Pradinė reakcija į laišką ES prezidentui

Delfiai ir kita Lietuvos žiniasklaida apie tai nerašo. O bet tačiau kadangi http://racas.lt yra ne kartą pripažintas žiniasklaida, tai bandau užildyti spragą.

*****************

Keturių valstybių parlamentiniai Europos reikalų komitetai remia nepriklausomos TV stoties rusų kalba „Europos balsas“ steigimą

Lietuvos, Estijos, Latvijos ir Lenkijos parlamentinių Europos reikalų komitetų pirmininkai savo tradiciniame susitikime, kuris vyko balandžio 13–14 dienomis Trakuose, paragino Europos Komisiją skirti finansinių išteklių demokratinių, objektyvių ir nepriklausomų televizijos ir kitokių žiniasklaidos kanalų rusų kalba Rytų Europoje įkūrimui ir išlaikymui.

Keturių šalių parlamentarai parėmė Lietuvos, Estijos, Latvijos ir Suomijos žurnalistų pasiūlytą iniciatyvą, išdėstytą balandžio 11-osios laiške Europos Komisijos Pirmininkui Chosė Manueliui Baroso (José Manuel Barroso), kuria raginama įsteigti Europos Sąjungos (ES) finansuojamą televizijos stotį rusų kalba, kuri galėtų vadintis „Europos balsas“ ir veiktų, vadovaujantis laisvos žiniasklaidos vertybėmis, teiktų faktais paremtas naujienas bei tarnautų kaip diskusijų ir kokybiškų pramogų platforma.

Seimo Pirmininko pavaduotojo, Europos reikalų komiteto pirmininko Gedimino Kirkilo, atstovavusio Lietuvai keturšaliame parlamentiniame susitikime Trakuose, tvirtinimu, „tebeaštrėjant situacijai Ukrainoje, rusakalbiai gyventojai ne tik pačioje Ukrainoje, bet ir visoje Europoje per įvairius Rusijos valdžios finansuojamus žiniasklaidos kanalus rusų kalba yra kasdien dezinformuojami apie įvykius Ukrainoje ir ES politiką“.

„Neturėdami galimybės skaityti ar žiūrėti objektyvių žinių rusų kalba apie tai, kas šiuo metu vyksta karščiausiame Europos taške, nemažai rusakalbių tiesiog gyvena atskiroje, šiuo atveju, Rusijos, informacinėje erdvėje, ir tokiu būdu turėdami iškraipytą Ukrainos krizės vaizdą. Todėl nepriklausomos ir demokratinės žiniasklaidos egzistavimas rusų kalba visoje Europoje šiandien tapo tiesiog neginčijama būtinybe“, – teigia G. Kirkilas.

Pasak jo, „atitinkamai Lietuva taip pat turi rimtų ketinimų įsteigti papildomus TV ir radijo kanalus rusų kalba prie Nacionalinio radijo ir televizijos, siekiant, kad rusakalbiai Lietuvos piliečiai nebegyventų atskiroje nuo visos Lietuvos informacinėje erdvėje, o jaustųsi demokratinės Europos dalimi“.

Keturšaliame parlamentiniame susitikime taip pat priimtas pareiškimas dėl Ukrainos.

 

(7 balsų, vidurkis: 3.43 iš 5)
Loading...
  • Μarius

    Man Kirkilas – neišmanėlio ir mėmės sinonimas. Latvijos ketvirtoji radijo programa ir Estijos taip pat ketvirtoji radijo programa transliuoja vien tik rusų kalba. Latvijos televizijos LTV7 kanalas kiekvieną darbo dieną 19:00 – 19:30 rodo žinias rusų kalba, Estijoje ETV2 berods kiekvieną dieną 19:30 – 20:00 rodo žinias rusų kalba. Aš jau nebeminiu daugybės interneto portalų, laikraščių, žurnalų rusų kalba Estijoje ir Latvijoje. Tik šiose šalyse yra skaitlingos rusakalbių mažumos, o ne Europoje abstrakčiai. Tad Kirkilo teiginiai, kad rusakalbiai gyvena Rusijos sukurtoje informacinėje erdvėje prasilenkia su realybe.

  • Deivis Poskus

    Vargiai isivaizduoju,kad EE ar LV rusai/rusakalbiai ziuri tas pusvalandines laideles.
    Kiek zinau,Rygoje yra bent 5 radijo stotys, Estijoje taip pat keletas. Be ziniu, rusiski TV kanalai transliuoja N kieki kitu laidu ir filmu. Ir ju profesionalumas tikrai aukstas. Ir kanalu gausybe. Ir vienas pavyzdys apie keliu rusisku kanalu laikina transliacijos nutraukima Lietuvoje : gero mano draugo, ruso giminaitis antra diena po paskelbimo apie transliaciju nutraukima atleke pas mus ofisan issiaiskint, kiek kastuoja ir kaip kur uzsakyt sat antena. Beje, koks tai rus provaideris uz 29RUB/men !! ( apie 2LT/men) siulo LEGALIA kortele visam TV kanalu paketui.

    • Μarius

      Tas žinių laideles pateikiau kaip iliustraciją, kad yra valstybinių TV žinių laidos rusų kalba. Be to yra krūvos privačios žiniasklaidos rusų kalbą nuo žurnalų iki portalų. Tad teiginiai, kad rusakalbiai, suprask, yra užzombinti Rusijos propagandos yra netiesa. Pats kažkada esu skaitęs „Patron“ ne vieną numerį. Toks a la biznio-kultūros-istorijos su polinkių į šikarną stilių žurnalas. Kažkokių užslėptų kėslų ir zombinimo kaip, kad įsivaizduojama (suprask rusiškas = imperinis) – nebūdavo.
      Na, o RTR Planeta uždraudimas transliuoti Lietuvoje yra cenzūra. Faktas.

  • sataniuga

    Tokio kanalo žinoma, reikia. Jis būtų tarsi senas geras „kalba Amerikos balsas iš Vašingtono“. O štai Kirkilui ten tikrai nėra kas veikti.

  • Tomas K.

    AFP taip pat jau skelbia: AFP: Baltics mull joint TV channel to counter Kremlin’s line

  • LevasC

    Cgates įjungė Дождь sorry, bet mane tai tik suerzino. Gimtinėje tėvai įsirengė palydovinę, tai mama dabar Россия 24 žiūri skaityk „visą parą“, na arba bent po 18 valandų savaitgaliais (žiūri – klausosi). Visiškai bloga ideja atjungti RU kanalus. Tai tikrai sukels priešingą reakciją… blogu keliu pasuko(me). Tuoj bus visiškas absurdas čia kaip matau. Gal pradės jėga nurodinėti, kaip reikia teisingai galvoti?

    LT TV žiūrime, bet žmonės, ekspertai visiškai nesiorientuoja įvykiuose. O veikiau pasakyčiau LT gerokai didesnė propaganda: rusai okupavo Ukrainą jau ne vieną kartą.. ir tuoj tuoj, dar „biški“ ir užpuls Lietuvą ir Lenkiją… o po to tik Atlanto vandenynas juos sustabdys. Graudu.. Dar važiuodamas į gimtinę įsijungiu Laisvės Radiją (radio svobody), pasiklausyti, ką „priešai“ skelbia :)

    FB įstojau į visas įmanomas prorusiškas LT grupes .. repostinu visokią info kurią susirenku iš alternatyvių šaltinių (The Nation ir pan.. ir žinoma RT) nustebino Oliveris Stone, gerai rašo jo rekomenduotas Steven’as Coen’as…

    Kažin kas bus toliau.. O.o žinau, kad pasiduoti info kare tikrai nesiruošiame.