Citata #172 „Mažeikių nafta“ vertina Energetikos ministerijos planą

„Mažeikių naftos’ generalinio direktoriaus pavaduotoja Vita Petrošienė apie Energeteikos ministro planus importuoti benziną per „Klaipėdos naftą“ ir taip sumažinti jo kainą:

Tai, atsiprašau, nesąmonė

M-1

(Dar neįvertinta)
Loading...
  • Auris

    Artūrai,

    jei jau cituojate, tai cituokite tiksliai. Kiek pamenu buvo pasakyta – „Tai totali, atsiprašau, nesąmonė“. Nekarpykit teksto ;)

    • Auri, atsiprašau, išgirdau važiuodamas automobilyje, gal ne visai tiksliai…:)

  • Regis

    Kažkada berods Landsbergis pasakė, kad jeigu rusai neduos naftos tai mes ją iš Statoilo pirksim ir tanklaiviais gabensim.. Grynai politinis be jokio ekonominio pagrindo pareiškimas. Nesu joks ekspertas šioje srityje, bet bent jau man įtartinai skamba, kad per Klaipėdos naftą importuojami naftos produktai galėtų KONKURUOTI SAVO KAINA su MN gaminamais. Matyt p. Petrošienė tą ir norėjo pasakyt..

    Šiaip dabar kas vyksta tarp MN ir lenkų iš vienos pusės ir mūsų vyriausybės iš kitos pusės galima pavadinti didesniu ar mažesniu apsistumdymu. Klausimas jau žymiai platesnis negu Klaipėdos naftos pardavimas lenkams. Čia jau ir lenko kortos klausimas įsimaišė ir dar daug visko. Kol kas aš savo subjektyvia nuomone manau, kad mūsų valdantieji pakankamai gerai atstovauja savo šalies interesams. O šis Sekmoko pareiškimas tik vienas iš daugelio pasišaudymų iš vienos ir kitos pusės.. Tik tiek. Iš ekonominės pusės pilnai tikiu, kad tai visiška nesąmonė.

    • romas

      Neturiu informacijos apie naftos produktų kainas. Bet gal rusiški būtų pigesni?

      • Regis

        tai aš irgi neturiu. Tiesiog mąstau logiškai, jeigu pigiau būtų iš kitur atsigabent tanklaiviais benziną ir / ar dyzeliną negu pirkt iš MN tai kodėl to niekas nedaro (nedarė)? Pvz. tas pats Statoil’as ar Lukoil’as (lietuviški padaliniai)…

      • anoniminis bailys

        Rusiško benzino kokybė yra tragiška… Užpylus i naujesnį automobilį iškarto jaučiasi.

    • mdxacuk

      O ką – dabar ne kitaip dėl rusų naftos? Rusai naftos ir neduoda, o gabenama tanklaiviais. Netgi jei ji faktiškai perkama iš rusų, tai nekeičia reikalo esmės, nes naftos biržoj kiek nori, tiktai pirk, o rusai irgi ten pat ją pardavinėja.

      Kad monopolis sudaro sąlygas didinti kainas, yra tiesiog abėcėlė. MN monopolį didina ir tai, kad importiniam kurui papildomai uždėtas, atrodo, 10 proc. muitas. Be to, seniau buvo rašoma, kaip MN spaudžia degalines, perkančias kurą iš kitų tiekėjų.

      Galų gale daug ką parodo ir skaičiai. Ne MN kuras Lietuvoj sudaro, rodos, apie 7 proc., o Latvijoj – apie 40. Atitinkamas ir rezultatas.

      • Regis

        Joks čia monopolis, tiesiog turim vienintelę naftos perdirbimo gamyklą ir vardan konkurencijos mūsų kaime niekas nestatys antros. Todėl ši vienintelė gamykla atsižvelgdama į mažmenininkų galimybes atsivežt kuro iš kitur, atitinkamai koreguoja savo kainas taip, kad jiems tas vežimas iš kitur nelabai apsimokėtų. Tik tiek. Latvija šiek tiek arčiau Skandinavijos ir tos pačios Rusijos todėl benzovežiui reikia mažiau km nuvažiuoti pirmyn atgal. Kitas dalykas, kad konservatoriai privatizuodami (atiduodami) MN amerikiečiams prikūrė dar ir papildomų saugiklių, kad kiek įmanoma prismaugt konkurenciją tarp MN ir kuro importuotojų. Čia jau kitas klausimas.

        • mdxacuk

          O kas, jeigu ne monopolis, kai vienas rinkos subjektas valdo virš 90 proc. tos rinkos? Maximos palyginus su MN yra nekaltas vaikų žaidimas, nors visi kažkodėl žviegia, kad VP yra monopolistas ir smaugia visus iš eilės? Nors jie ir 40 proc. nesiekia. O muitai ir „papildomi saugikliai“ kam yra sugalvoti, jeigu ne monopolijai išlaikyt?

          • Regis

            nu monopolis, monopolis ir kas iš to? Ką siūlai? Papjaut auksinę karvę (net ne vištą) sukuriančią daugiausiai BVP iš visų veikiančių įmonių, ir pirkt brangesnį benziną iš Statoilo?? Konkrečius siūlymus į studiją prašom :)

          • Izidorius (Ysidor GB)

            MN neieina i klasikines monopolijos apibrezima, kadangi rinka nera uzdara, t.y. degalus galima importuoti.
            Jeigu Suomijoje ar Norvegijoje kokia nors gamykla pradetu pardavineti degalus uz dvigubai mazesne kaina nei MN, jau sekancia diena ir MN kaina nukristu 48%.
            O tai, kad MN turi 90% Lietuvos rinkos, tai cia ne MN monopolizacijos pasekme, o LRV protekcionistines politikos.

    • Gintautas

      Regi, tos pačios MN, o tiksliau Orlen Lietuva atstovas ne kartą viešai yra pasakęs, kad didmeninę kainą jie palaiko tokią, kad neapsimokėtų importuoti. Kokių dar čia gali būti interpretacijų? Galva neneša, kiek dar galima diskutuoti tokiu paprastu klausimu?

  • Juozas

    Aš nematau prasilenkimo su ekonomine logika, transportavimo išlaidos importuojant benziną yra mažiasnės negu transportuojant naftą, nes imat tiek tūrio, tiek svorio santykius su kaina nafta negali būti pigiau transportuojama už benziną, tai yra su visomis žaliavomis. Žalios naftos irgi neveža tanklaiviais, ji yra išvaloma nuo sieros, padidinamas taip vadinamas kaloringumas, kad sumažinti transportavimo kaštus. Nežinau kas čia buvo turėta galvoje sakant, kad tai nesąmonė.

    • Regis

      „transportavimo išlaidos importuojant benziną yra mažesnės negu transportuojant naftą“

      ta prasme? turbūt norėjai pasakyt transportavimo išlaidų dalis galutinėje produkto kainoje yra skirtinga. Nes kitaip aš nemanau, kad tanklaiviu plukdyt ar naftą ar galutinius naftos produktus yra didelis skirtumas. Jeigu jau kalbam apie transportavimo savikainos įtaką galutinei produkto kainai tai atsižvelkim iš kur mes tuos galutinius naftos produktus importuosim. Iš to pačio Statoilo? Ar nemanai, kad iki pakrovimo į tanklaivį tas benzinas su jų perdirbimo kainomis jau bus brangesnis negu MN atiduoda Mažeikiuose prie savo gamyklos vartų?

    • Izidorius (Ysidor GB)

      Galbut nesamone yra tai, kad „Klaipedos nafta“ negali technologiskai priimti kai kuriu naftos produktu?
      Nesu ekspertas, bet manau, kad skirtingos chemines sudeties produkto laikymui reikalingos visiskai kitos salygos, nei naftai, o ar KN talpyklos tam pritaikytos nezinia.
      Klausimas, ar tai zino ministras?

  • komentaras

    Jeigu neklystu Landsbergis kalbejo apie Butinges terminala ir jo reikalinguma. kai jis buvo statomas, visi kas galejo klyke, kad taip tik svaistomi pinigai (atidarytas jis buvo per rusijos krize). O argumentai buvo, kad uzsukus nafta galesime gabentis is bet kur, kad ir is norvegu.

  • Juozas

    Nežinau detalių, bet akivaizdu, kad perdirbant žaliavą vietoje produkto savikaina yra mažiasnė, perdirbimau naudojama tapati nafta ir dujos, kurių nereikia transportuoti, jeigu nafta perdirbama vietoje. Transportavimas nebūtinai yra lemiamas veiksnys savikainai, bet tikrai nėra jokia nesąmonė transportuoti galutinį produktą.

    • Regis

      niekas ir nesako, kad transportuot neįmanoma. Kalba eina apie ekonominę logiką.

  • Juozas

    Ekonominė logika būtent ir sako, kad labiau apsimoka transportuoti galutinį produktą, nes taip transportuojamas mažiasnis svoris, po žaliavų perdirbimo svoris ir tūris mažėja. Jeigu neklystu apie 20% naftos išsimeta ją perdirbant, priklauso nuo naftos kokybės, daugumoj nuo sieros kiekio, kurio nebereikia transportuoti po perdirbimo.

    • Regis

      Juozai, tai aš dėl to visai nesiginčinu – kad plukdyt labiau apsimoka galutinį produktą. Klausimas tame kur mes tą galutinį produktą pirksim ir kiek mums tai kainuos. Tik tiek. Nepamirškit, kad MN kaip ir bet kokia Lietuvoje veikianti pramonės įmonė dar ir moka mokesčius į Lietuvos biudžetą plius sukuria darbo vietas ir t.t.

      • tomas

        Vat šitoj vietoj reiktų pasidomėti kiek MN sumoka pelno mokesčių. Už 2007 skaičius nebuvo stebuklingas — 99 mln. Lt. Kokiais 9 mln. daugiau, nei SEB. Visa kita — akcizai, kurie mokami nuo parduodamo benzino. Kadangi taip jau išėjo, kad benziną lietuvoje parduoda išimtinai MN, tai ji ir moka daugiausia mokesčių. MN neparduos — parduos kas nors kitas.

        • Regis

          „2008-04-22 Verslo žinių informacija

          Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, 2007 metais dešimt stambiausių mokesčių mokėtojų biudžetui sumokėjo 3,066 mlrd. Lt – 1,4 proc. daugiau nei užpernai. Didžiausiu mokesčių mokėtoju ir toliau išlieka AB „Mažeikių nafta“.

          Naftos perdirbimo bendrovė praėjusiais metais šalies iždą papildė 802,8 mln. Lt. Tai beveik 500 milijonų Lt daugiau nei sumokėjo antroje sąrašo vietoje esanti „Philip Morris Baltic“, kurios mokesčių suma – 326 mln. Lt.

          Komentuodamas šiuos duomenis Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininkas Modestas Kaseliauskas sakė, kad trys stipriausi Lietuvos ūkio sektoriai pernai buvo apdirbamoji pramonė, prekyba ir statyba. Kalbėdamas apie sąrašo lyderį M. Kaseliauskas tvirtino, kad „Mažeikių nafta“ greičiau nei tikėtasi likvidavo avarijos padarinius, atsigavo ir šiandien jau moka pelno mokestį.

          Vienintelė naftos perdirbimo bendrovė Baltijos šalyse „Mažeikių nafta“ jau daugelį metų yra didžiausia šalies mokesčių mokėtoja.“

          • tomas

            Oj, atsiprašau! Pelno mokesčio susigrąžino 66 mln.. Pažiūrėjau ne į tą eilutę http://www.nafta.lt/repository/pdf/ataskaitos/MN%20ataskaita_2007_EN_LT.pdf (66 psl. pelno nuostolių ataskaita). Sumokėtų akcizų dydis, kaip jau minėjau nepasikeis, bus MN ar nebus.

          • mdxacuk

            MN iš tikrųjų sumoka tiktai pelno mokestį, palūkanas už valstybės suteiktas paskolas (dėl kurių Lansbergis iki šiol ujamas kaip pardavęs Lietuvą) ir dar galbūt dividendus už valstybės valdomas akcijas, jeigu nusprendžiama juos mokėti. O PVM ir akcizų atžvilgiu MN viso labo tėra „operatorius“ – iš vienų paima, kitiems biudžetui) atiduoda. Nes tiesiog toks yra PVMo mokėjimo mechanizmas, ir čia nėra anei jokio MN indėlio, anei nuopelno. Netgi atvirkščiai – MN iš to turi arba gali turėti nemažai naudos, nes kurį laiką gali naudotis tais pinigais. Bet koks importuotojas mokėtų PVM ir akcizus lygiai taip pat, kaip ir MN.

            Žinoma, MN nauda yra ir ta, kad sukuria darbo vietas, o jos irgi duoda atitinkamų įplaukų biudžetui ir sodrai.

            Bet gaudama veikti monopolijos sąlygom MN greičiausiai su kaupu atsiima savo sumokėtus mokesčius viršpelnių pavidalu, kurie atitenka jos savininkams. Sudarius konkurencines sąlygas gali sumažėti savininkų pelnai, bet vartotojams ir valstybei nuo to bus tik geriau.

            O tai, kad MN neva sumoka kažkokius fantastinisu mokesčius valstybei tėra buhalterinis mitas aritmetikos nesuprantančiai jausmingai publikai.

          • Regis

            tikrai nepasisakau už išskirtines monopolines sąlygas MN. Man tik viena neaišku, ar tai, kad kažkur Mažeikių rajono laukuose stovi įmonė, dirba ir moka mokesčius yra gerai ar blogai?

  • tomas

    Oi. Atsiprašau. MN už 2007 m., pasak jų pelno/nuostolio ataskaitos susigrąžino 66 mln. litų. Pažiūrėjau ne į tą eilutę ir neteisingai interpretavau.

  • tomas

    http://www.nafta.lt/repository/pdf/ataskaitos/MN%20ataskaita_2007_EN_LT.pdf

    Techninis klausimas: o URL komentaruose nebeleidžiami?

  • tomas

    Techninis klausimas: o URL komentaruose neleidžiami?

    • Regis

      Leidžiami, bet blogo autorius turi nuorodas patikrint. Tai pilnai suprantama ir normalu. Atkreipk dėmesį, kad yra užrašas „jūsų komentaras laukia peržiūros“ atrodo taip…

      • tomas

        Deja informacijos toks kiekis, kad nebeskaitau smulkiu tekstu parašytų pranešimų. Kad juos pastebėti jie turi būti raudoni, 24 dydžio ir mirksintys. :(

  • giedrius

    mdxacuk,

    nera jokio importo muito, jis panaikintas 2004 m geguzes 1 d.

  • tomas

    yra iš ne ES šalių

  • giedrius

    visiems komentuojantiems!!!!!

    gerbiamieji ar žinote kas yra Platts???

    • Regis

      o kam mums tai?

    • Dabar jau žinau! (pažiūrėjau vikipedijoj). Tai pasaulinis informacijos apie energetiką šaltinis, įtakingas nustatant kainas OPEC. Teisingai?

  • nerijus
  • nerijus

    Energetikos ministeris, vienoje iš auditorių firmų, dirbo tos firmos darbuotojų „analitiku“, žmogumi, kuris vertina darbuotojų gebėjimus ir našumą.
    Stebėkite, kas taps jo patarėju…

    Žmogus- savas, tarp savų.
    apie kuro kokybę- galima ginčytis. Ta pati MN statyta CCCP laikmečiu. Suprantama, kad buvo diegiamos naujovės/ atnaujinimai. Tą patį atliko ir Rusijoje esančios bendrovės, kitaip, ten esantys MB, Opel, BMW VW ir t.t. ( naujos ) nevažinėtų…
    Kartais, nedarykime skubotų išvadų.
    Sakyčiau, kad blefas, apie „blogą“ rusišką kurą yra tik dėl to, kad kuo mažiau būtų perkančiųjų iš „fūristų“.

    Mano mašinytė nėra iš naujausių, bet ir ne senolė. Kažkada ( kai turėjau iš ko…) pildavau rusišką ( iš Lukoilo) kurą/ dyzeliną. Mašiukas važinėja iki šioliai.

    • Gintaras Slavinskas

      Na kas dėl rusiško kuro kokybės, tai jis tikrai prastesnis. Žinoma, mašina nesuges pradėjus naudoti rusiškai kurą, tačiau kuro sąnaudų ir traukos savybės tikrai yra prastesnės nei vartojant MN kura, o tuo labiau vakarietišką kurą. Jokio blefo čia nėra.

    • Regis

      oi Nerijau, Nerijau. Kartais TEIGI ko pats iki galo nežinai arba vadovaujantis sąmokslo teorijom sąmoningai mus klaidini. Rusijoje kuro kokybė yra rimta problema, pasiskaitinėk auto forumus, auto spaudą ir t.t. Galu gale net per laisvus ir nepriklausomus :) Rusijos TV kanalus karst nuo karto išlenda reportažai apie nesąžiningus kuro prekiautojus..

      Jeigu tu pylei baltarusišką ar iš Kaliningrado srities dyzeliną tai nereiškia, kad visas rusiškas kuras yra geras ir / arba tavo mašinytė buvo / yra tiesiog labai kantri. Tik tiek. Nedaugiau.

      • nerijus

        Regi

        Pyliausi kokius 2 metelius ir po šiai dienai mašinytė rieda :)
        Tą patį galiu pasakyti ir apie Lietuvos degalines.
        Būna užsipili, tai net mašiukas springsta, o taip yra buvę ir ne man vienam.
        Piltasi buvo iš to pačio Lukoilo/ Lietuva.

        • Regis

          „Sakyčiau, kad blefas, apie “blogą” rusišką kurą yra tik dėl to, kad kuo mažiau būtų perkančiųjų iš “fūristų”“

          Bloga rusiško kuro kokybė yra ne blefas, o faktas. Jeigu Rusijoje mašina sugenda pirmas klausimas kur pylei kuro. Pas mus tai jau senai pamiršta. Maža to mūsų pačių meistrai pripažįsta, kad tiek kurie pila kontrabandinį benziną (apie dyzeliną mažai ką galiu pasakyt) žymiai dažniau remontuoja mašinas. Naujos mašinos Rusijoje važinėja tik dėl to, kad žino vietas kur reikia pilt kurą. Jeigu pas mus tai senai pamiršti dalykai tai pas juos toli gražu ne. Beje nekalbėkim apie kurą apskritai. Aš kalbu apie benziną. LPG Rusijoje kaip ir Lenkijoje žymiai geresnės kokybės. Čia kaip tik atvirkščiai, pas mus valdžios leista MN pačiai spręst apie LPG kokybę. Iš čia ir sąnaudos didesnės. O dėl dyzelino net ir nežinau. Girdėjau žmonės dyzeliną sugeba iš geležininkeliečių gaut, nekalbant apie tai, kad dalinai galima skiest su panaudotu aliejumi… Ir mašinos važiuoja. Kaip tada spręst apie kokybę iš vienos važiuojančios mašinos.

  • giedrius

    atsakau,

    todėl kad Platts skelbiama informacija + akcizas sudaro 95 proc. kuro kainos.

    Todėl tikėtis, kad importuotas kuras bus pigesnis nerealu

    nerijau,

    kada pildavai kurą Lukoile? ten gi benzinas iš Mažeikių ir didesnė dalis dyzelino irgi iš Mažeikių

    • Regis

      „Todėl tikėtis, kad importuotas kuras bus pigesnis nerealu“

      Pilnai pritariu. Jeigu tas kuras būtų pigesnis tai jau senai būtų importuojamas. Beje dalinai tas tiesa. Jeigu nieko nemaišau Statoil’as brangesnį dyzeliną importuoja ir kas be ko LPG dujos stipriai importuojamos iš visur. Šioj vietoj su MN pakankamai rimtai konkuruojama.

      • Gintaras Slavinskas

        Beje Statoil’as visai nesenai yra pranešęs, jog Latvijoje pradės prekiauti benzinu importuojamu iš Norvegijos. Kadangi Latvijoje benzinas yra pigesnis nei Lietuvoje, todėl pamąstymai, jog importuojamas benzinas gali būti pigesnis, nėra jau tokie iš piršto laužti.

        • nerijus

          Viskas, kas importojama yra pigiau, nei gaminti patiems.
          Tas pats liečia ir elektros energiją. Kita kalba, kai norima iš to pralobti.

          • Regis

            „Viskas, kas importuojama yra pigiau, nei gaminti patiems.“

            Čia teiginys?

    • mdxacuk

      Lietuvoj akcizas benzinui yra 1,5 Lt kiekvienam litrui. Tai kur čia 95 proc.?

  • nerijus

    nesusikalbėjome, o aš nepatiklsinau.
    Kurą pildavausi iš „fūristų“, kurie jį pirkdavo Rusijoje/ Lukoile.

    • Gintaras Slavinskas

      Ar tikrai? :) Mano šeimos nariai dirba tolimųjų reisų vairuotojais ir tikrai dar nė karto jų parvežtas kuras kokybe neprilygo lietuviškam. Kažkaip abejoju tavo kalbomis arba tiesiog nejauti mašinos, kadangi skirtumas tarp rusiško ir lietuviško dyzelino kokybės tikrai nemažas.

  • nerijus

    Tikrai.
    Nekalbėčiau, jei nebučiau naudojęs.
    Jokio skirtumo nejaučiau. Pyliausi, kokius 2 metus :)

    Pačioj Rusijosj važinėja ne ką mažiau, o ir daugiau naujų mašinų.

    • Gintaras Slavinskas

      Na tada jums tikrai pasisekė atrasti degalines, kur rusiškas kuras savo kokybe prilygsta lietuviškajam.

  • Juozas

    Kad importas galėtų smarkai atpiginti degalus dėl savikainos aš irgi netikiu, jeigu toks skirtumas būtų esminis, tai MN importuotų degalus, o ne naftą ir gautų didesnę maržą, matyt gamybos stabdymas neatsipirktų, jeigu taip nedaro, o kitiems gali ir apsimokėti.

    • Regis

      Aš dar daugiau pasakyčiau, jeigu importas labiau apsimokėtų niekas čia kojos į Mažeikius būtų nekėlęs. Kaip tai atsitiko turim daugelį liūdnų pavyzdžių Lietuvoje. Ištisos pramonės šakos tiesiog išnyko.

      • romas

        Bet yra gi kokios nors priežastys kurui iki akcizų kainuoti daugiau nei Lenkijoje. Naftą perkam ta pačia kaina, darbuotojų atlyginimai Lenkijoje net gal ir didesni, mokesčiai (ne akcizai) panašūs. Vistiek, manau, MN naudojasi monopoline padėtim rinkoje. Iš kitos pusės žiūrint, jei mažėja pardavimai Lietuvoje, gal eksportas auga. O tai irgi nėra blogai. Reikia manyti, kad MN nerūpi, kad būtinai Lietuvoj kurą pirktų, nes yra realizacijos rinkos kitur.

        • Regis

          MN savikaina, MN pardavimo kaina ir galutinė kaina degalinėse yra tris visiškai skirtingi dalykai. Aš manau, kad jiems (PKN Orlean) į Lietuvą apsimokėjo eit, ne veltui dėl MN tiek kovų vyko. Kitas dalykas kiek MN užsidirba ir visai jau trečias dalykas mažmenos maržos.. Ir kas be ko dar ir valiutų kurso svyravimai.. Tai ką mes matome degalinėse tai toli gražu nereiškia, kad mus tik MN skriaudžia..

  • Juozas

    Tai tegu pabando, neatrodo visiška nesąmonė, jeigu neapsimokės, tai ir neimportuos, o jeigu sudarys konkurenciją, tai bus nauda ir pačiai MN, tik konkuruojant galima tapti konkurencingu.