Dangus griūva?

Iš pradžių citata:

„Dabar labai daug ikiteisminių tyrimų, ir jeigu bus pernelyg daug pažeidimų, tai iš tiesų turėsime kvestionuoti visų rinkimų rezultatus. Ir ypač tos partijos, kurios pirmame ture pasirodė labai įtartinai ir neskaidriai, turėtų tai turėti galvoje – aš turiu konstitucinę teisę kreiptis į Konstitucinį teismą, jeigu matysime, kad tokių pažeidimų yra daug“, – įmetusi biuletenį į balsadėžę sakė D.Grybauskaitė.

Po to šiek tiek statistikos.
  • Po 2008 metų Seimo rinkimų I-ojo turo buvo pradėti 10 ikiteisminių tyrimo dėl galimo balsų pirkimo.
  • Po 2008 metų Seimo rinkimų II-ojo turo iš viso vyko 24 ikiteisminiai tyrimai iš jų 16 dėl trukdymo pasinaudoti rinkimų ar referendumo teise.
  • Po 2011 metų rinkimų į savivaldą vyko 14 ikiteisminių tyrimų, kiek jų dėl balsų pirkimo nebuvo detalizuojama.
  • Po 2012 metų Seimo rinkimų I-ojo turo pradėta 18 ikiteisminių tyrimų, iš jų 16 dėl trukdymo pasinaudoti rinkimų teise.

Dangus griūva?

Ar kažkas labai nepatenkintas, jog agitacija nesuveikė arba gal net suveikė priešingai nei buvo tikėtasi?

(8 balsų, vidurkis: 3.63 iš 5)
Loading...
  • romas

    Dabar nėra taip blogai, nes ir anksčiau buvo blogai.

    • suomis

      Romai, mielasis. Situacija BLOGĖJA. Šioje vietoje nekaltinu konservatorių. Ką galiu kaltinti, tai komunistus. Tie padlos NAIKINA šią šalį jau dvidešimt metų. Jie dirba lėtai, bet nuosekliai. Aš tuos padlas gerai pažįstu.

      • romas

        Bet dangus negriūva.

        • suomis

          Nesugrius. Ukrainoje trisdešimtais irgi nesugriuvo… :/

          • romas

            Tai ir sakau – kai anksčiau buvo blogai, tai ir dabar nėra didelės problemos kad blogai.

  • Vingių Jonas

    Pasiklausius prof.E.Kūrio spėjimų ir žinant JE nuomonę, bandau spėti, kad KT penktadienį gali pateikti išvadą, kurioje bus doktrininė nuostata, pagal kurią – pripažinus, kad buvo šiurkščiai pažeistas rinkimų įstatymas, rinkimų rezultatai privalo būti pripažinti negaliojančiais ir turi būti skelbiami nauji rinkimai. Be to, iš naujų rinkimų turi būti pašalinti asmenys (tiek fiziniai, tiek juridiniai), dėl kurių kaltės buvo padaryti šiurkštūs rinkimų įstatymo pažeidimai. VRK dar iki 2012 m. spalio 14 d. vykusių Seimo rinkimų pirmo rato žinojo, kad kai kurie rinkimų kampanijos dalyviai šiurkščiai pažeidžia rinkimų įstatymą, bet nesiėmė veiksmų, kad būtų užtikrinta visų rinkėjų LYGI rinkimų teisė. Iš to seka, kad 2012 m. spalio 14 d. buvo pažeista visų rinkėjų LYGI rinkimų teisė ir 2012 m. Seimo rinkimų rezultatai pripažintini negaliojančiais „ab initio“ (nuo pat pradžios, t.y. rinkimų rezultatai negalioja nuo pat pradžios, jeigu prieš jiems įvykstant buvo šiurkščiai, naudojant papirkimą pažeistas Seimo rinkimų įstatymas). Kaži, ar atspėsiu?:))

    • Jonai, o aš tikiuosi, kad Lietuvai užteks sveiko proto nepradėti antros „paksiados“. Labai tikiuosi.

      • Vingių Jonas

        Aš taip pat esu nepataisomas optimistas, bet „kas paneigs galimybę, kad“…? (kaip sako A.Klivečka: – Ačiū, profesoriau!).

        • suomis

          Jonai, Jūs tikrai esate optimistas. Gėriuosi optimistais. Bet esu skeptikas. :)

          • Vingių Jonas

            http://www.15min.lt/naujiena/rinkimai-2012/skandalai/rolandas-paksas-kt-sprendimas-paslepta-bomba-po-demokratijos-pamatais-635-268242
            Dangus nesugriuvo, bet akivaizdu, kad Dangaus ramstis išklibintas kaip reikiant.
            Todėl ir toliau manau, kad Lietuvai reikalingas NEPRIKLAUSOMAS ir NEŠALIŠKAS Lietuvos Teisingumo Teismas (LTT), kuriame dirbtų aukščiausios rūšies Teisininkai, kurie su savo turtu gali elgtis nepriklausydami nuo jokių skolintojų. Tik toks LTT iš tikro apgins kiekvieną rinkėją nuo diskriniminacijos – teisių ir laisvių suvaržymo, remdamasis Konstitucijos 29 straipsniu. Tiesa, ŽT konvencijos 17 str., draudžiančiu bet kam, net ir KT, piktnaudžiauti Teise, LTT nelabai galės remtis, nes EŽ konvencija konkuruoja su Konstitucija:)
            http://www.lrkt.lt/dokumentai/2012/n120905.htm

          • Rytis I

            Na jo, šiek tiek farso galima užuosti, net ir labai piktai nusiteikus besibraunančių link lovio gangsterių atžvilgiu… – Tai Seimo pirmininkė Vaigauską kviečiasi ant staltiesėlės, tai KT kažkokius filmukus žiūri… Jie čia taip Konstitucija aiškina? O tas derybų įrašas dėl kalinių balsų, taip visiškai atsitiktinai, bet laiku patekęs teisėtvarkai?

      • GIGA

        Kadangi jau „reiškiasi“ Kūris,“paksiada“ pakankamai reali:)

    • retronorma

      Tai įdomu, jei bus panaikinti rinkimų rezultatai, ir bus paskelbti nauji rinkimai ar ir per juos toliau galės nebaudžiamai siautėti Archangelsko Viktariuko gauja? Ir jei taip, tai rinkimai vėl bus naikinami iki begalybės… Nes KT gali panaikinti rinkimų rezultatus, bet teismai išnagrinėti mokesčių vengimo bylos per 5 metus nesugeba, o balsų pirkėjai išaiškinami rinkimams pasibaigus.

    • niekastoks

      Bet jei rinkimų rezultatai bus pripažinti negaliojančiais ir skelbiami nauji rinkimai, kurie, berots, galimi tik po pusės metų, o, anot to paties prof.E.Kūrio, esamas seimas, atšaukus rinkimų rezultatus, irgi negali dirbti toliau. Kas gaunasi? Prezidentinis valdymas?:)

  • Karvė

    Aš tikiuosi taip ir bus. Jei dauguma rinkėjų patys nežino už ką balsuoti ir balsuoja bile kaip (nes jiems dėl to niekas nesikeičia), tai tegul bent jau ta debilija netrukdo tiems, kurie žino, ko jiems reikia ir kuriems kažkas keičiasi.

    • miela Karve, tai jūs tikriausiai priklausote tiems, kurie žino, o visi kiti debilai? manau, puikiai sutartumėte su žinomu rašytoju.

      • Karvė

        Anokia čia naujiena, kad kai kuriais klausimai tikrai sutariu.

        Tačiau šiuo atveju yra ir mokslinių prielaidų (gaila, kad nuorodos negaliu rasti, čia kažkada seniai popieriui skaityta) – paskirsčius žmones pagal intelektą gaunasi natūralus pasiskirstymas (normal distribution) – gauso kreivė (pagal ją gamtoje praktiškai viskas pasiskirsto). Pagal ją genijai sudaro kelis procentus dešinėje, o visiški lunatikai/degradai tuos pačius kelis procentus kairėje. Tada atitinkamai iš kairės didėjant intelektui, o iš dešinės mažėjant kreivė kyla sudarydama varpelį. Tai išreiškus pagal IQ gaunasi, kad tik 20% dešinėje yra pajėgūs mąstyti ir priimti pagrįstus sprendimus. Likusieji 80% veikia nuo netoli mąstymo iki visiško randomo, kaip tie robotukai, kur važiuoja į sieną, atsitrenkia, tada pasirenka atsitiktinę kitą kryptį ir vėl važiuoja kol atsitrenkia. Tokie žmonės pvz eina kelio kelkraščiu vesdami vaiką iš važiuojamosios dalies pusės (šitą pvz prisimenu, nes dar vaikystėje per jį man tėvas ir paaiškino natūralų pasiskirstymą) ir jiems net nekyla klausimų, kas ten blogai.

        Be abejo, apie tai kalbėti nepolitkorektiška, bet man tai netrukdo.

        Galų gale aš turiu močiute, kuri jau pakankamai normaliai kliedi (bet fiziškai sveikata dar nebloga) ir žinau, kad ji tikrai balsavo už DP. Todėl aš manau, kad nei jai nei kitiems, tokiems kaip ji, neturėtų būti leidžiama balsuoti. Arba jų balso prioritetas neturėtų būti toks, kaip dirbančių, mokesčius mokančių ir savo vaikus auginti turinčių piliečių.

        • stogas

          Tau labiau patiktu gyventi Tarybu sajungoje- leista balsuot visiems tik pagal pateikta 1 sarasa. Arba kaip lieps Karve.. tokia karviska logika ?
          Gal cia ir yra dabartiniu zmogiavaldziu problema, kad neitikina rinkeju savo ispusta arogancija, o jie priversti balsuot uz tavo nemegstama DP.. gal reikejo tiesiog geriau pasistengti, a?

        • vyr

          o gal viskas išsidėstę anaiptol ne pagal normalią distribuciją, bet kaip politikoje – žiedu, kur kraštutiniai fašistai sutampa su kraštutiniais komunistais. Taigi ir kraštutiniai idiotai sutaps su kraštutiniais proto bokštais :)Jau nekalbant apie tai, kad gamtoje kraštutinumai yra natūralios selekcijos pats skaniausias patiekalas. Ir visai nesvarbu iš kairės jie, ar iš dešinės.

        • miela Karve, yra geresnė išeitis – ją labai plačiai taikė toks vienas su trumpais ūsiukais. Panašu, kad tamsta su rašytoju labai geria tiktumėte jam į kompaniją.

          • suomis

            Karvė, greičiausiai, Mičiūrino kolūkio produktas. :DDDDD

          • Karvė

            Artūrai, na nelinkime taip į ekstremalumus. Tie 80% naudingi kaip darbo ir perkamoji jėga ;)

            Tik man įdomu, kodėl tuomet, Artūrai, pats stebitės, kad rinkėjai renka kosmosą. Jums geriau kosmosas nei iš esmės sprendžiamos balsų pirkimo problemos?

          • Karve, man geriau gyventi pagal įstatymus, o ne pagal elito norus. Net jei tam elitui priskiriate save.

        • Bobutė

          Aš esu įsitikinusi, kad tokioms karvėms negalim patikėti auginti vaikų, nes užaugins tokiais pat, kokios yra pačios – dvasios ubagais…

          Tik pagimdžius, vaikus reikia paimti valstybės globon.

    • leokadija

      paantrinsiu karvei ir sau, juk papuolame į tą pačią užkalnio išpažinėjų kategoriją blogo šeimininko manymu :). Pastarųjų rinkimų rezultatai – tai baisi demokratijos ir kartu netvarkingos rinkimų priežiūros kaina. Tik gal demokratijos kainos negalime atsisakyti mokėti, o va prižiūrėti rinkimus privalome išmokti. Vis didėjantis visuomenės budrumas ir nepakantumas papirkimams turėtų būti paskatinami ir valdžios struktūrų veiksmais ir įstatymų nuostatomis, mano manymu. Ar bauda bus partijos eliminavimas, ar visai anuliuoti rezultatai, ar pavienių asmenų ilgalaikis „išpaksinimas“ iš ištikimybės priesakai reikalaujančių pozicijų… Rinkimų priežiūros galimybes padidintų ir peržiūrėta esama tvarka: balsuoti nuteistiems, mano manymu, apskritai neturi būti leidžiama (ir tai galiojanti tvarka daug kur, pvz., JAV), partijos nario vykdomas papirkinėjimas užtraukia atsakomybę visai partijai (ir jokių ten „mes atsiribojame“) ir t.t. Demokratiją reikia puoselėti ir gerbti, bet pažeidimams laikas sakyti griežtesnius NE. O kada tas laikas? Račui atrodo, kad dar ne… O man atrodo, kad vėlu ir reikia bandyti skubėti, kol papirkėjai neatsisėdo ministerijose ir seime.

      • miela leokadija, labai gražiai kalbate. Bet pasakysiu tamstai tą patį, ką sakiau D.Kuoliui: „demokratija pavojuje? Tai darykite ką nors“. Bus labai smagu pažiūrėt. O tai dabar tik virkaujate iš elitizmo dangaus ir kaltinate debilus ir runkelius, kurie jūsų nesupranta. Kaip, beje, ir pats A.Kubilius – visą kadenciją buvo užmerkęs akis, kalbėjo apie žinių ekonomiką ir inovacijas, o dabar staiga atsibudo ir pamatė, kiek daug Lietuvoje skurdo ir piktų žmonių.

        Tad paskubėkite. Ir kartu su Užkalniu. Uždrauskite balsuoti babytėms ir runkeliams ir išsirinkite savo valdžią. Sau. Kuri jumis pasirūpins.

  • samogtian

    Koks ‘dangus griuvo’, kai mikriuko vairuotojas nedave Racui cekio? Tada didysis sio tinklapio politiniu ivykiu astrologas aiskiai visiems dave suprasti, kad jo niekas nesupranta, mat, suprask, lasas po laso ir akmini prataso, taip ir su nesumoketais mokesciais nuo poros litu. Na, Racai, pagaliau apsispreskite savo smulkmeniskume.

    • žinote ką mielas samogitian, gal užsikruškite su savo patarimais. Ir geriausiai – negyvai.

  • Xalabokaz

    O tai o bet tačiau tikrasis taikinys yra ne rinkimai, o referendumas?
    Ar gali būti taip, kad vykstant nesąžiningiems rinkimams referendumas vyko sąžiningai? Visi supranta, kad gali, bet nesunku „išvartyti“, kad negalima naikinti daugiamandatės rezultatų nepanaikinus vienmandatės rezultatų, o kadangi tą pačią dieną vyko ir referendumas, tai ir pastarojo rezultatai taip pat naikintini. T.y. jeigu pripažįstama neteisėtu, tai tai daroma pilna apimtimi.

    • Vingių Jonas

      Aš taip pat manau, kad „vienu šūviu du zuikius šaus“ – 1. DP veika priešinga konstitucinei tvarkai; 2. dėl 1. zuikio kaltės referendumo rezultatai negalioja, nes tikslaus „prieš“ pasisakiusiųjų skaičiaus nustatyti negalima – ar 50% + 1 balsas, ar 50%-1 balsas nuo visų dalyvavusiųjų. Penktadienį pamatysim:)

      • suomis

        Įdomu. Bet mažai tikėtina. Rusai, kartu su Balsiu, tikiuosi visos Lietuvos nepapirko. :DDDDDDDDDDDDDD

        • Vingių Jonas

          Tikėtina ar netikėtina, bet faktai tokie – DP balsų gavo apie 250 tūkst., nubraukite juos kaip sugadintus biuletenius nuo virš 1,3 mln dalyvavusiųjų rinkimuose ir nuo 800 tūkst. pasisakiusiųjų „prieš naują AE“. Kiek liks „prieš naują AE“? 550 tūkst., o tai mažiau nei pusė referendume dalyvavusių 1,3 balsų. Referendumo įstatyme aiškiai parašyta:
          „Tuo atveju, kai konsultaciniame (patariamajame) referendume dalyvavo daugiau kaip pusė piliečių ir konkretaus sprendimo priėmimui pritarė ne mažiau kaip pusė jame dalyvavusių piliečių, sprendimas yra laikomas priimtu.“ (Ref.įst. 8 str. 2 d.).

          • Vingių Jonas

            1,3 mln balsų, turėjo būti. Atsiprašau – praleidau:)

          • suomis

            Atsiprašau, bet balsų negalima braukyti. Kurie balsai nupirkti, kurie ne niekas jau nebeįrodys. Tačiau, pačią partiją, išeliminuoti privalu, vien jau pagal faktą, kad ji pirko balsus. Net ir tuo atveju, jei ji nusipirko tik vieną balsą.

          • Vingių Jonas

            Manau, jei yra įtarimas, kad nors vienas balsas nupirktas, ir įrodytas teisme, kaip nutiko su tuo papirkėju, kuriam teismas paskyrė 400 val. viešųjų darbų pagal BK 172 str., turėtų būti kažkokia teisinė galimybė pripažinti niekiniais visus balsus už apsipirkusį partinį sąrašą. Net ŽT konvencija numato teisę į veiksmingą gynybos priemonę. Kodėl negalėtų būti visų apsipirkusio sąrašo biuletenių pripažinimas sugadintais? Tuo pačiu apsipirkęs sąrašas būtų gavęs 0% balsų ir nereikėtų papildomai eliminuoti visos partijos – ji ir taip iškristų, kaip iškrito visos kitos, neperžengę 5% slenksčio. Juk nuo to rinkimuose dalyvavusių rinkėjų skaičius nepasikeistų, ar ne? Pasikeistų tik galiojančių biuletenių skaičius tiek Seimo rinkimuose, tiek Referendume. Kadangi tada iš esmės keistųsi referendumo rezultatai, turėtų būti skelbiamas pakartotinis balsavimas tik referendume. Ar taip galima? Nežinau. Bet manau, kad pakartotinis referendumas būtų logiškas. Jei tauta dar didesne balsų dauguma pasisakytų „prieš naują AE“, nebereikėtų „atominiams“ karksėti, kad tik trečdalis rinkėjų pasisakė prieš, kad reikia latvių ir estų atsiklausti. Gal tada pradėtų iš kito galo – nuo branduolinės saugos išaiškinimo, o tik tada kalbėtų apie ekonominę naudą? Ryt išgirsim bent jau pradžią – grius ar negrius Dangus:))

  • kepalas

    Pagaliau nors kas parode, kad turi stubura valdzios strukturoje. As tikiuosi, kad KT paskelbs teisinga isvada. Tokia, kokia skelbe, kai Paksas buvo prisidirbes, bet truko irodymu ir instrumentu ji ismesti per teisma. Dziaugiuosi, kad nors kas nors sita valstybe dar valdo.
    O Racas gales vel rasyti apie perversma ir kitus standartinius Pakso gynimo laiku kliedesius.

    • mieas kepale, tamstos nick’as labai teisingai apibūdina tamstos asmenybe. Su kuo skubu tamstą pasveikinti.

  • Kawianskas

    Aš irgi pateiksiu statistikos.
    Policijoje užregistruota pranešimų apie galimus pažeidimus.
    Per 2008 m. rinkimus – 51.
    Per 2011 m. rinkimus – 181.
    Per 2008 m. rinkimus – 305. (iki spalio 24 d.)

    • Kawianskas, labai įdomiai skaičiuojate. Kažkodėl 2011 metų skaičiuojate tik rinkimų dieną, o štai šiemet – dar ir 10 dienų po rinkimų.

      Jei skaičiuotume šiek tiek kitaip, tai pavyzdžiui 2011 kovo 2, tai yra tik 3 dienos po rinkimų jau buvo 255 pranešimai. Ir tada nebuvo antro turo.

      Tad gal pasitikrinkite savo statistiką.

  • Fredis*

    Kaip nesmagiai turėtų jaustis pilietis, kuris manė esąs išmintingas, protingas, gudrus, įžvalgus, mokėjo gerai spėlioti kas, kur ir kiek laimės, vieną sekmadienio rytą išsiblizginęs batus ir pasirišęs kaklaraištį iš pat ryto siauru šaligatviu skubėjo su pačia į apylinkę pabalsuoti už darbo partiją, o po dešimties dienų Prezidentės dekretu ši taip vadinama partija tapo paskelbta už įstatymo ribų, politinė veikla sustabdyta, teisingumo ministerijos išregistruota, rinkimų štabo viršininkas, partijos pirmininkas ir dar trys prasižengę kandidatai pasodinti penkiolikai parų į areštinę, pradedami dar penki teisminiai tyrimai, iškeliamos bylos…
    Šalyje įsivyrautų taika ir ramybė.
    Išdraskytas, sustabdytas galimai aferistų valdytas vienas bankelis, turėjęs daug mėlynų kioskelių, tai taip vadinamą darbo partiją pasiųsti į nokdauną – vieni niekai. Piliečiai Prezidentai tik padėkotų. Nuo manęs iš anksto – Ačiū.

    • Vingių Jonas

      Kam reikės dėkoti, jei koks nemokša Niujorko teismas priteis kokius 20 mlrd litų „moralinės žalos“ už nuosavybės nacionalizavimą „greituoju būdu“? Aš nežinau, ar priteis. Gal ir nepriteis. Tada viskas gerai – dėkosim. Bet jeigu priteis? Irgi dėkosim ir susimesim po kokius 6666,66 Lt, Kad Geriau Būtų?:)

      • suomis

        Čekuolis sakė, kad tik po 50Ct kainuos. :)

  • mod

    Dar vienas nedidelis veiksnys yra noras užbaigti anksčiau nebaigtus darbus keičiant „prievaizdą“. Spėčiau, kad užgautos asmeninės ambicijos kontratakuoja :)

  • VG

    Niekada nebuvau (ir manau – nebūsiu) Darbo partijos mylėtojas. Bet rinkimai įvyko. Dėl jų rezultatų kaltinti, manau, reikia ne rinkėjus, o – koservatorius. Tai jų arogancija („eikit po velnių, mes vis tiek padarysime jus laimingais“), besąlyginis susikompromitavusių asmenų (V. Matuzas, viena Snoro „bylos“ figūrantė ir kt.), piršimasis įtariamajam Uspaschikui į koaliciją ir panašūs dalykai „atvedė“ prie tokių balsavimo rezultatų. O ekvilibristika su referendumo paskelbimu?! Pragnozuočiau, jog rinkimus paskelbus negaliojančiais, darbapartiečių skaičių Seime dar labiau padidintų arba suteiktų pretekstą Lietuvoje išprovokuoti socialinius  neramummus

    • suomis

      Jūsų įžvalgoje yra racijos. DP gali padidinti savo mandatų skaičių.

      • GIGA

        Įžvalgoje daug racijos,bet aš matau DP „užmigimą ant laurų“ po pirmo turo.Ką dabar mato rinkėjas? Įvyko rinkimai,DP ten kažką ženkliau laimėjo,bet iš karto oponentai labai gražiai ištraukė papirkinėjimo kortą (nemanau,kad jei įrašas apie kalėjimo balsus tikras,į tai nebuvo galima reaguoti prieš rinkimus,o gal būt patys oponentai jį ir padarė).Taigi žmonės kžkur girdi skambant,kad „blogiečiai“ perka balsus,lenkų ekonomistas juos pataria sodint į kalėjimą už populistinius pažadus,kažkoks ruselis sako,jei iš viso sako,kad Viktoras mūsų žmogus,kai kurie socdemai neis su DP į koaliciją,tuo tarpu jis pats peršasi buvusiai valdžios partijai ir t.t.Vyksta kova dėl antro turo mandatų,net DK ilgai miegojęs sugalvojo ,kad kažkas Stomai ratą atsuko:)Stebina,kodėl niekas neišsukinėja referendumo rezultato kortos,bent jau L.Balsys gal ant jos vienmandatinėje „išjos“:)Taigi,manau,kad daugelis rinkėjų,kurie labai neliepsnoja meile Viktorui ir vakarais,prieš miegą nemėto strėlyčių ar kirvio į Kubiliaus portretą,į rinkimus,paprasčiausiai,neis – kam eit balsuot už „baubus“,jei ir taip „baubai“ daug balsų gavo ir nevydonus konservatorius pamokė.Mano nuomone,toks scenarijus labai jau realus…

        • suomis

          Pritariu

    • mod

      Spėju, vis vien nepadidins tiek, kiek TT gautų balsų skaičių padidino užkirstas kelias į Seimą R. Paksui :) Kitaip tariant, pritariu pačiam, tokios priemonės išties gali duoti priešingą efektą

  • Rytis I

    „jeigu matysime, kad tokių pažeidimų yra daug“ – labai neapibrėžta, nes: 1) neaišku, kurion pusėn žiūrės 2) kas tas yra „daug“. Kaip matysis? Be to, jei kalba konkrečiai apie balsų pirkimo atvejus tai turbūt nėra lengvai nustatomas nusikaltimas. Ir jei buvo nustatyti, sakykim, 10 tokių atvejų, tada reiktų manyti, kad sėkmingų bandymų buvo koks 100 arba daugiau.

  • Fredis*

    Žmonės, jūs pagalvokite, na kokią ministeriją galima būtų patikėti Uspaskicho bendrams? Dar jie pretenduoja ir į Seimo pirmininko postą. Perkračiau visas galvoje – nei vienos negalima patikėti, todėl šią problemą reikia spręsti radikaliai ir iš esmės. Trūksta labai nedaug – politinės valios, kelių valingų veiksmų ir sklandaus institucijų darbo.

    • romas

      Norint pasveikti, reiktų atiduoti visą ministrų kabinetą.

      • Fredis*

        Didžioji dalis žmonių neserga ir yra sveiki. KT nuspręs, kad rinkimai vyko nesąžiningai, pažeidimai – sistemiški. Žodis Seimui.
        Politiniams chuliganamas negalima leisti tyčiotis iš valstybės.

        • romas

          Pakankamai didelė dalis ateinančių balsuoti rinkėjų tiki, kad darbo partijai, tvarkai ir teisingumui trukdoma kurti gerą gyvenimą Lietuvoje. Reiktų duoti pabandyti.

          • Rytis I

            Pabandyti duoti… Ar liks? Dar vienas išbandymas šaliai – ne tam, kuris bandosi.

          • romas

            Išsikapanoti iš tos bėdos galima dviem būdais:
            1. stiprinti represines struktūras, kurios mus saugos nuo mūsų pačių
            2. susitaikyti su demokratijos trūkumais ir manyti, kad viskas išsispręs natūraliai.

          • suomis

            O aš manau, kad reikia duoti dar karta pabandyti. Gal tada tauta atsipeikės. Lietuvis mėgsta lazdą.

          • Mauras

            Romai, paskaičiuokite, kiek % tai sudaro nuo visų rinkėjų, ir pasidarys nebeaišku, ar tikrai pakankamai.

          • Rytis I

            Trečias būdas: natūralus demokratijos grįžimas į stadiją „zero“:
            http://www.flickr.com/photos/colleen-lane/6972655799/

          • romas

            Nuo aktyvių rinkėjų DP ir TiT rinkėjai sudaro reikšmingą dalį. Jei DP vis tik gautų daugiausiai balsų, reiktų skirti DP atstovą premjeru.

    • Rytis I

      Politinės valios? Bijau, kad tokiu atveju ES bus dar vienas „įrodymas“, kad su Viktoru vyksta politinis susidorojimas.

    • Gylys

      nebuvau jų gerbėjas, bet dabar tikrai balsuosiu už DP. Vardan demokratijos. Kad koncervuotų valkatų gauja nepagimdytų precedento ateityje keisti rinkimų rezultatus ignoruojant tautos valią pagal savo įgeidžius. O kalbant apie Seimo pirmininko postą, tai ponia Degutienė paviešinto įrašo pagalba jau atsiskleidė kaip pati prasčiausia iš visų buvusių Seimo pirmininkų – absoliučiai neįgali naudotis Konstitucijos jai kaip antram valstybės asmeniui suteiktomis galiomis ir pareigomis. Blogiau tikrai nebus.

  • VG

    Fredi, Uspaschicius – tragedija. Bet tai, ka Jus propaguojate – tragedija pakelta desimtuoju laipsniu. Aisku – ministerijas dalinsite Jus. Nes tik Jus vienas zinote, kaip tai teisingai padaryti. Ir kuo pasitiketi, nuspresite tij Jus. Kazkaip kvepia rudais marskiniais bei kuju ir phautuvu…..

    • suomis

      Dar kvepia Užkalniu.

    • Mauras

      VG, kūju ir pjautuvu kvepia ne elitarinis Fredis, o lipšniojo, žinančio bet nesakančio kaip, agurkicho gebėjimas eksploatuoti instinktus ir minios psichologiją. Visai kaip spalio revoliucijoj, tik interesai žymiai siauresni, o veiklos metodai užimant valdžią kiek subtilesni.

      Gal tiesiog laikas mažint toleranciją balsų pirkimams bet kokia forma? Beje galiu primint kaip prieš 2004 rinkimus, kuriuos laimėjo, agurkichas pirko balsus lygiai taip tik didesniu mastu, nemokamais koncertais ir vaišėmis, kas tuo metu buvo visiškai teisėta, bet po to tapo netoleruojama ir uždrausta. Kai kam prisiminus tuos gerus laikus ir dabar pamačius geradarį viktarą seilės skiriasi, neabejoju. Bet turim tobulėt, o ne degraduot ar įstrigt, ir netolerancija žemai moralei yra tas kelias.

  • Kestutis

    Paxiada tęsiasi ir Kūris ant žirgo… Netikiu, kad sveikas protas LIETUVOJE nugalės.

  • VG

    To Mauras. O kas Lietuvoje is politiku pretenduoja i auksta morale? Kas bus tie arbitrai. Degutiene, izpazistanti tik uzkampine intrigu politika? Apsivogusio Matuzozo gynejai? Prezidente, kuria seimo pirmininke kaltina sugriovus Lietuvos konstitucine tvarka? Paksas, Bradauskas ar Teiserskyte? O gal sekso ekspertiziu istroskes jaunimas. Ka, pratesineti per visa LR istorija nepopuliriausio Seimo kadencija neribotam laikui? Manau, kad tuo labai apsidziaugtu Baukute, Antanas, Valinskas ir Donalda. Lietuvos situacija yra l. bloga, bet nieko nepadarysi: siuos pelynus reikia praryti ir kurti nauja desiniosios pakraipos partija arba skatinti konservu kadrinio apsivalymo (minimum – 50%) ir per pirmalaikius rinkimus juos isrinkti. Kitaip – „mandagus“ populistvalstybininkio Kurio „miniGCP?

    • Mauras

      Tai ką mėginate įteigti buvo taikliai pavadinta pankiaulizmu. Arba „visi vagys“, šis atseit argumentas naudojamas baltinant savus vagis, kuo laikyčiau siūlymą praryt pelyną. O kodėl turim kažką tyliai ryt? Nes sakote, nėra nė vieno šventojo? O kas pasakė, kad politikoj ar gyvenime visi privalo būti šventaisiais? prie bet kuris iš paminėtųjų galėčiau taip pat sėkmingai prikibti, daugiau ar mažiau – neaiškūs motyvai, negarbingas elgesys kažkurioj situacijoj, nekompetencija, ar šukuosena. Tačiau kas yra įtariamas nusikaltimu, turi teisę į teisingą teismą, ir tik po to kitas teises. Tas, kas nuo teismo slapstosi ir išsisukinėja, deja taip pat turi tą pačią teisę. Tačiau jei ateity norim atsakingesnių ir skaidresniių rinkimų bei tokių pat politikų, nėra kito kelio kelti moralę, tik viešai pasakant, ir jei reikia – parodant kokiam neteisėtam elgesiui tolerancijos negali būti, parašyt tai įstatyme ar BK ir tyliai ryti neužtenka. Klausimas ne ką daryt su dešiniaisiais, o ką agurkicho kompanijai perkant balsus ar apmokant adamkaus rinkimų skolas veikia VSD.

      Apie priekaištą DG: verta prisimint, kad Seimo nario atsakomybė ir įtaka šaliai ir visuomenei gerokai didesnė, nei tarybos nario (2011). O 2008 ji nebuvo prezidente, turėjom be galo tolerantišką ir viską ramiai ryjantį JE, todėl užuomina dėl to, kad anksčiau kažkodėl dangus negriuvo, ne ypač pagrįsta. Nors nelabai tikiu, kad esant tokiam fiksuoto sukčiavimo mastui, kam nors norėtųsi anuliuot visus rinkimus, būtų per daug neproporcinga reakcija. Bet įspėti įpratusius viską pirkt milijonierių partijos atstovus – kažkodėl per šiuos rinkimus jie bene vieninteliai tuo užsiima, anksčiau buvo paulauskininkai, kuriuos agurkichas jau prarijo, – apie pasekmes verta. Kad neįsismagintų.

  • Fredis*

    E.Kūris: Darbo partiją reikėjo seniai išmesti iš rinkimų
    http://tv.lrytas.lt/?id=13511029721351084326

  • Audra

    Patiko, labai patiko komentarai. Vienas gyvulys net suskirstė rinkėjus pagal Gauso pasiskirtymo dėsnį, pamiršęs, kad tai yra idealizuotas matematinis modelis, tinkantis temperatūrai, ūgiui, tūriui, bet netinkantis žmonių mąstymui. Žmonės pasirinko. Ir kvestionuot tautos nuomonę negalima. Kaip pasirinkom-taip turėsim.

  • Arman

    Aciu uz komentara. Turiu pastebeti, kad pats faktas, kad yra pradetas ikiteisminis tyrimas, lieka faktu, kad yra tyrimas, ir daugiau nieko. Tai formalizuota procedura, kurios baigtis gali buti bylos nutraukimu ir pan. Idomu tai, kad policija gasdina ir tuos kurie parduoda balsus, nors tokios atsakomybes nera (ziureti BK 172-175 straipsnius), balsu pirkimo kaip veikos taip nera, vadinasi „trukdymas pasinaudoti rinkimu ar referendumo teise“. Taigi, jei taimoka atsakomybe uz tai, kad „parduodi“ savo balsa, yra visiskas nesusipratimas.
    Dar vienas pastebejimas, BK 174 straipsnis numato atsakomybe uz neteisinga rinkimu balsu suskaiciavima….idomu, ar toks ikiteisminis tyrimas buvo kada nors pradetas?

  • Donatas

    Vadovaujantis taisykle ‘kuo blogiau, tuo geriau’, reikia skirti uspaskichą premjeru, baltraitienę – seimo pirmininke, ministerijas – DP veikėjams ir žiūrėti, kaip lietuvos rinkėjai išgyvens tokį socialinį eksperimentą iki 2016…

    o iš tikro tai ne DP čia kalta (nes balsavusių už ją be papirkimo išties daug daugiau, nei pardavusių balsus), bet korumpuota ir saviškių chebryte pavirtusi teisėsauga (VSD, STT, FNTT, prokuratūra, teismai). Jei lietuvoje nebūtų išplitęs selektyvinis teisingumas (neprietielius gaudau ir baudžiu su didžiausiu užsidegimu ir net smulkmeniškumu (byla venskienei), o saviškius dengiu ir gynu), tai rinkėjai jau seniai butų nusispjovę į DP, kuri veda ‘juodą buhalteriją’ ar papirkinėja. tačiau kai bylos teisme suprantamos tik kaip su ‘nesaviškiais’ susidorojimas, tai ir DP teisme atrodo tik kaip kankiniai, o ne kaip nusikaltėliai. juk uspaskichas, jei nebūtų susitaręs dėl savo neliečiamumo, nebūtų grįžęs iš maskvos ‘politinio prieglobsčio’. ir su paksu ta pati istorija – už tą patį vieną prezidentą pašalino, o kitam net dvi kadencijas leido išbūti neliečiamam, ir su FNTT vadovais tas pats – kas vieniems melo detektorius tampa lemtingas, nors ir vienintelis, tas kitiems visai nieko nereiškia (usas su stankunaite)…

    o dabar prisiminkim, kas lietuvoje formuoja ir imamsi teisėsaugos ‘prievaizdo’ funkcijos, tada ir grybauskaitės pozicija atrodo dviveidiška – verkia, kad rinkėjai pasirinko ‘blogą’ partiją, tačiau pati skatina teisėsaugos selektyvinį teisingumą, kuris niekais paverčia bet kokias pastangas nuteisti DP ir kuris iškraipo (išprievartauja) demokratiją kaip valstybės valdymo būdą.

    • Rytis I

      Trumpai tariant – nekask kitam, patį palaidos. Visdėlto Degutienės darbo kabinete vykusio šou metu „tarp mūsų mergaičių“ mestus kaltinimus apie JE sugriautą konstitucinę tvarką laikyčiau tik labai juokingais šios atrakcijos momentais.

    • romas

      Uspaskichas gal būt ir pats ne taip labai nori būti premjeru, o skirti Darbo partijos atstovą premjeru nėra, manau, „kuo blogiau, tuo geriau“. Kaip tik, jei LSDP atstovas vėl vadovaus vyriausybei, DP atstovai veiks laisviau, nes jaus, kad rinkėjų akyse liks neatsakinga už valdymo pasekmes.
      Nelaikau visos partijos kriminaline struktūra, nors sukčių galimai Darbo partijoje – daug. Jei teisinė sistema dirbs gerai, pati Darbo partija apsivalys.
      Baltraitienę skirti Seimo pirmininke tikrai nėra pasaulio pabaiga. Kiek pamenu, ją spec. tarnybos laiko patikima – leidžia dirbti su valstybės paslaptimis.

      • Rytis I

        Juolab perspjauti Kubilių socialinės politikos sferose neturėtų būti kliūčių. Šiek tiek daugiau dėmesio „vargoliams“, didėjančios išmokos, poslinkis link žadėtosios žemės-atlyginimo išvynios reitingus iki baltarusiškų aukštumų.

        • romas

          Visokie ekspertai kaip tik mano, kad „vargoliams“ per daug išlaidaujama. Tai neskatina dirbti. Daugybė žmonių Lietuvoje yra prisitaikę prie minimalistinio būvio ir net nebegalvoja ieškoti darbo.

  • Raimis

    Valstybės raida ir 1926 m. perversmas
    Dėl sudėtingos vidaus ir užsienio politinės situacijos Steigiamojo Seimo sušaukimas buvo ilgai atidėliojamas. Steigiamojo Seimo rinkimų įstatymas buvo išleistas 1919 m. lapkričio mėn. Patys rinkimai vyko 1920 m. balandžio 14-15 d., išrinkti 112 atstovų. Parlamente susidarė trys didžiosios partinės grupuotės: krikščionys demokratai, liaudininkai ir socialdemokratai. Komunistų partija buvo uždrausta nuo 1919 m.
    Iki Steigiamojo Seimo ir jame beveik visi politiniai veikėjai Lietuvoje sutarė, kad būsimoji Lietuvos santvarka bus demokratinė parlamentinė respublika, kas buvo įtvirtinta 1922 m. rugpjūčio 1 d. priimtoje Konstitucijoje. Bendra šios Konstitucijos nustatyta valdžios sąranga buvo klasikinė parlamentinė, pagal tuometinės Prancūzijos pavyzdį. Įstatymų leidimo teisė suteikta išimtinai Seimui, kuriam buvo atsakingas ministrų kabinetas. Respublikos prezidentui buvo paliktos reprezentacinės funkcijos.
    Kaip vieną iš svarbiausių priešrinkiminių pažadų imta įgyvendinti Žemės reforma, kuri iš pradžių aprūpino žeme savanorius. Vėliau buvo nusavintos anksčiau Rusijos konfiskuotos žemės, kurios buvo išdalintos kolonistams, nustatytas ūkių valdomos žemės limitas iki 80 ha, taip atitraukiant nuo žemės sulenkėjusius dvarininkus. Kadangi daugumą Seime turėjo krikščionys demokratai, ji nebuvo tokia radikali kokią planavo, pvz., liaudininkai bei mažiau radikali nei kitos Baltijos šalyse.
    1923 m. Lietuvai, po inscenizuoto sukilimo pavyko prisijungti Klaipėdos kraštą su svarbiu jai uostu.
    Iki 1926 m. vyriausybes sudarinėjo krikščionys demokratai su koalicinėmis partijomis. 1926 m., po vyriausybės krizės, vyriausybę sudarė liaudininkai ir socialdemokratai, kurių vyriausybė ėmė aktyviai veikti, sukeldama konfliktus su krikščionimis demokratais. Socialdemokratų vyriausybė stengėsi mažinti dvasininkijos įtaką ir atskirti valstybę nuo bažnyčios. Augančią įtampą didino ir atsinaujinę radikalų veiksmai, kai buvo panaikintas nuo nepriklausomybės kovų galiojusi karinė padėtis. Kontroversiškai vertintas ir Švietimo ministerijos leidimas įsikurti ir veikti naujoms 75 lenkų mokykloms.
    1926 m. gruodžio 17 d. krikščionių demokratų remiami perversmininkai nuvertė teisėtai išrinktą valdžią.

    Wikipedia

  • Taškas

    Tragedija tame, kad FAS pasakyta per vėlai.

  • Fredis*

    Dėl rinkėjų balsų klastojimo rinkimų rezultatų ir naujojo Seimo išrinkimo užginčyti tikriausiai nepavyks, tačiau aktyvūs ir neabejingi piliečiai turi parodyti, kad nesąžiningų rinkimų jie netoleruoja ir blogiui pasipriešina pačioje blogio užuomazgoje. Ateityje sukčiai ir aferistai taip primityviai mūsų neapgaudinės.
    Dabar ketverius metus žiaugčiosime ir iš gėdos neturėsime kur dėti akių dėl mūsų pačių abejingumo ir apsileidimo.

    • dzyvai

      Įvertinus tai, kad visus keturis metus buvo galima tobulinti rinkimų įstatymus ir tvarkas, kad papirkinėjimas nebeapsimokėtų, jūsų teiginys apie akis labai teisingas.

      • Fredis*

        Nuo 1990-ųjų jau eina dvidešimt tretieji metai.

        • dzyvai

          Su tokiu atsakomybės matymu dar dvidešimt gali praeiti be pokyčių šioj srity.

          • Fredis*

            dzyvai, malonu, kad kreipiatės į mane, nes kaip tik Aš ir esu atsakingas už tvarką ir teisingumą šalyje. Piliečių prašymai mane skatina dar labiau stengtis padaryti tvarką, pažadu, kad teisingumo bus daugiau.

          • dzyvai

            Taip, Fredi*, atsakingas. Kadangi daug energijos ir laiko skiri agitavimui už TS, turėtum ne mažiau nei tiek pat skirti jų kontrolei ir kritikai. Kaip žinia, tik liaupsinimas prie gerų darbo rezultatų nepriveda :)

  • VG

    Paskutinems Fredzio mintims pritariu 100%. Uz nusikaltimus rekia bausti: visus vienodai grieztsi (net ir Matuza, kuris buvo itrauktas i ribkimu sarasus. Bet atduoti valdzia i rankas kuriams (kaf ir trumpam) – jokiu budu.

  • Fredis*

    Labai nepalankus Darbo partijai konstitucinio Teismo sprendimas.
    Nuskambėjo žodis „šiurkštus“. Partija gali ir turi ruoštis blogiausiam scenarijui. Iš karto įspėju, kad mano indėlio konstitucinio Teismo sprendimui nėra.

  • Fredis*