Gariūnai: tikrosios socialinio teisingumo paieškos

Skaitau pranešimus apie tai, kas vyksta Gariūnuose ir širdis džiaugiasi.

Pagaliau atsirado kažkas, kam pakako drąsos žengti pirmą žingsnį.

Žinau, kad visada buvo ir durnelių, kurie dabar klyks apie smulkaus verslo gniuždymą, laisvos rinkos ribojimą, aiškins, kad turgus – tai geriausia, ką ta laisva rinka sukūrė.

„Laisvosios rinkos“ apologetai vėl aimanuos, kad „valdžia neleidžia žmonėms užsidirbti patiems“ ir „atiminėja  paskutinį duonos kąsnį iš sąžiningai dirbančių verslininkų“, taip neva juos stumdama į darbo biržą.

Niekas iš jų, žinoma, nepasidomės, ką, sumokėję kokius 1500 litų už verslo liudijimą, prekiaujantys Gariūnuose gauna iš valstybės biudžeto per įvairiausias išmokas, kompensacijas, priemokas, nekalbant jau apie sveikatos apsaugos ir švietimo sistemą, kuria tikriausiai naudojasi ir jie patys, ir jų šeimos nariai.

Smagu.

Ir labai dera prie pagrindinės aktualijos – biudžeto svarstymo ir Lietuvos liberalų (???) kalbų apie socialinį teisingumą.

O juk iš tiesų tai didžiausias socialinis teisingumas yra tai, ką šiomis dienomis FNTT ir Mokesčių inspekcija daro Gariūnuose. Gaila, kad taip vėlai, bet gerai, kad nors dabar.

(16 balsų, vidurkis: 4,56 iš 5)
Loading...
  • kirvis

    kuo mazesne konkurencija,tuo didesne kaina galutiniam vartotojui-tai ekonomikos aksioma kiek pamenu.taigi atsikrate smulkiuju prekeiviu stambieji zaidejai gales nesikuklindami pardavinet kinietiska slamsta su 3 ar net 500% antkainiu nes kolkas nuo to juos dalinai sulaikydavo Gariunai.

    • romas

      Atrodo, kad kova ne su smulkiaisiais prekeiviais, o kaip tik su gana stambiais.

    • arturas

      Kodėl Vengrai kelia PVM iki 27 procentų .

  • Kriukas

    kirviui: ekonomikos aksioma galioja ekonomikos, o ne vagysciu is valstybes atveju.

  • Stogas

    Kazin kiek kainuotu vyriskias kirpimas, jei kirpeja moketu ne 1500 lt metams uz patenta ir dar ten kazka, o 1500 i menesi ?

    • suomis

      Tiek kek tau apsimokėtų už tai mokėti.

      • Stogas

        Zemiau dempingo ?

    • Valentinas

      Kirpejai patarciau atostogu vaziuoti ne 24 kartus per metus, o 3 kartus, savo 36 kambariu nama iskeisti y 8 kambariu, pasilikti dar pora atsarginiu namu(kas yra nebutina,bet ka pasakys kiti kirpejai, likus su vienu), o likusius 14 parduoti, pietums dienai skirti ne 350 litu, o 60, pramogoms per menesy ne 18500 lt, o 1500lt, mersus keisti ne kas 3men., o kas du metai, – pritaikius sias ir kitas panasias bet nepaminetas priemones, ziurek ir patentas nebeatrodytu toks neykandamas, o gal net ir kirpimo kaina pavyktu islaikyti tokia pat ar net zemesne.
      Svarbiausia teisingai nusistatyti nesvarbiausiuju islaidu lubas, gerb. Stoge. Jau kas kas, o jus turetumet tai zinoti … :)

      • Stogas

        Valentinai,

        As, aisku, maloniai esu nustebes, kad tiesioginius reisus i Maljorkas, Egiptus ir Turkijas uzpildo kirpejos. Aisku, as girdejes, kad Lietuvos kirpejai tai vieni tai kiti uzima prizines vietas pasaulio , europos cempionatuose. Tada jie tuo verti, ypac atsizvelgiant , kad ant kiekvieno kampo yra po 2 kirpyklas ir 3 grozio salonus!
        Valentinai, as uzdaviau paprasta klausima, kiek tokiu atveju kainuos vyriskas kirpimas ?

        • Valentinas

          Stogas,
          Klausimas nekorektiskas ir blogiausia – nelogiskas, todel negaisim laiko. ok?

          • Stogas

            Valentinai, nebuna kvailu klausimu, buna tik kavaili atsakymai. Sorry….

          • Valentinas

            Stoge,
            Sakai nebuna kvailu klausimu?
            O kodel nebuna kvailu klausimu?
            :))))))))))))))

        • Trakimas

          Vyriškas kirpimas kainuoja 8 litus.

          • Valentinas

            Trakimai,
            Stogas norejo isgirsti 96, bet taikiai siulau neyklimpti y beprasme diskusija.

          • Trakimas

            Vyriška šukuosena gali kainuoti ir dar daugiau ,Valentinai:)

          • Trakimas

            Aš taip įsivaizduoju,kad plaukų šukavimas,garbiniavimas,pešiojimas,karpymas,dažymas ir t.t.,gali kainuoti belenkiek-vyras tu ar nevyras.Su plaukais ant vyro galvos susidoroti gali tik švelnios kirpėjos rankos…:)

          • Valentinas

            Klausima del kirpimo isspresim (tkiuosi net Stogas liktu patenkintas), kai sutarsim, kiek kainuoja kirpimas galvos, ant kurios plauku nerasta. :)

          • Trakimas

            Aš ir sakau:) Lygiai už aštuonis litus,jei galva-plika:)Belieka tik pasvajoti,ką ir už kiek galėtų išdarinėti kirpėja,jei ant galvos būtų plaukų…..

          • Valentinas

            Tu patrakes Trakimas, ne kitaip :)))

          • suomis

            ; )

    • ausra maldeikiene

      Stogui, kazkaip nepastebejau nenusikirpusiu estu ar amerikieciu etc. (visa Europa), kur jokiu verslo liudijimu nera. Siaip jau mokesciai individualiai veiklai (jei ji ne samdomo darbo slepimas po verslo liudijimu, kaip apie 80 proc, atveju yra dabar Lietuvoje) priklauso nuo gautu pajamu. Ir paprastai ivertinus sanaudas ir seimos sudeti salyse su progresine pajamu mokescio sistema sukasi apie nuli.Estijoje bus daugiau nes ten pajamu tarifas 21 proc. (kaip ir pelno…)ir dar reikia moketi specialu 1.4 proc. nedarbo draudimo mokesti. Bet JAV manau didzioji dalis kirpeju moka. zinoma. apie nuli, nors privalo moketi soc. draudima.

      • Stogas

        Ponia Ausra M,

        As uzdaviau paprasta klausima, kiek tokiu atveju kainuos vyriskas kirpimas (Jusu atveju moteriskas). Bet gavau mokestine paskaita. Ir sutinku, kad ten pajamos yra bent is dalies slepiamos. Nors is kur man zinot.

        Jus puikiai zinote Lietuvos realijas, pensininkas uz 200 euru isgyventi matematiskai negali, ypac jei turi net 2 kambariu buta sostineje! Bet ziurekit tokiu yra 1 mln ir zarazos nemirsta ir dar vaikams padeda!

        „Ir paprastai ivertinus sanaudas ir seimos sudeti salyse su progresine pajamu mokescio sistema sukasi apie nuli“ — tai koks skirtumas valstybei , ar jie perkasi patentus ar savo pajams apmokesdina nuliu ?

        Pikciausia , kad pasikvietus santechnika , jis uz 30 min darba net nemirkteledamas pajims 200 lt. Tai daug ar mazai ?

        • prabangius santechnikus kvieciates.

          • Stogas

            Paskaiciuokim- legalus UAB ‘o santechnikas: 200 lt. Vadinasi 21% PVM (42 lt) . Lieka 158 lt. Puse sumos pasiima UAB’as ( sekretorei, direktoriui algos, reklamai, auto, offisui). Lieka 79 lt. Is ju zmogus oficialios algos i „rankas „gaus puse. t.y 39 lt. Is ju 9 lt benzinui. Darome isvadas- santechnikas sugaises 1.5h atvaziavimui/ isvaziavimui (Sostineje) ir 0.5 h darbui i rankas gaus net 30 lt. Prabangi alga uz 2 h sugaisti.

          • Sakau – prabangus santechnikai.

            va, buvo projektelis, dar dabar veikia berods:
            http://www.manomeistras.lt/ikainiai (jei leis, kaip argumenta, linka parodyti.

            ir gaunasi, su atvykimu, pusvalandis – 69?

          • Stogas

            Tu kalbi apie santechnika dirbanciu su patentu. Kuris yra valstybes blogis ir nemoka beveik jokiu mokesciu. . As kalbu apie „geraji “ pavyzdinga santechnika is UAB’o su visais valstybei mokesciais.

          • mano meistras yra UAB’as, mokantis PVM’a :)

          • Stogas

            Tada paskaiciuokim- 69 lt, PWM- 14.50 lt , lieka 54.5 lt. Puse sumos krenta i UAB administravima. Lieka 27.5 . I ranlas (ne patentininkas) tada gaus kazkur puse. t.y. 14 lt.
            Vaziuos savo transportu, kuras5 lt. lieka 9 lt.

            Rezumuojame: 2 h (atvykimas/isvykimas plius 30 min pats darbas) sugaistis, zmogus uzdirbs 9 lt.

            Sorry, yessuz , tai net zemiau minimumo.

            Darau prielaida, tavo UAB yra tik direktorius ir sekretore, kurie samdo patentinnkus santechnikus. Ir plius durina zmones ant laiko.

          • Pastoge

            Skaiciuoji kaip tau patogu. Administravimui skiri puse islaidu, na aisku jei vienam santechnikui tenka direktorius, sekrotore ir ofisas centre, tai gal visai realu. Mokesciams ir beveik puse nupjauni, nors maksimaliai, jei neklystu, daugiau 42% nuo darbo vietos kainos niekas nemoka. Bent transportui daug islaidu neskyrei, bet jei galvotum iki galo, darbdavys, saziningai puse santechniko pajamu atimantis, geriau kura kompensuotu ir nurasytu i sanaudas kad nereiktu uz ji sodros pan. moket. Vis del to isradingiausias su keliones laiku buvai. Visu pirma niekas neliepia, greiciau tai visiskas idiotizmas, is kiekvieno kliento i ofisa ar namo per visa miesta pirmyn atgal vazinet, o ir 45 minuciu kelia i viena puse (net kalbant apie vilniu) sunku butu rast. Nekalbu apie pika.
            Darai prielaida kad imone samdo patentininkus, o skaiciuoji kaip darbo santykius?:D

        • Stogas

          Pastoge,

          As skaiciuoju kiek liks zmogui i rankas, jei jis dirba „pilname saziningame “ UAB’e. Ir jei jam lieka labai mazai, darau prielaida, kad jie vengia moket mokescius. Ir kai suskaiciuoju kiek Yesuzz siulo santechniko kaina is reklaminuo puslapio, tvirtinu, kad uz tokius pinigus dirba tik lodariai, t.y gudrociai su patentu.

          Neisivaizduoju jokios kontoros be direktoriaus, sekretores ir reklamos su offisu. Nebett kokie halturscikai. Ryte pajunge katila vakare nubego i laikrasti paduot reklama.

          Sorry, uz smulkius buhalterinius netikslumus, nuo darbo vietos kainos zmogus gaus i rankas 42 % maziau (bet arti 50%, kaip teigiau as)
          Dabar zinau, kad piko metu santechniko nelauk. O del kelioniu laiku, galim atlikt matavimus, su salyga, kad nepazeidinesim keliu eismo taisykliu ir uz vairo sedes ne Vetelis.

  • Jei kam nors atrodo kad gariūnai išlaiko visoj Lietuvoj kainas „žemam“ lygmeny, tai laikas truputuką prasimerkti, ką? Nors truputį

    • kirvis

      kada paskutini karta buvai Gariunuose?as buvau vasara,kadangi perejes per visus akropolius panoramas ir kitas prekybvietes sortu pigiau nei 100Lt neradau,nusprendziau nulekt i garus.ten visas turgus uzverstas panasios kokybes sortu,tik gerokai pigesniu,nusipirkau uz 60 kurie buvo vieni is brangiausiu.taip kad nepasakok man apie kainu lygius.o jei neliks smulkiu prekeiviu tai esu istikines kad pigiausi sortai kainuos ne 100 o 150Lt.

      • Jurkis

        Tai tau reikėjo pralėkti ne per akropolius ir panoramas, o per tas pardes, kuriose yra stikliniai „lariokai“, tikrai juose būtum radęs šortų už 60 lt. Žinau, nes pats tokiose skylėse perku džinsus kasdieniam nešiojimui. Ir jie kainuoja 45-60 lt.
        „sumokėję kokius 1500 litų už verslo liudijimą, prekiaujantys Gariūnuose gauna iš valstybės biudžeto“. Nieko.Nieko be to, kas prikauso. Mano žmona už, berods, 740 lt metams patentą (dar kas mėnesį sumoka PSD (anadien nešė sysiuką tyrimams – indelį teko pačiai pirktis, gerai, kad apsilankymas bent nemokami), Sodrai)nieko negauna papildomai iš valstybės.Dirba 12-14 val per parą be išeiginių (tiesa, kartais aš pavaduoju). Ačiū dievui, kad dirba savo mėgiamą darbą pati sau (turi nediduką hostelį). Patikėkite, milijonų neuždirba, žiemą teks mokėti nuomą ir kitus mokesčius iš to, ką vasarą užkalė.
        Aš nelabai supantu,kodėl visi mano, kad jei jau patentininkas – tai sukčius, tinginys ir nieko neveikia.

        • Gintautas

          Bet, gerbiamasis, Jūsų žmona juk ne iš tų, pas kuriuos šiandien kratas darė? Nes pas anuos cash’as seifuose netilpo.
          Beje, niekas nesako, kad visi patentininkai yra sukčiai – tik tie, kurie statusą naudoja tam, kad išvengtų mokesčių.

        • ausra maldeikiene

          jurki, o kiek samdomu darbuotoju su verslo liudijimu turi jusu zmona?

          • nerijus

            Verslo liudijimai uždrausti?..Jų įsigijimas ribojamas?..
            NE!..
            Tai kam tos rašliavos? Juk įstatymai nepažeidžiami?..

          • romas

            nerijau, samdomi darbuotojai negali dirbti pagal verslo liudijimą. Tai pažeidžia įstatymus.

          • nerijus

            romai

            Tai kur problema:
            darbuotojas ar įstatymų sergėtojai?..

          • nerijus

            romai

            Įstatymo straipsnį, jei galima?..

          • egriseus

            nerijau: ATPK 41-3 straipsnis; DK 98 str.; GPMĮ.

          • nerijus

            egriseus

            Dėkoju.
            Žinoma, aš laukiau kol romas pagrįs savo teiginius. Nesulaukiau.

          • nerijus

            Žiūrim- ką turim:

            „Nelegalus darbas –

            užtraukia baudą darbdaviams ar jų įgaliotiems asmenims už kiekvieną nelegaliai dirbantį asmenį nuo trijų tūkstančių iki dešimties tūkstančių litų.

            Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytą pažeidimą, –

            užtraukia baudą darbdaviams ar jų įgaliotiems asmenims už kiekvieną nelegaliai dirbantį asmenį nuo dešimties tūkstančių iki dvidešimties tūkstančių litų.“

            Žiūrime, kas yra „nelegalus darbas“

            „98 straipsnis. Nelegalus darbas

            1. Nelegaliu darbu laikomas darbas:

            1) esant šio Kodekso 93 straipsnyje nustatytiems darbo sutarties požymiams, dirbamas nesudarius darbo sutarties ar teisės aktų nustatyta tvarka nepranešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniam skyriui apie asmenų priėmimą į darbą;

            KEISTA:

            2009 07 22 įstatymu Nr. XI-394 (nuo 2009 08 01)

            (Žin., 2009, Nr. 91-3925)

            2) dirbamas užsienio valstybių piliečių ir asmenų be pilietybės, nesilaikant jiems norminių teisės aktų nustatytos įsidarbinimo tvarkos.

            2. NETEKO GALIOS:

            2006 11 21 įstatymu Nr. X-913 (nuo 2006 12 05)

            (Žin., 2006, Nr. 132-4989)

            3. Darbdaviai ar jų įgalioti asmenys, leidę dirbti nelegalų darbą, atsako įstatymų nustatyta tvarka.“

            Ir?..

            Žiūrime toliau:

            http://moku.lt/darbai/moku.lt_verslo_liudijimas

            „Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas numato, kad fiziniai asmenys turi teisę verstis ūkine komercine veikla ir neįsteigę įmonės. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas tokią veiklą apibrėžia kaip individualią, kuria versdamasis fizinis asmuo (gyventojas) siekia gauti pajamų ar kitokios ekonominės naudos. “

            Kur pažeidimai, ponai?..
            Jei būtų pažeistas bent vienas paminėtas įstatymas, tai nei vienas asmuo senų- seniausiai nedirbtų su verslo liudijimais. Kol kas- viskas teisėta? Ar ne?..

          • nerijus

            p.s. „Verslo liudijimus išduoda apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos miesto (rajono) skyrius.“
            Ne šaraškinų, gi, kontora juos išduoda ir ne romas ar egriseus, ar maleikienė?..

          • nerijus

            Dabar klausimas:

            Ar reikia laikytis LR įstatymų ar ne?

            LRK

            7 straipsnis

            Negalioja joks įstatymas ar kitas aktas priešingas Konstitucijai.
            Galioja tik paskelbti įstatymai.
            Įstatymo nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės.

          • egriseus

            Šiaip jau atleiski, p. nerijau, bet nelabai suvoki ką teigi ir ko klausi. Yra tokie elementarūs dalykai, kaip vertimasis komercine veikla ir kaip po komercine veikla slepiami darbo santykiai. Juokingiausia, kad kiek primityvoku budu, skelbi Laisvosios rinkos instituto ideologiją.

          • nerijus

            egriseus

            Jei tai būtų nusikaltimas, tai „VMI“ NEIŠDAVINĖTŲ TŲ VERSLO LIUDIJIMŲ. Negi, VMI, dirba tik moliai ir priemoliai?..

            Prie ko čia ta- pasileidusios rinkos atstovybė?..

            „…elementarūs dalykai, kaip vertimasis komercine veikla ir kaip po komercine veikla slepiami darbo santykiai.“

            Yra atskiras, šiam reikalui, straipsnis?..

          • Auksinis kardas

            nerijau, turbūt visa painiava tamstos galvoje dėl to, kad neužtikai tokio Darbo sutarties įstatymo. Jis nurodo, kaip turi būti sutvarkyti santykiai tarp darbdavio ir darbuotojo (vienas prie vieno) – tai yra kai fizinis asmuo iš esmės atlieka vieno juridinio asmens pavedimus, tokie santykiai prilyginami darbo santykiams, nes tokie yra savo esme.

            Jei fizinis asmuo vykdytų individualią veiklą rinkai, tai yra įvairiems užsakovams – atsirastų kitokie savo esme santykiai, kuriuose fizinis asmuo nėra saistomas su vieninteliu darbdaviu, taigi ir darbo santykių reikalavimai taptų netinkami, net neįmanomi tenkinti. Pagalvok apie tai :-D

          • Auksinis Karde,

            Kam tu tiek varginiesi? :) Beje, darbo sutarties įstatymas negalioja jau 8 metus..

          • Auksinis kardas

            Palikau jį kadaise tvarkingai galiojantį :-DDD

            Tiesa, nuo to laiko samdinio duonos nei dalinu, nei ieškau. Tai dabar, žiūriu, viskas pertvarkyta į Darbo kodeksą – bet, kiek matau iš taikymo, esmė lieka tokia, kaip ir nusakiau.

            Kodėl varginuos? Ne tam, kad teisininkai neturėtų darbo, bet tam, kad kiekvienas samdinys (taip pat nerijus), esamas ar būsimas darbdavys galėtų susipažinti su tuo, kaip nusakomi labai svarbus ekonominiai santykiai. Žmogus kilnoja įstatymus ir nesupranta kas prie ko – turime padėti. Bet niekas neverčia.

          • Auksinis kardas

            nerijau, tai beveik neblogai viską pasikėlei, kaip pačiam ir buvo nurodyta, tik svarbiausių galų nesujungei – DK 98 straipsnis nurodo, kad darbas bus nelegalus, jei jis atitiks darbo sutarties (t.y susitarimo dėl darbo) požymius, išvardintus 93 straipsnyje, bet nebus dokumentuotas darbo sutartimi (dokumentu) ir pranešimu SoDrai.

            „93 straipsnis. Darbo sutarties sąvoka

            Darbo sutartis yra darbuotojo ir darbdavio susitarimas, kuriuo darbuotojas įsipareigoja dirbti tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbą arba eiti tam tikras pareigas paklusdamas darbovietėje nustatytai darbo tvarkai, o darbdavys įsipareigoja suteikti darbuotojui sutartyje nustatytą darbą, mokėti darbuotojui sulygtą darbo užmokestį ir užtikrinti darbo sąlygas, nustatytas darbo įstatymuose, kituose norminiuose teisės aktuose, kolektyvinėje sutartyje ir šalių susitarimu.“

            Taigi, jei žmogus su išsiimtu verslo liudijimu iš tikro gauna darbą ir atlyginimą bei nurodymus kaip kur ir kiek ilgai dirbti iš kito ūkinio vieneto, tai jis anaiptol nesiverčia individualia veikla, pripažintinas tikrovėje samdomu.

            Čia, aišku, yra slidumo – praktiškai, galiu teikti paslaugas klientui pakankamai griežtai nurodytomis sąlygomis, kai skirtumas nuo samdomo darbuotojo neryškus, tačiau vertinant esmę, galima rasti akivaizdžių skirtumų – tarkime, nenustatomas būtinas dirbti laikas, ar yra daugiau klientų, kuriems dirbu, taigi veikiu paslaugos rinkoje, ir pan. Bet čia pasitaiko kazusų – esu girdėjęs panašių istorijų iš JAV, kad specialistas, atlikęs paslaugas, bylinėjasi po kurio laiko pripažintas mokesčių inspekcijos veikusiu samdomo darbuotojo vaidmenyje, atitinkamai nustatytos mokestinės nepriemokos ir baudos. Taigi, erdvės nesusipratimams tikrai pasitaiko net ir išvystytos rinkos ekonomikos šalyse.

          • nerijus

            Tomai, pats žinai savo vietą. Dvasininkais, dažniausiai, vadinami religinės bendruomenės atstovai, o ne teisininkai. Žinoma, gyvename XXI a. ir jau pradeda niekas nestebinti. Net ir tai, kad teisė tampa religine bendruomene, o teisininkai- dvasininkais.

            A.k.
            Dėkoju, kad gaištate savo laiką.

            DK labiau naudojamas tada, kai reikia atleisti darbuotoją. Reiškia, kad DK labiau reikalingas darbdaviui, o ne samdiniui? Norėtųsi, kad taip nebūtų, bet realybė yra visai kitokia.

            Čia, kaip ir tame anekdote apie hipokrato priesaiką, kai ligonis skundžiasi, o gydytojas nenori gydyti paciento:

            – Juk ne tau daviau tą priesaiką?!.

            Taip ir su DK.

          • Auksinis kardas

            nerijau, apie teiginius kada dažniau naudojamas DK nieko negaliu pasakyti. Ko gero ir pats – tik asmeninių įspūdžių lygmenyje. Šiaip jau DK, kaip ir anksčiau buvęs atitikmuo – Darbo sutarties įstatymas, nusako darbo santykius nuo pradžios iki pabaigos, kaip jie tvarkytini ir suprastini. Kažkokios dalies naudojimo dažnis neturi jokios įtakos įstatymo prasmei. Tiesa, priimant į darbą, retas ieško kaip tie santykiai bus sutvarkyti, o štai susikaupus nesutarimams – ieškoti tenka, kad žinoti kiek esi teisus ir ko gali tikėtis. Dalykas, kaip matome, svarbus.

  • Kirpėjas

    Vyriškas kirpimas kainuotų tiek, kiek už jį mokės klientas.

    • Trakimas

      Klientas mokės tiek ,kiek paprašys monopolininkas.Tai aksioma.Klientas dar gali nesikirpti,tačiau nepirkti duonos,šilumos, el. energijos ar elementariausių drabužių-negali.Todėl sužlugdžius kad ir nelabai sąžiningus smulkiuosius,kainos kils neabejotinai,daugybė žmonių ateis soc. pašalpų,o svarbiausia-nutrūks produktų mainai,kurie turi piniginę išraišką.BVP neabejotinsai kris,nes bedarbis Gariūnų prekeivis tuoj pat ims mažiau vartoti „oficioze“-maximoje.

      • ausra maldeikiene

        Trakimai, bus dar baisiau, nei rasote. Saule uzsimerks ir Lietuva apsups nekirpta sviesa. Beje. mano kirpeja pries kokius metus man atskleide savo buhalterija. Dirbdama labai gerai ir daug, bet nebrangioje kirpykloje, ji uzdirba apie 4000 Lt per menesi Verslo liudijimas jos zodziais kainuoja nedaug, bet kas menesi reikia atiduoti apie 1000 Lt kirpyklos savininkei, Anoji kas menesi is pas ja dibanciu apie 10 moteru uz leidima kirpti jos patalpose susirenka ne taip ir mazai, net ivertinus jos sanaudas patalpoms gana kuklioms. Tiesa, tu 10 tukst. ji nerodo, kaip pajamu.

        • Nida

          Ir tokiai teisuolei Aušrai tinka tokia kirpėja, kuri slepia pajamas. Nes tai JOS kirpėja

          • Arturas

            Kirpėja nieko neslepia – ji patentininkė. Jūs nieko nesupratote…

        • Arturas

          Standartinis variantas. Na, va dar pvz.:

          http://www.returta.lt/lt/apie_mus

          Viena stambiausių nekilnojamo turto įmonių Klaipėdos regione. Deja, bet tokios įmonės gamtoje nėra. Pats Manfridas Judickas – patentininkas, visi kiti darbuotojai – irgi. Tiesiog, visiškai atsitiktinai, susirinko į tas pačias patalpas, su nuosavais kompiuteriais, klientais ir t.t. Ir jokių tau mokesčių, pinigų srautų kontrolių, ar kitokių „trukdymų verslui“.

          Nors iš kitos pusės, kokia Čilija su savo ketvirčiu etato už minimumą (200Lt) dirbančiais samdomais darbuotojais – ne ką geresnis variantas.

        • Trakimas

          O ar gali būti „dar baisiau“?Kubilizmo laikotarpiu šalį paliko keli šimtai tūkstančių darbingų žmonių,dar ir dabar be darbo yra du šimtai tūkstančių žmonių.Pensininkai badauja ir dar smarkiau badaus,nes artėja šildymo sezonas.

          • Trakimas

            Gerb.Aušra,atsakykite ,prašau-Lietuvoje vyksta karas?Lietuvą nusiaubė žemės drebėjimas ar cunamis?Gal taifūnas sugriovė Lietuvą?Ne gi…:)Tai Kubilius su kvailių būreliu per tris naktis tiek pridirbo,kad vis viena po poros metų belieka tik maldauti TVF pagalbos…:)

        • Stogas

          Ausra Maldeikiene,
          ————————————
          Jusu kirpeja (arba Jus pajuokavot) esate melagiai. Del salono savininkes yra panasiai,bet irgi dalis melo.

          „Nebrangioje kirpykloje “ kirpejos pajamos 4000 lt irankas. Melas. Pasigyre . Bet cia is pedofilijos bylos pradedancios kirpejos uzdarbis.
          Isduosiu:
          „Nebrangioje kirpykloje“ nuomuos vieta kainuoja kazkur 300-600 lt. Tipo daugiabuciuose ir panasiai…
          „Grozio salonuose“ pobrangesnes- 700-1000 lt. Tipo prekybcentruose. O dar tiksliau kirpeja nuo gautu pajamu gauna i rankas 40-50% sumos. Kaip standartas. O kedes nuomuoja tik tiems kirpejams, kuriuos noriu pritraukti del vardo.
          Prabangiose- ten aibe niuansu ir sutarimu, neviesinsiu.
          Grizkim prie pajamu: nebrangioje kirpykloje vyr kirpimas kainuoja 15 lt. Taip? 8h darbo laikas 20 darbo dienu. Per 8 h nukirpti galima (esant klientams) 11 vyru. Sumuojam pajamas- 3300 lt. Minus kedes kaina, irankiu amortizacija. Meluoja kazkas!!! Is kur tie 4000 lt i rankas?

          Galit primest dabar su moteriskais kirpimais, savarankiskai.

          G. salono savininkas uzdirba pagrinde is prekiu pardavimo. Kedes mokesci vos pakanka sumoket nuomai patalpai, elektrai. Plius ant jo galvos mokesciai , nuoma, elektra, valytoja, sekretore, direktore, reklama, iranga, gaisrininkai, VMI.

          Parodykit man kirpykla turincia 10 kirpeju. Deja, siais laikasi surast 10 geru kirpeju, oi kokia prabanga… :) Bet cia biznio subtilybes.

          • dzyvai

            Stogai, Kaune ~pigiausias/vidutinis moters kirpimas ~30 Lt. Manau, Vilniuj daugiau. Taigi, įsistatykite į savo lygtį.
            O kas čia meluoja, ir dar taip kategoriškai prasivardžiuoja, reiktų dar kartais ir į veidrodį pasižiūrėti.

          • Stogas

            Dzyvai,

            Vat kas yra su moterimis, jos nenukirpsi per 35 min ir ju nesusirenka ,10 kedziu salone, kiekvienai (-am) po 11 galvu i diena. :) :) Beja, moteris myli ausimis, tai 20-30% laiko uzima kalbos :) Kad ir apie pajamas….

    • Stogas

      Klientas mokes tiek kiek tas kirpimas kainuos… arba nebus kam ji kirpti

      • suomis

        Arba nebus ką kirpti.

        • Stogas

          Bet batonas , duona ir sosyskos pabrango 2x , o marketaviciu krautuves kaip pilnos taip pilnos…

  • Marius

    Gerai. Senai, dar prieš 15 metų reikėjo šitą juodųjų pinigų, padirbinių platinimo, apskritai šešėlinės ekonomikos skylę uždaryti. man tik truputį keista, kad tai tai vyksta Kubiliaus laikais. Pamenu, kaip prieš rinkimus Kubilius su Adomėnu lankėsi Gariūnuose na ir kad gyrė, kad gyrė Gariūnus. Kita vertus žmogus mokosi, geriau vėliau negu niekad…

  • Justas

    Ponas Artūrai ,
    teisybės dėlei (būkim biedni bet teisingi:) galėjote paminėti , kad valstybinės svarbos strateginiu objektu Gariūnų „Verslo parkas“ buvo paskelbtas socdemų ir „darbiečių“ pastangomis , kad būtent jie yra didžiausi šio „projekto“ rėmėjai ir finansinės paramos iš jo gavėjai .
    Kad būtent liberalai buvo kategoriški šios nesąmonės oponentai .
    Jūsų neapykanta liberalams kartais sukelia šypseną :)

    • ausra maldeikiene

      justai, siaip tai buvo Paulausko nuopelnas, jei tai nuopelnas. Cia nerandu kabuciu – kazkaip blogai sudeliota klaviatura Stambulo viesbutyje atleiskite uz klaidas ir zenkleliu stygiu

      • Fredis*

        Šauksmas ir laiškai šaliai iš tremties?
        Išgirdome, ponia Mokytoja, ir priesakus vykdysime!
        FNTT dabar turėtų patikrinti kirpyklų skaidrumą.

      • Nida

        Deja, AMB (gerai apmenu) aršiai gynė tą Gariūnų statusą.

      • Justas

        Ir vėl : „būkim biedni , bet teisingi“ , nuopelnų svetimų nepripaišykim
        Svetimų nuodėmių irgi .
        Lietuvos Respublikos Vyriausybė
        nutarimas
        DĖL VALSTYBINĖS SVARBOS PROJEKTO

        2005 m. liepos 21 d. Nr. 808
        Vilnius
        Laikydama smulkų ir vidutinį verslą valstybės ekonomikos pagrindu ir siekdama sudaryti kuo palankesnę šio verslo įmonių plėtrai aplinką, taip pat vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2127; 2003, Nr. 69-3119; 2004, Nr. 124-4487) 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
        1. Pripažinti valstybinės svarbos projektu ekonominį projektą „Paslaugų smulkiam ir vidutiniam verslui parkas „Gariūnai“ …lia-lia-lia
        Finansų ministras,pavaduojantis Ministrą Pirmininką Zigmantas Balčytis
        Ūkio ministras Kęstutis Daukšys
        Atrodytų prie ko čia liberalai , laisva rinka ?
        Žinoma , tai , kad Šablinskas buvo , yra ir bus Paulausko … satelitas tai niekas neginčija .
        Bet parašai po dokumentu irgi kažką reiškia ?

  • bang

    „Kiek mes žinome, tai (kratos – DELFI) yra dėl palyginamųjų kainų, kurias turi tik Lietuva. Mūsų muitinė, skaičiuodama muitą remiasi šiomis kainomis, o mūsų smulkieji verslininkai ir kiti tiekėjai veža per kitas Europos Sąjungos muitines, kurios visai liberaliai žiūri į šiuos dalykus. Kinai kai kurių prekių išvežimą dėl rinkos perkrovimo netgi dotuoja“

    Ar tik nebus akcija dėl to, kad prekeivos „dėjo“ ant visų tų, kurie tokius muito „teisingus mokesčius“ sugalvojo ir palaimino. Gali būti, jog kažkuriuo momentu jie pamanė, kad buvo durni, nes iki šiol galvojo, kad sąžiningai mokėti mokesčius yra garbinga ir teisinga. Nuo tol jie naudojosi visomis įstatymų suteikiamomis galimybėmis išvengti visų įmanomų mokesčių (nors gal ir nesiiūlė to kitiems). Nes nebenorėjo būti durnesni už tuos, kurie tai nuolat daro. Taip nutarė daryti iki tol, kol Lietuvoje į valdžią ateis politikai, kuriems „teisingi mokesčiai“ nebus tik populistinis šūkis :)

    • Auksinis kardas

      Įstatymai nesuteikia galimybių klastoti dokumentus :-)

      Įstatymai neklausia nuomonės apie mokesčių teisingumą :-)

      • Trakimas

        Kai „įstatymus“ konservatoriai priiminėja naktimis,labai skubėdami,kad tik įtiktų užsakovams(maximai?),tuomet „įstatymų“ viršenybė prieš sveiką protą tampa tikrai abejotina:)

        • AreDirvaTraktoriukas

          Palaukit, palaukit, o tai kam konservatoriai turi atstovaut? Paprastiems darbininkams?

          • Valentinas

            Paprastiems darbininkams atstovauja alkoholio skyrius maximoje.O konservatoriai atstovauja laisvo oro judejima. Kai oras juda is desines, konservatoriai juda kairen ir atvirksciai. Buna, kai oras nejuda, ygauna tam tikra kvapa. Tada konservatoriai drausmingai slovina savanorius, maziau bendrauja su spauda, o ju „einsteinas“ nuraudes sypsos, – „yra kaip yra“, ir po to padaro genialia isvada,- „bus kaip bus“. Matyt tokie jau tie fizikos desniai Lietuvoje.

  • Valentinas

    Visa tai yra gerai. Tačiau vis dar nevykdomas pagrindinis Artūro Račo priesakas teisėsaugai – KORUPCIJA GEDIMINO PROSPEKTE.

    • Valentinas

      Justas padare grazu pastebejima tamstai. Kodel tamstos paties nelanko tokios mintys…? Kokiu ten sugebejimu, minejot, reikia? ;)

  • Justas

    Valentinai , o Jūs nepagalvojate , kad Gariūnų „nacionalinis strateginis objektas“ nebūtų įmanomas be solidžios Gedimino prospekto , Radvilaitės gatvės ir kitų miesto … vietovių „stogo“ ?

    • Valentinas

      Justai,
      Ką tuo nori pasakyti? Tai, kad FNTT ėmėsi Gariūnų iš tikro reiškia, kad ji ėmėsi Gedimino prospekto?

      • Valentinas

        Kad toks nesupratingas, Valentinai, bala tave zino.
        Kad FNTT imtusi gariunu, tam greiciausiai reikejo gedimino prospekto palaiminimo. Bent jau taip iki siol Lietuvoje buvo. Bent jau as taip supratau Justa.
        Kodel pats nori perversti Justo zodzius (esaa fntt emesi gedimino prospekto)? Kokiu cia keslu turi, a?

  • Eduardas

    Neseniai du „dešinieji“ įsivėlė į sekso skandalus. Ar tai buvo „kairiųjų“ priešrinkiminė akcija, siekiant sumenkinti „dešiniųjų“ autoritetą? Gali būti.
    Dabar vykdoma Gariūnų „valymo“ akcija, kurios pasekoje „kairieji“ gali netekti didelės savo rinkiminio biudžeto dalies. Gal tai yra „dešiniųjų“ atsakas?
    …O gal man metas rašyti detektyvus:)

  • Rūta

    Labai stipriai nedžiūgaučiau, nes ši akcija yra tik pasakyta „A“, o pasekmės gali būti tyliai numuilintos.

    • nerijus

      Iš didelio „A“- gausis nemažas -a -a -a…
      Politinis kerštas?..Taip, labai tikėtinas variantas :)

  • jau matau kaip sorokiene pringsta :D

    • Auksinis kardas

      Kodėl Sorokienė turi springti dėl vagių, sukčių? Kaip tokį savo matymą grindžiate? Tuo, kad verslas būtinai yra vagystė ir sukčiavimas? Kieno iš tikro problema toks įsitikinimas?

      • ausra maldeikiene

        kaip rodo apklausos, daugelis Lietuvos verslininku tikrai mano, kad verslas nera doras uzsiemimas. Panasiai Lietuvos verslo etines savybes traktuoja ir Pasaulinis konkurencingumo reitingas, kur uz sita rodikli Lietuva, sisip jau esant 44 pozicijoje, turi gerokai zemezne apie 70 vieta is 142 saliu. O tai reiskai,kad eitnis verslo silpnumas stumia Lietuva zemyn.

        • Auksinis kardas

          „kaip rodo apklausos, daugelis Lietuvos verslininku tikrai mano, kad verslas nera doras uzsiemimas“ – ar jie neturi omenyje pirmiausiai būtinybės įsipaišyti į korumpuotų ASMENŲ valstybei primestus papročius?

          „…tai reiskai,kad eitnis verslo silpnumas stumia Lietuva zemyn“ – o tai nereiškia, kad viešoji opinija, kad verslas yra nesąžiningų žmonių nesąžininga veikla stumia žemyn dar labiau? Taip, yra noro optimizuoti mokestinę naštą – normalu. Taip, yra godumui užleistų pozicijų, kurios randa progos pasireikšti bjauresnėmis, nei pakaktų, formomis. Bet kelias lauk yra VIENAS: dauginti labiau etiško verslo, naikinti terpę neetiškam verslui iš valstybės pusės (su viešaisiais pirkimais dirbama dabar nemenkai, ar ne?), šviesti viešuomenę, kad etiškas verslas įmanomas, ir jis itin pageidautinas, padaryti verslą priimtinu ir prieinamu daugeliui – pradedant nuo smulkiausių formų. Be šito anei gerovės, anei biudžetinio sektoriaus klestėjimo ne-si-ti-kė-kim.

      • Grindziu tuo, kad anot p. Sorokienes, tarp turgaus prekeiviu (neskirstant i didmeninikus ar mazmenininkus, vagiu ir sukciu niekada nebuvo, nera ir nebus.

        • Auksinis kardas

          Kur ji šitaip teigė?

          • praktiskai ks antrame savo pasisakyme.

          • Auksinis kardas

            Jei būtų taip, turėtų būti nesunku rasti, bet kol kas vyksta priešingai?

          • Net neieskau..
            lendam i google
            Vedam teksta: sorokiene turgaus prekeiviai neapgaudineja
            4 linkas nuo virsaus (verslas delfi)
            Einame i straipsni.
            Straipsnio Citata:

            Vyriausybė būtinybę turgavietėse įvesti kasos aparatus motyvuoja noru prekyba maisto produktais padaryti skaidrią. Teigiama, kad dabar ten „šešėlyje“ sukasi dideli pinigai, nes prekeiviai nerodo tikrosios apyvartos.

            Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos vadovė Zita Sorokienė tai neigia. Pasak jos, turgaus prekeiviai įvairių institucijų yra gana griežtai kontroliuojami.

            cia net nepradejus ieskoti…

        • Nida

          Taip pat prieš kasaos apartų įdiegimą stojo socdemas Butkevčius. Šaukė, kadžlugdomas smulkusis verslas.

  • stellar penny bun

    Gariūnai nieko bendro su laisvąja rinka neturi. Tai puikus Crony Capitalism pavyzdys, kai kelių Lietuvos partijų šulai suteikė išskirtines sąlygas atskirai grupei žmonių užsiimti prekybos verslu. Juokingiausia, kad šios partijos skelbęsi atstovaujančios paprastų darbininkų interesus.
    Gariūnai buvo ir iki šiol yra Lietuvos ekonomikos juodoji skylė, kuri negrįžtamai įsiurbia į save nemąžą kiekį neapskaitytų piniginių lėšų ir taip nuskurdindama ir taip menką Lietuvos biudžetą. Nejuokinga yra tai, kad nei vienos politinės partijos viršūnėlės neįvardija tai kaip esant problemai, ir todėl tikėtis esminių pokyčių nepriklausomoje prekybos zonoje būtų naivu.

    • Nida

      Dažniua klausyk Majausko, jis jau senokai Gariūnus taip vadino.

  • Ogis@Co

    Reikia skirt turgaus prekeivius ir turgaus didmena. Tai 2 visiskai skirtingi pasauliai.
    Vieni yra tiesiog smulkus prekeiviai. Smulkiai pasukciaujantys, kaip daugelis Lietuvoj.
    Kiti yra stamboki didmenininkai, dazniausiai ir su platintoju tinklu, tik be uab, pvm, gpm, sodros ir t.t. Stai jie ir kelia problemu valstybei… tik bijau, kad baigsis kaip su olandu atrakcionais – pazeidimai akivaizdus, bet bausti niekas nesiima.
    Juk sunku patiketi, kad tokie prekybos mastai metu metais galetu vykti be papirkinejimo…

  • tata

    Turgus yra skirtas parduoti savo pagamintus gaminius arba nebereikalingus daiktus. Patentai gali buti tik kazkoki amata turintiems zmonems, patentas prekybai yra nesusipratimas.
    Man patinka kirvio komentarai, kur jis irodineja, kad Gariunuose pigiau ir del to mums visiems turetu buti geriau. Zmogau, dar pigiau nei Gariunuose gali apsipirkti is paprasciausio vagies, ka tik apsvarinusio koki nors buta.
    Kokios problemos Gariunu prekeiviui iregistruoti imone, pasistatyti kasos aparata uzsideti savo 50% antkaini, PRIDETI 21% PVM ir …. toliau sekmingai prekiauti. kaip visi normalus prekybininkai.

    • Trakimas

      Taip.Juk iš PVM gyvena Kubilius ir kiti ponai:)

      • Trakimai – tu pats irgi is PVM gyveni. bet matyt per kvailas ta suprasti.

      • Trakimas

        Aš gyvenu ne iš PVM,o iš savo sukuriamos pridėtinės vertės.Dalį šios vertės kaip mokestį pasiima Kubiliaus gauja ir iš to gyvena.

        • Kvailys ir lieka kvailiu.

          • Trakimas

            Net Tamsta jau pamatėte ,kas yra Kubilius?:)

          • Nea, pamatem kas esate Jus…

  • Šamanas

    Lauksim seimo langų daužymo.

  • leols

    Reiktų plačiau pasigalvoti.Gryni pinigai, dideli kiekiai, neapskaitoje. Panaudojami ir atkatams ir kyšiams. Kodėl kirsti šaką ant kurios sėdi? Klaida ar kažkas nepasidalinta?

    • Auksinis kardas

      Aš kartais nebesuprantu – žmonės rimtai mato savo valstybę kaip išvien legaliai korumpuotą? Kas čia per šlamštas aplinkui, kad tikėdamasis tiesiog kažko normalaus, paprasčiausio susitvarkymo, turi jaustis kaip ufonautas? Ar suvokiate, kad būtent jums priimtinos normos ir yra labiausiai visa ką lemiančios? Kad godumo ir kreivumo kokteilis kliuksi kiekviename tokiame „realiste“?

  • Ignas

    Seniai laikas. Išsivysčiusiose šalyse tokių Gariūnų tikrai nėra.

  • Trakimas

    “ Išsivysčiusiose šalyse tokių Gariūnų tikrai nėra.“Labai taikliai.:)Mes esame treti nuo galo ES,todėl Gariūnai mums labai reikalingi:)

    • ausra maldeikiene

      Trakimai, o gal mes treti nuo galo, kad turime gariunus ir musu ekonomika pastatyta ant gariunu pamatu?

      • Trakimas

        Mes treti nuo galo dėl Kubiliaus „naktinių sapnų“.

        • mes treti nuo galo del tokiu kaip tu supratimo, kad tiek simonyte, tiek kubilius, pinigus nukabina nuo medzio ir sumoka pensijas, o visus mokescius vmi perveda jiems tiesiai i kisene.

          • Trakimas

            Pinigus Šimonytė su Kubilium pavagia iš pensininkų ir išmėto bei išdalina dvaro klapčiukams,kad šie savo „asistentes“pavežiotų po Zelandijas Naujas:)

          • Jo, o lietuvoje kelius ir kolukius sugriove Landzbergis. Pats maciau – nakti su pneumatiniu plaktuku kala, o dienomis is fermu sienas po plyta nurankioja…

      • Trakimas

        Ponia „ausra maldeikiene“,kažką naikindami ,tikrai nieko nesukursime.Naikinimo pasekmė yra griuvėsiai-niekas daugiau.Landsbergis tikriausiai manė,kad sugriovęs kolūkius,nuties greitkelius į „kubilizmą“:)?Kubilius ,sugriovęs Gariūnus,atlaisvins teritoriją technologijų parkams:)?Ne ,ponia ausra maldeikiene.Šita gauja,pasivadinusi „konservatoriais,moka tik griauti,žudyti,atimti ar apkarpyti.Iš to jau seniai gavosi šnipštas.Beliko kreiptis į TVF :)))).

        • Valentinas

          Noredamas padaryti didely komplimenta konservatoriams pasakysiu, kad jie yra vidutinio lygio vadybininku samburis be aiskios strategijos ir verslo plano. Dirba taip, kaip gaunasi, o tiksliau,-kaip jiems suvadovauja bagota ranka is po seselio. Ir ne visada todel, kad ta ranka juos seria, bet todel, kad ranka ta valdoma ne vidutinioku vadybininku …

          • suomis

            Valentinai. Tai bene geriausias konservatorių apibūdinimas, kada nors pasakytas apie juos.

          • Valentinas

            Aciu Suomi, jeigu anie nezalotu Lietuvos savo eksperimentais-nemoksiskumu-yrakaipyra-buskaipbus, galeciau netgi didziuotis tokiu komplimentu ;)

          • vietinis

            tik gaila, kad geresnes nei sita valdzia (kad ir kokia ji prasta), deja, dar nebuvo

          • Valentinas

            Geriausia is blogiausiu.
            tik tiek esam verti?

        • Gintautas

          Trakimai, mano kuklia nuomone, sutaupytumėte sau ir kitiems daug laiko, jei ne kaskart iš naujo lietumėte savo neapykantą Kubiliui ir konservatoriams, o tiesiog lakoniškai parašytumėte „Tas pats kaip visuomet“. Pavyzdžiu Jums galėtų būti mokslo darbai, kur užuot dar kartą pateikus pilną nuorodą į tą patį šaltinį elegantiškai nurodoma ibid. arba ibidem. Ačiū!

  • Kad pajudino „Gariūnus“ šaunu. Neaišku tik kodėl pajudino būtent taip. Per didmenininkus. O nekalbama nei apie apskaitos gerinimą (kad ir tais pačiais kasos aparatais) ar apie normalų apmokęstinimą.

    Visa šita akciją primena eilinį šou, po kurio tik persistumdys „tiekėjai“ o realiai nepasikeis niekas. Net nuteistų nebus.

    • Trakimas

      Svarbu,kad didžiausio vagies-maximos-savo laiku pavogusios 76 milijonus PVM-nejudintų:)

    • Auksinis kardas

      Kuo remiami šie teiginiai? Galimybe skaityti ateitį? Išminties, įžvalgumo gebėjimais? Netikėjimu, kad pasaulyje gali būti kitaip, nei kaip nusakyta?

      Apie kasos aparatus Gariūnuose kalbama, ir labai tikėtina, kad tokio žingsnio imtasi bus – juo labiau, kad dirva po panašaus piktnaudžiavimų atskleidimo bus labai palanki. Klausimas tėra vienas – ar pakaks drąsos politikams, žinant koks neišprusęs yra jų rinkėjas.

      • Valentinas

        Auksinis karde,
        Patikekit, reikalas tikrai ne drasos kiekyje. Reikalas kitame kiekyje.

        • Auksinis kardas

          Kaip jau sakiau, šitokiam mąstymui perleista teritorija jūsų smegeninėse yra tikroji šitokio mąstymo teritorija.

          • Valentinas

            Auksinis karde,
            Naiviems ir menulis ranka pasiekiamas. Jei tamsta prisiskaites Z.Verno ir A.Diumos pamanei, kad lietuviskas verslas bei politika vadovaujasi tais paciais principais, belieka melstis uz tamstos siela.
            Idealistai reikalingi. Tik karjera jie dazniausiai pradeda bibliotekininkais, o uzbaigia bibliotekininkais.

          • Auksinis kardas

            Valentinai žaliasis, kažin kaip reiks neigti paties naivumą? :-)
            Kas dėl mano karjeros, manyčiau, visai yra ko pavydėti :-DDD

          • Valentinas

            Auksinis karde,
            Jusu pasiusto signalo neatkodavau. Mano kalte. Jei rastumet kitokiu zodziu, buciau dekingas.

          • Auksinis kardas

            Tai nereikalaujantis atkodavimo signalas, tai tik klaidingo signalo blokavimas :-)

          • Valentinas

            o,k,

      • Šie teiginiai remiasi asmeniniais pastebėjimais. Tie to, kas vyksta Lietuvoje paskutiniais 20 metų, tiek to, ka dabartinė valdančioji klika daro pvz. su energetika.

        Smalsu, iš kur info kad yra galvojama apie kasos aparatus Gariūnuose ? Nes iš oficialių lūpų to nesigirdi. Tik apie visokius PVM didinimus, pensijų reformos „uždarymą“ ir t.t.

        • Auksinis kardas
          • Hmm. sutinku. Šimonytė viena kartą yra paminėjusi Gariūnus kasos aparatų kontekste. Bet tuo viskas ir baigėsi. Laiko šiai vyriausybei nebėra kad juos ten įvesti.

            O ir judesio į tą pusę nėra.

          • Auksinis kardas

            Na, kam tas vaikiškumas nevietoje? Nei vieną kartą, nei „minėjusi kontekste“:

            Straipsnis „Kasos aparatai Gariūnuose gali atsirasti po lapkričio 1 d.“:

            I.Šimonytė, Finansų ministrė -„Finansų ministerija parengs pasiūlymų kompleksą, pateiks jį diskusijoms, kurios neabejotinai bus labai karštos“.

          • Tai kad visi tie straipsniukai birželio mėnesio po vieno vienintelio interviu parašyti. Nesvarbu kad pavadinimai skirias.

            Norint kad kasos aparatai lapkričio 1 atsirastų.. jau nutarimas turėjo būti priimtas… vėliausiai vasaros antroj pusėj. O dar pasiūlymas nei parengtas nei pateiktas.

            Kaip ir minėjau, šios kadencijos seimas NESVARSTYS kasos aparatų Gariūnuose klausimo. Laiko nebėra.

          • Auksinis kardas

            Štai, būtent tokį klausimą kelti būtų nevaikiška, ir netgi pats metas.

      • Trakimas

        Neišprusęs rinkėjas išrenka „išprususius“ vadus?Manau,kad neišprusęs rinkėjas ir išrinko TS-LKD bei juokdarius.Dabar tenka pakentėti:)

        • butent kad neispruses rinekejas renka idiotus, tikedamas ju pasakomis apie aukso kalnus.
          Neispruses rinkejas verkia kad visi aplink vagys, o uz kampo nuejes isipila baltarusiskos saliarkos ir pajama „nevogta bet be dokumentu“ maga gariunuose, perka be cekiuko ar saskaiteles, nes taip „sutaupo“ ir piktinasi visais aplinkui.

          • Išprusęs rinkėjas arba neina į rinkimus… arba renka tuos pačius … kaip ir neišprusęs. Nes kitokių nėra.

          • Valentinas

            Renkamiesiems vienodai sviecia, eina ar neina, tuos pacius ar kitus renka,- reikalingas biuleteniu skaicius su kryziukais reikalingoje vietoje buna atspausdintas dar keli menesiai iki rinkimu

        • Tomas

          Jeigu tiketi apklausu statistika, Kubiliaus rinkejai butent ir yra pakankamai isprususi tautos dalis.

          • romas

            Trakimas yra išprusęs.

          • romas

            Taip pat Trakimas yra tautos dalis.

          • nerijus

            romai

            Laukiu įstatymo ir straipsnio.

          • romas

            nerijau, lrs.lt dokumentų paieškoje rasi visus teisės aktus.

          • nerijus

            Jūs pasakėte teiginį be argumentų.
            „nerijau, samdomi darbuotojai negali dirbti pagal verslo liudijimą. Tai pažeidžia įstatymus.“
            Vis dar laukiu.

          • romas

            nerijau, pataisiau patį toje vietoje, kur klydai. Mano pareiga nėra įtikinti visų nežinančių įstatymų. Bet įstatymų nežinojimas, tarp kitko, nuo atsakomybės neatleidžia.

          • nerijus

            romai

            „atmazas“- priimtas!..

          • romas

            Aha, atmazas priduotas :)

          • Auksinis kardas

            nerijau, arba darbo santykiai (bei atitinkantys tokius savo esme), arba veiklos patentas – šie dalykai atskiriami griežtai. Toks sumanymas, kad nebūtų tyčinės painiavos. Labai gaila, kad nematai reikalo įsiklausyti į teisingas pastabas.

          • nerijus

            a.k.

            Specialiai kartoju Jums (šaltinis: Spalis 13, 2011 7:50 vakare):

            „“Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas numato, kad fiziniai asmenys turi teisę verstis ūkine komercine veikla ir neįsteigę įmonės. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas tokią veiklą apibrėžia kaip individualią, kuria versdamasis fizinis asmuo (gyventojas) siekia gauti pajamų ar kitokios ekonominės naudos. ”“

            Siūlykite įstatymo pataisas, kuriomis apibrėžtumėte, jog, asmenys turi teisę verstis ūkine komercine veikla TIK įsteigę įmonę ir apkraukite tokiais mokesčiais, kad simuliuojantys „verslumą“ patys jo atsisakytų, nes jiems IR DARBDAVIUI tai bus nenaudinga. Kur problema?..

            Problema tame, kad daugelis tik postringaujat- „kas būtų jeigu būtų“.

            p.s. esu prieš simuliantus, bet,.. jei įstatymas to nedraudžia arba jis toks, kad nesunku „aplenkti“.

          • Auksinis kardas

            nerijau, nesupratau ką norėjai papasakoti. Kodėl reikia naikinti galimybę užsiimti verslu ar tiesiog kartais pelnytis pajamas pavieniams asmenims, nesteigiant įmonės? Tokios formos lanksčios, naudingos, prisitaiko prie veiklos smulkumo. Bet jos neturi atstoti samdomo darbo, nes ne tam skirtos. Štai tas dalykas ir turi būti užtikrinamas, kas dabar ir yra siekiama. O jei savo esme santykiai atitinka samdomą darbą – jie atitinkamai kitaip turi būti sutvarkyti ir apmokestinami. Viskam tiesiog savo vieta, ir darbdaviai tai gerai žino. Klausimas yra bausti piktnaudžiautojus, o ne panaikinti visas galimybes piktnaudžiavimui. Gal turėtume drausti pirkimo dokumentus dėl to, kad juos klastojo? Kas per beprotnamis?

          • Auksinis kardas

            bolševikinė reitingų galia :-DDDDDDD

  • Baisuoklis

    Prieš kelis menesius nemenkas šurmulys buvo kilęs dėl kasos aparatų turguje. Jie jau idiegri. Ar pajutote(-tome) gyvenimo pagerėjimą?

    • taip.

    • Trakimas

      Milijardas taip ir „neišsitraukė“ iš Gariūnų,tačiau bedarbystė Lietuvoje ir liko katastrofiška.O tai skatina dar didesnę žmonių evakuaciją iš šitos ašarų pakalnės….

      • Is gariunu miliardo istraukti niekas ir nezadejo.

        o siaip -evakuokis. likusiems, manau bus geriau. maziau verksniu, daugiau darbo.

        • Trakimas

          :)

          • romas

            Kurti blogus lūkesčius irgi ekonominė veikla. Turint politinių tikslų, tai galima daryti ir už pinigus.

        • nerijus

          romai

          Tamsta ne iš pasileidusios rinkos instituto?..Aš Jus, kaip ir tuos, kurie simuliuoja verslą, sodinčiau…į maksimos kasas.

  • Bryan

    Pirmą kartą gyvenime Račui duodu penkis balus (iš penkių) :)

    • Nida

      aš taip pat, bet ne pirmą kartą.Retai bet kartais tiesa išlenda iš jo .

      • Bryan

        tiesa pasakius, ir aš turbūt ne pirmą kartą (nebent čia bloge, paspaudus tikrą migtuką). bet konkrečiai neatsimenu, kada buvo paskutinį kartą, kad mūsų požiūriai pilnai sutapo

  • Osvaldas

    Gal ir Lietuva pasieks tokiu pavyzdžiu: http://www.diena.lt/naujienos/mokslas-ir-it/britai-informuos-interneto-tiekejus-apie-nora-matyti-pornografija-382575?utm_source=feed_reader&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed

    Įdomu kaip Didžiojoje Britanijoje atrodys naujų sutarčių pasirinkimo statistika. Žiūrint iš moralinės pusės, turėtų viršų imti norinčių blokuoti skaičius, o kaip realybėje bus tai kas ten žino. Gal ir kai turiems tėveliams neblokuoti pasirodys moralu ir demokratiška.

  • Karolis Jachimavičius

    Įstatymų laikymasis ir tai, ką komunistai ir jų skiediniai vadina socialiniu teisingumu, yra skirtingi dalykai. Socialinis teisingumas – tai kai gauni pinigų nedirbęs.

    • suomis

      Ponas Karoli, kodėl toks piktas?

      • Trakimas

        Karolis dėl savo bėdų kaltina „komunistus“,nes taip paprasčiau gyvent:)Gali gauti finansavimą savo nevykusiems projektams tiesiai iš konservatorių rankų.:)

    • Auksinis kardas

      „Socialinis teisingumas – tai kai gauni pinigų nedirbęs.“

      Baugu, kiek tokie išsireiškimai atspindi bendrą šalies intelektinį potencialą.

      • Valentinas

        Auksinis karde,
        Pries sprendziant apie salies intelektiny potenciala, siulyciau Karoly isklausyti (paklausti) dar karta. Atrodo, jis bande kazka pasakyti, o kai kas va taip eme ir neysikirto.

        • Auksinis kardas

          Valentinai žaliasis, kažin ar pats suprantate teiginio kreivumą? Panašu, kad mano įtarimas turėjo pakankamai pagrindo.

          • Valentinas

            OK.

      • nerijus

        a.k.

        Jei sprendžiate iš vieno komentaro apie tai- kas atspindi bendrą šalies intelektinį potencialą. Tai ne komentatorius turi problemų, o tamsta.

        • Auksinis kardas

          ir ne aš vienas, žinia… :-)

          • Valentinas

            zinia… yra dar toks sidabrinis kardas… :)

        • Auksinis kardas

          ir dar kitokių vienetų :-DDDDDDDDDD

          • Valentinas

            turejot galvoje – karduu, spaguu, rapyruu, kirviuu, peiliuu, sakuciuu, saukstuu, samciuu… ? :)))

          • suomis

            Kažin kodėl pagalvojau apie šaukštus ir šakutes. :)

          • Auksinis kardas

            Kiaurasamčių :-DDD

          • Valentinas

            Kamsciatraukiuu :)

  • Džiaugiuosi ir aš. Jau kurį laiką vis tikėjaus ir tikėjaus, kad bus tokie „reidai“. Aš skaitau tuos „Gariūnus“ už eilinį „prekybcentrį“. Tokį pat kaip Akropolis, Mega ar Ozas… Tad kodėl ten viskas turėtų būt kitaip?

    • nerijus

      nežinojau

      Gariūnai niekuo nesiskyrė ir nesiskiria nuo eilinių PC. Negi iki šiol nežinojote?..Ten galioja tokios pačios verslo taisyklės kaip ir eiliniuose PC Lietuvoje.

      • Auksinis kardas

        Čia reikia įskaityti ironiją, ar persmelkta rimtumo? Taisyklės verslo gal ir panašios, bet nepanaši turgavietės veikla patentų pagrindu. Šiuo atveju, dalis sukčiavimo buvę pirkimo dokumentų klastojime, kas taip pat neturi ryšio su verslo taisyklių skirtingumu ar panašumu.

        • nerijus

          A.k.

          Įrodykit.

          Patentai įstatymiškai draudžiami?..

          • Auksinis kardas

            Ne, todėl Maxima irgi turėtų tai daryti, bet jie žioplesni už nerijų…

          • nerijus

            A.k.

            Jie nėra žioplesni net už A.k., bet, juos saisto dotacijos iš valstybės- jei jie nori dalyvauti Valstybiniuose „projektuose“ (prichvatizacijose), jie turi stengtis, kad viskas atitiktų reikalavimus- įstatymą. Jei jiems „projektai“ būtų neįdomūs, tai jiems parankiau būtų priimti patentininkus į kasas ar net kurti įmones (dukterines) ir iš jų „pirkti“ paslaugą- darbuotoją.
            Kaip dar tokių įmonių nėra Lietuvoje. Juk tai labai naudinga darbdaviams, kurie nusiimtų nuo savęs didelę dalį naštos- darbo sutartį.

          • Auksinis kardas

            nerijau, jei dažniau abejotum savo įsitikinimais, būtum teisingesniame kelyje. Imkime dukterinės įmonės „pritrenkiantį“ sumanymą: kodėl, paties manymu, dukterinei įmonei nepriklausytų tie patys įpareigojimai, kurie priklausytų samdant darbuotoja tiesiogiai? Sumanymas kaip mat bliūkšta.

            Ir kaip nedalyvavimas “projektuose” (prichvatizacijose) – praleiskime nedėkingą aplinkybę „kiek tokio išties yra Maximos atveju“, – susijęs su galėjimu išvengti bausmių, numatytų už įstatymų nesilaikymą? Nesvarbu kur dalyvauji, atsakomybė to labai nepaiso.

            Žodžiu, labai nekažkas. Tiems, kas dar sugeba tau uždėti po žalią reitingą, taip pat siunčiu žalias užuojautas. Negaila, bet ir toliau naikinate paties įvertinimo prasmę, kiek jos dar buvę likę.

          • nerijus

            A.k.

            Esate suaugęs (brandus) Žmogus, o tikite tais „žaliais“ ar „raudonais“ nykščiais?..Aš į juos nekreipiu dėmesio. Man svarbiau diskusija, o ne reitingai.

            Neturiu laiko aiškinti- ką turėjau omenyje. Jei bus laiko vėliau- paaiškinsiu, kad ir kaip man tai sunkiai sekasi ;)

          • Jonas III

            Nerijui ir Auksiniam kardui: gal galite aiškiai suformuluoti ginčo klausimą, tada galėtume kažkiek įvertinti, kuris teisesnis.
            Pastaba nerijui: darbo patentų jau gal pora metų nėra, todėl jų ir minėti nereikia. Juos pakeitė (gal daugiau pavadinimas) verslo liudijimai ir populiarėjanti (ypač apsukresniems verslininkams propaguojant) individuali veikla pagal pažyma. Kalbama, kad su šia pažyma pastatyta nemaža dalis Žalgirio arenos.

          • Auksinis kardas

            Suaugęs? Gal. Tikiu nykščiais? Kodėl turėčiau? Jie aiškiai nuvainikuoja save čia pat. Tikiu tuo, kad kažkas juos spaudinėja, kalbu tik apie tai. Taip pat sunkiai įsivaizduoju kur kitur vertinimas galėtų būti taip nesveikai iškreiptas – toks įspūdis, kad kitur sveiko proto, kaip besuksi, bet šiek tiek daugiau. Ir tai neįkvepia.

            Jonai III, ginčo nematau jokio.

          • Jonas III

            Gerai, tebūnie diskusija. Vienok kažkokia problema tai sprendžiama? Paskutiniai komentarai lyg tai nukrypo į vertinimų vertinimą …

          • Rytis I

            Jei teisingai supratau, klausimas buvo pakankamai konkretus – atseit, ar samdomasis gali turėti ir verslo liudijimą. Tokie atvejai berods buvo aprašyti spaudoje, o Šimonytė tuomet nekalbėjo apie tai, kaip kriminalą, nors aišku situacija pakankamai paradoksali…

          • Trakimas

            Vovo:)O kodėl vienai paslaugai ar produkto gamybai-kūrimui žmogus negali turėti verslo liudyjimo,o kažkokiai kitai veiklai -samdytis kaip samdomas darbuotojas?

          • Jonas III

            Manau, kad šiuo klausimu Trakimas 100 procentų teisus. Jeigu būtų prieštaraujančių, tada reikėtų ieškoti įrodymų.
            Kad mano geri pažįstami dirba ir su verslo liudijimu ir su pažyma (kitur), tai faktas. Manau, kad nemažai yra asmenų, dirbančių pagal darbo sutartį ir pagal individualios veiklos pažyma.
            Siūlau diskusijas kreipti pažinimo keliu.

          • Auksinis kardas

            Skirtingo pobūdžio veikla neturėtų būti problema skirtingomis formomis. Kaip apie probleminius, kalbame apie atvejus, kuomet darbo santykiai dangstomi ind. veiklos forma – kaip Tomas žemiau pamini, paliekant darbuotojus be priklausančių darbo santykiais garantijų, vengiant mokestinių prievolių ir pan.

            nerijus nesuprato iš kur ir kokie kyla apribojimai, bet dabar aiškumo turėtų būti daugiau.

  • nerijus

    http://www.alfa.lt/straipsnis/12692671/Juodoji.Gariunu.apyvarta.galejo.siekti.milijardus.litu=2011-10-13_14-05

    Va, Jums žadėtieji milijardai iš „šešėlio“.

    „Pasak patarėjo, neteisėtą veiklą Gariūnuose vykdžiusios nusikalstamos turgaus prekeivių grupuotės padaryta žala valstybės biudžetui gali būti itin didelė, nes Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje veikusios grupuotės apyvarta per kelerius metus galėjo siekti ir 6–7 mlrd. litų.“

    „gali būti itin didelė“, „gali siekti“- nauja skaitinė vertė Lietuvoje?..
    Čia daugiau už milijardą litų ar mažiau?..

    • Valentinas

      Nerijau,
      itin dideles vertes reikalai tvarkomi itin nemazos vertes otkatais. Kai ambas po velena nuejo, matyt tapo nebeaisku, kam taa „itin nemazos vertes“ otkata atiduoti, ir gal is viso galima apsieiti su „itin pakoreguotos vertes“ otkatu. Prasidejo riauses. Tik plika akim nesimato. Bet gi tam tikru spec tarnybu veikla na o bet taciau suaktyvejo. Ka tuo noriu pasakyti? Nieko. Sutapimas ir tiek.

    • Auksinis kardas

      Kantrybės, vyksta tyrimas.
      Tuo tarpu turguje vyksta pletkai.

      • Valentinas

        ar busiu originalus pasakes, kad turguje visais laikais vyko pletkai? :) Jei turite konkreciu pletku (pavadinkime juos, na kad ir priesteisminio tyrimo medziaga :) ), maloniai prasom. Kitu atveju, malonekit gerbiamasai neskleisti pletku, esaa gariunuose vyksta pletkai.

        • Auksinis kardas

          Šiaip, Valentinai žaliasis, tai buvo pastaba nerijui apie skelbiamos medžiagos ribotumą, ir kaip atrodo nepasitenkinimas juo, žiūrint iš šalies. Su pačiu, kiek matau, produktyvaus bendravimo tikėtis netenka, tai siūlyčiau ir pačiam labai tuo klausimu nesivarginti.

          • Valentinas

            o.k.

    • Rytis I

      Štai kur buvo tie šešėliniai milijardai! Buvo… Bet yra pagrindas žiūrėti optimiškai į biudžetą kitiems metams. Be to, kiekvienas šiemet apsilankęs gariūnuose bet ne akropoly, turi prisiimti dalį kaltės dėl „šešėlio“. Ir kodėl vien premjeras turi bėgti paskui savo šešėlį? Visi kartu draugiškai, viens-du.

  • Ogis@Co

    Manau, kad tvarkos darymas gariunuose gali buti pakankamai sunkus.
    Taip, pilkos prekybos ten daug, bet juk dar yra ir kita puse… as turiu galvoj kita kelio puse – automobilius.
    Kam kada nors teko pirkti amerikoniska automobili, tas zino, apie ka as cia :) Konteineryje buve automobilio dokumentai, gauti ir internetu is aukciono, pries muitine kazkur dingsta… ir atsiranda kiti, visiskai legalus; 4000usd vertes apynaujis auto patampa 700usd vertes, muitine sutinka, pvm ir muitas sumokami nuo naujos kainos, auto vaziuoja i aikstele ir ten parduodamas jau uz kokius 30.000lt :)
    Toliau – prekyba nekilnojamuoju turtu.
    Toliau – automobiliu remontas ir ypac srotai.
    Toliau – „restoranu“ tinklai, na, visokios picerijos.
    Ir t.t. ir pan…
    Ir prekybcentriu tinklai – cia jau auksciausia lyga, iki ju kaip iki menulio, ten, aisku, viskas tik pagal istatymus ir tik pasinaudojant ju spragomis…

    • Stogas

      O dar pridek prostitucija ir jos galima legalizacija. Nors nuo tos minties kregzdutems tarpkojei virpa…

      • Baisuoklis

        Legalizuoti gal ir galima, bet kaip apskaita vykdyti?

        • Valentinas

          Skaiciukus sudeti.

      • Ogis&Co

        Na cia tik vietines pramones saka…
        Kol nera turistu kaip kokioj Prahoj, ner del ko jaudintis.
        As buciau visai nieko pries, jei zaliaake butu aiskiai ivardijusi kaina ir israsiusi pajamu orderiuka :)

        • nesvarbu

          Ogis&Co, kiek nesupratau dėl to orderiuko ir žaliaakės? Orderiuką už ką-už „įtaisymą“ į Seimo nario padėjėjos pareigas?

  • Jonas III

    Įstatymas, nesant licenzijuotai veiklai, neriboja nei darbo sutarčių kiekio, nei nei kitų veiklos formų pasirinkimo. Šitą prielaidą savo autoritetu patvirtinti arba paneigti visai nesunkiai galėtų Tomas Chochrin.

    • Rytis I

      Kažkas jau minėjo, kad individuali veikla ir verslo liudijimas truputį skirtingi dalykai. Ir ne mokesčių konsultavimo portalas čia.. O mokesčių įstatymo redagavimu bei jo aiškinimu užsiema tūkstančiai valdinykų bei dešimtis mokesčių konsultavimo firmų. Sukurta daug daug darbo vietų vien mokesčių administravimui… Ir iki Konstitucijos aiškinimo čia kaip iki žvaigdžių :)

      • Aš nelabai supratau diskusijos. Galiu paaiškinti nebent, kodėl darbo teisinių santykių negalima forminti kaip individualios veiklos. Nes pastebėjau, kad diskusijoje atsirado problema būtent šioje vietoje.

        Ryti, individuali veikla ir verslo liudijimas nėra skirtingi dalykai. Verslo liudijimas yra viena iš individualios veiklos formų, tuo įsitikinti galima atsivertus GPMĮ:

        2 str. 7 d. Individuali veikla – savarankiška veikla, kuria versdamasis gyventojas siekia gauti pajamų ar kitokios ekonominės naudos per tęstinį laikotarpį:

        1) savarankiška bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, išskyrus nekilnojamųjų pagal prigimtį daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą;

        2) savarankiška kūryba, mokslinė, profesinė, įskaitant laisvąsias profesijas, ir kita panašaus pobūdžio savarankiška veikla;

        Pastaba. 2 punkto nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2010 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas.

        3) savarankiška sporto veikla;

        4) savarankiška atlikėjo veikla.

        To paties įstatymo 2 str. 22. Verslo liudijimas – šio Įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis nustatyto fiksuoto dydžio pajamų mokesčio sumokėjimą verčiantis individualia veikla ir (arba) nekilnojamojo pagal prigimtį daikto nuomos veikla, jeigu šios veiklos rūšys įtrauktos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą veiklos rūšių sąrašą.
        ______________________________________

        • nesvarbu

          Tomai, teiginys „individuali veikla ir verslo liudijimas nėra skirtingi dalykai“ yra kiek klaidinantis. Pavyzdžiui mokesčių teisės požiūriu asmuo – tai visiškai skirtingi institutai.

          • Gerbiamas nesvarbu,
            Pagal LR įstatymus individuali veikla vykdoma dvejomis formomis:
            1)registruota individuali veikla (pagal pažymą);
            2)verslo liudijimas.

          • Trakimas

            Visiskai teisingai:)“Veikla“ ir „mokesciu mokejimas“ yra visiskai skirtingi dalykai.Nes mokesciu mokejimas ir priklauso nuo „veiklos“.Jei „veiki“ kaip samdomas darbuotojas-yra vieni mokesciai,jei veiki,kaip verslo subjektas-mokesciai yra kiti.Tomas kazkaip nesuvokia problemu turinio:)))

          • Nesvarbu, geriau papasakotum, kodėl darbo santykius DK reglamentuoja siekdamas apsaugoti silpnesniąją šalį (darbuotoją), suteikdamas jai įvairias garantijas, kaip sudėtinga nutraukimo tvarka, išeitinės, ribota atsakomybė ir t.t. Ir kodėl tokių santykių negalima versti individualia veikla taip paliekant darbuotojus ant ledo. Nors kai kurie, akivaizdžiai pritaria, kad taip galima elgtis. Matyt, po to verkdami kreipsis į teismą neturėdami darbo sutarties ir prašys, kad būtų nustatytą, jog jį ir „darbdavį“ siejo darbo santykiai, todėl turėtų būti taikomi DK privalumai..

        • nesvarbu

          Tomai, korporatyvinės teisės aspektu yra taip, kaip pats teigi, tačiau mokesčių teisės požiūriu yra visiškai kitaip.

          • Nesvarbu, mokesčiu teise nesidomiu :) Palieku ją kitiems. Korporatyvinė man žymiai arčiau širdies..

        • Rytis I

          Tomai, tamsta visiškai teisus, – „individuali veikla ir verslo liudijimas nėra skirtingi dalykai. Verslo liudijimas yra viena iš individualios veiklos formų“, – taip. Reikalas, kad tos „formos“ mokesčių mokėjimo bei vartojimo požiūriu turi šiokių tokių skirtumų :) Darbo sutartis, autorinė sutartis, verslo liudijimas ir individualioji veikla skirtingai tarpusavy sąveikauja (suderinama-nesuderinama) ir gaunasi skirtingi rezultatai. Tiesiog jei kitaip vadinasi, reiškias turbūt yra ir skirtumai :)

        • nesvarbu

          Ryti I, „darbo sutartis, autorinė sutartis, verslo liudijimas ir individualioji veikla skirtingai tarpusavy sąveikauja (suderinama-nesuderinama). Pateikite pavyzdį,nors vieną, kuomet tarkime darbas pagal darbo sutartį būtų suderinamas su autoriniu darbu ar darbu pagal verslo liudijimą. Būtų labai įdomu:)

          Tomai, be mokesčių teisės gilaus išmanymo, niekada tinkamai nesuvoksi korporatyvinės teisės. Ir atvirkščiai.

          • Jis parašė į skliaustą ir „nesuderiniama“ :)

          • Jonas III

            „verslo liudijimas nesuteikia teisės parduoti savo gamybos prekių ar teikti paslaugų įmonei, jeigu veiklos rūšis, kuria verstis yra įsigytas verslo liudijimas, yra viena iš veiklos rūšių, kuria verčiasi įmonė“. Bet jeigu veiklos rūšys nesutampa, tai verslo liudijimas gali pakeisti kitas formas – suderinamas.

          • Rytis I

            nesvarbu, darbo sutartis ir autorinis darbas suderinamas, kai autorinis tampa taip vadinamu „susietu“ ir skaičiuojami kitokie mokesčiai. Taigi, neatsižvelgiant į tam tikrus niuansus, sakau tik ką žinau tikrai:
            A. atlyginimas suderinamas su autoriniu atlyginimu.
            B. autorinis suderinamas su individualiąja veikla
            C. kaip jau išsiaiškinome, verslo liudijimas yra ind. veiklos porūšis.
            Čia turėčiau daryti išvadą, kad atlyginimas suderinamas ir su verslo liudijimu… Šito, beje, teigti negaliu, nes nežinau.