Globalizacija…

…Rusas kompozitorius sukuria simfoninę freską apie Lietuvą, dedikuotą Europos kultūros sostinei, kurią Vilniuje atlieka Londono simfoninis orkestras diriguojamas osetino dirigento V.Gergijevo…

…Čia apie (jau) vakar vykusį koncertą Operos ir baleto teatre…

P.S. Mano labai subjektyvia nuomone, R.Ščedrino „Lietuviškoje sakmėje“ Lietuvos buvo labai mažai… Aš išgirdau tik du kartus…

S.Rachmaninovo „Simfoniniuose šokiuose“ Rusijos girdėjau gerokai daugiau.

Gal viską lemia tai, ar kūryba yra iš vidaus ar pagal užsakymą?

Bet Londono simfoninis buvo nuostabus.

O V.Gergijevas daug „tikresnis“ nei R.Ščedrinas (čia visiškai subjektyvus asmeninis įspūdis).

P.P.S. V.Gergijevas diriguodamas niūniavo ir tai buvo galima išgirsti:)

(4 balsų, vidurkis: 3,00 iš 5)
Loading...
  • austras

    Šaunu, kad domitės klasikine muzika ir turite materialines galimybes į ją nueiti…

  • Jonas

    …Rusas kompozitorius sukuria simfoninę freską apie Lietuvą, dedikuotą Europos kultūros sostinei, kurią Vilniuje atlieka Londono simfoninis orkestras diriguojamas osetino dirigento V.Gergijevo…

    Pridėčiau dar vieną pavardę – G.Kėvišas

    • mdxacuk

      Gergijevas niūniavo, Kėvišas dainavo. Už tokius pinigus galima ir sušokti.

  • jolka

    Muzikantams žodis „globalizacija“ visiškai netinka, nes muzika VISADA buvo „globalizuota“.
    Gal todėl, kad muzikantams niekad nekliudė „kalbos barjeras“- girdėti ir suprasti reikia tik klausos.

    Tarp muzikantų niekada nebuvo madingas rasizmas, niekada nebuvo madingas antisemitizmas. Tai nereiškia, kad muzikantai visi apolitiški, jie mėgsta pažaisti, patriukšmaut. Pasireklamuot politinėmis akcijomis. Muzikantai groja vestuvėms ir laidotuvėms. Kartais pasirinkdami, kam groti. Tiems, kurie geriau užmoka. Tiems, kurie madingesni. Arba tiems, kurie simpatiškiau atrodo.
    Bet visada, bet kuriuo atveju, svarbiausia jiems yra- MUZIKA.

    (prašau čia neprisiuvinėti V. Landsbergio, jis yra muzikologas, o ne muzikantas. -logais vadinami žmonės, kurie ne daro, o rašo apie darymą)

    • Iliuminatas

      Dar kartą perskaitykite, ką parašėte ir suprasite kaip sau prieštaraujate :)

  • bang

    „V.Gergijevas daug “tikresnis”“, „diriguodamas niūniavo“
    Mano močiutė (amžiną jai atilsį) kreivaliodama raides (rašydavo tik didžiosiomis) tuo pat metu jas garsiai tardavo (kitaip neišeidavo parašyti). Turbūt taip pat buvo tikresnė rašytoja už kitus :)

    • Mielas bang, su visa pagarba tamstos močiutei norėčiau atkreipti dėmesį į vieną smulkmeną: tamstos močiutės kūryba didžiosiosmis raidėmis tikriausiai žavitės tik jūs ir jūsų išsilavinusios šeimos nariai. V.Gergijevas yra žinomas šiek tiek didesniam žmonių būreliui. Bet iš esmės tamsta teisus: kiekvienas yra menininkas. Savaip. Vienus įvertina, kitų – ne.

      • bang

        Ačiū. Supratau – kuo asmuo žinomesnis, tuo jo niūniavimas prasmingesnis :)

        • bang, nesupratote… ne žinomumas daro niūniavimą prasmingu, o tai, ar niūnuojant pataikomą į toną:)

          • bang

            Močiutė pataikydavo. Tiesiog paraidžiui :)

      • mdxacuk

        Šiuo atveju įdomiausia būtų kiek vertino. Ir kas vertino. Surūdijusias triūbas krantinėj įvertino 200 000, nors santechnikai gal būtų apsiėmę padaryt už dešimtadalį to. Kažkokius krumpliaračius po Operos teatro scena įvertino 80 mln. Nors gal ir netiktų būti tokiems smulkmeniškiems, kai kalba eina apie meną iš didžiosios raidės, kuris, kaip žinia, neįkainojamas. Nežinau, kiek jums kainavo bilietas, bet greičiausiai neprašovėt, kadangi freską, dedikuotą Europos kultūros sostinei, kažin ar kam nors pavyks dar bent kartą istorijoj išgirsti. Man malonu, kad ir aš kaip mokesčių mokėtojas esu bent truputį (įdomu kiek?) prisidėjęs prie tokio unikalaus šedevro sukūrimo.

        • Jonas

          Yra „racijos“ tokiai reakcijai. Žmogus visada savus vargus truputį skausmingiau lygina su kitų gerove. Sunkmečiu ypač. Todėl vieno pasidžiaugimas kitam gali pasirodyti pasipuikavimu. Gal džiaugtis visada, o sunkmečiu ypač, reikia atsargiau?

        • A.G.

          Viskas gerai.
          Tik manau, kad mokesčių mokėtojas pirmoje eilėje atiduoda skolą, kuri jam buvo duota, kai dar į kelnytes kur tai darželyje sisiojo, mokyklą lankė ar ir universitetą, kad yra sveikatos ir kitokios visokios apsaugos, kurių reikalingų gal yra virš šimto, kad policininką gali išsikviesti ir t.t. ir pan…. na ir tiesa, kad tokį reiškinį kaip kultūra išlaiko (jokiu būdu neišlaiko tų, kurie gauna papigiai bilietą ne už 2 tūkst. Lt, jei ne tas mokesčių mokėtojas, bet tarkime už 50 ar 100 litų – juk mokesčiu išlaikoma pats kultūros faktas, kuriuo domisi gal 1000 kartų mažesnis žmogiukų kiekis nei sakykime krepšiniu…).

        • mdxacuk, jei mano informacija teisinga (ji neoficiali), tai vakarykštis renginys, įskaitant ir R.Ščedrinui užsakytą kūrinį apie Lietuvą, kuriame, kaip jau sakiau, Lietuvos aš asmeniškai išgirdau labai nedaug) kainavo 200.000 eurų…

          • A.G.

            O baci ačiukas (čia į A.R. informaciją apie 690.0 tūksta.Lt išlaidas.
            Kaip sakoma, kas leidžiama ubagui (turiu omenyje mūsų vakarykščius basiakus – šiandieninius lietuviškuosius chadarkovskius), sunkiai būtų suprantama turtingam Šveicarijso ar Norvegijos piliečiui.
            Tai vakarykščių ubagų – šiandieninių chodorkovskių išskirtinis bruožas (jie kaip tas milijardierius, kuris gyvenimą pabaigė po traukinio ratais, dviračiu į darbą nei už ką nevažiuotų, nors prieš vieną kitą dešimtį metų gal tuštindavosi lauko ar komunalkės tualete, skant).

            Kaip sakosi kasdienvis po gerą naujieną. Tai išleistas kažkieno laisvėn kalinys mergaitę kankino ir žagino (tai jau serijinė istorija iš laiku nepribaigtų banditų gyvenimo), tai…

          • bang

            Jooo, menininkams sunkmetis. Taip išnyks menas visai, jei grioviakasio sąskaita neatleist jų nuo mokesčių.

          • mdxacuk

            Ponas Račai, jūs tikriausiai suprantate, kad man ne konkrečios sumos įdomu, bet principas. Tegu Gergijevui sumoka ir 2 mln. EU, jeigu jam tiek mokama kitur. Bet šiuo atveju nei kiek neabejoju, kad kiekvienas litas, nurėžtas nuo VEKS, yra litas, išsaugotas nuo vagių.

            Yra du atvejai, kai aš neičiau į koncertą netgi jei man primokėtų: jei prie jo nagus yra prikišęs Kėvišas arba jei ten mosuoja Rinkevičius. Nors dėl skirtingų priežasčių.

            Tai, aišku, yra skonio reikalas, bet man būtų šlykštu jaustis statistu su durna šypsenėle, kuriam skirta mandagiai papliauškinti po kažkokios simfoninės freskos, tikrajam dirigentui švilpaujant iš pasitenkinimo į taktą užkulisiuose.

            Užtat aš šiandien geriau nueisiu į Bonamassą, kur tikiuosi patirti dvigubą kaifą – dėl poros valandų muzikos be šešėlio chaltūros ir dėl to, kad anei centas iš mano sumokėtų 120 Lt neatiteks Laurų kvartalo statyboms.

          • Mielas mdxacuk, toks požiūris man suprantamas… Todėl neturiu dėl ko ginčytis. Nevaikščiodamas į „Maximą“, aš lygiai taip pat stengiuosi neiti ir „Akropolį“, nors ten ne vien Maxima…

  • J. naivus

    Gyvieji klasikai- o toks yra LR pilietis Rodionas Ščedrinas- retai nustelbia patikrintuosius laiku. Užsakomieji kūriniai- tuo labiau, nors šis galėtų būti ta taisyklės išmtimi, kurios norėtųsi.

    Suklusti verčia Kėvišo pavardė. Šis VEKS’o projektas su pasaulinio lygio garsenybėmis turėjo būti derintas prieš kelis metus, taigi- iki krizės, bent jau ne „liesosios karvės“ metais.

    Neabejotina, kad apie simfoninę freską „Lietuviška sakmė“ dar pasiskaitysime ir kitoje šviesoje. Finansinių aferų. Deja.