„Žalia juosta“ Antakalnyje mainais į neveikiančius šviesoforus Olandų žiede?

Pirmą kartą suveikė, buvau labai nustebęs. Galvojau – atsitiktinumas.

Antrą kartą jau specialiai bandžiau, ar suveiks – vėl tas pats. Pagalvojau – gal netyčia.

Tačiau vakar vakare suveikė ir trečią kartą, todėl atsitiktinumo faktorių jau reikia atmesti. Kartu reikia pripažinti – veikia.

Jau gal pasidarė smalsu, apie ką aš čia:)

Ogi apie naujuosius šviesoforus Vilniuje ir „žalią juostą“.

Tai štai – Antakalnyje, važiuojant nuo centro Saulėtekio link, „žalia juosta“ veikia. Pajudėjus nuo pirmojo šviesoforo, esančio prie posūkio į berods Mildos gatvę iki pat Nemenčinės plento tris kartus iš eilės (skirtingomis savaitės dienomis) pavyko nuvažiuoti nestabtelėjus nė prie vieno šviesoforo, kurių toje atkarpoje yra apie 10 (o gal net keliais daugiau).

Pamenu, kai juos statė, netikėjau, kad gali veikti…

Tiesa, nežinau, ar tie šviesoforai suveikia rytais, kai Antakalnio gatve centro link važiuoja didžiausias automobilių srautas. Ir bandyti kažkaip nesinori, nes važiuodamas pro Rokantiškių kapines darbą pasiekiu per 15-17 minučių.

Tačiau vis tiek smagu – technika, pasirodo, gali veikti ir šiek tiek palengvinti gyvenimą:)

Kita vertus, kai tuos šviesoforus statė, taip pat labai stebėjausi, kokia prasmė yra statyti berods 4 komplektus šviesoforų žiede prie Petro ir Povilo bažnyčios.

Jie stovi, tačiau kaip mirksėjo geltonai, taip ir tebemirksi. Nuo pat tos dienos kai buvo pastatyti. Kažkas iš mano pažįstamų vasaros pabaigoje, tiesa, sakė matęs juos veikiant, tačiau atsiliepimai nebuvo patys geriausi.

Tad klausimas labai paprastas – ar tam kad šviesoforai veiktų Antakalnio gatvėje reikėjo papildomai nupirkti ir pastatyti keliolika neveikiančių šviesoforų žiede?

Savotiškas „otkatas“?

Ar paprasčiausia nekompetencija?

Abiem atvejais būtų visai neblogai žinoti, kas už tai atsakingas. Ir kaip ta atsakomybė buvo realizuota.

Gal kas nors žino?

(4 balsų, vidurkis: 4.50 iš 5)
Loading...
  • dafiga tų mirksinčių šviesoforų visur pristatyta. o jei ir veikiantys šviesoforai, tai taip sureguliuoti – kur anksčiau kamščių nebuvo, dabar atsirado :)

  • Ten žiede mintis buvo tikriausiai irgi ta pati – padaryti „žalią bangą“, bet žmonės nemoka sureguliuoti tų šviesoforų, dėl to juos įjungus gavosi tik dar didesni kamščiai… Visų pirma ten reikėtų pakabinti kokias nors informacines lenteles prieš įvažiuojant į žiedą, iš kurios eilės į kurią gatvę galima nuvažiuoti, nes dabar galima ir pasiklyst…

    O aš kažkada nuo Lukiškių beveik iki oro uosto nuvažiavau be nei vieno sustojimo, tai man patiko ta nauja šviesoforų sistema.

  • Dar juokingesnė istorija nutiko su Taikos – Rygos sankryža. Nusprendė ten pastatyti šviesoforą. Ir davė nurodymą savivaldybė, bet kad yra dvi Rygos-Taikos sankryžos nepagalvojo ir nurodymą davė tai, kuriai visiškai nereikalingas šviesoforas. Ten gyvenau 6 metus ir per tą sankryžą važiuodavau per dieną po kelis kartus, bet niekada nepagalvojau, kad yra problemų. Slėpdami savo nekompetenciją neišmontavo šios sankryžos, o pastatė ir kitoje. T.y. toje, kur ir reikėjo jo. Čia ta istorija, kurią tikrai žinau, o kiek jų dar yra, kurių nežinome :)

  • Anonimas

    as tai jau laukiu kada pastatys sviesafora prie ivaziavimo i mano kiema, nes jau pradeta statyti prasilenkiant su logika.

  • Anonimas

    Rytais juosta retokai suveikia.

  • Anonimas

    Nebūkim diletantais. Šviesoforinio reguliavimo sistema Vilniuje sudaryta iš 2 didelių dalių – 1 pačių įviesoforų ir 2 softo jiems valdyti.
    Labiausia matoma, be abejo, yra 1-oji dalis. Bet sistemos derinimas – t.y. 2-oji dalis – jau subtilesnis reikalas. Bepigu buvo sureguliuoti pirmuosius žaliuosius koridorius, bet pilnai įgyvendinti viziją – viską apjungti į spec. softo valdomą sistemą – dar kiek užtruks. Jie nebus tik „mirksintys periodiškai“, bet atsižvelgs į realius istorinius automobilių srautus ir faktinę būklę (tam jau beveik sumontuotos begalės daviklių ir kamerų). Ir Olandų gatvėje bus geriau, ypač per kamščius, kai nereikės policijai žiūrėti ir reguliuoti kiekvienos iš gatvių įvažiavimus. Reikia surinkti pakankamai nemažai duomenų apie srautų judėjimą, suprogramuoti, o tada sistema optimizuos srauto valdymą. Visa tai yra tikrai super, pasidomėjit detaliau, kas abejojat.
    Diskusijas galima kelti nebent „kiek sistema kainavo“, „kokia rangovų pelno norma“ ir pan.

  • Anonimas

    na geriau būtų tuos pinigus atidavę vargšams.

  • Kvailai sureguliuoti ir Goštauto gatvėje prie baltojo tilto, važiuojant link operos. Srauto pirmenybė yra ryškiai teikiama iš Vaižganto gatvės važiuojantiems. Nepaisant to, kitas Goštauto gatvėje esantis šviesoforas (su Vasario 16 gatve) dega raudonai tada, kai Goštauto gatve būtų galima važiuoti. Tad nesvarbu, ar tau žalia, ar raudona – vistiek stovi vietoje.
    Dabartinė šviesoforų sistema neveiksminga, kadangi dabartinį rezultatą galima buvo pasiekti ir taip – tinkamai sureguliavus šviesoforus.
    Manau, jog ji būtų veiksminga dinamiškai paskirstant žalios-raudonos šviesos laikus, taip palaipsniui sudarant žalias juostas skirtingiems transporto srautams.

  • Anonimas

    gerai,kad miestas tobulėja.
    stengiamasi,bent kažką daryti.
    pristatė šviesoforų kiekvienoje perėjoje…išdažė dryžuotai kelius,pėstiesiems, kiekvienoje sankryžoje ir nesvarbu,kad iš už posūkio atlėkęs automobilis net nepamatys išnyrančio pėsčiojo pro vasarą vešiončius krūmus.
    kvaila ir keista,kad viskas pradedama daryti ne nuo to galo arba neužbaigiama tai,kas pradėta.
    atidarytas naujas viedukas- Savanorių.
    galiu pasakyti trūkuma.
    pėsčiųjų perėja.ir koks kvailys, architektas, suplanavo?
    kodėl nebuvo galima pastatyti požeminės perėjos?
    nejau tai būtų daug kainavę?tikrai ne,nes ir taip jau rausti ten reikėjo…
    dabar, atvažiuojant iš Lazdinų pusės,jei staiga,iš už viaduko kolonos išlystų pėsčiasis į kelią,įvykis garantuotas ir vairuotojas bus kaltas,kad nepraleido.
    kas taip suplanavo ir kas taip aplaidžiai praleido?
    jei statyti,tai statyti iš karto,o ne po viso darbo pamatyti trūkumus ir juos taisyti už jau didesnę kainą?
    ar čia taip ir suplanuota?
    jei Ukmergės gatve, važiuojant link Panevėžio, sugebėjo pastatyti požeminę perėją,tai manu,kad ir Laisvės prospekte,kur tik įra pėsčiūjų perėja,būtų galima įrenkti požemines perėjas,o ne statyti šviesoforus.

  • Anonimas

    o kas bus,jei vienas iš „žaliojo kelio“ šviesoforas ims ir suges-mirksės geltona,o šalutinis kelias bus -užpildytas?
    manau,kad nesuveiks visa sistema….

  • Anonimas

    Ar cia nebuvo taip, kad kai tame ziede zuvo prof. V.Kubilius, tada ir pastate tuos sviesoforus? Kaip atsakas, kad „kazkas daroma“?