Apie gyvenimo pamokas…

Lietuvos radijas ir televizija savo orkestro atsisakė, berods, 2009 metų pabaigoje.

O Kinijos radijas ir televizija savo orkestrą vis dar turi. Ir ne bet kokį, o valstybinį liaudies instrumentų…

Tai antradienį su Rasa buvome nuėję jo paklausyti. Ir visai nesigailėjome.

Bet ne apie muziką šį kartą norėjau kalbėti.

Apie vieną mažą nesusipratimą, kuris, mano nuomone, rodo, kad kažkas vis dėlto negerai mūsų visuomenėje.

O buvo taip: atėjome, o vietos, pažymėtos mūsų bilietuose užimtos. Sėdi jauna šeima su dukrele.

Mandagiai klausiame, gal kartais žiūrovai apsiriko, atsisėdo ne į tas vietas ir girdime atsakymą: mums sakė čia sėsti, mes nieko nežinome.

 Rodome savo bilietus ir sakome, gal pažiūrėkite į savuosius, gal įvyko klaida, o mums sako: mes iš socialinės paramos centro ir mums sakė čia sėstis. Jei jums kas nors nepatinka, eikite aiškintis pas administratorių, mes niekur iš čia neisime. Dar parodo pirštu į eilės viduryje sėdinčią moterį ir siūlo aiškintis su ja.

Mandagiai pasitraukiame, dairomės aplinkui, tuščių vietų lyg ir yra, tad nieko baisaus. Prieina pirštu parodyta moteris ir laikydama rankoje lapelį popieriaus mums griežtu balsu paaiškina, kad dalis šios eilės vietų yra skirta socialinės paramos centrui. Siūlo mums aiškintis su administracija.

Pro šalį praeina dar vienas žiūrovas, tačiau įveikęs trečdalį eilės sustoja, nes jo vieta taip pat užimta.

Tikriausiai atkreipusi dėmesį į kilusį nesusipratimą, ateina teatro darbuotoja. Žvilgteli į bilietus, į lapelį ir mandagiai paaiškina, kad lapelyje nurodytos vietos yra amfiteatre, tai yra, šiek tiek aukščiau.

Po šio paaiškinimo dalis žiūrovų iš eilės, kurioje turėjome sėdėti, pasitraukia.

Atrodytų, smulkmena neverta dėmesio…

Tačiau iš tiesų, man atrodo, ji daug pasako apie dalies Lietuvos visuomenės mentalitetą. Tos dalies, kuriai gyvenime iki šiol sekėsi mažiau nei kitiems.

Tai natūralu. Laisvoje visuomenėje tikriausiai niekada nebus lygybės ir lygiavos. Nebus taip, kad iš visų pagal sugebėjimus ir visiems pagal poreikius, kaip kažkada buvo žadama. Vieni visada gyvens geriau, kiti – blogiau, vieniems seksis, kitus dažniau persekios nesėkmės.

Tačiau kai ta jauna šeima mums aiškino, kad jie yra iš socialinės paramos centro, man kažkodėl pasirodė, kad tą faktą jie pateikia kaip kažkokią privilegiją. Išskirtinumą, kuris, net ir neturint bilieto, suteikia tai šeimai daugiau teisių.

Savo tonu ir povyza jie lyg ir gėdino mus dėl to, kad mes turime bilietus. Ir tuo pat metu jautėsi labai tvirti, be jokių užuolankų leisdami mums suprasti, kad tai mes pretenduojame užimti jiems teisėtai priklausančias vietas.

Kažkaip prisiminiau jaunystę, kai nusipirkęs stovimus bilietus į kokį nors renginį ir prieš pat užgęstant šviesai prasmukdavai į neužimtą vietą, tikėdamasis, jog kažkas neatėjo. Ir kaip būdavo gėda, kai po kelių minučių, jau prasidėjus spektakliui ar koncertui, turėdavai grįžti atgal, nes atsirasdavo teisėtas tos vietos savininkas…

 Tai jaunai šeimai visiškai nebuvo gėda. Ir aš nežinau, ar turėjo būti.

Bet man buvo šiek tiek keista, kad jie buvo taip tvirtai įsitikinę savo teisumu. Savo privilegija ir savo išskirtinumu dėl to, kad jie yra iš socialinio paramos centro.

… Jau po koncerto prisiminiau šiame tinklaraštyje vykusią diskusiją su jaunu istoriku. Kuris, kaip man tada pasirodė, taip jautėsi išskirtinis ir turintis privilegijų. Ir šiek tiek nepatenkintas, kad to išskirtinumo kai kas nepripažįsta… Ir nesuteikia privilegijų…

Suprantu, kad remiantis vienu nesusipratimu, nereikėtų daryti apibendrinančių ir toli siekiančių išvadų. Tačiau vis dėlto, man atrodo, kad dalies visuomenės mąstymas krypsta neteisinga linkme. Panašu, kad užuot dėję visas pastangas įveikti juos užklupusias nesėkmes, siekti gerovės, jie apsipranta su savo padėtimi ir pradeda ja savotiškai mėgautis. Jiems atrodo, kad  jų nesėkmės yra išskirtinė savybė, suteikianti teises, kurių neturi tie, kuriems gyvenime pasisekė labiau. Nesvarbu dėl kokių priežasčių – atsitiktinumo, sėkmės ar didesnių pastangų.

Jie jaučiasi nuskriausti ir turintys teisę reikalauti tą skriaudą atlyginti. Net jei iš tiesų tikrasis jų skriaudikas yra jie patys. Nes jie nuskriaudė save kažkuriuo momentu nuleidę rankas ir atsidavę kitų malonei.

Galbūt aš klystu. Galbūt taip iš tiesų nėra ir visa tai tėra mano fantazijos vaisius. Kurį dar skatina viešai skelbiami ir pastaraisiais metais nuolat augantys skaičiai žmonių, gaunančių socialines pašalpas.

Tačiau dar vieną dalyką pasakysiu. Ta šeima buvo gerokai jaunesnė už mus. Ir kartu su jais buvo kokių 5-7 metų dukrelė.

Kažkaip pagalvojau, kad tas mažas nesusipratimas teatre tai mažai mergaitei buvo dalis auklėjimo ir viena iš gyvenimo pamokų.

Ir aš negalėčiau pasakyti, ar ta pamoka jai išeis į naudą.

(14 balsų, vidurkis: 4,21 iš 5)
Loading...
  • sigitas

    ir aš tą patį jau seniai pastebėjau. Deje…

  • austras

    Gerbiamas Artūrai, o prie ko ši socialinio centro globojama šeima + Maras? Žmogus parašė ir apsigynė disertaciją, dėsto universitete ir lyg ir nebesilanko šiame tinklalapyje. O Jūs, atrodo, matote, Maro atvaizdą net ir socialinio centro globojamose šeimynose. Gražu.

    • austras

      O gal pas Artūrą Račą baudžiamasis persekiojimas neturi senaties termino?

      • austras

        Greta „socialdemokratų“, „Maximos“, Zuoko ir kitų šalies blogybių yra ir dar viena – jaunas universiteto dėstytojas, gyvenantis studentų bendrabutyje. Čia jis gyvena iš pašalpos ir jaučiasi turįs privilegijų. Ir dar paskatino nedirbti 310 tūkstančių, kurie nelinkę užleisti vietos pirmose eilėse.

        • mielas Austrai, čia tamstos nuomonė. Man ji skamba keistai, bet jau esu įpratęs prie tamstos keistų pareiškimų. Ta prasme nebestebinate. Su švente tamstą.

          • austras

            Ironija, Artūrai, ironija. Paskaičius šį Jūsų tekstą ir asmeniškai pažįstant Marą be ironijos komentuoti Jūsų mintis – niekaip.

    • mielas Austrai, nieko negaliu sau padaryti – tokios asociacijos kyla ir tiek. Gražu, kad tamstai gražu.

  • vadas

    „Tikriausiai atkreipusi dėmesį į kilusį nesusipratimą, ateina teatro darbuotoja. Žvilgteli į bilietus, į lapelį ir mandagiai paaiškina, kad lapelyje nurodytos vietos yra amfiteatre, tai yra, šiek tiek aukščiau.“
    siūlau žvelgt į viską paprasčiau. paprasčiausiai užsirovėt ant nemandagios jaunos šeimos.

    • Taip. Tai, kad dalis žmonių šitaip elgiasi dar nereiškia, kad mūsų visuomenėje kažkas negerai. Dar blogiau, kai tą išgalvotą sociumo negerumą viešai deklaruoja žymus tos visuomenės veikėjas (nenoriu įžeisti). Manau, kad daug didesnė mūsų visuomenės bėda yra ta, kad be jokios priežasties vis jaučiamės kažkokia nepilnavertė gaujelė, tik ir ieškome progos pasakyti, kad pas mus ir vėl kažkas netvarkoj, nors esame tiesiog maža graži normali tauta. O juk Vasario 16-osios išvakarės.

      • mielas Žinau, jei dalis žmonių elgiasi blogai, tai tada tikriausiai ne viskas gerai ir visuomenėje. Jei galvojate, kad apie negeroves reikia nekalbėti, tai tamstos nuomonė. Aš laikausi kitokios. Nežinau, kodėl jaučiatės nepilnaverčiu, dėl to tamstą užjaučiu. Aš tai jaučiuosi kitaip.

    • Rolandas

      Na, jei incidentas įvyktų eilėje prie alaus, tai nieko keisto. Čia gi kalbama apie šeimą, atėjusią į koncertą. Ir ne Radžis dainavo…

  • K.

    Šiaip yra teisybės p. Artūro žodžiuose. Tokios pat šeimos emigruoja paskui, pareikšdamos, kad Lietuvoje nėra perspektyvų (nors realiai jų net neieško), kad mažos pašalpos ir pan. Ir gyvena Anglijoje toliau iš tokių pašalpų. Blogiausia, kai tokia jauna šeima, gyvenanti Vilniuje, sako, kad nėra perspektyvų ir darbo – tegu man nepasakoja, kad neįmanoma susirasti darbo (neturiu nei vieno pažįstamo, kuris būtų apie ~30 m. ir neturėtų darbo). Tiesiog yra tinginystė ir arogancija (tokiems, matai, McDonaldo ar Maximos darbai yra nelygis, geriau egzistuoti iš pašalpų, t.y. mano mokamų mokesčių). Būtų mano valia – po pusės metų riščiau visas pašalpas, tik vaikui būtų nemokamas maitinimas darželyje ar mokykloje.

    • Respondentas

      K > jus su šventėmis, o po švenčių tiesiai pas Kubilių. Jis vis laužo galvą kaip čia su tuo darbu. Jis irgi sako gerai viskas – darbo yra tik tinginiai aaplinkui, bet jam skaičiukai nesusiveda – rodo nedarbą. Manau jūsų informacija apie darbo gausą galėtų stipriai padėti išspręsti ir skaičiukų problemą.
      Man įstrigo vieno ispano žodžiai apie 20% nedarbą Ispanijoje. Sako: – „tai čia tik tie kas ieško, o kiek žmonių dar nori pakeisti savo šūdiną dabartinį darbą – viso būtų gal 50%“
      Tad jei jūs man papasakosit, kad 10 metų investavęs į mokslus ir apmokymus žmogus tevertas tik Maiksimoj dėžes ant lentynų kilnot ar stalus Makdonalde valyt tai paklausiu kokioj iškrypusioj visuomenėj gyvenat? Ar kada nors girdėjote orumo sąvoką? Ar visgi manote, kad tik tinginys su 15 metų patirtim gali atsisakyti oraus Norfos kasininko darbo po 12 valandų per dieną dėl išsvajotų 650 lt atlyginimo.?
      Šiaip leiskite spėti – biudžetinykas būsite? Labai jau vienodai išvados skamba!

      • tai taip, privalu atrast vietos visiems vadybininkams ir teisininkams.

        nežinau kodėl tas „dešimt metų investuoti į mokslą“ kažkaip ypatingai turėtų skambėt.
        į tobulėjimą turi būt investuojamas visas gyvenimas, kiekvienu metu reikia suprasti, ką nori daryt ir ar to reikia.

        aišku smagu būt „išlavintam pasauliui“ humanitaru, gali ieškot tada orumo, tačiau vien orumas vertės nesukuria, neturim kolonijų kurioms galėtume tai primest (na nebent provinciją..) – tačiau visgi, norint būt vertingiems, reikia kurti ir gaminti, o ne svaičiot apie tai, kaip būna „geri ir blogi darbai“.

        • Respondentas

          Domai > ir tai turėtų atsakyti į klausimą kodėl žmogus galintis dirbti nedirba Lietuvoj už 650 lt, o išvažiuoja į Angliją?
          Tad kuria ir gamina už 650 tegul tas kas vertės neturi, o kas ieškojo būdų kaip rasti ir orumo ir investavo į save, kurt ir gamint gali ir Anglijoj, Norvegijoj, Amerikoj, kur 1 mėnesio darbas atpirks metų darbą čia. Bet jau tik nereikia čia cinišku biudžetininku išsidrėbt ir Kubiliškai pasakot, kaip aplinkui darbo pilna tik visi tinginiai.
          Manote kitaip – galite pasiginčyti su blogo autorium, paminėjęs kad jo sūnus tinginys, nenori dirbt ir todėl išvažiavo…

          • K.

            P.S. o aš aš sakiau, kad Lietuvoje pilna darbo? Aš sakiau, kad jei tau apie 30 ir gyveni Vilniuje – yra negerai kažkas su tavim, o ne su aplinka.

          • mielas Respondente, prašyčiau neiškraipyti tikrovės. Mano sūnus išvažiavo visai ne dėl to, kad negalėjo surasti darbo, kur moka daugiau nei 650 litų. Be to, jis ir išvažiavęs dirba ten pat, kur dirbo Lietuvoje. Ir neabejoju, kad grįš.

          • Mielas Respondente,

            kiekvienas turi savo pasirinkimus. Jeigu kažkam atrodo, kad Anglija (kurios ekonomika visgi mena kolonijines įtakas bei galias) yra geresnė vieta gyvent – tebūnie, man laisva žmonių migracija patinka :-) Aš pats pusiau migrantas – darbo objektai užsieny, gyvenu Vilniuje.

            Tačiau jeigu tamstai atrodo, kad vietoj darbo paieškos ir noro būt naudingu visuomenei geriau parazituot, ir tai vadinasi ‘oru’, aš pavadinčiau labiau ‘kenkėjiška’.

            O kitos visuomenės ‘geriau vertina’, nes turi geresnes galimybes kilusias iš geresnių aplinkybių. Ar tai būtų nafta, ar kolonijos, ar tiesiog visuomenės branda. O bręsti dar turim daug kur.

          • Respondentas

            K > iš jūsų posto aukščiau pamačiau labai daug kaltinimų nedirbantiems. kaltinimų tinginyste, arogancija, veltėdžiavimu. Išreiškiau savo nesutikimą, nes matau kitokią situaciją.
            gerb. A. Račai > ir ačiū Dievui, kad gražiai dirba. Ir tikėkime kad grįš. Džiaugiuosi kad sekasi.
            Ir visgi jei ne jūsų sūnus, sakykim išvažiavęs kitaip, tai galima imti bet kurią Lietuvos šeimą ir rasim išvažiavusių artimųjų. Taip paveiktų šeimų daugiau nei trėmimais į Sibirą buvo. Dar šiandien pažįstama išvežus savo dukrą į Kauną pasakojo, kad Kauno oro uostas pilnas verkiančių žmonių – tėvų vaikų, sutuoktinių. Tiesa gal tai tik save guodžiančios mamos žodžiai, tačiau faktas tas kad pora reisų į Angliją kylą pilni. Tai čia tik lėktuvais….

      • K.

        Gerb. Respondente, aš gatves šluodavau, ir nesijaučiu dėl to praradęs orumą. O jei 10 m. investavai į mokslą ir nerandi darbo – tai kas kaltas? Eini dirbti ten, kur randi. Dėl tokio jūsų požiūrio ir yra iškreiptas suvokimas, kad vieni darbai žemina orumą, kiti ne.

        • Respondentas

          K > Oj nepastebėjau šito posto.
          Patikėkite, kaip N.Nekrasovą mylinčiam, dirbantis žmogus man gražu. Ir kasininkė Maksimoje yra verta didesnės pagarbos už sunkesnį darbą nei vadybininkas, o gatves šluojantis taip pat daro vieną naudingiausių darbų ir vertas didelės pagarbos jei darbą atlieka sąžiningai.
          Ir visgi jei man pasakosite, kad valstybė, investavus į apmokymus, kad žmogus investavęs į savo išsilavinimą turi eiti į spec kursus, apsimokyti su kasos aparatu ir dirbti už 650 lt, kurių neužtenka už Rubikono šildymą ir gyvatuką sumokėti, nekalbant apie maistą drabužius transportą, namus ir t.t. – kalbant vien apie būtinąsias išlaidas, tai labai suabejočiau ar savo valstybei tokius reikalavimus keliantys individai gali turėti teisę balsuoti ir rinkti valdžią, nes kokius reikalavimus keliate tokių ir norėsite rezultatų. o kaip matau reikalavimai yra žemiau gyvuliškų.
          Mano svajonė patikėkite, kad mūsų valstybės piliečiai galėtų oriai atlikti savo darbą, žinodami, kad galės ir pavalgyt ir būstą išlaikyt ir apsirengt, nupirkt vaikui žaislą ir ir Kalėdoms dovanų nupirkt, O jei dar pasitaupius tai ir į Palangą nuvažiuot. Jūsų siūlymo inžinieriams, inžinieriams, bibliotekininkams, muziejininkams, žurnalistams pamiršti tariamą aroganciją ir eiti į Norfą už 650 lt man nesuprantami. Būtų žmonės arogantiški neskintų Anglijoj spanguolių.

          • K.

            Respondente, neišsiplėskim :) Kalba eina apie jauną šeimą, gyvenančią iš pašalpų ir laikančią tai privilegija. Sutinku, gyvenant mažam miestelyje yra tikrai sunku. Tačiau jei esi jaunas ir gyveni Vilniuje – darbą bent už 1,500 Lt tikrai rasi. Dviese – jau 3,000 Lt. Jei to nepavyksta padaryti – tai jau niekas nepadės.

          • Respondentas

            K > pakabinkit skelbimą Vilniuje darbo biržoje. Kadangi žinote kaip susirasti tą darbą, manau bus daug žmonių norinčių už pagalbą atsidėkoti. Padėtumėt Vilniui ir Lietuvai.
            Visgi mano nuomone jūs biudžetinykas ir situacijos versle nalabai įsivaizduojat.

          • mielas Respondente, pagaliau paminėjote keletą profesijų, ir aš dabar jaučiuos ganėtinai kaltas, nes bibliotekininkams, muziejininkams bei gal netgi ir žurnalistams esu prigadinęs gyvenimo :-)

            tai jeigu jau taip norit, kad muziejininkai turėtų kur dirbt, steikite muziejų ir įdarbinkit visus. ar bibliotekas bibliotekininkams. dar galit kurt leidinius kurie įdarbintų visus žurnalistus. man, deja, gaunas atvirkščiai :-)

            specialybės miršta, atsiranda kitos – reik prie to taikytis. gyvent iš pašalpų, nes esi nepopuliarios specialybės, tai tas pats kas tvert kelius traktoriais kai iš tavęs valstybė neišperka runkelių (štai ir prisimenam etimologiją ;-)

            tai runkelių augintojai irgi orūs nori būti, reik suprast.

          • Respondentas

            Domai > man liūdna dėl mūsų pačių supratimo, kas natūraliai atsispindi ir valdžios mąstysenoje – jei turi palaikymą iš tautos, tai ko nerėkt, kad „patys kalti, tegul prisitaiko“.
            tarkim apie paskutines paminėtas specialybes, galiu paminėti, kad bibliotekininkai mokosi katologizavimo, informacijos sistematizavimo – yapč naudingi dalykai mūsų informacinėje visuomenėje, bent jau kiek deklaruoja vyriausybė kuria linkme einame. Atviras kelias klestinčiose finansinėse institucijose, prekybos organizacijose su dideliais prekių ir pingų srautais, logistikoje su dideliais prekių srautais.
            Muziejinikai gi gali rengti edukacines, pažintines programas, ekskursijas, mūsų klestinčio turizmo šalyje, gali laisvai vykdyti projektus susijusius su interjiero stiliaus kūrimu pagal atitinkamus laikmečius, prisidėdami prie mūsų kasdienės gerėjančios buities kūrimo kotedžų ir namų kvartaluose.
            Inžinierius pabijojote paminėti tai ir aš nekalbėsiu.

            Be abejo jei pasaulį, kaip ir mūsų valdžia, įsivaizduosite pasibaigiantį Maksimoje, tai ten nors ir katologizavimo ir bibliotekininko žinių reikia, o ir gidas galėtų praverst didesniuose plotuose, visgi 1 žmogus maksimoje dirbantis kuklių 14 valandų per dieną režimu be abejo bus pakankama. O kiti lai kasininkais, jei neori būti apšaukti tinginiais, arogantiškais, parazituojančiais.
            Visgi man atrodo 1 mėnesis darbo Anglijoje geriau nei metai Maksimoje.

          • Mielas Respondente,

            nesuprantu apie kokį palaikymą iš tautos kalbate.

            O šiaip labai puikų pozytyvų mąstymą pademonstravote – pereinant prie rekomendacijų variklių ir milžiniškų duomenų kiekių reik save realizuot taikant žinias naujose vietose. Tačiau vėlgi, privačiam versle, kuris pagal idėją yra racionalus, tai yra to žmogaus ir darbdavio santykis. Nebent manote, kad valstybė turėtų paimti europos sajungos pinigų ir pradėtų reklaminę kampaniją per televiziją ‘darbinkit bibliotekininkus, žinių visuomenė yra ateitis…’ Aišku, vien sisteminimo žinot neužtenka, reik žinot ir šiuolaikinius įrankius, bet ten jau sunkiau. Nors, tiesą pasakius, žinant technologijas sužinot metodikas lengviau, nei atvirkščiai, deja.

            Tai va kai (jeigu) turizmas bus klestintis, tai gal ir reikės tų muziejininkų – nors vėlgi, ar ar kaimo, ar bernvakarių turizme to reikia? Kiek atvažiuojančių į Nidą nueina į Kanto trobelę? Kurie muziejai sulaukia lankytojų šiais laikais? Trakų pilis, nes istorinio kičo daugiausia? :) O aš šiaip visai nenoriu gyvent šešiolikto ar devyniolikto amžiaus sąlygomis, man vokiečių atvežti tualetai visai patinka :)

            Inžinierių neminėjau, nes nesuprantu problematikos :-) Nors aišku, kai galėjau ir norėjau įdarbint vieną kitą žmogų, net jaunimas sakydavo, kad anglų kalbos nemoka… Neįsivaizduoju kaip geras inžinierius gali nerast darbo. Nebent jo žinios užstrigusios ties 75’ais kokio politechnikos instituto įkalto lygio ir nebuvo nei kiek žiūrima kas srity pasikeitė. Jeigu pas mus tikrai būtų daug puikių inžinierių, tai būtų pilna užsienio kompanijų fiilialų išnaudojančių tą potencialą. O dabar turim tik barklajus, kai geriausiems tikrai patogu išvažiuot.

            Panašu, kad „kam man mokytis ir stengtis, aš ir taip protingas, lai atsiranda man darbo“ požiūris ir yra tamstos vadinamas orumu. Taip, teisybė, labiau išsivysčiusiose šalyse yra darbų, kurių vietiniai gyventojai gal ir nenori dirbti – ir tas vietas puikiai užpildo ‘orūs’ emigrantai, aiškinantys kaip vertina lietuvius ten – mat jie trigubai pigesni nei koks ‘pasipūtęs lenkas’, ar dar baisiau – vietinis. Man tai panašiau į vergo mentalitetą.

            Lai važiuoja, kol tų vietų neužima kitų demokratijų atstovai – Ukrainos ar Turkijos ar dar iš kur nors. O po to aišku piktinsis, kaip čia prileidžia visokių, juk turėtų turėt išskirtines sąlygas, gi tokie nuostabūs. Nuostabūs bus tada, kai sugebės suprast ką ir kaip reik gyvenime daryt, kad būt reikalingiems visur, ne tik ten kur trūksta juodo darbo jėgos.

            O Maksimas mes čia naudojam kaip hiperboles – nors visgi, ganėtinai realistiškas.

          • Respondentas

            Domai > Tad grįškim į pradžią nu ko viskas prasidėjo. Atsakiau į teiginį, kad tik tinginiai, arogantiški ir parazitaujantys nedirba ir net emigruoja, kad galėtų parazitaut kitur.
            Kaip matau jau dalinai sutinkate, kad nedarbo problema yra.
            Tik kadangi nelabai gaudotės verslo aplinkoj, nors ir bandote kurti kažkokius pavyzdžius apie kažkokius buvusius įdarbinimus, leisiu sau papildyti.
            Jūs va jei netikite dėl inžinierių ir kaip ten pasakojate norite juos įdarbinti, tai gaal nueikit į darbo biržą ir rasit tūkstančius. Čia nekalbant apie tuos, kurie sėdi pasodinti ant minimumo ir dreba, kad neišmestų. Beje reikėtų prieš kreipiantis pasvarstyti kiek mokėsite – jei 650-800 lt. tai patikėkite geriau jie važiuos vasarai spanguolių paskint ir gulės likusius metus.
            Kas liečia valstybės ir verslo sąntykį, tai gal visgi valdžia galėtų kartą ryžtis atsijunkinti nuo monopolistų spenio ir pabandyti paieškoti patirties kitose šalyse, kaip paskatinti smulkų verslą, vietoj to, kad visus varius į Masimas ir komfortą paduodant per Rubikono triūbas. Iš to ir matyti, kad apie verslą nė velnio neišmanote ir neįsivaizduojate iš kur pinigai ateina ir kur išeina. Tačiau jeigu sąlygos konkuruoti su Maksima, su Rubikonu, su PST būtų suteiktos, o vartotojų galimybės nebūtų regiliuojamos Skandinavijos bankų per naktinę reformą įrengtais kraniukais patikėkite, verslas prabustų. O tada, vokiečiai jums atvežę parduoti tualetų, gal būt ir į Kanto trobelę nueitų. O gal apsirobotų skoningai muziejininko parinktais siuvenyrais ir gal būt nusipirktų to paties muziejininko atidarytoje parduotuvėje, kokių matome pilna visuose Europos miestuose šalia visokių kitokių niekniekių parduotuvių, kartu gražiai išgyvenančių.

            Dėl imigracijos nebijokite – neprivažiuos. Kinijoje jau dabar darbą susirasti lengviau, o ir moka ne mažiau kaip 650 lt. Pekine, Šanchajuj, Gvangdžou nuo 1200 lt. Nebijokite – imigracijos neturėsime, kol nesuteiksime progos turkui išgyvent su kebabais, o kiniečiui su kojnėmis. Kol kas galime tik Maiksimoj nusipirkti…

          • Mielas Respondente,

            na tai, „visi apibendrinimai yra klaidingi, įskaitant ir šitą“. visgi, yra nedirbančių, kurie gali sau tai leist, ir neužkrauna savo naštos kitiems ;-)

            dėl nesigaudymo vietinėj verslo aplinkoj – tikrai sutinku, nesigaudau ir nesistengiu gaudytis Lietuvos verslo aplinkoje, nes visgi esame ES (ar viso pasaulio) dalis, ir verslo aplinka pakankamai išsiplėtusi visgi.

            į darbo biržą aš darbuotojų neisiu ieškot, tam yra ir tinkamesnių priemonių atrast gerus darbuotojus :) iniciatyvumas – puiki savybė, o užsiregistravimas darbo biržoje nėra tiesiogiai tai atspindintis…

            apie smulkaus verslo skatinimą labai nesidomėjau, va Kęstutis Pūkas irgi siūlo linines sermegėles bei naminę duonelę amatininkams kept ir taip Lietuvą stumt į priekį, sakė kad ne tik kad nuo mokesčių reik tokius atleist, bet ir beprocentines paskolas valstybės suteikt :-) nežinau, kodėl progreso ieškote amatuose ar kioskeliuose…

            dirbau mažoms kompanijoms, kurios gana sėkmingai konkuravo su daug didesniais gigantais nei Maksima ar Rubikonas, įsivaizduoju per kur pinigai ateina, kaip išeina, ir ką reik daryt, kad tai vyktų – be kažkokio ypatingo išorinio skatinimo.

            reikia vidinio skatinimo, ne išorinio, reikia, kad žmonės turėtų idėjų ir dėtų pastangas jas realizuot, reikia komandinio darbo, reikia nuolatinio judėjimo į priekį ir tobulėjimo.

            dabar yra pavieniai atvejai (aišku jų nemažai) – ir jiems tikrai neblogai sekas :)

            reikia pamatyt, kad yra parduotuvių ir be Maksimų, bankai ne tik skandinaviški (nors tos alternatyvos ne visada geresnės :-), ir kad yra dar daug veiklos be prekybos beigi bankininkystės.

    • gonzo

      O jums darbas maximoje ar mcdonalde yra lygis? Ar dirbote tokį ar panašų darbą? Nes, atrodo, apie tą lygį daug išmanote.

  • Fredis*

    Manau, kad ta šeimyna iš socialinės paramos centro sukaupė visus savo orumo likučius ir kukliai pasakė, kad jie irgi nori pasižiūrėti spektaklio ne stovėdami, ne kažkur šone ant pristatomų kėdučių, o taip kaip visi, jie irgi norėjo pasijusti žmonėmis. Administracijos jiems buvo pažadėta, kad niekas jų nekilnos iš užimamų vietų! Nejautriems žmonėms labai sunku suprasti kas tuo metu vyko tos šeimos labai jautriose ir pažeidžiamose širdelėse. Tiesiog mums visiems vieni kitus reikia geriau suprasti ir pabandyti įsijausti kaip jaučiasi remtini, iš pašalpų gyvenantys žmonės. Tikriausiai nėra gražesnio vaizdo pasaulyje kai prastuomenė ir varguoliai sėdi centrinėje parterio dalyje, o kilmingi ponai su dekoltuotomis ir išsikvėpinusiomis poniomis stoviniuodami prie durų klausosi kinų liaudies instrumentų koncerto ar prisėdę ant pristatomų kėdučių.

    • nesvarbu

      :D

    • Rolandas

      Fredi, bet čia juk tikro proletaro svajonė. Va jei dar tą dekoltuotą poniutę rūbinėj apstumdyt – tai koncertas būtų visai nusisekęs.

    • Gintautas

      Tikrai, Fredi – Šarikovo svajonėmis kvepia. O jei dar leistų visiems apsigyventi kokio profesoriaus bute, tai iš viso būtų kaifas, tiesa?

  • v

    Čia tos šeimos kaltės nematau, kalta administracija, nes buvo du bilietai į tą pačią vieną.

    Įsivaizduokit, dabar jus pakviečia į vestuves, jaunoji parodo vietą prie stalo, sako, sėskit, bet prie kiekvienos vietos yra kortelė su vardu. Pasirodo, kad kortelės su jūsų vardu ant stalo nėra. Tai kas dabar kaltas, ar tas žmogus, kurį pakvietė, nors jis gal labiau norėjo būti nepakviestas? Nemanau.

    • Jonas III

      Visiškai pritariu. Nepakanka tik užsidėti +. Reikia pasekti ir kaip jis „įsikūnija“.

  • azartas

    Fredžiui galėčiau rekomenduoti paskaityti A.Maslow knyga „Motyvacija ir asmenybė”. Tik kad šios knygos leitmotyvas išdėstytas šiame straipsnyje, tad jeigu jo nesupratot, tai ir knyga gali nepadėti…

  • lv

    Na, Artūrai, aš tikrai nežinau kas ir kaip (kokiomis povyzomis) ten buvo pasakyta, išreikšta, tačiau panašu, kad čia jūs norėtumėte, jog tie iš socialinės paramos centro, tie neva mažiau orūs „pagal esmę ir apibrėžimą“, sėdėtų susipraudę kamputyje ir dar jaustų lyg ir kaltės lyg ir skolos jausmą sumišusį su dėkingumu visiems, kurie pirko bilietus. Kad nepirko bilieto. Net jei atsisėdo į jiems nurodytas vietas (tai tolygu bilietui jūsų rankose). Pritrūko inteligencijos, atidos, rūpestingumo? Veikiausiai. Ir dėl to kalta menama skriauda ir menama jų pasaulėjauta? Kaip juos išmokyti gerbti socialinę paramą, save, aplinkinius? Man atrodo, kad kaip tik mažiau reikėtų poliarizuoti į tuos, kurie perka bilietą ir yra pranašesni, svarbesni ir į tuos, kurie jį gauna ir, taip supratau, turėtų jaustis skolingi, dėkingi, mažesni.
    Jūs juk pagalvojot apie tai, kad tokiu atšiaurumu galėjo pasireikšti pati paprasčiausia gynybinė reakcija? Žmogus, kuris jaučiasi nesavas, nesaugus, sutrikęs, nepilnavertis (kai gauna bilietus kaip paramą, nes jiems paprasčiausiai neuždirba), o čia kartu susirenka tiek orių ir svarbių ponų ir tą žmogelį dar bando pastumdyti…
    Žinoma, tai galėjo būti paprasčiausias chamizmas, stačiokiškumas, bet ar tikrai toks ir buvo?

    • mielas lv, man visada labai gražu, kai žmonės nežino, bet daro išvadas. Tiesiog džiugina širdį.

      Dar man gražu, kai žmonės skaito, bet neperskaito. Juk lyg ir parašiau, kad šiek tiek susipainiojo žmonės – eilė buvo ta pati, tik amfiteatre.

      Ir apie stumdymą tamsta labai gražiai rašote. Lyg viską būtumėte matęs. Ir lyg pats nuėjęs į teatrą ir radęs savo vietą užimtą ir joje žmogų be bilieto tyliai sliūkintumėte į kamputį ant laiptų. Nes esate labai užjaučiantis ir atjaučiantis. Labai norėčiau tą vaizdą pamatyti, o dar labiau – sėdėti toje vietoje, į kurią turite bilietą.

      • lv

        Būtent, susipainiojo. O kažkas vežimą malkų priskaldė…
        Tai vis dėl to esmę supratau teisingai: jie lyg ir mažiau verti (žmonės be bilieto) būti tame teatre ir turėtų jaustis skolingi, dėkingi, nuolankesni tiems, kurie perka bilietus? O gavosi atvirkščiai; net jei jie nebuvo teisūs, tačiau jie jautėsi teisūs, be jokio išankstinio nuolankumo?

        • Dainius

          lv, sakyčiau Jūs labai teisingai sudėjote akcentus. Dėkui.

        • Gintautas

          Pala, o kodėl jie neturėtų jaustis dėkingi ir skolingi tiems, kurie pinigus mokėjo? Juk be mokančių pinigus toks spektaklis iš viso negalėtų įvykti? Nesuprantu – jei gauni dovonų, tai ačiū pasakyti lyg ir įprasta (čia daugiau perkeltine prasme – tiesiogiai šiam atvejui netaikau).

        • mielas lv, esmę tamsta supratote taip, kaip norėjote suprasti.

          Ir ta proga, gal nusipirkite du bilietus į teatrą ir praneškite man, kokioje eilėje ir vietoje sėdėsite. Aš irgi ateisiu ir atsisėsiu į tas vietas. Kai ateisite sėstis jūs, galėsime pakalbėti apie nuolankumą ir dėkingumą.

          • lv

            Ta prasme, aš turėsiu progos parašyti kokį paskvilį apie tai, kaip mūsų visuomenė Račėja (pabrėždama savo socialinį statusą, išskirtinumą — BNS direktorius), ar kaip nors prastėja, nes sėdėjusysis mano vietoje be apeliacijų nesutiko trauktis iš vietos, jautėsi teisus, nors neturėtų, nes juos kažkada nuskriaudė; gal net jie patys…? Tai ar neturėtumėte jaustis teisus, jei turite bilietą (jums nurodė ten atsisėsti) ir ar ne vežimas malkų čia gavosi?

          • suomis

            Tik tam, kad patektum į salę, – turėtum nusipirkti bilietus, nebent su SPC pagalba. Maniau jus esant protingesniu.

        • O pas Jus žodyne yra tik žodžiai ‘pranašesnis’ ir ‘prastesnis’? Nes jeigu jau p. Račas pasakė, kad jauna šeima neturėtų jaustis pranašesnė, tai savaime aplenkiant lygiavertiškumą galima ją vadinti tik ‘prastesne’? Labai įdomūs tokie kraštutinumai..

  • ok

    Tiesiog motina nenorėjo nusileisti vaikui matant ir girdint. Mama nori parodyti, jog yra valdinga ir turi autoritetą. Vienoms vaikas – tai meilės vaisius ir ilgai lauktas džiaugsmas. Kitoms – tai galimybė parodyti savo valdžią ir galią auklėjant.

  • Sejanus

    Įdomu, kad kartais čia būna rašomos tokios akivaizdžiai teisingos mintys, kad nėra kaip joms prieštarauti. Net ir etatiniai prieštarautojai neranda, kur nesutikt. Tuomet jiems tenka prieštaraut kažkokioms kitokioms mintims, ne išdėstytoms tekste. Bent jau man taip pasirodo, kai paskaitau „kritiką“ ir paskaitau BLOG’o įrašą – na tikrai kritikuoja ne tai, kas ten rašoma. Arba mūsų teksto suvokimas labai, labai skirtingas.

    Aš manyčiau, kad skirtingą teksto suvokimą labai įtakoja požiūris į autorių. Būtų įdomu padaryti eksperimentą, jei tarkime šie patys identiški tekstai būtų publikuoti kokio nors Užkalnio BLOG’e, ar nepasirodytų, kad jose dėstomos mintys yra labai protingos ir teisingos? :) O jei identiškus tekstus išspausdintų bernardinai.lt, tai paaiškėtų, kad jie dar ir be galo dvasingi ir krikščioniškos išminties kupini. Ar negali taip būti.

    • austras

      Matot, visai neprieštaraučiau jei bent vieno tekste paminėto žmogaus nepažinočiau truputį geriau nei jį pažįsta ponas Račas. Ponas Račas tą žmogų šiame bloge prsimena jau kelintą kartą. Ir tik todėl, kad ponui Račui nepatiko vienas to žmogaus užrašytas sakinys. Tik tiek.

      • nesvarbu

        austrai, nesusitupėjusį, todėl ne itin gyvenimiškai išmintingą istoriką, iš esmės nieko kitiems dar nedavusį, tik naudojusį, bet jau reikalaujantį sau privilegijų, įvardinti tokiu, nėra blogas dalykas. Veikiau atvirkščiai. Tikėkime, kad šį asmenį tai truputį paauklėjo,ir jis gal net suprato,jog pasipūtimas yra neigiama, aplinkiniams nemaloni charakterio savybė, kad tikrasis išdidumas,orumas, teigiamas savęs vertinimas yra kuklus.

        • austras

          Nesvarbu, lieskit apie tą žmogų spręsti pačiam. Kažkaip galvoju, kad Jūs jo dar nematėt.. O sprendžiat iš vieno ar trijų jo sakinių, kuriuos gerbiamas Račas savaip suinterpretavo, pafantazuodamas, kad „jiems, panašu, netgi atrodo, kad jų talentas turėtų garantuoti tą “greitai ir daug” ne tik jiems patiems, bet ir jų sutuoktiniams, vaikams, o galbūt net tėvams, uošviams bei broliams ir seserims“. Račui patiko žodžiais mušti prieš metus, patinka žodžiais mušti ir dabar. Niekas nesikeičia. Tik pasirinktas objektas šiuo atveju tiesiog gyvena studentų bendrabutyje ir į paspardymus praėjus metams nebereaguoja. Gal priprato?

          • austras

            Atsiprašau, praėjo jau daugiau nei dveji metai. Pridėčiau dar ir tai – spardoma su savotišku pasitenkinimu, įsitikinus savo teisumu. Nes Račas juk neklysta.

          • mielas Austrai, gal vis dėlto raminkitės. Po to vėl atsiprašinėsite…:)

          • austras

            Atleiskite Artūrai, šiuo atveju neturiu už ką. Kiek kartų parašydavote apie tą žmgų, tiek kartų aš pakomentuodavau būtent taip. Spardote tą žmogų jau dveji metai.

          • jau turėtų būti negyvas arba bent jau nevaikščioti…

          • austras

            O jei nevaikščiotų, tai gal ir Jūs surastumėte kažką naujo.

  • Siaip tai – bent jau teoriskai – administracinis personalas turetu ta isspresti. Jus jiems sumokejot uz bilietus pinigus – ju darbas duoti preke kuria jie pardave. Dabar galvojant ko gero net nebuvo verta su tais nemandagiais zmonemis sneketi – ne jusu darbas vykdyti saleje administracines funkcijas, ar ne?

  • Respondentas

    Šiaip mano akimis viskas paprasta – pasitaikė nemandaagi šeima. Jiems pasakė kur, jie atsisėdo irtiek. Mes pirmi, o kiti tegul savo problemas aiškinasi paatys. Aišku tai, kad naiudojasi SPC vardu yraa bjauru. Už tai turėtų prisiimti atsakomybę SPC asmenys. Tarkim gausių šeimų asociacijos narys pabandytų prisidengti asociacijos vardu idant gautų priveleegijas, tai pas Angelę ilgai aiškintųsi.

    Bet kas link visuomenės tai mane glumina Račo nuostaba – juk būtent jis yra vienas radikalesnių humanistų. Tad jei mes imame, kad žmogus iš gyvūnų tapo žmogumi tik todėl, kaad kitus nugalėdavo, įgaudavo prieš juos pranašumą ir tas savybes nuolat tobulino, tai ko stebėtis, kad ir dabar kovojama dėl pranašumo? Juk natūrali aatraankaa teigia kad išlieka stipriausi. Todėl reikia kovot, kiekvienas individas privalo kovoti dėl savęs ir tik išlikę per natūralią atranką vystysis į tobulesnius. Bet koks individo atsitraukimas padaro jį silpnesniu ir negalinčiu kovoti dėl vietos.
    Nesupratau kodėl autorius, tuo nuoširdžiai tikintis čia taip nustebęs? Juk tokiu atveju Jėzaus žodžiai „darykite kitiems taip kaip jūs norėtumėte kad jums darytų“ nebetinka. Ką jau kalbėti apie aukštesnius Jėzaus tikslus kaip „mylėkite savo priešus, gera darykite jūsų nekenčiantiems…“.

  • na, tos nuostabos kažkokios čia labai ir neturėtų būti – mūsų visuomenėje mandagumas nėra kažkokia ypatinga vertybė (pasisveikinkit su nepažįstamu žmogum gatvėje :), kaip ir nėra kompromiso paieškos ar mėginimas suprasti daugiau nei vieną faktą.

    šitoje vietoje jeigu nei ‘skvernuoti ponai’, kuriems ši kultūra verta jų laiko (tiek dirbant, tiek laisvo), tai renginio gi ir nebūtų.

    kaip nebūtų pensijų ar pašalpų, jeigu nebūtų dirbančiųjų
    kaip nebūtų darbo vietų, jeigu nebūtų tą darbą organizuojančių
    kaip nebūtų organizuojančių darbą, jeigu nebūtų norinčių jį dirbt kuo geriau
    kaip nebūtų norinčių dirbt darbą kuo geriau, jeigu jie nebūtų vertinami

    • Trakimas

      1,“O kitos visuomenės ‘geriau vertina’, nes turi geresnes galimybes kilusias iš geresnių aplinkybių. „Keista girdėti,kad „nuopelnai“ suverčiami „aplinkybėms“,kai tai patogu.:)
      2,Darbo vietų nebūtų,jei nebūtų PAKLAUSOS tam produktui.O organizatorių atsiras visada.Ir bus didžiulė konkurencija tarp „organizatorių“ net stengiantis tapti monopolistu.Paklausa kuria darbo vietas,o darbas kuria produktą.
      3,Su Švente,gerb. Artūrai.

      • romas

        Tik Jėzus buvo nekaltai pradėtas. Visa kita įvyksta dėl aplinkybių ;)

        • Trakimas

          Taip.Dingo paklausa būstui ir staiga dingo visi tie „organizatoriai“-statybų verslo guru.:)Aūūūū,kur jūs-kurkite darbo vietas,ko nebekuriate ,turėdami tokius nepaprastus „gabumus“?O jei dingo paklausa būstui,tai dingo paklausa dar 1000 produktų-nuo santechnikos įrengimų iki televizorių ar baldų.O tai reiškia,kad dingo darbo vietos šiuose sektoriuose-nuo gamybos iki prekybos.

          • romas

            O ką sakiau? Gabumai nė prie ko :)

          • Trakimas

            Teisingai sakei ,Romai:)Domo duomenimis UK gerai gyvena dėl „aplinkybių“,tačiau Lietuvoje žmonės ubagauja jau dėl „gabumų“.Kažkokie dvigubi standartai:)

  • Jei autoriaus mintis buvo aprašyti [sencacingą] naujieną – žemą žmonių kultūra Lietuvoje – su tuo nesiginčyčiau, nors labai daug insight’o iš to negavau.

    Nesutinku su dviem akcentais:

    (1) socialinę pašalpą gaunančios šeimos profailinimu: truputi keista, jog taip ryžtingai pasisakantis prieš įvarias profailinimo formas žmogus, vis tik buvo užgauta jo savimeilė, tuoj pat pats to imasi; akivaizdu, kad socialinis rėmimas nesąlygoja nei aukštesnės, nei žemesnės remiamų žmonių kultūros; socialiai remiami -> skurdžiau gyvenantys žmonės -> dažnai bus mažiau išsilavinę -> todėl [dažnai] pasižymės žemesne kultūra;

    panašus fenomenas pastebimas Amerikoje, kur [visumoje] juodaodžiai amerikiečiai yra tiek mažiau išsilavinę, tiek mažiau kultūringi, tiek ir labiau linkę nusikalsti; tačiau juk nerašome apie tai, kaip manęs sankryžoje nepraleido vairuotojas, pabrėždami jo tamsią odos spalvą – juolabiau iš to nedarome apibendrinimų, neva „visi jie tokie“ – nebent, aišku, esame rasistai

    (2) taip pat užkliuvo šitas: „Ta šeima buvo gerokai jaunesnė už mus“ – iš ko, kiek supratau, implyinama, jog dėl to ji turėjo ypač mandagiai elgtis su ponu įrašo autorium. Sutinku, kad taip rodomas pavyzdys mažamečiui vaikui [neigiamai] formuoja mūsų ateities visuomenę. Tačiau nematau, kokią reikšmę čia vaidina amžius?

    Neturiu nieko prieš tai, jog jaunesni žmonės pagarbiai elgtūsi su vyresniais. Tačiau įžvelgiu pavojingą tendenciją, kada [prisidengdami savo amžiumi] vyresni žmonės kažkodėl mano, jog jų rodoma pagarba (mandagus elgesys, etc.) jaunesniems nėra būtinas. Akivaizdu, jog tai biblijinės – patriarchalinės visuomenės normų liekanos, teskirtos primesti [amžiumi grįstą] autoritetą.

    • Valentinas

      Kiek supratau, tai, kad jaunesnė šeima, autoriui „implyinama“ ne tai, kad ji turėjo rodyti didesnę pagarbą, o tai, kad jaunai šeimai įskiepytas išlaikytinio mentalitetas ir supratimas, kad kiti jiems privalo duoti. Kai jaunas žmogus, turintis visas galimybes dirbti yra išlaikytinis ir šaukia „duokite“ tada galima daryti išvadą, kad dažnai socialinės paramos programos ne padeda, o tvirkina.

      • Fredis*

        Konkrečios šeimos, kuri atėjo į kinų liaudies instrumentų koncertą, socialinė parama niekaip netvirkina. Ši šeima turėjo retą galimybę apsilankyti kultūriniame renginyje ir supainiojo jiems skirtas sėdėjimui vietas, dėl ko jie patyrė didelį nesmagumą.
        Gerai tik tai, kad ši šeima nebuvo grubiai varoma iš užsėstų vietų. Pretendavęs į parterį vidurinysis visuomenės sluoksnis yra pakankamai išsilavinęs ir jau išmoko elgtis įvairiose kebliose, nestandartinėse situacijose. Visada ir visur padeda šypsena ir geranoriškumas. Neišsprendžiamų problemų nėra, ypač tokių niekingų, kurios čia aprašytos.

      • Valentinai, jau ne kartą esu sakęs, bet dar kartą pasakysiu: džiaugiuosi, kad šiame tinklaraštyje lankosi žmonės, suvokiantis tekstą. Ačiū.

        • romas

          Ir kas jų taip neišauklėjo?

  • Valentinas

    Pagrindinė teksto mintis, kurią reikia suprasti – Lietuvos Televizijos ir Radijo Orkestro panaikinimas buvo milžiniška klaida.

  • nerijus

    Pamenu, kokia suirute kildavo autobuse, kai bent porą keleivių užimdavo ne savo vietas, kurios buvo nurodytos bilietuose.
    Prasidėdavo masine emigracija iš vietos į vietą.

  • noname

    Skaitant dažną p. Račo straipsnį ir komentarą jam, vis prisimenu seną anekdotą:

    Pas rabiną ateina žmogelis:
    -Rabe, išspręsk klausimą – vakar pardaviau kaimynui karvę, pinigus turėjo atiduoti šiandien, naktį karvė nugaišo, pinigų kaimynas nemoka…
    -Taip, tu teisus, kaimynas turi pinigus atiduoti.
    Atlekia kitas:
    -Rabe, pirkau vakar karvę, naktį nudvėsė, už ką aš dabar turiu mokėti?
    -Taip, tu teisus, nėra už ką mokėti.
    Kampe sėdi rabino mokinys:
    -Rabe, kaip čia išeina? Ateina du žydai, nori priešingų dalykų, o tu abiem sakai, kad jie teisūs?…
    -Taip, ir tu teisus, sūnau mano…

    Taip ir šitam bloge – visi teisūs aplink, bet dažniausiai nei karvės, nei pinigų…
    Manau, kad p. Račas, kuris nori būti teisingesnis už patį Romos popiežių, dažniausiai paskelbia visiškai teisingą straipsnį ar kokį pastebėjimą, ir komentatoriai, ar iš prigimties būdami priešginos, ar dar dėl kokių tai jiems vieniems težinomų priežasčių, mėgina pasirodyti protingi besiginčidami dėl niekų. Man užtektų ir p. Račo tekstų, bet jei jau prirašyta daugiau…

    • Puikus ankedotas, ačiū. Autoriaus indukciniai pastebėjimai taip gerai suėjo :). Tik ginčytis nesiryžtu, nes teatre nebuvau, nesistumdžiau dėl vietų.

  • nerijus

    „Dar parodo pirštu į eilės viduryje sėdinčią moterį ir siūlo aiškintis su ja.“

    Šiuo atveju, kalčiausia ta- „pirštu parodyta“ moteriškė, kuri, matyt, pati susimaišė. Kam nepasitaiko?..

    Jauna šeima ne dėl to užėmė tas vietas, kad yra iš soc. paramos centro, o kad jiems klaidingai jas nurodė.

    „Kažkaip pagalvojau, kad tas mažas nesusipratimas teatre tai mažai mergaitei buvo dalis auklėjimo ir viena iš gyvenimo pamokų.“

    Gal ir ne?..

  • nerijus

    Artūrai

    Jei ten būtų sėdėjusi D. Grybauskaitė, Degutienė ar Kubilius su apsauga ir savo šeimomis ir jiems tas vietas būtų nurodę eiliniai teatro darbuotojai ar net direktorius?..

    Kaip Jūs pasielgtumėte?..
    Prieitumėte ir parodytumėte jiems savo bilietus ar kukliai nutylėtumėt, ir eitumėt klausti teatro darbuotojo: – Kur Jums galima būtų prisėsti?..

    • vadas

      tai kad jie irgi išlaikytiniai.

    • mielas Nerijau, jei galvojate, kad bijau D.Grybauskaitės ar A.Kubiliaus apsaugos, tai klystate. Tikrai paklausčiau, ar jie nesupainiojo vietų. Mandagiai ir rodydamas savo bilietus.

      • nerijus

        Jei jie, taip pat „įžūliai“, parodytų į salėje sėdinčią moteriškę ir pamurmėtų, lyg Jums: – Ką, šis pilietis nemato, kad mes iš Valstybės centrinio aparato?..

  • Snukis

    Yra įvairių žmonių ir įvairiai jie bendrauja. Lygiai, kaip yra kultūringų išsilavinusių žmonių, lygiai taip pat yra ir chamų. Ne tame esmė. Esmė tame, kad socialiai remtina šeima atėjo į koncertą, o ne numetę kur nors vaiką, girtuokliauja…

  • Šamanas

    Įdomu būtų išgirsti kitos pusės versiją. Šioje versijoje viskas paremta intonacijų vertinimu. O tą faktą, kad šio blogo autorius yra visada teisus, žino daugelis.

    • Paulius Paulaitis

      Šventa tiesa :) Dar neteko matyti, kad autorius kada pakeitė nuomonę atsakydamas į betkokį komentarą :)

  • Time

    Puikus irasas, sutinku su autoriaus mintimis.

  • Agne

    Jūs Artūrai nepykit, o pabandykit pažiūrėt į šią situaciją, tos šeimos akimis. Jiems liepė tose vietose atsisėsti, jie ten ir atsisėdo.. Juk jie ir yra iš tokių žmonių, kuriems “ kas ką liepė, jie taip ir elgiasi/daro“, nes patys, jeigu niekas neįsakys, net nepajudėtų iš vietos. Gal net nebūtų į tą koncertą atėję. Manau, kad labiau suerzino pats atsakymo tonas, jeigu jie būtų kalbėję mandagiau, nebūtų taip pikta, nebūtų net šio įrašo.

    Bet… tema užkabinta gera. Nes pati taip pat susimąstau: Kam Lietuvoje naudinga turėti socialiai išlaikomą bandą. Atleiskit už žodį „banda“ skamba grubiai, bet taip ir yra. Auginam, tiksliau jau turim, dykaduonių dalį, kurie augina naują kartą tokių pat – kam stengtis, jeigu ir taip pasirūpins. Ar soc. pašalpų panaikinimas padėtų? Nemanau.. Nes žmogaus per metus nepakeisi. Nors.. Valgyt norėtųsi, gal ir imtųsi veiklos.

    • Agne, aš ir nepykstu, nepykau ir teatre. Man buvo keista. Ir nelabai suprantama. Apie tai ir parašiau. Iš dalies jūs teisi – keisčiausia buvo jų reakcija, tas nenoras bendrauti, bandyti išsiaiškinti ir toks beapeliacinis įsitikinimas savo teisumu, akcentuojant, kad jie iš socialinio paramos centro. Mano žmona sakė, kad tai jai priminė karo veteranus sovietmečiu, kurie taip jautėsi labiau nusielnę už kitus. Bet jie bent turėjo šiokį tokį pagrindą…

  • Rytis I

    Kažkodėl prisiminiau tą juokelį, kur juodąją-raudonąja ikra rusiškom raidėm išvedžiota „Gyvenimas pasisekė“. Nefilosofuosiu kodėl vieniems pasisekė mažiau kitiems mažiau. Pora faktelių.
    Pažįstamas A: Sąžiningai lankėsi Darbo biržoje, gavo pinigėlius kiek priklausė, dabar gauna kompensacijas iš SPC, kurios kiek supratau pilnai padengia komunalinius mokesčius. Visokių kruopų ir kitos natūros nubyra. Toliau reguliariai apsilanko biržoje, nors jokio darbo ten nebesiūlo, formaliai pasirašo ir tiek. Gal klystu, bet rodos jis jaučiasi visai neblogai gyvenantis.
    Pažįstamas B: Turintis invalidumo pažymėjimą, šiais kriziniais laikais dirba jau dviejuose etatuose, jo darbas pasirodo labai reikalingas, ko nežinojo gal per visus 25 darbingus metus.. Gyvenimas vėl pradeda sektis… Jokių išvadų nedarau. Turbūt ištikrųjų, gyvenimas gerėja, ir mano empiriniu požiūriu tai 50 ant 50.
    Bet galima pažiūrėti kitu rakursu. Pavyzdys C: Žmogus, įkūręs kojinių verpimo įmonėlę, įdarbino nemažai žmonių, moka mokesčius, importuojasi verpalus (80% medvilnės) ir etc. Bet jis žlunga, nes: 1. baigia pasmaugti didieji prekybos centrai su savo ultimatyviai-žudikiška kainų politika, 2. kiniečių sintetika, kuria užversti ne tik tinklai, bet ir visos apskričių parduotuvėlės. Atrodo jiems negalioja jokios kvotos, be to, jie toliau plečia prekybinius bei kultūrinius ryšius, niekas jiems negali atsispirti. Nesakau, kad reikia boikotuoti vieną ar kitą koncertą. Nors visdėlto kiniška produkcija yra turbūt didesnis slibinas nei kokios maximos, o ir tautiškų firmelių žlugimą ir besiplečiančius kultūrinius ryšius matyčiau kaip vieno proceso dalis…

    • Valentinas

      Tavo pažįstamam C reikėjo ne bandyti konkuruoti su kiniečiais, o sukurti kojines su GPS ir automatiniu kvapo gaivikliu.

      • romas

        Laikmetis reikalauja kojinių, kovojančių su globaliu klimato atšilimu. Kojinės turi gerai izoliuoti kojas nuo aplinkos, o šilumos perteklių reikia panaudoti baterijoms krauti.

      • Rytis I

        Reiks prie progos pasiūlyti variantą su GPS, išties gal paskutinė viltis, bo tikėtis pagalbos kovoje su „slibinais“ neverta, ypač iš vyriausybės pusės. Turbūt viena slibino galva kažkur jau ten, o uodegos jau okupavo ne vieną bendrabutinio tipo pastatą. Kas bus toliau, kolkas niekam nesvarbu, o bet paskui bus ir vėlu. Paskiau beliks stebėtis, kaip čia tie mūsų piliečiai visi vienodai staiga prisimerkusiaigudriai šypsotis pradėjo. Vadybininkai ofisuose beje anksčiau ar vėliau turės prisitaikyti prie sintetikos dėvėjimo ypatumu, gal net trumpinti darbo valandas, kas nėra blogai. ..Romas sako, kad kojinės turi gerai izoliuoti, o tam irgi yra visai neblogas būdas, padedantis ofise išlaikyti gaivų orą 20h per parą – po apačia kojinių traukti prezervatyvus. Tai aš ir sakau, niekas nepreina į blogą :)

  • J. naivusis

    Beveik į temą, nes apie socialinę paramą – ta prasme ar remiamieji visiškai užlips ant galvos remiantiems.
    Ilgokas pasakojimas apie turtingą šalį, kur girtis turtais nepriimta:

    http://www.vesti.ru/videos?vid=308048&cid=1502

  • Toks socialiai remiamų žmonių elgesys nėra vien Lietuvos visuomenės bruožas. IMHO kuo šalyje stipresnės socialinės garantijos, tuo bjauresnė minima soc. grupė. Esu susidūręs su šituo reiškiniu Norvegijoe (kaip žinia skandinavija garsėja savo soc. garantijų sistema). Atėjus pašalpų mokėjimo dienai, vakare į restoranus arba barus geriau neiti. Juose susirenka nuskriaustoji visuomenės dalis, kuri visą mėnesį badavusi ir be atvangos ieškojusi darbo, gali pagaliau prisiliuobti ir pasidaužyti snukius.

    Emigravę lietuviai irgi ne ką prastesni. Pastarajį kartą lankantis UK sužinojome, jog dabar labai populiaru „gyventi ant socialo“. O jei dar pasidarai vaikų, tai gali užmiršti kas yra darbas… įdomu, ar šie žmonės turi kokių nors troškimų, svajonių…

  • Kitas žiūros taškas: Mano mylimai šiuo metu po insulto negaluojančiai senelei socialinės paramos centras padėjo įsigyti funkcinę lovą, todėl su pačia ir dukra nusprendėme centrui paaukoti 27 tūkst. litų. Vakar savo namo oranžerijoj su mylimąja sodinome specialiu reisu atskraidintus Encephalartos horridus ir Cocos micania (na, toks šeimos hobis), kai į mano BlackBerry pakambino centro darbuotoja ir kaip padėką už auką maloniai pakvietė apsilankyti Kinijos Liaudies Respublikos radijo ir televizijos orkestro koncerte. Didelio noro neturėjome, nes mieliau būčiau baigęs skaityti Huysmanso dekadentizmo bibliją, rūkydamas Rolando Negoita, prikimštą Altadis tabako, gurkšnodamas viensalyklį Macallan. Tačiau atmetęs centro pasiūlymą, galėjau pasirodyti kaip išpuikęs asaba. Taigi koncerto pradžia už valandos, todėl net nepersirengdami tiesiai iš daržo išskubėjome. Sutuoktinė visą kelią bambėjo, nes matot nespėjo persirengti ar nors prisisegti segės su akvamarinu. Koncertas prastas, bet ne apie muziką norėjau, o apie vieną mažą nesusipratimą, kuris, mano nuomone, rodo, kad kažkas vis dėlto negerai mūsų visuomenėj.
    O buvo taip: atėjome, prisistačiau ir man parodė vieta, kur sėstis bei pasakė: jei tik kas nors trikdys, pasakyti, kad esame iš socialinės paramos centro ir nieku gyvu nesitraukti. Tad sėdime, kai link mūsų prasibrauna toks kažkur matytas vyrukas ir mojuodamas man panosėje bilietais liepia nešdintis. Kadangi kartu buvo dukra, susivaldžiau ir atmurmėjau: „mes iš socialinės paramos centro ir mums sakė čia sėstis, jei jums kas nors nepatinka, eikite aiškintis pas administratorių, mes niekur iš čia neisime“; dar duriu pirštu į eilės viduryje sėdinčią moterį ir pasiūlau aiškintis su ja. Vyrukas, kažką burbėdamas apie varguolius, išlaikytinius ir kokį tai marą, nenoriai atsitraukia, matomai realiai įvertinęs situaciją dėl konflikto galimos baigties. Viskas baigėsi, kai paaiškėjo, kad buvome pasodinti ne toje eilėje. Kažkaip pagalvojau, kad tas mažas nesusipratimas teatre mūsų mergaitei buvo dalis auklėjimo ir viena iš gyvenimo pamokų; nes juk galėjau nesusivaldęs …

    • mielas egriseus, ši istorija labai daug pasako apie jūsų vertybes ir tai, kaip aklėjate (auklėsite) savo vaikus. Nes kiekviena fantazja atskleidžia pasąmoninius siekius:)

      • Mielas Artūrai, nėra tai mano fantazija, esmi per senas fantazuoti; tik norėjau pasakyti: nebūtinai viskas yra taip, kaip mums atrodo, kad būtų galima daryti vienareikšmiškus apibendrinimus. Va, Jūs iš keletos mano parašytų sakinių apie tariamą kiek snobišką asmenį, nustatinėjate mano vertybes.

  • Gintautas

    P. Artūrai, o jus pats pirkote bilietus ar jos gavote iš KLR ambasados (ar kitos organizazijos), nes esate BNS direktorius?

    • mielas Gintautai, o ar šioje situacijoje tai ką nors keistų?

      • vazedo

        gal tiesiog paaiškintų nesusipratimo pradžią – KLR ambasada dėl visa ko (kad salė būtų pilna) skyrė bilietų užpildyti eilėms – VIP ir asoc. asmenims :-) Po ko gi paaiškėjo, kad kai kurie VIP ir asoc. asmenys nepasidalijo vietų :-)
        O jei rimtai, tai turbūt sunku būtų įsivaiduoti, kad koks nors anglų aristokratas ar WestBloko CEO savo bloge piktintųsi asmenimis iš socialinės paramos centro, kurie užėmė jo vietą. Tai pakenktų jo statusui ir garbės supratimui. Galbūt aptartų ar piktai pasišaipytų neviešai ir tiek, be plačių išvadų apie visuomenės būklę. Nes jei esi pasiekęs daugiau, koks tikslas
        blogai atsiliepti apie menkiau pasiekusius?
        Šis įrašas atspindi ne tik kai kurių žmonių gaunančių paramą moralę, bet ir kai kurių tų, „kuriems labiau pasisekė“.
        O atstumas tarp jų – labai menkas.
        Sunku būtų spręsti apie tų žmonių iš Soc. paramos centro elgesį, nežinant priežasčių. Ir ar tik dėl to, kad jie įsitikinę sėdį savo vietose, galima būtų juos dėl to mokyti gyventi ir smerkti? Ar jie neturi teisės būti išdidūs, net ir savaip tą suvokdami?
        Blogiausia, kas gali atsitikti tautai, kai vieni daugiau uždirbantys(„sėkmingesni“) žvelgia iš aukšto arba globojamai į „menkesnius“(o tokių visada galima surasti), o tie, „menkesni“ – su pykčiu į tuos „išnaudotojus“ ir „turtuolius“.

    • Šamanas

      Visai nesvarbu iš kur bilietai – svarbu, kad žmogus su BILIETU. Kažkodėl ši diskusija priminė vieną literatūrinį herojų, ant kurio kapo buvo užrašas „žmogus be paso“.

    • Trakimas

      Heh:)

  • D

    Matyt per mažai šiemet mašinėlių tokiems pririnkot

  • nerijus

    Pažiūrėkite, kiek tokių „privilegijuotų“ sėdi per mišias, Arkikatedros priekinėse eilėse.
    Matyt, bijo, kad Dievas jų, didelėje minoje, gali nepastebėti?..

    • Trakimas

      Tragikomiška situacija.Mūšio lauke aukštieji karininkai ir jenerolai nesiveržia į priekines linijas,tačiau apdovanojimų ceremonijose pas valdovą -pirmi išpučia krūtines ordinui.Kapitonas paskutinis palieka laivą,o Karvedys rūpinasi,kad eilinis kareivis būtų sotus.Tik dešimtoj vietoj yra puskarininkių reikalavimai aprūpinti juos odekolonu ir baltomis pirštinaitėmis:)

  • Muzikas

    Blogo autorių puikiausiai suprantu, nes berods prieš metus ir pačiam teko atsidurti panašioje situacijoje tik su kiek kitokiais veikiančiaisiais asmenimis. O buvo taip – lankėmės viename iš „rimtosios“ muzikos festivalių koncertų, bilietus buvome įsigiję gerose vietose ir, atėję sėstis, ten jau radome respektabiliai atrodančią pagyvenusią porą. Parodžiau bilietus ir mandagiai paprašiau mūsų vietas užleisti (aplinkui jau viskas buvo užimta). Tie žmonės iš esmės neprieštaravo, tik teisinosi, kad jiems ten nurodė atsisėti administratorė. Mane nustebino šalia sėdinčių moteriškių reakcija – jos ėmė garsiai mumis piktintis ir gėdinti, kad mes išvarome kažkokį itin jų gerbiamą profesorių. Tai, jog mes bilietus į tas „geras vietas“ pirkome, o profesorius – ne, joms buvo nė motais. Kas dar labiau stebino, joms net neatėjo mintis užleisti „gerbiamam profesoriui“ savo vietas. Tiesa, kai tai ir pasiūliau joms padaryti, jų pasipiktinimas bemat išgaravo.
    Atrodo, kad toks mastymas mūsų visuomenėje yra/darosi gana simptomiškas. Kelia nerimą vis didėjanti nepagarba sąlyginai didesnę vertę sukuriančiai ir atitinkamai daugiau uždirbančiai visuomenės daliai ir kartu noras joti jai ant sprando. Tie patys žmonės, kurie yra įsitikinę savo teise sėdėti kažkieno kito apmokėtose vietose, lygiai taip pat tiki progresinių mokesčių „socialiniu teisingumu“ ir nori, kad kažkas kitas tik ne jie patys užtikrintų jų „orų pragyvenimą“.

    • nerijus

      Muzikai

      „Kelia nerimą vis didėjanti nepagarba sąlyginai didesnę vertę sukuriančiai ir atitinkamai daugiau uždirbančiai visuomenės daliai ir kartu noras joti jai ant sprando. “

      Jūs nemanote, kad kažkada jiems sėdėjo ant sprando, tokie, iš SPC?..

      • Muzikas

        Nerijau, nelabai supratau, ką jūs norėjote pasakyti…

  • mo

    mano manymu nereikai gilintis kokia ta seima ir ka ji pasake sededama ten kur jiems liepe/pakviete. visokiu yra is visokiu bus. gaistamas laikas veltui.
    esme yra klaida, padaryta moters kuri pasodino juos ten.
    ir lietuvos visuomenes beda tai, kad ieskoma slieku ten kur jie jau akivaizdiai gyvena, juos suradus jie iskeliami viesai! (o taip, radau slieka sliekyne) tad esmeje visuomenes klaida tai, kad nesistengiama neleisti sliekams buti ten kur jie neturi buti.
    siuo atveju visuomenes ateiti formuoja atsakingoji moteris neteisingai pasodinusi savo svecius. ir ji padare klaida nes jai dzin, arba ji tiesiog suklydo. zmones klysta. kartos irgi.

  • Simona

    Stebėdavau žmones, kuriems gyventi sunku ir dažnai jausdavau gailestį, bei norą padėti. Tačiau kai labiau įsigilini, pamatai, kad tie žmonės dažniausiai ko nors nepadarė, nors galėjo. Ypač kai kalba eina apie tokius, kuriems nesiseka tiesiog nuolatos.

    • nerijus

      Yra tokių, kuriems sekasi ir jie, kuo toliau tuo labiau, nelinkę dalintis su tais, kuriems mažiau sekasi.

      • kurnekur

        Gerb., Nerijau,

        O kodėl jūs manote, kad žmonėms tiesiog geriau sekasi? Gal jie daugiau mokėsi, daugiau dėjo pastangų, užuot trankęsi po vakarėlius dirbo ir pan.? Ir kodėl jie dabar turėtų su tais, kurie stengėsi mažiau, kažkuo dalintis? Gal dėl to, kad jie tavęs neapvogtų?

    • Trakimas

      Na ,o jei ta moteris būtų pasakiusi,kad ji ne iš „socialinės paramos centro“,o iš VSD,STT ar FNTT?Sakytų -vyksta slapta operacija pagal gerb. A.Račo skundą.Gaudomi muzikos gurmanai,prasiveržę į salę be bilietėlio?:)

  • nerijus

    Šiandien, Vasario 16 d. Visur plazda Lietuvos trispalvės.
    Oras puikus. Saulėta.

    Ant vieno namo trispalvė pakabinta atvirkščiai, kaip Prancūzijoje pas Sarkozy.
    Lauksiu kovo 11 d. ir tada bus aišku ar iš žioplumo, ar specialiai ji taip pakabinta šiandien.

  • Gintautas

    P. Artūrai, jei jus pirkote bilietus už savo pinigus, tai aš jums visiškai pritarčiau, bet iš jūsų atsakymo man susidaro įspūdis, kad jus pats į tą koncertą atėjote „nachaliavo“, tai ir piktintis nėr ko, tuo labiau, kad lėšų nusipirkti bilietus jus turite, o dabar žmogus kuris gali nusipirkti bilietus, pats naudojasi proga ateiti nemokamai pasižiūrėti koncerto. Tai kuris iš jūsų geresnis? Ar tas kuris neturi lėšų nusipirkti bilieto, ar tas kuris jų turi, bet eina tik todėl, kad gavo nemokamai ir dar reikalauja kitų, kad su juo pagarbiai elgtusi, nes jis turi BILIETĄ. Jei suklydau, tai aš jūsų atsiprašau.

  • Kęstutis

    Jeigu atvirai, būtų įdomu išgirsti tos porelės bei administratorės versijas.
    Tik tuomet galima būtų daryti išvadą ar supuvusi visuomenė ar ne.

    Beje, kaip galima spręsti, kad ji supuvusi vos iš kelių žmonių?
    Nejaugi jeigu pasitaiko du sukirmyję pomidorai, tai reiškia, kad visa lysvę sukirmijus?

    Keista logika.

  • Fredis*

    Visa ši istorija iš dalies reabilituoja Marių Laurinavičių ir kitus žurnalistus, gavusius Maskvoje iš RIA Novosti dovanų kompiuterius http://balticreports.com/?p=8819. Tibeto laisvės kova žiniasklaidoje ir toliau bus aprašoma labi šykščiai.
    Kita išvada yra ta, kad Kinijos Liaudies Respublikos „pateptiesiems“ skirtos vietos buvo parteryje, o socialinės paramos centro remiamiems žmonėms – amfiteatre. Mano manymu tai buvo akivaizdi skirsčiusių pakvietimus asmenų klaida. Galima buvo išdalinti pakvietimus šachmatiniu principu.

    • Rytis I

      Šachmatine tvarka blogai. Akto metu vyktų pastovus ir masinis paliegėlių zombiavimas tarp eilių, dalis nusėstų kažkur šalia orkestrantų o jam pasibaigus auklėtoja neatsirinktų savo auklėtinių. Visdėlto šian pagalvojau, kad jei kaip girdėjau Kininjoje yra 1 mln. virtuozų vien pianistų, tai mūsų socialiai remiamia ir turinti laiko liaudis turi unikalią galimybę pakelti bent jau bendrąjį savo išprusimo lygį. Retkarčiais pavydutis net suima..

  • Artūrai, viską perskaičiau įdėmiai ir tarsi pats būčiau buvęs paties vietoje. Viskas suprantama. Bet nepaminėjai dar vienos detalės. Tokioje situacijoje ypač nepatogiai pasijunta žinomas žmogus. Koks esi pats… Įsivaizduoju, kaip nesunkiai galėtum būti paverstas nesusipratėliu ir nett agresoriumi, nesvarbu, kad ir turi bilietą. Ryškiausias tokios situacijos pavyzdys – taip vadinamas Landsbergio tvartelis – visuomenė tada „nustatė“, kad tokios visuomeninės padėties asmuo tiesiog privalo atsisakyti jam priklausančios nuosavybės.

    • nerijus

      Kažkuri visuomenės dalis sau paskyrė Signatarų rentas. Lyg jiems nepakako vien įamžinimo istorijos terpėje. Jų laidojimo vietos bus- Signatarų kalnelis, specialiai tam paruoštas Antakalnyje, virš Sausio 13 d. aukų. Kodėl ne žemiau?..Vis aukščiau dangaus?..

      Ar neturėtų, visuomenei gerai žinomi asmenys (ne Zvonkės, Minedai ir panašaus tipažo personos) pirmieji rodyti pavyzdį, o ne atvirkščiai?..

      • Bet gi kam painioti? Signatarų rentos ir man nepatinka. O kas priklausė nuosavybės atstatyme, tas priklausė.
        Kiekvienas įžymesnis veikėjas kažkurioje vietoje gali blogai pasielgti ir už ai jį reikia skalpuoti. Be gailesčio. Bet negalima prikaišioti jam už tai, ką jis darė teisėtai. Mano bent jau tokia nuomonė.

  • us

    Na gali būti, kad problemos atsiradimo visuomenėje šis pavyzdys nerodo. Žmonės gal pasakė, kad jie iš socialinės paramos centro ne norėdami pabrėžti savo išskirtinumą, bet bijodami, kad jūs paprašysite jų bilietų, tai jie tiesiog užbėgo įvykiams už akių.

  • D.

    reikėjo kibt į atlapus ir išmesti juos iš tos vietos, tegul patys aiškinasi. Kaip sakant kalbėtis jų kalba :)

  • Auksinis kardas

    Maža žinių, daugoka išvedžiojimų. Jei socialinės paramos centro organizatorė nežino ką reiškia amfiteatras, ar atkreipė nepakankamai dėmesio, kad vietos skirtos ten, ji gali klaidingai nurodyti savo globotiniams. Kurie tikrai mažai ką žino apie tai, kas jiems skirta – teisingai parodė kas jiems suvadovavo tokiu būdu. Pasakė gana užtikrintai, nes tai abejonių nekėlė. Nesusipratimas pradėjo aiškėti tada, kai suteikti kvalifikuotą pagalbą turėjo progą tas, kam ir priklauso – teatro darbuotoja. Nuorodos kreiptis į tokį konfliktui sutvarkyti taip pat neklaidino, nepaisant to, kad nesusipratimo kaltininkas šiuo atveju buvo pats apie tai greičiausiai nenutuokęs nukreipiantysis.

    Ir vos tik mažas stebuklas galėjo nutikti, jis nutiko: socialiai integruojamieji nukulniavo galiorkon, o labiau sėkmingiems sugrįžo priklausantys ramybė ir vietos „šiek tiek žemiau“.

    Tegyvuoja maži stebuklai ir jų laidininkai!

  • Tomas

    Jeigu ten butu sedejes invalidas ir susiklostytu identiska situacija, ar jum atrodytu keista, kad jis viska atvirai ir su pasididziavimu paaiskino? Jus stebina tai, kad zmogus didziuojasi savo negalia?

    • ksi

      rimtai kyla minčių, kad bedarbystė yra tas pats, kas fizinė negalia? oho…

      • Dainius

        Kyla ir dar kaip. Jei esi jaunas stiprus vyras ir atsiduri bedarbio situacijoje, tai dar blogiau nei negalia. Geriau tik ta prasme, kad tai laikina, bet blogiau, kad tai neadekvati situacija, kad tai faktiška negalia. Tiesa, su pasirinkimu eit dirbt nepatinkantį darbą už dar mažiau patinkantį atlyginimą, kuris išlaikys tave negalioje, nes jo neužteks tam, kad elgtis lyg turinčiam galią. Pasėdėkit be darbo kažkurį laiką ir suprasite koks tai jausmas. Aš dabar nekalbu apie tuos žmones, kurie noriai pasilieka tokiame statuse ir randa gausybę pateisinimų.

        • Respondentas

          Dainius > graži gražiai išdėstyta įžvalga. Daugelis bando komentuoti šia tema nelabai suprasdami apie ką kalba ir ką sakyt reikėtų, tad malonu skaityti argumentuotą mintį.

  • Arturai, as Jus labai gerbiu. Kartais nesutinku, bet gerbiu. Nes visada argumentuojate ir laikotes savo principu, kokie jie bebutu mano supratimu. Juk „anoje“ visuomeneje buvo siekiama ne lygybes, kaip bando kai kurie primityvai suprimityvinti. Kas labiausiai zeidzia zmogu? Teisingumo nebuvimas! Mes nuo gimimo nesame lygus, ir to neimanoma pasiekti. Mistines lygybes. Bet teisingumas egzistuoja. Ir nereleatyvus, o absolut teisingumas. Ir tai yra vienintelis dalykas, kurio taip truksta ir kuris isgydo nuo didziosios dalies siuolaikiniu sizofreniju, baimiu ir karu.

  • To DOMAS: Sutinku absol. Geras inzinierius, kaip ir geras virejas, siuvejas, zurnalistas ar prekeivis VISADA susiras darba. Ir pasiteisinimas, kad kazkas kazkam yra nereikalingas yra „slabaku“ kliedesys. Deja, tikiu, kad ir tokiais reikia rupintis, o ne smerkti. Niekada negali zinoti, kurioje upes puseje is antilopes kanopos dydzio balutes teks gerti vandeni Tau, ar Tavo vaikams. Sinergetika yra galingas dalykas, kuris sako, kad niekada negali zinoti, kur ir kodel prasides savigeneracija. Todel tai yra prasminga, mano asmenine nuomone. Pagarbiai, MAG.

    • Sejanus

      O ne geri, bet vidutiniai inžinieriai, prekeiviai, virėjai..? Ne visi turi gabumų būti gerais. Yra ir vidutinių, ir prastų. Ir normalioje visuomenėje jie neturėtų būti palikti dvėsti badu, manyčiau.

    • romas

      Mariau, visada reikia įvertinti dvi reikalo puses. Altruizmo skatinimas gerai, bet kaip sudozuoti, kad visuomenės nariai būtų pasiryžę dalintis ir tuo pačiu atsakingi už savo likimą? Nors iš esmės tamstai pritariu.

      • Romai, visada silpnuju bus daugiau nei protinguju. Tokia gamta, deja. Ir VISADA visuomene bus nuostolinga, kaip ekonominis darinys. Bet mudu juk dabar kalbame ne apie ekonomika o visuomene, ar ne?

    • Respondentas

      Mariau Gaubai > Lietuva drąsi šalis. Praktiškai galima skelbti, kad Lietuva laukia gerų inžinierių, virėjų, siuvėjų, žurnalistų, prekeivių. Juk jei darbo yra tai vadinasi tokių reikia ir tokiems pasiruošę mokėt įmonės. O atvažiavę geri žmonės tikrai daug prisidėtų prie Lietuvos gerovės kūrimo. Jei Lietuviai tingi tegul dirba tie, kas gali prisidėti prie valstybės gerovės kūrimo. Juk jei darbo tokiems yra tai jie iš nieko neatims, o ir tinginaii bus pamokyti.

      • Gerbiamas Respondente. Afganistane seniai nebera tokio kokybisko daikto, kaip Jus kalbate. Dar labai noreciau pasakyti Jums labai daug, bet zilstu akyse, o zodziai stringa gerkleje.

        • Respondentas

          Gal ir gerai kad negalite pasakyti – vistiek kad patikėčiau man ne jūsų komentarų reikia o pavyzdžių iš aplinkui. Kol kas tokių nematau, o jei ir papasakotų kas tai kaip apie išimtį, o ne įprastą reikalą.
          P.S. galiu rekomenduoti afganistanietį automobilius Vilniuje nuomoja ir organizuoja taisymą. Padoriai. Aišku bandė į Vokietiją savo laiku, bet kažko grįžo į Lietuvą. Tai afganistanietiški metodai padėjo išgyvent ir perkopt daugumos lietuvių pasitenkinimo lygį. Ir kuria vertę valsybei. Tad jei darbo yra visose srityse galima bandyt – Lietuva drąsi šalis, o ir vertė kils.

          • romas

            O jis nacionaliniais Afganistano patiekalais iš aguonų neprekiauja? :)

          • Respondentas

            Romai > jei ir prekiautų jums neparduotų – prisvaigusius reikia blaivinti o ne galutinai uždusinti, nes kas kitą sykį pirks?

  • suomis

    Koks įžulumas, PATIES Artūro vietas užėmė. Aš suprantu, kad šiame tekste, racijos yra, bet gerbiamas Artūrai šioje vietoje jūs klystate. Įsivaizduok save jų vietoje ir kokia būtų pačio reakcija. Manau, kad elgtumeisi taip pat. Man svarbiau yra tai, kad tos darbuotojos, kurios buvo atsakyngos už tuos žmones, neatlika savo darbo tiksliai o ne atžagariomis rankomis. Jei žmonės atliktų savo pareigas gerai, tai nekiltų viskių nesusipratimų

  • suomis

    Malačius Respondentas, pilnai sutinku su tamstos nuomone. Vemt verčia visokių biudžetininkų varoma demagogija. Kaip paprastai, tokie mandruoliai, mandrūs iki pirmo ragų nusilaužimo. Paskui tokie žliumbia: -“ Aš nežinojau, padėkit“.

  • suomis

    Labai dėkingas ponui Račui, nes sužinojau, kad orumą galima nusipirkti kasoje. Po kiek orumas šiandien?

  • Pingback: Tweets that mention Apie gyvenimo pamokas… | Artūras Račas -- Topsy.com()

  • Justas

    Artūrai , atleiskite , bet iš to kas parašyta , prikomentuota mano nuomone Jūs praradote tiesiog unikalią progą parodyti pozityvaus mąstymo pavyzdėlį .

    Jūs neatkreipėte dėmesio arba (mano nuomone) į porą itin svarbių momentų :
    Jauna pora(gal būt) išvis pirmą kartą ir labai netikėtai pateko į TOKĮ renginį , kuriame „tiek ponų , tokių gražių…. iš televizoriaus „.
    Argumentas , kad jie prisistatė „iš socialinės paramos centro“ ?
    Nemanau , kad jie tai pasakė pasididžiuodami …Tai greičiau pasiteisinimas , kad jie nekalti , kad juos čia pasodino ir liepė niekur nejudėti …
    Manau , kad jie tiesiog tyliai rėkė , kaip tai daro kai kurie mūsų praeityje garsūs artistai , kai sako , kad rengiasi „Humanoje“ …
    Jūs neišgirdote .
    Ir dar vienas itin svarbus momentas : nėra ko tikėtis adekvačios reakcijos iš tėvo , kai šalia jo mažametis vaikas ir kyla klausimas apie šeimą …
    Tada reikia tin daug takto ir geranoriškumo . O ne tik formalaus mandagumo …

    • suomis

      Taip tas tiesa, kai žmogus žima teisuolio poziciją. Po to, atrodo pakankamai kvailai. Šiaip ponas Račas nekvailas žmogus, tik retkarčiais susireikšmina, kas kaip apžvalgininkui trukdo.

    • suomis

      Nors, tai ne tik p. Račo problema. Tiek Girnius, tiek skaitant Ryto Staselio blogą, tas pats susireikšminimas. Šiaip, truputi juokinga. Čia primena, kai Ostapas Benderis pasiūlė Kysai pakeisti „trečią“ poziciją. : )

    • mielas Justai, jau, berods, sakiau kažkuriam komentatoriui, kad man labai gražu, kai mane moko tie, kurie nežino, kaip viskas buvo, tačiau puikiai žino, į ką atkreipiau dėmesį, o į ką – ne, ką išgirdau, o ko – ne.

      O šiaip jau tai esmė visa tikriausiai ne tai, kad jie buvo ne iš socialinės paramos centro, o tai, kad tą faktą jie pateikė kaip argumentą, leidžiantį jiems nekreipti dėmesio į mus ir į mūsų klausimus. O to argumento pateikimo forma buvo tokia, kad mums reikėjo susigėsti, kad mes drįsome jų paklausti.

      Bet juk tamsta viską geriau žinote…

      • A.Racas(Racius) viska pasake. Aiskiau nebuna. Paskui buna tik deagnoze. Jahwol?

      • Baisuoklis

        Na va dabar viskas tapo aisku. Jei esme butumet iskart aprases, neabejoju, jog diskusija butu pasisukusi kiek kitaip.

      • Justas

        Gerb.Artūrai ,
        tikrai nežinau kaip ten viskas buvo , tuo labiau nesijaučiu turįs teisę Jus mokyti ar moralizuoti.
        Juk darau apibendrinimus tik remdamasis Jūsų aprašytais faktais .
        Paprasčiausia …bandau demonstruoti pozityvų mąstymą:)
        Todėl ir darau prielaidą , kad jaunas tėvas , galų gale pasiryžęs pasinaudoti to centro pakvietimu … suderines su kaimynais/giminėmis , pas kuriuos paliks dar du vaikus išsiruošė …
        Atėjo vedinas pačių šviesiausių vilčių , kad bent jau Meno akivaizdoje bus lygus su tais , kurių veidus mato televizoriuje , kad bent jau ten jam nebus prikišta , kad jie ne visai tokie …
        Kad iš „socialinės paramos centro“ …
        O tai , ką Jūs laikote kaip “ tą faktą pateikė kaip argumentą leidžiantį jiems nekreipti dėmesio“… traktuočiau …maždaug taip :“ mus jau tiek kartų išdūrė , apgavo ,išsityčiojo , kad mes tiesiog priversti pasitikėti ta nelabai profesionalia , bet mumis nuoširdžiai besirūpinančia moteriške , kuri mums ir pasakė , kad nieko nebijotume …
        Nes jeigu užleisime vietas , tai jau jinai padėti nebegalės. .

  • Trakimas

    Trumpai drūtai-gavo ko nusipelnė tie „socialiai remtini“.:)O dabar įsivaizduokime,kad Artūro vietoje atsiduria koks senos „sovietinės“ kartos intelektualas ir dvasios milžinas poetasJ.Marcinkevičius? Jis kukliai nueina ir atsisėda į neprestižinį „amfiteatrą“ tarp „socialiai remtinų“ „liumpenų“,kurie ima jį atpažinti,susižavėję kalbinti,sveikintis ir prašyti autografų:)Teatro administracija sutrikusi imtų bėgioti panikoje-kas dabar bus,kaip čia dabar taip Nacionalinis turtas ir legenda puikiai jaučiasi liumpenų apsupty?:)

    • suomis

      Matau, vyrukas, kompleksuoji. :)

      • mielas suomi, tamstos komentavimo būdas ne visiškai atitinka įprastą šiam tinklaraščiui. Pamąstykite ilgiau prieš ką nors rašydamas.

  • gyvai

    Respondentui > Skaičiau ir vis tiek neišskaičiau (arba praleidau), ką reiškia tamstos pasakymas „10 metų investavau į save“?

    • Respondentas

      gyvai > Gali reikšt daug ką. Tarkim gali reikšt, kad vietoj to kad mašinas iš Vokietijos Kazachams varinėt ar į Švediją cigaretes vežiot, žmogus mokosi universitete, moka už mokslus, pragyvenimą, ima paskolą, bando dirbt po paskaitų kad už pragyvenimą susimokėt. Toliau po studijų gali reikšti bet kokios papildomos kalbos mokymąsi tarkim kokiam VU orientalistikos centre nuoširdžiai 2-3 kart per savaitę eidamas į kursus vakarais o kitomis dienomis kaldamas kalbą, vietoj Holivudo veizėjimo pepsikolos kino palociuose ar Akropolio boulinguose. Gali reikšti ir kursus mokytis su gudriomis programomis kaip Akrobato paketas ar Autokadas. O gali dar reikšti, kad ryžtasi sudalyvaut kokioje mainų programoje, kaip tarkim Erasmus smulkiam verslui ir mirkt užsienyje metus bandant įgyt papildomos patirties kad gauti pranašumą jei ne bandyme savo veiklą vystyt, tai bent jau darbą susirasti, kuriame galėtų bandyti pritaikyti tai ką mokėsi ir taip sukurti kokybišką vertę. Kaip ne kaip investicija tiek laiku, tiek pinigais, tiek pomėgiais.

  • Ieva

    „Jie jaučiasi nuskriausti ir turintys teisę reikalauti tą skriaudą atlyginti. Net jei iš tiesų tikrasis jų skriaudikas yra jie patys. Nes jie nuskriaudė save kažkuriuo momentu nuleidę rankas ir atsidavę kitų malonei.“

    visiskai sutinku.. ir kuo toliau, tokiu zmoniu daugiau.. ir kas keisciausia, kad jie nieko nebesiima, nebebando kazka keisti savu gyvenimuose..