Šviesulys sunkmečio akivaizdoje: dvigubi rinkimai

Šiandien visiems sunku: statybų bendrovėms, nekilnojamojo turto pardavėjams, prekiautojams automobiliams ir, atrodo, net prekybos tinklams.

Kai kam šviečiasi šviesesnis rytojus: 3 milijardai litų, kuriuos planuojama skirti renovacijai, be abejonės, turėtų išgelbėti nuo mirties ne vieną didelę (bent jau Vilniaus) statybos bendrovę…

Kiti,deja, bet tikriausiai neišgyvens.

Tarp pastarųjų bus ir dalis žiniasklaidos. Bent jau ta dalis, kuris iškels baltą vėliavą dar iki balandžio mėnesio vidurio.

Kodėl iki balandžio? Ogi todėl, kad balandžio viduryje prasidės oficiali dvejų rinkimų kampanija ir pinigai, kurių šiandien, atrodo, beveik nėra, pradės lietis jei ne kriokliais, tai bent jau plačiomis upėmis.

Štai visai neseniai pasirodė žinia, kad vien Vyriausioji rinkimų komisija rinkimų agitacijai ketina skirti 4 mln. litų. Ne kažin kokie pinigai, bet vis tiek šiokia tokia paguoda. Ypač televizijoms, kurioms, uždraudus politinę reklamą per televizijas, rinkimai tampa galvos skausmu.

Tačiau spaudai, radijui ir internetui ši žinia visai nebloga.

Tačiau tai, žinoma, tik šaknelės. Prisiminus Seimo rinkimus, galima spėti, kad bendros reklamos išlaidos per dvejus rinkimus (Europos Parlamento ir Prezidento) sieks kelias dešimtis milijonų litų.

Sutikite, badmečio laikotarpiu, kai reklamos apimtys sumažėjo tiesiog katastrofiškai, tai nuostabi žinia žiniasklaidai.

Kita vertus, tai bus ir didžiulis išbandymas: jau per Seimo rinkimus stebėjome, kaip kai kurios žiniasklaidos priemonės, pamiršusios savo tikrąją paskirtį, medžiojo pinigus visais įmanomais būdais.

Paskatų tai daryti per ateinančius rinkimus bus gerokai daugiau, nes kai kam tai bus tiesiog gyvybės ar mirties klausimas.

Šis procesas, beje, jau prasidėjo ir, deja, bet tenka konstatuoti, kad, nepaisant skambių deklaracijų ir mušimosi į krūtinę prieš rinkimus, naujojoje vyriausybėje, atrodo, yra stropių K.Prunskienės ir V.Blinkevičiūtės mokinių ir pasekėjų.

Ir visame šiame chaose išliks nebūtinai stipriausieji… Tai gali būti ir blogiausieji – vertinant tikrosios žiniasklaidos požiūriu. Beje, kas išliks, nemaža dalimi priklausys ir nuo politikų ir jų tikrojo, o ne tik deklaruojamo požiūrio į žiniasklaidą ir jos pirkimą.

Bet kuriuo atveju rinkimai leis didžiajai daliai žiniasklaidos įkvėpti ir pora mėnesių lengviau kvėpuoti.

Klausimas paprastas: kokia bus žiniasklaida ir kam ji tarnaus kai rinkimai pasibaigs?

(4 balsų, vidurkis: 3,75 iš 5)
Loading...