Geroji emigracijos savybė

Ne kartą ir ne du esu sakęs, kad emgracija turi ir teigiamų savybių. Viena tokių – ji apvalo Lietuvą nuo šiukšlių.

Bėda ta, kad pastaruoju metu kai kurie anksčiau išemigravę sugrįžta ir tų šiukšlių parsiveža daugiau nei išsivežė su savim. Gal teisingiau net būtų sakyti – jie grįžta būdami šiukšlių konteineriu, nors išvažiavo būdami tik blizgaus saldanio popieriuku.

Bet ne apie tai norėjau.

Pasirodo, yra ir kitų teigiamų emigracijos savybių: Lietuvai apsivalant (tuo atveju, kai šiukšlės atgal negrįžta), mes daromės turtingesni.

Neišsigalvoju.

Paskutiniai „Eurostato“ duomenys rodo, kad pagal BVP vienam gyventojui, pernai mes susilyginome su Vengrija, aplenkėme Lenkij, atsiplėšėme nuo Latvijos ir labai priartėjome prie Estijos. Apie Rumuniją ir Bulgariją jau net nekalbu.

O štai dar 2010 Vengrija ir Lenkija atrodė gana toli, o Latviją lenkėme visai nedaug.

Ir tai tik todėl, kad Eurostat įvertino 2011 metų surašymo duomenis.

Jokiu būdu nesu už tai, kad kuo daugiau lietuvių emigruotų. Priešingai – labai norėčiau, kad šviesūs protai grįžtų ir darytų Lietuvą dar turtingesnę ir gražesnę.

Bet šiukšlės geriau tegul jau lieka. Įskaitant ir M.Adomėno sielos draugus ir bendraminčius.

(5 balsų, vidurkis: 3,40 iš 5)
Loading...
  • pruse

    noreciau paklausti gerb.Raco, kodel tokia griezta poltine automatine cenzura jo bloge, jei jis tera jo asmeninis blogas, o ne visuomenine info priemone? mano komentaras buvo atmestas

    • Izbliondimas

      Gal dėl to, kad ne lietuviškai rašote.

    • Marius

      A todėl, kad nesate jokia prūsė. O jei rimčiau, tai pirmą kartą komentarą parašėte kaip „prūsė“ ir šis vardas A.Račo blogo sistemoje buvo įsimintas, tam kad sekantį nereikėtų patvirtinti jūsų komentarų. Dabar gi pasirašėte kaip „pruse“ ir sistema galvoja, kad čia naujas vartotojas kurio komentarą reikia patvirtinti. Naudokite vieną ir tą patį vardą, geriausiai tikrąjį kurio tikrai nepamiršite.

  • prūsė. tada bandau dar kartą

    Radzevičiaus bloge radau įmestą tokį komentarą po straipsniu apie Tai, kad Europos Plėtros bankas mano, kad Lietuvos žiniasklaida yra užvaldyta stambaus kapitalo:

    „atsekiau čionai kai perskaičiau expertai.eu skundą apie tai kaip p.Radzevičius yra įžeidęs jų didįjį ego.

    Taigi kol Lietuvos žiniaslaidininkai pliekiasi dėl menkniekių, Kėdainių kniazius, mažų parduotuvių tinklo per visą Lietuvą monopolijos sąvininkas, monopolizuoja Lietuvos miestų-rajonų žiniasklaidą (kiedainietis.lt, klaipiedietis.lt, palangietis.lt, kaunietis.lt, telšietis,lt ir t.t. idealiu pavyzdžiu. Pavyzdžiu FTB paieškomo žymiausio Europos mafijozo Semion Mogilevič, kuris, kaip rašė wikileaks, užvaldęs didžiąją dalį Rytų Europos medijos, valdo Rumunijos, Bulgarijos politiką, įtakoja Čekijos ir kitų šalių politiką. Įregistravęs firmą Vengrijoj atėjo į Ukrainą kaip „Vakarų“ investuotojas dujų tarpininkas. Neva „pigesnių“ dujų iš Kazakstano, kas tapo geru pretekstu uždaryti Timošenko kalėjiman už tai, kad ji tarėsi su Putinu dėl neva „brangesnių“ dujų. Ar Mogilievič turi sąsajų su Putinu? Neaišku, bet Rusijoje jis gerokai prieš tai buvo suimtas, ir Rusijos prokuratūra jo FTB’ui neperdavė. Matyt ans įrodė, kad gali būti didžiai naudingas.

    O FTB jį įtraukė į 10 labiausiai paieškomų sąrašą ir skyrė 100 000 premiją tam, kas nurodys koordinates. Šis žmogus Niujorke apgavo investuotojus pardavinėdamas akcijas tokios savo gamyklos Kanadoje, kurios faktiškai nebuvo. Tokį sukčiavimą JAV priskaito prie didžiausių nusikaltėlių, tolygių Al Kaidos teroristų vadams. Lietuva šiuo klausimu tolerantiškiausia Europoje.
    Nord bankas, pvz., panašiai apgavo 600 savo klientų, finansuoja jų pinigais Nord Streem ir nieko. Jokio triukšmelio. Pažįstama advokatė , susipažinusi su šia byla, sako, kad ši Nord afera yra kur kas ciniškesnė už Snoro. Nereaguoja spauda nes gi užgauti ne žinomų žmonių ego, bet paprastų piliečių, pardavusių paskutinį turtą ir patikėjusių jį bankuyi, interesai.

    Vyriausybės Vertybinių popierių komisija pripažino nusikaltimą, bet bankas pats padavė šią komisiją į teismą, tik tam, kad temtų gumą, nors puikiai žino, kad nelaimės. Vadinasi laukia geresnių, mogileviškų laikų? O reiktų, kad šioje byloje dalyvautų drąsūs tiriamieji žurnalistai, padėtų advokatams… nors gal nelabai yra kas jiems mokėtų už tai pinigus… bet lazda turi du galus, kas vien už pinigus dirba, o ne dėl tiesos, tas pats greitai gali šaukti SOS.

    Kažkas panašaus ko gero ir atsitiko su BNS vadovu Raču, prasitarusiu savo bloge apie žurnalistinę prostituciją. Niekam ne paslaptis, kad blogai stebimi „didžiojo brolio“ akies. Šio komentaro negalėčiau patalpinti Račo bloge. Atmestų automatinė cenzūra. O kenčia žmogus už savo nuyodėmę. Tuoj pasakysiu. Turėjo interviu su The Economist vyriausiu redaktoriumu Edward Lucass’u dar prieš rinkimus ir jo nepaviešino. Klausimas kodėl? Skaičiau tą interviu tik „Valstybės žiniose“ ir tai anglų kalba. O Lukassas aiškiai pa

  • prūsė. tada bandau dar kartą

    Kažkas panašaus ko gero ir atsitiko su BNS vadovu Raču, prasitarusiu savo bloge apie žurnalistinę prostituciją. Niekam ne paslaptis, kad blogai stebimi „didžiojo brolio“ akies. Šio komentaro negalėčiau patalpinti Račo bloge. Atmestų automatinė cenzūra. O kenčia žmogus už savo nuyodėmę. Tuoj pasakysiu. Turėjo interviu su The Economist vyriausiu redaktoriumu Edward Lucass’u dar prieš rinkimus ir jo nepaviešino. Klausimas kodėl? Skaičiau tą interviu tik „Valstybės žiniose“ ir tai anglų kalba. O Lukassas aiškiai pasakė, kad Uspaskichas susijęs (nesakė „galimai“) su nusikalstamomis grupuotėm ir saugumo organais. Na, kad Paulauskas su ekskgb prisiglaudė Darbo partijoj, tai niekam ne paslaptis. Bet kad Lukassas atvirai mini busikalstamas grupuotes, vadinasi jis žino tai kas žinoma kokiam nors interpolui.

    Pačioje Rusijoje ir Latvijoje bolševikų partijos kone atvirai eina išvien su mafija ir palaikomi kai kurių neoliberalų sostines merijose (pvz. Lindermanas Latvijoj) Jie grįžta prie bolševikinių metodų. Uspaskichas per savo medijos tinklaą irgi agituoja jainimą stot į jo (Kom)jaunimo Darbo partiją. Ar niekas nematio grėsmės mūsų valstybei? Bolševikų partijos (Latvijos padalinio) vadas Lindermanas buvo išvytas iš Rusijos, estai nepraleido jo net važiuoti autobusu per savo teritoriją į pasitartimą Suomijoj, o pas mus jo kolega Paleckis net į seimą bolotiravosi. Gal nebemiegokit, ponai žurnalistai. Tik drąsiesiems padeda laimė. Audaces Fortuna uvat.

    Tiesa, dar nuo savęs pridėsiu – kai bandau atsidaryti Balsas.lt, mano APPLE Makintoš praneša, kad tai daryti nesaugu, kad šio portalo serveris yra Kijeve ir jis nėra sertifikuotas. Uspaskicho visi rajonų portalai irgi pajungti prie Balsas.lt serverių. Balsas.lt nusipirko kažkoks neaiškus verslininkas iš Mexsikos, bet neva kilęs iš Mažosios Azijos, gal Izraelio. Kai kartą nuėjau patikrinti Vladimiro Antonovo dosje į rumafija.com (ten rašoma, kad V.Antonovas su tėvu įtariami dviejų konkurentų bankininkų nužudymu. Tiek spėjau perskaityti bet tuoj vaizdą uždengė per googlą kitas disney.ru adresas. Ir man buvo prikabintas virusiukas. Tas pats kuris sutrikdė dar 600 000 Apple makintošų. O tai reiškia, kad nebegalima pasitikėti jokia elektronine bankininkyste, jokiais elektroniniais balsavimais ir t.t. Rusų hakeriui, pasirodo, užtenka 10 – 12 dolerių už tai kad sutrikdytų 100 000 kompiuterių, rašo techsecurity.com.

    Jei kur suklydau, prašom pataisyti.

  • stogas

    ziuaru, bet likimai ivairus..

  • retukis

    bet račas pradeda rašyti kaip koks nervuotas psichas. Užtenka paprasto statistinio fakto, kad raęas pablūstų.

    • Marius

      Siaubas, siaubas, patarčiau jums kreiptis pas psichoterapeutą, nes įžvelgiate tai ko nėra. Šis A.Račo įrašas man patiko. Elementari statistika pateikta žaviai. Savaime suprantama sumažėjus žmonių GDP dalis tenkanti vienam asmeniui išauga.

  • Jonas D

    O gal galima būtų sužinoti šiukšlės apibrėžimą?

    • romas

      Šiukšlės yra nenorimos arba nereikalingos medžiagos [ Waste(s) (also known as rubbish, trash, refuse, garbage, junk, and litter) is unwanted or useless materials.http://en.wikipedia.org/wiki/Waste ]

  • briedis

    Nors nesu nei iš tolo ekonomistas, bet nei iš tolo nepatikėsiu, kad iš vieno statistinio rodiklio galima padaryti išvadą apie turtėjančią ir gražėjančią Lietuvą. Norint kažką čia rimčiau pasakyti, manau, kad rimtam ekonomistui vargu ar savaitės užtektų suvirškinti visus reikšmės turinčius duomenis. Jau vien ta detalė, kad pagerėjimas paaiškėjo tik po gyventojų surašymo yra reikšminga. Nežinau ar kitose šalyse tuo pat metu surašymai vyko. Jei ne, tai apie pagerėjimą geriau būtų patylėti. Ir tai tik viena detalė, tik vienas faktorius.
    Manau, kad statistikos duomenimis derėtų atsargiau mėgautis, nes galima prisimėgauti iki stalininės sovietijos industrializacijos pašlovinimo ar pan. (juk anie rodikliai buvo tokie, kokių pasaulis dar nematė).
    Žodžiu,- čia dar didelis klausimas ar mes taip greitai bėgom, ar pirmūnai tiesiog lėtai ėjo. Ta statistinė grožybė statistinę Lietuvą tik ir puošia, gal dar duoda pagrindo buvusios valdžios makroekonominę politiką palankiau vertinti. Bet geriau tegul apie tai ekonomistai sprendžia, o aš sprendžiu apie „pačiupinėjamą“ Lietuvą ir nieko turtingesnio ar gražesnio nematau- tas pats autoaikštelėse, šaldytuvuose, buduaruose- repertuaruose jau kelinti metai. Tiesa- turiu pripažinti, kad esama ir pokyčių- štai Skaudvilės kultūros rūmų aplinka tapo tvarkingesnė, solidesnė (kad gražesnė nesakysiu, nes perdėm subjektyvu), negu reprezentacinio Vilniaus Valstybinio Operos ir Baleto Teatro. Bet gal dėl to, kad jie ten tamsūs kaimiečiai provincialai statistika nesidomi, o ir „geros vadybos“ neišmano…

  • Gylys

    …na va, jei Dargio skelbiami duomenys teisingi ir tikrai pagal visus parametrus jau atsiliekam ir nuo Latvijos – Kubiliu galima skelbti kvailiausiu iki siol buvusiu premjeru… Ir Latviu, kurie buvo blogesneje padetyje ir kuriems Kubilius pranasavo bankrota, net skolu nasta, tokia kaip mus, neslegia…
    … Su kuo ir sveikinu gerbiamus fredzius, romus ir kitus „megztuju bereciu“ vyriausybes liaupsintojus…

    • suomis

      Jeigu Kubilius būtų vadovavęs ir toliau, tai tektų vytis ir Rumuniją su Bulgarija.

    • Gintautas

      Gerbiamas Gyly, latviai de facto bankrutavo su Parex žlugimu ir juos išpirko TVF su ES.

      • Gylys

        … gerbiamas Gintautai, tai gal, tuomet, protinga butu buve ir mums leistis isperkamiems TVF ir ES ? … ar ta skolu nasta del slolinimosi padidintom palukanom laikytumete „naudingu pasiekimu“ ?

        • suomis

          Gintautas, matyt atstovauja sveiko proto liberalus. :DDDDDD

          • Gintautas

            „Atstovauti“ kaip ir „tarnauti“ atsako į klausimą kam? Čia pirma. Antra, klausimas ar likti suverenia valstybe brangesne kaina, ar bankrutuoti kaip valstybei, bet pigiau yra filosofinis klausimas. Ideologijos čia nereikėtų ieškoti.

          • suomis

            Atsiprašau gerbiamas Gintautai, bet mes dabar ir bankrutuojame. Šis „Titanikas“ pamažu skęsta, nors muzika ir groja.

        • Gylys

          …gerbiamas Gintautai, jeigu dar logiškai pagrįstumėt kuo mes dabar „suverenesni“ už latvius su airiais ?…

          • Gintautas

            Mes sprendimus apie tai ką „nupjauti“ ir kur – „patrumpinti“ priėmėme patys. O vat braliukams tai pirštu parodė dėdės iš TVF ir ES. Kokius mokesčius pakeisti ir kaip, kokias lengvatas taikyti ar ne ir t.t., ir t.p. Jei google naudojate – būtų nesunku pačiam pasižiūrėti. Ir pasakykite man tuo pačiu – kodėl ispanai taip kratosi bail-out’o? Italai? Juk pigiau eurų gautų, nei skolinasi dabar?

          • Gylys

            … Sprendimus, gerbiamas Gintautai, priėmėme ne mes (eiliniai), o mūsų „valdantieji“ įvairiais „otkatais“ susiję su „oligarchais“ ir finansinėm grupuotėm… Savaime aišku, kad mūsų biurokratai nenorėjo sau „nupjauti“ ir „patrumpinti“ kaip būtų liepęs TVF giežtai jam prižiūrint… O vat braliukams kai pirštu rodė, tai jie iš blogesnės mūsų atžvilgių situacijos yra šiandiena jau geresnėje, pasirodo… Ir pensijų, pvz. kaip pas mus „nepjovė“… Juk TVF ir dirba profesionalai niekaip neįtakojami vietinių finansinių grupuočių, todėl ir sprendimus gali priimti naudingus tai valstybei, o ne tik paskyroms finansinėms grupuotėms ir pernelyg išpūstam biurokratiniam aparatui niekaip nenorinčiam susimažinti… Jau nekalbant apie tai, kad sunkiu metu būtų skoline už tris kart mažesnes palūkanas – ar įsivaizduojat kiek kitais metais kainuos vien tik skolos aptarnavimas ? – nerods du milijardai… Isivaizduokit, kad tuo atveju turėtume daugiau nei milijardą papildomai prie kitų metų biudžeto ?… O dabar neturėsim… štai jums ir didesnis „suverenitetas“…

          • suomis

            Ir, kai pagalvoji, dėl kažkokių 160 mln. litų šiandien toks karas vyksta. Valstybės mastu juk tai mizeris.

      • Jonas III

        Nesileido išperkami, bet leidomės būti nuperkami (vergais bankams).

    • romas

      Aš sutinku su Dargiu, kad Lietuvoje per dideli mokesčiai ir per daug reguliavimo. Taip pat sutinku, kad latvių vyriausybė priėmė daug gerų sprendimų per krizę, kurie leis Latvijai ateityje augti. Niekad neteigiau, kad latvių vyriausybė per krizę buvo blogesnė už mūsų vyriausybę. Tačiau sunkiai suprantama, iš ko seka išvada, kad Kubilius buvo kvailiausias iki šiol buvęs premjeras – kad mažiau sumažino mokesčius ir mažiau sumažino reguliavimą nei latviai? Socdemai ir darbo partija iki 2008m. galėjo nepadaryti tokių didelių mokesčių ir nesukurti tokio blogo reguliavimo, tada Kubiliui iš viso būt nereikėję nieko daryti :)

      • Gylys

        …Romai, gerbiamasis… net idomu pasidare – kokius, cia, Kubilius „sumazino mokescius“, kuriuos „socdemai su darbo partija 2008 padare dideliais“ ?? – bukit toks malonus patikslinti, matyt, busiu atitrukes nuo realybes…

        • romas

          Per naktinę mokesčių reformą sumažino pajamų mokesčius 3 procentais. Iki tol buvo 27 proc., o nuo 2009 sausio 1d. liko 15 proc. pajamų + 9proc. PSD – viso 24 proc. Pajamų mokestis iki naujų Latvijoje dar vienu proc. yra didesnis (25 proc.), bet latviai yra priėmę įstatymą, pagal kurį nuo 2013m per tris metus mokestis sumažės iki 22 proc., per metus mažinant po 1 proc. Matysim, koks protingas bus Butkevičius, žiūrėdamas į tai :)

          • romas

            Suklaidinau.
            Pajamų mokestis 2008m. buvo 24 proc., o nuo 2009-01-01 sumažinta buvo iki 21 proc. (15 proc. pajamų mokestis + 6proc. PSD)

          • Gylys

            …Romai, gerbiamasis… gal Jusu religinis tikejimas „mesiju“ Kubilium blokuoja atminti ? … ar tiesiog, kaip dabar madinga sakyti, nusprendete kiek „patrolinti“ ?…
            Nes 2008 metais pajamu mokestis buvo ne 27, o 24 procentai… jeigu ka…

          • austras

            Be to, dar pakeitė NPD skaičiavimą pagal progresinę formulę. Aš, pavyzdžiui, vietoj 5000 į rankas gavau 5200, nes man NPD iš viso nebebuvo taikomas.

            Bet vistiek negaliu pykti, ačiū Kubiliui.

            Gylys ir kiti vargolei turėjo išlošti santykinai daugiau. Bet dundukai vistiek buvo nepatenkinti, nes laikraščiuose paskaitė, jog buhalteriams darbo katastrofiškai padidėjo.

          • austras

            Be to, dar pakeitė NPD skaičiavimą pagal progresinę formulę. Aš, pavyzdžiui, vietoj 5000 į rankas gavau 5200, nes man NPD iš viso nebebuvo taikomas.

            Bet vistiek negaliu pykti, ačiū Kubiliui.

            Gylys ir kiti vargolei turėjo išlošti santykinai daugiau. Bet dundukai vistiek buvo nepatenkinti, nes laikraščiuose paskaitė, jog buhalteriams darbo katastrofiškai padidėjo

          • Gylys

            …o..spejote pasitaisyti – saunuolis… Ir dar ivertinkite PVM padidinima ir totalaus gasdinimo sekoje (iprasta koncervu taktika, kaip ir juodinimas) atlyginimu pjovima per puse bent jau privaciame sektoriuje…

            …jau nekalbant apie pencininku apvogima ir t.t. … ir tuomet tampa labai akivaizdu kaip Kubilius „pamazino mokescius“…

          • romas

            Dar Kubilius per naktinę reformą padidino neapmokestinamą minimumą. Matot, Gyly, kokius gerus mokesčius padarė Kubilius – mažesnius kaip Latvijoje :)
            PVM Latvijoje iki metų vidurio buvo didesnis nei Lietuvoje. Dabar ir Lietuvoje, ir Latvijoje PVM – vienodas. Dar Latvijoje yra visuotinis NT mokestis. Lietuvoje NT mokestis gyventojams žada būti, bet atrodo ne visuotinis. Kadangi nesiskolinam iš TVF, Butkevičius visuotino mokesčio įvesti neišdrįs.
            Nors metant juokus į šalį, man pajamų mokesčio mažinimas patiktų. Jei Butkevičius mažins, bus pats geriausias premjeras.

          • Cinikas

            Kai gylys raso apie Kubiliaus nuopelnus 2009m ‘pjaunant atlyginimus per puse privaciame sektoriuje’ kyla klausimas ar sis zmogus is viso supranta, ka reiskia zodis ekonomika ir kaip jis veikia.

          • Gylys

            …“ekonomika“ ?… kazkur girdetas zodis, gal tai… bet ne – pasiduodu cinike, gerbiamasis… – nezinau… Tiesiog girdejau kazkur viena bobute kalbant, kad akciju kainas birzoje tiesiogiai veikia skleidziami gandai ir panika… tad pamaniau kad galima butu tuo paciu bandyti aiskinti ir tu atlyginimu pjovima krizei faktiskai dar ne neprasidejus… Na, dovanokit, kad nusisnekejau…
            … O tai, visdelto, ka reiskia tas zodis „ekonomika“ ? – kad galeciau kita karta atsakyti, jei kas paklaustu…

        • romas

          Siūlau pažiūrėti į Artūro įdėtą Eurostato lentelę.Faktinis individualus vartojimas vienam gyventojui Lietuvoje pralenkia tiek Latviją, tiek Estiją.

          • Gylys

            … tai Eurostatas jau paaiskino si popierini Kubiliaus „ekonomikos stebukla“… Ar skaitote tik antrastes nesigylindamas i esme ?…

          • romas

            Nepriskiriu to „stebuklo“ Kubiliui, tačiau pasirodo, kad latviams vis dar reikia mus vytis. Taip pat, atrodo, ir estams, o ne atvirkščiai.

          • Gylys

            … ai Romai, jei jau skiesti, tai skiesti – nevarzykite saves fantazijose – ka ten estams – visai Europai ir Amerikai vytis mus ir vytis…

            P.s. Sako, jei padetis sunki, tereikia pabandyti i situacija pazvelgti is „kitos puses“ – ir is tiesu – jei laikytume paskutine vieta „geriausia“ tai galim manyti esantis „nepralenkiamais“… na tai kas, kad visi kiti bega i priesinga mums puse…
            … Jums tokia „terapija“ padeda gerbiamas Romai ?

          • romas

            Jei skiedžia, tai Eurostatas. Neturiu galimybių patikrinti.
            Račas lygiai prieš metus rašė štai ką:
            „O štai kitoje ES dalyje, dažniausiai rytinėje, yra atvirkščiai: BVP vienam gyventojui rodiklis yra mažesnis nei asmeninio vartojimo.

            Ir labai įdomu lyginti Lietuvą su Estija: pagal BVP vienam gyventojui Estija Lietuvą lenkia 7 proc. punktais (64 ir 57 proc. ES vidurkio), o štai pagal asmeninį vartojimą – atsilieka (57 ir 61 proc. ES vidurkio). Taip beje buvo ir prieš krizę – 2008 metais asmeninis vartojimas Lietuvoje siekė 70 proc. ES vidurkio, o Estijoje – tik 64 procentus.

            Toks įspūdis, kad gal ir ne taip jau blogai gyvename kaip iš šalies atrodo. Ir rezervų biudžeto didesniam surinkimui dar yra.“
            http://racas.lt/nepasivysim-ir-nepralenksim-arba-kam-europoje-gyventi-gera/
            Žodžiu, lenkiam mes estus realią gyvenimo kokybę:)

      • vienok

        Prancūzų aktorius Depardieu iš Prancūzijos ,kurioje naujoji valdžia apmokestina visus,per metus gavusius virš milijono eurų pajamų 75 proc. pajamų mokesčio tarifu,persikėlė į Belgiją,kur tarifas siekia 50 proc. Gal jis tiesiog nežinojo,kad tiek uždirbus Lietuvoje,mokesčių tarifas gali tesiekti 0,5 proc.- jei žinotų,gal būtų persikėlęs į Lietuvą?http://www.delfi.lt/news/daily/world/gdepardieu-kraustosi-i-belgija-kad-isvengtu-75-proc-mokesciu.d?id=60195789

    • briedis

      Pone gyly, – peržiūrėjau tą pamokslą, kurį jūsų nubučiuotas Dargis nuo aukšto kalno pasakė. Išgirdau, kad mokestinė našta Lietuvoje yra viena didžiausių regione, nelyg kokiam turistui per didelė kuprinė. Apie tos naštos struktūrą, apie įvairioms gyventojų grupėms tenkančią dalį, pagaliau apie tos naštos paskirstymą įvairioms reikmėms, nieko neišgirdau. Gal, sakau, – ne finansininkas, žinoti ir neprivalo. Tada žiūriu, kas siūloma ekonomikai gaivinti. Oho, sakyčiau- gelmė… technologijos+ transportas ( tik čia dabar? bet tiek to)+ užsienio investicijos… Aišku, kad nei tas nei tas nei anas, skyrium paimti nėra blogai. Bet sakyčiau esminės smulkmenėlės arba trūksta, arba ponui Dargiui ji iš tikrųjų visiškai nerūpi- tai grubiai sakant investicijų į personalą (na, visokius ten švietimus, mokslus, kvalifikacijas ir motyvacijas). Čia gal ir yra prastos ekonomikos ištakos- kai planai, sumanymai ir darbai konstruojami ne nuo žmogaus (tiek darbuotojo, tiek vartotojo), o nuo staklių, sunkvežimių ir pinigų?

      • Gylys

        …Briedi gerbiamasis, trumpam pasijutote protingesniu uz Dargi ?… na pasimegaukite tuo kiek…o paskui prisiminkite vieno seno zydo isminti -„jei toks phrotingas girhbimasis – ta ko toks biednas ?“…
        …ir, nusileides vel ant zemes, pabandykite be savo isankstiniu nuostatu isiskatyti i Dargio mintis..

        • briedis

          Nieko prieš, jeigu leistis kartu su tamsta (nuo išankstinių nuostatų aukštybės). Bet kažin ar netektų gailėtis ten aptikus visokius lazutkas ir kitus bambeklius…)))
          Oi, pone, – ir išankstinės nuostatos (neįsivaizduoju kur jūs jas pamatėt)labai gali būti tinkamos, nors nebūtinai. Blogiau kai šnekama trafaretais ir šablonais. O Dargio už save kvailesniu, skirtingai nuo jūsų, nelaikau. Tik manau, kad gražiai paprašius panašias „mintis“ gebančių išmintyti- ant kiekvieno kampo po trisdešimt.

          • Gylys

            … na taip… bendrai paemus, Dargio uz save kvailesniu nelaikote, tik kiek maziau uz Tamsta besigaudanciu finansuose..:)… Ir dar kazkur sugebejote mano komentare isskaityti, kad tai as jauciuosi uz Dargi protingesniu… saunuolis „Briedi“ mano, jus beragi…
            … O gal, jei jau „ant kiekvieno kampo“ galima rasti „gebanciu taip ismintyti“ kaip Dargis, tai gal del to, kad daug tiesos tame „ismintynime“… nemanot ? – nes logiskai „ismintyti“ tai ko nera reiketu neeiliniu sugebejimu…

      • Vingių Jonas

        „Čia gal ir yra prastos ekonomikos ištakos- kai planai, sumanymai ir darbai konstruojami ne nuo žmogaus (tiek darbuotojo, tiek vartotojo), o nuo staklių, sunkvežimių ir pinigų?“

        Na, kodėl „prastos ekonomikos ištakos“? Juk „stakles, sunkvežimius ir pinigus“ labai nesunku atsivežti, o paskui išvežti. Auga eksportas, emigracija, o kartu ir BVP. Kam tie žmonės? Va, AR, nors prieš emigraciją, bet vistiek džiaugiasi, kad kažką pavijom. Be to, ir BVP juk ne apie žmones, o apie prekes ir paslaugas…

      • Trakimas

        Labai patiko ,briedis,tamstos įžvalga:“Čia gal ir yra prastos ekonomikos ištakos- kai planai, sumanymai ir darbai konstruojami ne nuo žmogaus (tiek darbuotojo, tiek vartotojo), o nuo staklių, sunkvežimių ir pinigų?“.Tamsta esat visiškai teisus.Absoliučiai-aš net stebiuosi iš kur konservų stovykloje dar atsiranda tokių „dinozaurų“:)?

        • briedis

          pone trakimai, ačiū bet išsigandau dėl to, kad pagyrėt.
          tačiau nuvilta žmona dar baisiau..))

    • austras

      Klausyk, antrasis austre, kuris čia vis bandai pralysti. Kažko nesupratai, ką tau parašiau? Susigalvok savo paties slapyvardį arba po kiekvienu tavo bandymu čia patrolinti atsiras mano prierašas, kad esi visiškas „pridurkas“… Belieka stebėtis kokių tik žemėj „pridurkų“ nėra. Jaučia kažkokį iškrypėlišką malonumą rašydami į visokias pipedijas, savindamiesi kitų žmonių slapyvardžius ir ateidami pridergti.

      • mielas Austrai, tas su stora sėdyne ir atvipusia lūpą vis dar bando tamstą vaidinti, bet kadangi yra prieglušis, tai nesupranta, kad nuo šiol viskas keliaus į spam’ą. Tiesiog norėjau informuoti.

        • austras

          Dėkui už informaciją.. :)

  • Gintautas

    Dėl to nesiginčyju – neturiu pakankamai kompetencijos šioje srityje. Tik norėjau Jus paskatinti tiksliai reikšti mintis. P.S. pranašauti praeitį daug proto nereikia.

    • Gylys

      …tai as Gintautai ir nesiekiu „pranasauti“… tiesiog nekuriu daug buvo kalbama (o ir pats Kubilius vis akcentavo busias gyriamas „vadoveliuose“) kad Kubilius „suvalde krize“ ir „isgelbejo valstybe nuo Latvijos likimo“…
      … O protingesni Latviai (beje kaip ir Airiai pvz) pasinaudojo TVF pagalba, kuri ir numatyta tokiems atvejams… Ir skolinosi uz tris kart mazesnes palukanas ir rezultate turi zymiai geresnes startines pozicijas… Ir nereikejo jiems ne pensiju mazintis kaip kad garsiai visus gasdino kubiliai su simonytem…
      …Ir dabar „pasiekimu“ rezultatai kalba patys uz save…
      … Todel ir sakau, kad tuose „vadoveliuose“ reiks tiesiai taip ir parasyti kaip yra – kvailiausias…

  • Vitalijus

    Klausykit Račai, man kaip paprastam žmogeliui-šio blogo skaitytojui jau atsibodo kiekviename įraše matyti ‘asmeninių sąskaitų suvedinėjimą’. Seniau kažkaip įdomu būdavo skaityti Jūsų reiškiamas mintis, o dabar kiekviename straipsnyje kažką dudukais, ar asilais išvadinate. Kaip ir dabar kam tą Adomėną čia kišate?

    • mielas Vitalijau, paprastiems žmogeliams, kuriems atsibosta skaityti, aš turiu labai paprastą pasiūlymą – neskaitykite. Tai yra, staltiesėle tamstai kelias. Ar atsakiau į klausimą?

  • Artūrai

    nors aš savęs ir neskaitau šiukšle, bet labai rimtai galvoju apie emigraciją, nes šiandien sužinojau, kad nuo naujų metų tapsiu bedarbis

    • ahoi

      Pamiršote pridėti, kad dėl to kaltas Butkevičius ir planuojamas MMA padidinimas.

  • Taškas
    • romas

      Taškai, bus finansuojamas. Laikinai sustabdė finansavimą, nes nesusitaria su rangovu – „Nukem Technologies“. Tam pačiam straipsnyje rašo:
      „EK išplatintame pranešime teigiama, kad jei abi šalys išsiaiškins ginčus, lėšos bus skiriamos iš naujo.“

      • Rytis I

        Lėšos bus skiriamos IŠ NAUJO – tik tada ir jeigu išsiaiškins. Kiek jau aiškinasi ir kokios perspektyvos susitarti? Žino nebent Romas :)… „Balsas“, beje, viską nurašo Kubiliui, nors šiaip pirminė sutartis su Nukem buvo pasirašoma juk žymiai anksčiau ir ten buvo atseit „kabliukai“ nenaudingi Lietuvai, ką pripažino mūsų pusė. Kaip dažnai pasitaiko, atseit teisininkų kompetencijos stoka. Beje, 15 min. straipsnis nuosaikesnis, bet nelabai supratau:
        „BNS žiniomis, prieš šią konferenciją Lietuvos Energetikos ministerija išsiuntė laišką su siūlymu apsvarstyti finansavimo sustabdymą „Nukem“ vykdomiems projektams. Tai vertinama kaip taktinis žingsnis, žinant, jog įšaldymo finansavimas buvo rimtai svarstomas.“
        http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/energetika/donoru-konferencija-sustabde-finansavima-ignalinos-atomines-elektrines-uzdarymo-projektui-664-288286#ixzz2F3KpygKU

        • romas

          Ryti, kodėl turėtume manyti, kad ES daugiau nefinansuos AE uždarymo? Kai tik susitars su Nukem arba parinks kitą rangovą, finansavimą vėl atnaujins, manau.

          • suomis

            Kažkodėl, man šviečia, kad bus kitas rangovas. Ir finansavimas gali būti padidintas. ;) Tik lai nusėda sukeltas dumblas.

          • Rytis I

            Nežinau mechanizmo, bet tikėtina, kad Briuselio koridoriai daug sykių ilgesni nei mūsų, tad tas „iš naujo“ gali kiek užsitęsti. O ir rangovų pas mus ne taip jau ir daug. Geriausia gal, kad su rusiško kapitalo įmone tartųsi pats Uspaskis, na kol nepasodino :)

          • romas

            Tikiu, kad ir mes, ir Briuselio koridoriai yra suinteresuoti saugiai padėti branduolines atliekas.
            Beje, įdomus Balčytis http://www.delfi.lt/news/ringas/politics/zbalcytis-lietuvai-neriama-dar-viena-energetine-kilpa.d?id=60231493 . Rinkimai baigėsi, todėl laikas prisiminti, kodėl mums vis dėlto reikėjo VAE.

  • Fredis*

    Labiausiai smukdo BVP, tenkantį vienam gyvnetojui tokie žmonės kaip Pranciškus http://www.lrytas.lt/-12786880791278039112-%C5%BEurnalisto-p-%C5%A1liu%C5%BEo-mitybos-filosofija.htm, kurie užsiima natūriniu ūkiu ir visiškai nevaikšto į parduotuvę.
    Pas mus tokų žmonių daugiau nei kitose Baltijose valstybėse, todėl pabandykite įsivaizduokite kaip gerai žmonės gyvena miestuose. Savo kailiu tai jaučiu, – galiu pirkti ką noriu, keliauti kur noriu, dantis balinuosi brangiausiose odontologinėse klinikose ir pačiam kaip ‘Gyliui’ savo rankomis neteko polistirolio plokštėmis klijuotis nuosavo gyvenamo namo, nes jos iš karto buvo mūrijamos aukštos šiluminės varžos.

    • Gylys

      … mielas Fredi kiek patikslinsiu, nors aisku galiu ir klysti – Tamstai neteko klijuotis nuosavo namo, kaip „Gyliui“, polistirolo plytelemis, nes banko nuosavybeje esancio namo, kuriame gyvenate, sienos buvo murijamos aukstos silumines varzos…
      … Ir as nuosirdziai dziaugiuosi uz Tamsta, kad neziurint bankines paskolos velkamo jungo, paciam dar lieka pinigu ir dantu balinimui…

    • Stogas

      „mūrijamos aukštos šiluminės varžos“- na Fredi, paporink, kokias zinai muru rusis su auskta silumos varza ?

      • suomis

        Gal jis turi omeny blokelius, bet kad jie turėtų aukštą šilumos varžą, tai abejoju.

        • romas

          Fredis turėjo omenyje, kad jo namas iškarto buvo statomas šiltas, todėl jam dabar nereikia klijuoti ant sienų putplasčio. Ir Fredis, kiek esu girdėjęs, yra architektas, todėl vargu ar pavyks jį sumauti :)

          • Fredis*

            romas visiškai teisus. Mes čia visi pasinėrę į literatūrą, kelių paskutinių dienų dienos – slapyvardžiai. Simonas Daukantas jų turėjo keletą: Antons Dagys, J. Devinakis, Jonas Girdenis, Jonas Purvys, Jonas Ragaunis, Motiejus Šauklys.
            Basanavičius tapo Birštonas; Vincas Kudirka – Kapsas, Paežerių Vincas, Julija Žymantienė – Žemaitė, Jonas Mačiulis – Maironis, Gabrielė Petkevičaitė – Bitė, Pranas Vaičaitis – Sekupasaka; Juozas Tumas – Vaižgantas; Jonas Jablonskis – Rygiškių Jonas, Marija Pečkauskaitė – Šatrijos Ragana, Liudvika Didžiulienė – Žmona, Aleksandras Dambrauskas – Adomas Jakštas ir t. t..
            Slapyvardžių plitimą Lietuvoje itin paakino nepalankios tautos švietimui ir kultūrai politinės sąlygos XIX a. pab.–XX a. pr. carinei Rusijai įvedus šalyje lietuviškos spaudos draudimą bei kitos brutalios priemonės administruojant kraštą.
            Dabar regime atvirkščią vaizdą – keli asmenys pademonstravo norą virsti austrais. Kame reikalas? Tikriausiai turime perteklių išmintingų bei kųribingų žmonių ir norima sudaryti vaizdą, kad rašo vienas ir tas pats asmuo.

          • Fredis*

            …paskutinių dienų aktualija – slapyvardžiai…
            …kūrybingi žmonės…

  • Dekui dekui

    perskaiciau ir pasijutau. As siuksle. Neskaitant vieno sakinuko, kad dar gal ir yra ne siuksliu, tipo protingu-isvaziavusiu. Pavarciau olandiskus puslapius: ka mano olandai apie emigravusius olandus, tokiu issaukianciu nuomoniu neradau. Tikriausiai yra viena beda- toliarancijos stoka.

  • minde

    as airiojoje.. skaitau airiu laikrascius, zinau ju emigracijos situacija.. tik „SAVE garbingais“ lietuviais laikantys, gali surasyti „Viena tokių – ji apvalo Lietuvą nuo šiukšlių.“

    Airiai, nei vienas viesai, save gerbiantis, taip neparasytu apie savo tevynaini, nesvarbu kos jis butu.

    As zinau kur siukslynas :)

  • romas

    Žiūriu, jau ir Laučius vanoja konservatorius, pasiremdamas Dargiu. Grįžtant laike truputį atgal, prisimenu, kaip trišalėje taryboje buvo sprendžiamas darbo santykių liberalizavimo klausimas. Kubiliaus vyriausybė norėjo išsiderėti su profsąjungom liberalesnius darbo santykius mainais į didesnį MMA. Nors Europos Komisija, siekiant pritraukti daugiau investicijų, Lietuvai rekomendavo liberalizuoti darbo rinką, su Profesinių sąjungų konfederacijos pirmininku Artūru Černiausku, buvo neįmanoma susitarti. Dabar tas pats Černiauskas jau yra Seimo narys. Laučius tiki dabartinės vyriausybės programos gerumu, nes, matyt, kartu su Dargiu tiki socialdemokratais ir Černiausku. Nors ką žinai – kai savi į valdžią atėjo, gal ir trišalėje taryboje dėl darbo santykių liberalizavimo bus lengviau susitarti

    • romas

      Atsiprašau, pažiūrėjau – Černiauskas nepateko į Seimą. Na, bet esmė nesikeičia.

  • Čia emigrantų į Lietuvą siunčiamus ir čia išleidžiamus pinigus vadinate šiukšlėmis?

    • sodininkas

      Iš dalies ir taip, nes jie čia kelia infliaciją.

      • suomis

        Nekliedėk. Jų išleidžiami pinigai čia, tapatūs eksportui. Pagal tave eksportas kelia infliaciją?

        • sodininkas

          Jaunuoli,
          paskaičiuok paprastai (ką patvirtina ir ekonomistai:
          kuo didesnis yra apyvartoje pinigų kiekis vartojimo, pvz., prekėms įsigyti, tuo daugiau tų prekių yra perkama, kuo daugiau perkama, tuo labiau kainos kyla ir iki tol jos yra keliamos kol vis perka. Kada pinigų kiekis sumažėja, sumažėja pirkimas, tada krenta kainos.
          Turėtum tai žinoti.
          Ar pas jus, Suomijoje, vaikams nereikia mokyklų lankyti? :)
          O gal tu tik pirmas šešias klases ten pabaigei, kada žinių niekas nevertina = lieka ablavukais? :)

          • Gylys

            … Suomi, nekreipkite dėmesio į milicininko „tikro lietuvio – sodininko“ paistalus (beje „tikrasis“ ? neįsižeisi, kad nevadinu tamstos iškart visais tavo, čia naudojamais vardais ir pavadinau kiek sutrumpintai ?)…
            … „Tikras milicininkas“ mąsto įdentiškai Kubiliui. Tas irgi ragino žmones neišlaidauti ir kaupti pinigus kojinėse, tikėdamasis, kad tokiu būdu sumažins kainas… Bet nesigavo… Kubilius jau susiprato klydęs, o, va, milicininkui sunkiau – skant nelabai yra „duomenų“ kam nors suprasti…

            P.s. milicininke ?… kartais pagalvoju – kaip tu apskritai sugebi klaviatūroje ženklus rinkti ?… o dar ir tinklapius gi reikia rasti… va tau ir „ablavukas“… jau rodos, toks „ablavukas“ kad didesnio nėr, bet… va… žiūrėk ir kompų naudotis moka… nu vistiek saunuolis…

          • tikras lietuvis

            Gyliui.
            Tau vis rods išsidirbinėti, manant, kad žodis milicininkas, atseit, kažkokių blogiečių pavadinimas.
            Tuo tarpu iš tikro, tai jų bijojo visokie žulikai, koks, dabar visiškai aišku, esi ir pats.
            Tuomet patį, jums leidus, vadinsiu nedamušta kontra.
            Tiks? :)

          • Gylys

            … „tikrasis“ – tiks :)… Jausiuosi pagerbtas, nes būtent taip sovietiniai komunistėliai tokius kaip aš ir vadindavo… Aš netgi įsižeisčiau, jei tamsta mane pavadintum kaip savo bendraminčius – „товарищ“…

          • tikras lietuvis

            Tokius kaip tu ir reikėjo taip vadinti, nes ir dabar esi toks – tau, kad tik įkandus Lietuvai.

        • Trakimas

          Klystate ,suomis.Emigrantų pinigai čia neprilygsta eksportui.Jie prilygsta IMPORTUI ir importui iš tų šalių,iš kurių yra atsiunčiama mainų priemonė-pinigai.Eksportui prilygsta užsienio turistų „atvežti pinigai“,nes už šiuos pinigus turistai GAUNA PRODUKTUS ir PASLAUGAS.T.y.-gryną mūsų tautiečių darbą.

          • Trakimas

            Pinigai be „turisto“ ekonomikoje turi visiškai kitą reikšmę ir prasmę.Ir atlieka visiškai kitokią funkciją.Jei produktas yra sukurtas UK emigranto darbu,jis ir yra įvertinamas tos šalies mainų priemone-svarais pvz.Dabar -esmės momentas:)))Produktas sukurtas UK,o jį sekanti momentinė mainomoji vertė (ar -dalis jos)-atsiduria visiškai kitoj šaly(Lietuvoj -pvz.).Sukurtas produktas NEPERSIKELIA stebuklingu būdu į pinigų recipiento šalį.Mainų priemonė atsitiktinai atsiduria niekuom su sukurtu produktu nesusietoje ekonomikoje.Tačiau „produktas“ ir „pinigai“(produktų mainų priemonė) yra du viename-jų negalima atskirti :)Angliško produkto vertė negali būti stebuklingu būdu „išmatuota“ Rumunijoj ar Lietuvoj:)Tuo pačiu-jei produktas nepersikelia į Lietuvą,šio produkto piniginė vertė neturi tos matuojančios funkcijos čia -Lietuvoje.:)

          • Trakimas

            Nu kū?:)Tačiau galime tikėtis,kad „suomis“ turi pakankamai „kietą“ galvą ,kad suprastų,akd prigimtiniai du viename-produktas ir jo vertės matavimo bei mainų priemonė-pinigai,vis viena kažkada ir kažkaip turėtų susitikti?:)Visiškai teisingai.Atsiųsti svarai,kurių „produktas“ liko UK,su laiku „pritrauks “ ir tą „produktą“,prie kurio jie(svarai) ir buvo „prikabinti“.:)Nereiktų nustebti,jei tas „produktas“ atkeliaus iš Honkongo,nes pinigai kartais turi atlikti daug transformacijų,kad „susilietų “ su savo prigimtiniu produktu:)

          • Trakimas

            Ekonomikoje „produktas ir jo „pedsakas“-pinigai yra daleles ir jos pedsako fizikoje-analogas:)Tce ir yra atsakymas,kodel prastas fizikas Kubilius yra ir prastas premjeras…..:)

  • Įdomu kiek gerų protų reikia, kad padarytų Lietuvą gražia ir šviesia šalim?

    Gaila to, kad dabartiniai Lietuvos protai netiki Lietuva ir leidžia Lietuvą valdyti visokiems idiotams.

    Ko gero kaltas pats protas, kad nusileidžia idiotizmui.

  • Fredis*

    Iš tikrųjų reikėtų pasielgti taip: visus gyvenančius užsienyje ir turinčius sąsajų su Tėvyne tėvynainius (austrus, australus, argentiniečius, amerikiečius ir kt.) kažkokiu būdu pasistengti atsivilioti atgal į Tėvynę, o pradžiai jiems suteikti pilietybę ir būtina kuo skubiau leisti internetinio balsavimo būdu dalyvauti artėjančiuose Seimo (liko trys mandatai) ir Prezidentės rinkimuose.
    Tada būtų valstybėje tvarka, demokratija – laimėtų.

    • sodininkas

      Visai nusišnekėjai – taip Lietuvą, galiausiai, valdytų kitur gyvenantys.

    • Fredis*

      Dabar balsuoja apsimetėliai ‘austrai’, kurie nėra jokie austrai, o tik gyliai, sodininkai ir izbliondimai, todėl šalyje, šalta, tamsu, nejauku ir tik vos vos lenkiame latvius bei vengrus su rumūnais.
      Būtina svetur gyvenančių tėvynainių paspirtis, kurie matė tikrą austrišką gyvenimą realybėje, o ne iš pasakojimų.

      • sodininkas

        Tai, kad ne – Lietuvoje yra šilta, jauku, ir šviesu.
        Nebetriūbuok landsberginių giesmelių – jiems seniai laikas į kalėjimus http://www.lsp.w3.lt/Biblioteka/V.Gulbinas%20-%20Dar_vienas_liudininkas.htm

      • Gylys

        …Frederikai, na visiškai su tamsta sutinku, kad dabar dar „šalyje, šalta, tamsu, nejauku ir tik vos vos lenkiame latvius bei vengrus su rumūnais „… Tik nesupratau kuo čia dėti „gyliai, izbliondinimai“ ir k.t. – mes už konservus nebalsavome..:)… Čia jūs su Romu ir kitais TS gerbėjais buvot išsirinkę valdžią ir turit tavo aprašytą rezultatą…
        … O kadangi gyventi šalyje kur „šalta, tamsu, nejauku…“ niekam nepatinka, o ir jūsų tarpe, matyt, radosi vienas kitas susipratęs, kad norint gyventi geriau, reikia perstoti balsuoti už tuos kvailius iš TS-LKD – dabar atsirado reali galimybė situacijai gerėti…
        … Aišku nežinia kiek padėtis gerės, bet po tokios „tamsos“ ir prieblanda kaip rytas…

        • vienok

          „perstoti“-„перестать“? Lietuviškai būtų-„liautis“ arba „nustoti“.

          • Gylys

            …ačiū „vienok“, bet aš jau imu gimtosios kalbos pamokas nemokamai iš „tikrojo lietuvio“ :)…

            P.s. „tikrasis“ ? – „vienok“ naujas tavo kloninis vardas ?.. ar klystu ?… kažkaip nespėju jau atsekti tau nuolat tuo pačiu metu skirtingais vardais komentuojant…

          • sodininkas

            Blūdink toliau, žmogau.

  • tikras lietuvis

    Ir vėl meluoji –
    ne apie išlaidavimą eina kalba, o apie pinigus iš užsienio, t.y. tuos, kurie čia nėra padengti prekėmis.

    • tikras lietuvis

      Gyliui.

  • Izbliondimas

    Kaip pastebėjau, kai prasidėjo ta didžioji emigracija iš Lietuvos, patys pirmieji išvyko į užsienį Lietuvos vardo „šlovintojai“, – t.y. miestelių banditinių gaujų nariai.
    Žmonės galėjo atsipūsti.
    Deja, antra banga buvo tie, kurių išvykimą iniciavo Sąjūdį pavogusieji, – kai Lietuvos žmones miesteliuose liko be darbų. Blogiausiai pasijuto jaunos doros šeimos (o tos šeimos, kurios gaudavo biudžeto lėšas pilstukui įsigyti, žinoma, niekur nevažiavo, – viena, jiems čia buvo gerai; antra, o ką ten be pilstuko veiktų, o ir nemokėdami vogti; trečia, o kur dėti būtų reikėję, tiems minėtų vagių smogimas tuos ešelonus pilstuko ar to… babatuko…), – pernai mačiau ypač dideles jų eiles prie agentūros, kuri formavo išvykas į Norvegiją… Ir tose eilėse, deja, dominavo ne tik rusakalbiai…
    Tad man keistą, kad Sąjūdžio vagių gerbėjas, Fredis, – taip džiūgauja… verkti Fredi TAMSTA reiktų. Verkti.
    Nes esate kaltas, labai kaltas dėl Lietuvos žmonių nelaimės.
    Kai mes dirbome Lietuvai visą pirmąjį dešimtmetį ir be algų, ir be poilsio dienų, tokie kaip TAMSTA, organizavote… na, netiesiogiai, bet per protui nesuvokiamas … … tas banditų grupuotes (prichvatizavimų vykdytojus ir t.t. ir pan.), bet, baisiausia, – užsiėmėte ir totaliai užsiėmėte, darbo vietų apvalymu (liko jos tik kirpyklose ir vaistinėse, – viskas). Kaip tai padaryta, per kokius mechanizmus, – atskira būtų kalba. Ir čia jos niekada nebus. Ne ta vieta.
    Šį pavasarį ir EK komisarams teko pasakyti (čia buvau įdėjęs tą nuorodą), – ką Jūs (ES vadovai) pridirbote mūsų šalyje, patikėję savo padėjėjams Lietuvoje.
    Tiesiu tekstu buvo pasakyta, – reikia Jums pripažinti tai, atgailauti ir nedelsiant taisyti savo klaidas, kurias pamėtėjo tų išvogusių Sąjūdį trubadūrai, nes Jūs jais ėmėte ir patikėjote, kaip mažvaikiai…
    Diskusija su Fredžiu negalima. Te atgailauja…

    • suomis

      Izbliondimai , tai kas gi kolchozus sunaikino?

      • Izbliondimas

        Suomi.

        Kolchozų Lietuvai nereikėjo, tai ir neliko gerai progai pasitaikius…☺

        Bet ten dirbo apie 300 tūkst. smulkių verslininkų („statė“ pieną, augino pardavimui bulius ir pan.), tame tarpe apie 100 tūkst. specialistų.
        Iš jų visų, dabar turime apie 2-3 tūkst.

        Šiandien jau galime sudaryti labai geras sąlygas šeimos verslui, – kaimo jau nebėra… ta prasme, žinoma (tų 300 tūkst. potencialių verslininkų, kuriuos kaime turėjome 1989 m.).

        • suomis

          Tai kas gi pradėjo žemės reormą? A?

          • Izbliondimas

            Suomi,
            žemės reforma buvo pradėta iš karto po 1990 m. kovo 11 d.
            Esu to, kiekvieno žingsnelio ne tik liudininkas… gaila, neturiu laiko čia diskutuoti.
            Viena buvo klaida iš karto padaryta, kai prityrusius žemės tvarkytojus nebuvo imta apsaugoti nuo banditų.
            Teko matyti tai, deja…
            O neužilgo žemės tvarkytojais buvo „paversti“, nieko bendro su tuo mokslu neturintys, pradedant nuo seniūnijų, baigiant žemės tvarkytojais.
            Bet esminis klausimas buvo ne tame. Esminis klausimas buvo kuomet kelios* šeimos užvaldė visą ES paramą, užvaldė visą žemę (* – apie 1000, kiek ir daugiau, gal 3 proc. nuo visų kaimo subjektų). Čia esmė. Net ne su žemės tvarkytojais.
            Nors… Vakarų Europoje, įskaitant Lenkiją, – savininkai vidutiniškai turi apie 20 ha.
            Lietuva tapo šalimi, kur atitinkamao kontingento žmonės, staiga galėjo tapti ir 1000 ha savininkais. Šito Vakarų Europoje nepasiekė per šimtmečius (kaip sakiau…). Ir Lietuvoje 50-60 ha buvo pasiekta per ne vieną kartą…
            Dar atskira kalba yra apie parduodamą (šiandien netiesiogiai) žemę užsieniečiams…

          • romas

            Jei tai tiesa,<>
            http://www.alfa.lt/straipsnis/10254353/Didziausias.Lietuvos.zemvaldys.Ziemelis..zvilgsnis.is.arciau=2009-01-27_18-30/#ixzz2F3OjOSOb

          • suomis

            Izbliondimai, tai kada prasidėjo pertvarkos kaime?

        • tikras lietuvis

          Izbliondinai,
          jūs esate visiškai teisus.

      • romas

        Lietuvos žmonės vis sėdėjo ir laukė, kol jiems kas nors gerą gyvenimą suorganizuos, bet kaip niekas iki šiol jiems nesuorganizavo, taip ir toliau nesuorganizuos. Po Landsbergio ar Kubiliaus bus vėl kas nors kaltas – tik ne patys.

        • Fredis*

          Izbliondimas tikriausiai norėjo fiksuoti padėtį kokia ji susiklostė sovietmečiu kolūkių irimo laikotarpiu ir viską persidalinti iš naujo. Kažką paslaptingai užuominomis bando kalbėti, tačiau iki galo nepasako kas jo netenkina. Matyt turėjo galioti principas: kas stipresnis, kieno sprandas tvirtesnis, kieno gerklė garsiau baubia – tas ir turėjo užvaldyti kolūkių žemės. Faktiškai taip ir atsitiko. Po lygiai ir teisngai, aišku, kad buvusiems kolūkiečiams nepavyko žemių ir turtų išsidalint – apsukrieji kolūkių pirminikai ir jų artimieji atisriekė daugiau, paprastiems žemės ūkio darbininkams palikdami trupinius – pusę traktoriaus, sulūžusias akėčias ir krūvelę fermos plytų. Izbliondimo proteguotiems juodadarbiams liko mažiau ha, ne tokia derlinga, toliau nuo sodybų, o dar prasidėjo masinis nuosavybės grąžinimas bei su ja susiję teisiniai ginčai, kurie nesibaigė iki šiol. Kolūliai ir Tarybiniai ūkiai buvo privati iš ūkininkų 1940 metais ir vėliau nusavinta žemė.
          Dabar įsivaizduokite – susigrąžino (įgijo) valstietis 3-15 ar visus 30ha ir vieną dieną atvažiuoja į ūkininko kiemą pirkliai (žiemelių, karbauskių ar dar kitų žemvaldžių pasiūsti) ir siūlosi supirkti žemes pasiūlydami sumą, nuo kurios akys raibsta. Tokių pinigų žmogus gyvenime nėra matęs… Tie, kas nuo kaimo ir žemės darbų buvo atitolę ir nenorėjo jos dirbti – pardavė, o pinigai turi savybę labai greitai būti išleisti. Negirdėjau, kad LDDP veikėjai, socialdemokratai ir jiems artimi veikėjai labai verkšlentų žemės klausimu, čia matyt kažkokia specifinė personalinė izbliondimiška nuoskauda, todėl šis ekologinio ūkio agronomas ir lieja kelis metus iš eilės ašaras žaibais besisvaidydamas ir kumčšiais į dangų grūmodamas. Spėju, kad „banditais“ jis vadina tikruosius žemės paveldėtojus. Tokių kalbų apie „banditus“ esu prisiklausęs, kas taip kalba – gerai žinome.

          • suomis

            Taip Fredi, toks jau tas mūsų Izbliondimas yra. :DDD

          • tikras lietuvis

            Rašykime taisyklingai: siųsti.

            Ir šiaip komentaras, aiškiai, landsbergininkų giesmelė, nes visas tas bardakas nieko gero nedavė.
            Reikėjo ilgesnį laiką viską palikti kaip buvę, o reformas daryti pamažu ir atsargiai, prižiūrint, kad nebūtų vagysčių, grobimų, reketo atvejų ir t.t., ir pan.
            Vienžo, landsberginiai užveisė bardaką, kurio sutvarkyti iki šiol niekas nesugeba.

          • romas

            Tai kas tas reformas atsargiai turėjo daryti ir kas prižiūrėti? Saujelė landsberginių veisė bardaką, o Lietuvos žmonės tuo tarpu šiknos nepajudino. Kažkokie baudžiauninkai… arba kumečių ainiai, kaip Izbliondimas mėgsta sakyti :)

          • Fredis*

            Parašiau kelis sakinius, dėl siųsti – pasitaisau, ir visas izbliondimiškas pasipūtimas subliūško.
            Anksčiau nelabai gilindavausi ką šis „specialistas“ rašė, tačiau vieną kart šiam veikėjui reikėjo duoti atkirtį, demaskuoti ir pastatyti jį į kampą, nes jau gerokai įsikyrėjęs.
            Banditais vadina žemės savininkus…
            Izbliondimai, slėpkis po lapais ir atgailauk, kad tiek tulžies čia tiek metų pilstei.

          • Gylys

            … jaunas dar kvailelis tas Frederikas :)… pėckelis dar tik iš pampersų išaugęs… todėl ir nepamena tų laikų kai „chebrytė“ su žemėtvarkininkais su tikrųjų savininkų žeme išdarinėjo ką norėjo… kitam tiesiai pasakydavo – gauni „štukę“ už savo dokumentus liudijančius „teisę į nuosavybės atstatymą“ dešimčiai hektarų, o jei nesutinki liksi be nieko… O dar kai koncervai pavertė žemę „kilnojamu turtu“ ir valdininkėliai pradėjo savo „runkelynus“ keltis į svetimas žemes didmiesčiuose… Ar žinai Alfredijau, kad po šiai dienai (jau virš 20 metų po Nepriklausomybės) dar nėra visiems tikriesiems savininkams gražinta žemė ?… Ir daugeliui iš jų apskritai jau ji nebus gražinta… O ar žinai dėl ko ? :)… nors ką toks kvailelis gali suprasti ir žinoti pasiekęs savo gyvenimo svajonę parsiduoti bankui visam gyvenimui už kokių 60 kvadratų dėžutę kokiam „pirdunkiemy“ ir beįsivaizduojąs esąs „alitas vidurinio sluoksnio liurberalinių pažiūrų“ ir toks protingas, kad gali jau pamokslauti kitiems..:)

          • suomis

            Bet Gyly, šūdo nemalk, apie tą LDDPistinę parašą, mes gerai informuoti.

          • Gylys

            … apie kokią būtent Suomi ? :)… patikslink mintį…

          • Vidas

            Gal tiek nebeklauskit – ar gali žmogus tiek daug žinoti? :)

          • Fredis*

            Visi vienbalsiai sakė ir dabar sąko, kad Sąjūdžio seimas (199o-1992 m.) buvo pats intelektualiausias, geriausias, pajėgiausias, nuostabiausias, pačiausias… padėjęs pagrindus valstybei. Vėliau (1992-1996 m.) reformas vykdė LDDP, trumputis G.Vagnoriaus, kaip dabar paaiškėjo tikro gero krikščioniško socialisto, laikotarpis (96-98m.), Rusijos krizė (Paksas 99 m., Kubilius 2000 m.) ir vėl „LDDP“ (200O-2008 m.). Gyly, valdžia visada buvo jūsų rankose, reikėjo pasitvarkyti kaip Jums patinka, kaip geriau. Verkšlenti ir nesolidu, ir nevyriška.

          • suomis

            Apie tą, kad prichvatizaciją pradėjo komunistai. Tie valkatos, visą laiką veikė kenkdami šiai valstybei ir tautai. Kenks ir dabar.

          • Gylys

            …Alfredijau, mielasis… kieno tas mūsų ? :)… Maniškių valdžioj dar nebuvo – partinėms mafijoms nepriklausau… Todėl, matyt, ir sugebu kritiškai objektyviai vertinti visus, nežiūrint kokiai politinio spektro pusei jie priklauso… Nors meluočiau, jei sakyčiau, kad labiausiai už betvarkę valstybėje, nekaltinu TS-LKD… Nes, būtent, šitie veikėjai ir jų pirmtakai, kaip ir sakai – „padėjo pagrindus valstybei“ ir priėmė prichvatizacinius įstaymus, kuriais, vėliau sėkmingai naudojosi ir kitos partinės gaujos – tame tarpe, aišku, ir LDDP…
            … Ir tai, kad šiandiena aš valdančiųjų pusėj visai nereiškia, kad besąlygiškai remiu socdemus, ar tikiu, kad Uspaskich tyras, kaip krištolas… Tiesiog Demokratiją (tegu ir netiesiogiai valdomą, bet bent jau tokią jei nėra geresnės) laikau nors ir netobula, bet kone vienintele vertybe likusią šioje valstybėje ir galinčią sudarytį prielaidas kada nors, gal, atsirasti prošvaistei…
            … O verkšlena, šiandiena, daugiau pralaimėjusieji… Alfredijau tu tame tarpe :)… nors tai ir, kaip pats sakai, nesolidu ir nevyriška…

          • Fredis*

            Šį vakarą patvirtinai ir išsiaiškinome, kad: iš Sąjūdžio išsirito TS-LKD, o taip pat dvi mažesnės frakcijos (liberalai ir socialdemokratai), Sąjūdžio oponentai – LKP-LDDP. Ir tie, ir tie yra „mūsų valdžia“, nes kitos neturėjome ir neturime. Mano tie iš Sąjūdžio, o tavo – oponentai. Tau dar per anksti paduoti ranką, nes esi pernelyg revanšistiškai nusiteikęs, dar tau reikia atvėsti.

          • Gylys

            … Suomi, po „megztujų berečių“ sukurtų įstatymų įteisinusių „prichvatizaciją“ – kapitalistais norinčiais tuo pasinaudoti virto visi priėję prie valdžios – ir komunistai ir „idealistai“… Nežinau, ar čia suveikė taisyklė, kad „blogai padėtas daiktas ir dorą žmogų iš kelio išveda“ ar dorų valdžioje tiesiog iš principo negali būti, nes tokie tiesiog į ją neprasimuša… Bet kalčiausiais laikau tuos, kurie, būtent dėjo tokius „pagrindus“ leidusius legaliai tai daryti… Ir skirtumo tarp tuometinių „komunistų“ ir „idealistų“ neįžvelgiu jokių… Juolab ir buvusių kompartijos narių gausu buvo abejose stovyklose… Gal tik tie, kurie, kildino save, neva, ne iš „buvusių komunistų“ garsiau burnojo ant anų vadindami juos komunistais… Alfredijui tai padarė įspūdį ir jis jais patikėjo ir ištikimas jiems po šiai dienai… :)

          • Gylys

            … Del Sąjūdžio Frederikai, tai aš tos pačios nuomonės kaip „Izbliondinimas“ – taviškiai nusavino Sąjūdį ir išdavė jį įnicijavusius… Gi prisimink Alfredijau, kas jį kūrė ir kada tik net Landsbergis jame atsirado ir kokiom aplinkybėm netikėtai tapo pirmininku… Taip kad nereiktų taviškiams bandyti monopolizuoti Sąjūdžio ir apskritai, kaip teisingai buvo pastebėjęs AMB – bandyti Lietuvos nepriklausomybės istoriją talpinti vieno (ir dar su labai neaiškia istorija) asmens biografijoje…

          • Fredis*

            Komunistinė sistema – demontuota. Viskas, eik miegoti.

          • suomis

            Atleisk Gyly, bet tavo demagogija nepraeina. Lyginti Ozolą ir Co su amb, tai tas pat kas tortą su šūdu.

          • Griežtas

            Ir įvesta vagių? :)

          • Gylys

            …Suomi, o prie ko čia Ozolas…nesupratau :)…

            …Frederikai, komunistinė sistema demontuota, bet jos įdėjos ir tradicijos gyvos šlovingoje TS(KP) (Tėvybės Sąjunga Lietuvos Konservatoriai)… :)… deja…

          • Griežtas

            Buvo Fredžiui.
            Dabar Suomiui. Tikrai – pagal duotą naudą Lietuvai Ozolas, lyginant su AMB, tikrai nuveikė lygiai š. :)

          • Gylys

            …oi…neteisingai iššifravau TSKP atsiprašau … taisausi – Tėvynės Sąjunga Konservatorių Partija… tikiuosi neįsižeidei už suklydimą Frederikai ? :)

          • suomis

            Neverta su demagogais laiko gaišinti. Labos nakties.

          • Gylys

            …nieko tokio Suomi, aš ir negaištu – šiaip linksminuos – anot Alfredijaus – pirštus miklinu …:)
            ..labos ir tamstoms…:)

          • Vingių Jonas

            Fredis*
            „Spėju, kad “banditais” jis vadina tikruosius žemės paveldėtojus.“
            Nieko asmeniško. Tik statistika:
            Palangos mieste iki šiol likę 1424 „banditai“,
            Alytaus mieste – 421,
            Kauno mieste – 2541,
            Panevėžio mieste – 1198,
            Vilniaus mieste – 0.
            http://www.nzt.lt/stotisFiles/uploadedAttachments/Statistika/Zemes%20reforma/PNT%20miestas/PNT%20zemes%20atkurimas%20miestu%20teritorijoje%202012%20Spalis.pdf
            Kadangi mačiau, kad buvote atsivertęs Žemaitės „Marti“, manau, ne pro šalį būtų ir Žemaitės „Petras Kurmelis“ pavartyti:))

    • Izbliondimas

      Suomi (į 8:59), čia jau bus paskutinis seansas tuo klausimu.

      Dalinai su Valstiečių ūkio įstatymu, 1989 m., prie komunistų: http://tar.tic.lt/Default.aspx?id=2&item=results&aktoid=E965881A-CF6B-4222-964C-82D0A274EFA1

      O dar kiek anksčiau, su realizavimo kooperatyvų iniciavimu, jei taip galima pavadinti (bet tai ne tik kaime).

      Bet Valstiečių ūkio įstatymą, po 1990 m. kovo 11 d. buvo galima ir naikinti, kadangi… patys toliau žinote.

      Romai,

      pagalvokite, kodėl ES investicinė parama nesudomino smulkiųjų, šeimos verslo (tikrąja prasme) ir jo nebeliko jau šiandien. Jei nežinote, prie progos galima bus pakalbėti. Bet jau ne šiandien.

    • Rytis I

      Nevelsiu savęs į taip karštą ginčą, tik pastebėsiu sąlyčio taškus: ir vieni ir kiti kalba apie neteisybę, kuri buvo. Vieniems tai buvo 91-aisiais, kitiems – dar 50-čia metų atgal. Bergždžias reikalas kviesti atgailauti, kaip ir bandyti atstatyti Teisibę… Nors turto įgyjimo/pasisavinimo teisėtumu galėtų kas gal ir pasidomėti.

      • tikras lietuvis

        Betgi tai ir yra esmė: jei po 1990 – ųjų būtų galvota ne kaip prisivogti ir pan. prisikišti kišenes, o kaip ekonomikos nenusmukdyti ir ją pakelti, tai dabartinis gyvenimas būtų buvęs kitoks ir nebūtų tas milijonas lietuvių išnykęs per nepriklausomybės nuo gėrio metus.

        • Rytis I

          … o prieš 50 metų piemenys, patapę načalnykais-komjaunuoliais, sudarinėjo išbuožinamųjų darbdavių tautiečių „skriaudėjų“ sąrašus. „Prisivogti“ maža kuom skiriasi nuo nacionalizavimo, kiekvienas perversmas „blogai“ – yra galimybė kažkam „prisikišti kišenes“. Įtariu, kad tai paprasčiausiai neišvengiama, dėsninga. Nežinau kitokių pavyzdžių, nebent – Lukašenka? ;)

          • Populi

            Nemanote, kad tai kas buvo nebuvo (bloga) kada tai nebūtinai turėtų pasikartoti, jei yra siekiama teisingesnio gyvenimo?

          • Rytis I

            „Teisingesnis“… Beje, VL tėvukas berods su latvių pulkais 1917-aisiais irgi norėjo teisingesnio gyvenimo?

          • Populi

            Gal nesiblaškykim po istoriją?
            O gal jūs lietuvių siekio po 1990 – ųjų nelaikote teisingu ir geriau jau būtų lietuviai likę TSRS? :)

          • Rytis I

            Ne :) Žinau apie tuo metu iškovoto valstybingumo svarbą, bet abejoju siekiais kas dešimtmečius masiškai viską perdalinti „teisingesnio“ gyvenimo labui.

  • minde

    su tapk tu man, lrytas dar apie viena potencialia „siuksle“ raso :)

    http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/serialo-rojus-lietuvoj-herojui-gyvenimas-virto-pragaru.htm

    • tikras lietuvis

      Norėjo žmogelis iššokti aukščiau bambos – ne tau, Martynai, mėlynas dangus. :).

    • suomis

      Esate skaitę E.Zola „Pinigus“? Ten gerai aprašomos panašios istorijos.

  • Izbliondimas

    Ten, kur buvo rašyta žodis „banditai“, tai ir buvo rašyta apie ginkluotus banditus, kurie plėšė, reketavo žmones, kurie sėdėdavo prichvatizavimo koridoriuose.
    Štai ir rašiau, kad nuo jų nebuvo apsaugoti ne kurie Žemaitijoje žemės tvarkytojai, tuoj po 1990 m.

  • Izbliondimas

    Visgi, paskaičiau Fredžio komentarą 10:06.
    Pasakysiu tiesiai, – Fredis apvertė viską, manau, aukštyn kojomis. Ir, manau, sąmoningai.
    Taip daryti yra labai niekšiška.
    Taigi Fredi, čia pasirodėte, kas esate.
    Nieko daugiau nesakysiu, nesate vertas net menkos diskusijos.

    O kitiems pasakysiu tik tiek, kad mūsų šeima ginklu kovojo, po karo prieš tarybų valdžią. Vienas mūsų šeimos narys mūšyje žuvo (pašautas, nusišovė), vienas kalėjo suimtas ir nuteistas už partizaninę veiklą (kai mirė, jo kovos draugai jį palaidojo su Lietuvos vėliava, nors tuo metu valdė andrius ropė), o visi kiti mes buvome ištremti. Mano močiutė Sibire liko, ten mirė.
    Kodėl šis žmogus šlykščiai meluoja.

    • sodininkas

      Nėra ko iš vaikų daug norėti: nei tas Fredis, nei Suomis tada nebuvo ir nežino, kad Sąjūdžio pusė žymesnių veikėjų buvo tie patys komunistai.

      • suomis

        Pats didžiausias Sąjūdžio veikėjas buvo, jo šventenybė ambas. O jo formulė (stepas po stepo), tai tiesiog išminties viršūnė.

        • tikras lietuvis

          Pats didžiausias Sąjūdžio veikėjas buvo KGB.

    • Fredis*

      Izbliondimai, tavo tariami nuopelnai praeityje, kurių mes negalime patikrinti, neatleidžia tavęs nuo nusišnekėjimų, šmežto ir dezinformacijos, kurią skleidi dabar.
      Sakyk tiesiai šviesiai – esu piktas pagiežingas senis, man nepriklausoma ir savarankiška valstybė yra svetima, prie sovietų buvo geriau. Būk sąžiningas sau pačiam, surasi net pasekėjų (poną ‘Gylį’).

    • GIGA

      Izbliondinai,perskaičiau jūsų abiejų komentarus ir galiu pasakyt,kad panašu,jog Fredis eilinį kartą diskutuoja nesupratęs esmės,bet turėdamas tikslą kur nors įterpti frazes,kad atitinkami žmonės ar atitinkama partija yra Lietuvos šviesa.Visiškai su tavim sutinku dėl tokio absurdiško žemės pasiskirstymo ir pats neseniai nustebau pažiūrėjęs statistiką kaip sąlyginai mažai žmonių valdo visą Lietuvos žemę.Žemės klaausimais,kaip ir nuosavybės grąžinime esminės klaidos,mano supratimu,buvo elementarios apskaitos stoka.Sprendžiant bet kokią problemą pirmiausiai reikia suvokti jos esmę,tada susidaryti planelį ir sėkmingai „uždarinėti etapėlius“.O čia gavosi neeilinio mąsto bardakas,jei ne afera,kai žemė negrąžinama savininkams,o tuo pačiu metu kilnojama per visą Lietuvą.Ir tame kilnojime,aišku,nėra jokios tvarkos ir eiliškumo.Jei tu stovi arčiau eilįje prie lovio,tai tavo klausimas juda greičiau ir visiškas absurdas teigti,kaip bando „frediniai“,kad viena partija tą vykdė švariai,o kita- korumpuotai.Žemę vogė daug kas ir iš tos progresyvios,pačios pačiausios AT,anot Fredžio,taip pat…Gaila,bet taip

      • Fredis*

        GIGA, radai savo sumauto gyvenimo priežastį? Geriau vėliau negu niekada.

        • GIGA

          ??? Kliedesiai,Fredi,kliedesiai…O savo gyvenimu labai patenkintas ir jis kaip ne kurių nepašlyja,jei ne tie nugali rinkimuose.Sunku,tau Fredi,bet tie keturi metai greit praeis,dabar bandyk ieškot priešų bloguose

  • sataniuga

    Geroji emigracijos savybė yra ta, kad anksčiau išemigravę sugrįžta.
    Čia ir dėčiau tašką.

  • Izbliondimas

    Tikras lietuvis čia, manau, teisingai pastebėjo, kad jaunimas nelabai ką žino apie Lietuvos atgimimą.
    O kalbant apie reformas, – nereikia painioti žemės reformos, su ūkio subjektų prichvatizavimo peripetijomis. Ir juo labiau visiškai atskiras klausimas yra ES investicinės paramos panaudojimas. Trys skirtingi dalykai.
    Jei kalbėti apie žemės tvarkytojus, tai Lietuva buvo per silpna, kad juos būtų galėjusi apsaugoti nuo banditinių gaujų (gaujų, – nepainiokime toliau). Tai jos pajuto ir taikė saldainio metodą… tad tų žemių gavo ir ne kurie patys žemės tvarkytojai.
    Su žeme buvo ir kiti dalykai, nesurišti su banditais.
    Gerai žinau, kaip prašėsi pagalbos prie Baltijos esančios saugomos teritorijos darbuotojai, bet pagalbos nesulaukė. Vėliau pats pasinaudojo galimybe…
    O kai prie žemės tvarkymo buvo pritraukta (toks poreikis buvo) masė ne specialistų, – na čia ir kalbėti nėra ką…

    O apie pajų perėmimą tai nėra ką ir kalbėti. Veikė berniukai, – taip juos žmonės vadino (pavyzdžiui, passiskaitinėti galite apie pasvalio pelėsius, kaip jie veikė…☺).

    Ir visai kas kita ES nvesticinės paramos reikalai.

    Tai tik tiek dar pridursiu, kad čia žmonių neklaidintų žmogus, kurio aš tokiu vardu ir nepavadinčiau ir rankos niekuomet tokiam nepaduočiau.

    O kad nebūtų spekuliuojama tuo 1989 m. Valstečių ūkio įstatymo reikalais, – juk gali sumanyti tokie veikėjukai, tai tiek pasakysiu, kad pagal jį žemė buvo paskiriama ta, kuri turėjo tikrus savininkus. Tad kai po 1990 m. kovo 11 d. buvo išleisti įstatymai dėl žemės restitucijos, – čia ir prasidėjo…☺ Tai apie tą 1989 m. įsatymą kalbėjau būtent ta prasme.
    Nors aš atgautą žemę, iki šiol leidžiu naudoti, be nuomos mokesčio tiems, kurie ją šiandien ten dirba.
    Tad man asmeniškai žemių restitucija nebuvo skaudi tema, – man žemės nereikia ir ja leidžiu naudotis, be nuomos mokesčio tiems, kurie ją ten dirba.
    Man buvo/yra svarbu Lietuvos, o ne mano asmeniniai reikalai. Man asmeniniai reikalai niekada neegzistavo.

    • romas

      Man atrodo, kad tikras lietuvis (znakorius, apžvalgininko nuomonė ir pan.) yra majoras, teisinykas ir visoks ten advokatas V.Gulbinas.

      • tikras lietuvis

        Tikrai ne – mano pavardė kita.:)

        • romas

          Bet kolega, ko gero :)

          • tikras lietuvis

            Niekada ir jokiomis formomis nesu dirbęs saugumui.

            Netgi atvirkščiai – tarybmečiu, kada gavau iš savo milicijos viršininko tiesioginį nurodymą padėti saugumiečiams (o tie reikalavo gatve šalia upės sulaikyti vienuolę, ėjusią pas ištremtąjį Žagarėje arkivyskupą Steponavičių), aš ją paleidau.
            Nes tokia visada mano buvo moralinė nuostata – mano supratimu ji nepadarė jokio teisės pažeidimo(viršininkas, aišku, buvo nepatenkintas :)).
            Ir ką?
            Ir nieko jie man negalėjo padaryti.
            Tiesa, tas kGB’istas po to dirbo jau policijoje (tame pat komisariate)ir vis stengdavosi man pakenkti, mano pokalbiai telefonu buvo paklausomi, mano sprendimai bylose visada buvo skundžiami, nes aš dirbau taip kaip mokė VVU TF (geriau jau 9 bus paleisti galimai kalti, bet jokiu būdu nei vienas negali būti baudžiamas nekaltas – BK reikia kaltę įrodyti ypatingai kruoščiai) ir visaip buvo stengiamasi man pakenkti.
            Ir t.t.

            Ar pakankamai aiškiai nupasakojau situaciją?

          • romas

            Dabar tas teisinykas dar yra žmogus artimas patriotams, Šustausko prietelis, landsberginių nekentėjas ir t.t.Buvęs milicininkas ir ne tik, suprantama.

          • tikras lietuvis

            Romai,
            ir vėl vedi linijas melagingai – mano, kaip sakiau, linija yra teisybiškumas (kaip ir kiekvieno rimto piliečio).
            Todėl neatmetu nei vieno iš anksto, kaip, kad tai daro Lietuvos priešai, o žiūriu kas yra kas pagal darbus – pagal elgesį.
            Taip, manau, elgiasi kiekvienas rimtas pilietis.
            Ar pats nesi romas iš Kirtimų? :)

          • romas

            Na kad nemelaginga. Anas tikrai dabar prie tokių kaip parašiau. Ką žinai, gal jis šių dienų Magdalietė ;)

          • tikras lietuvis

            Kas anas?
            Ką sapnuoji? :)

          • Bobutė

            „tikrasis“, tai ten buvote jūs? Tai jūs ir esate tas herojus, kurio aš ieškojau tiek daug metų???

            Ačiū Dievui, pagaliau suradau. Aš gi ir esu ta tariama vienuolė, kurią jūs didvyriškai apgynėte nuo KGB, GRU bei milicijos.
            Taigi, manantiems, kad jūs čia pasakas sekate galiu papasakoti kaip viskas buvo.

            Taigi, senai, senai, labai senai kai Lietuvą buvo užgrobę atėjūnai, kurie valdė padedami vietinių parsidavėlių, o okupacinę tvarką palaikydavo milicininkai, OMON’ai, KGB – mes – dabartinės bobutės, o anuomet jaunos merginos- kovojome už nepriklausomybės atkūrimą… Na, bet ši daina ne apie mus…

            Taigi, persirengusi vienuole tamsiomis Žagarės gatvelėmis slenku aš į pogrindžio kuopelės, kuriai vadovavo ištremtasis Vyskupas, susirinkimą. Kaip dabar pamenu tą nenusakomą jausmą, kai į šoną daužosi po apsiaustu paslėptas šmaiseris (nežinantiems – vokiškas II pasaulinio laikų automatas), galvą sveria po gobtuvu paslėptos granatos (dvi), o truputį nuo prakaito sudrėkusios rankos spaudžia durklą (geležtės ilgis 32,5 cm)…
            Staiga tylą sudrasko nedideliame aukštyje skriejantys MIG‘ai (dvi grandys)… Matau iš abiejų gatvelės pusių atskriejančias juodas volgas GAZ 21 (viso 5 vnt.). Sucypia stabdžiai ir iš jų pasipila milicininkai ir KGB agentai (viso 24)… Storašiknis, apskritaveidis su cigaru dantyse majoras ,matomai viršininkas, rodo į mane pirštu ir rėkia šalia jo stovinčiam nupiepusiam jefreitoriui (dabar jau žinom, kad ten buvo „tikrasis“):
            -Suimti ją!!!

            Prieš akis per akimirką prabėga visas mano gyvenimas , galvoje tik viena mintis: gyva tiems vurdalakams nepasiduosiu… Durklas, dabar jau nebereikalingas, tyliai nukrenta į žolę. Karšta ranka susiliečia su šaltu šmaiserio metalu. Tas prisilietimas nuramina ir suteikia dar daugiau ryžto… Galvoje šmėkšteli kita mintis: Už Lietuvą… Pasiimsiu su savimi anapilin keletą tų rupūžiokų, o pirmasis bus tas nupiepęs jefreitorius…

            Bet… O Dieve, kas čia darosi… „Tikras milicininkas“ akimirksniu atsiranda šalia manęs, staigiu judesiu persiplėšia marškinius (tada ant jo krūtinės pamatau ištatuiruotą ženklą – geltoname fone raidė „S“, o gal „Š“ (buvo tamsu-gerai neįžiūrėjau)) ir surinka:

            – Ji nepadarė jokio teisės pažeidimo. Neturite teisės jos sulaikyti!!!

            Pasigirsta keletas kalašnikovo papliūpų.Sudie gyvenime, sudie kova, bet… Bet „Tikrasis“ bebaimiškai užstodamas mane atkiša savo kaktą… Dvi ar trys kulkos susiplojusios į ją nukrinta į žolę, gailiai dzinkteldamos į mano durklą…
            Jaučiu kaip mane apglėbia stiprios rankos ir mes kylame link žvaigždžių toli apačioje palikdami MIG‘us… Man pradeda svaigti galva ir aš prasmengu į nebūtį…

            Pamažu galvoje pradeda sklaidytis migla, pradedu jausti kūną, bet vis dar bijau atsimerkti… Tikrai žinau kas aš. Aš – Bobutė. Bet vis dar negaliu susigaudyti kur aš.
            Šilta ranka prisiliečiu prie kažko šalto… Šmaiseris… Žagarė… Supermenas „tikras milicininkas“… Šviesos greičiu skrieja mintys.
            Ryžtingai atsimerkiu ketindama griebti… Bet ne, tai tik stiklinė šalto vandens, kurią iš vakaro pasistačiau prie lovos, tai tik dubenėlis pilnas žagarės vyšnių, kurias valgiau vakare, kauliukų…

            Va taip viskas buvo. Ką aš ir paliudijau…

            P.S. Beje, tikras milicininke, ar galvos nebeskauda?

          • tikras lietuvis

            Ne paliudyjai, o pablūdijai:
            1. milicijos viršininkas buvo papulkininkis, aš, KSNG grupės vadovas, buvau kapitonas, o tas KGB’istas – tik vyr. leitenantas;
            2. ta moteris gyvena mūsų mieste – esu po to šiais laikais ją sutikęs ir ne kartą.

          • Bobutė

            Papasakojau visišką tiesą…

            Su laipsniais gal ką ir supainiojau. Iš kur man, tada dar jaunai mergelkai, žinoti okupantų pakalikų laipsnius. Vienok dėl kapitono tai turbūt meluoji. Kiek pamenu, tainet anais laikais reikėjo bent kiek košės galvoje turėti, kad taptum kapitonu. O pas patį tos košelės, mano galva, ir dabar daugiau jefreitoriaus netraukia…

          • tikras lietuvis

            Papasakojai apie save – tuo ir džiaukis. :)
            Kur tavo vyras, kad leidžia nesąmones paistyt?
            Jau pakasei? :)

          • suomis

            Bobutę. O durklas kaip? :DDDDDDDDDDDDD

          • Bobutė

            suomi,

            taigi durklas, kaip ir rašiau, nukrito į žolę… Po kiek laiko buvau nuvykusi į Žagarę durklo ieškoti, bet neradau…
            Taigi, vieninteliu ginklu kovoje su „tikrais“ avigalviais beliko plunksna ir klaviatūra…:)

            Bet juk ir tai nemažai?

          • tikras lietuvis

            Tai, išeitų, su tuo durklu vargšeliui teko iš šito pasaulėlio išeiti…
            Jis dabar su šventaisiais ant vieno zuslano sėdi ir iš to paties bokalo troškulį malšina, o pati, Velniene, pateksi į pragarą už tokius darbus (nesigink, akyse kryžiukai :)), o ten mes tau su Suomiu atsakančiai pakūrensim katilą!!!
            P.S. kažkada bernardinai.lt redaktorius A.Navickas buvo sumanęs mane blokuoti, tai aš jam šitai gzi.lt pažadėjau ir jis, kaip tikras tikintysis, pagalvojo, kad su tokiais kadrais juokai menki ir atblokavo.:)
            Tu, Velniene, gal net į dievą netiki, gal tave reikia tiesiog kaip eilinę raganą ant laužo senu geru papročiu supleškinti :) – kad šilčiau, taip sakant, būtų? :)

          • Rytis I

            Bobute, tikrai įdomūs prisiminimai, vienintelė pastaba dėl „parsidavėlių“ – dabar juos galima ir reikia vadinti prostitutais.
            …Ech, persikelčiau trumpam į kokius 39-uosius – išvadinčiau porą tautininkų, socialus bei ministerius prostitutais, ir grįščiau…

          • Bobutė

            Ryti I,

            pastabą priimu…
            Juolab, kad tokie „tikrieji“, mano galva, tikrai:) nusipelnė tokio pavadinimo – prostitutai.
            Gaila, kad nesimato milicininko kelnių, gal dar koks nors iš madingų epitetų tiktu..

          • Bobutė

            Tikrasis,

            tiesa akis bado?
            Nuo savęs nepabėgsi… Geriau pagalvojusi, manau, kad tau ant krutinės visgi ne „S“, o „Š“ raidė ištatuiruota…:)

          • Rytis I

            Draugas kapitone, perskaitykite dar sykį bobutės „istoriją“, nagi štai:
            „Taigi, senai, senai, labai senai kai Lietuvą buvo užgrobę atėjūnai, kurie valdė padedami vietinių PARSIDAVĖLIŲ, o okupacinę tvarką palaikydavo milicininkai…“

            Bobutė konkrečiai nei jūsų ir nei milicininkų nevadino parsidavėliaisi – kodėl nirštate ir įžeidinėjate kitus?

            Beje.. jei norite sužinoti, ar bobutė ištekėjusi ar netgaljauišsi-, siūlau (žinau kad negražu) paklausti tiesiai, bet ne tokiais užraitymais ale megre:
            „“Kur tavo vyras, kad leidžia nesąmones paistyt? Jau pakasei?“

          • Vidas

            Rytis ir Bobutė – porelė (vienam sapnuojasi viena, o kitam – kita)? :)

        • romas

          Anas – Gulbinas.
          O šiaip Lietuvoje politinis spektras yra išsidėstęs ne tiesėje, o ant barankos. Krašutinė dešinė su kraštutine kaire kažkurioje barankos vietoje susieina. Vienintelis skirtumas tarp šių kraštutinių tik toks, kad kraštutiniai kairieji nėra homofobai ir antisemitai.
          Iš karto apsidraudžiu – austras ir Naujoji kairė nėra kraštutiniai kairieji :)

          • tikras lietuvis

            Nežinau nieko apie jį, tačiau iš interneto aišku tik viena, kad jis demaskavo landsberginių Tatą, kas tamstai labai nepatinka.
            Vėlgi taip pat nusišneki apie homofobus ir antisemitus (kartoji Lietuvos priešų išmįslus).
            Gal tikrai tu iš Kirtimų?:)
            Už elektą nemoki, gyveni iš širkos?
            Kadangi gauni per užpakalį, tai ir lietuvių nemėgsti?

          • Viestartas

            O negali būti, kad tas skirstymasis į dešines, kaires, centrus yra blefas ir reikėtų tiesiog žiūrėti kiek tas ar kitas politikas dirba Lietuvos naudai, ar ne?

          • romas

            Jei naudą gauna Lietuvos pilietis, tai ir galima laikyti nauda Lietuvai – piliečiai ir yra Lietuva. Skirtumas, kaip nauda pasiskirsto. Paprastai gavę mažiau naudos – pelnytai ar nepelnytai – būna nepatenkinti, kad valdžia nedirbo Lietuvai.

          • tikras lietuvis

            Ir vėl išvedžioji, vagius begindamas.