Citata #343 Seimo narys E.Vareikis apie skirtingas šeimas

Kai TV programų anonse pamatau reklamuojamą filmą “visai šeimai”, ir jį pasižiūriu, suprantu, kad patys reklamuotojai įsivaizduoja, kad filmą žiūrės tėvai su vaikais ir gal seneliais, o ne gėjų porelė ar koks ūkininkas pasisodinęs ant kelių savo mylimą ožką.

E.Vareikio tinklaraštis

(6 balsų, vidurkis: 3.67 iš 5)
Loading...
  • Viktoras

    Na ir nieko nepridesi, nieko neatimsi, teisingai Vareikis pasisake :).

  • Regis

    Esu už tradicinę šeimą (santuoka), bet tai ką parašė E.Vareikis yra mano akimis kažkoks neaiškus kratinys. Senai jau diskutuota – šių dienų užaugusių vaikų partnerystė tai atsakas į „laimingų“, visą sąmoningą gyvenimą susituokusių, tėvų ir senelių tradicines tariamai normalias šeimas. Jeigu vaikai pašonėje turi visą krūvą pavyzdžių kaip tėvai ar seneliai prasikankino vardan to „iki mirties“ tai tie vaikai to „iki mirties“ vengs visomis keturiomis. Ir nepadės nei bažnyčia, nei valdžia su savais įstatymais, nei tuo labiau atskiri moralizuotojai. Paprasčiausiai reikia laiko esamoms vertybėms būt patikrintoms laiko ir vietoj nepasitvirtinusių atsirast naujoms. Jeigu grįžt prie klausimo kas yra šeima tai pirmiausias atsakymas – laiminga šeima. Jokios prievartos. Jeigu kartu blogai turi būti skyrybos. Kas geriau ar nevedęs ir turėjęs 3-4 partneres ar 3-4 kartus išsiskyręs geriausiai matyt atsako visiems žinomas pavyzdys su 19-iolika išvalymų. Jeigu žmonės neatras bendro kelio partnerystėje tai jokia prievartinė santuoka to neišspręs. Ir atvirkščiai. O pavieniai netyčiukai visada buvo ir bus. Reikia orientuotis į sąmoningus ir atsakingus. Manau.

    • romas

      Regi, man atrodo, kad šeimos vetybės griuvo su kartu su atsiradusiu vartotoju. Žmonės nebesugeba gyventi vienas kitam. Čia nėra skirtumo ar tai yra šeima, ar visuomenė. Auginti vaikus ir rūpintis buitimi yra darbas, už kurį nemoka. Kai šios darbo vietos nevertini, nebelieka atsakomybės nei už žodžius, nei už veiksmus.

      • Regis

        Pritariu tau. Tik jeigu prisimint E.Vareikį ir ką jie ten Seime rezga tai klausimas ką pakeis prievartinis mechanizmas visus varyti į santuokas?

        • romas

          Aš irgi nesu už prievartinius mechanizmus. Šiuo atveju daugiau reikšmės turi auklėjimas. Valstybės politika irgi turi būti. Pasaulėžiūra koduojasi per viešą kalbėjimą. Žodis visada virsta kūnu. Tai, kas materialiai yra aplink mus, prieš kurį laiką buvo mūsų galvose. Šis pakrikimas yra mūsų proto sumaišties pasekmė. Ir čia ne Kubilius asmeniškai kaltas – kalti visi ir seniai.

          • Dar sykį absoliučiai pritariu.

          • Regis

            Žodis gal ir virsta kūnu, tas taip. Bet bijau, kad aplinkui mus begalės „jau liudijančių kūnų“ – vaikai, nepadarykit jūs tokios klaidos. Tai mano manymu partnerystės populiarėjimo pagrindinė priežastis. Valstybė šiuo atveju turi pradėti ne nuo šeimos teisinio apibrėžimo o nuo vaikų darželių ir mokyklų. Ir tada galbūt užaugs tokia karta kuri kitaip supras įsipareigojimus, atsakomybę ir t.t. T.y. dėl valstybės politikos sutinku, tik ne į reikiamą vietą ji nukreipta.
            Beje partnerystė tai ne mūsų proto pakrikimas. Nesu socialinių mokslų specialistas, pavadinsiu tai savais žodžiais. Tai savotiškas visuomenės prisitaikymas, evoliucija atsižvelgiant į praeityje darytas klaidas.

      • J. naivusis
  • gied

    Pritariu Regiui: seima pirmoje vietoje – laiminga seima. Ir tuo paciu tie filmai „visai seimai“ labiau reiskia tinkamuma ivairaus amziaus grupems negu kazkokiai lytinei orentacijai ar darbo pobudziui (ka vareikis turi pries ukininkus?! )

  • Jaučiuosi išduodantis pats save, bet šiuo atveju visiškai pritariu kolegai Romui.

  • Dalius

    Manau, nekompetetinga seimo nariui neskirti zoofilijos nuo homoseksualumo. Dar nekompetetingiau remtis prielaidomis, ką galvoja kiti. Nes jeigu visi elgtumėmes taip, tai Vareikį ryt arba šiandien reiktų uždaryti Lukiškėse be teismo, nes Seime visi vagys (liaudyje populiari prielaida).

  • Dalius

    Ir šiaip, jaučiu Vareikis jaučiasi labai šaunus suraitęs tokį kalambūrą, bet mano akimis, tai apgailėtinis mažas žmogus su dideliu ego ir tiek.

    • Bobutė

      Oho… Ne tik jaučiat kaip p. Vareikis jaučiasi:), bet dar net įvertinimą pateikiat…

      Mano akimis, esate neklystantis didelis Žmogus su mažu ego… ir tiek…

  • Ara

    Nieko geriau nepridursi, konstatuodamas nykią televizijose interpretuojamų temų dykynę: apie šeimą ji būtų, ūkį ar dar kažką…Taiklu, p. Vareiki:)

  • mari

    Nežinau kas tas Vareikis, bet kaip suprantu vienas iš rimtesnių politikoj ar tai žiniasklaidoj.Labai gaila kai tokie žymesni ir aukštesnes pareigas užimatys žmonės taip negražiai elgiasi ir šneka. :(

  • Slyvanosis

    Penktadienį, duodamas interviu, Eltonas Johnas pareiškė, kad Jėzus Kristus buvo gėjus, praneša Thesun.co.uk. (Penktadienį, duodamas interviu, Eltonas Johnas pareiškė, kad Jėzus Kristus buvo gėjus, praneša Thesun.co.uk.)
    Lietuvos visuomenė atvira, todėl visuomenės reprodukavimo technologijos netelpa vien į fundamentalistinius krikščioniškus rėmus. Ginčytis įdomu, bet naivu tikėtis, net surašius griežtus teisės aktus, primesti reproduktoriams (atleiskite už supaprastintą ir, gal būt, įžeidžiantį terminą) gyvenimo būdą. Jį diktuoja ekonominės sąlygos. Nenorą vyrus ir moteris jungtis į visuomenės ląsteles – krikščioniskas šeimas, kaltinant vartotojišką aplinką – nerimta.
    Perskaičiau E. Vareikio samprotavimus ir pamaniau, kad jie skirti „rukeliams“, pasisodinusiems ant kelių savo mylimas „ožkas“, nesidomintiems Romos imperijos istorija.
    Palinkėčiau Lietuvai tiek laiko neišnykti iš politinio pasaulio žemėlapio, kiek jame išbuvo Romos imperija nuo Augusto valdymo pradžios.

    • Slyvanosi, gal primintumėte man kiek laiko gyvavo Romos imperija, prašau?

      • Slyvanosis

        Specialiai Jums Mykoliuk primenu, kad Romos imperija nuo Augusto paskelbimo imperatoriumi 27 metais prieš kristų (BC) iki 1453 metų, kuomet turkų sultonas Mechmetas II užėmė Konstantinopolį susidaro 1480 metų. Lietuvos VALSTYBĖ, kaip žinote, gali pasigirti perpus trumpesniu laikmečiu.

        • ledynmečio voverė

          Prieš kokį kristų? Ar imperija išsilaikė taip ilgai, jog ožkas ant kelių sodindavosi?

    • romas

      Prie ko čia vartotojiška aplinka? Esmė vartotojo būde. Kiekvienas vartotojas renkasi sau malonesnį vartojimo objektą. Daug kas laimi prieš šeimą, nes rinka turi ką pasiūlyti. Kam rinktis sau rūpesčius vietoje gyvenimo be problemų? Ekonominės reprodukcijos būtinybės irgi niekas nesuvokia. Reproduktyviems asmenims tikrai nėra taip sunku dabar, kaip bus sunku senatvėje.

      • Roland giesmė tiesiog. Visiškai teisingai. Nėra ką pridurti.

      • Slyvanosis

        Mielas Romai. Atleiskite, kad kiek suvulgarinsiu (subiologinsiu) problemą, tačiau homo sapiens kaip biologinė rūšis taip pat prisitaiko prie aplinkybių, tuo pačiu ir savo sukurtos ekonominės terpės. Įtaigiau ir vaizdingiau, negu V. Krėvės dramos „Skirgaila“ herojai apie aplikos pokyčius ir prisitaikymą prie jų aš nepasakysiu.
        Giminės (rūšies) pratęsimo priedermė, gaivališka savo esme, gyvuoja tūkstantmečius ir evoliucionuoja. O evoliucija dažnai vyksta mažiausio pasipriešinimo keliu.
        Tačiau rinka, mano supratimu, tėra gyvenamąją terpę apibūdinantis terminas, o ne jos tinkamumo reprodukcijai matas.
        Dabartiniai valstybės citologai primygtinai bruka tik vieną scholastinį ir ortodoksalų visuomenės ląstelės modelį. Matyt jiems trūksta vaizduotės aprėpti galimų modelių įvairovę.

        • Gerbiamas Slyvanosi, malonu skaityti Jūsų mintis. Giminės pratęsimas arba dauginimasis yra primityvi pseudo-savisaugos funkcija (sąmonės lygio, o ne vertinimo prasme). Deja, lengvai perrašoma aukštesniosios veiklos funkcijų, jei tokios egzistuoja konkretaus asmens samonėje. Gerbiamas kolega Romas šiuo atveju, mano supratimu, būtent apie tai ir kalba. Galima, bet nebūtina suvesti visko į „dulkinimąsį“

        • Ar

          Bet kad egzistuoja daug homo sapiens porūšių:

          homo Slyvanosis, homo M.Beraštis, homo Romo ir t.t.

          juos apjungčiau į homo pseudoantikvantiphylosophus būrį.:))

          • Jau valandą vartau tarptautinių žodžių žodyną be rezultatų. Esu valstietiško mąstymo valstietis. Nesureikšminkite manęs, labai prašau. Ačiū.

        • romas

          Kaip visiškas deterministas imsiu su tamsta, Slyvanosi, ir sutiksiu:) Bet norisi tikėti žmogaus sugebėjimu protauti, ne tik pasyviu dalyvavimu biocheminiuose visatos procesuose. Matyt viskas turi tekėti pačiu trumpiausiu ir patogiausiu keliu – kitoks požiūris jau būtų religija:)

  • Vareikis vaizduoja labai protingą visus savo pajėgumus pasitelkęs, bet vistiek tik vaizduoja…

  • Donatas

    kažkaip vareikis nepapuola į europos komisijos šeimos vertybių sistemą su tuo komentaru :)

  • Tadas

    Po tokios citatos belieka pridurt, kad ten tas visas Vareikio irasas intelektine prasme ir yra mazdaug meksikietisko serialo „visai seimai“ lygio. Seimunas, nesuprantantis, kad i Seima yra isrinktas ne kitiems savo vieninteles teisingos pasauleziuros uzmetinet ir uzlipus ant backos pamokslaut, o realiu zmoniu realius gyvenimus paprastesniais daryt.

  • lida

    Vareikis, čia gerai suskėlė. Pralinksmino.
    Mykoliukas, jei nebūtų beraštis, galėtų pasikeisti nicka į „aš žu ir už, ką sakė romas“.
    Regi, gal galite paaiškinti, esminius partnerystės ir santuokos (civilinės, be abejo) skirtumus ?

    • romas

      lida, bet juk yra skirtumas? Manau, kad didesnis skirtumas yra moteriai, nors gal jis ir psichologinis labiau. Čia aš, aišku, kalbu apie bendrą ūkį ir vaikus, bet ne apie laisvalaikį ir seksą:)

      • lida

        Taigi, kad partnerystės instututas daugiau nieko, apart
        turtinių santykių tarp vyro ir moters, ir nereglamentuoja. Tai, gal kas gali nurodyti partnerystės prasmę apskritai ?

        • Regis

          Teoriškai prasmė (matyt) santykinėje laisvėje. Susipykstam, išsiskirstom ir tiek žinių.

          • lida

            Nepavyks taip greitai išsiskirstyti. Partnerystė taip pat turi būti įregistruojama/išregistruojama. Be partnerio rašytinio sutikimo negalima disponuoti bendrai įgytu turtu. Nesutarus geruoju, bendrai įgytas turtas dalinamas teismine tvarka. Klausimai dėl vaikų sperndžiami ta pačia tvarka kaip ir santuokoje. Tai kur esminiai skirtumai nuo santuokos ?

        • mdxacuk

          Lidai.

          Gal, sakau, partnerystė galima ir su ožka? Santuoka tai tikrai kol kas ne.

          • lida

            Ne. Kaip ir santuokos atveju – tarp vyro ir moters.

          • mdxacuk

            Tai gal nors tarp dviejų vyrų ar dviejų moterų? Ar tarp vieno vyro ir kelių moterų? Kitaip kokia prasmė, jeigu jokių privalumų?

          • lida

            Tik tarp vyro ir moters. Be to, partnerystė ne šiaip skudurų sumetimas, o tam tikram tikslui – sukurti šeiminius santykius.
            Skirtumas galiu įžvelgti iš esmės tik moraliniame lygmenyje – santuokoje sutuoktiniai privalo būti lojalūs ir vienas kitą gerbti, vienas kitą remti moraliai bei materialiai, prisidėti prie bendrų ar kito sutuoktinio poreikių tenkinimo. Nors, atsižvelgiant į partnerystės tikslą, galima daryti išvadą, kad ir partneriai turėtų vienas kitą gerbti, būti lojalūs ir pan.

          • mdxacuk

            Paskutinis klausimas. Tai gal galima atskiras sutartis sudaryt vienu metu su keliom moteriškėm? Nu jei ir to negalima, tada geriau prisidėt prie poreikių tenkinimo neformaliai. Tada bent skaičiaus niekas neriboja.

          • lida

            „Kitaip kokia prasmė, jeigu jokių privalumų?“
            Sklando gandai, kad naujas LRCK iš esmės yra nukopijuotas Kvebeko kodeksas + pakoreguotas atsižvelgiant į kitų šalių įstatymus (kur numatyta partnerystė tarp tos pačios lyties asmenų). Na taip ir turim dabar lietuvišką parnerystę.
            Apie prasmę daug pasko tai, kad CK patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo 50 str. Vyriausybei buvo pasiūlytą iki 2002-01-01 parengti partnerystės įregistravimo tvarką reglamentuojančio įstatymo projektą. Projektas parengtas 2004-02-24. Na ir derina daba :)

            „vienu metu su keliom moteriškėm?“
            Pagal esamą projektą partnerystei kaip ir santuokai taikomas monogamijos principas – įstatymų nustatyta tvarka nenutraukęs patnerystės asmuo negali sudaryti kitos. Užbėgdama už akių pažymėsiu, kad patnerystei sudaryti projekte yra griežtesni amžiaus ribojimai, nei santuokai – tik nuo 18 metų. Teismas negalės leisti sudaryti parnerystės jaunesniems, nepadės nei nėštumas, nei Vaiko teisių apsaugos tarnybos, nei psicholgų išvados dėl brandos.

  • Rytis I

    Citata konceptuali – reikia suprasti, kad „reklamuotojai“, kaip ir p. Vareikis nerekomenduoja gėjų porelėi žiūrėti filmą „visai šeimai“ (nes tai gali jiems pakenkti) be to ir ūkininkui, auginančiam ožkas, arba neduokdie karves, kalakutus, stručius ar dar kokį gyvį…

  • sodininkas

    Man gaila ūkininko.

  • J. naivusis

    Apie šeimą – kiek kitaip, gal ne vidutinioko sumąstymas.

    „… Ši reklama visiškai kitokia. Jai nereikia žodžių. Nereikia paaiškinimų. Nereikia vertimo. Ją gali suprasti kiekvienas. Pamatyk ją:

  • Papildant informaciją (Slyvanosis Vasaris 20, 2010 3:46 ), kad Romos imperija nuo Augusto paskelbimo imperatoriumi 27 metais prieš kristų (BC) iki 1453 metų, kuomet turkų sultonas Mechmetas II užėmė Konstantinopolį susidaro 1480 metų, sakau, kad 476 metais, kai Odoakras pašalino iš sosto paskutinį Romos imperatorių Romulą Augustulą, tai šis laikotarpis yra tik 503 metai (tai Lietuvos valstybė gyvavo ilgiau). Iš Konstantinopolio valdomą imperiją tik istorikai kai kada vadindavo Rytų Romos imperija.O atnaujinta tūkstantmečio gale Romos imperija antrojo tūkstantmečio antrajame šimtmetyje pavadinta Šventąja Romos imperija gyvavo iki Napoleono laikmečio.

  • Esu pilnai tik uz tradicine branduoline seima! O Tv jau senia nebeziuriu, nes tai degradacija ir smegenu plovimas paciam sau…

  • Slyvanosis

    Mielas Sveteli, valstybės citologijos mokslui, kurį LR Seimo narys E. Vareikis nori įkalinti scholastikos rėmuose, visai nesvarbu, kiek šimtmečių gyvavo Romos imperija.
    Galiu nurodyti dar vieną E. Vareikio auksinę mintį, užrašytą jo atsiliepime į skaitytojų komentarus: „Parlamento funkcija, beje, kurti įstatymus, o ne rūpintis ekonomine šalies gerove.“
    Yes yes yes!!! Bendorėlių pilkasis ruonis sublizgėjo paprastumu…
    ———–
    „Nusidėjau, Šv. Tėve.“
    „Su kuo, sūnau?“
    „Su mylima ožka.“
    „Tai ne nuodėmė, sūnau. Svetimamoteriavimas – nuodėmė. Eik su Dievu.“
    ———–
    Akiračiui praplėsti siūlau žvilgtelėti čion: http://www.nationalgeographic.lt/lt/zurnalu_archyvas/2010_vasaris/poligamijos_puoseletojai/

  • Linas

    Provincialas iš gūdaus kaimo tas Vareikis. Tokie kaip jis anksčiau piktinosi, jog moterys nori dar kažką veikti be lovos ir virtuvės. Drausti viską, kas neatitinka siauro, iškreipto jo pasaulėvaizdžio.

  • egle

    Kadangi Lietuvos skyrybu koeficientas nuolat siekia apie 50 proc., kiekvienas pasisakantis uz „tradicine“ seima Lietuvoje, realiai pasisako uz seima kuria sudaro maziausiai vienas oficialiai issiskyres asmuo, susituokes is naujo, su galbut neissiskyrusiu asmeniu, ir su sumestais is skirtingu santuoku vaikais. Antras dazniausiai pasitaikantis variantas – oficialiai neisiskyre asmenys (nes sudare sventa baznytine santuoka visiems laikams), bet jau sudare nauja civiline santuoka. Velgi su sumestais vaikais. Na ir dar kazkur statistikoje blaskosi tu 30 proc vaiku, gimusiu poroms, kurios del tu dievobaimingu pora trejeta kartu persizenijusiu lietuviu vaizduotes, nelaikomi vaikais, gimusiais „tradicinese“ seimose. Ir visi auksciau isvardinti save laiko katalikais. Geriau tris kartus apsizenyk, negu viena karta partneriauk – toks galetu buti katalikiskos Lietuvos devizas. Neblogos tradicijos, tskant…
    O siaip tai liguisti mes lietuviai. Simtmeciais santuoka buvo niekas kitas kaip elementari komercine sutartis tarp dvieju vienas kito nepazistanciu partneriu, kuria ta pati baznycia, siandien kategoriskai neigianti vedybines sutartis, mielai tvirtindavo ir net tarpininkaudavo – zeme, gyvuliai, patalai, pinigai ir veislios jaunosios – viskas turejo savo realia rinkos kaina. Tai kaip cia su ta simtamete tradicija? Zagsim, bet neigiam partnerystes sutartis del turto kaip paneigiancias „tradicines“ seimos vertybes?

  • egle

    Del partnerystes skirtumu nuo santuokos, ju, mano galva, yra nemazai, paminesiu kelis:
    1. Turto rezimas – santuoka grista bendra jungtine nuosavybe, partneryste – bendra daline. Paprastai tariant – santuoka nutraukdami irodinesit, kas neturi buti dalinama po lygiai, partnerystes atveju siokiu tokiu teisiu atsiranda is principo tik bendro busto atzvilgiu, visa kita – asmenine nuosavybe.
    2. Santuokos nutraukimas – nesant sutarimo, tai vyksta ilgai, skaudziai, kankinamai ir per teisma. Tie kurie dar ir baznycia i tarpininkus pasieme, dar ir baznytini teisma tures itraukti. Gincysites, kaltinsit, izeidinesit, mokesit dideli zymini mokesti, nes kitaip nesant sutarimo LT civilinis kodeksas neleidzia issiskirt. O baznytiniam turesit dar ir apie vienas kito neigaluma pasakot (dvasini – kad nesupratot, ka daret; arba fizini – kad kitas sutuoktinis nevaisingas ar nenori). Partneryste – kol kas nera susaistyta jokiomis salygomis ir apribojimais; istatymo projekte ju buvo siek tiek numatyta, bet bent jau nereikia kiekvienu atveju kreiptis i teisma.
    3. Santuokinis amzius nustatytas istatymu, partnerystei kol kas nera amziaus apribojimu. Jei priims pagaliau istatyma, greiciausiai nustatys toki pati. Istat. projekte partnerystei amzius buvo nustatytas dar griezciau nei santuokos sudarymui.
    4. Nera pareigos islaikyti buvusi partneri, sutuoktinis turi islaikyti nedarbinga buvusi sutuoktini esant tam tikroms salygoms.
    5. Partneriai kataliku zemej yra diskriminuojami pagal socialinius istatymus, nes:
    – jie neturi teises isivaikinti. Paradoksas – Vienisa mama / tevas isivaikint gali.
    – ilga laika neturejo teises i bendro vaiko tevystes atostogas. Dabar pagaliau turi.
    – taip pat matomai netures teises i daugeli dalyku, tokiu iprastu bendra vaika auginantiems tevams, kuriuos jiems dar paruos dabartiniai konservatoriai valdzioje. Vienas is tokiu jau parengtu draudimu – nebus teises i dirbtini apvaisinima.
    6. Partneriai nepaveldi mirusio partnerio turto dalies, kuri priklausytu jei jie butu sutuoktiniai pagal istatyma.

    Esminis panasumas:
    1. tevu-partneriu pareigos bendru vaiku atzvilgiu yra tokios pacios kaip ir santuokoje gimusiu vaiku. O vat teises tuos vaikus auginti oriai, kaip jau minejau auksciau, deja, gali buti ribojamos.
    2. abi gali buti sudaromos tik tarp vyro ir moters, nes du bendra uki vedantys vyrai arba dvi moterys Lietuvoje laikomi visuomenei pavojingais asmenimis.

  • Alisa

    „- Nei iš šio, nei iš to vietoj romanų pradėjote skaityti Valstybės kontrolės ataskaitas? (Lietuvos Ryto žurnalistė)
    – Jose daug gerų teorinių pastabų, rekomendacijų ir atvertų valstybės skaudulių. Man tai puikus būdas tapti įdomia pašnekove, ypač vyrams.“ – Agnė Zuokienė

    Lietuvos Ryto priedas „Stilius“, 2010 02 19 d., Nr. 7