Varškė, varškėčiai ir tešlagalviai

Šią savaitę Lietuvoje galėjome stebėti pilietiškumo proveržį.

Po straipsnio „Lietuvos ryte“ apie budrų ir nuoširdžiai savo pareigas vykdantį apsaugininką ir jo sunaikintą rašytojos Z.Čepaitės turėtą varškę, aktyviausia ir pažangiausia Lietuvos jaunimo dalis susibūrė į socialinę-pilietinę grupę, kurios pati aktyviausia dalis ketvirtadienį išėjo į Vilniaus gatves.

Nors viešai garsiai neišreikšta  šios pilietinio jaunim0 socialaus susibūrimo esmė buvo protestas prieš vis labiau bulvarėjančią žiniasklaidą ir konkrečiai – „Lietuvos rytą“, kuris teršia pažangaus ir socialiai-pilietiško jaunimo sąmonę kenksmingais rašiniais apie pieno produktus. Išsilavinęs ir apsiskaitęs Lietuvos jaunimas laikosi nuomonės, kad apie tokius menkniekius, kaip apsauginių kratomos rankinės ir kavinių savininkų nustatomos taisyklės nemokamų koncertų lankytojams žiniasklaida rašyti neturėtų, nes tai jokia problema. Nes Lietuva laisva šalis ir visi, įskaitant apsauginius ir kavinių lankytojus, turi laisvą teisę spręsti, ką ir kaip jiems daryti. (šioje vietoje, žinoma būtų galima padiskutuoti apie tokių problemų aprašinėjimo vietą ir tam skiriamą plotą, bet tai nėra esminis dalykas, kai vyksta tokie svarbūs visai tautai įvykiai).

Tiesa, gausiame ir gausiai nebulvarinės žiniasklaidos nušviestame protesto mitinge garsiai apie žiniasklaidą nebuvo kalbėta, nes Lietuvos pažangus ir socialiai-pilietiškai aktyvus Lietuvos jaunimas yra išsimokslinęs geriausiuose Europos ir Lietuvos universitetuose ir įvaldęs pagrindines protokolo ir etiketo taisykles, tad žino, kad garsiai ir tiesiai apie ką nors kalbėti yra nemandagu. Jie žino, kad protestuoti geriausia yra lyg juokaujant, tai yra ezopiškai, kad kiekvienas durnelis protestą galėtų suprasti taip, kaip jis nori.

Pažangus ir socialiai-pilietiškai aktyvus Lietuvos jaunimas pastarąjį tikslą pasiekė. Tuo buvo galima įsitikinti paskaičius komentarus po straipsniais, gausiai ir išsamiai aprašančius šią nevalingai prasiveržusią pasipiktinimo bjauria  žiniasklaida bangą.

Varškė ketvirtadienį iš esmės tapo naujos kokybės ir naujos būsimos pažangios ir socialiai-pilietiškai aktyvios visuomenės be bulvarinės žiniasklaidos simboliu. Tos visuomenės pradžia – beveik 3000 pačių socialiausių ir pilietiškiausių visuomenės narių grupė, besidalijanti būsimos visuomenės idėjomis tos būsimos pažangios visuomenės virtualiame parlamente Facebook. Turint galvoje jų pomėgį varškei ir jos gaminiams, įskaitant ir kepinius, šią grupę būtų galima pavadinti varškėčiais arba tešlagalviais.

Ir tikėtis, kad tų varškėčių ir tešlagalvių dėmesio neabejotinai susilauks ir kitos socialiai-pažangaus Lietuvos jaunimo dalies iniciatyva, taip pat kilusi virtualiajame parlamente. Savo esme ši akcija buvo panaši į pirmąją, nes kaip ir pastaroji, buvo susijusi su esminių instinktų tenkinimu. Tiesa, jei pirmuoju atveju pažangumas ir pilietiškumas buvo reiškiamas valgymu, tai antruoju jį buvo siūloma reikšti negėrimu.  Tai yra, užvalgius varškės ir taip išreiškus protestą bulvarinės žiniasklaidos veiksmais, užsigerti reikėtų ne „Švyturio-Utenos“ alumi, o, pavyzdžiui vandenuku arba „Sel“.

Nepažangi visuomenės dalis, panaudodama brutalią jėgą šią akciją nugesino dar pačioje jos užuomazgoje, tai yra, virtualiajame parlamente. Tačiau visiškai neabejotina, kad socialiai pažangiausias jaunimas tyliai kaupia jėgas ir jau šį savaitgalį su nekenčiamo alaus buteliais rankose išeis į gatves ir daužydami tuos butelius į sienas (prieš tai, žinoma, išgėrę jų turinį) parodys visai tautai, ką jie galvoja apie laisvą šalį ir joje gyvenančių laisvų darbininkų teisę streikuoti bei savininkų teisę reikalauti, kad jiems nepalanki informacija nebūtų skleidžiama. 

Tegyvuoja pažangiausia ir socialiai aktyviai pilietiškiausia Lietuvos jaunimo dalis – varškėčiai ir tešlagalviai.

A.Kaušpėdą – į prezidentus.

Valentiną – į premjerus.

A.Užkalnis bus geriausias Migracijos ir kultūros reikalų departamento vadovas.

Valio.

(20 balsų, vidurkis: 2,25 iš 5)
Loading...