Citata #358 Parlamentaras N.Mackevičius teikia pasiūlymą Seimui

Parlamentaras M.Mackevičius komentuoja Seimo sprendimą dėl asmenvardžių rašybos:

Man atrodo, kad šito projekto preambulėje pritrūko parašyti „Lietuva – lietuviams“ arba „Juden raus“ ar ką nors dar tokio

Delfi

… O man atrodo, kad žvelgiant į pastarojo meto Seimo darbą, tuos žodžius galima pradėti rašyti vos ne kiekvieno šio Seimo priimamo įstatymo projekte…

Ir dar, pavyzdžiui, pridėti: „Homosekualizmas – nuodėme“, „Vaikai – gyvenimo atmatos“, „Moterų vieta – šeimoje“

(6 balsų, vidurkis: 3.67 iš 5)
Loading...
  • “Moterų vieta – šeimoje”.
    Labai graži preambulė. Jeigu kiekviena moteris sukurtų savęs vertą šeimą ir surastų laimę joje – pensininko A.Račo pensija būtų didesnė.

    • Fredi, esi seksistas.

      • Fredis*

        Labiausiai nemėgstu tokių veidmainiškų tipelių, kurie „įkalina“ savo žmoną su trimis mažamečiais vaikais namie, o pats darbe ir po darbo gatvėje, kavinėje ir kitur flirtuoja su bendradarbėmis-kolegėmis ar su Lida ir laila (Edita), vaizduodamas labai liberalų kovotoją už moterų teises. Valentinai, būk nuoseklus ir išlaisvink savo žmoną iš tos kančios (šeimos).
        Galiu pakartoti: moteris ir šeima man yra gražu, siekiamybė, tai niekaip nekonkuruoja su moters laisvėmis, teisėmis, saviraiškos ir karjieros galimybėmis. Dažniausiai, nors būna ir išimčių, geriausių rezultatų darbe žmonės pasiekia būdami susituokę, santuokoje.

        • O aš santūriai reaguoju į tipelius, kurie iš šykščių duomenų gali nuspręsti kas yra įkalintas ir kas ne, be to sugeba pamatyti ką kiti veikia po darbo. Tavo seksizmas yra tame, kad tu išskiri moteris kaip šeimos kūrimo iniciatores tarsi vyrams priskirdamas vietą alubaryje.

        • laila

          Džiugu, kad lailos personažas prigijo ir Jūsų vaizduotėje.

  • :D Kaip byloja liaudies ismintis:

    Jei moteris iskisa galva pro virtuves duris ir pradeda knisti prota – laikas trumpinti grandine.

    Ziauru :D

    • Čia Miestelėnų išmintis. Miestelėnės džiaugiasi tupėdamos virtuvėje pririštos prie grandinės.

  • romas

    Problema slepiasi sovietiniame laikotarpyje, kai didelė dalis lietuvių buvo nepatenkinti ne santvarka, bet lietuvių tautos statusu pasaulyje. Internacionalizmo idėją nuvertino Sovietų Sąjunga, o tautiškumo supratimas užsikonservavo 1940m.idėjiniame pavidale. 1990m. nepriklausomybę atkūrė žmonės turintys skirtingą įsivaizdavimą. Vieni norėjo laisvės kurti savo materialinę gerovę, kiti – laisvos tautinės saviraiškos. Antroji laikysena yra mažai praktiška globaliame pasaulyje.

  • albinas

    Lietuva-lenkams, su lenkiska rasyba… Sitas pasakymas manau patiktu M. Mackeviciui.

    p.s. Sitam pavizdziui tiktu sena lietuviu patarle. „Ileisk durniu i baznycia, tai ir ant altoriaus uzsikars“

    • Aras

      „Kiaulę į bažnyčią…“

      • albinas

        sutinku :)

  • Parlamentarai turėtų gerbti kiekvieną Lietuvos žmogų, ir leisti rašyti pavardes pagal kiekvieno asmeninį pageidavimą.

    • Aras

      Būtų paprasta, jei tai būtų tik to žmogaus problema. Bet ką daryti tam, kuris skaitys? Matėm per TV: kai žurnalistų prispirta ponia Ashton taria Ušacko pavardę – matėsi, ji supratimo neturi kaip tą pavardę ištarti.
      Aš, pvz., supratimo neturiu kaip ištarti lenkišką „L“ su brūkšneliu, va šitą – „Ł“.
      Ar daug yra žinančių kaip perskaityti žodžius su raidėmis ŁĐĔÚËÑÀĻŌüÿĦß ? Tad nereikia veidmainiauti, jei trokštam pasuose rašyti TOKIUS ženklus, tai nediskriminuokime arabiškų, kiniškų bei japoniškų rašmenų. Vis vien, nei vienų, nei kitų nesugebėtume perskaityti.

      • VYTS

        O kaip W, Q, X? Šitas raides tikrai daugelis pažįsta ir ištarti moka, jos yra standartinėse klaviatūrose, tai kam jas drausti?

        • Aras

          Problema, kad šiuolaikinis nelabai išsilavinęs jaunimėlis (lyginu su tais, kurie mokyklas baigdavo prieš 20 ir daugiau metų) įsitikinęs, jog visas pasaulis „kalba“ angliškai, ir raidė „q“ visur bus tariama „kjū“. Vis tik gal gi ne visur? Gal Ispanijoje ji tariama visai kitaip? Gal kur nors raidžių derinukas „qy“ pavirsta lietuvio ausiai negirdėtų garsu? Tad nereikia apsijuokti kaip panelė Ashton, bet rašyti lietuviškai, o lenkai prisitaikys. Biškį nuleisti snapą dar nei vienam nepakenkė.
          Apskritai, iš kur Lietuvoje tiek lenkų? Kada Lietuvoje buvo taip gerai, kad lenkai į čia masiškai priemigravo?
          Geriau Kubilius dalį savo energijos kuria taškosi dėl lenkiškų raidžių, skirtų tiems „lenkams“ savąją tapatybę atrasti.

          • VYTS

            Žmonės turėtų galėti pasirinkti pavardės rašybą. Jei, iš tiesų, jo kalba qy tariama kitaip lai jis renkasi ar rašyti originaliai, ar taip kaip tariama. Nėra jokio pagrindo tą drausti.

          • Aras

            Tvarka turi būti. Kur geležinė tvarka (pvz. Vokietijoje) ten žmonės laimingi, kur liberalus bardakas (pvz. Lietuvoje) ten visi kaip žiurkės bėga, lipa per galvas, kad tik kuo toliau nuo to brangios, nuo tos …

          • VYTS

            Keista, kaip iš Vokietijos į Šiaurės Korėją nebėga…

        • nerijus

          Dėl šių raidžių rašymo/ nerašymo yra geras straipsnis:

          http://www.politologas.lt/2010/03/24/del-%E2%80%9Elenkisku%E2%80%9C-raidziu

          Jei žmogus jaučiasi, kad jis esąs gėjus, lezbietė- lai būna ( tik be mass reklamos ir ypač per TV žinias, kurių, neva, žinių redaktoriumi dirba tos pakraipos atstovas?.. Taip būtų galima paaiškinti mass reportažus parado, Vilniuje, tema?.. ).
          Jei žmogus nori, kad jo pase būtų raidės Q, W, X- lai rašosi. Nematau tame problemos. Jei jam mielesnis W, o ne Š?.. :)

  • Rytis I

    Seimūnams kaip visada akivaizdus trūkumas atsakomybės už priimamus sprendimus, o be to dabar vadovaujasi žemiausiais kerštavimo instinktais. Kaip jūs mums, – taip mes jums.

  • Valdas

    Reikia platesnio konteksto….

  • Jei kalbėti apie tautinių mažumų teises, tai nereikia užsiciklinti ant lenkų… Juk tokią pačią teisę įgaus ir kinietis, japonas ir kiti, rašantys hieroglifais (ir ne tik). Kaip tuomet su jų teisėmis? Manau, kad yra paprasta išeitis, kurią kažkas siūlė. Tereikia pase išskirti vietą tautiškai išskirtinam vardui ir pavardei. Viskas. Nereikia žudyti lietuvių kalbos autentiškumo, nes lietuviai irgi pradės iš mandrumo vadintis Wladais, Qbiliais ir kitais naujadarais…

    • VYTS

      O kodėl valstybė turėtų drausti žmogui vaidintis Wladu ar Qbiliumi? Kieno ji interesus tuo saugo? Nieko.

      • Aras

        Tada reiks, kaip nabagams anglams, naudoti transkripciją. :) Vargšas anglas pamatęs nežinomą žodį ima žodyną, kad išsiaiškintų kaip tą žodį perskaityti… Gal apsieisim Lietuvoje be šito?
        Aš nežinau kaip perskaityti žodžius „Wladu ar Qbiliumi“. Privalėjai transkribuoti.

    • Arturas

      Prie ko čia pasas? Jūsų žiniai, mūsų dokumentas yra Asmens tapatybės kortelė, su dviem pirštukais ir dviem sertifikatais (http://www.dokumentai.lt/atk.php).
      Beje, kinai, japonai ir net rusai savo pavardėms rašyti turi specialias transkripcijos taisykles ira rašo jas angliškomis raidėmis (bent jau užsienio pasuose). Bet jų lietuvės žmonos vis tiek vietoj w ir x turi Š.

  • Šūkis „Moters vieta – šeimoje“ labai dailiai įtvirtintas Valstybinėje šv. šeimos koncepcijoje, kurioje be blėnių apie „prigimtinį savaiminį šeimos gėrį“ (be abejo, šeima gali vadintis tik santuoka palaimintas darinys) teigiama, kad šeimos vertybių silpnėjimą sukelia „asmens saviraiškos svarba, karjeros ir tvirto materialinio pagrindo siekimas…“. Kaip čia jums atrodo?
    P.S. Fredi, panašu, kad tikrai esi seksistas.

    • Aras

      Seksistas yra gerai. Benis Hilas dėl šito tapo nemirtingu.

  • mdxacuk

    O man tai iš viso p. Račo pretenzijos Seimui šiuo konkrečiu atveju atrodo dundukiškos. Yra juk atitinkamas Konstitucinio teismo 1999 m. nutarimas , o paskui ir 2009 m. to nutarimo išaiškinimas. Tai ką – p. Račui norėtųsi, kad Seimas priiminėtų įstatymus, prieštaraujančius Konstitucijai?

    Man asmeniškai irgi labiau patiktų pavardžių rašymas kaip kam norisi. Tegul ir premjeras rašytųsi Qbilius, jeigu jam gražiau. Bet jeigu tauta priimdama referendumu Konstituciją nusprendė kitaip, tai nėra kitos išeities kaip tik pakeisti Konstituciją nustatyta tvarka ir tiek tų problemų.

    • VYTS

      „Bet jeigu tauta priimdama referendumu Konstituciją nusprendė kitaip, tai nėra kitos išeities kaip tik pakeisti Konstituciją nustatyta tvarka ir tiek tų problemų.“
      Nemanau, kad tauta priimdama konstituciją būtų atspėjusi kaip ji bus aiškinama.

      • Aras

        Gali neabejoti, priiminėjant Konstitucija žmonės buvo tautiškai labai susipratę, liberalios piktžolės dar nedygo. Apskritai, prieš 17 metų niekas ir minties neturėjo, kad kada nors lietuvių kalba ir raštas bus taip trypiami kaip šiandien, rusai, lenkai savo pavardėms pridėdavo lietuviškas galūnes -as, -us… Didūs tada buvo laikai ir meilė Lietuvos degė mūsų širdyse.

        • nerijus

          Kokią turime Konstituciją- tokią. Kiekviena klaida veda tobulybės link. Tik gaila, kad ta tobulybė nepasiekiama.

          • Aras

            Normali Konstitucija ir, beje, neleidžia lenkams ant altoriaus užlipt. Kita bėda, kad ta konstitucija daugelis užpakalį šluostosi. Kūriai, kubiliai.. ir t.t.

          • nerijus
          • Aras

            Perkaičiau. Liurbiams skirti kosmopolitiniai makaronai, paskaninti įprastu „Rusijos“ baubu pabaigoje. Jei man gerai sumokėtum, dar ir puikesnį šūdmalį suskelčiau. Apskritai, jei prieš 20 metų tame krašte būtų įvesta tvarka kuri taikoma kitataučiams Lenkijoje, t.y. istorijos pamokos tik valstybine kalba, nuo 8 klasės visos pamokos valstybine kalba, tai šiandien neturėtume problemos dėl xwq ir „L“ su brūkšniuku. Nevėlu taip padaryti.

          • Koks mielas Miestelėnų čiulbesys…

        • J. naivusis

          Kažkaip keista, kad Aras rašo lietuviškai.

        • mdxacuk

          Valentinai,

          O ką siūlot daryt, jeigu Miestelėnai jau užvaldė net ir Konstitucinį teismą?

          • Valentinas

            Panašu, kad vienintelė vieta, kurios dar neužvaldė Miestelėnai, tai Ligi Dangaus :)

          • nerijus

            Koks mielas MYsčionių čiulpesys…

          • mielas Nerijau, prašyčiau kiek pristabdyti…:) Galima juk žaismingiau: jus vadina miestelėnu, juos vadinkite pseudorunkelėnais…

          • nerijus

            ;)

            Artūrai

            Dėkui už repliką į ją, pasistengsiu, sureaguoti…
            Aš DIDŽIUOJUOSI, kad mane vadina MIESTELĖNU :)

            p.s. jei taikote vienodus standartus vieniems, tai norėtūsi, kad jie galiotų ir pseudointelektualams- pseudorunkelėnams ( užskaitau ). ;)

          • Aš visiškai pritariu Artūrui. Nekultūringai elgtis galima tik savo Miestelyje. Iš kur pas Nerijų tiek pykčio? Ech reikės aptarti su kolegomis ;)

          • nerijus

            Pseudorunkelėne

            Kaip eršketas?
            O kaip fredijaus „niaukti“ akiniai?

          • nerijus

            Ligi Dangaus „valdo“ Narcizai, MYsčionys ir seni diedai :)
            Gaila, kad ne tinklaraštininkė…

  • mdxacuk

    Ką tas keičia? Čia kaip su PSD – nemokėjo, nes nežinojo? 99 proc. tautos gyvenime nėra perskaitę nei vieno įstatymo. Tai jiems tie įstatymai neprivalomi? Jei kažkam Konstitucinio teismo išaiškinimai nepatinka, galima nustatyta tvarka pakeisti Konstituciją ir iš viso tą teismą panaikinti.

    • nerijus

      mdxacuk

      nuo 2003 m. Valstybės tarnautojų tylėjimas ir daug ką pasako ( tame tarpe ir Prezidentės, beigi Šimonytės ;) )…
      O šiuo metu, kaltinti ir teigti, jog įstatymų nežinojimas- neatleidžia nuo atsakomybės, paprasčiausiai- nežmoniška. Ar Valstybės TARNAUTOJAI mato tik skaičiukus, o ne žmones?..

    • VYTS

      KT neprognozuojamas net ir žinantiems konstituciją. Beje, mdxacuk, kuri konkrečiai konstitucijos nuostata draudžia rašybą nelietuviškomis raidėmis?

      • mdxacuk

        Nu pasiskaitykit tuos nutarimus ir išaiškinimus ir žinosit, ką draudžia, o ką leidžia.

        Tarp kitko, Konstitucijoj yra rašoma apie valstybinę kalbą, bet kas yra lietuviška abėcėlė tai nutylima. Užtat kam labai rūpi pavardžių lenkiška skaistybė, galėtų pasiūlyti lietuvišką abėcėlę papildyt visais įmanomais kompiuterių lentelių simboliais. Tam Konstitucijos keisti nereikės, pakaks atitinkamo įstatymo, kas yra nepalyginamai lengviau. Nesuprantu, kodėl iki šiol niekas šito nesugalvojo.

        • nerijus

          Aš šiandien paskaitinėjau vieną lidos nuorodą, kurioje yra išaiškinimas, kuriame kalbama apie tinklaraštininkus- jie žurnalistai ar ne…
          ten tik teisinis DILGĖLYNAS- GALBŪT, KAI KURIAIS ATVEJAIS ir pan.
          Tai jie žurnalistai ar ne? Ar čia, kaip dvasios užsinorės? :)
          Vienok, jei Račas turi žurnalisto diplomą, tai galime sakyti, kad jis žurnalistinis tinklaraštininkas, o jei neturi- nežurnalistinis?..Vieni, kurie neturi žurnalisto diplomo, nebus svarstomi dėl žurnalisto etikos, o kiti svarstomi, nors vienodai bus „pridergę“ tinklaraštyje?..

          Manau, kad tokiu „IŠAIŠKINIMŲ“ yra apstu…
          Kuo gylyn miškan- tuo daugiau medžių :)

        • nerijus

          mdxacuk

          O „užsėnietiška“ klaviatūra įteisinta?
          Ar nebus kaip su policininkų radarais?.. :)

          • nerijus

            p.s.

            kai „užsėnietiška“ klaviatūra parašyti ir „užsėnietiškais“ spausdintuvais, ant A4 formato popieriaus, iš „užsienietiškos“ medienos atspausdinti įstatymai neteks galios, nes šie produktai neįteisinti :)

    • VYTS

      Beje, dėl PSD. Kiek suprantu, vargšų žmonių prašoma mokėti už PSD kurio jie net neturėjo – nes privalėjo mokėti už gydymo paslaugas. Tai jau reketas.

      • nerijus

        Beja

        Šiandien sužinojau dar vieną marazmą…
        Jei pernai buvote susirgę ir buvote vadinamame „biuletenyje“, tai…
        Tarkim. Jums darbdavys paskaičiavo Jūsų NPD visiems 2009 m.- 3000 lt.
        Valstybė, kadangi buvote „biuletenyje“ ir vieną mėnesį gavote ne visą, o dalį iš įmonės, tarkim,- 1000 Lt ir dalį iš Valstybės ( Sodros )- 800 lt. Dėl tos priežasties, Jums, Valstybė paskaičiavo kitą NPD, ( mažesnį, nes sumoje gavote mažiau pajamų, nei darbdavys deklaravo, jog gausite ), tarkim,- 2000 lt.
        NPD ( darbdavio )- 3000
        NPD ( Valstybės )- 2000
        šiuo atveju:
        iš 3000 atimame 2000 ir gauname- 1000 iš kurio atimame 15 proc. ir gaunema 150- lygiai tiek, kiek Jūs skolingi valstybei už savo „biuletenį“.
        Įstatyminis marazmas, o įstatymo nežinojimas, kaip žinia, neatleidžia nuo atsakomybės :)
        Šimonytė pasirašė, jog tas, kuris bus skolingas Valstybei, mokės po 0,04 proc. už kiekvieną dieną :)

        gerb. teisininkai

        Ar tai nėra dvigubas apmokestinimas, nes už tą mėnesį, kaip buvome „biuletenyje“ jau sumokėti mokesčiai tiek iš darbdavio, tiek iš samdinio pusės ( 15 proc. )?..

        Atkreipkite dėmesį į deklaracijos 33 laukelį, kuriame nurodoma Jūsų „skola“ ar „permoka“. Jame skaičių po kablelių nelieka. Jis, automatiškai, didinamas- suapvalinamas, kad neliktų kablelių. Taip, VMI, gali surinkti tiek daugiau, kai po kablelio yra nors 0,01 cnt ir tiek pat gali prarasti, kaip po kablelio tik 0,01 cnt. Bet manau, kad VMI niekad neapsiskaičiuoja ir valtybės biudžetas dėl to nenukenčia?..
        O pagalvokit, kiek VMI „uždirba“, kai jūs turėtumėt mokėt 50, 5 Lt. o sumokate 51 Lt?..50 cnt padauginame, tarkim iš 1 mln. dirbančiųjų ir gauname 500 tūkst. papildomų Lt. :)
        Ir tai yra įteisinta :)

  • Slyvanosis

    Paklausykit manęs, seno nuodėmingo pydero:
    1. Moterų šeimoje nereikia.
    2. Vaikų taip pat nereikia. Užtenka Nemuno Atmatos.
    3. Lietuva – kinams ir čigonams!
    4. Preambulėse privaloma rašyti taisyklingai: suar neduj!
    5. Europos Sąjungoje užtenka trijų oficialių kalbų: bulgarų, graikų ir lietuvių. Tegul išmoksta beraščiai visų šalių proletarai archaiškomis kalbomis bendrauti!
    6. Iškeldinti visus Lietuvos pensinykus į Seinus lietuvybės stiprinti!
    7. G. Songailą – į ES Prezydentus (o M. Murzą – į vyr. komisarus).

    • nerijus

      8. lietuviai- anglams, ispanams, norvegams, airams ir tiems patiems- švedams, kurie kažkada gavo prie Poltavos… :)

      • Slyvanosis

        … kurie kažkada gavo prie Salaspilio (jei nuo LDK kariuomenės)…:-)

  • Mums nebūtina aptarinėti nei dėl tautiškumo, nei dėl Lietuvos valstybingumo. Tai padaro „vyresnieji broliai“, o mes „praleidžiame progą patylėt“. Kaimyninės valstybės prezidentas Kačinskis moko lietuvius tautinių vertybių, papildydamas kitą kaimyninės valstybės prezidentą Gorbačiovą, mokiusį mus valstybinių vertybių. „Vyresnysis brolis“ yra toks, kurį tik karstas išlygins…

  • Juozas

    Nemanau, kad šis Seimas kažkuo išskirtinis, ten visada susirinkdavo dauguma durnelių.

    • romas

      Tokia Lietuvoje rinkimų sistema – patys susirenka.

      • Juozas

        Panašiai, juk ten susirenka „bičiuliai“ pagal sąrašą, bet ir demokratinė rinkimų sistema nieko nepakeistų, išsilavinę žmonės masiškai emigruoja, o likę tikrai negali nugalėti balsais tų, kurie yra priklausomi nuo pašalpų ir balsuoja tik pagal pažadus didinti pašalpas.

  • Rytis I

    Neturiu laiko diskutuoti, visgi įdomu gal nepamiršti, jog mes (daugelis) jau keliaujam ir po Europą, ir su pasais, kuriuose beje yra visi lietuviški simboliai, – kaip paukščiukai, brūkšniukai, taškai, – bet ne kokie ten umliautai, – kaip tai turėtų perskaityti koks Belgijos policininkas, sulaikęs betranzuojantį lietuvaitį ir dar autostradoje? Tiek to, pasiūlymas atmestas ir mes apsisprendėm…

  • taip

    Nieko. Ateis laikai, bus dokumente laukeliai lietuviškam vardui ir pavardei, ir dar laukeliai asmenvardžiui, parašytam bet kokiais simboliais..

    Vardenis Pavardenis, ♫۞合ஜدفا čyū

    O kol šios laisvės nėra, labai gerai kad Lietuvos piliečiai pasirašo lietuviška pavarde.

  • Gintautas

    Mane tik nuliūdino, kad ponas Mackevičius apie tai, kad gėdijasi Lietuvos šlebezavojo sunkiai suprantama lietuvių kalba. Garbės nedaro.

  • Woo

    Ponas Arai,

    Patarčiau kitą kartą prieš rašant kokią nors nuomonę, pasidomėti tuo dalyku, apie kurį rašote ;)

    Visų pirma, tos raidės, kurių prirašėte – niekas jų ir nesiūlo rašyti lietuviškuose dokumentuose. Jeigu būtumėte bent truputėlį įsigilinęs, tai būtumėte perskaitęs, kad siūloma naudoti tik lotyniško pagrindo rašmenis. Tarkime, žmogaus originali pavardė yra Wołkowicz, lietuviškame pase jam užrašo tokią pavardę: Volkovič. Taigi, pasikeitė trys raidės: iš „w“ į „v“, iš „ł“ į „l“ (tariama kaip lietuviška tvirta „l“, kas nežino), iš „cz“ į „č“. Taigi, jeigu būtų leista rašyti pavardes originalo kalba, to žmogaus pavardė būtų įrašyta: „Wolkowicz“ (pasikeičia vos viena raidė).

    Tačiau dabar tas žmogus (tikras atvejis) išvažiuoja, tarkime, Ameriką, jis tampa Volkovic, nes, kaip žinia, amerikiečiai neturi raidės „č“ (ir jo pavardę taria Volkovik). Taigi, turime tris skirtingas pavardes ir vieną žmogų. Turbūt būtų paprasčiau rašyti visur ir visada originalo kalba :))

    O dėl Jūsų klausimo „kada čia lenkų tiek priimigravo?“, tai aš tikiuosi, kad šitą klausimą uždavėte juokaudamas, kitokiu atveju tai tikrai nejuokingas Jūsų mąstymas ;)

    • nerijus

      „Turbūt būtų paprasčiau rašyti visur ir visada originalo kalba“

      Pas amerikičius nėra nei ą, č, ę, ė, į, š, ų, ū ir ž, tai kaip jie jas tars, jei pavardės bus rašomos „originalo“ kalba?

  • Woo

    Nerijau,

    O kaip jie tada taria lietuvių pavardes? Kaip žmogus, nemokantis kirilicos perskaitys ukrainiečio pavardę? Ar Jūs sugebėsite taisyklingai perskaityti, pvz. prancūzo pavardę? Esmė yra ne tarimas, o pavardės iškraipymas ;)

    Mano senelė gyveno per savo gyvenimą trijose valstybėse – gimė Lenkijoje, vėliau gyveno Sovietų Sąjungoje, dabar gyvena Lietuvoje. Ir ne, ji niekur nevažinėjo, ji niekur neemigravo – ten kur gimė, ten visą laiką ir gyveno, toje pačioje vietoje – tokie žmonės yra unikalūs, jie iš esmės pasiliko savo gimtojoje žemėje, tačiau sąmoningai nepasirinko Lietuvos valstybės, galima sakyti valstybės rinkosi juos pagal gyvenamąją vietą. Ir tokių žmonių yra ne vienetai, ir dar jų vaikai yra, anūkai :)

    Ką aš noriu pasakyti? Suprantu lietuvių argumentus labai gerai, tačiau suprantu ir kitą pusę. Man atrodo, tiesiog trūksta susikalbėjimo ir įsigilinimo tarp šių dviejų grupių ir tiek ;) Nežinau ar p. Račas leidžia čia dalintis nuorodomis į įdomius straipsnius, bet bandau laimę :)

    http://www.politologas.lt/2010/03/24/del-%E2%80%9Elenkisku%E2%80%9C-raidziu#more-1573

    Jaunojo konservatoriaus LABAI taiklus komentaras ;)

    • nerijus

      Woo

      Mes nesusikalbame :)
      Šį straipsniuką esu perskaitęs ir su juom iš dalies sutinku ;)
      Koks skirtumas kaip ir kas rašysis savo pavardę?..Man- jokio. Žmogui turi būti leista pačiam pasirinkti. Juk ne Taryniniai laikai?..

  • Juozas rašo „…rinkimų sistema nieko nepakeistų, išsilavinę žmonės masiškai emigruoja, o likę…yra priklausomi nuo pašalpų ir balsuoja tik pagal pažadus didinti pašalpas“- tai nejaugi, Juozai, esat toks neišsilavinęs, kad neemigravot ir toks priklausomas nuo pašalpų?

  • Kreipiuosi į tinklarščio skaitytojus. Prašau nesijuokite iš Nerijaus ir nesmerkite jo. Tokie neestetiški pykčio protrūkiai jam nebūdingi. Šiaip jis visai mielas berniukas. Padėkime žmogui susiturėti, palaikykime jį.

    • nerijus

    • nerijus

      Valentinai

      Jūs mano mėgstamiausias komentatorius ;)

  • Regis

    Neginčijama, kad asmens vardas ir pavardė neliečiama ir tai nėra lietuvių kalbos dalykas. Tačiau pasakę a pasakykime ir b ir c. T.y. tas pats vardas ir pavardė nėra lotynų kalbos abėcėles reikalas. Ir, bet kuri tauta turi teisę į savo kalbą, jos abėcėlę ir gramatiką. Taip turi teisę rašyti ir kalbėti pagal savo kalbos taisykles.

    Taigi išvada viena, kol taip nebus tol bus visiems arba kam nors blogai, o turi būti (manau) taip – vardo ir pavardės rašymas originalo kalba (kiek įmanoma neapsiriboti jokiomis lotynų ar Europos kalbų abėcėlėmis) ir šalia parašyti to vardo ir pavardės lietuvišką tarimą. Kam teikti teisinę pirmenybę iš esmės nėra didelio skirtumo. Galime pradėti, kad ir nuo lietuviško tarimo kaip tai padarė latviai. Bet, leisti rašyti savo vardą ir pavardę originalo kalba tiesiog būtina. Mes jų nesulietuvinsim vadindami taip kaip norime. Taip pat jie mūsų nepakeis versdami rašyti ne lietuviškai. Todėl reikalingas kompromisas.