Citata #142 V.Žukienė siūlo, kaip apvalyti Lietuvos kultūrą nuo žemdirbio mentaliteto

Pastačius Valdovų rūmus neprošal būtų likviduoti Rumšiškių muziejų – nėra čia ko menkinti kuriamą drąsios Lietuvos įvaizdį.  Iš muzikos pamokų išbraukti sutartines – nes šiuolaikinės muzikos kontekste tai yra beviltiškas anachronizmas. Tautodailę uždrausti, tautodailininkus likviduoti kaip klasę, visus Rūpintojėlius su savo liūdna išraiška nukabinti. Arba pakeisti išraišką. Ir nepamiršti pakeisti Lietuvos himno, nes jo autorius, kaip nebūtų liūdna, irgi yra iš tos pačios, anot S.Bartkaus, ,,juodosios skylės” lietuvių literatūroje.

bernardinai.lt

(6 balsų, vidurkis: 4.33 iš 5)
Loading...
  • Taip, Vaiva Radikaitė-Žukienė gerai suskėlė..;)

    Tsakant, iki loginės pabaigos pratęsė A.Ramanausko-Greitai ir S.Bartkaus pasiūlymus. Akyla motera. Ir sąmojinga…

  • Musė

    Juokai juokais, bet aš puikiai prisimenu, kaip mes savo lietuvių literatūros mokytojos 11 – 12 klasėje maldaute maldaudavome, kad giliau panagrinėtume A. Škėmos ar J. Ivanauskaitės kūrybą. O ji atsakydavo, kad su didžiausiu malonumu, bet per baigiamuosius vis tiek rašinį reiks rašyti iš kokios Žemaitės ar Vienuolio, tad visi atsidūsdavome ir tūkstantąjį kartą atsiversdavome „Marčią“…

    Tiesą pasakius, aš iki šiol dėl to labai pykstu ant sistemos.

  • gied

    Zukiene neteisi. Tai, ka ji gina yra ne be reikalo nykstancios gyvenimo apraiskos. Niekas nesako dirbtinai jas naikinti ar pamirsti Lietuvos istorija. Bet liepti vaikams gilintis i Biliuna, Zemaite (o dabar jau ir Skema) pamirstant modernia uzsienio literatura nera teisinga. Mokyklos tikslas turetu buti suteikti vaikui bendraji issilavinima o ne vien tautini issilavinima.
    Rumsiskes, tautosaka, sutartines yra istorija ir etnografija. Istorija reikia zinot, bet ne gyventi ja. Kas yra viena is didziausiu lietuviu bedu („O prie buvo geriau gyvent….“)

  • Vita

    Literatūros pamokos mokykloje buvo vienos mėgstamiausių, skaičiau daugelį kūrinių iš programos. Tikrai nesuprantu, kodėl mes „verdam savo sultyse“. Kadangi studijavau nieko bendro su literatūra neturintį dalyką, o knygų skaitymas išliko kaip pomėgis, jaučiu, kad toje vietoje mokykla man nesuteikė žinių, kurias turėtų turėti kiekvienas išsilavinęs žmogus. Juk per biologiją mes nenagrinėjam tik to, ką atrado Lietuvos mokslininkai?? Turbūt suprantam, kokio lygio tokio atveju būtų mūsų žinios :)

  • paprasta piliete

    Čia iš kokių pozicijų pažiūrėsi. Graikai, jei neklystu, pora metų studijuoja vien tik savo Iliadą ir Odisėją… aišku, Žemaitė ne Homeras, bet turim tą, ką turim :)

  • liapsus

    Tiek viena, tiek kita pusė lenda į kraštutinumus. Taip, Biliūnas nėra Vonegutas, Simonaitytė ne Keruakas, o Vienuolis ne Burgessas, bet jei vadinamės šalimi su istorija, tradicija ir stengiamės puoselėti tautiškumą, tai duoklė tam ir mokyklinėje literatūros programoje turėtų būti. Visame kame reikia sveiko proto ir aukso vidurio.
    Menu mūsų literatūros pamokos buvo visai šaunios, apart to, kad skaitydavau knygas vienintelis iš klasės :) Daug ką nagrinėjome, dažniausiai kelis kertinius veikalus iš kiekvienos epochos ir žymiausius literatus, 12 klasės pabaigoj ir Nobelio literatūros premijos laureatus skaitėm, tad skųstis negaliu. Iš dabarties pozicijų žiūrint, galbūt reiktų įtraukt bytnikų, distopijos veikalų ar bent vieną pamoką paskirt sci-fi žanrui, bo apie šitus tik bendram kontekste mokinomės.

  • J. naivus

    Beveik temon, komentare apie žemiškesnius dalykus – medelius sostinės Upės gatvėje :

    Jei savo upių krantus dabinam nebe vyšniom, o sakūrom, tai kodėl po to stebimės, kad vyšnių tauta išvažiuoja, o vietoj jų atvažiuoja sakūrų ar mandarinų tauta?

  • Darius

    Man atrodo, citatos autorė neįžvelgė esminės priklausomybės. Valdovų rūmus stato Žemaitės ir co. kūrybos ir Rumšiškių dvasios įtakoti intelektai, iš visos širdies mylintys tautodailę. Taigi akmenys ne į tą rūtų darželį.

  • mdxacuk

    Nelabai suprantu ko čia draskytis dėl Žemaitės ir pan? Taigi čia ir yra lietuvių literatūros programa – kokie dar keruakai ir vonegutai? Aš mokiausi tarybiniais laikais, bet klasikinės ir dabartinės užsienio literatūros kursas tada buvo. Tiesa, ne per daugiausiai, ideologiškai atrinktos, bet buvo. Rusų literatūros tada buvo gal net daugiau, negu lietuviškos. Kadangi mokiausi Salomejkoj, tai dar buvo ir anglų bei amerikiečių literatūros po dvi pamokas per savaitę gal porą metų (būtent literatūros, o ne kalbos). Tai negi dabar tas viskas panaikinta? O kad kažkokiam bartkui alergiją sukelia Žemaitė, tai nieko nuostabaus. Paradoksas, bet skaityt Žemaitę ar Donelaitį moksleiviai yra dar paprasčiausiai per kvaili. Aš pats mokykloj irgi iš pareigos atbeldžiau tas visas klasikas, atsiėmiau savo pažymius ir pamiršau. O iš tikrųjų su malonumu iš naujo perskaičiau po 20 metų, kai su jom prakaitavo mano paties vaikai. O kam įdomu, tai nejaugi mokykloj kas nors draudžia skaityt keruakus? Kokių dar ten reikia specialių nagrinėjimų?

    • vaiva

      Apie nesubrendimą nepagalvojau. Ačiū:-))

  • austras

    Gerb. Racai, matyt, tai, koki atsakyma gavau is delfi del Jusu paziureto tekstuko galima vadinti zurnalistine etika, bet kodel ji naudinga Maximai?
    Ar tai ne baime? Parasiau Jums dar viena laiskuti i gmaila. Gal bus idomu?

  • kaimietis

    Man jau virš 50 metų, tačiau dar ir dabar prisimenu kaip vaikystėje „vaizdingai“ mėgdžiodavome:
    “ – Mauči!.. – sušuko tėvas. – Kaip matai, gauni į snukį… !“
    Kaip ir tai kaip sovietiniai kolchozai mūsų mergaites išgelbėjo nuo marčios ar paskenduoliu likimų.
    O dėl visa kita (mūsų istorijos, mūsų kalbos) reikia ir galima rašytoja Žemaite tik didžiuotis.
    Apie tai kalba A.R. ir S.B.