Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus darbas 2009 metais

Beieškant informacijos, žvilgsnis netyčia užkliuvo už „Vilniaus mero 2009 metų veiklos ataskaitos (www.vilnius.lt puslapio dešinėje).

Daug ten visokių įdomių dalykų yra – ir apie gatves, ir apie šiukšles, ir apie gerą merą.

Tačiau mane labai sudomino trumpas skyrelis, pavadintas „Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyrius“.

Daug nuveikė per metus:

Rinkodaros ir Viešųjų ryšių skyrius per 2009 metus parengė ir išplatino per 1000 pranešimų žiniasklaidai įvairiais aktualiais miestui klausimais. Parengė ir pravedė apie 50 Spaudos konferencijų aktualiausiomis miestui temomis.

RVR skyrius dalyvavo mieste vykusių sporto, kultūros, švietimo, saugaus miesto projektų, renginių, švenčių, konkursų ir kt. organizacinių komitetų darbo grupių veikloje, pačiuose renginiuose.

Parengė medžiagą 40-iai radijo laidų „Raktas“ („Žinių radijas“), užsakomiesiems Savivaldybės puslapiams: laikraščiui „Obzor“ (52 psl. per metus), laikraščiui „Lietuvos žinios“ (25 psl. per metus), „Lietuvos rytas‘ priedas „Sostinė“ (52 psl. per metus), „Vilniaus diena“ (52 psl. per metus).

Surengti 2 interviu su Savivaldybės specialistais ir vadovais LTV laidoje „Labas rytas“, 2 interviu žurnale „Veidas“ ir „Economist“.

Parengti dokumentai ir pasirašytos barterinės sutartys su UAB „Flobis“ („Obzor“), UAB „Lietuvos rytas“ („Sostinė“), UAB „Diena Media“, UAB „Lietuvos žinios“, UAB „Žinių radijas“. Atspausdinti ir paskleisti mieste „Turto reformos“ plakatai, pagaminti „Turto reformos“ klipai, rodomi miesto ACM ekranuose.

Per dieną atsakyta vidutiniškai į 10 įvairių žiniasklaidos priemonių atstovų skambučių, per savaitę vidutiniškai parengta apie 15 atsakymų į žurnalistų paklausimus elektroniniu paštu įvairiais miestui aktualiais klausimais.

Du kartus per mėnesį, po kiekvieno miesto Tarybos posėdžio, parengta žiniasklaidai po 2 pranešimus Tarybos posėdžiuose priimtais svarbiausiais klausimais.

Kiekvienos šventės, svarbesnio renginio proga rašytos kalbos, sveikinimai merui, mero pavaduotojams, Administracijos vadovams.

… Jei atvirai, tai mane iki šiol nupurto pamačius žodį „užsakomasis“…

Skaitant šią ataskaitą, nupurtė daug kartų…

Kartu pasidarė smalsu: koks buvo Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus 2009 metų biudžetas?

(2 balsų, vidurkis: 3.50 iš 5)
Loading...
  • Kaip nekeista, bet manęs jau seniai niekas nebepurto.
    Manu, kad šį neįvykstantį veiksmą lemia kielios priežastys: draugiškas nusiteikimas į supančią aplinką, geras mano būdas, taikus ir nekonfiktiškas charakteris. Ir ką čia slėpti – su kiekvina sekančia diena žmogus išmintingėja, jo požiūris į pasaulį tampa vis labiau filosofiškas.

    • Valdas

      Fredi, pritariu Jums, prisiminęs alegoriją apie sargybinius prie miesto vartų. Sargybiniai klausdavo pakeleivio, norinčio patekti į miestą, iš kur jis atvykęs ir kokie žmonės gyvena jo mieste. Jei teisingai prisimenu ir interpretuoju, tai sargybinių taktika buvo tokia: jei atvykelis teikdavo, kad jo mieste gyvena labai blogi žmonės, tai sargybiniai patvirtindavo, kad ir šiame mieste tas pats ir neįleisdavo, bet jei keliauninkas sakydavo, kad jo gimtajame mieste gyvena labai geri žmonės, tai sargybiniai atsakydavio, kad ir šiame mieste tas pats ir įleisdavo…..
      Fredi, Artūras Jus butinai pataisys, kad sekantis, tai tas, kas seka iš paskos. Nei teoriškai, nei praktiškai, kalendorinė diena negali būti sekanti….

      • taisau sakinį: išaušus naujai dienai žmogus tampa išmintingesniu.

        • Valdas

          Fredi! išaušus naujai dienai žmogus tampa išmintingesnis!:))) jokiu būdu ne išmintingesniu:)

  • lida

    nupurto pamačius žodį “užsakomasis”.
    Galima kalbėti, ar toks skyrius apskritai reikalingas. Bet jei jau reikalingas, tai kas čia keisto, kad užsakinėja. Nejau rinkodarininakai ir PR specialistai turėtų tik gražiai prašyti.

  • mdxacuk

    Nėra čia ko purtytis. Užsakomieji straipsniai (su slapta reklama) yra ne viešųjų ryšių skyrių problema, o korumpuotų žurnalistų. Sąžiningų kai kuriais naiviai optimistiniais vertinimais yra belikęs tik vienas. O viešųjų ryšių skyriams tai yra normalus darbo metodas. Jei niekas paslėptos reklamos nespausdintų, tai niekas ir neužsakinėtų. Juk negali paduoti reklamos, kad prieinamomis kainomis pardavinėji kaliosus.

    • Valentinas

      Vertinčiau šią problemą taip:
      tai organizuotas žurnalistų ir PR darbuotojų gaujų būdas įsisavinti pinigus ir nusipirkti teigiamą viešumą. Šioje situacijoje gerų nėra. Idėja užsakinėti spaudos puslapius „informacijai“ yra įdinga iš principo. Jei informacija yra įdomi ir svarbi gyventojams, spauda ją turi platinti nemokamai, nes tai yra jos tiesioginė funkcija. Jei informacija nesvarbi – tai kurių velnių ją skelbti už pinigus. Tai Kubilistano papročiai.

      • lida

        Perengė medžiagą „užsakomiesiems Savivaldybės puslapiams: laikraščiui…“ – kodėl iškart sprendžiame, kad paslėpta. Gal po straipsniu nurodyta: užsakymo Nr.

      • mdxacuk

        Valentinai, košmaras. Ką tik išgirdau per radiją iš Janutienės, kad visi Miestelėnai urmu parduodami Rubikonui. Taip ir pasakė – Miestelėnai. Reikia kažką daryti!!!

        • Valentinas

          Emdėiksai, o gal tik į naudą? Galime parduoti visus Kubilistano gyventojus – Miestelėnus Rubikonui (su aru priešakyje) ir tada Lietuva taps laisva nuo tamsumo ir neapykantos?

          • Musė

            Aš dar ir primokėčiau – tegu tik ima…

        • WU

          Tai galim padaryti akcijų, kaip maxima, du už vieno kainą ir t.t.

          • Valentinas

            Arba perki Garliavą, gauni nemokamai Šančius?

        • lida

          nerijų, turbūt, kaip pavyzdį buvo iškart įdavę apveizėti, todėl jo čia jau kuris laikas ir nematyti.

          • nerijus

            nerijus buvo nuvykęs tartis dėl reikiamo kiekio runkeloidų.
            Susitarimas pasiektas.
            Prie dešimt runkeloidų, teks skirti po vieną lidiją.

          • lida

            Matyt pavyzdį grąžino ar pakeitė į geresnį :/

          • nerijus

            Pavyzdžiui buvo pasibaigęs garantinis laikotarpis.

  • Komentaras pašalintas A.R.

  • mdxacuk

    Galiu sutikti, kad realybėje tai yra visuomenės apgaudinėjimas abiems pusėms slapčia susimokius. Bet situacija vistiek nėra visiškai simetriška, nes užsakovams kišti tendencingą informaciją niekas nedraudžia, o žiniasklaidai spausdinti paslėptą reklamą – draudžia. Būtų gerai, jeigu spauda iš tikrųjų pati ieškotų skaitytojui aktualios informacijos ir ją skelbtų pagal savo supratimą. Bet ji to nedaro dėl tingumo, dėl resursų stokos ir dėl nekompetencijos. Iš kitos pusės slaptos reklamos draudimas kartais linkusi įgauti ir kažkokių talibaniškų bruožų. Pavyzdžiui, jei koks nors „Discovery“ sugalvotų padaryt reportažą apie didžiausius pasaulio buldozerius ir ten šmėkštelėtų „Caterpillar“ pavadinimas, tai galbūt kas nors galėtų juos apkaltinti slapta reklama.

    Buvo neseniai „Verslo žiniose“ straipsniukas apie slaptą reklamą Lietuvoj. Skaičiai košmariški. Apie aludarius tokių yra, pavyzdžiui, 85 proc. Ir nėra jokių metodų ją paveikti, įšskyrus žurnalistų sąžinę (kas nors matęs jos apraiškų?).

  • saulius

    žodis „užsakomieji“ purto, bet pažiūrėkite realiai:

    tiesiog atsiverskite šeštadienio „Lietuvos rytą“ ir ten rasite pusalpį „Savivaldybės žinios“ ar panašiai. Pažiūrėkite į šį puslapį – kaip jis jums atrodo?

    man atrodo, kad tai yra akivaizdžiai reklaminis puslapis su žyme užs nr.,,, aiškiai savo turiniu ir vaizdu išsiskiriantis iš kitų puslapių ir dėl kurio yra sudaryta normali viešinimo sutartis su vilniaus svaivladybe, jei neklystu tai net konkursas buvo skelbtas.

    tai toks tas „užsakomasis“ puslapis. šioje vietoje jis tikrai etiškas. manau, viešųjų ryšių skyrius savo ataskaitoje reklaminiam puslapiui pavadinti tiesiog parinko netinkamą žodį.

    • dėl etikos – tiesa, pažymėta tinkamai. būtų gražu, jeigu vieša institucija pažeidinėtų įstatymo reikalavimus :D

      problema kitur – koks tokios RsV priemonės efektyvumas? kiek į tai investuojama lėšų ir kokia gaunama nauda? galėčiau lažintis, jog mažiau nei 1% laikraščio skaitytojų skaito to puslapio turinį. o juk plotas kainuoja, darbas paruošti turinį kainuoja – nauda… pššš

      • lida

        Kaip supratau blogo įrašas ne apie purtymą dėl neefektyvumo.

  • Marius

    Saulius spėjo parašyti tai, ką aš būčiau rašęs – savivaldybė jau seniai LR priede „Sostinė“ turi savo puslapį ir ten jokios užslėptos reklamos nėra. Gal net atvirkščiai, aš pats kartais visai jį skaitau, nes įdomu, kuo užsiima valdininkai dangoraižy. Tik šioje ataskaitoje įvardinimas parinktas ne visai tiksliai.

    Kita mintis – jei apie savivaldybę galvotume kaip apie verslo įmonę, tuomet jos viešųjų ryšių skyriaus darbo ataskaita atrodo visai neblogai. Ir kažkas tikrai turi tuos darbus daryti – tiek savivaldybėje, tiek įmonėje.

    Žinoma, dar lieka klausimai apie biudžetą ir nuveiktų darbų efektyvumą.

  • Vasia

    „kiekvienos šventės, svarbesnio renginio proga rašytos kalbos, sveikinimai merui, mero pavaduotojams, Administracijos vadovams.“- kazin pati Mera sveikinimai neuzkniso, gal galejo ir pataupyti Meras, o tai pats save pasigyre uz Vilnieciu pinigus..ha ha sostine

  • Palaukit… Tai jei buvo užsakomųjų straipsnių, tai jie turėjo būti atitinkamai pažymėti. Būtų įdomu pamatyti tuos „žymėjimus“… Kažkaip daugelis portalų sakosi, kad už pinigus slapto PR nedaro, o jei daro reklamą, tai ją žymi. O pažymėtų straipsnių niekur nerandu… Gal ieškoti nemoku??

  • Audrius

    Mane jau seniai erzino jų propagandiniai plakatai apie savivaldybės pastato pardavimą ir kiti.

    Plakate pabrėžiama, kokia didelė yra savivaldybės skola, ir kaskart tą užrašą pastebėjęs, vis mąstydavau, o kiek būtų sutaupyta susilaikant nuo tokių plakatų, piarų ir panašių dalykų, kurie tikrai nėra būtini sėkmingam savivaldybės biudžeto deficito naikinimui.

  • Rytis I

    Savivaldybės užsakytų straipsnių, laidų efektyvumas būtų antraeilis dalykas, bent teoriškai tai tik informacinio pobūdžio medžiaga. Bet „purto“, – pvz. kai Navickas kartu su „asmeniniu“ berods žurnalistu Antanaičiu atsakinėja į klausytojų užduodamus klausimus. Mane labiau purto, kai bandai įsivaizduoti savyvaldybės barterinę sutartį su žiniasklaidos priemone…