metu „tradiciniai senbuviai“ penkiasdešimčiai procentų nepasirašė. Gilės krizė – didės galimybės apeliuoti į „tvirtą ideologiją turinčių“ partijų sąžinę.
    „…A.V. nusprendė ir “drėbė” Salamakinui,jog dainavo ir dainuos…“ – prieš taip drėbdamas, A.V. tvirtai įsitikino, jog įstatymui nenusižengia. Kažkodėl televizijos „pamiršo“ paminėti faktą, ar Valinskienė gavo atlygį ir ar išviso buvo kalba apie tokį. Nepritariu Valinskui dėl kai kurių pareiškimų kad ir to paties Salamakino adresu, tačiau kviečiu visus rimtai pagalvoti, – Salamakinas (ir ne jis vienas) kone kasdien darbo metu savo laiką, skirtą pietums ir poilsiui, skiria … flirtui su kakadu ir panašioms kvailystėms. Manot, jis lieka nevalgęs ir sąžiningai laiku grįžta į posėdžių salę? Deja … poilsiui PO TO jis skiria trigubai laiko, o ,reikalui esant, išdidžiai pasiteisina: „BENDRAVAU SU ŽURNALISTAIS“(!!!). Štai jums ir etikos komisijos pirmininkas. Pasiuntimas „Po Velnių“ tokiam „sargui“ gerokai per menka distancija.
    Nerijau, tu tik matai ir girdi ką purvasklaida bruka tau į galvą. Kada nors tai suprasi.

  • Anonimas

    noretusi taip pat paklausti, draugai kurmiai [ir poetes taip pat], ar kas nors prievarta verte tuos zmones imti paskolas? 40 metu su 2-3K menesiniais mokejimais, kurie tai kyla , tai krenta? gal kas su sautuvu juos atvare i bankus?
    juk turi buti ir paciu zmoniu atsakomybe uz savo veiksmus, o tai prisiima milijoniniu kreditu, sukelia ir taip aukstas busto kainas, o paskui seimo nare verkia, o i kokie vargsai, kiek jiems daug tenka moketi?
    vargsai, kurie gyvena milijoniniuose butuose? nesugebi moketi skolos? imk tokia, kokia sugebetum! jau esi paemes? tada parduok buta, kelkis i mazesni, bus mazesni mokejimai, dar liks pragyvenimui is skirtumo…
    milijonieriais visi mes norime buti, ar ne? :) taciau kai reikia grazinti paskolas uz tuos milijonus, tai jau seimo nares pagalbos reikia?..

    • Anonimas

      Patiko man Tavo komentaras:). Pati asmeniškai vengiu finansinių įsipareigojimų, nes nežinia, kas gali laukt netolimoj ateity, o jei žmogus sugeba prisiimt tūkstantines paskolas, tai turėtų ir atitinkamai atsakomybės turėt. Tas pats liečia ir verslininkus. Imt milijonines paskolas verslui plėtoti ir nebūt garantuotam, jog nebankrutuosi.. jei jau sugeba taip rizikuot, tai tegul paskui ir srėbia košę.

  • Anonimas

    Ponia Teišerskytė pernai labai sąžiningai pasielgdama, išgelbėjo vieną įstaigą nuo sunaikinimo.
    Žmonės joje dirbo nuoširdžiai, praktiškai „ant“ minimalios algos visą gyvenimą (kas išeidavo į pensiją (iki pakėlimo pensijų), nors su universitetiniu išsilavinimu (bet, žinoma, tai patys pasirinko ir dėl algų niekam nesiskundė, nors dienos, mėnesio planai dideli…) – 320 Lt, o blogi žmonės (neišmanėliai ir dykaduoniai)…
    Manau, kad ir šį kartą ji ėmėsi padėti žmonėms, kiek gali, labai nuoširdžiai. O skaičiavimams gi ji turi padėjėjus – jai ir nereikia būti visų galu meistru.
    Pasakysiu tik tie, kad su ja nesame pažystami.

  • Anonimas

    Tie paveikslėliai LIBOR-VILIBOR čia nieko neįrodo ir nereiškia. Nes dauguma žmonių ne prieš keletą mėnesių paskolas ėmė. Rūpestis jaunomis šeimomis pagrįstas, juolab, kad į skolinimosi spąstus jas įviliojo socdemai lengvatomis. Beje – tradiciškai statybininkai, turintys nemažų interesų NT srityje. Dabar, aišku, turės ant ko pjudyti žmones.

  • Anonimas

    GErb. A, siūlydamas pasirinkti a),b),c) arba d), turėjote pasiūlyti ir e) – visa aukščiau išvardinta kartu.
    Tiesiog Seime, kaip visur, yra visokių – taip pat ir ne ekonomistų – poetų, fizikų, ginekoligų ir t.t. Tik nenorintys būti d) (populistais), žmonės paprastai susilaiko ir nešneka apie tai, ko neišmano…
    Neįsivaizduoju, kad aš imčiau aiškinti kažin ką apie fiziką – puslaidininkius ar lazerius, o auditorijoje sėdėtų tos srities profesionalai…
    Geriau paskaityti, pvz., AR bloge tekstus, kur jis parašo apie tai, ką išmano…Gerai, kad ne apie fiziką…

    • Anonimas

      Na manau, kad ir labai neįsigilinus, tiesiog politiškai, yra labai aišku, kad jaunimėlis pagautas į tinklus.
      Ir mano vienas iš sūnų uždusęs bėgo, kad spėtų užsirašyti vienam namui sostinės centre (gerai dar, kad pakeliui užbėgo pasitarti) – ir buvo perkalbėtas… žinoma, tėvui nereikia dėl to ir dėkoti, bet kilpą būtų turėjęs iki savo mirties.
      Manu, kad LRS narė susirūpinusi yra nuoširdžiai.
      Ir kas svarbiausiai – šiandien Seime reikia dorų žmonių.
      Jei rinktis profaną, bet dorą ar profesorių, bet… – Tauta išloštų su doru.
      Paprastai to genijau reikia, kai norima vogti ir nenorima pakliūti.
      Sąžiningam darbui, kaip nekeista, pakanka doros – jei jis bent vidutinių gabumų, turi vidutinę atmintį… juo labiau ten yra baigusių vidurinę aukso medaliu…

      • Anonimas

        Teisinis nihilizmas yra kaltinti bankus (a la „pagautas i tinklus“), kad zmones neivertine savo galimybiu prisieme rizikas, kuriu negali suvaldyti, ir kainoms/palukanoms pasukus neteisinga linkme prasideda aimanavimai.

        Teisybes delei – manau turi teise gyvuoti byla del vartotoju netinkamo informavimo apie esminius paslaugos aspektus, kuris privalomas pagal istatyma. Verslo planas advokatams, siuo metu neuzsikrovusiems buduliu gynimo darbais :)

  • Teišerskytė. Čia kaip paskutinių metų Konservatorių taktika – nesvarbu, kas ir už ką pasisako, bet jie būtinai turės atskirąją nuomonę. Rėkia apie ją, kad išgirstų žurnalistai. Kai pribėga žurnalistai ir klausia, kodėl jūs prieštaraujate šiam ar kitam nutarimui, atsakymas būna iš serijos „mes neprieštaraujam, mes tiesiog manom, kad tarifas turi būti nebūtinai 15%, gali būti ir 14%“. Atrodo fygnia, bet į žinių reportažą atskira galva papuola, reklamą rūpestingų politikų pasidaro. Štai per metelius ir uždirbo kapitalą savo atskirąja nuomone.

  • Anonimas

    Ai neatsakiau (dėl ABC) – manau tinka visos raidės, kaip ir kiekvienam iš mūsų… žmogus durnas gimsta ir dar durnesnis miršta…

  • Mielas Arūrai,
    Noriu atkreipti dėmesį jūsų ir visų čia besilankančių,
    Artūrai Račai, sąmoningai ar ne pasidavęs masinei plunksnos brolių psichozei, nusižengi šventam, kertiniam žurnalistikos principui – likti nešališkam .
    Noriu, paklausti, kodėl lieka nepastebėti geri, teigiami ir nuoširdūs Valinsko ir jo partijos žygiai seime, nors „senųjų tradicinių“ noras juos diskredituoti rinkėjų akyse – begalinis, o galimybės – milžiniškos. Ar jums vis dar svarbiau kairė tai ar centras, ar vis dėlto daug svarbiau jų daromi žingsniai ir sprendimai. Net ir TPP bandymas sumažinti seimūnų atlyginimus iki 5000 litų (kaip seimūnui – nedaug, tačiau pakaktų išgyventi ir dirbti, plius bandymas solidarizuotis su tauta sunkmečio sąlygomis) jusų liko nepastebėtas. Tai jau daugiau negu keista. Ar žinote, jog nutylėjimas kartais prilygsta nusikaltimui?
    O ką jūs pasakysite apie seimo pirmininko A.Valinsko užmojį „iššluoti“ iš seimo tokias politmafukų privilegijas, kaip kirpyklos ir masažinės? Seniai buvo laikas, tik be Valinsko nebuvo kam. Pasidomėkit, kiek tai atsieidavo mokesčių mokėtojams. Ar ir čia tik „ufonauto“ sapnas? Ar ne laikas, mielas Artūrai, pažvelgti plačiau.
    Buvo laikas, kai Arūnas Valinskas dirbo samdomu (samdomas darbas – veikla, kai už tam tikrą sukurtą produktą tau apmokama)šoumenu ir pasiekė tos srities aukštumas – absoliuti dauguma jo viešų pasirodymų ir kalbų tebuvo jo, kaip šoumeno, kaip prodiuserio darbo dalis. Tame versle kitaip – NIEKAIP. Kas to nesupras – tas tiesiai šviesiai – durnas. Dabar gi Arūno Valinsko darbas – seimo pirmininkas. Kiekvieno protingo vadovo veiksmai – susitvarkyti savo kiemą. Tas sėkmingai daroma.
    Artūrai Račai, dar neseniai teigėte (na gerai – spėjote) – valinskininkai – naujas maximos produktas „ufo&Co“. Ar pasiliekate prie tos minties ir toliau, ar pabandysite spėti dar kartą. Spėliokite į sveikatą,jusų tinklalapis, jūs čia bosas, tik nepamirškite atmerkti ir antros akies (arba pusrutulio), – tam gamta mus ir apdovanojo.
    Gebėjimas matyti abi puses – tikro, pagarbos verto žurnalisto bruožas. Netgi priedermė – jeigu manot toks esąs.

    • Anonimas

      Jo šiandien atverčiau svetainę – baisu… ir iš kur tokių komentatorių prirenka… totalinis puolimas, kokius sugebėdavo Gebelsas (kalbant apie komentatorių totalinį puolimą).
      Aš tų šou nesu žiūrėjęs.
      Netgi daugiau niekinu tokius spoksotojus, kaip ir sporto varžybų.
      Bet, kai taip žmogu totaliai puola – supranti (kad čia ta pati taktika kaip ir su tomis žvakutėmis, tualetiniu – taip gali elgtis tik visiški padugnės, na ir lietuviai dar…).
      Juolabiau, kai Valinskienė buvo viename rajone – žmonės seniai tokią palaimą buvo jautę…visiškai tikiu (kaip sako iš koncerto – susitikimo žmonės išeidavo net susigraudinę, patyrę palaimą).
      Ir šeštadienį sako visiškai kitaip buvo – nei ruporai užkurę melo uraganus teigia… o kvailų komentatorių Lietuvoje prudom prudi (juo labiau anksčiau mačiau skelbimą vienoje svetainėje – kad ieškojo komentatorių samdomų… – dar žvakučių laikais, nors ir durnų pakanka… Lietuvoje…)

  • Anonimas

    Atsiprašau, LRyto svetainę…

  • Anonimas

    gerb Račai, įdėkite dar ir nedarbo grafikėlį ir bus dar aiškiau, kas teisus – p. Teišerskytė ar Jūs. :-)

    • Po to kai argumentuotai paaiškinsite, kaip nedarbas susijęs su palūkanų normu didėjimu ar mažėjimu bei „represijomis“, būtinai įdėsiu.

      • Anonimas

        Tai yra labai smarkiai susiję, praradus darbą tenka eiti į banką prašyti atidėjimų, o ten pradės diktuoti sąlygas su naujom palūkanom.

      • Eziukas

        Atsitiktinai paskaitinejau diskusija ir pati blog irasa.

        Siaip turiu pasakyti, kad Teiserskytes iniciatyva ir ne laiku ir ne vietoj. „Posle boja kulakami nemashet“. Kai visi paskolas nesusimastydami eme, tada reikejo mojuoti. Tereikejo neleisti imti paskolu EUR tik nac. valiuta ir problema butu is esmes isspresta. Tuo atveju butu bankai iskart ivertine LT devalvacijos rizika, paskolas daline ne importuotu skolintu kapitalu o is realaus ekonomikos augimo. Kuris nebebutu buves toks ispudingas, bet sveikas ir be pasekmiu.

        Kalbant apie Arturo pageidavima nurodyti kaip susijes nedarbas ir palukanos. Ogi paprastai ir aiskiai. Kadangi nedarbas dideja, mazeja pajamos is palukanu ir kreditu grazinimo. Zmones nebegali issimoketi. Tai reiskia, kad buvo realizuota viena is banko riziku – klientu nemokumas. Kai tai tampa ne atsitiktinis reiskinys, bankas didina palukanas – tai reiskia, dengia papildomomis pajamomis nuostolius. LT atveju, jie tai daro prisidengdami padidejusiais skolinimosi kastais. Taciau realiai jie skolinasi ne LT bet EUR ir is motininiu banku uz „teisingus“ procentus. O padidejusios pajamos dengia patiriamus nuostolius del negaautu pajamu.

        Trumpai sakant, labai bjaur situacija, bet Teiserskytes iniciatyva nebelaiku. Reikejo teisingas zaidimo taisykles kurt tada kai galima buvo – Fiz asmenu bankroto istatymas, banku veiklos reguliavimas ir galu gale 0 pilieciu finansinis svietimas.

  • Prie keturiu versiju, mano nuomone, reikia prideti dar dvi:
    labai paprasta versija, p. Teiserskyte siekia rinkėju palankumo (na cia galima priskirti ir prie populizmo :)),
    atstovauja bankams, kurie nerimauja del grazinamu paskolu.

  • Vardan teisybės reiktų prie libor ar vilibor pridėti banko maržas.

    • O čia jau kaip kas sugeba, mielas nuolaida. Mano, pavyzdžiui buvo 1.1 proc.

  • Anonimas

    Nežinau paskutinės statistikos, bet indėlių eurais palūkanos Lietuvos bankuose irgi yra aukštos, eurais paėmusiems paskolas tos palūkanos irgi didės tik su uždelsimu, priklausomai nuo mažos peržiūrėjimo terminų, arba norint keisti sutarties sąlygas del atidėjimo praradus darbą. Liborai čia gali ir nepagelbėti.

  • Anonimas

    Na nežinau Artūrai, tačiau lyginti LIBOR su VILIBOR ir sakyt, kad jie kito beveik identiškai yra daugiau nei kvaila.
    „Tada galvoju sau, kur gerbiama Seimo narė surado, kad palūkanos pakilo dvigubai“ Na taip, grubi klaida, kilo nuo 5,9 (2008-02) iki 11 (2008-12). Viso labo „tik“ 1,8 karto. Bet gi svarbiausiai žiūrėt į paskutines dvi savaites, kur matosi ypatingai ryškus, net 20% kritimas. Labai panašu į LIBOR, kuris per metus nukrito 1,8 karto.

    • Ačiū už komplimentus Justai. Tačiau aš ir nekalbėjau apie „identišką kitimą“. Aš kalbėjau apie tendencijas. Ir ne paskutinių dviejų savaičių, o apie paskutinio pusmečio. Ir todėl vis dar laikausi nuomonės, kad gerbiama Dalia pavėlavo…

  • Irgi pritariu Seimo narės rūpesčiui. Tegul ir pavėluotam, bet geriau vėliau.

    Mes kaip tik atitinkam tos šeimos pavyzdį, nors paskola imta lengvatinė ir 2 kambariu butas tada 100 000 tekainavo. Suma likus išmokėti ne tokia ir didelė, pajamų yra, nieko tokio. Nepaisant to, šį mėnesį pervertus sąskaitas ir SEB ataskaitą apie paskolą liko nemalonus įspūdis. 2 kambarių buto šildymas pirmą kartą perlipo 300 lt ribą. VILIBOR perlipo 10%. Artūrai, na paaiškinkite tokį atotrūkį tarp LIBOR ir VILIBOR. Iš kur?

    Bankai jau kokie metai tiesiog prievartauja klientus pereiti prie eurų. Tai kodėl? Todėl, kad dega noru įsiūlyti mažesnes palūkanas?

    • Daliau, o kaip prievartauja? O paskolą imti irgi išprievartavo?

      • Anonimas

        Del prievartavimo yra per stiprus pasisakymas, bet bankai kėlė nepagrįstus lūkesčius su reklamomis ir lengvais pinigais, matyti iš buvusio nekilnojamo turto kainų šuolio. Čia bankai turėjo didesnius svertus nes turėjo informaciją, pinigus ir reklamą, reguliavimas šioje vietoje pavedė, klientas neturi tokio finasinio išprusimo kaip bankai ir pasirašant sutartį tos pusės nėra lygiavertės.
        Del sutarties keitimo bankai irgi turi didesnius svertus prieš nemokius klientus ir šituo derėtų pasirūpinti reguliuojant paskolos sąlygų keitimą.
        Iš principo Dalia yra teisi, tik nežinau kaip del konkrečių priemonių, čia yra reikalinga diskusija.

      • Prie ko čia paskolos ėmimas? Prievartauja būtent tokiu VILIBOR ir LIBOR skirtumu. Matydamas jį, nori nenori, pagalvosi apie eurus. Pernai nuolat skambėjo tokie tų pačių bankų „ekspertų“ pasisakymai kaip „pagaliau žmonės suprato, kad skolintis eurais yra naudingiau“ ir t.t., ir pan. Taip, taip, bankai tapo tokie mielaširdingi, kad ėmė patys kuo garsiau rėkti apie tai, kas yra naudingiau klientams, o ne jiems. Kokie jie geri :)

        Artūrai, tai ar bus atsakymas, kodėl, jūsų nuomone, toks skirtumas tarp VILIBOR ir LIBOR? TOOPas viršuje variantus yra pateikęs, reikia tik išsirinkti :)

  • Anonimas

    Ne veltui Švedijos dienraštis parašė, kad švedų SEB ir Swedbankas yra tikrieji Baltijos šalių centriniai bankai! Taigi VILIBOR yra pilnai jų valioje. Paskatins kreditavimą, kaip 2007, prašom – VILIBOR 3,45%, sugriežtins, kaip 2008 pabaigoje – VILIBOR – 10,1%. Taigi Dalia, gerb. Račas ir net visagalis ir nepakeičiamas Šarkinas čia yra tiesiog bėjėgis. Vienintelė reali pagalba jaunoms šeimoms yra kuo greitesnis euro įvedimas!

  • Anonimas

    LDK, labai abejoju, kad euro įvedimas kašką pakeistų, gal tai būtų kaškoks psichologinis stimulas investuoti Lietuvoje ir tokiu būdu atsirastų daugiau pinigų ir darbo vietų, bet yra ir svarbesnių veiksnių del investicijų negu valiutos pavadinimas, pavyzdžiui korupcija, painiava mokestinėje sistemoje, prasti politiniai santykiai su Rytais.

    • Anonimas

      Juozai, esant rinkos nuosmukiui, kai visame pasaulyje mažėja gamyba ir investicijos, jokie psichologiniai stimulai tikrai nepadės. Vienintelė galimybė yra nebent ta, kad stambios tarptautinės kompanijos, gamybos kaštų taupymo prasme, perkeltų gamybą į Lietuvą (kaip kad į Lenkija iš Airijos perkelta kompiuterių gamyba). Tačiau…Teigiamų psichologinių faktorių, kurie paskatintų tokius įvykius, aš deje nematau. Pirma, dėl Baltijos šalių finansinio nestabilumo ir blogo įvaizdžio ES, antra dėl kraštutinės socialinės įtampos šalyje (riaušės, protestai ir pan.), na ir dėl mokestinės politikos (o ką reikia daryti, jeigų ankstesnės vyriausybės 8 metus išlaidavo ir nesutaupė rezervų iš kurių galima būtų finansuoti biudžeto deficitą, nekeliant mokesčių). Taigi dabar nieko jau nepadarysi! O savokas „korupcija“, ar „prasti ryšiai su rytais“ daugiau naudoja populistai, negu ekonomistai. Be to rytams šiandien taip pat sunku, o rytų, kaip partnerių patikimumą, parodo paskutiniai įvykiai dėl dujų tiekimo ES.
      P.S. o kas dėl euro įvedimo, tai jau vien tai, kad nustotume diskutuoti apie lito patikimumą – yra didelis pliusas. Antra – išsisprestų „centrinių bankų“ Švedijoje problema. Trečia – labiau subalansuota šalies fiskalinė politika (geri tramdomieji marškiniai politikams).

  • Anonimas

    Išvis aš nepritariu tokiems pasiūlymams. Nesvarbu ar dabar, ar prieš mėnesį būtų pasiūlę. Tiesiog kiekvienas turi prisiimti atsakomybę ir įvertinti riziką. Kodėl paskui iš mūsų visų pinigų reikia gelbėt tokius, kurie uždirbdami 3k nori gyvent kaip milijonieriai.

  • Anonimas

    Linkęs būčiau pritarti – mūsų bankai labai dažnai siūlė savo paskolas litais – motyvuodami tuo, kad didžioji dauguma paskolų ėmėjų pajamas gauna būtent litais, ir pririšdavo jas prie VILIBOR. Tačiau tada niekas nekalbėjo (ir ko gero neįsivaizdavo) apie tarbankinio likvidumo krizę ir VILIBOR galimus svyravimus. O dabar paskolos pririštos prie gana aptakaus rodiklio – kuris vargu ar atspindi pinigų kainą, kadangi Lietuvos rinka yra mano manymu per maža suformuoti tai kainai… Kita vertus, panašus rodiklis ko gero gautųsi, jei pinigų kainą skaičiuotume pagal indėlių palūkanas. Gal šiek tiek mažesnis.. Bet kokiu atveju – toks dabar Lietuvos kreditingumo vertinimas. Bet neabejoju, kad Skandinavijos bankų, o taigi ir jų dukterų Lietuvoje, skolinimosi kaštai yra nepalyginamai mažesni, ir va čia jau Lietuvos Centrinis bankas galėtų kiečiau pažiūrėti, kodėl yra toks disbalansas tarp EURIBOR ir VILIBOR

    • Anonimas

      Andriau…Lietuvos centrinis bankas neturi realių instrumentų įtakoti tarpbankinę skolinimosi rinką. Prisimink, kai centrinis bankas sumažino bankų būtinųjų rezervų norma 2 proc.? Kas atsitiko? Trumpam VILIBOR pakrito, o po kelių dienų dar labiau išaugo! pvz. Kaip Tu ar kas kitas mane paskatins TAU paskolinti pinigus, jeigu aš nenoriu jų TAU skolinti?

  • Anonimas

    Pasakysiu vieną siaubingą dalyką (kas ne nauja, žinoma).
    Vkar gaunu laiškutį iš skolų išieškotojų firmos, užsieniniu pavadinimu.
    Liepia greita susimokėti skolą, jie turi leidimą gauti informaciją apie mane viską, kaip perskaičiau tai net daugiau nei viską. Ir su manimi bus prastai.
    Pasirodo, kažkada paštu pirkau leidinuką. Žinoma, susimokėjau.
    Po šito reketininkų laiško – susradau tuos žmone, kurie siuntė tą leidinuką. Išsiaiškinome, kad viskas tvarkoje. Pažadėjo, kad reketininkus nuims nuo mano galvos.
    Tas leidinukas kainavo 20 Lt, o reketininkai paprašė virš 80 Lt, jei gražiuoju.
    O piktuoju – supratau, jau būtų net ne šimtai…
    Tai va žmogiukai, kas laukia tų vaikų – Seimo nariai skubos tvarka turėtų pagalvoti, kaip žmones apsaugoti nuo reketininkų, kurie siunčia laiškus nepasirašydami, bet pasivadinę mandrais užsienietiškais vardais (matomai, kad nesuabejotum ketinimų rimtumu… – čia tau panašiai, kaip MN samdyti vyriukai, kurie važinėdavo po Lietuvą išmušinėti skolas, norėjau sakyti dantis… geriausiu atveju…).

  • Anonimas

    LDK – tai aš ir sakau, kad VILIBOR yra neteisingas matas nustatyti palūkanų normas… O LB kaip priežiūros institucija negi tikrai neturi jokių ribojančių veiksnių. Na taip – 2 procentai nesuveikė, bet ar negali riboti skolinimo motininiams bankams? Juk yra ir vienos pozicijos apribojimai.. Ir kapitalo reikalavimai – jei paskolas motinai išskaičiuotų iš kapitalo? Galų gale – normalus lobizmas su Skandinavų bankais – pas mujs dirbat, tai gal visuomenei atsimokėkit – ten gi socializmas – toks socialiai atsakingas reikalavimas bent paraust priverčia..:)

    • Anonimas

      Andriau, iš ko spėji, kad vietinai bankai skolina motininiams bankams, gandus aš irgi girdėjau, bet bankai tai paneigė.

      • Anonimas

        O kas bankams belieka, kaip tik neigti…:) Kažkur jau buvo išlindę pokyčiai paskolų vidaus ir užsienio subjektams.. ir bendra skandinaviško verslo logika prie to paties veda – čia yra džiunglės ir jie tik patys yra gudrūs. Geriau jau ant maišo pasėdės…

  • hm… matematika niekada nebuvo mano stiprioji pusė. ir ekonomika.
    bet palūkanos eurais ne nuo eurobor priklauso?
    man tai keistai gavosi su paskola – bankas savo maržą sumažino, ir palūkanos, regis, nekilo. bet moku visu 100 lt daugiau. čia gal todėl, kad nesigilinu labai :)

    o kai liberalai imasi socialistinių demagogijų, tai man keista. aišku, padėti žmonėms reikia – esame valstybės piliečiai, ir gal valstybė gali jiems padėti. bet liberalus įsivaizduoju tuos, kurie ne žuvį alkanam duodą, o meškerę ir pamoko žvejoti.

  • Anonimas

    Pamenat gal prieš pusę metų buvo paskelbta ūkio ministerijos ataskaita, kurioje kaip grėsmė buvo įvardinta, tai, kad šalyje dominuoja skandinavijos bankai? Tada Šarkinas viešai rengėjus išvadino durniais. Bet žvelgiant iš šios dienos perspektyvos, ypač žinant Islandijos likimą ir tai kas dedasi dabar mūsų rinkoje, kaip galvojate, gal ten buvo tiesos grūdas?

    • Anonimas

      Čia yra menka grėsmė palyginus su tos pačios ūkio ministerijos, vyriausybės ir LB nekompencija. Kito regiono, arba vietinių bankų dominavimas čia negelbėtų.

      • Anonimas

        Inauguracinėje kalboje prieš tris dešimtmečius JAV prezidentas pasakė: problemų daug, kurias turi spręsti Vyriausybė… bet didžiausia problema – pati Vyriausybė.

  • Anonimas

    Tie, kas pasieme tas paskolas tegul uz tai ir atsako… imti paskola su kintanciu palukanu procentu yra didziausia nesamone, kaip ir isvis, imti betkokia paskola ir banko yra nesamone, zmogus gi neturi jokiu garantiju, kad nesusirgs, nieko neatsitiks, o ka jau kalbet apie darbo praradima ar kazkokius reiskinius ekonomikoj, reikia tada bent jau turet kazkokio „atliekamo turto“, kuri galima butu parduot ir sumoket uz paskola, atsitikus nenumatytam atvejui…

    Geriau jau tegul padeda zmonems, kurie rimtai dirba, kad ir menininkams , kuriems uzmete tuos mokescius protu nesuvokiamus, negi valdzia pati nesupranta, kad tokiu budu tik atlygis vokeliuose yra skatinamas, primala s… apie visokias pensijas, kuriu net sumoket mokesciam neuztenka arba sveikatos draudima, kuri turedamas zmogus vistiek pries darant operacija turi duot grynuju i kisenes visiems daktaram, nes zino , kad nieko gero kitaip nebus…

  • Pingback: V.Adamkus nori vaivorykštės: klausimas išlieka tas pats | Artūras Račas()