Seimas – Vilniaus Arkivyskupijos filialas?

Kol važinėjau po užsienius, Lietuvos širdyje – parlamente įdomūs renginiai vyko…

Gal netgi būčiau nuėjęs, jei, žinoma, būtų įleidę, nes aš tai ne katalikas…

Nors iki šiol galvojau, kad Seimas – tai ne vieta religiniams susibūrimams… 

Bet tikriausiai ko nors nežinau, gal Seimas tai tik Vilniaus arkivyskupijos filialas? Kitaip juk vargu ar galėtų arkivyskupija registruoti į konferenciją…

…įdomu, jei vienišos mamos sugalvotų surengti savo konferenciją Seime?

(7 balsų, vidurkis: 4.43 iš 5)
Loading...
  • Vienišos mamos dar nieko. O jei konferencijos Seime užsinorėtų homoseksualų organizacijos?

    • nerijus

      O jei musulmonai?

  • romas

    O Jūs, Artūrai, skiriate šeimos politiką nuo socialinės rūpybos? Beje aš nesu už tai, kad visuomeninės organizacijos naudotų valstybės turtą už dyką. Todėl gal būt akcentą dėčiau ne į organizacijų pažiūras (sąžinės laisvę garantuoja Konstitucija) bet į turto naudojimo teisėtumą.

  • austras

    Artūrai, pavadinime klaida – „Arkivyksupijos“.

  • Regis

    Pagal 2001 metų gyventojų surašymo duomenis 79% apklaustųjų (2,7 mln. iš 3,4) prisistatė kaip tikintys ir priskyrė save Romos katalikams.

    šaltinis: http://www.stat.gov.lt/uploads/docs/2002_11_07.pdf?PHPSESSID=.

    Pakankamai logiškas klausimas (retorinis) – gal baikim vieną kart piktintis (nors ir labai norisi) Romos katalikų bažnyčios veikla dalyvaujant visuomeniniame gyvenime, kadangi ši organizacija atstovauja ko gero vienai iš didžiausių bendruomenių mūsų šalyje. Ar ne?

    • Regi,
      Tai, kad valstybė atskirta nuo bažnyčios, pasakys kiti komentatoriai. Aš kelčiau kitą klausimą: gal baikime apsimetinėti, kad lietuviai yra tikinti tauta, juo labiau katalikai? Būti tikinčiu ir vaizduoti tikintį yra skirtingi dalykai.

      • Regis

        Valentinai, dar kart kartoju – piktintis bažnyčios veikla. Tai ne visai tai, kad „valstybė atskirta nuo bažnyčios“. Yra bendruomenė, yra tai bendruomenei atstovaujanti organizacija. Kuo gausesnė bendruomenė tuo ta organizacija turi teisę turėti stipresnį balsą, pasisakyti tam tikrais tai bendruomenei aktualiais klausimais, vykdyti tam tikrą veiklą.

        Dėl surašymo duomenų ir apsimetinėjimo.. Net ir nežinau, kaip argumentuotai šioje vietoje galim diskutuoti? Savaime aišku, kad šiuo metu (2009 metai) įvertinus visus pasikeitimus mūsų visuomenėje labai abejoju ar 79% save identifikuotų kaip tikintys romos katalikai.. Gal galim paspėlioti koks tas procentas būtų? Ir ką tai keičia?

        • nerijus

          Taip, pasiskyti ir paagituoti už tam tikrą partiją- TS-LKD
          :)
          Va, šią teisę tai tikrai jie „turi“.

          • Regis

            Matai, tai jau tos organizacijos vadovybės problema ir galvos skausmas suprast (suvokt) kaip geriau savo bendruomenei (bendruomenės interesams) atstovauti. Aš asmeniškai labai kritiškai žiūriu į vienokią ar kitokią tiesioginę bažnyčios paramą vienai ar kitai politinei partijai. Turėtų būti (mano supratimu) parama konkretiems politikų veiksmams ar sprendimams ne daugiau. Bet esmės tai nekeičia.

          • nerijus

            Esmė- esmėje…

        • Marius M

          Reikia įvest mokestį (kažkurioje Europos šalyje berods yra), jei laikai save priklausančiu kuriai nors religinei organizacijai, moki papildomą mokestį, kuris jai ir nueina. Įdomu keli procentai liktų iš tų 79 ?

          • Regis

            Sovietiniais metais rimtesnių problemų buvo už tikėjimo deklaravimą negu mokesčiai. Ką tai pakeitė?

          • bang

            Vien spėjimai: o jeigu tv, o jeigu mokestis, o jeigu tą, o jei aną… Nematuokit visko pagal save ir nenuvertinkit religijos įtakos visuomenės gyvenimui, kurią patvirtina tūkstantmečių istorija, prieš kurią jūsų paspėliojimai yra – pats suprantate kas…

          • nerijus

            Regi
            Sovietiniais metais?
            Mano močiutė vaikščiojo ir mane vesdavosi bažnyčion, dar sovietiniais laikais ir nebuvo jokių problemų.
            Susirinkdavo pilnutėlė bažnyčia, nes kunigai, dažniausiai kalbėdavo apie laisves…

          • Regis

            Nerijau,

            priklausomai nuo vietos (Lietuvoje). Vieni dalykai dėjosi Vilniuje, kiti Kaune, treti kokiam kaime. Pasidomėk. Tingiu čia daug plėstis. Tėvukas pasakojo, kad einančius į bažnyčią „svarstydavo“. O tas „svarstymas“ skirtingas būdavo. Priklausomai nuo „organų“ valdžios įmonėje. Atsirasdavo netgi tokių kurie bijojo vaikus krikštyti, nekalbant apie vaikščiojimus į bažnyčią..

          • Vokietijoje ivestas mokestis (desimtine) baznycios islaikymui. Beje jei nemoki sio mokescio, nera prasmes kreiptis del religiniu patarnavimu, taigi sutinku kad reiketu ivesti toki mokesti, butu labai sveika patikrinti samoninguma musu pilieciu.

          • nerijus

            Rumuti
            Taip, „reikia“ įvesti mokestį ir ĮDIEGTI KASOS APARATUS. Kiekvieną sekmadienį, per mišias, kunigėlis raportuoja: Kur? Kokį vyną pirko? Kiek mašina degalų sunaudojo? Kiek sumokėjo „patarnautojams“? Kiek sumokėjo „tarnaitei“ ( net keista, jog po šiai dienai ji taip vadinama- vergovės jau senai nėra ) ir t.t.

            Visada, per Vėlines aplankau kunigo kapą ir uždegu žvakutę, nes jis buvo ir yra to vertas.

          • nerijus

            Atsiprašau ne Rumuti, o Rimuti
            ;)

          • Nerijau, visiskai sutinku, kad baznycios bendra kasa butu viesa, Beje kai kur jau pradedama deklaruoti kiek pinigu surinkta ivairiems projektams ir kiek isleista. Beje butent projektams zmones labai noriai aukoja, nes mato kur eina ju pinigai.

        • Regi,
          Aš ir sakau, kad jokios tikinčiųjų bendruomenės nėra. Kaip galime diskutuoti apie tai? Prašom:
          Daugumas šalies gyventojų elgiasi taip kaip negali elgtis katalikams:
          1. Trečdalis vaikų gimsta ne santuokoje. Visus šiuos žmones iš karto galime pavadinti apsimetėliais katalikais.
          2. Nežinau kiek, bet didelė dauguma porų, gyvena arba susimetę arba turi ikivedybinių lytinių santykių. Tai nėra blogai. Tai yra antikatalikiška.
          3. Bažnyčias lanko tik senimas, na dar pasitaiko vienas kitas politikas per šventes ir viena kita romantiška mergužėlė užauginta močiutės.
          4. Jaunimas absoliučiai neina į kunigus.
          5. Abortų skaičius (nežinau koks, bet visi sako, kad labai didelis. Antikatalikiška.
          6. Savižudybių skaičius. Antikatalikiška.
          7. Smurto lygis visuomenėje. Antikatalikiška.
          8. Įrašykite savo…
          Mes nesame katalikiška tauta, kad ir su kuo mes save identifikuotime per apklausas. Mes tik vaizduojame katalikus. Todėl jokia bažnyčia neturi teisės vaizduoti, kad ji atstovauja didžiausiai lietuvos bendruomenei ir, remiantis tuo, organizuoti seime konferencijas.
          Didžiausia Lietuvos bendruomenė, jeigu ką yra Euro bažnyčios bendruomenė.

          • bang

            „tikinčiųjų bendruomenės nėra“ „elgiasi taip kaip negali elgtis“ – čia jei nebūtų nuodėmių išrišimo :)
            „jokia bažnyčia neturi teisės vaizduoti, kad ji atstovauja didžiausiai lietuvos bendruomenei“ – čia ne bažnyčia vaizduoja. Matei nuorodą į gyventojų apklausą ?

          • Gyventojai apklausose gali save identifikuoti kaip nori. Tačiau daug geriau juos identifikuoja elgesys. Savaime aišku, kad šis klausimas yra ne teisinis, o sociologinis.

          • Regis

            O aš sakau, kad tikinčiųjų bendruomenė yra. Remiuosi paskutinio gyventojų surašymo duomenimis. Tai čia pirmiausia :)

            Antra. Deklaruoti, kad esi t i k i n t i s, kad tiki į Dievą tokį kokį esant deklaruoja Romos katalikų bažnyčia yra viena, o gyvent pagal ir / arba laikytis tos bažnyčios nurodymų, tradicijų, įstatymų, normų etc yra antra. Tai yra du skirtingi dalykai. Priklausyti bendruomenei tai dar toli gražu nereiškia laikytis (pilnai ar dalinai) toje bendruomenėje priimtų, įtvirtintų normų, tradicijų ir t.t.

            Todėl, pagal bažnyčių lankomumą, 10 Dievo įsakymų laikymąsi ir t.t. NEGALIMA spręst apie žmonių kurie save identifikuoja su bažnyčia skaičių.

            Tai, kad žmogus „nevaikšto į bažnyčią“ (nėra p r a k t i k u o j a n t i s tikintysis) nors save ir identifikuoja ir tai deklaruoja, kad yra tikintis, nereiškia, kad jo negalima priskirti tikinčiųjų bendruomenei ir, kad tai bendruomenei atstovaujanti organizacija negali atstovauti ir jo interesams.

            p.s. o aš manau, kad lietuvių tauta daugumoje yra tikintys (kad ir kaip to daug kas nenorėtų ir viską darytų, kad taip nebūtų). Beje tikėjimas į Dievą ir į eurą ne visai viena kitam prieštarauja. Ir dar kitas momentas, kad niekas vietoje nestovi, tai kokias tradicijas kūrė mūsų proseneliai ir seneliai yra kintama ir mes pagal savo išsilavinimą, išsprūsimą ir t.t. atitinkamai koreguojam senąsias tradicijas ir kuriam naujas, kurias atitinkamai koreguos (naikins) mūsų vaikai, anūkai..

          • nerijus

            Tikint į Dievą- bažnyčia/ cerkvė/ mečetė nereikalinga.

          • romas

            Mes, Valentinai, nemokame koncentruotis į problemos esmę. Yra klausimas tik, ar turėjo teisę Seime konferencija susirinkti. Jei jie susirinko kokios nors valdžios įstaigos iniciatyva, tada tame nieko nėra blogo. Pati nagrinėjama problema atitinka valstybės politiką, o dalyvių pažiūros yra antraeilis dalykas. Galima diskutuoti visuomenėje, ar reikia šeimos politikos. Gal tikrai nėra reikalo pinigų mėtyti. Pačio pastebėjimas, kad negalėtų homoseksualų organizacijos susirinkti yra nekorektiškas. Žiūrint, kokiu klausimu jie susirinktų. Jei būtų konferencija žmogaus teisių klausimais, manau, kad tikrai galėtų, bet jei tai būtų paradas – kažin. Kada nors, kai homoseksualų teisės bus viena aktualiausių visuomenės problemų, aš manau, kad konferencija įvyks. Problemą aktualizuoti gali tik pati visuomenė. Kol visuomenė homofobiška, Seimas taip nerizikuos.

          • Romai ir Regi,
            Visų pirma atskirkime nagrinėjamo klausimo teisinę ir sociologinę dalį.
            Mano pasažas apie tikėjimą/netikėjimą aišku daugiau liečia sociologinę dalį. Čia galima sutikti galime nesutikti. Tačiau kai remiantis sociologiniais argumentais bandoma pereiti į teisinę sferą, visi mes turime suklusti.
            Šiuo atveju, valstybė Seimo bei Dagio ministerijos asmenyje kartu su bažnyčia, kaip lygiaverčiai partneriai organizuoja konferenciją visuomenei svarbiais klausimais. Kadangi bažnyčia dalyvauja kaip lygiavertis organizatorius, darome išvadą, kad valstybė apriori pritaria bažnyčios propaguojamai šeimos koncepcijai. Tuo pačiu pažeidžiamas atskyrimo principas.
            Galime paklausti, kodėl valstybė taip elgiasi? Gal todėl, kad bažnyčia yra organizacija atstovaujanti daugumai gyventojų (čia persikeliame į sociologijos sritį)? Deja, faktai rodo kad tai netiesa.
            Prisiminkime įvaizdžio problemą. Valstybė išleido 63 mln. litų ir Valstybės kontrolė nustatė, kad jie buvo panaudoti blogai. Kuo remiantis? Konkrečiais faktais – investicijų lygis, žinomumas, turizmo srautai ir t.t. Taip ir su bažnyčia, ji teigia atstovaujanti didžiąjai gyventojų daliai, bet aš galėčiau paklausti koks jos veiklos efektyvumas? Šeimų skaičius? Abortų skaičius? Savižudybių skaičius? Susimetusių skaičius? Bažnyčia dirba neefektyviai. Ji atstovauja labai mažai gyventojų daliai. Todėl šiuo pagrindu organizuoti bendrą Valstybės ir bažnyčios konferenciją yra neteisinga žiūrint ir iš sociologinės pusės.

          • romas

            Valentinai, jei žalieji rūpinasi miškais, ar mes pultume peikti valdžią, kad jos interesai sutapo su žaliųjų interesais miškų klausimu ir jie padarė kartu konferenciją Seime? Gal yra ateistinių šeimų judėjimas, kuris yra įsižeidęs dėl savo nepakvietimo? O agituoti vaikus nešioti atšvaitus tamsiu paros metu kunigai turi teisę ar ne? Ir masė panašių klausimų galėtų būti. Bažnyčios atskyrimas reiškia nedalyvavimą valstybės valdyme. Pažiūrų nėra uždrausta turėti, neuždrausta piliečiams jungtis pažiūrų pagrindu ir skleisti savo pažiūras. Bažnyčios atskyrimas nuo valstybės nereiškia, kad seimo nariai, ministrai ar prezidentas negali būti katalikais. Rinkti ar nerinkti katalikus į valdžią sprendžia tauta laisvuose rinkimuose. Jei įvyko klaida, teks palaukti 3,5 metų :)

          • Regis

            Valentinai,

            pora pastebėjimų. Bažnyčia tikrai neteigia, kad atstovauja didžiajai gyventojų (piliečių) daliai. Bent jau aš negirdėjau, kad tai būtų kur nors minima. Aš asmeniškai remiuosi gyventojų surašymo duomenimis, kuriuos įtakoti bažnyčia tikrai neturėjo galimybės. Tiesiog tokia dalis šios šalies piliečių save identifikavo kaip tikintys ir priklausantys Romos katalikų bažnyčiai. Klausimo apie praktikavimą ten nebuvo. Jeigu ir būtų nelabai suprantu ką tas klausimas pakeistų? Gal staiga išaiškėtų, kad tik 20% pasisakiusiųjų yra praktikuojantys? Tai tada manau vertėtų išsiaiškint ką mes pripažįstame praktikavimu? Gyventi santuokoje, nedaryti abortų, vaikščioti į bažnyčią. Kas dar? Visi 10 Dievo įsakymų ir t.t. Ką tai keičia?

            Nepraktikuojantys katalikai staiga pavirstų į netikinčius ir nepriklausančius tikinčiųjų bendruomenei?

            Dėl bažnyčios veiklos efektyvumo tai vėlgi apibrėžkime kaip mes suprantame efektyvią veiklą. Iš 3,4 mln. apklaustųjų 700 tūkst. pareiškė, kad jie netikintys. Kodėl mes kalbėdami apie savižudybes, abortus ir t.t. galvojame, kad tai vyksta išskirtinai tarp tikinčiųjų? Arba tarkim taip, kad būtent bažnyčia ir jos neefektyvi (tariamai) veikla atsakinga už tas nelaimes? O gal kitaip reikėtų klaust, gal kaip tik bažnyčia, tikėjimas užkerta daliai tų nelaimių atsitikt?

            Dėl R.J.Dagio atstovaujamos ministerijos ir valstybės sugretinimo tai nemanau, kad šiuo metu vienos iš valdančiųjų partijų ministro (partijos kuri save susigretina su bažnyčios deklaruojamomis vertybėmis) veiklą galime įvertinti kaip valstybės veiklą. Tiesiog rinkėjai išrinko tam tikram laikotarpiui politikus ir partijas atstovaut jų interesus. Savaime suprantama, kad tie interesai vertybės gali sutapt su kai kurių bendruomenių interesais vertybėmis. Šiuo atveju šeimos politika. Todėl pilnai natūralu, kad ministerija kartu su bendruomenės atstovai organizuoja tam tikrus renginius, bendrai dėsto savo mintis. Tas pats būtų jeigu kokia partija gintų homoseksualių piliečių teises. Nematau problemos.

            O dėl seimo tai manau, kad tai ta vieta kurioje pirmiausia turi būti jaučiamas atstovavimas tautos (didesnės mažesnės dalies tautos) interesams. Atsižvelgiant į visus ankščiau nurodytus argumentus, pakankamai natūralu, kad bažnyčia kartu su krikščionių demokratų ministru (dar ir atsakingu) už soc. politiką organizuoja tokius renginius.

            p.s. kas be ko tai tik mano nuomonė..

          • bang

            O pav. Seimo veiklos efektyvumas turi įtakos klausimui, kiek Lietuvos gyventojų Seimas atstovauja ?

          • Romai,
            Įtikinote mane, kad yra normalu jei kokia nors visuomeninė organizacija daro konferenciją Seime kartu su valdžios atstovais. Tačiau išlieka teisingas Artūro klausimas – jei Aušrinė Marija Povilionienė arba Nida Vasiliauskaitė norėtų prisidėti prie šios konferencijos organizavimo ir pateiki alternatyvią bažnyčiai nuomonę apie šeimos sampratą ar joms būtų leista?
            Visa tai pasakius, vis dėl to reikia atkreipti dėmesį, kad bažnyčia vis dėl to nėra įprasta visuomeninė organizacija. Tai organizacija ilgą laiką buvusi valstybinės santvarkos šerdimi, kontroliavusi visuomeninį gyvenimą. Nėra abejonių, kad esant progai, bažnyčia noriai grįžtų prie tos padėties. Tam ir egzistuoja oficialiai suformuluotas principas apie atskyrimą, dėl to, kad egzistuoja reali bažnyčios per didelio kišimosi į visuomeninį gyvenimą grėsmė. Grįžtant prie jūsų pavyzdžių, juk nėra principo atskiriančio ekologiją nuo valstybės. Niekas oficialiai neįteisina Konstitucijoje miškų mylėtojų organizacijos atskyrimo nuo valstybės.
            Šeimos samprata yra esminė sąžinės laisvės sudedamųjų dalių. Bažnyčia čia yra aiškiai šališka. Valstybė, kartu su bažnyčia įsitraukdama į bendrą šeimos sampratos populiarinimo projektą, rizikuoja sąžinės laisvės principu, o tai yra grėsmė.

          • nerijus

            Va, Valentinai, man sunku išsakyti viską, ką galvoju ir noriu pasakyti- raštu.

            Su tamstos išsakytomis mintimis sutinku :)

          • mdxacuk

            Aš tai manyčiau, kad yra daug rimtesnių atvejų kai akivaizdžiai pažeidžiamas atskyrimo principas. Pavyzdžiui Prezidento „įšventinimo“ procedūra. Nuo Pakso vaizdo Katedroj su Lolašvili už nugaros arba nuo poteriaujančio Brazausko mane tiesiog sutampo. Jei jiems reikalingas klebono palaiminimas, tai tegu privačia tvarka ir apsilanko bažnyčioj. Tas pats tinka ir visokioms priesaikų procedūroms. Kam reikia Dievo pagalbos, tas gali jos ir paprašyt individualiai. Arba vos ne privalomas valdiškų patalpų krapinimas…

          • romas

            Valentinai, kažin ar kas būtų prieš, kad dalyvautu Aušrinė Pavilonienė ir Nida Vasiliauskaitė, jei tik jos turi įkūrusios kokį nors judėjimą, skatinantį gyvenimą šeimoje. Bet jos nėra. Neturiu duomenų, kad kokio nors Europos šeimų judėjimo organizatoriai neįsileido. Siūlau pritaikyti atvirkštinę logiką – ar tos ponios į kokį nors seksualinių mažumų kongresą pakviestų vyskupijos atstovus ir duotų jiems pasakyti kalbą. Į Seimą užeina ir dalyvauja renginiuose masė žmonių. Jei pradėtume gilintis, ar jie turi teisę dėl savo pažiūrų turėti kontaktus su valdžia, būtų labai blogai. Vienintelė blogybė būtų, jei tam renginiui valdžia skyrė pinigų. Bet valdžia daug kur švaisto: remia krepšinį, disko metimą, daugiakovę ir pan. Realiai tai irgi yra pinigai vėjais.

          • nerijus

            romai

            Disko metimas, krepšinis garsina Lietuvą. Kuom susiję sportui dotuojami pinigai ir bažnyčiai?
            Bažnyčia, kaip vienetas, išsilaiko ir privalo išsilaikyti pati. Nuo kada už relinius renginius moka valstybė?
            Nebent, tai būtų Pasaulinio masto ( kaip popiežiaus vizitas ). Tik būtų įdomu, jei atvyktų musulmonų pasiuntinys, kaip jį pagerbtume?

          • nerijus

            Dėja, tik 2 m.

          • romas

            Nerijau, kuo tas garsas mums padeda? Labiausiai mums padėtų garsėjimas savo gaminiais, o pinigus vietoj didžiojo sporto geriau skirti masiniam žmonių sportui. Nesu prieš, kad pinigus krepšiniui žmonės sumestų, kaip tą daro religinės bendruomenės. Aš pvz. krepšinio niekad nežiūriu ir man gaila, jei mano mokesčiai eina jam remti. Nereikia remti ir bažnyčios. Galima išnaudoti tik jos paramą, kai valstybės tikslai sutampa. Pasipiktinčiau, jei vyskupija iš to kongreso turėjo materialinės naudos. Man pačiam atrodo, kad iš kongresų naudos yra mažai, kaip ir iš įvairių lankstinukų. Bet taip ir kelkime problemą. Juk problema gali būti tik lėšų švaistymas. Ideologinis karingai ateistinis požiūris man yra nepriimtinas.

          • nerijus

            mdxacuk

            Pamirškit Jūs tą Paksą…- ligą įsivarysit!!!

          • Romai,
            Savaime aišku, kad Povilionienė bei Vasiliauskaitė nekviestų kunigų į homoseksualų renginį. Bet atvirkštinės logikos čia taikyti negalima, nes renginį su valstybe organizuoja būtent bažnyčia. Jei ponios darytų panašų renginį su valstybe, galėtume kelti tokį pat klausimą.

            Bažnyčia nėra „masė žmonių turinčių savo pažiūras“. Jei taip būtų, tai jūs būtumėte visiškai teisus. Bažnyčia yra gerai organizuota struktūra, kuri stengiasi su valstybės pagalba įtvirtinti tokią šeimos sampratą, kuri kertasi su sąžinės laisvės principais. O tai yra pavojinga.

          • nerijus

            romai

            Žalgiriui jau „metėsi“, galėjot prisijunkti :)
            Nesu nei SMARKIAI karingas ir JOKS ateistas. Man nebepatinka, kur link nukeliavo bažnyčia su savo hierarchija.
            Mikutavičiaus žmogžudystė- iš kur, pas kunigą, tokie paveikslai ir tokia kaina?
            Iš kur pas kunigėlius kolekcinės mašinos?
            Apie lėbavimus- nekalbėsiu/ nerašysiu…-širdis neleidžia.

      • bang

        Valentinai, o kas kuo apsmetinėja, nuspręsi tu ? Be to, ir tikėjimas čia ne prie ko – pakanka, kad keturi penktadaliai faktškai išreiškia paramą tam tikroms vertybėms. Manot tų vertybių saugotojams tie keturi penktadaliai neturėtų teisės kad ir ant Seimo stogo mišių surengti ?

        • bang

          turėjo būti „neturėtų teisės leisti…“

    • Marius M

      Jei surašyme būtų daugiau klausimų, manyčiau, kad komercinės TV tikrai surinktų daugiau pasekėjų nei katalikybė…

      • Regis

        Nu ir ką? :) Surinkime tautos intelektualus ir paskelbkime, kad a) komercinės TV b) bažnyčia c) … yra blogai (labai blogai) ir laukim kito surašymo rezultatų??

        • romas

          Kodėl intelektas rišamas su sąžinės laisve. Manau, kad dvasiškai ieškantis kaip tik dažniau dirba smegenimis ir todėl gali būti intelektualesnis :) Dvasiškai ieškantis nebūtinai yra religingas. Bet manau, kad teistų ir ateistų tarp dirbančių galva dvasinėje srityje pasiskirstymas yra maždaug 50 ant 50.

    • Rytis

      Tikintys Romos katalikai – čia turbūt reiktų suprasti – krikštyti? Bet krikštas – tai dar ne žmogaus apsisprendimas. Bažnyčia gali atstovauti tik praktikuojančius katalikus. Argi ne taip?

    • Gerb. Regi, o gal dar galėtumėte pateikti duomenis apie tai, kiek iš 79% gyvena santuokoje – matytume ar tinkamai Romos katalikų bažnyčia atstovauja savo bendruomenę.

  • nerijus

    Pastebima bloga tendencija, kuri vyksta bažnyčiose- kunigų politikavimas.
    Be to, nuo kada religija tampa Valstybine?
    Kodėl religijos išskiriamos, kaip „valstybinės“ ir „nevalstybinės“?

    • Regis

      Manau, kad sakant „valstybinė“ turima omeny vyraujanti (tradicinė). Bet visiškai pritariu – sąvoka „valstybinė religija“ neturėtų būt vartojama. Bent jau pas mus.

    • Rytis

      Politikavimas – politikavimu, tegu jie politikuoja lygiai su visais, tegul priklauso partijoms, – bet politinė agitacija, politinis šmeižtas bažnyčioje – turėtų būti baudžiamas lygiai kaip ir kitose viešose erdvėse. Kažkodėl pakolkas į tai žiūrima pro pirštus. Galima net pagrasinti – „užsiundysime bažnyčią“. Ir „užsiundo“. – Kas išmano, tas ir gano..

      • nerijus

        Gal bijo kunigų, kad neužsiundytų piktųjų dvasių ar TS-LKD partijos?
        Nusistebėjau, kai kunigas pareiškė nepasitenkinimą musulmonais. Vos ne vos, netrūko kantrybė..( per mišias ).

  • Klausimas toks pasistojo :) Kodel kunigai negali politikuoti? Ar jie jau ne savo valstybes pilieciai? Ka musu Lietuvele darytu, jei carizmo laikais kunigai nepolitikuotu? Beje jei niekas dar nepastebejo, tai konferencija organizavo ir darbo bei socialines apsaugos ministerija, taigi kaltinti katalikus naudojant valstybes lesas kazkaip neetiska. Ir jeigu jau tik katalikai rupinasi seima, kodel juos nekviesti i oficialia konferencija? Manau kad 95% visu musu yra auge seimoje o ne prieglaudos namuose.

    • nerijus

      Rimuti, ar tik nebūsi iš Užvenčio miestelio?

      Kunigėliai gali politikuoti, nes tai demokratija. Kai politika tampa „šventomis mišiomis“- tai jau virš visko.
      Kažin, tamsta kunigėli, kokiai partijai priklausė Jėzus Kristus?

      • Jezus Kristus berods priklause komunistu partijai (jis gyveno komunoje). Butent kai politika sutapatinama su sventomis misiomis jau virs visko. Politika uber alles.

        • nerijus

          Suprantama, kad komunizmas kilęs nuo žodžio „komuna“, bet, kad Kristus priklausytų Komunistų partijai..?
          Gal ir galima taip teigti.
          Taip išeina, kad šiuo metu Kristus priklauso TS- LKD partijai, nes prieš bet kokius rinkimus, ši partija, kunigų tarpe, labiausiai aukštinama.
          Ar, suprsk, konservatoriai, tai tie patys komunistai?
          Nors, teisybės tame ir yra- jie, kaip ir socdemai kilę iš komunistų partijos. Enter.

          • Komunistai pasiskolino(pavoge)krikscioniskas idejas ir pakeite Dieva komunizmo religija. Paskaitykit pirmuju komunistu rastus ir zinosit, kad komunizma noreta paskelbti religija. Tik religija be Dievo kaip matote niekur neprivede. As baznycios netapatinu ne su viena partija, kadangi Italija yra katalikiska salis, joje visos partijos lygiai atstovauja tikinciuju bendruomene. Kol kas tik TS-LKD labiausiai pabrezia krikscioniskas vertybes, naturalu kad ja remia baznycios hierarchai.

          • nerijus

            Sakote „krikščioniškas idėjas“?
            Ar tai, ko žmogus trokšta vien krikščioniška?

            TS- Tėvynės sąjunga
            LKD- Lietuvos krikščionių- demokratų partija

            Šių partijų jungimąsis buvo planuojamas dėl politinių apsektų, o ne dėl tikėjimo.
            Vien ką reiškia, partojoje naudojamas žodis „krikščionys“…

          • Sakau krikščioniškas vertybes o ne idėjas. Kai kas krikščioniškas vertybes vadina bendražmogiškomis, bet pamiršta kad būtent krikščionybė tas vertybes suformavo. „Mylėk savo artimą kaip save patį“ tai grynai krikščioniškos vertybės o ne bendražmoniškos.

          • nerijus

            Gavai į vieną žandą, atsuk ir antrą.
            Gavai vieną kyšį, paimk ir antrą, trečią, ir t.t.
            ir t.t.

            Negeisk svetimo turto…Ir kiek tokių geidžiančių lanko bažnyčią? Dauguma.

            Žmonės nebežino kas yra vertybės. Lengviausia pasiteisinimas-klydau ir prašau atleidimo.

          • O kas tas vertybes suformuoja? Tik krikscionybe yra dvasines sferos avangarde, geriausios idejos formuojamos butent krikscionybes. Tie patys gejai ir lesbietes buriasi i krikscioniskas bendruomenes, nes „neteiskite ir nebusite teisiami“. Atleidimas grynai krikscioniskas ismislas- musulmonai ir zydai vis dar taiko „akis uz aki“ principa. Todel jie ir neatsiprasineja, kad nemato prasmes.

  • bang

    Užvirė ginčas – atstovauja bažnyčia bendruomenę, ar neatstovauja, 79 proc. tikibntys, ar tik krikštyti – ar šie ir anie tokiais neapsimeta. Daugelis žiūri į bažnyčią kaip į tradiciją – krišktija vaikus, ima šliūbą, užperka mišias, nors patys bažnyčioje tik šiomis progomis ir tesilanko. Dėl tos konferencijos – ar būtų problema, kad kokias tradicines liaudies dainas, tautiniais rūbais apsirėdę žmogeliai Seimo salėje padainuotų. Gal dainų šventę uždrausti, kaip pažeidžiančią mažumų teises ar kurstančią tautinę nesantaiką ?

    • nerijus

      bang
      nesikarščiuokite.
      Du nesiderinami dalykai: mišios ir Dainų šventė, o tamsta juos gretinate. Be reikalo.

      • bang

        Na tai gal dėl tos fiestos koks žydas ar staroveras jaučiasi labiau svetimas, nereikalingas šioje gyvenimo Lietuvoje šventėje labiau nei A.R. dėl bažnyčios vietos Lietuvos istorijoje fakto.

        • nerijus

          O kam šioje šventėje. Tai Lietuvos šventė, o ne Lietuvos religija.
          Kaip aš nevažinėju prie „raudų sienos“, taip jie gali neiti ir į Dainų šventę.
          Kaip žydai nevalgo kialienos, taip aš ja maitinuosi.
          Pasirinkimo laisvė.

          • bang

            Be abejo, tai Lietuvos šventė, o kokią 4/5 lietuvių religija ?

          • nerijus

            Prie ko čia religija ir Dainos?
            Niekaip nesuprantu tamstos minties?

            4/5 lietuvių religija- krepšinis, alus, degtinė- viename :)

          • bang

            „Prie ko čia religija ir Dainos?“ – būk atidesnis – „Daugelis žiūri į bažnyčią kaip į tradiciją“.

          • nerijus

            Yra tradiciniai valgiai, gėrimai, dainos, bet tikrai ne religija…

      • romas

        Nerijau, tamstos netolerancija liejasi per kraštus. Negalima kritikuoti bažnyčios apskritai. Jei koks nors kunigas, Lietuvos pilietis, tamstos požiūriu daro ką nors negerai, tai jis daro kaip asmuo. Pats, kaip kitas pilietis, esi laisvas tokį asmenį apskųsti valstybės institucijoms. O jei kritikuoji konkrečiai bažnyčią, tai ir kritikuok doktriną. Mūsuose nėra įprasta kalbėti argumentuotai ir vadovautis logika. Kad galėtum patikrinti savo priekaištų teisingumą, gali pasinaudoti apvertimo principu. Pvz. koks nors nekonkretus ateistas yra pedofilas arba sukčius. Ar tai reiškia, kad ateizmas yra visai amorali ideologija?

        • nerijus

          romai

          Nieko neturiu prieš tikėjimą.
          Tik man nepatinka toks bažnyčios pasirinktas kelias.
          Bažnyčią apskūsti institucijoms? Kokioms?

          Man niekas „nesilieja“ :) , tik reiškiu savo nuomonę.

          • romas

            Neteisėta rinkimų agitaciją galima apskųsti VRK. O jei manote, kad kunigas negali agituoti, klystate. Gali agituoti visokios organizacijos : gėjų lyga, profsąjungos, žalieji ir pan. Jei drausit turėti požiūrį bažnyčiai, drauskit ir kitiems :)

        • nerijus

          Aš, romai, esu LABAI TOLERANTIŠKAS ŽMOGUS.
          Man netrukdo bažnyčia, netrukdo Seimas, Prezidentūra, Vyriausybė, benamiai ( kaip R. Miliūtei ) ir t.t.

          man trukdo:
          kunigai ( neatliekantys/ nevykdantys savo celibato, nepolitikiavimo ), seimo nariai, prezidentas, vyriausybės vadovas ir tie, kurie tyčiojasi iš benamių…

          • romas

            Ar tokie kunigai dalyvavo konferencijoje? Tada demaskuok jų dviveidiškumą :)
            Kunigas yra pilietis ir jis turi visas piliečio teises. Nesilaikyti celibato nedraudžia Lietuvos įstatymai. Jei nesi tikintis, tavęs neturėtų tai jaudinti. Jei praktikuoji, nuodėmingą kunigą gali apskųsti vyskupui.

          • Rytis

            Manau kad agitacija bažnyčioje diskredituoja bažnyčią, o šmeižtas turi būti baudžiamas bendra tvarka. Agitacija bažyčioje tą dieną, kai vyksta rinkimai – baudžiama. Reiškia, VRK tokių skundų negavo? Reiškia šito ir nebuvo? Tada viskas gerai, nėra šnekos, juolab kad tai visai kita tema.
            Manyčiau kad jei paramą gauna katalikai, turėtų gauti ir kitos bendruomenės, nebūtinai religinės. Ar čia vėl priklauso nuo kažkokio „valstybingumo“? Maža kas kaip save vadina, oficialiai bet kokia diskriminacija – pagal tautybę, religiją ir tt. – uždrausta.

          • mdxacuk

            Keistas žmonių įprotis kabinėtis prie visų iš eilės kaip ožkai prie milicininko. Bažnyčia yra organizacija kaip ir daugelis kitų. Jei pažeidinėja įstatymus arba tamstos teises, skųskitės policijai. Jei esate organizacijos narys ir nepatenkintas jos veikla, skųskitės organizacijos valdžiai, narių susirinkimui ar dar kam. Jei nesat narys, tai ko sergat svetima liga? Ar tamstai rūpi, pavyzdžiui, už ką agituoja Vilniaus vyriausiasis rabinas, šachmatų klubo prezidentas arba su kuo miega masonų ložės magistras?

          • mdxacuk, kol visi tamstos paminėtieji neagituoja ir nemiega Seime – atvirai sakau, nerūpi.

          • mdxacuk

            p. Račai, mano atsakymas buvo skirtas Nerijui. Bet jūsų vietoj aš irgi taip nekrūpčiočiau dėl kiekvieno bažnyčios valdžios krustelėjimo. Neteko girdėt, kad į seimą būtų uždrausta užeiti kokiam klebonui ar mulai. Sutinku, kad galima šituo atveju įžiūrėt tam tikrą spaudimą valstybei. Bet jeigu Seime būtų surengta, pavyzdžiui, konferencija vėjo energetikos arba ekologinės runkelininkystės klausimais, tai tikriausiai nepasirodytų nenormalu? Gi seime konferencijų būna gal dešimtys per metus. Dažniausiai tarp organizatorių bent formaliai būna koks nors Seimo komitetas, kaip ir šiuo atveju. O faktiškai organizuoja tas, kam labiausiai rūpi. Tai natūralu, kad ir telefonais jie atsiliepinėja.

          • nerijus

            Konferencija Seime- prašom, tik kam taip susireikšminti ir išssikirti iš kitų?
            Yra kitų, puikių būdų, kaip kunigai galėtų agituoti tradicinę šeimą- pakviesti į mišias ir kiekvienam, su tėveliais, atvykusiam vaikeliui įteikti po saldų vaflį- traškutį ( ar kaip jis ten vadinasi? ).
            Kam Jiems Seimas?
            Tam pakanka ir maldos namų…
            Be to…Savo nuomonę išsakiau ir jau kartojuosi. Daugiau nediskutuoju. ENTER.

          • nerijus

            p.s.

            Kur bažnyčia pinigėlius deda? Negi, visus išsiunčia Vatikanan, kad net vaikams ir jų tėveliams šventės negali surenkti?

          • O kas sakė kad nesurengia? Gal ponas nerijau nesilankot bažnyčioje, kad nežinot kas joje dedasi?

          • nerijus

            Tai kodėl, apie tai „neskalambija“ žiniakslaida?
            Ar tik taip sugeba išeiti viešumon, kaip per mūsų valstybės pinigėlius?
            Tai kur Rimuti keliauja, bažnyčioje surinkti pinigėliai? Kodėl iki šioliai nėra apskaitos bažnyčioje? Kodėl neišrašomos sąskaitos- faktūros?
            Čia tas pats, kaip policininkui, daktarui duoti kyšį.

          • J. naivus

            „Tu esi Petras – Uola, ant tos uolos aš pastatysiu savo Bažnyčią, ir pragaro vartai jos nenugalės“

          • O kodel neraso purvasklaida apie gerus baznycios darbus, reik tos ziniasklaidos atstovu ir paklausti. Daug idomiau rasyti kas ka nuzude, nei ka baznycioje gero nuveike parapijieciai.

          • nerijus

            Rimuti

            pradedate vėl iš naujo.
            krikščionybė, Lietuvoje, nėra valstybinė religa, todėl žiniasklaida ir neskalambyja. Skalambys, kai bus sumokėti pinigėliai. Viskas mokama, taip, kad neraikia čia mums to komunizmo…

        • nerijus

          O kdėl negalima kritikuoti bažnyčios?
          Kuom ji kitokia? Kritika, pats geriausias vaista nuo stagnacijos ir veda tobulybės link.
          Bažnyčia sustagarėjo. Kunigai paseno su savo pasaulėžiūra. Tame ir kyla problemos, nes niekas jos nebenori lankyti.
          Šiuolaikiškumo nepakenktų ir tikrai pritrauktų jaunimo.
          Lai pakviečia DJ’ėjų ir giesmes sugroja šiuolaikiškai. Tikrai, būtų įdomu nueiti ir pažiūrėti/ paklausyti.

          romai
          Jis neturi teisės NESILAIKYTI celibato, nes jis davė priesaiką prieš Dievą- tapo kunigu ir nereikia maišyti to su Lietuvos įstatymais. Kunigams įstatymus leidžia Vatikanas, o ne valstybės. Kaip piliečiams, jiems galioja mūsų įstatymai, bet, kaip kunigai turi savo priesaiką, taip ir daktarai…

          Kaip vienas daktaras pasakė dėl kyšio, kai moteris pasakė, jog jis davė „Hipokrato priesaiką“:
          Aš ne Jums daviau ( Hipokrato priesaiką ).

          Iš kunigo dar nesu to girdėjęs, bet nesistebėčiau, jog kas iš jų ir pasakytų: ne Tamstai daviau, o Dievui…

          • Baznycia kritikuoti reikia, sakyciau butina, tik kartais gaunasi jau ne kritika bet grynas cinizmas. Misios su gitaromis vyksta, tik reikia pasidometi kur. Pazistu kuniga kuris pats buvo muzikos grupes dainininkas. Grupe vadinosi EnterT-OP. Beje jei matai krisla savo akyje kodel neissiritinat rasto is savosios?

          • Atsiprasau ne savo akyje bet artimo akyje krisla pastebi. Per skubejima suklydau.

          • Nerijau, jei jus nesat baznycios narys, jums kunigu celibatas maziausiai turetu rupeti. :)

    • Rytis

      Taip, „nukrypom“. Aišku, kad nebūtų jokia problema – jei ten kiekvieną savaitgalį vyktų visuomeniniai renginiai. Kitokių alternatyvų tai kaip ir nebėra – viskas privatu. Bet ar III Seimo rūmai pasiruošę priimti ir kitas bendruomenes, pvz kokį tarptautinį musulmonų suvažiavimą? Ar čia jau „nevalstybiška“?

      • nerijus

        Jau matau, prieš Seimą „išrikiuotas“ šlepetes, nors jos labiau tiktų prie Prezidentūros ir ten ( Seime ), su kilimėliais susirinkusius musulmonus…
        Būtų įdomu pažiūrėti…

        • bang

          Tavęs toks vaizdas neturėtų nustebinti, nes kaip sakei tradicinės religijos nėra, tik valgiai, gėrimai, dainos… :)

          • nerijus

            Mane tai nustebintų, nes nepatikėčiau, kad musulmonams suteiktos lygios galimybės ir teisės…

  • Įvadas

    “Vilniaus arkivyskupija esmiškai susijusi su Lietuvos valstybingumo raida, su šalies tapimu krikščioniškos Europos civilizacijos dalimi. 1253 m. karaliaus Mindaugo rūpesčiu įkurta tiesiogiai Romai pavaldi vyskupija, gavusi „Lietuvos“ vardą. Mindaugo karūnavimo proga Vilniuje pastatydinta pirmoji katedra. Deja, krikščioniško gyvenimo pradžia užgeso, „Lietuvos vyskupijos“ paveldas tiesiogiai perimtas nebuvo.

    Didysis Lietuvos kunigaikštis Jogaila krikštydamas Lietuvą 1387 m. įkūrė pirmąsias parapijas, sostinėje iškilo mūrinė katedra, o 1388 m. įsteigta Vilniaus vyskupija, Vilniaus katedros kapitula, ir Lietuvos Didžioji Kunigaikštija įsiliejo į krikščioniškąją Europą”.

    Ištrauka iš Vilniaus Arkivyskupijos tinklapio http://vilnius.lcn.lt/

    Komentuojantys, gal pirma susipažinkite su savo šalies istorija, ar pakviesti Andrių Navicką, kad jums paaiškintų kas ir kaip yra?

    Pagrindiniai žodžiai yra “esmiškai susijusi su Lietuvos valstybingumo raida”. Seimas irgi gal būt šiek tiek susijęs su valstybingumo raida, kaip manote? Ar turi kelti nusistebėjimą faktas, kad Arkivyskupija susirado tribūną kitame Gedimino prospekto gale, kad daugiau atlėpausių pasiektų svarbios valstybei idėjos.

  • 7x

    Mielas Artūrai,
    negi jūs nesuprantate, kad yra du kalavijai, kuriuos Dievas davė žmonėms – vienas pasaulietinei valdžiai, o kitas – bažnytinei. Tai reiškia, kad bažnyčia ne tik atskirta nuo valstybės (nuo valstybės, nuo įstatymų, nuo mokesčių), bet tuo pačiu yra jai lygiavertė. Konferencija seime – tai dviejų Dievo deleguotų valdžių organizuotas įvykis ir nereikia čia skleisti erezijų!!
    O kaip bažnyčia nepriklauso puikiai iliustruoja šis pavyzdys iš vieno bedievių forumo:
    „Dar galvojau reikalauti, kad visiškai mano asmens duomenis ištrintų [bažnyčios registre], bet jie pradėjo svaigti, kad „tie įstatymai bažnyčioje negalioja“. Na, aš jiems išaiškinau, kad įstatymai galioja visoje Lietuvos Respublikoje, bet jie vis laikėsi savo kliedesių. Manau, kai turėsiu tam laiko ir pinigų – eisiu bylinėtis dėl visų mano asmens duomenų panaikinimo toje įstaigoje, bet pradžiai ir bedievio pažymos užteks.“
    Įžengdamas į bažnyčia nebepriklausai Lietuvos jurisdikcijai ;)!

    • Visu kataliku prezidentas- Romos popiezius :)

      • Ups Romos popiezius nera prezidentas, jis yra teokratines valstybes vadovas, renkamas deleguotu atstovu- kardinolu visam gyvenimui.

  • zivile

    Nematau nieko bloga, kad tokia konferencija vyko seime – sale gali issinuomoti manau beveik bet kas.
    Blogiau, kad ko gero tai iliustruoja, jog Grazulio klejones turi rimta palaikyma. O tai jau pavojaus signalas.

  • nerijus

    Būtų viskas O.K. jei nebūtų tapatinama vien krikščionybė ir šeima į vieną. Lygtai musulmonai, sentikiai ir kt. tikėjimą propaguojantys žmonės nelaiko šeimos, kaip vertybės?

  • mdxacuk

    Sentikiai irgi krikščionys. O nuo musulmonų skiriamės bent jau tuo, kad galim turėti tik vieną žmoną vienu metu. Tad musulmoniška šeimos koncepcija kertasi netgi su mūsų teise – tad ir vertybės skiriasi.

    • Rytis

      O musulmonai Vokietijoje, Amerikoje, galų gale Rusijoje – gal tikėjimą keičia? Kodėl ten su teise nesikerta? Kuo gi „mūsų teisė“ skiriasi nuo jų?

  • Andrius

    Šiaip jau ne žiopli Račo komentatoriai šį kartą – gerokai pro šalį. Lietuva nėra laicistinė valstybė ir tai numatyta Konstitucijoje, neatsitiktinai tradicinės religinės bendruomenės netgi gauna paramą iš valstybės.

    Seime gali būti rengiamos įvairiausios konferencijos ir su įvairiais partneriais. Taip kad Katalikų bažnyčiai duris užverti būtų neprasminga.

    Atskiras pastebėjimas apie komentatoriaus Valentino samprotavimus – infantilu. Pamanyk tik, nuodėmę padaręs žmogus, pagal jį, nebegali būti katalikas.

  • Dimes

    Mano nuomone, šeimos politika turi būti palikta bendruomenei spręsti ir TIK bendruomenei. Bažnyčia turėtų rūpintis dvasiniu, o ne asmeniniu žmogaus gyvenimu. Pernelyg didelis jos kišimasis į politiką, ją iškreipia ir Bažnyčia pamažu įgija tam tikrų nerašytų privilegijų, kurias po to vis tiek reikia atimti. Pavyzdžiui, ji visur kviečiama – nesistebėčiau, jeigu po kurio laiko Lietuvos kardinolas dalyvautų Vyriausybės posėdžiuose, jeigu žmonės nesureguotų. To negali būti. O jeigu jau einame link religijos intervencijos į valstybės politinį gyvenimą, tai priimkime ir judėjus, musulmonus, krišnaitus, budistus, induistus, pagonis, etc. Visiems turi būti lygios teisės, ar ne?

  • bn

    Jooo! Nuėjau anasyk į Bažnyčią. Per pamokslą žiūriu vienas vyras išsiėmė cigaretę ir užsirūkė. Kai pamačiau man vos alaus bokalas iš rakų neiškrito!!! Ar tas rūkantysis tikras katalikas, ar statisinis?!

  • Rytis

    Dar vienas nukrypimas. Berods Švedijoje bet kuri aktyvesnė bendrija (religinė ar ne) gauna šiokį tokį finansavimą. Valdžia stilmuliuoja bet kokį pilietinį aktyvumą, nesvarbu kiek jis naudingas jai pačiai, suinteresuota, nes tik aktyvūs piliečiai vaikšto į rinkimus. Aišku – dabar nėra pinigėlių, niekam nėra – bet kodėl negalima padėti patalpomis, dar kažkuom? Mūsų valdžiai toks pilietis nereikalingas?

  • Nerijau, baznycia atskirta nuo valstybes valdymo, bet parapijieciai yra valstybes pilieciai ir ka jie daro butent ziniasklaidos pareiga nusviesti. Tokia mano nuomone.