Premjeras galvoja lėtai…

Vyriausybės spaudos tarnyba šiandien pranešė, kad premjeras „pavedė išsiaiškinti dėl brangių automobilių pirkimo“.

Teisingas žingsnis.

Tik gaila, kad premjeras taip lėtai galvoja.

Juk apie tuos gaisrams gesinti skirtus „Subaru Tribeca“ buvo paskelbta dar balandžio pabaigoje.

…Po to kai kažkas gatvėje atkreipė į juos dėmesį

O gal premjeras taip ilgai laukė Valstybės kontrolės išvadų?

Nes be Valstybės kontrolės juk tikriausiai neaišku, kad „Subaru Tribeca“ nėra gaisrininkų automobilis.

O gal balandį nereagavo, nes nepasitiki Lietuvos žiniasklaida?

Kas dabar žino…

Bet vis tiek – geriau vėliau nei niekada.

(10 balsų, vidurkis: 3,60 iš 5)
Loading...
  • nerijus

    Tendencija:

    Tik šiais metais, pradėjo „girdėtis“ Valstybės kontrolė, kaip įstaiga su savo pereigmis.
    Kur ji buvo anksčiau?

    Lai važinėja. Žinoma, galėjo ieškoti ir pigesnių variantų.
    Galėjo ieškoti, bet…
    Žinoma tik tai, kad, jei nepanaudoji visų lėšų, kiek būna skirta atitinkamai institucijai, tai tie pinigėliai gryžta į bendrą „katilą“- biudžetan ir jie leidžiami kitais tikslais, o kitais metais, tai ministerijai, kuri nepanaudojo tų pinigėlių skiriama mažiau.
    Dėl to ir vyksta MASINĖS išlaidos metų pabaigoje.
    Jei, tos lėšos įkapsėtų, šiuo atveju, gaisrininkų „kišenėn“- biudžetan, tai GAL ir nebūtų tokių pirkinių.

    Šiuo atveju, bent naudingai panaudotos lėšos, o ne prauliavotos, nepirkta servyyyzųųų, kostiumųųų, „bublle gum“ ir t.t.

    Reikėjo kreiptis į Blinkevičiūtę, tai gal, moteriškė, būt patarus?
    :)

    Blogi gaisrininkai, blogi,..

  • Mantas

    Pons Račai,
    ar viską Lietuvoj turi premjeras prižiūrėti? Kam tada visokios tarnybos tarnybėlės subines trina? Jos visai nereaguoja. Bet kaltas Kubilius, kas gi daugiau.

  • liuka

    ponas Mantai, tam jis ir premjeras, kad ministrams vadovautų, o ne prižiūrėtų tarnybėles, deja, vadovauti- ne kiekvienam duota.

  • Auksinis kardas

    Istorija su šiais automobiliais tokia, kad jie pirkti apeinant galiojančias tokių pirkimų laiminimo aukštesniame lygyje procedūras. Sužaista pavaldžios tarnybos pirkimais su tolesniu perdavimu aukštesnio lygio disponavimui. Todėl tai visai nėra eilinis pirkimas pagal taisykles.

    Kitas įdomus dalykas – kaip sekėsi šių automobilių komplektavimas ypatingoms užduotims („tarptautinėms“ bei „dideliems gaisrams“), kurį stabdė „finansinės galimybės“? Gal būt pakakę (jei išvis reikėjo, khm) vieno tokio automobilio, užtat sukomplektuoto „tarptautiniams dideliems gaisrams“?

    Šaunuoliai, Valstybės kontrolė, viena iš veiksmingų įstaigų – retenybė.

  • Valatkai vis vaidenasi, jau kaip neginčijamą faktą vartoja klišę „naktinė mokesčių reforma, perversmas“, o štai kolegai atrodo, kad gavojama lėtai. Na tai ir pasidžiaukime prisimindami lietuvišką patarlę – devynis kartus matuok, dešimtą kirpk.
    Račas – santūresnis kritikas ir netgi šiek tiek Kubiliaus pusėje gindamas premjerą nuo pasiutusių šunų amsėjimo.

    • Auksinis kardas

      Fredi, Valatka šneka prastai, bet su naktinio perversmo žala esu linkęs sutikti. Kaip šiandien lryte sako ir G.Vagnorius – krizės posūkiui Lietuvoje itin ženklų poveikį turėjo minimas verslo/ekonomikos taisyklių šokas. Tuo metu, kai mums buvo itin svarbu išlaikyti tęstinumą, buvo nutarta, kad jis tėra antraeilės svarbos reikalas. Klaidingai.

      Kiek lengviau žiūrėti dabar, jau praėjus kuriam laikui – esu tikras, kad pradžiai būtų pakakę kilstelėti PVM kiek virš buvusių 19%, tegul naikinti jo lengvatas, bet kuo daugiau kitų dalykų palikti ramybėje. Betgi, žmonės žūtbūt skubėjo įšokti į naujųjų metų traukinį, o skubos darbus velniai pagraibstė. Naujuosius metus verslas sutiko su keleriopai daugiau nežinios, nei vertėjo.

      • nerijus

        Vagnorius „pasiilgo“ politikos, nes jau pastebimas TV, laikraštukuose…Laukia savivaldos rinkimų ir tam ruošiasi. Pagrindinis konkurentas R. Paksas Briuselyje, tai jam yra šansų Telšiuose. Eilnį kartą, žmones apdurnins, o tie ir prabalsuos.

      • mdxacuk

        Man tai įdomu būtų sužinot to „perversmo“ realų poveikį verslui. Suprantu, kad kokiems nors patentininkams veiklos sąnaudos padidėjo, kai kam galbūt netgi žymiai. Bet patentininkai nėra joks verslas, jų indėlis ūkyje yra mizernas. PVMas teoriškai gali sumažinti paklausą, bet apyvartos daugelyje sričių (mažmeninėj prekyboj, pavyzdžiui) krito 30 proc. tai čia PVMas niekuo dėtas. Nes kainos padidinus PVM ne padidėjo, bet sumažėjo. Gerai, būtų sumažėjusios dar pora papildomų procentų. Bet palyginus su 30 pro. tai yra juokas. Benzinas ir tai atpigo lyginant su pernai metais dėl naftos pigimo. Tai gal tie verksniai ir lojikai turi kokių nors rimtesnių įrodymų už savo „Ekspertines“ nuomones? Man Kubilius ne svotas ir ne brolis, ir man vienodai šviečia, ką jis ten verda, bet kur argumentai dėl verslo žlugdymo?

        • Auksinis kardas

          Net jei laikysime smulkųjį verslą nelabai reikšmingu įnešamo biudžetan svorio požiūriu (o būtent jis patyrė didžiausią dėl pertvarkos blogėjančių veiklos sąlygų naštą), jis yra svarbus ekonominėje šalies ekosistemoje.

          Žmonės sukuria darbo vietas sau ir dažnai šeimos nariams, dalyvauja kaip pasiūlos ir paklausos rinkose dalyviai, gaivindami rinkas, savarankiškai formuoja valstybės, sveikatos apsaugos bei Sodros biudžetus, yra šaltinis darbdavio valia neskriaudžiamiems vidutiniokams šalyje formuoti, pirminė forma verslo vienetų tolesniam augimui. Reforma iškėlė daugeliui klausimą ar jam ne metas baigti šią saviveiklą ir traukti darbo biržon. O kadangi iškėlė, tai ir atsakyta bus visaip. Tad, ir išlaikytinių gausėja. Ar to reikėjo šiuo metu? Gerai žinau atsakymą – tikrai ne.

          • Fredis*

            Smulkiam verslui – jokių pasikeitimų, dirba senoviškai, tiesa, paprastėja įmonių steigimo procedūros, net nesuprantu apie ką kalbate.
            Galioja pirma mano tezė: vanduo teka nten kur prasisunkia, skysto, palūžusio, neefektyvaus „verslininko“ vietą užims kitas, sėkmingesnis.

          • Auksinis kardas

            Rodos, rašau, bet – matau – neįskaitomai. Fredi, jei nežinai kaip keičiasi Sodra ir PSD smulkiesiems, kodėl tavo nežinojimas turėtų būti informatyvus? Ir jei kalbu apie tai, kad poveikis yra padarytas ne „neefektyviems“, bet verslo veikimo rūšims, kaip tokioms – kokiu būdu „efektyvesnis“ būtų efektyvesnis už patį šį faktą?

            Juk aš tik tiek ir tesakau – padarytas nepageidautinas poveikis netinkamu metu, ir tai yra nepalankus VISIEMS faktas.

          • mdxacuk

            Jokie patentininkai sodros biudžetų neformavo, nes mokėjo kas mėnesį geriausiu atveju po pusantro šimto litų bazinei pensijai ir kvit, dažniausiai dar ir sukčiavo kaip įmanydami. Tuo labiau jie neformavo jokių sveikatos biudžetų, nes nebuvo draudžiami sveikatos draudimu. Bet neužmirškit, kad jų vaikai tai buvo draudžiami – kas už juos mokėjo? Tėvai pensininkai taip pat. Iš esmės tas vadinamasis smulkusis verslas parazitavo ir parazituoja normalaus verslo ir samdomų darbuotojų sąskaita. Nes užsidirbti „sau“, deja, nepakanka. Kažkas privalo apmokėti pensijas tavo tėvams, mokyklas tavo vaikams, išlaikyti armiją, policiją, seimą, tiesti kelius, išlaikyti ligonines. Man atrodo, ta pati Grybauskaitė kažkada sakė, kad patentininkas sumoka apie 200 Lt per metus. Ką galima už tai išlaikyti? Kuodžio duomenimis patentininkas sumoka maždaug 8 kartus mažiau mokesčių už normalius darbuotojus.

          • Auksinis kardas

            Nuo kada VISAS smulkusis verslas = patentininkai? Mes rimtai nesusišnekame, matau – ir vilties lieka vis mažiau.

          • romas

            Karde, smulkus verslas yra naudingas šiuo metu, jei jis sukuria produktą arba paslaugą. Jei jis užsiima importinių prekių pardavimu, jis ne tik, kad nepadeda, bet gal net kenkia mūsų ekonomikai.

          • mdxacuk

            Patentininkai čia yra dėl vaizdumo. Tokie patys yra vadinamieji ūkininkai, individualūs įmonininkai, užsiimantys individualia veikla ir t.t. Jei smulkiuoju verslu vadinsim ir mažas UAB, tai jiems mažai kas keitėsi ir jie neturi kuo skųstis, išskyrus kasos aparatų perprogramavimą ir buhalterinės apskaitos formulių pakeitimą.

          • lv

            Ar tik tamsta Aksini Karde ne iš nuogirdų sprendi apie baisingą mokesčių smulkiąjam verslui padidėjimą, jei realiai šiais metais jie iš esmės TIKRAI nepadidėjo, o pereinamasis laikotarpis yra 2 metai…?

            Nuo 100 000 Lt GPM apmokestinamųjų pajamų iki 2008 metų būtum sumokėjęs:
            – 24 000 Lt GPM (pajamų mokestis)
            – 7200 Lt PSD (privalomasis sveikatos draudimas)
            – 180 * 12 = 2160 Lt BP (bazinė pensija)
            – ir tiek kiek teiktumeisi sumokėti PPD (papildomai pensijos daliai gauti); maks nuo deklaruotų
            pajamų tai galėtų sudaryti 11 400 Lt…

            Viso mokesčių: _be_PPD_ 33360 Lt…

            Nuo 2009 m (pirmaisiais metais).

            – 15 000 Lt GPM
            – ~6430 Lt PSD (atsiremiama į PSD mokesčio lubas)
            – 8500 Lt SD (socialinis draudimas)

            Viso mokesčių: 29930 Lt (jau su pilnaverčiu (nediferencijuotu – BP/PPD – socialiniu draudimu)

            sekančiais metais:
            – 15 000 Lt GPM
            – ~6430 Lt PSD (atsiremiama į PSD mokesčio lubas)
            – 17 000 Lt SD

            Viso mokesčių: 38430 Lt

            Ir jau galutinai įsigaliojus visam tarifui (po 2 metų):
            – 15 000 Lt GPM
            – ~6430 Lt PSD (atsiremiama į PSD mokesčio lubas)
            – 24 225 Lt SD

            Viso mokesčių: 45655 Lt

            Jei tik nesuklydau ir nieko nepraleidau, bet panašu, kad tamsta užkibo ant Valatkos kabliuko…

          • Auksinis kardas

            Dėkui, lv, jau geriau šnekame. 45655 / 33360 = 1,37
            Kas reiškia, kad net šiuo pavyzdžiu turime 37% mokesčių didėjimą vienu mostu. Nedaug? Nepasakyčiau, pvz. BVP kritimas 16% yra siaubingas dalykas, kaip ir keli procentai PVM kelia girgždėjimą, o šiuo atveju – viskas OK?

            Pažiūrėkime, kaip įkvepiančiai atrodo Sodros tarifų ateitis –
            2009 metai – bendras tarifas 10 proc.;
            2010 metai – bendras tarifas 20 proc.;
            2011 metai – bendras tarifas 28,5 proc

            Dabar jau nesiimsiu nagrinėti mokesčių naštos didėjimo kiek žemiškesniam atvejui, kai, tarkime, smulki vieno asmens įmonė uždirba arčiau vidutiniško užmokesčio pelno – apie 2000-3000Lt per mėnesį. Tuomet vaizdas gali būti ir dar prastesnis, nei pateiktas pavyzdys.

            Buvau matęs kiek seniau ir daugiau lyginamųjų lentelių, nagrinėjančių įvairių verslo formų mokestinę naštą – vienareikšmiškai, smulkiajam verslui ji tapo didžiausia. Apie tai ir kalbu.

          • lv

            Neteisinga taip dalinti. Visiškai neteisinga. Neteisinga dėl dviejų priežasčių:
            – neįskaičiuoji PPD (o tai juk investicija), o jo neįskaičiuoti neįmanoma (vistiek kažkokią dalį mokėtum)
            – _šiais_metais_ (juk smūgis yra tas momentas, kai jau jis suduotas, ar ne?) reikėtų dalinti visai kitas sumas, o tai (ir rezultatas) labai kontrastuoja su „vienu mostu“ — nėra tokio mosto ir (dar) nėra tokio smūgio smulkiajam verslui, nebent tik tas, kad po verslo verslo liudijimų skiaute dirbusios statybos ir kt. įmonės (t.y. šešėlis) ir visi kiti „autoriniai“ mokesčių (iš)vengimai užsiraukė; sakyčiau logiška baigtis ir labai laiku…

          • Auksinis kardas

            lv, nagi PPD buvo tipiškai mokami keli šimtai, pridėkim juos ir tai nepakeis dešimčių tūkstančių duodamo santykio vaizdo.

            Įpusėjo 2009, netruks baigtis. Tas pats nutiks ir pereinamajam laikotarpiui. Ir basta pereinamiesiems malonumams. Žiūrėkime, kokias turime perspektyvas: o jos štai šitaip prastėjančios. Ir kas teisus?

            Kas link spekuliacijų verslo liudijimais, patentais ir pan. ten, kur nereikia – sutinku, tai reikėjo tvarkyti, betgi TAI ir reikėjo tvarkyti, o ne kilbasintis iki to, ką matome. Matome, kad banga dar važiuojančių smulkiukų po pereinamojo laikotarpio dės skelbimus „Uždaryta“ ir kulniuos – dalis samdytis už grašius pas stambuolį, kuriam mažės konkurencija, o kita dalis – darbo biržon, išmokų atsiimti. Kas iš to laimi? Tikrai mažuma, turinti vis didesnę įtaką rinkose ar ten, kur tokios bent teoriškai galėtų būti.

          • lv

            Palaukit, palaukit…
            Galime persikelti ir į dar ankstesnius laikus, kai _tipiškai_ mokėdavome „stogui“ ir berniukams su kedais…
            Jei mes vertiname tik tai, ko galima buvo nemokėti, tai pati geriausia išeitis ir tada ir dabar tebėra tiesiog šešėlis (nemokėti). Tai yra, galime nesunkiai atsiremti į tokį pradinį tašką, kai smulkusis verslas tiesiog klestėjo ir paskui buvo sužlugdytas „kažkokiais tai dar mokesčiais“…
            Tik pasirodo, kad ne. Netinka tas šešėlis, (jau) reikia ir socialinių garantijų ir paslaugų…
            Tai ir lyginkime *legalaus*, normalaus smulkiojo verslo sąlygas. Ir anuomet (iki mokesčių ir tvarkos pasikeitimo, nors jie ir ji (tvarka) kiek kito pastaruosius 3-4 metus) padorus, apie ateitį galvojantis verslininkas (tebūnie jis ir hipotetinis), t.y. toks, kuris išlaiko save ir galbūt dar sukuria darbo vietą, negalėjo mokėti fiktyvaus PPD, nes dirbo sau, matė kaip dirba ir kiek mokesčių sumoka kiti, kaupė pinigėlius ne tik BP plutai ir vandeniui. Na, nebent manysime, kad tipiškai į tai buvo nusispjaut, nes „paskui tai jau kaip nors, gal susitaupysiu“, tačiau bendru atveju, toks smulkiojo verslo modelis/požiūris yra/buvo žalingas ir nepageidautinas, nes yra/buvo neperspektyvus, nemokami mokesčiai ir tikėtina, kad pensijoje bus/būtų pretenduojama į pašalpas.
            Kita vertus, man šiais metais gaunasi padalinti 33360 / 29930 šių metų naudai…
            (įdomus smūgis visiškai atvirkščiai proporcija, ar ne? Juoba, kažkokios ten tamstos užuominos apie PSD baisingą įtaką smulkiojo verslo žlugdymui…)
            Na, gerai, perskaičiuojam vidutinio atlyginimo pajamų scenarijui:
            Tarkime ~1500 Lt arba 18000 Lt per metus.

            iki tvarkos pakeitimo:
            4320 Lt (GPM)
            1296 Lt (PSD)
            2160 Lt (BP)
            (na ir „tipiškai“ šimtas kitas PPD)
            Viso (ne mažiau nei): 7776 Lt

            Pagal naują tvarką (pirmais/šiais metais):
            2700 Lt (GPM)
            1620 Lt (PSD)
            1530 Lt (SD)
            Viso: 5850 Lt

            Sekančiais metais
            2700 Lt (GPM)
            1620 Lt (PSD)
            3060 Lt (SD)
            Viso: 7380 Lt

            Chmmm…(tikiuosi neklystu?)
            O dar įvertinus esamas (staigiai atsiminiau tik PSD lubas, tačiau yra ir kitų) ir planuojamas lengvatas, palengvinimus…
            Nors kita vertus, aš tikrai manau, kad smulkiojo verslo ir verslumo visų pirma, šie mokesčiai ir dabartinė (ir buvusi) tvarka tikrai neskatina ar skatina tikrai nepakankamai, tačiau tikrai nėra taip, kaip Valatka laidoja (pasitelkdamas ir neva visiškai sužlugdyto smulkiojo verslo kortą) vyriausybę ar net valstybę nuo to momento, kai tik popierius neteko PVM lengvatų…

          • Auksinis kardas

            lv, siūlyčiau, paprastumo dėlei, palikti už borto tolesnius laikus, nei pastarieji, 2008 metai. Tą patį padaryti prezumpcijoms apie nelegalumą ir nesąmoningumą nemokant didesnių, nei nustatyti baziniai, mokesčių – antraip pasiūlysiu ir pačiai visą gaunamą atlygį nešti Sodrai papildomai pensijos daliai – jai tikrai jūsų reikia DABAR. Kažkodėl įsivaizduojate smulkų verslininką kaip bedugnį pinigų maišą. Kaip ir Vyriausybė, berods.

            Pas jus skaičiavimuose nematau pelno mokesčio išvis. Nežinau kodėl besidomėdama mokesčių lyginimu nepasinaudojate kažkuo jau paruoštu ir vaizdžiu, tokiu kaip:
            http://www.tax.lt/modules.php?name=Forums&file=download&id=13141

            Jei iš to, kas parodyta, jums nesimato, jog IĮ verslo forma prievartaujama žiauriai, man teks likti arbatinuku.

            O čia kaip iš atsivėrusio mokestinės naštos nelygumo (opportunities!) žmonės tvarkingai daro biznį:

            http://einam.lt/renginys/10092/individualiu-imoniu-ii-pertvarkymas-i-uzdarasias-akcines-bendroves-uab

          • Auksinis kardas

            Gal čia jau ir šeimininkas širsta, kad norime išsiaiškinti, lyg ir buvo įkritęs tai leidžiantis padaryti komentaras, dabar dingo.

            Čia nuoroda: http://209.85.129.132/search?q=cache:yA3zHQNYMXIJ:www.tax.lt/modules.php%3Fname%3DForums%26file%3Ddownload%26id%3D13141+mokes%C4%8Di%C5%B3+lyginimas+2009&cd=5&hl=lt&ct=clnk

            Artūrai, jei nesunku – patvirtinkit, kad pašalinot komentarą valingai, ir aš jau irgi dingstu iš čia.

          • Auksini karde, nieko iš niekur nešalinau, tiesiog iki šiol neturėjau laiko atsiversti tinklaraščio… O tamstos komentare buvo dvi nuorodos… Tiek to ir sąmokslo…:))

          • Auksinis kardas

            Taip, Artūrai – ant karšto: o kodėl nepadidinus leidžiamų nuorodų kiekio iki kokių penkių, kad išvengti panašių nuotykių, ar tai sistemoje nekeičiama? Juk tai ne pirmas kartas, kai kyla neaiškumas. Taip pat neaišku kokia žala ar pasipelnymas gali nutikti patalpinus replikon keletą nuorodų?

            Juolab, kaip sakau kitur – kad mačiau repliką, paskui nebemačiau, paskui vėl mačiau su pažymėjimu „laukia patvirtinimo“, o paskui vėl nebemačiau. Dabar tikiuosi vėl matyti, bet visa ši seka – gerokai ir nereikalingai komplikuota. Bet jei pačiam patinka ar pakeisti neįmanoma – jau padariau viską, kad pagerinti padėtį ;-)

          • Mielas Auksini Karde, labai stengiuosi, kad visiems komentatoriams būtų kuo patogiau, bet Jums visiems leidus, pasilieku sau teisę spręsti, kas šiam tinklaraščiui yra geriau, net jei kartais tai pasirodo komplikuota.

          • Regis

            A. karde, neskubėk su išvadomis. Jeigu aš gerai supratau tu pateikei nuorodą į neaiškios kilmės informaciją. Maža to, tai tiesioginė nuorodą į dokumentą (failą) o tai jau tikrai nėra gerai, nes tai gali būti virusas ar dar kažkas panašaus (nesvarbu, kad dokumento praplėtimas *.xls). Prie viso šito neaišku ar galima šią informaciją cituoti ar nurodyti be autoriaus leidimo…

            p.s. nemanau, kaip tu išsireiškei, kad tinklaraščio autorius „širsta, kad norime (norite) išsiaiškinti“. Neskubėk.

          • lv

            Ten gi (ankstesnių mokesčių lentelėje, individualios veiklos grafose) PSD neįtrauktas…

            O jis iki 2008 m. buvo 30 % nuo GPM…

            Dabar jau suabejojau tų lentelių tikslumu (jos apibendrinančiam palyginimui tikrai netinka, nebent išsiaiškinsi kokius kraštinius, išimties atvejus jos lygina, bet PSD neįtraukti na niekaip negali — jau rimtas pagrindas abejonėms), nes mano skaičiavimų šaltinis yra VMI:
            http://www.vmi.lt/lt/?itemId=1089501

            IR asmeninė patirtis (turiu IV pažymą, turėjau ją ir iki naujos mokesčių tvarkos, tad (naują ir seną) mokesčių tvarką žinau, nes manau, kad buvau/esu ją išsamiai išsiaiškinęs.)

          • Auksinis kardas

            lv, pasakykime aiškiai, kad mano lyginimų pagrindinis objektas yra IĮ, ne IV. O todėl, kalbėkime ne apie 30% GPM PSD, bet 2% užpraeito ketvirčio vid. atlygio dydžio PSD, iš 504Lt 2008m. tampantį 7187Lt 2009m. – didėja 1426% duoto pavyzdžio atveju. Taip, šio mokesčio dydis pasikeitė vienu mostu vienu tūkstančiu keturiais šimtais dvidešimt šešiais nuošimčiais. Jūs dažnai matote panašių dydžių veiklos sąlygų pakeitimus?

            Yra ten PSD stulpeliai, tik ne visur įvertinami, nes yra kintami dydžiai, bet būdami vos keleto šimtų litų dydžio seniau, jie vėlgi nedaro lemiamos įtakos bendram vaizdui iš didesnių skaičių. O vaizdas iškalbingas – pagal užmetamų mokesčių svorį, jūs matote IĮ esant labiausiai apkrautomis – ir tai yra kova su šia smulkaus verslo forma. Taip pat matote (jei matyti norite), kad bendra mokestinė našta joms didėja, pavyzdžio atveju, arti 80%.

            Ir jau tik nepradėkime apie tai, kad gal čia kažkokie „ne tokie“ skaičiai sudėlioti. Tokie.

            Regi: buvusioje replikoje būta dviejų nuorodų, kiek suprantu tokia situacija filtruojama papildomai – reikalauja patvirtinimo. Nematau kodėl replika nebūtų saugi ir priimtina automatiškai net ir su trimis nuorodomis, juolab jei jos yra google išduotas rezultatas. Apsauga nuo užkrato – visai ne šios erdvės reikalas.

            Keisčiausia, kad repliką mačiau po siuntimo, užtat nustebau, kad filtravimo nebūta, bet neberadau praėjus kuriam laikui – tai jau pernelyg sukta, kad būtų perpratama.

          • Regis

            Aš vieną kart norėjau įkelt nuorodą į lietuvių kalbos taisyklių aprašymą. Tas komentaras su nuoroda niekaip nepraėjo. Spėjau prikurti visokių sąmokslo teorijų, pvz. man jau gerb. Artūras nebeleidžia įdėt nuorodas į komentarus ir t.t. Viskas baigėsi kai supratau, kad buvo kažkokie laikini sutrikimai ir/ar man nežinomi pastovūs apribojimai (techniniai niuansai). Tavo atveju tai gali būti dvi nuorodos viename komentare.

            p.s. suprantamas kiekvieno komentatoriaus jautrumas, tačiau reikia suprast ir tinklaraščio autoriaus ir laiko neturėjimą, ir atsakomybę ir t.t… Neskubėkim su išvadomis ir svarbiausia garsiais pareiškimais ir durų trankimais.

          • lv

            Pirma: reikia remtis įstatymais, oficialiais šaltiniais, savo galva, o ne tax.lt ir panašiais (ten tos buhalterės savo patarimais irgi nusigrybauja iki soties, nes lygiai taip pat interpretuoja įstatymus pagal savo _ne_visada_ šviežią ir kompetetingą galvą).

            Antras: lv tai ne ji.

            Trečia: jei remsimės tuo ko galima (buvo) nemokėti (minėtasis kelių procentėlių PSD, fiktyvus PPD su stūgaujančiais „verslininkais“ sveikatos įstaigų koridoriuose — aš mokesčius moku, kodėl eilės, kokia netvarka!), tai tikrai siūlau persikelti į dar ankstesnius laikus arba visai į šešėlį, kai smulkusis verslas klestėjo, nes mokėjo tik berniukams arba apskritai nemokėjo…

            Ketvirta: skaičiai ne tokie, nes PSD nėra. NĖRA. O jis *privalo* būti ir _yra_ženklus_. IV atveju yra akivaizdžiai NUGRYBAUTA, tai kodėl turėčiau tikėti kitomis grafomis?

          • lv

            Ir penkta: gal tamsta žinai kokia yra smulkoojo verslo struktūra ir kiek (kokią dalį) mokesčių sumoka IĮ, o kokią IV ir vadinamieji „patentininkai“…?
            Klausiu todėl, kad lygiai taip pat neteisinga vieną segmentą (IĮ) lyginti (kalbant apie smūgį smulkiajam verslui) su visu smulkiuoju verslu. Greitai naujesnės statistikos neradau, bet intuityviai jaučiu, pasiremdamas 2003 m rodikliais, kad segmentai palyginami, tad…

          • romas

            Lv, kažkaip įdomiai įsivaizduojat verslą. Jums atrodo, kad verslas visada yra neatsiejamas nuo pelnų. Labai dažnai smulkus verslas yra pradedamas, nes nėra kitos išeities ir norisi valgyti. Individualios įmonės ir anksčiau nebuvo labai valdžios mylimos, o dabar Auksinis kardas yra visai teisus. Greičiausiai jos žlugs. Nemanau, kad jos išgelbėtų Lietuvos ekonomiką, bet žmonėms išgyventi tikrai reikia duoti šansą. Juk geriau, kad žmogus uždirba šį tą, nei mokėti jam pašalpą. Aišku, reiktų atsižvelgti, kokio pobūdžio yra verslas. Aš manau, kad pvz. paslaugos šiuo metu tikrai gali būti mažiau apmokestinamos.

          • lv

            romai, jei įdėmiai skaitei, tai turėjai pastebėti, kad pats turiu IV pažymą (apie tai, kas man atrodo apie smulkųjį verslą)…
            Antra vertus, kuos skiriasi kelių (5-10) žmonių UAB’as nuo tokio pačio kalibro IĮ? (čia penas pamąstymams, kas iš esmės yra tas smulkusis verslas (teigčiau/įsivaizduočiau, kad didžia dalimi tai IV ir patentininkai, jei neliečiame *aibės* smulkių UAB’ų, kuriems mokestinė našta iš esmės nesikeitė…)

          • romas

            Skiriasi atsakomybe. Jei UAB gali prisibaigti be asmeninių pasekmių, IĮ – negali. Daugiau nelabai kuo skiriasi, bet žmonės savo IĮ yra įregistravę seniai, kai taisyklės buvo kitokios. Todėl taisyklių kaitaliojimas žmones nervina. Galima būtų pakeisti įmonės statusą, bet vykdant veiklą, tai yra sunku, nes yra sutartys, visokie leidimai, buhalterija ir pan. Mes čia diskutuojam globaliai, bet man asmeninės žmonių problemos yra suprantamos.

          • lv

            Aš žinau kuo (techniškai) skiriasi, bet visiškai ne toks yra pagrindinis aspektas. Ar smulkūs UAB’ai nėra smulkusis (ir kažkiek link vidutinėlio) verslas? Kaip tuomet yra su tuo smulkiojo verslo žlugdymu, jei UAB’ams mokestinė našta iš esmės nesikeitė…? Kokią dalį (pagal sumokamus mokesčius) taip vadinamojo, suvokiamojo smulkiojo verslo sudaro (maži) UAB’ai, IĮ, IV, verslo liudijimai. Kai bus aiški struktūra (jei sugebėsime sutarti dėl smulkiojo ir vidutinio verslo ribos), tai galėsime konstatuoti apie „smūgį“ smulkiajam verslui…

          • romas

            Aš nesakau, kad valstybiniu mastu smulkus verslas yra žlugdomas. Jis ir iki šio nebuvo skatinamas. Auksiniam kardui nuo to, kad UAB-ai liks, o jo IĮ gal likviduosis, nepasidaro lengviau. Kas yra smulkus verslas, nusako smulkaus ir vidutinio verslo įstatymas.

          • lv

            Be turėtų pasidaryti gėda sekti pasakėlę apie žlungantį smulkųjį verslą ar jam suduotą triuškinantį smūgį, po Valatkos įkaltos naktinės mokesčių reformos vaizdinio…

          • Auksinis kardas

            „Antra vertus, kuos skiriasi kelių (5-10) žmonių UAB’as nuo tokio pačio kalibro IĮ?“ – viskuo skiriasi, romas teisingai šneka apie pimutinę visos asmeninės nuosavybės atsakomybę IĮ atveju prieš „limited“ atsakomybę įmonės turtu UAB atveju. Visiškai kitokie įdarbinimo santykiai. Kitokios galimybės pradėti veiklą – UAB reikia 10.000LTL, ir ją pradėti gali tik jau turintys pradinį kapitalą. Jei mes nebenorime skatinti verslumą nuo apačios, arčiausiai eilinių žmonių – nebeskatinkim, į sveikatą!

            Nesuprantamas lv nenoras matyti PSD stulpelius lygynamuosiuose duomenyse, ir aiškų vaizdą, kad IĮ apmokestinimo svoris skiriasi nuo kitų formų didesnėn pusėn. Pripažinti tai, kad šios formos įmonių didesnis apmokestinimas kitų tarpe (ir ŽENKLIAI didesnis, lyginant su tuo pačiu 2008m.) yra kuo tikriausias poveikis smulkiajam verslui, nes tai tokios kategorijos įmonės. Taip pat, kad apmokestinimo našta, šioje formoje, neadekvati prisiimamai rizikai. Taipgi, kodėl PPD buvęs fiktyvus (tai papildomos pensijos dalies akronimas, tikiuosi tiek susišnekame), koks buvęs nustatytas – jis visai neatrodo menkas, kai reikia pačiam užsidirbti ir tuos kelis tūkstančius per metus Sodrai, sumokėtinų nepriklausomai nuo sėkmės. PSD nebuvo pats didžiausias (kaip ir kitų samdomų), bet ir už tuos keletą šimtų darbingi IĮ savininkai vargu ar privaikščiojo poliklinikon – nes dirbti reikia, atsiprašyti ar simuliuoti nėra prieš ką. Taip pat nesuvokiamas nepasitikėjimas tax.lt, nes tai puikus praktinio žinojimo apie mokesčius šaltinis, kuriame, tiesa, apsilanko ir ieškantieji patarimų, atsakymų – juos gauna iš stipriausių šalies apskaitininkų. Toks įspūdis, kad su lv gyvename skirtinguose pasauliuose – viena bėda, sunku įtikinti turintį mokėti atitinkamus mokesčius tuo, kad jie nedidėjo, nedideli, ar visur panašūs, ar nėra svarbūs. Tema išsemta, viskas paaiškinta ir padėta ant stalo: nepatinka – galima nekramtyti. Tuo ir pabaigsiu.

          • Auksinis kardas

            Tiesa, kalbėdamas apie įdarbinimo skirtumus turiu omenyje būtent INDIVIDUALIĄ įmonės formą – kai verslininkas – savininkas yra ir pagrindinis veikėjas. Didėjant samdinių, nuo šios pirminės formos, aišku, tolstama. Tik tiek.

          • lv

            Nereikia man pūsti miglos apie technines detales išsisukinėjant nuo nepatogios esmės — tai (smulkūs UAB’ai) yra *smulkusis verslas*. Ir jis nėra žlugdomas minėta mokesčių reforma (nebent tik tiek, kiek prisisapnuoja Valatkai ir visai kitai šutvei kritikų, pseudoekonomistų, analitikų ir kitų „išėjimo iš krizės“ mesijų).

            PSD stulpeliuose reikšmių nėra. Lyginamosiose lentelėse (kur lyginami iki ir poreforminiai mokesčiai) ten brūkšneliai ir visuminiai procentai dėl to yra mažesni, o būtent pagal juos gi pats ir susidarai vaizdą apie smūgio stiprumą…
            (aš kalbu apie IV)
            Kita vertus, bene lygiavertė, atsvari individualaus verslumo foma yra ir IV, verslo liudijimas, o čia mokesčiai iš esmės (dar) nekito ir netgi sumažėjo, atsirado ir atsiranda lengvatų. Tai ar sužlugdė gi kas tą smulkųjį verslą sužlugdė ta naktine mokesčių reforma?!Pasikartosiu, kad pats manau, kad visų pirma verslumas yra neskatinamas ir/ar nepakankamai skatinamas, mokesčiai yra per dideli, nėra individualaus, lakstaus o ne sisteminio skatinimo, mokesčių atidėjimų, lankstesnio mokesčių diferencijavimo pagal pajamas, statusą ir pan. — dėl to nesivysto ir smulkusis (galima sakyti yra (lėtai) žlugdomas smulkusis verslas, bet naktinė mokesčių reforma čia mažiausiai kuo dėta.

      • anoniminis bailys

        Na taip, ponas Vagnorius tikrai yra tas asmuo, kurio kalbu apie ekonomika reikia klausytis :)

  • Fredis*

    Verslu užsiiminėjama kulkoms švilpiant jei tai tik įmanoma. Vanduo prasisunkia pro menkiausią plyšiuką.
    Verslininkai nėra skystakiaušiai žmonės, apie kokią ramybę verslui kalbate, Auksini karde, kad reikėjo sumokėti 200-300 LTL už kasos aparato perprogramavimą? Pasižiūrėkite kas vyksta pasulyje – bankrutavo Amerikos pasididžiavimas General Motors.

    • Auksinis kardas

      Fredi, žiūrėkime Lietuvos dydžiais, nes apie jos dydžio sprendimus kalbame.

      Pas mus verslininkai tai bėgo tvarkyti automobilių išregistravimo (nors nieko toliau šia kryptimi, be šnekų, neįvyko), tai už galvų susiėmę žiūri, kad Sodros mokesčiai ne tik nuvinguriavo nepakeliamomis kryptimis (tai šiais metais dar esama didelių laikinų lengvatų, džiaugiamės), tai išvis nebeaišku buvo ar Sodrai jau reikia už laikotarpį mokėti, ar dar nereikia. Tas pats PSD. Stipriai pasikeitė iš esmės visos veiklos sąlygos smulkesniajam verslui, o to kažin ar tikrai norėjome. Paties minimi kasos aparatai, matyt, susiję su turgaus prekeiviais, nes kitų panašių pasikeitimų nepamenu, o ir šie teliko kol kas šnekose, tad kalbu tikrai ne apie juos.

      Bėda ta, kad tie plyšiukai, jei ir tebėra, tai ne renkamo biudžeto pusėje. Kelti kulkų zvimbimą galima, bet tam reikia geros priežasties, ir jau tikrai ne dabar reikėjo to papildomo apšaudymo, ką ir noriu pabrėžti.

      • Fredis*

        Dėl įmonių automobilių – buvo pagasdinimo akcija, nes įsivaizduok įmonę, kuri tarkim gale metų turi 150 tūkst. pelną. Ką daro vidutinis „apsukruolis“ versilinkas? Nusiperka visureigį už tiek pat ir įmonė dirbo nuostolingai, avansinio pelno mokesčio jau galima ir nemokėti, o įplaukos į biudžetą metų pradžioje oi kaip reikalingos…
        Kasos apartus reikėjo perprogramuoti, pasikeitė PVM dydis, vietoj 5%, 18% tapo 19%,
        o šiaip tai kas tikėjosi, kad įvyks tokia gili, stipri griūtis? Dabar visi gudrūs po laiko.
        Mes esame labai didžiulis verslo, finansų užkampis, yra ir lengvinančių, ir sunkinančių aplinkybių.

        • Auksinis kardas

          „įsivaizduok įmonę, kuri tarkim gale metų turi 150 tūkst. pelną. Ką daro vidutinis “apsukruolis” versilinkas? Nusiperka visureigį už tiek pat ir įmonė dirbo nuostolingai, avansinio pelno mokesčio jau galima ir nemokėti, o įplaukos į biudžetą metų pradžioje oi kaip reikalingos…“ – įsivaizduoju, ir, man rodos, kiek geriau. Nes į išlaidas patenka ne automobilio pirkimas, bet jo amortizavimas eksploatavimo laike, tad tokiu būdu išvengti pelno mokesčio nepavyks.

      • romas

        Karde, bet mokestinės reformos logika matosi. Tikslas buvo sumažinti importinių prekių vartojimą, padėti eksportui, o kartais net priversti ieškoti eksporto galimybių. Esmė yra, kad dėl didelių skolų pinigai pastoviai išplaukia iš Lietuvos. Vienintelis būdas išsigelbėti yra eksportas, o apmokėti skolas iš vidinių resursų galimybės yra labai ribotos. Vidinį vartojimą neina užkurti, nes be maisto neturim ką sau parduoti. Eksportą skatintų mažesnis darbo jėgos apmokestinimas (žaliavų kainai mes įtakos neturim), mažesni darbuotojų atlyginimai. Netiesiogiai eksportą skatina didesnis PVM vidaus rinkoje ir akcizas. Jei paskolos nebūtų eurais, būtų šiek tiek padėjusi devalvacija.
        Jei jau kas padarė mūsų ekonomikai žalos, tai LSDP valdymas. Neįvyko jokios reformos, įsigalėjo monopolijos ir biurokratinis valstybės valdymo modelis. Mes stringam ir dėl valstybės mašinos inercijos ir nesugebėjimo reaguoti. Valstybės valdymui pakeisti reikia tiek laiko, kad gal net krizė greičiau baigsis.

        • Auksinis kardas

          „dėl didelių skolų pinigai pastoviai išplaukia iš Lietuvos“ – būtų įdomu detaliau sužinoti ką tai reiškia.

          1. Ar tikrai pinigai išplaukia, nes pamenu nesenus bankų teiginius, kad jie NEišima pinigų iš Lietuvos?

          2. Jei TIKRAI kažkas išplaukia – ar tai tie patys pinigai, kurie buvo prieš išplaukdami įplaukę?

          3. Gal čia kalbama apie einamosios sąskaitos deficitą – jis mažėjo ir mažėja, kas gerina, o ne blogina padėtį?

          Einu laukan kuriam laikui – tai gali būti prasmingiau ;-)

          • romas

            Ko čia nesuprasti? Už paskolas yra mokamos palūkanos. 60 proc. paskolintų pinigų yra iš užsienio. Ar nėra natūralu pinigus atgauti su palūkanomis? Tie pinigai, kurie cirkuliavo rinkoje pagal sutartis su bankais po truputį grįžta į tuos pačius bankus ir nebesugrįžta į rinką paskolų pavidalu. Einamosios sąskaitos deficitas mažėja dėl importinių prekių vartojimo sumažėjimo, dėl atpigusių energijos resursų ir patenkinamos eksporto būklės. Tai rodo, kad vyriausybės politika yra įmanomai teisinga.

          • Auksinis kardas

            „Už paskolas yra mokamos palūkanos. 60 proc. paskolintų pinigų yra iš užsienio. Ar nėra natūralu pinigus atgauti su palūkanomis?“ – natūralu, nes reikėjo juos atiduoti kitam ir tikėtis iš to užsidirbti. Palūkanos yra mokestis už paslaugą – galimybę disponuoti ištekliais anksčiau, nei to nusipelnei. Imant paskolą, abi šalys įsitikinusios, kad abiem sandoris naudingas.

            „Tie pinigai, kurie cirkuliavo rinkoje pagal sutartis su bankais po truputį grįžta į tuos pačius bankus ir nebesugrįžta į rinką paskolų pavidalu.“ – gal grįžta kaip paskolos Vyriausybei? Gal pinigų savininkas, pasikeitus aplinkybėms, kitaip vertina ir su jų atidavimu susijusias rizikas? Ar jis neturi tam teisės? Tiesa, spekuliacinių pinigų nevaržomas judėjimas yra negeras dalykas, bet apie tai reikėtų ir kalbėti kiek kitokiame lygmenyje.

            „Einamosios sąskaitos deficitas mažėja dėl importinių prekių vartojimo sumažėjimo, dėl atpigusių energijos resursų ir patenkinamos eksporto būklės. Tai rodo, kad vyriausybės politika yra įmanomai teisinga.“ – nė velnio tai nerodo Vyriausybės politikos, tai rodo procesų atspindį: atslūgus vartojimo siautuliui, pasitraukė ir geiduliai nepelnytai vartoti importines viliones. Problema ta, kad apmirus ekonominiams santykiams, drožlė biudžetui – per menka. Apie tai jums papasakos įmanomai neteisinga valstybės ir Sodros biudžetų būklė. O ekonominiai santykiai apmirė dėl įmanomai šokiruojančio elgesio su jais, be kurio jie nebūtų tokie leisgyviai, kaip dabar. Ką ir reikėjo įrodyti.

          • romas

            Jei 25 proc, BVP sudarė statybos sektorius, maitinamas iš banko paskolų, o dabar tas sektorius yra arti mirties, kaip galima tikėtis geros biudžeto ir Sodros būklės? Kai ekonomika veikė tokiu principu, išjungus maitinimą, ji veikti nebegali. Vyriausybės elgesys čia nėra prie ko. Reiktų suprasti tikrą padėtį. Užkurti vėl tą pačią sistemą yra pragaištinga, nes ateityje vestų į dar didesnę krizę.

        • mdxacuk

          Šiaip ar taip užsienio prekybos deficitas galų gale daugmaž susibalansavo. Iš ko jis buvo finansuojams ir kodėl jau buvo pasiekęs košmarišką mastą, tiksliai nežino niekas. Bet vien jis anksčiau ar vėliau galėjo mus pribaigti.

          Pieš porą dienų girdėjau Glavecką sakant, kad lddpiškiai per savo valdymą pripūtė burbulų už 22 milijardus. Tik nežinau, ką jis turėjo galvoj – greičiausiai visą burbulinę ekonomikos dalį, ne kokius biudžetinius įsipareigojimus, nes ko gero būtų per daug. Bet šiaip ar taip tie milijardai turės kažkaip susitraukti, bent didele dalim.

          • Auksinis kardas

            „Iš ko jis buvo finansuojams ir kodėl jau buvo pasiekęs košmarišką mastą, tiksliai nežino niekas.“ – užlenkta.

  • Benedikta Vaivadaitė

    O man patinka faktas, kad premjeras galvoja.

    • Jonas

      Ir man patinka faktas, kad premjeras galvoja

  • A.G.

    Žinote ką pasakysiu.
    Labai daug žmonių yra suklaidinta.
    Faktų.
    Faktai yra.
    Koks yra įprastas antkainis parduotuvėje. Taip apie 10 proc.
    Koks jis tapo Lietuvoje, po 1997 m. – kai prasidėjo supermarketų bumas. Taip – ir 100 ir 200 ir daugiau proc.
    Ir ką mes čia dar kalbame apie PVM kelis procentus. Gėda.
    Ir kokia čia laisva rinka, kai vietoje 10 proc. – 200 proc. Tai mažiausiai stalinizmas. Mažiausiai.
    O ką negali monopolis paslinkti savo storą šikną ir vietoje 200 proc. – pasilikti 196 ar 194 proc. (maža bus).
    O čia papirkus kelis gazietčikus – visi iš paskos choru.
    Galvokite vieną kartą.
    Tikrai pradėsiu tikėti tais nepataisomais priedurniais, kurie mano, kad iki 1990 m. kas nors ilgalaikiai galėjo paveikti lietuvių psichiką.
    Nu ne.
    Jei 1988 m. lietuviai sugėbėjo… – reiškia jų tas 50 metų jokiu būdu nepaveikė kažkaip blogai.
    Bet visgi kažkas paveikė per šiuos pastaruosius dvidešimt metų tai tiksliai – vienus ešelonai babatukų, kitus gal biznis nuo to babatuko (na visus kitus – juk bizniu dalijo…).

  • A.G.

    Dar.
    Taigi, PVM reikėjo pačioje pradžioje – tai neginčytina.
    Ir lygiagrečiai – visas nesąmoningas išlaidas (kurias dabar čia kapsto).
    Bėda pas žmones dar baisesnė nei minėta – jei būtų davę per puodynes (ar aiškiau, per tuos užlenktus į save nagus), juk visis būtų klykę, Kremlius, raudoni ir pan.
    O jei tą storą šikną būtų… – tai iš vis sulauktume klyksmo apie sugrįžusius 1917 m.
    Va užtat žmones manau reikia bausti (kad per daug klauso šitų priedurnių, apsimetusių… žinote kuo, rapūgos…) – tegu cypia, užsidirbo. Visiškai negaila – ypač kultūros elito. Jau kaip šitie užsidirbo – ne tas žodis. Iš raskažiaus su pripampusiais pilvais prie komunistų, jau nebežinojo ir saiko… dar ta inercija oi kaip užsitesė ir prie postkomunistų, kad ir …. ai tiek to.
    Faktas tas – kad pakentėti bus labai sveika. Būtina, netgi.
    Tik nelieskime – nekaltų.
    Valstybės tarnautojų, biudžetininkų – už tai ir liktarnę jau reiktų padažyti. Nekiškite pirštų priedurniai prie jų.

  • Vyriausybinis tualetinis popierius

    Mini reportazas/refleksija is keliones po provincija( visi ivykiai neisgalvoti, realiai atsitike, vardai arba pakeisti, arba neminimi; visi sutapimai, jei tokie bus, yra tikri ir liudijantys liudna padeti). Tai va, apie ka mes cia..Ai, prisiminiau. Pavadinkime si epizoda ..Na, kad ir..“kaip tualetini popieriu-Vyriausybini provincijoj paslovino. Tai va – lankiausi as reiskias provincijoj ir taipjau gavos, kad vaisingai besivaisinant, atsiriso liezuvis vienam valdiska duonele valganciam. V.z. gaisrininku vietines kuopeles komandyriui, tobish vierchui. Taip taip, Jums nepasigirdo – Butent GAISRININKU:))Pabedavojo zmogus, kaip visokios komisijos ji zadalbalinusios, bet cia pat pasidziauge..kad, mol, „(..) gaunu 4000, ir skersa dejau. Duokdie, kad mano mylimai valdziai uztektu pinigu popieriui, kad kuo daugiau jo pirktu, man gera Lietuvoj gyventi“. Na ir kas, pasakysite, „dirba zmogus, stengiasi, pareigos. negi gaila, 4000Lt??“ Aisku,mielieji, kad negaila. Tik nepabaigiau pasakot.Pas gaisrininkus toj kuopoj:)), ne kuopoj, skyriuj:), ne skyriuj, kaip pavadinsi:))))), nepagadinsi, paskelbtas grieztas taupymo vajus is Vilniaus. Net komisijos va ir laksto. Nori, nenori, truks plys – turi taupyt. Na ir sedejo tulas, tobis, gaisrininku vadas, ir taupe. Sake ir vienaip samateles,deliojo, skaiciukus barste, ir kitaip zarste. elementarno: dali atleido, dali i nemokamas atostogas, daliai atlyginima sumazino, ir atjunge silta vandeni visai – tobis, seniau darbuotojai po budejimu, ivykiu, turedavo galimybe nusipraust. Dabar to nera.V.z. vaiksto darbuotojai apsepe:))Apie tai, sako, net raportas buvo suraitytas:))) Tokia tad istorija.Moralas??O tas tobis gaisfrininku vadas, geres i valdzios sveikata, rulonelius slovines, savo saskaita taupe kazin, ar nelabai?:))))))Toto i ono. Va cia visa intriga. As tai zinau. Tsss.:)))

  • Vaidas

    Man tai keistai Lt verslininkai dar šiuo metu nepalieka minties pelningai dirbti nesuvokia, kad Toyota koncernas ateinančius metus turės kasmet po 2 milijardus nuostoliu. atsipeikėkite šiuo metu stengtis reikia išsilaikyti arba bent turėti mažesnius nuostolius apie pelna pamirškite porai metų. Į tą įmonę bus investuojama kuri gerai tvarkysis su nuostoliais ir valdys juos. kitos kurios nesugebės pasmerktos bankrotui arba vegetavimui. Versle sąlygos visiems vienodos. mąstyti reikia. O dėl visureigių tai tokius vadus reik iškart atleisti beje man keistai atrodo profsąjungos taigi jų vadai disponuoja tais pinigais :), tai mielieji kada gaisrininkai piketuos reikia tuos visureigius atvežti ir profsąjungoms pasakyti va kur jūsų algos suėjo :)

  • Juozas

    Labai neprotingos išlaidos, smulknena, bet velnias yra detalėse. Kubiliaus „globalūs“ pamąstymai neturi jokios vertės, kai Vyriauybės politikos vykdymas yra nekontroliuojamas. Šita politika jau visiškai sukompromituota, kogero valdinikai tyčia taip elgiasi. O užsiimti Vyriausybės politikos sabotažu jie gali drąsiai, dar nieko už tai neišmetė iš darbo.

  • dzyvai

    Juozai, ką pasiūlyti vadovui, kuris turi gerų idėjų, bet nesugeba sukontroliuoti, kad jos būtų įgyvendintos? Mažiausiai – tai mokintis kontroliuoti pavaldinius, arba bent jau pasisamdyti pavaduotoją – „žandarą“.

  • Auksinis kardas

    Kas teisybė, tai ne melas – ši teisė tikrai neginčytina. Užtat iškart ir pasakiau, kad tuomi jau ir prisidėjau kuo galėjau ;-)

  • Mrs. Veronica

    Aš ponia Veronika (MD) ir specialių paskolų namai yra nepriklausomas paskolą skolintojui, kompetentingas, patyrusių ir atestuotų specialistų, kad sutelkti dėmesį į savo sėkmę. Mes esame įsipareigoję teikti geriausius sprendimus dėl paskolų paslaugas mūsų klientams. Mes suteikti trumpąją patvirtinimas, ne įkaito, žemas kainas, mes siūlome visų rūšių paskolų 2 %. Jei susidomėjote, susisiekite su mumis elektroniniu paštu ne: specialloanhouse@gmail.com.

    Linkėjimai

    Ponia Veronika