Citata #233 R.Dagys turi nuomonę…

Iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pranešimo spaudai:
Trečiadienį Vyriausybė pritarė alternatyviam socialinės apsaugos ir darbo ministro Rimanto Jono Dagio siūlymui, kad nenukentėtų mažiausias pajamas gaunančios mamos.
Anksčiau buvo svarstoma, kad motinystės (tėvystės) išmokos pirmaisiais metais prilygtų 85 proc. buvusio atlyginimo, o antraisiais metais jos sumažėtų net 50 proc.
Ministras ir šiuo metu laikosi nuomonės, kad nereikėtų peržiūrėti motinystės (tėvystės) atostogų tvarkos, nes tai yra priemonė, kuri skatina valstybėje gimstamumą ir padeda spręsti demografines valstybės problemas, leidžia svarbiausiame vaiko gyvenimo etape augti kartu su motina ar tėvu.
…panašu, kad ministras mokosi iš Gedimino… ir jam labai sunku apsispręsti… Iš pradžių siūlo, o paskui laikosi nuomonės…
Prisimenant, kad anksčiau jis sakė „niekada„, o kiek vėliau svarstė, kad galbūt reikėtų didinti mokesčius, geriausia išeitis būtų vieną kartą apsispręsti…
Būti vyru…ir grįžti į šeimą…
Laimėtų visi.
Juk ne kiekvienam duota būti ministru, juo labiau ne kiekvienam duota sugebėti matyti toliau nei rytoj.
(6 balsų, vidurkis: 4.33 iš 5)
Loading...
  • Kuo universali krikščionių demokratų doktrina – nervinasi, siutas ima tiek liberalus (Zuokas, Uspaskich ir Co), tiek socialistai (Sysas, Salamakinas).

  • Čia kaip sename socialistinių laikų anekdote: aš turiu savo nuomonę, bet aš su ja nesutinku.

  • Vaidas

    Labai pritariu dėl Dagio nekiekvienam duota. Beje Šemeta šitam kontekste geriau atrodo. Čiaplikui ir tam VRM ministrui pasiūlyčiau perkrėsti neperspėjus su valstybės kontrole ir FNTT tas ligoninės kurios skundžiasi dėl lėšų stygiaus, dar priedo ir didžiasias visų pirma. Oi pamatytumeme ko nematę :) :D

  • O tai manote, kad Dagys savarankiškai priiminėja sprendimus? Dėl šeimos politikos su vyskupais pasitaria, o čia tiesiog pinigų reikia iš kažkur paimti. Todėl ministro pareiškimai ir atrodo tokie prieštaringi.

    • romas

      Jūsų slapyvardis toks progresyvus, o komentaras kaip kaimo VBS agentūros darbuotojos :)

      • Romai,
        Aš tik bandžiau paaiškinti, kodėl ministras taip dažnai nuklysta į kliedesius. Labai panašu, kad jis „padėtas“ kaip marionetė vyskupų konferencijos nurodymams vykdyti. Kita šiuo metu itin ryški SADM f-ja – propagandiniais pareiškimais nukreipinėti visuomenės dėmesį nuo opių problemų. Persivadins į šeimos ministeriją, bet galėtų ir į Propagandos (vadintųsi propmin).
        O, beje, kas tokio blogo kaime? Išvadas apie Dagio „sugebėjimus“ pasidarau ne VBS pagalba, o analizuodama dokumentus(ne tik SADM, bet ir Seimo), ministro viešas kalbas bei dalyvaudama darbo grupėse SADM (visus susitikimus su ministerijos biurokratais dėl smurto prieš moteris ar lygių galimybių problemų turim tiesiog per kraują išsireikalauti, priešingai „šeimyniniams“ nevyriausybininkams)

        • romas

          Viskas ką galiu manyti apie Dagi, tai kad jis yra krikdemas. Kiek žinau, išrinko jį demokratiškai. Mėginti reikalauti, kad jis būtų socialistas, yra ne tik kad nelogiška, bet ir nedemokratiška, nes nebūtų atspindėti rinkėjų lūkesčiai. Apie vyskupų vadovavimą išsigalvojote. Čia pralenda tamstos prasčiokiškas noras įkasti be pagrindo :)

          • nerijus

            „prasčiokiškas“?

            romai

            Kam tie įžeidinėjimai?
            Žmogus turi nuomonę ir ją rašo. Nepatinka- neskaitykit.

            Bet nežeminkit.
            Pradedu Jumis nusivilti ( o atrodė, kad esate išprusęs žmogus ), nes teisingenės nuomonės ir raštingesnio žmogaus, pagal Jus, – nėra, nei Jūs pats.

            Kvepia ego’izmu.

          • Romai, aš turiu pagrindo visokiausioms abejonėms ir įtarimams (nors įkąsti ir nenoriu, man tik nepatinka, kas vyksta kol kas dar sekuliarioj valstybėj), pavyzdžiai gali būti vieno vyskupų konferencijos įtakingo tarnautojo dalyvavimas beveik visose darbo grupėse, dirbančiose šeimos politikos srityje, vieno įtakingo vyskupo pasisakymai analogiškomis temomis, kardinolo susitikimas su vyriausybės atstovais po kurio ESF konkursų nuostatai buvo perdaryti, ir juose šalia lyčių lygybės atsirado tradicinės šeimos stiprinimo prioritetas, o religinės organizacijos buvo įtrauktos į galimų pareiškėjų sąrašą.
            O dėl “prasčiokiško” nelabai ir teįsižeidžiau (gal labiau, nusistebėjau), jau daug ko esu prisiklausiusi, kai atvirai reiškiu savo nuomonę šiuo klausimu. Visada tokiu atveju prisimenu žemaitišką posakį „Kum kas kvep, tum ir kitą tep“, taigi, kad…

        • romas

          Paprastai kultūringi žmonės kalba apie tai, ką žino. Atsakomybė, kalbant apie kitą žmogų, niekad nepamaišys. Tokie tekstai, kai yra norima tiesiog įgelti, o ne kalbėti iš esmės, yra prasčiokiški. Tas stilius paprastai yra būdingas mažų miestelių gyventojams ir turi liaudišką pavadinimą „pletkai“. Kai žmogus pletkina, mėginu tą jam ir pasakyti. O paskutinis Jūsų sakinys sako, kad vaikystėje kieme išmokote pakovoti už save aštresniu žodeliu, kai nėra argumentų.
          Siūlai koncentruotis į teisės aktų turinį ir jį kritikuoti argumentuotai. Nėra jokio skirtumo, kas dalyvauja teisės aktų kūrime – kunigas, juodaodis, moteris ar gėjus – visų svarbiausa yra turinys.

  • Linas

    visi siūlymai kažką perkrėsti su FNTT pagalba niekur nenuves.Deja,sodra nebeturi pinigų ir taškas-pildosi patys liūdniausi scenarijai.Ateis laikas ir pensininkams.Todėl man asmeniškai šiek tiek gaila Dagio,nors kaip specialistas jis yra nulis.Nemanau,kad kas nors kitas čia kažką esminio pakeistų.Vienąkart padarę nesąmonę su išmokom motinoms (7000 litų į mėnesį tai,turbūt,pasaulio rekordas),dabar užvažiavome ant jų prokuratūromis,bet ir šis būdas niekur nenuves.Žodžiu,kolapsas,su kuo visus ir sveikinu.Gali būti,kad taip blaškydamiesi,sulauksime ir politinių sprendimų,nors aš prognozavau juos 2010m.pavasarį-vasarą.Nors galiu ir klysti.Juk staiga daug kam atsivėrė akys,kad paprasčiausia nemokame valdyti nuosavos valstybės ir čia yra reikalo esmė.O kas ten kada ką neapgalvotai pasakė – reikalas dešimtas,bet juk reikia apie kažką rašyti ir kritikuoti.

  • &j

    Bijau kad ne motinystes (tevystes) ismokos sugriove sodros biudzeta. Gal butent tai nori pasakyti Dagys?

    • albinas

      sutinku su tavim del sodros biudzieto sugriovimo.
      Idomu kokia deli sudaro tevystes motinystes ismokou suma, bendrai sodros biudzete?

  • JolaS

    Mažintų Dagys vadovaujamos institucijos personalą, o tai pareiškinėja „į pievas“, tuo tarpu valdininkų armija dauginasi ir parazituoja. Ar ne absurdas?

  • nerijus

    Pritariu feministės nuomonei, kad ne vien Dagys atsakingas už kalbas. Viskas daroma taip, kaip pasako partija motulė ir partneriai, kurie sėdi Vyriausybėje.

    Kubilius, vakar, išplatino pranešimą, kad tai tik pasvarstymams iškleta nuomonė visuomenei, kad vėl nereikėtų mėtyti į langus už „naktinius projektus“.

    Šitokiam projektui, kurį pasiūlė, aš nepritariu, nes eilinį kartą kentės silpniausia grandis. Ar norima užauginti tik „išrinktųjų“ būrį, kurie, ne visi, sąžiningai užsidirbo milijonus.
    Šiuo požiūriu reikia liberasnių idėjų, o ne socialistinių.
    Motinystės pašalpų „lubos“- išeitis. Tarkim, ne daugiau, nei 2000 Lt. „į rankas“ per mėnesį.

    Vakar, per LTV, vyko diskusija apie tai. Bet, kodėl pritilo su nekilnojamo turto meksčiu?
    Kodėl nėra progresinio mokesčiio?
    Tai būtų išeitis, ne eilinis skurdinimas viduriniosios klasės.

    A. Kubilius:

    http://www.balsas.lt/naujiena/222618/a-kubilius-zada-nemazinti-pasalpu-vaikus-auginancioms-motinoms/rubrika:naujienos-lietuva-politika

    http://www.balsas.lt/naujiena/248677/andrius-kubilius-vyriausybe-nesvarsto-pensiju-ir-motinystes-ismoku-mazinimo/rubrika:naujienos-lietuva-politika

    Kodėl A. Kubiliaus pozicija keičiasi?
    Gal D. Grybauskaitė „pakuždėjo“?

    • Nerijau,
      Jei paskaitytum Austro pateiktus socialdemokratijos apibūdinimus, tai sužinotum, kad progresiniai mokesčiai ir NT mokestis yra socialdemokratinės politikos kertiniai akmenys. Reikalauti iš konservatorių ir liberalų, kad jie darytų socialdemokratinius žingsnius yra nelogiška.

      • nerijus

        NT ir progresiniai mokesčiai, kaip tik ne socialdemokratinės politikos, kertiniai akmenys. Socialistisnis požiūris, kai viskas visiems lygu ir vienoda.

        • dpd

          ir dar…mes ir dabar mokame taip vadinamus progresinius mokesčius, nes pas mus yra neapmokestinamas minimumas,tad skaičiuoki pats kaip gaumasi, o be to nuo tam tikros atlygio sumos jo išvis nelieka.

      • Juozas

        Aš esu įsitikinęs, kad tiek socialdemokratiniai, tiek liberalistiniai požiūriai yra teisingi, tereikia juos tinkamai įgyvendinti. Yra pakankamai pavyzdžių kur jie abu ir kiti požiūriai, pasiteisina, yra pavyzdžių, kai nepasiteisina.
        Turėti požiūrio nepaknaka ir nekompetetingi asmenys, kompromituojantys savo politiką, sugadins betkokį planą. Ponas Dagys labai prisidėjo prie to, kad Vyriausybės planas netektų pasitikėjimo visuomėneje, be ko plnao vykdymas yra neįmanomas, nepriklausomai nuo jokio ideologinio požiūrio. Pakankamai prisidėjo visa Vyriausbė, kad netektų pasitikėjimo, todėl liko vienintelė išeitis ir visai nesvarbu kokia ten pas juos ideologija, puikiai žinom, kad jokių vertybių jie neturi, matosi pagal pirkinius iš mokesčių mokėtojų pinigų ir melą del biurokratijos mažinimo, „kovojimo“ su korupcija. Opozicijoje yra taspats šlamštas. Yra variantas pasirinkti diktatūrą, pavyzdžiui suteikti didelius įgaliojimus prezidentei, kuria pasitikima, šansų mažia,diktatoriai retai ką gero nuveikia, bet vis kažkokia vltis, ypač jeigu susievienytų su kompetetingais specialistais iš TVF, Europos komisijos ir diktatūra būtų įvesta teisėtu būdu, p Seimo sprendimu keičiant konstituciją, arba referendumu. Kolkas vargu ar tokią idėją palaikytų visuomenė, bet visai įmanoma, jeigu tęsis tokia politika.

    • gato

      Nerijau, o jūs suprantate, kad tokios lubos skatina gimdyti tik žemiausias pajamas turinčias moteris? Didžioji dalis jaunų šeimų, turinčių aukštesnes pajamas atidės vaikų auginimą iki geresnių laikų ar iki į sipareigojimų pasibaigimo. O gimstamumas Lietuvoje ir toliau mažėja. Be to, tokios lubos yra neteisingos daugiau uždirbančių moterų atžvilgiu, nes jos ir mokesčių gerokai daugiau sumoka.

      • nerijus

        gato

        O kuom skiriasi „žemesnes pajamas“ gaunantys žmonės? Jie kažkokie išsigimėliai, neavlyvi, murzini, nemoka skaičiuoti, rašyti? Išsamiau, prašyčiau.

        „iki geresnių laikų“- kada tie „geresni laikai“ bus?
        Vaikutį planuoju ir tikrai man nesvarbu, kokie laikai bus- geresni ar dar geresni. Man reikia šeimos, o kaip bus taip- užauginsim :)
        Mastykit žmogiškai, o ne bankiškai/ nausėdiškai.

        Nesant lubos, turėsime tik „išrinktųjų“ kąstos vaikučių.
        Gana to, kad greit aukštasis mokslas bus, tik tručių privilegija. O kaip žinia, turčiai, dažniausiai diplomus perka.

        gato

        Kas tamstai svarbiau: pinigai ar vaikas?
        Man atrodo, kad tamstai svarbiau pinigai, o mano prioritetas- vaikas. Tuom mes ir skiriamės.
        Valstybei, reikia pinigėlių. Reikia ieškoti būdų iš kur jų paimti/atriekti.

        gato
        Eik valdžion- išrinksim, tada išleisi tokius įstatymus, kad maistas bus nemokamas, važinėsime už dyką ir t.t.

        • gato

          Nerijau, žemesnes pajamas gaunantys žmonės skiriasi nuo aukštesnes pajamas gaunančių žmonių tuo, kad jie už savo darbą gauna gerokai mažiau pinigų/žemesnį atlyginimą. Kodėl jūs galvojate, kad jie išsigimėliai, nevalyvi, neraštingi ir pan.? Nelabai gražu iš jūsų pusės…

          Atsakingi žmonės vaikus planuoja kai tam yra tinkamos sąlygos (geresni laikai), t.y. mano, kad užteks pinigų jų maistui, stogui virš galvos, išmokslinimui, pramogoms, užteks laiko jų ugdymui, vertybių perteikimui. Neatsakingi žmonės planuoja vaikus tada, kai jų užsimano. Dar yra trečia, netyčiukų/neplanuotojų kategorija, bet taip gali atsitikti ir atsakingiems ir neatsakingiems.

          Na, dabartinės lubos toli gražu nėra turčių atlyginimas, o už porą tūkstančių pragyvent su vaiku (naujos siūlomos lubos) didmiestyje tikrai nėra lengva.

          O dėl svarbumo, jūs pats paklausėte ir pats atsakėte. Jei vistik įdomu mano nuomonė, tai griežtai renkantis tarp vaiko ir pinigų aš pasirinkčiau vaiką. Gal ne taip ir skiriamės? Bet jei galėčiau pasirinkti pradėti vaiką būnant bedarbiu/neturint nuolatinės gyvenamosios vietos ir pan. ar rinktis ieškoti būdo užsidirbti pinigų ir atidėti vaiką iki geresnių laikų (aprašytų aukščiau) tikrai atidėčiau. Nebent išpultų netyčiukas. Tai net nežinau, jūs pasakykit ar tuo mes ir skiriamės?

          • nerijus

            gato

            Tai Jūs manote, kad jie išsigimėliai, o ne aš.
            Paskaitykite ką rašote:

            gato
            Birželis 18, 2009 3:45 vakare

            Aš tik taip supratau, kad Jūs, tamsta, išskirtinė ir tobulybių tobulybė…
            Būkit, kas Jums neleidžia.
            Kuom tamsta skiriatės nuo tų, kurie už jus gauna ŽYMIAI mažesnę algą?
            Niekuom, nebent Jūs iš kokio „marso“?

          • nerijus

            gato

            Jūsų vaikas buvo planuotas?
            Tikiu, kad taip ir tada, kai atsirado NORMALI motinystės pašalpa?
            Ar aš klystu?
            Tai Jums pinigai rūpi ar vaikas?
            Šiuo metu sakysit- vaikas, o aš nepatikėsiu.

      • nerijus

        gato

        Kaip gali „skatinti gimdyti“, kai alga siekia tik 1000 Lt. ir jiemstos lubos, net per plauką- negresia.
        Jei bus taikomas 85 proc. tai iš jų, ir taip menkos algelės, liks tik 850 Lt.
        Žinote, kiek kainuoja „pampersai“, maistelis..?

        Pakelim „lubas“ iki 4000 Lt. Tiek jau to…Dabar, tai tikrai, užteks viskam ir visi bus „sotūs“.

        Kiek vilką bepenėtum, jis visviena žiūri…

    • dpd

      „Motinystės pašalpų “lubos”- išeitis. Tarkim, ne daugiau, nei 2000 Lt. “į rankas” per mėnesį.“
      Tai gal man ir mokesčių lubas nusistatyti?

      • nerijus

        Jei tamstas kuriate/leidžiate įstatymus- prašom. Kodėl gi ne?
        Jei liaudis pritars ir tie- 141 „išrinktieji“, mielai :)
        Galit net namie, žemesnes lubas pasidaryti- demokratija :)

  • lv

    O kas čia neaiškaus ir nevyriško, nepolitiško…?
    *Hipotetiškai*:
    Ateina pas Račą BNS akcininkai ir praktiškai pareiškia — sukis kaip nori, bet kirpsim. Račas alternatyviai pasiūlo variantą, kuriam iš esmės nepritaria, nes tai reikštų (įrašyti pačiam), tačiau kuris vis dar būtų „šis tas“ palyginus su „nieko“.

    Ar Račas iš karto (vos tik pasibeldžia akcininkai) „vyriškai“ grįžta į šeimą…?
    Tai blogas vadovas tada, nevyriškas, nekovoja už (geros agentūros) strateginius principus, vertybes…

    Retoriškai:
    Kiek dabartinės vyriausybės ministrų Račas galėtų pasiūlyti vyriškai grįžti į šeimas…?

    • dpd

      o kuris če variantas „šis tas“, o kuris „nieko“?
      blogas vadovas ar ministras jei net nekovoja už savo idėjas, už kurias nesenai „guleisi kryžium“. Be to nekoks pvz pateiktas, nes šiuo atveju akcininkai esame mes visi :)

      • lv

        Jis tik tą ir daro (laikosi principinių nuostatų), nes nuskriausti ar „nuskriausti“ keliolika tūkstančių tėvų/mamyčių, kaip siūlė ir Račas, būtų kur kas palankiau/pragmatiškiau politine, populizmo prasmėmis, nes po to būtų galima pamaloninti, nenuskriausti bene milijono pensininkų…
        Na, tiksliau sakant, tai yra viena iš konesrvatorių ideologinių/programinių-vertybinių nuostatų, kurias jie stropiai gina. O kai kam tai netgi atrodo „nevyriška“…
        Ir, beje, Dagys kalbėjo apie 50% išmokų variantą (tai būtų praktiškai „nieko“), o alternatyvai pasiūlė lubų variantą su teisėtų lūkesčių dilema diskusijai seime ir potencialiu viršlubio grąžinimu — tai būtų „šis tas“…

  • Juozas

    Nesuprantu kas čia blogai su Dagio nuomonės posūkiais, ji nepakitus, galvoja, kad geriau didinti mokesčius negu mažinti išlaidas, tegu sau galvoja. Žinoma, kad bloga mintis, geriau yra mažinti mokesčius, skatinti investicijas ir pribaigti korupciją, bet šito „neįsikerta“ visa Vyriausybė ir niekuomet to nepadarys, nes trūksta kompetencijos spręsti tokias problemas ir pasirinko melavimą, kad nuslėpti savo nekompetenciją. Tokiai mažai šaliai yra labai paprasta išbristi iš krizės didinat savo konkurencingumą, atsisakius visokių prietarų dėl lito patikimumo ir nepagrįstų išlaidų gobelenam su dramblio subine, PR pirkimų ir ministrų automobilių remontų už mokesčių mokėtojų pinigus, biurokratijos didinimo. Grįžti į šeimas reikia visai Vyriausybei, priežastys yra rimtesnės negu Dagio nuomė,
    nes jie tęsia planą, kuris jau nepavyko. Čia ne nuomonės o kempencijos ir susikompromitavimo dėl melo ir įsipareigojimų nevykdymo klausimas. Manau, kad reikia skelbti bankrotą kol nevėlu, TVF galėtų laikinai padirbėti vietoj vyriausybės.

  • dpd

    šiuo atveju Kubilius dar geriau „pavarė“ – vakare teigdamas:„Neketiname mažinti išmokų, ieškosime kitų sprendimų…“, o ryte papusryčiavęs mostelėjo jau atvirkštinį variantą. Po tokio „perliuko“ vargu bau ar beišeina tikėt ir pasitikėt premjero žodžiu. O Dagys tik kaip visad genealų pasiųlymą mostelėjo.

  • Keletas naujų faktų, leidžiančių susidaryti nuomone, kokį vaidmenį mūsų valstybėje jaučiasi užėmęs p. R.Dagys:
    (1) 2009-07-08 6:10 ryto Lietuvos laiku p. R.Dagys (tikriausiai su kolege) kaip VIP asmenys (atskirai nuo paprastų keleivių) pristatomas į oro bendrovės „Skyways“ skrydį maršrutu Stokholmas – Vilnius;
    (2) 2009-07-08 apie 7:00 ryto Švedijos laiku, nusileidus lėktuvui, p.R.Dagį prie pat lėktuvo pasitinka lietuviškai kalbanti delegacija (tikriausiai ambasados atstovai) bei su automobiliu, lydint „VIP services“, išgabena į paskirties vietą (mums nežinoma);
    (3) 2009-07-08 jokių pranešimų apie ministro komandiruotę nėra nei žiniasklaidoje, nei ministerijos tinklapyje.

    Ar jums nekyla keletas paprastų klausimų:
    – kokios svarbos tai vizitas,
    – ar tikrai tokiu metu valstybes lėšos turėtų būti panaudojamos ministro svarbai pabrėžti (kažkodėl kiti tokio paties rango asmenys skraido kaip paprasti keleiviai),
    – kodėl apskritai ministrui reikia vykti į Švediją, kai jo siūloma politika vaikus auginančių tėvų atžvilgiu kardinaliai skiriasi nuo principų taikomų šioje valstybėje…

  • ReBoot

    nerijus
    Birželis 18, 2009 1:08 vakare

    Na noreciau papriestarauti jums ir jusu siam komentarui apie progresinius mokescius, bet butent jie ir yra Kertinis Socdemines politikos akmuo, nes kaip jus ir paminejote visi turi buti lygus, o tai reiskia kad ir kiek zmogus uzdirbtu, mokesciu pagalba jo ir visu kitu salies gyventoju pajamos yra suvienodinamos, tai reiskia kad „i rankas“ kiekvienas gauna mazdaug vienodai :) Uzdirbate pvz 5000 litu, jums nukirs kokius 20% mokesciai ir jums liks 4000 ant ranku.Gaunate 10000 lt nukirs jums 50% ir jus liksite su 5000 lt ir busite ne daugiau uzdirbantis nei eilinis gatviu slavejas, nors uzimate pavyzdziui stambios imones generalinio direktoriaus pareigas. Sito viso modelio ir tokios politikos ryskiausia zvaigzde yra Skandinavija, ypac Norvegija. Jei pasidometumete placiau apie siuos dalykus, manau nebutumete taip suklydes :) Beje si progresiniu mokesciu sistema skatina ir LABAI skatina, mokesciu slepima ir didejancia korupcija, kaip ir korporatyviniu karteliu ir stambiu finansiniu branduoliu susijungima ir stiprejima, bet tik neatnesa naudos valstybei. Geras sios mokesciu sistemos spragas ir neigiama itaka, galima matyti Svedijos ir Norvegijos pavyzdziuose. Galite nedvejoti, turiu pakankamai pagrindo taip teigti :)