Citata #385 S.Tamkevičius apie sudėtingą Lietuvos katalikų bažnyčios būklę

Laikai pasikeitė, tačiau dabartinis Bažnyčios kelias šiandien yra ganėtinai sudėtingas. Tiesa, Lietuvoje niekas nešaudo, neteisia, bet negalima nematyti pastangų Bažnyčią tarsi Kauno žydus uždaryti į getą. Atrodo, pas mus demokratijos netrūksta: kovojama už moterų lygiateisiškumą, už čigonų, net gėjų teises, tačiau Bažnyčios balsą siekiama nutildyti. Tikintiesiems, kaip sovietiniais laikais, norima palikti teisę privačiai tikėti ir bažnyčiose melstis, bet nedaryti įtakos visuomenės gyvenimui. Jei Bažnyčia bando reikštis visuomenės gyvenime – pasisako už tradicinę šeimą, prieš manipuliavimą embrionais, prieš alkoholio besaikę reklamą – tai jau esanti politika. Šito siekiančios jėgos nėra tik pavienės ir atsitiktinės, ir finansuojamos jei ne Maskvos, tai Europos Sąjungos pinigais. Jos kalba apie toleranciją mažumoms, bet užmiršta toleranciją daugumai.

Bernardinai

… Gražiai kalba… ypač toje vietoje apie getą…

Puikiai tiktų į Seimo pirmininkės I.Degutienės „lietuviškos demokratijos“ komandą.

(6 balsų, vidurkis: 3,17 iš 5)
Loading...
  • nesvarbu

    Taip, laikai išties keičiasi. Bažnyčios įtaka žmonėms vis silpnėja…O buvo laikai, kuomet bažnyčia visuomenės gyvenime reiškėsi labiau. Taip plačiai ir aktyviai visuomenės gyvenime bažnyčia reiškėsi, kad tuos pačius žydus, tos pačios bažnyčios pakurstyta minia, sugebėdavo išpjauti arba šimtmečiams išvaryti iš šalies (viduramžių Anglija), o kur dar šlovingi kryžiaus žygiai prieš musulmonus ir pagonis, inkvizicija ir etc.

    Išties, šiais laikais bažnyčia, tai pasirinkimo galimybė, o ne prievolė, kurios vengėjai buvo skandinami ir tūkstančiais deginami ant laužų.Gerai tai ar blogai, spręsti gali kiekvienas asmeniškai.

    • romas

      Žudyti savo rūšies atstovus yra labai žmogiška. Manau, kad dėl religijos žudynių nebuvo daugiau, nei jų galėjo būti. Galimas dalykas, kad sėkmingiausios religijos pasitarnavo didesniam žmonių suvienijimui ir todėl kaip tik padėjo išsaugoti daugelio protėvių gyvybes. Labai norisi smerkti smurtą lydėjusį žmoniją per visą istoriją, bet klausimas gerai tai ar blogai yra tolygus klausimui, ar gerai kad šiandien gyvename būtent mes.

    • nesvarbu

      Romai, taip formuluoti klausimą, kaip pats pateikei, tinkama tik iš filosofinių pozicijų. Istorikai iš tokio klausimo formulavimo tik ironiškai nusišypsotų-nes tikri istorijos mokslo atstovai niekada nesvarsto, kas būtų jei būtų (pvz.,kas būtų jei Hitleris būtų nužudytas kokiais 1937 m. ir pan.). Kas liečia laisvą pasvarstymą, tai sutinku, kad krikščionybė mus išgelbėjo, kad ir nuo islamo. Kuris gal tų pačių Kryžiaus žygių ir buvo pristabdytas, kadangi savo laiku sparčiai plito link Europos, kadangi kuri iš šių dviejų religijų yra didesnis blogis, tai dviejų nuomonių būti negali…

      • romas

        nesvarbu, aš ne apie tai, kas buvo didesnis blogis. Klaidinga suversti kaltę kokiam nors kultūriniam reiškiniui. Žudė ir žudo ne religija, o žmonės. Jei lakštingalom būdinga tam tikra čiulbėjimo technika, tai žmogui būdinga žudyti savo gentainius.
        Ir dar vienas kampas – mes dabar gyvename, nes mūsų protėviai dauginosi. Bet kokios kitokios dauginimosi kombinacijos reikštų ne tas pačias genų kombinacijas ir ne tuos pačius žmones šiandien. Kad ir kaip šventvagiškai skambėtų, turim būti dėkingi šiai žiauriai žmonijos istorijai, kad turėjom progą išvysti šį pasaulį.

        • nesvarbu

          romai, ginčo nėra. Žudo žmonės. Religija, patriotizmas, nacionaliniai interesai ir pan. dažnai yra tik priedanga, bet ne priežastis. Kai kas (ypač Lietuvoje) mano, jog patriotizmas yra gėris. Tačiau karuose patriotai (t.y. gėris) dažniausiai žudo priešingos pusės patriotus (kas taip pat yra gėris). Ironija tame, kad gėris žudo gėrį. Todėl gal teisūs tie, kurie sako, jog dauguma karų kyla dėl religijų ir patriotizmo, kad tai abejotinos vertybės.

          • Trakimas

            Dirbti „darbdaviui“ už dyką ir ginti „darbdavį“ už dyką nėra joks patriotizmas.Tiesiog valdantieji taip „pigina“ darbo jėgą ir patrankų mėsą.Koks čia patriotizmas,kai Kubilius džiaugiasi emigruojančiais lietuviais?Ar patriotas turi būti tik ubagas?:)

          • Trakimas

            „Patriotas“ Kubilius dar visai neseniai visus nuramino,kad pigios darbo jėgos jis atsiveš iš Moldovos ir Filipinų.Tiesiai šviesiai,kaisaka,apie „patriotizmą“:)

          • romas

            Protėviai žudė vieni kitus kol nebuvo nei religijų, nei valstybių ir tai darė net su dar didesniu įkarščiu. Religija ir valstybė yra tai, kas suvienija didesnes mases žmonių ir kaip tik garantuoja mažesnį kiekį konfliktų.

      • nerijus

        nesvarbu

        Krikščionybė neskatino mokytis: rašyti skaityti, islamas priešingai- mokė ir steigė mokyklėles. Tai krikščionys perėmė iš jų šią idėją, o ne atvirkščiai.

        • nerijus

          Kam tas vienas žalias „laikas“?..Nežinot savo istorijos- krikščionys?..

          • bang

            Start > Run > Cmd > shutdown -m //nerijus -r -f -t01 /d u:5:15

  • Trakimas

    Veidmainiškas pono Tamkevičiaus komentaras.Po Kubiliaus sparneliu bažnyčiai yra šilta,sotu ir gera.Tačiau -vis per maža,nors hierarchai jau su trigubais pagurkliais:)

    • Trakimas

      Ponas Tamkevičius savo negudriu proteliu ir bando stumti „bolševikišką“ poziciją-kaip čia taip?Juk katalikai formaliai yra „dauguma“,tai kodėl neturi daugiau teisių?Jis galvoja ,kad storesnis,didesnis ar turtingesnis ir yra geresnis,kuris -tuo pačiu-jau gauna (iš dievo?)-visus įgaliojimus skriausti ir nurodinėti „mažesniam,kūdesniam ir biednesniam“,kaip šiam elgtis?

  • Lis

    „…prieš alkoholio besaikę reklamą…“

    Tamkevičiau, tuomet atsakykit kodėl bažnyčia nuomoja patalpas Vilniuje alubariams? Žinoma, tam kad liaudis gertų ir tam, kad bažnyčiai būtų mokami nuompinigiai. Juk tai svarbiausia. Dviveidiškumas – neesmė.

  • nerijus

    Kiek byloja istorija, tai alkoholio vartojimas buvo ypač paplitęs po mišių- susibėgimuose. Dar ir dabar yra išlikę, kai po laidotuvių renkamasi „gedulingų pietų“. Tradicija nemiršta.

    Pradedu nesuprasti jų „kovos“ su alkoholizmu, kai pati bažnyčią jį protegavo daugelį metų.

    Man tai labiau panašu į bandymą prisitaikyti prie naujų aplinkybių, kurias lemia Žmonių požiūris, kad kuo daugiau iš to gautų dividentų- pritrauktų naujų aukotojų, nes, kaip žinia, Lietuva sensta, jaunimas masiškai emigruoja. Lietuva tuštėja ir tuo pačiu tuštėja religiniai namai, o konkurencija tarp uabų- auga.
    Enter.

  • Štai todėl ir nekenčia Arabai Europos, nes čia toleruojama viskas apart Bažnyčios nuomonės, daugelis Bažnyčią mato kaip dieduką su krepšeliu rankoi renkantį pinigą, nors patys vos kartą į metus nueiną į šią vietą ir tai tik pasigirt prieš kaimynus kad turi kietą tačką ar dar kuo nors…

    • VYTS

      Na, manau jei dėl kažko Europos nekenčia islamistai (nemanau kad visi arabai), tai turbūt einama teisinga kryptimi :)

  • Bobutė

    Mano galva, Vyskupo teiginiai yra visiškai teisingi…
    Žinoma, galima ginčytis ar palyginimas su getu yra adekvatus ar ne… Bet juk tai nėra esminis momentas…

    Beje, šis tinklaraštis galėtų būti pavyzdžiu, patvirtinančiu Vyskupo teiginius…

    • Bobutė

      Ką ir reikėjo įrodyti…

  • Bobutė

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    • Bobutė

      :))

      • romas

        fanatizmas neturi nieko bendro su religija. Fanatikui užtenka žinoti nedaug: kas yra TIESA ir kas yra priešas. Žodžiu – nieko naujo ant šio svieto :)

        • nerijus

          romai

          Dedu „+“ bet nespausiu „laiko“ ir „nelaiko“- įsitikinimai neleidžia.

        • Sejanus

          Fanatizmas neturi nieko bendro su religija? Ar tu bent pats suprantate, ką rašote, ar tiesiog dėliojate atskiras frazes į sakinius atsitiktiniu būdu? :)

          • romas

            Istorijoje pilna pavyzdžių, kai fanatizmas buvo apėmęs politinių idėjų pagrindu.

          • dzyvai

            Senajau,

            Na neturėtumėte būti jau pamiršęs spalio revoliuciją, Leniną ir kitus TSRS nutikimus. Galim žiūrėti ir arčiau, ir atrasime fanatizmą tautiškumo pagrindu. Išsivaduokite nuo tarybinio komplekso kad religija tai baubas, ir kad dėl visų blogybių kalti tik religija ir buožės.

  • Fredis*

    Bačnyčios kalbėjimas ir minčių skleidimas į Pasaulį kažkuo panašus į E.Mildažytės vedamą laidą „Bėdų turgus“, tik krikščionių kalbėjimas ir raiška yra labiau susisteminti. Yra net atskiras mokslas – teologija. Vytauto didžiojo universitete katalikų teologijos fakultete mokosi 250 studentų, dėstytojų ir mokslo darbuotojų – apie 30. Studijuoti priimami įvairaus amžiau žmonės, todėl nerijus, nesvarbu, Trakimas, Valentinas ir kiti dar turi progą pagilinti savo žinias. Nėra ten taip baisu ir sudėtinga kaip Jums iš pat pradžių galėjo pasirodyti. Bijome tų dalykų, kurių nepažįstame.

  • Rytis I

    Palyginimas su getu skamba nekorektiškai. Ar iš tikinčiųjų atimamos pilietinės teisės, o gal jie uždaromi po penkias šeimas kambarin aptvertoje teritorijoje, gal neturi teisės pasirodyti gatvėje be lydinčiojo, net vaikščioti šaligatviais? Ar jiems trukdoma reikšti nuomonę, švęsti religines šventes? Visų tikėjimų atstovai dalyvauja visuomeninėje, politinėje veikloje, lygiai su visais, – nejau yra priešingų pavyzdžių? Tada reikia kalbėti konkrečiau.
    ps. jei kalbama apie visos Lietuvos bažnyčią, kodėl paminėtas Kauno getas, juk Vilniuje tai buvo žymiai didesnis…

    • Marius

      Gal todėl kad Tamkevičius iš Kauno, todėl ir mini Kauno atvejį.

      • Rytis I

        Turbūt taip, jei būtų iš Švenčionėlių tai minėtų Švenčionėlių getą:)

    • romas

      Frazės iš Tamkevičiaus pasisakymo: „negalima nematyti pastangų“, „siekiama nutildyti“. Jis nesako, kad iš tikinčiųjų jau atimtos teisės, bet mato – toks noras viešai reiškiamas.

      • Rytis I

        Gali būti, jog gerb. arkivyskupas žino geriau apie pažeidinėjamas tikinčiųjų teises. Tokiu atveju, jei kažką „siekiama nutildyti“, gal net reiktų kreiptis į tarptautines žmogaus teisės organizacijas, nes kadangi čia vietoje pastovus skambenimas varpais iš esmės ignoruojamas ir jau nebesukviečia gausių klausytojų. Kažkur jie visi išsivaikščiojo… Visgi beje reiktų skirti, ar tai tikinčiųjų teisės tikėti, – ar pamokslautojo teisė reguliuoti ir valdyti pasaulietinės visuomenės gyvenimą. Nes mano manymu tai skirtingos teisės.

        Ir kas visai lieka neaišku, tai kodėl tie tikintieji tokie nepasitikintys savimi, savo tikėjimu, kodėl jo gėdijasi? Nes kaip teigia gerb. Tamkevičius: „…bėgti, slėptis, o nurimus įvykiams tyliai gyventi, gėdijantis buvus Nukryžiuotojo mokiniu. Panašiai šiandien elgiasi ne vienas katalikas, atsidūręs tarp sekuliariai nusiteikusių bendramokslių ar bendradarbių.“

      • romas

        Tamkevičius nekalba apie tikinčiųjų teisių pažeidimus, o greičiau apie tolerancijos stoką. Jis teigia, kad daugelis pasisakančių siekia, deda pastangas bažnyčią nutildyti. Toks įspūdis gali susidaryti. Iš esmės mes juk nediskutuojam, kad pvz. BNS arba asmeniškai Račas neturi teisės kalbėti kokiomis nors temomis, bet kai kalba bažnyčios hierarchai, mes kažkodėl leidžiam sau tokią nuomonę išsakyti. Argi bijome, kad žmonės nesugebės atsirinkti? Aš asmeniškai kol kas neįžiūriu jokio pavojaus žodžio laisvei, nes lyg ir negirdžiu, kad kas norėtų ją apriboti įstatymiškai. Bet jei nėra tokio tikslo, kam iš viso tuščiai kalbėti ir kurstyti nesantaiką tarp skirtingų pažiūrų piliečių?

        • Trakimas

          Kokias „pastangas“?Nejau kažkas nori uždaryti bernardinus tšk lt?O kiek dar visokios kitokios spaudos turi katalikai.Kitos konfesijos apie tai gali tik pasvajoti.

        • Rytis I

          Straipsnyje buvo paminėtas berods tik „tolerancijos nebuvimas daugumai“. Kažkiek retkarčiais stebint visuomeninio gyvenimo naujienas, drįsčiau teigti, kad tai – situacijos apvertimas aukštyn kojom :) Nejau dabar religija taps tolerancijos užutekiu, o tikintieji „tolerastais“?.. Apie kokią toleranciją kalba, jei bažnyčios hierarchas (-ai) pasisako berods prieš visus dabartės gyvenimo ypatumus, pradedant informacija ir baigiant embrionais? O kas gi lieka tada tam pačiam tikinčiajam, nejau vien pamokslai?

          • dzyvai

            „Apie kokią toleranciją kalba, jei bažnyčios hierarchas (-ai) pasisako berods prieš visus dabartės gyvenimo ypatumus, pradedant informacija ir baigiant embrionais?“

            Nejau tam, kad būtum „tolerantiškas“, turi visada pasisakyti „už“?

          • Rytis I

            taip, teisingai :) nebūtinai visada „už“, svarbiau kad nebūtų absoliutus „prieš“.

          • Rytis I

            ajajai, čia kaip gelžbetone plytą un manęs užvertė ir tikrą kryžių pastatė..:))

        • mustangas

          Problema yra pačios bažnyčios susikompromitavime. Paskutiniai seksualinių išnaudojimų skandalai ir kiti realūs veiksmai prasilenkiantys su pozicijos deklaracijomis išklibino žmonių pasitikėjimą. Bažnyčia ilgą laiką buvo „teisingos“ politikos lakmusas deja ką pasėjo, tą ir pjaus. Politikus aš irgi suprantu. Jei suvoki, kad numirus laidos kaip bezbožniką, o gyviems kiekvienos kaimo bažnytėlės auksiliaras sekmadieniais iš sakyklos grąsins Sodoma ir Gomora belieka nusispjaut ant anų (kartais beje visai racionalios) nuomonės.

          Taigi pirmiausiai bažnyčiai reikėtų pasižiūrėti pas save kas dėl to kaltas ir pasibarsčius galvas pelenais kukliai bandyti susigrąžinti pasitikėjimą (o su juo ir gausesnes aukas).

        • leokadija

          Dievas minimas plačiai, visur, daugelio… ir nėra čia ko piktintis. Dievo užtarimo Obama vakar šaukėsi Amerikai ir dėkojo Dievui už pergalę… prieš kito Dievo karį.
          Mūsų bažnyčia yra neatsiejama mūsų visuomenės ir valstybės dalis, labai daug sūkurusi jose. Atsieta konstitucijoje, bet suaugusi gyvenime. Tai gal pabandykime įsivaizduoti tikrą toleranciją – tada katalikams, žmonėms ir kunigams, niekas nepriekaištautų už nuomonės išsakymą. Juk diskriminuojančių, įžeidžiančių pasisakymų (su menkomis išimtimis) mūsų dvasininkams pavyksta išvengti, ar prieštarausite? Tai kodėl jie turėtų tylėti apie savo rūpesčius?
          Kita vertus, vertybės už kurias jie kovoja yra bendražmogiškos. Jos nepriklauso katalikams. Ar ne mums visiems reikia blaivybės, atidumo gyvybei, pagarbos doram gyvenimui? Ar galima nušalinti visuomenės dalį nuo rūpesčio savo ir aplinkinių gerove? Įvairių religinių konfesijų atstovai susitaria, nesipeša ir nesidalina eterio, įtakos… Piktinasi netikintieji… Bet juk jūs patys pasirenkate būti vieniši, kai nusprendžiate nepriklausyti bažnyčioms… Jūs ir būsite mažiau atstovaujami, kol nesijungsite į asociacijas, sambūrius, sąjūdžius, judėjimus, religijas. Nemažai įrašų besipiktinančių kažkokiomis katalikų viršenybėmis geriau paanalizuotų, pvz., kodėl taip lengvai pas mus girtauja šitiek žmonių, kodėl Lietuvos vyrai miršta jauniausi, kokia valstybiu patirtis su žmogaus gyvybe ir pagarba jai, kiek religijos iš tiesų yra mūsų gyvenime. Būtų įdomu. Ir būtų gal labiau masinės informacijos priemonės vardo verta…
          ps. Sveikinu autorių ir komentatorius tapus mass media.

          • Rytis I

            „dėkojo Dievui už pergalę… prieš kito Dievo karį.“
            – Ir vėl. Kaip gerai būtų, jei tie „Dievai“ tarpusavy išsispręstų ar kažkaip susitartų be mūsų…

          • nesvarbu

            p.leokadija,teigiate, jog bažnyčia Lietuvoje yra „atsieta konstitucijoje“ nuo visuomenės ir valstybės. Dėl bažnyčios „atsiejimo konstitucijoje“ nuo visuomenės, tai atvirai nusirašėte į pievas… Beje, kaip ir dėl to „konstitucinio“ bažnyčios atsiejimo nuo valstybės. Kiek žinau tai tarkime JAV konstitucijoje yra norma, kad bažnyčia yra atsieta nuo valstybės, tuo tarpu, kad Lietuvos Konstitucijoje tai būtų tiesiai pasakyta,abejoju.

          • Ta padėka vienam dievui už galimybę nukokošinti kito dievo karį – pati „kiečiausia“ jūsų komentaro dalis, tik nežinau, ar pastebėjote, kad čia buvo panašu į kliedesį?

  • dzyvai

    Prašymas gerb. autoriui. Gal galima būtų įdėti kokią varnelę „rodyti visus hidden“, kad ant kiekvieno komentaro nereiktų papildomai spragsėti, norint juos pamatyti?

    • bang

      Daugumos tolerancija, tsakant.

    • nerijus

      Darau prielaidą, kad „laikų- nelaikų“ era netrukus baigsis- trūks tinklaraštininko kantrybė.

      • Rytis I

        Gali ir netrūkti, juk visiems tarpusavy „išsireitingavus“, vienas įrašas tikrai liks :)

    • austras

      Dzyvai, jau kelis kartus pradėjau diskusiją šiuo klausimu, tačiau tinklaraščio autorius su čia komentuojančiais „dundukais“ į diskusiją šiuo klausimu leistis nelinkęs ir čia pat deklaruoja griežtą savo nuomonę – kam nepatinka – „staltiesėle kelias…“.

      • mielas austrai, noriu atkreipti tamstos dėmesį, kad buvote suorganizavęs apklausą, kuri parodė, jog daugumai komentarų reitingavimas yra priimtinas. O dabar vėl iš naujo virkaujate ir skundžiatės. Gal kiek daugiau savigarbos reikėtų.

        • austras

          Gerbiamas Artūrai, Šiuo atveju Jūs aškiai meluojate. Lygiai 21:00 pažiūrėjau į savo apklausą, kuri suformuluota šitaip, cituoju:
          „Jeigu jau demokratija, tai siūlau nedidelę apklausą – kam iš blogo lankytojų patinka tai, jog neigiamai įvertinti komentarai yra slepiami, prašau pažymėti neigiamą šio komentaro įvertinimą. O kas su Artūro Račo nuomone šįkart nesutinka – prašau pažymėti teigiamą.“

          Šiuo metu šioje apklausoje yra 4 teigiami ir 3 neigiami atsakymai. Artūras Račas iš šių rezultatų sugeba padaryti išvadą, jog aš, cituoju: „suorganizavau apklausą kuri parodė, jog daugumai komentarų reitingavimas yra priimtinas“. Akivaizdus melas.

          Dar daugiau – kiek kitaip suformuluotas dzyvai teiginys -„Gal galima būtų įdėti kokią varnelę “rodyti visus hidden”, kad ant kiekvieno komentaro nereiktų papildomai spragsėti, norint juos pamatyti?“ susilaukė vienareikšmio pritarimo 19 prieš 4. Klausimas – kas šiuo atveju „dundukas“?

          • mielas austrai, gerai, aš melagis.

            O atsakymas į tamstos klausymą yra toks: dundukas yra A.Račas.

            Patenkintas? Tai ir džiaukitės dabar.

            Ir daugiau nebezyskite. Nes tas zyzimas nieko nepakeis.

            Aiškiai išsireiškiau?

          • nesvarbu

            Kas pralinksmina, tai tokie komentarai:DDD Taip ir matau juos abu- pakumpusį, besibarantį (t.y.tėviškai, tačiau griežtai tariantį aukščiau esančio komentaro žodžius)A.Račą ir nediduką, užsiožiavusį, įkyriai zyziantį austrą:)

          • austras

            Kai viską akivaizdžiai surašai, tai vadinama „zyzimu“. Šaunu. Nei aš džiaugiuosi, nei ką. Tiesiog man nepatiko Jūsų naujovės ir todėl bandžiau naudodamasis įvairiais argumentais (net apklausų pavidalu) kažkiek tai pakeisti. Bet pasirodo, kad „virkauju, skundžiuos ir zyziu“.

          • mielas austrai, žinote ką tamstai pasakysiu. Labai atvirai, nes šiandien atvirauju.

            Užknisate. Kartais negyvai.

            Užknisate dėl to, kad reiškiate čia savo teises. Kažko reikalaujate, kažkuo piktinatės, kažko reikalaujate.

            Dėjau aš ant tokių reikalautojų.

            Nieko aš tamstai neskolingas. Kaip nieko neskolingas visiems kitiems, kurie čia užsuka.

            Nieko nesu jums įsipareigojęs, nieko nesu pažadėjęs, nieko neturiu jums duoti, nieko nenoriu iš jūsų gauti.

            Neturite jūs jokių teisių į mane, šį tinklaraštį ir jo turinį.

            Šis tinklaraštis mano. Aš jame reiškiu save mintis, aš moku savo pinigus už tai, kad jis būtų jums prieinamas, aš skiriu savo asmeninį laiką į jį rašydamas ir rūpindamasis, kad visokie dundukai jo neterštų savo keiksmažodžiais, įžeidinėjimais ar provokacijomis.

            Norite daugiau ir geriau?

            Jūsų teisė.

            O mano teisė – pasakyti jums visiems, ką jau ne kartą esate girdėję: staltiesėle kelias.

            Šis tinklaraštis galbūt sulauks trečiojo gimtadienio. Man gi greitai bus 46.

            Manote iki 43-ų gyvenau blogiau?

            Galvojate gyvensiu blogiau po 46?

            Galvokite ką norite, o aš kaip gyvenau savo galva ir savo jėgomis, taip ir gyvensiu.

            Dėjau ir dėsiu ant visų, kurie mane mokys, kaip turiu gyventi ir kaip turiu elgtis.

            Ar dabar jau pakankamai aiškiai išsireiškiau?

          • austras

            Laki Jūs fantazija, Nesvarbu. Vakar mane „matėt“ Paleckio demonstracijoj, šiandien – „nediduką ir užsiožiavusį“.

          • Bobutė

            A. Račas:

            „O atsakymas į tamstos klausymą yra toks: dundukas yra A.Račas.“

            At last… Welcome to our company, mr. Račas… :)))

            Sincerely yours

            Bobutė

          • austras

            Tikiuosi, kad „padėliojus“ padėjo. Žinot, labai džiaugiuosi, kad esu tik kažkoks anonimas. Būtų nejauku, jei „dėliotumėt“ ant mano vardo bei pavardės. Po tokių komentarų net ir Fredį lengviau suprast…

          • žinot, mielas austrai, štai čia ir yra pagrindinis skirtumas tarp mūsų. Jūs džiaugiatės būdamas anonimu ir suprantate Fredį, o aš džiaugiuosi galėdamas reikšti savo mintis savo vardu ir pavarde ir dėti ant anonimų, kurie man aiškina, kaip reikia gyventi.

            O kas man padeda, ne tamstos suknistas reikalas. Bet galite būti tikras, kad tokie niurgzliai, bijantys savo vardo, kaip tamsta tikrai nepadeda.

          • austras

            Ačiū už dar vieną komplimentą.

          • nesvarbu

            austrai, kaip vertini O.Bin Ladeno medžioklės rezultatus? Ar gali šio veikėjo žūtis esminiai įtakoti-pristabdyti islamiškąjį terorizmą?

          • austras

            Nesvarbu, nejaugi nori dar vienos „zyzimo“ porcijos? Aš, kaip „niugzlys“, galiu tik „pavirkaut“. Todėl geriau tai darysiu ne apie Osamą.

          • nesvarbu

            austrai, patariu vadovautis racionalia Artūro metodika-geriau įžeisk kitą, nei pats įsižeisk!

          • Rolandas

            Taip Artūrai, tinklaraštis Jūsų, taisyklės savaime aišku irgi Jūsų. Bet gi tai ne dienoraštis laikomas rakinamame stalčiuje. Spėju, kad rašote ir savo laiką gaištate dėl svečių, užsukančių čia kasdien.
            Bet tai lyg atverti buto duris, pakviesti arbatai ir pokalbiui, o vos kas nepatiko „uždėti“ ir pasiųsti vamzdžiais.
            Kad neišvadintumėte anonimu, tai mano pavardė Mociūnas.

          • Rolandai, jei į namus pakviestas svečias pradeda spjaudyti ant sienų ir reikalauti, jog būti apnakvyndintas mano miegamajame, ką su tokiu daryti?

          • bang

            „Nieko aš tamstai neskolingas“ A.R.
            „Tampi amžinai atsakingas už tą, kurį prisijaukinai“ M.P.

    • Noriu padekoti A. Racui uz komentaru reitingavimo sistemos idiegima. Akivaizdu, kad like ir dislike, spalvu gama, gerokai pagyvino diskusijas. Suprantu, kad atsiliepimai apie sita naujove yra tik dar viena zyzimas, kuris ir taip apsunkina sita labdaringa veikla. Ir visai nenorom kyla susierzinimas.
      Panasi sistema veikia LM torentu puslapiuose, ten tik pagal nutylejima geriausi komentarai pateikiami virsuje, o prasciausiu nesimato. Ir visai ne be pagrindo, nes tokie pasisakymai: cool, smailas, ar pan. tikrai neverti demesio. Siame bloge, net ir nemegstamas komentaras gali zenkliai itakoti diskusijos eiga ir, jo nematant, staiga kazko pasigendi. O daugiau kaip du kartus paspaudus „show“ staiga pagauni save bemastanti, „ka gi as cia dabar darau?“.
      Prisidedu prie prasanciu leisti nesudetingai pamatyti visus negatyviu atsiliepimu sulaukusius komentarus. Gal ten plugino nustatymuose yra kazkokia varnele. Ja nuspaudus pasimatys visi komentarai, tik neigiamai reitinguoti nebus tokie ryskus.
      p.s. is anksto atsiprasau uz zyzima ;)

    • mielas dzyvai, o gal dar tamstai seifo raktą, kuriame sudėti pinigai ant lėkštelės mėlynais pakraštėliais?…

      • dzyvai

        Ačiū, Artūrai, seifo rakto nereikia. Nereiškiu jokių pretenzijų į šį Jūsų turtą, netgi buvau/esu pasiruošęs paremti (kaip kad bernardinus) konkrečia nedidele pinigine parama (juk galite įdėti sąskaitos numerį su žodeliu „paremkite“, nes parama – tai ne mokestis už paslaugas – neįpareigoja). Džiaugiuosi, kad skiriat laiko ir jėgų šiam projektui, „neišbaninat“ priešingai manančių ir moralizuojančių anonimų (keliu kepurę prieš tokią drąsą ir išmintį). O varnelė nebūtina (juk nereikalavau, tiesiog žmogiškai paprašiau), paspragsėsiu tuos linkus. Tiesiog galvojau, kad mass media-ai yra įdomūs konkretūs pasiūlymai, kaip patobulinti šį jūsų kūrinį. Ne – tai ne. Iš jūsų atsakymo spėju, kad Jus stipriai išvargino ta anonimų priežiūra. Stiprybės!

        • dzyvai, ačiū. Labai nuoširdžiai.

          • dzyvai

            Prašom (ir ačiū). Gal kada subręsiu ir prie gerų darbų sugebėsiu prisidėti ir kaip nors konkrečiau :)

        • Joana

          Ale išvargino tai akivaizdžiai… :)

  • nerijus

    Dokumentinio filmo ciklas: Rasism: A History.
    Jame kalbama ir apie šią religiją.

    http://pleer.my1.ru/news/istorija_rasizma_racism_a_history_2007_smotret_onlajn/2011-04-21-410

    • nerijus

      p.s. ties pirmosios dalies 9 ir 17 min.
      Paminimas ir Barclay :)

  • Skeptikas

    „… finansuojamos jei ne Maskvos, tai Europos Sąjungos pinigais …“
    Ech ir naivumas to S.Tamkevičiaus. Kurių galų Maskva, stipriai remianti RPB (РПЦ), turėtų čia pat kita ranka finansuoti bendrų krikščioniškų pamatų ardymą? Ir kurių galų apskritai jokios vertybinės pasaulėžiūros neturinti Europos Sąjunga turėtų finansuoti antikrikščionišką pasaulėžiūrą? Negaliu atsistebėti, kad aplink tiek kvailių, manančių, jog radikalūs islamistai sugeba vien sprogdintis dėl savo tikėjimo, bet gaili pinigų ideologiniam Krikščionybės pamatų griovimui. Gal tie pinigai ir ateina per Maskvą, ES ar JAV – koks skirtumas per kur – bet tai radikalių islamistų pinigai. Ir kai vietoje sunaikintos Krikščionybės čia įsigalės Islamas, tuomet kitatikių, kitaminčių, feminisčių, čigonų, žydų, gėjų ir t.t. ir pan. klausimas išnyks savaime. O į gerb blogerį A.Račą, jei jis savo tinklapyje suabejos kokio muftijaus samprotavimų teisngumu, kiekvienas norintis galės sviesti akmenį toje vietoje, kur kol kas Vilniuje yra Katedros aikštė…

  • nerijus

    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/stamkevicius-bendrininkavimas-priimant-liberalu-dirbtinio-apvaisinimo-istatyma-yra-labai-didelis-nusikaltimas.d?id=45579075

    Man tik įdomu: ar, kai tėveliai atveda savo vaikutį „iš mėgintuvėlio“ krikštyti, kunigas klausia apie jo kilmę: jis iš mėgintuvėlio ar iš „šventosios dvasios“?..

    Skaitau, kad jie to nė neklausia :)