Buvome drąsūs, būsime mąslūs ir…pranešime, kad esame normalūs

Šiandien buvo pristayta nauja Lietuvos įvaizdžio strategija…

Štai ką apie ją trumpai praneša praneša Lietuvos ekonominės plėtros agentūra:

Wally Olins: Lietuvos niekas nežino. Pasauliui ji turi prisistatyti kaip mąsli ir patikima, romantiška ir gyvybinga

Platesnės instrukcijos – specialioje knygelėje „Selling Lithuania smartly“, su kurios turiniu dar nespėjau susipažinti.

Tačiau vienas patarimas (key reccomendation) buvo toks:

Please just tell people, we are normal!

Tikrai pats laikas visam pasauliui garsiai ir drąsiai tai pranešti.

Kitaip nepatikės.

Nes koks normalus žmogus už tokius patarimus mokėtų pusę milijono…

(9 balsų, vidurkis: 4,11 iš 5)
Loading...
  • Galima sužinoti kur tokią knygą rasti? Būtų įdomu pavartyti.

  • durdo

    būtų daug efektyviau save pagarsinti apsiskelbus nenormaliais

    • J. naivus

      Laivas D. jau plaukia. Kasdien įsiūbuojamas vis labiau.

  • austras

    Įdomu, kiek laiko Wally Olins galvojo patarimus Lietuvai? Spėju, kad pagal sąnaudas rezultatui (uždarbiui) pasiekti, šiai knygelei efektyvumo prasme varžovų atsirastų nedaug.. O asmeninis Olins įvaizdis lietuviams tuoj nušvis gerokai ryškesnėm spalvom..

  • Pranas

    Ką jūs čia nusišnekat, paskaitykit http://www.lda.lt įkrauta, labai daug įkvepiančių ir optimistinių minčių. Račui minusas už „su turiniu dar nespėjau susipažinti, bet jau blevyzgoju“. Tai spėk!

  • Arūnas

    Nenormalioj valstybėj net patys nenormaliausi reiškiniai yra normalu. Turbūt mes dar ne dugne, jei vis dar „krentame“… Paskutiniu metu jaučiu, kad sugebėjimas protauti BŪNANT BEPROTNAMYJE – sunkus išbandymas…

  • Kuriant Lietuvos įvaizdį reikia mažiau pinigų, o daugiau originalių, protingų asmenybių, kurios ir be cento kišenėje ką nors sugalvotų, nes dabar toks jausmas, kad tie šimtai tūkstančių tik trukdo mąstyti.

  • Tadas

    Kam idomu cia linkas:

    The Economic Image of Lithuania: Strategy and Instruments (draft)
    http://www.lda.lt/en/TheEconomicImageofLithuaniaStrategyAndInstruments.html

    Dar nespejau giliau susipazint, bet permetes akim galvoju, kad tas cia Raco pacituotas „Please just tell people, we are normal!“ ten visai kitokiam kontekste pavartotas, ne kaip rekomendacija, o kaip iliustracija. Neskubekim smerkt neisigiline. Mano pirmas ispudis labai geras.

  • Sarunas Skyrius

    Arturai, o uz koki patarima jus moketumete puse milijono litu?

    • Šarūnai, už patarimą, kaip uždirbti 10 milijonų – galbūt:)

      • Sarunas Skyrius

        Kas zino kaip, tokiu patarimu nedalina ;)

      • bang

        Išsisukinėjimas. Kritikuoti visi mandri. Turbūt Arūnas pasiūlys šūkį „Mes – maži“.

        • bang

          Atsiprašau, torėjau omeny Artūrą.

  • Kodėl šitaip – atsakyti nelengva. Kadangi norime sužinoti, kur slypi „we are normal!“ gajumo šaknys, manau, pirmiausiai reikėtų nusikelti į praeitį.

  • Tadai, dėkoju už nuoroda.
    Šiaip gal ir nieko idėjos, bet kuriant Lietuvos įvaizdį gal pirma keiskim lietuvių mentalitetą. Po to galėsim kurti bet ką.

    • Tadas

      Tam mentalitetui keist tokios idejos, manau, tikrai netrukdys, greiciau pades.

      Nors gal reiktu pradet nuo bendresnes vizijos, kaip mes matom savo ekonomika, kuria veliau „brendindume“, kazko panasaus i sita (neseniai ja aptikau, nuo ju reklamu mirgete mirga The Economist, kurio mums Saffronai nerekomenduoja, kaip suprantu):

      Bahrain Economic Vision 2030
      http://www.bahrainedb.com/EDBInBahrain.aspx?id=2224 (pdf)

      Gal kas is specialistu galetu pasakyt, kokia tvarka tai turetu but daroma? Pirma turinys veliau „brendas“ ar galim ir atvirksciai ar gal net kazkaip maisytai?

  • Valentinas

    Tai yra paradoksas su kuriuo susiduria daugelis reklamos agentūrų. Po gigantiškų brainstormigų, šimtus tūkstančių išleistų tyrimams jie pristato klientui ką nors labai paprasto ir klientas gūžčioja pečiais ir klausia savęs: Wtf? Mes sumokėjome tokias šaibas vien už tai, kad jie mums pasakytų kas ir taip savaime aišku? Deja, kartais tenka sumokėti labai daug, kad kas nors atvertų tau akis į tai kas akivaizdu. :)

  • status_quo

    Labai tinka į dabar eskaluojamas temas – mes esame normalūs, o ne kokie „iškrypeliai“.

    Deja, manau, kad toks apibūdinimas labai į temą.

  • Arūnas

    Gerbiamas komjaunuoli, leiskite su jumis nesutikti. Mano manymu, mentaliteto kitimas ilgas procesas ir mes jo nepakeisime vienu Seimo nubalsavimu. Gal geriau keiskime tai, ką galime pakeisti jau šiandien – per kokį pusvalandį, ar valandą. Pvz., jei Seimas nubalsuotų už ATPK 35 str. pakeitimą, kuris numato tik 6 mėn. senaties terminą, o ekonominius nusikaltimus išskirtų į atskirą kategoriją ir jiems numatytų pvz. 10 metų senaties terminą, žiūrėk per kurį laiką ir lietuvio mentalitetas imtų keistis…
    Pabandykite įsivaizduoti eksperimentą: kažkokioje šalyje panaikinamas BK. Ar tos šalies piliečių mentalitetas būtų kaltas, kad staiga šokteltų nusikalstamumas. Manau, kad ne. Kaltas būtų NEBAUDŽIAMUMO POJŪTIS už padarytus veiksmus. O Lietuvoje šiandien ATPK 35 str. kaip tik ir sukuria tą nebaudžiamumo pojūtį. Nereikia kurti naujų įstatymų (pvz. antikorupcinių), kurie neveiks, o sutvarkyti jau esančius. Problema ta, kad seimūnai patys nori būti nebaudžiami ne tik kol turi Seimo nario mandatą, bet ir vėliau, kai jau nebeturės įmuniteto, todėl ir nekeičia ATPK, nors VTEK 2002 ir 2003 metų savo darbo ataskaitose Seimui ir nurodė būtinybę tai padaryti…

    • bang

      Šiaip nusikalstmos veikos nurodytos BK, o ne ATPK.

      • Arūnas

        Frazę „EKONOMINIUS NUSIKALTIMUS“ aš pavartojau „dėl riebumo“. Šaunu, kad pro kai kurių skaitytojų akis nepraslysta netikslumai. Taip. bang, jūs visiškai teisus – nusikalstmos veikos nurodytos BK, o ne ATPK. Tačiau mes šiandien Lietuvoje turime situaciją, kai valdininkai su savo milijonus ir milijardus Lietuvai kainuojančiomis klaidomis yra ir virš ATPK, ir virš BK… Jie su savo „kvailais sprendimais“ (frazę paėmiau į kabutes, nes kartais susidaro įspūdis, kad tie sprendimai valdininkams atneša asmeninės finansinės naudos – tuomet jų tikrai negali pavadinti kvailais) yra įstatymų nepasiekiami, o taip neturėtų būti teisinėje Valstybėje.

  • Mantas

    kaip teige vieno gerimo reklama „Ivaizdis – dar ne viskas…“

  • Slyvanosis

    Turim gerą progą prisikvietę karalių ir prezidentų į Valdovų rūmus mileniumo baliui, nevežti juos į Orvidų sodybą Skuodo rajone, kad jie suprastų iš kur ir kas mes esame.
    Daugiau naudos būtų visiems nežiniukams…

  • Perskaiciau strategija (buvau dar anksciau tos kompanijos apklaustas kaip ekspertas). Ispudis tikrai geras – labai priesingas tam, ka maciau ta tema anksciau – ypac – paskutinius du dokumentus (ir apie drasia lietuva).Yra vietu su kuriomis nesutinku, bet yra aiski struktura, aiskios rekomendacijos ir aiskus matymas kur reikia judeti. Dar manau, kad Olinsas yra autoritetas ir tokia kaina geroje brandingo agenturoje uz salies strategijos parengima – labai normali. Jei normalaus brando strategija Lietuvoje kainuoja 60 – 100 tukstanciu, visai realu, kad Londone tai gali kainuoti penkis kartus daugiau (mano tinklo kolegu darbas ten paprastai ikainojamas mazdaug 8 kartus daugiau). Apie „please tell we are normal“ – Arturai tikrai suklydai, ten tai pavaizduota visai kitam kontekste – cituojamos vidines zmoniu nuostatos ir is to daromos teisingos isvados. Ir apskritai – daiktas yra profesionalus. Svarbiausia – kaip jau buvau rases savo bloge – mes cia visi vietiniai rinkodaros, RSV specialistai, viešieji intelektualai ar politologai – niekada nesusitarsime kas is musu gudriausias – ir niekada neparengsime jokios strategijos, kuria galetumem patys patiketi. Ir paskutinis dalykas – isleidom pinigus, turim normalu daikta. Nuo to kiek jis kainavo jo kokybe jau nepriklauso. Gal geriau nustokime pestis ir padarykime kazka gero, pavyzdziui igyvendinkim koordinuota salies ivaizdio kampanija?..

    • Mykolai mielas, tik nesupyk, bet faktas, kad Saffron apklausė Tave, dar visai nereiškia,kad strategija gera… Vadovaudamasis ta pačia logika galėčiau iš karto pareikšti, kad ji visiškas š…, nes manęs neapklausė:)

      Olinso autoritetas ir jo kaina manęs taip pat neveža (Tom Peters kaina taip pat labai didelė…), juk ir dideli grandai kartais š… mala, o nežinomi autoriai genialius kūrinius sukuria.

      Dėl „Please tell people we are normal“ šiek tiek paskubėjau – pripažįstu, tačiau nepasakyčiau, kad labai suklydau.

      Iki šios minutės labai įdėmiai perskaičiau apie du trečdalius Saffron kūrinio (iki įgyvendinimo strategijos) ir drįsiu pasakyti (tikiuosi, kad PR bendruomenė bus atlaidesnė nei Humoro klubo fanai), kad man ji nepaliko įspūdžio, o vietomis net pasirodė siūlanti klaidingus sprendimus, kurie gimė nesugebėjus įvertinti situacijos.

      Skaitant kartais net susidarydavo įspūdis, kad tai – dvyliktoko lietuvio, išvažiavusio pagal „Rotary“ mainų programą į JAV rašinėlio ištraukos. Tiek daug istorinės romatikos ir krepšinio… Ir beveik jokio modernumo ir faktais paremto „mąslumo“ ir patikimumo…

      Čia toks pirmasis įspūdis. Jei atsiras laisvesnio laiko gal kada vėliau parašysiu kiek daugiau – savo subjektyvią, neautoritetingą nuomonę. Bet už dyką:)

      Jei atvirai – už pusę milijono per psusę metų su gera komanda tikrai parašyčiau ne blogesnę. ..

      Šia pasme Olinsas teisus – pasitikėjimo savimi lietuviams užtenka.

      • Musė

        Na argi kada Artūras Račas pripažins, kad buvo neteisus :) Greičiau žemelė apsivers…

        • Miela Muse, nereikia visų vertinti pagal save:) Šiame tinklaraštyje, pasak jūsų, žemelė yra apsivertusi jau ne kartą… O dėl strategijos – ji manęs tikrai nesužavėjo. Vien jau dėl „Northeastern“ sąvokos jei ką…

          Man ji tiesiog kvaila, nekalbant jau apie praktinį naudojimą

        • Arūnas

          Nenorėčiau būti apšauktas, kad Račui lendu į „vieną vietą“, tačiau, mano manymu, jo komentare išdėstytos mintys labai logiškos ir nuoseklios. Ši – tiesiog šedevras:
          „Mykolai mielas, tik nesupyk, bet faktas, kad Saffron apklausė Tave, dar visai nereiškia,kad strategija gera… Vadovaudamasis ta pačia logika galėčiau iš karto pareikšti, kad ji visiškas š…, nes manęs neapklausė:)“
          P.S. Už logiką ir nuoseklumą 10 balų!

          • bang

            Čia ne logika, o pakeitimas.
            Mykolas nesakė tokios kvailystės, kad strategija gera vien todėl, kad jis ja perskaitė, Artūras tokią kvailystę padarė apversdamas.
            Be to, Mykolas nurodė savo išvadas padaręs po strategijos perskaitymo „Perskaiciau strategija“, ir dar kaip ekspertas, o Artūras iki galo neperskaitė, ir tik laiko save visų reikalų ekspsertu.

        • bang

          „pripažįstu, tačiau nepasakyčiau, kad labai suklydau“ – pradžiai ir tai gerai :)

      • bang

        Kovas 27, 2009 12:24 ryte „Iki šios minutės labai įdėmiai perskaičiau apie du trečdalius Saffron kūrinio“ – geras, geras ekspertas :) Net iki galo perkaityti nebūtina.
        Kaži kiek buvo perskaitęs talpindamas patį straipsnį (Kovas 26, 2009) ?

      • Neabejingi

        Ar tai galima butu uzsirasyti kaip pazada ? Suprantama, kad uz dyka buna tik suris pelekautuose ir tai tik antrai pelei.

        „Jei atsiras laisvesnio laiko gal kada vėliau parašysiu kiek daugiau – savo subjektyvią, neautoritetingą nuomonę. Bet už dyką:)“ A.Racas

  • Pranai,dedu pliusą. Pirmiau reik išsiaiškinti, o tik tada kritikuoti. Čia tas pats, kas sakyti, jog spektaklis prastas, nors net pusės nematė…..

    Dėl normalumo – jis teisus. Mes vis dar atrodom kaip laukiniai. Gal laikas pasirodyti savo privalumais, kurių turim su kaupu, o ne ieškoti kaip viens kitą sudirbti. Vienykimės ir parodykim ką turim šauniausio!!!!

  • Slyvanosis

    Instruction for each Lithuanian.
    Tell people: I’m not a peeder, I’m not a yevrey killer, I’m normal Baltish. Be my friend.
    We are a winners of Eurovision! Yes, we are(or could be maybe). Our brand is 3M! Be our friends. Bitte. Danke.

  • austras

    Gyvasis klasikas Erlickas yra paklausęs maždaug taip: gal kartais pigiau būtų taisyti patį vaizdą, užuot aktyviai koregavus įvaizdį? O tai eidami į Europą priekyje savęs bandome kišti įvaizdį ir tikimės patiliukais prasmukti su visu vaizdu. (Tekstas iš laikų kai ėjom į Europą.)

    • romas

      Sutinku su jumis, austrai. Seniai buvau sugalvojęs, kad geriausi Lietuvos ambasadoriai ir reklamuotojai yra mūsų prekės (kaip daug mes apie Kiniją arba Japoniją sprendžiam iš daiktų, kuriuos perkam).

  • nerijus

    Labai primena logotipo ir vamzdžio istoriją…

  • algis

    Che che juokinga.
    „Selling Lithuania smartly“ :D Cia turbut sudes use-case’us kaip Lietuva ispardavinejo – Lietuvos telekomas, Mazeikiu nafta, Alita ir t.t.

    • Sarunas Skyrius

      Parduok telekoma geriau nei tada, gausi medali ir milijonus is TeliaSoneros. 3.60 uz akcija 1997 metais. Kiek dabar kainuoja?

      • Auksinis kardas

        Atleiskite, nuo tada iki dabar jie už sumokėtus pinigus iš visų laidinio ryšio naudotojų (o juo anuomet naudojosi, skirtingai nei privatizavimo pasekoje, daugelis) devynis kailius nulupo. Pasinaudojimo įmoka bazė buvo, manyčiau, siauresnio pobūdžio.

        Veikė Lietuvos Telekomo linijos, teikė ryšį. Ir šiandien dar naudingai pasinaudotume juo, vietoje prabangaus mobilaus, jei ne tarptautinio masto reketo rykliai. Gavome atsijungti, nes „rinkos paslauga“ tapo per didele prabanga.

  • A.G.

    Ne reklama.

    Štai šiandien parduotuvėje nusipirkite ekologiško pieno „Dobilas“ (1 litras/3.99 Lt).
    Jie viweni pirmųjų teisngai ženklina ekologišką produktą (tai privaloma nuo š.m. sausio pradžios, o kas turi prisigaminęs pakuočių iš anksčiau ir tai gali įrodyti – naujas ženklas yra privalomas nuo 2010-01-01).
    Bet ne apie tai. Tiesa, vien dėl to, akd jie vieni pirmųjų teisngai ženklina – prašau šį savaitgali nusipirkti šio pieno (būtų labai teisngas žingsnis – pirkti iš tų, kurie teisingai ženklina).
    Bet kaip sakiau – ne apie tai.
    Reikalas tas, kad mes naują ženklą sukūrėme (na jis yra užpatentuotas ir neatlygintinai perduotas ŽŪM… kad pagaliau taptų privalomu… iki šiol buvo absurdas – vienos firmos ženklas buvo patapęs Lietuvos ženklu).
    Mes jau esame sukūrę bei už patenmtavę dar kelis ženklus.
    Taigi. Kuriant logo reikia sugebėti tris dalykus.
    Ženklas turi būti: paprastas; įsimintas; pasakyti tai, ką nori pasakyti.
    Kiekvieną tą kriterijų paskirai reklaminę medžiagą gaminančios firmos nesunkiai padaro.
    Tie trys kriterijai krūvoje – genijų reikalas.
    Mes naudojame tokį metodą. Tuos dešimtis variantų paišo mūsų partnerė (vienos reklaminės medžiagos gamintojų firmos vadovė). Kviečiama Lietuva (gamintojų, valgytojų atstovai) peržiūroms (čia lukštenama kaip sakoma visais kantais). Toliau iš atrinktų variantų – vėl dešimtys. Toliau iš galutinio dar keli. Ir tai būna viskas, – ką Lietuva gali (žinoma nors kviečiama Lietuva – didžioji jos dalis neatvyksta, bet už tat jiems (kurie kviesti neatvyko) yra užčiaupiamos burnos… juk jie tokliau praranda bet kokią burnojimo teisę (kaip tie, kurie nedalyvauja Seimo rinkimuose – burnoti neturi juk jokios teisės).
    Noriu pabrėžti, kad dideli Lietuvai darbai yra daromi ir neaqtlygintinai.
    Būtent tai norėjau pasakyti.
    Neužilgo pasirodys taip pat privalomas ženklas KOKYBĖ (Lietuvos išskirtinaims maisto produktams (IKP)) – ta pati istorija: sukūrėme, pateikėme patentavimui ir neatlygintinai perdavėme ŽŪM.
    Tik pabrėžiu, – norint, kad ŽŪM jį patvirtintų yra būtina atlikti dar ir kitas procedūras, kad Lietuva suderino 9na kai kvietasis neatvyksta… čia jau jo problema, toliau prarandant teisę ir burnoti…).

    • Auksinis kardas

      Savaitgaliui planuoju nusipirkti neženklinto kaimiško (=ekologiško) pieno keturiskart pigiau ir panašiai tiek daugiau. Kviečiu ir kitus elgtis šitaip.

      • A.G.

        O labai dėkui.
        Todėl net mūsų svetainėje papildžiau, dėka Jūsų įžvalgumo:
        P.S.(2). Jokiu būdu šio rašinio nereikėtų suprasti, kaip skatinimo pirkti parduotuvėje. Šis reikalas pas mus nuoseklus: mažas gamintojas -tiesioginiam vartotojui (valgytojui). Čia šiandien buvo kalba apie tuos pirkėjus, kurie perka būtent tik parduotuvėse. Taigi, papildau, nes tikrai galiu būti nesuprastas.

      • A.G.

        Ir dar…
        Bet nebūkime biedni, bet būkime teisingi – šiandien tik maža dalis, ypač ūkių, kurie turi šimtą ir daugiau melžiamų karvių, gali visą pieną parduoti tiesiogiai galutiniam vartotojui (valgytojui).

      • A.G.

        Ir dar , prie dar…
        Negalvokime, kad nusistovėjusią tvarką žaibiškai sugriovę (tai, deja, ir negresia šiame krašte…) – išloštume.
        Lūžis vienoje vietoje – iššaukia lūžius visoje grandinėje ir iki kiekvieno, net dar ir negimusio…
        Tad, kad Jūs pirksite ten – valio. Dešimt kart valio
        Bet, jei tas, kuris pirko krautuvėje ir vien krautuvėje – rytoj (patikėjęs milžiniška propagandine lietuvio pasamonės naikinimo akcija patikės) ir poryt pirks tik šnapsiuką, kol vieną rytą užsiners kilpikę…
        Ar, jei užsiners kilpikę ta gausybė ūkininkų, kurie pasiskolinę pasistatė galingas pieno fermas, prisipirko pieningų karvikių…
        Patikėkite, vieną atvejį pas mūsų vieną ūkininką po sapardo – patyrėme (ir krizių dar nebuvo, kitaip sakant tos panikos visuotinės net nebuvo). Tad masinės savižudybės yra visiškai realus reikalas šiandien ant Lietuvos.
        Juk panika griauna viską, ne tik bankus.
        Pradžioje bedarbystės, tūkstančiai bedarbių ir… tuomet visa grandinė.
        O kas ižprovokavo bedarbystes, dar ant lygios vietos…
        O iš kitos pusės, o kiek sėdi pas mus chodorkovskių, kaip Rausijoje ar enronų vagių, kaip JAV.
        Tai ar neaišku, kad nieks kits čia nerūpi – tik valstybies griūties kėlimas… juk jo pradžia buvo lygioje vietoje, gi po to ir be pasaulinių krizių…
        Ir kiek čia dar pūs miglą kvailiams (docentams ir s…) apie privatasu sektoriaus… juk Islandija būten kaip tik tik po bankų privatizavimo išnyko iš pasaulio žemėlapio.
        Joke, kaip visada.

      • Valentinas

        Aš tai visus raginu atsisakyti brangių norvegiškų žuvų taukų ir pirkti unikalų lietuvišką produktą – sėmenų aliejų, kurį gamina UAB Aletovis. Ekologiškų prekių turguose būna. Dvigubai geresnis produktas už trigubai mažesnę kainą :)

        • Auksinis kardas

          Ar tik ne jų aliejų pirkau statybos prekių parduotuvėje – panašiai toks bus panaudotas medienai natūraliai impregnuoti. Labai gardžiai mediena dar po to kvepia.

  • Pirma, Arturai, tai,kad apklause mane strategijos gera arba bloga tikrai nedaro – ir taip tikrai nesakiau – tiesiog deklaravau interesus (nes paskui kazkas butent taip ir pasakytu – apklause, tai dabar gina).
    Antra, turiu siokias tokias kvalifikacijas spresti apie komunikacijos strategijas, mat is to pastaruosius desimt metu valgau duona. Esu dirbes bei mokęs ir Lietuvoje, ir ne tik, tad drisciau teigti, kad mano nuomone cia vis tik skaitosi.
    Trecia, apie kaina – is patirties zinau, kad paprastai uz dyka dirba arba kvailiai, arba vagys. jei Olinsas butu toki darba dares uz 50 tukstanciu litu (kaip dare kai kurie praejusieji kurejai) tuoj itarciau
    Ketvirta – ar tu manai, kad investicijos i salies ivaizdi nesamone? Jei taip – neturime apie ka daugiau cia diskutuoti. jei ne – gal verta kazka vis tik pradeti daryti, nes labai realiai – tai ka dabar padare Olinsas, Interbrandas sukure estijai 2003 metais. Latviai be visų kitų jų nuodėmių į šią sritį investuoja labai nuosekliai. Ir tai veikia.

    • Gintaras Slavinskas

      Norėčiau pritarti p. Katkui, už gerą(iškart pasakysiu, kad aptariamo dokumento dar neperskaičiau) įvaizdžio strategiją sumokėti 500 tūkst. litų tikrai yra nenuodemė.

      • Valentinas

        Gintarai, kadangi su visokiais įvaizdžiais ir strategijomis dirbu ne trumpiau nei Mykolas Katkus, galiu pasakyti, kad jei įvaizdis kuriamas nežiūrint kas yra realybėje, visi pinigai būna išmesti į balą. Kirkilo vyriausybės bandymas dažnai pasitaikanti klaida kaip ir versle: pasamdysime brangią reklamos ir VšR agentūrą, jie sukurs mums įvaizdį ir tada bus ledas. Deja visa tai subliūkšta, nes norint pakeisti įvaizdį reikia pasikeisti pačiam.

        • bang

          Kur galėčiau susipažinti su jūsų pasiūlymais dėl Lietuvos įvaizdžio strategijos ?

          • Valentinas

            Mielas bang,
            Manęs niekas nesamdė kurti Lietuvos įvaizdžio strategijos :) Tačiau jei būtų pasamdę, aš būčiau pataręs pradžioje susitvarkyti biudžeto deficitą, pagerinti investicinį klimatą, sutramdyti monopolininkus, pradėti normalų diplomatinį darbą su ES valstybėmis, sumažinti antisemitizmą ir homofobiją, sumažinti politinį populizmą, ir daugelį kitų įvaizdį gerinančių priemonių. Kai visa tai būtų padaryta, atsirastų gražus blizgantis popieriukas į kurį visa tai galima būtų suvynioti.

        • Gintaras Slavinskas

          Aš juk savo ankstesniame komentare minėjau, kad nesu susipažinęs su šio dokumento turiniu. Aš į šią diskusiją įsivėliau tik todėl, jog p. Račas (taip pat dar nesusipažinęs su šios knygelės turiniu) teigia, kad tik „nenormalūs“ žmonės gali už įvaiždio strategiją užmokėti puse milijono litų, kadangi aš mąstau visiškai priešingai.

  • Dar apie per puse metu ir puse milijono su gera komanda – neabejoju, kad parasytum. Ir as, esu tikras, parasyciau. Ir visi sio tinklapio komentatoriai irgi: imtu ir parasytu (tiesa, reiktu puse to biudzeti isleisti apklausiant ka apie mus galvoja Londono, Niujorko ir Frankfurto bankininkai). Problema kita: mums reikia Olinso autoriteto, kuriuo galetume pasitiketi ir susitarti.

    • Valentinas

      Mykolai, ar jums neatrodo, kad tai ką Londono, Niujorko ir Frankfurto bankininkai galvojo apie mus tuo metu kai buvo daromas tyrimas turėtų gerokai skirtis nuo to, ką jie galvoja dabar?
      Pirma, bankininkai pasaulio suvokimas labai pasikeitė, nes iš dievų jie virto demonais.
      Antra, pamačius kaip Lietuva negalėjo suvaldyti ekonomikos perkaitimo ir apskritai valdymo nekompetenciją, plius kalbos apie poreikį kreiptis į TVF, ar nėra taip, kad šią strategiją reikia mesti į šiukšlyną ir kurti naują?

      • Gintaras Slavinskas

        O Valentinai ar jums neatrodo, kad:

        Prasta įvaizdžio strategiją, kurią pristato Wally Olins >
        Itin geniali įvaiždžio strategija, kurią pristato nežinomas žmogus ar kompanija iš Lietuvos.

        Jeigu jums atrodo kitaip, tai drįsčiau suabejoti ar išvis suprantate, kas yra brand’as(nepykit lietuviško atitikmens nežinau) ir kokia iš tikro yra jo įtaka.

        • Valentinas

          Gintarai,
          Pervertinate įvaizdžio strategijų svarbą. Įvaizdžio kūrimą pardavinėja reklamistai ir PR’ščikai todėl natūralu, kad jie įtikinėja visus, kad tai yra labai svarbu. Tačiau, kad ir kiek Respublika kuria savo „patikimo dienraščio“ įvaizdį, jis nuo to netampa patikimesnis. Tomkus yra Tomkus ir jokios įvaizdžio strategijos jam nepadės kas jam jas besukurtų ar Mykolas Katkus ar Wally Ollins. Graužinienė yra graužinienė ir jokios įvaizdžio strategijos jai nepadės ar jas kurs Petruškevičius su Uspaskiu ar super guru iš vakarų.

          • Gintaras Slavinskas

            Aš ir nesakau, kad vien įvaidžio strategija padės pritraukti daug investicijų. Bet neturėti jokios įvaizdžio strategijos yra dar blogiau, kaip suprantu jūs šitą variantą ir siūlote. Beje aš taip pat manau, jog nevisada darbai kalba patys už save, juos reikia mokėti pateikti.

          • Arūnas

            Valentinai, rašote:
            „Pervertinate įvaizdžio strategijų svarbąGraužinienė yra graužinienė ir jokios įvaizdžio strategijos jai nepadės ar jas kurs Petruškevičius su Uspaskiu ar super guru iš vakarų.“
            Aš nedrįsčiau taip drąsiai teigti – štai Daliai Grybauskaitei per paskutinius metelius „kurtas įvaizdis“ dar ir kaip „veža“ liaudį…

          • Valentinas

            Mielas Arūnai,
            Jei Grybauskaitei kažkas sąmoningai sukūrė įvaizdį, tai buvo pats geriausias visų laikų Lietuvos PR projektas. Norėčiau žinoti kas jo autorius ir kokiomis nerealiomis politinėmis technologijomis tai buvo padaryta. Tol kol nenurodėte šių technologijų, laikausi nuomonės, kad toks Grybauskaitės įvaizdis yra suma dviejų faktorių:
            Jos asmeninės savybės (ar jūs teigiate, kad ji vaidina kietą, griežtą, tvirtą, nesukalbamą valdovę, o iš tikro tokia nėra?)
            Ir lietuvių tautos troškimas įtvirtinti savo vertę kitų akyse. Mes savimi taip nepasitikime, kad jei koks nors lietuvis nors kiek užsirekomenduoja užsienyje mes pradedame jį šlovinti ir garbinti. Štai šių metų moters rinkimai per TV3. Nominuotos pagrindiniam apdovanojimui, trys lietuvės dirbančios užsienyje ir mūsų spaudos pranešimais užsitarnavusios užsienienčių pagarbą. Tą pačią minutę mes puolame jas šlovinti.
            Arba mūsų teatro režisieriai? Kai godžiai mes gaudome bet kokias užsienio spaudos nuotrupas apie tai, kad OK yra genialus arba genialusis Tuminas padarė perversmą Maskvoje. Mano kuklia nuomone tas pats įvyko ir su Grybauskaite. Mes trokštame ir norime turėti savų herojų. Deja, kol tu nesi herojus užjūriuose, namie nebūsi niekuomet.

          • romas

            Gintarai,
            pirmiau reikėtų pačiai Lietuvai turėti strategiją. Įvaizdis turės groti ilgai, todėl apie save kalbėdami turim neprieštarauti sau. Tas įvaizdis, kurį kuriam, turi mums atnešti ekonominę naudą. Vien tik paskelbti gražiai apie save neužtenka. Kai žinosim ko norim, galėsim ir Wally Ollins pasikviesti. Galiu iš karto pastebėti vieną lietuvišką bruožą. Nesugebam nuspręsti ir nesiblaškyti. Trypčiojimas vietoje vyksta jau 19 metų. Joks Wally Ollins čia mums padėti negali.

          • Gintaras Slavinskas

            Romai,
            aš gi ir nesakau, jog įvaizdis yra viskas ko mums trūksta. Aš užsikabinėjau prie šios diskusijos tik dėl to, jog, mano manymu, 500 tūkstančių litų nėra per didelė kaina už gerą įvaizdžio strategiją.

    • Auksinis kardas

      Mielas Mykolai, mano galvoje nesueina galai – kaip gali komunikacijos profesionalas sau leisti komunikuoti nenaudojant gimtosios kalbos raidyno? Be šito man jis – akivaizdžiai, tik beveik profesionalas. Tik nori tokiu dėtis.

      Kitas klausimas – ar neturime labiau lietuviško žodžio šiai svetimybe trenkiančiai sąvokai „komunikacija“? Suprantu, kad jums ji tapo visa duonos išraiška, kad jau atgulė pilnomis teisėmis kalbos žodyne, visgi gal turime mažiau internacionalizuotų žodžių šiems dalykams nusakyti?

      Trečia – dėl aptariamos parsidavinėjimo programos. Gal ji kam ir pravers, bet turiu didelių abejonių, kaip diedukas iš svetimos šalies gali papasakoti čionykščiams kas jie yra, kas turi būti likusiam pasauliui. Galima būtų sakyti, kad tai prasminga, jei tuo užsiimtų vientisesnė komercinė įmonė, turinti valios laikytis nurodymų, keistis vardan iškelto tikslo (piniginio?) pasiekimo. Turiu labai didelių abejonių, kokia dalimi nepigūs patarimai gali virsti kūnu, tikrovėje bjaurojamu visomis tomis negerovėmis, apie kurias visi neblogai žinome. Šis kūnas turi savo kelius pranešti apie savo buvimą pasauliui – visomis tomis galūnėmis, kuriose paminimas jo paties vardas. Kaip buvo paminėtas Lietuvos vardas? Ar įvaizdžio specialistas turi galios keisti ir tai? Kiek valdomas yra sužinojimas? Juk visas klausimas kiek jį galima nutildyti, o kiek – sustiprinti. Tas pats žmogus sako: „apie jus nieko nežino“. Kaip taip gali būti, kai mes vis šitaip susireikšminame ir pučiamės, savo akyse esame pasaulio bamba? Ar tikrai nuostabiausi išsigalvojimai pajėgūs keisti tokią padėtį, nes būtent ją pasišaunama, pirmiausia kiekybiškai, keisti? Kokybė ir išliks antrinė, bet visas dėmesys tokiuose darbuose – jai?

      Gal ir įdomu būtų perskaityti, kažkas naudingo šaliai ten gali būti. Bet abejoju, ar to pasekoje dingtų esminis įsitikinimas, kad tokie darbai pirmiausia dirbami todėl, kad iš to galima užsidirbti. Aplinkoje, kurioje pinigais išreikštas laimikis nebūtų taip išaukštinamas, jų prasmė smarkiai sumenktų.

  • Pranas

    Per puse metu ir su gera komanda vistiek neparašytum, nes čia reikia (daugiau mažiau patyrusio) vakariečio žvilgsnio, nes mes bandom parsiduot Vakarams, t.y. pritraukt investicijų po karo, ar aš ne taip supratau šio dokumento prasmę? Aišku, ne pats Ollinsas ten rašė, greičiausiai tas bičiukas kurio „laiškas“ gale yra, bet tokios pykčio ant šio dokumento bangos aš nesitikėjau…

    Ponas Račai, jums yra kita proga – parenkite ne išorinę, o vidinę šalies įvaizdžio strategiją – kuria patikėtų mūsų miestų ir miestelių gyventojai. Pusės melejono aišku niekas neduos, bet įeitumėt į Istoriją šalia Basanavičiaus, Pakšto, Beresnevičiaus… šito žiauriai trūksta, nes strategijoms būtina, kad ja patikėtų „vietiniai“.

  • A.G.

    Kodėl yra labai svarbus tas ženklas.
    Juk visame šitame reikale ženklo sukūrimo kaina – maža, palyginus su jo viešinimo kaina.
    Kad apie Lietuvą sužinotų (kai yra apie ką sužinoti), žinoma, panaudojant vyusį (kartoju labai paprastą bet įsimintiną ir… nusakantį…), kaip visi gerai šitai žino – reikia apie poros Lietuvos metinių biudžetų.
    Tad jei nėra ką rodyti, o jei yra ką rodyti, o nėra tų dbviejų metinių biudžetų…
    Taigi apie Lietuvą galima paskleisti žinią ir pigiau (karas – per brangu, jei pažvelgsime į Gruziją ir pan. – labai didelė kaina, t.y. didesnė nei dvejų metų biudžetas).
    O pvz., jei visi į tas dižiąsias Lietuvos šių metų šventes – pakvietieji karaliai ir karaliačiai, juos iš anksto neįspėjus sodinami ant dviračių, kaip ir mūsų JE-jos ir t.t. ir pan.
    Vietoje auksinių tualetų – lauko išvietė (idealiai pelenais išblizginta,…), vietoje įmantrių valgių – penkių grūdų košė šutinta kariškoje virtuvėje ir t.t. ir pan.
    Na paulis tam reikalui išmestų bent vieną mūsų metinį biudžetą, kad apie mus sužinotų…
    O mielas Valentinai – minėtasis Jūsų princas (galite matyti jo foto mūsų renginyje Lietuvoje, būtent tuo metu, kai prisitatome jam – mūsų svetainėje)manau būtų ir sužavėtas… (jam, būtent jam – apie šį sumanymą būtų galima pasakyti ir iš anksto…)
    Kaip visuomet, joke, žinoma.

  • Valentinai, todel mes patys tyrimo apie save ir nesidarome, o samdome eksperta, kuris ZINO ka galvoja tie bankininkai. Jei manote, kad nezino – pasidomekite Olinso biografija: http://en.wikipedia.org/wiki/Wally_Olins .

    • Valentinas

      Mykolai, aš juk nekvestionuoju Olinso kompetencijos. Tiesiog galvoju, kad jei tyrimas pristatytas dabar, o prie jo dirbta buvo kiek anksčiau, o tyrimas darytas dar anskčiau, tuo metu buvo visai kita situacija pasaulye. Mes tada buvome Baltijos tigras. Dabar gi esame pats žinai kuo. Klausiu ar prielaidos, kuriomis rėmėsi šitas guru nepaseno? Matyt reikia paaukoti laiko ir perskaityti šitą strategiją :)

    • Auksinis kardas

      Mykolai, gal galėtum žinovo akimi mums paryškinti kokiu būdu Olinso įnašas pakeitė požiūrį į Lenkiją, jau nekabu apie Portugaliją? Jei tai, aišku, išvis gali būti apčiuopta.

  • Gerbiamas vadinamasis auksinis karde. Įvaizdžio (prekės ženklo, reputacijos, pastabumo vadybos, identiteto ir pan.) industrija remiasi prielaida, kad įvaizdis turi labai nešti konkrečią naudą organizacijai arba asmeniui. Šiuo atveju organizacijos vardas yra Lietuvos valstybė.
    Olinso darbas geras tuo, kad jis skirtas labai konkrečiam tikslui: parduoti Lietuvą kaip a) gerą vietą investicijoms bei b) gerą kilmės šalį gamintoją. Olinso rekomendacijų naudą mes galėsime įvertinti jas įgyvendinę ir pamatę kokios naudos tai duoda mūsų verslui ir FDI rodikliui. (Todėl man labai nepatinka visokie holistiniai įvaizdiniai svaičiojimai apie drąsias šalis, kurie yra visiškai betiksliai – kam tai skirta? Turistams? Mums patiems?)

    O tema apie mūsų saviplaką yra visiškai atskira. Akivaizdu, kad mums labai trūksta nacionalinės idėjos ir tautos psichologinis saugumas yra dideliam pavojuje. Dauguma mažų šalių savęs šiek tiek gėdinasi, tačiau pas mus savigrauža siekia jau veik kosminius mąstus. Ir čia reikia šį bei tą nuveikti.

    (apie raidyną gera pastaba. Matyt išties komunikacijos (ryšių? bendravimo? santykiavimo?) specialistu tik deduosi :)

  • Musė

    Valentinai, norėčiau paprieštarauti tavo tpamąstymui apie tai, kad dabartinėmis sąlygomis, Lietuvai nesuvaldant krizės, „galbūt šią strategiją reikia mesti į šiukšlyną ir kurti naują“.

    Nežinau, ar tai galėtų būti visiškai pritaikoma šalies įvaizdžiui, bet dauguma marketingistų juk sutinka, kad krizės metu nenustojančios investuoti į savo brand’ų stiprinimą kompanijos paprastai mažiau nukenčia krizės metu, o po jos paprastai stipriai užsiaugina savo rinkos dalį. Anot TNS, „recesija yra klientų lojalumo pradžios arba pabaigos metas. Ankstesnėse recesijose laimėjo tos kompanijos, kurios tai suprato ir pavertė kapitalu“.

    Dabar kaip tik yra atsiveriančių galimybių metas tiems, kurie sugebės tuo pasinaudoti. Palankus metas „išsišokti“. Norėčiau, kad Lietuva būtų tarp išlošusiųjų, o ne pralošusiųjų šioje situacijoje.

    Ir apskritai, nemanau, kad verta labai mėsinėti tą įvaizdžio strategiją, ginčytis, ar tas Olinsas genijus, ar vidutiniokas, vertas ar nevertas pusės milijono. Svarbu, kad pagaliau pradėtų bent kažką įgyvendinti ir kuo greičiau.

    • Auksinis kardas

      „bent kažką … ir kuo greičiau“ – iš tokių siekių nesitikiu visiškai jokios naudos.

      Bet čia, galbūt, prasideda įsitikinimų takoskyra, nes galima taip pat sėkmingai tikėti, kad Leo LT yra labai gerai, ir kuo greičiau, tuo geriau – kai kas laikėsi būtent tokios, „saugesnės“, nuostatos.

    • R.Medinis

      Muse, Tu tikrai manau, kad Valentinas galvoja tai ką rašo? Iš gausybės gerb. komentatoriaus (Valentino) komentarų, aš padariau išvada, kad tai žmogus, kuris tiesiog mėgsta ginčytis, diskutuoti, argumentuoti… Jei kas nors pateikia nepakankamai argumentuotą nuomuonę, tokio tipo žmonės ją sukritikuoja vardan sportinio intereso…, o p. Valentinas daro tai išties talentingai..

      • Valentinas

        Medini, atėjo metas pripažinti tiesą – kurią jau pripažinau Ligitos bloge – kad komentatoriaus Valentinas personažą kuria grupė iškilių Lietuvos ekonomistų, politologų, poetų, rašytojų, antropologų, seksologų, teologų, meno istorikų, dietologų, muzikologų ir kitų humanitarinių mokslų šviesulių. Priklausomai nuo temos, darbo imasi vis kitas šviesulys, būtent todėl Valentino komentarų yra tiek daug ir todėl jie yra visada argumentuoti ir neatremiami. Būtent todėl kartais Valentino nuomonės prieštarauja viena kitai :)

  • Auksinis kardas

    FDI rodiklis, tai būtų TUI rodiklis gimtąja kalba? Mano giliu įsitikinimu keli vykę pastarieji Ūkio ministro judesiai čia iš tolo pranoksta įvaizdžio aukštumų sustumdytus kalnus.

    „Akivaizdu, kad mums labai trūksta nacionalinės idėjos ir tautos psichologinis saugumas yra dideliam pavojuje“ – kitu mano giliu įsitikinimu, psichologinė sveikata yra paveikta ne tiek superidėjų (kuriomis, beje, prekiaujate) nepritekliaus, kiek pragaištingai mumyse perlenkto savanaudiškumo. Užduotas kaip nauja naujo žaidimo taisyklė, jis netrūko pereiti trumparegystėn, kurioje itin sureikšminami asmeniniai pasiekimai, ir svorio neteko bendresnio, jungiamojo pobūdžio dalykai. Geriausia nacionalinė idėja yra ta, kad esame bendruomenė, kurios pasiekimai turi visai nemenką prasmę.

  • Valentinas

    Muse, įvaizdžio strategija yra popieriukas į kurį įvyniotas saldainis. Jei saldainis šūdo skonio, jokie popieriukai nepadės. Reiktų šią strategiją aišku perskaityti, kad komentuoti, bet žiūrint iš to kas paskelbta, štai Olinsas rekomenduoja prisistatyti kaip „patikima“ šalis. Pabandyk paaiškinti lenkams, latviams, estams, kuriuos suviliojome atominiu pyragaičiu, o dabar kelis metus negalime susitarti kas ir kaip keps tą pyragaitį, prisistatyti, kad esame patikima šalis. Jei nori gerinti įvaizdį, pradėk nuo saldainiuko arba bent jau pradėkite saldainį ir popieriuką taisyti vienu metu.
    Štai dar vienas pavyzdys, rusija pasisamdė PR agentūras iš vakarų europos formuoti teigiamą rusijos įvaizdį vakaruose. Išleido dešimtis, o gal ir šimtus milijonų dolerių. Tačiau užtenka tik pradėti karą Gruzijoje ir atjungti dujas Ukrainai ir visas PR darbas nuėjo velniop. Jeigu minėtoje strategijoje yra patarimai kaip saldainį padaryti priimtino skonio, viskas OK.
    Kai verslo kompanija priima Brand strategy, tai tampa tarsi kompanijos konstitucija, kurioje apibrėžiama visos sferos, nuo vizualinio įvaizdžio iki vidinių procedūrų, darbuotojų kompetencijų, produktų charakteristikų, komunikacijos, logistikos ir t.t. Brand strategy persmelkia visą kompaniją nuo viršaus iki apačios. Tik tada ji gali būti sėkminga. Mūsų atveju, parduodam šūdą, o vyniojame į blizgutį.

    • Auksinis kardas

      Būtent tai ir pats norėjau pabrėžti: neturima veikimo vientisumo, ir bandoma remtis komercijos vieneto taisyklėmis veikiant kito pobūdžio teritorijoje. Šalies teritorijoje „nutinka nutikimai“, kurie ir yra žinių apie ją pagrindas. Komercinis vienetas gali planingai, programiškai „gaminti nutikimus“, kurie gali klostytis tam tikrų planuotų pasiekimų linkme.

    • J. naivus

      Būtent toji nauja AE ir yra įvaizdžio ašis, apie kurią dabar viskas sukasi ir suksis- juk tokias statybas pasaulyje suskaičiuoti užtenka rankų pirštų. Ambicingas (atominis) projektas nori nenori sulaukia ne tik specialistų dėmėsio, netgi tuo atveju, jeigu jo ir nevykdysim.
      O mūsų veiksmai, ne tik prieštaringi,o tiesiog prieštarauja sveikam protui.
      Dar tie baltarusiai- panašu, pasistatys savąją greičiau, kol mes galų gale ką nors nuspręsim.

      Čia – baisiau, negu tiltas išilgai upės.

    • Valentinas

      Tarp kitko radau Liutauro bloge ištrauką:
      If Lithuania integrates a cohesive, thoughtful and appropriately brave image strategy with its other programmes and policies, we believe Lithuania can attain an above-average social status and level of economic development, in the European context, in one-half to one-third the time that it would otherwise take to reach.

      Čia sakoma iš esmės tas pats ką ir aš sakiau. Jie rekomenduoja šią strategiją integruoti su kitomis valstybės programomis, politikomis. Kadangi pas mus to daryti niekas nesiruošia, tai ateitis aiški…

    • Musė

      Jei galima, aš tuomet norėčiau kreiptis į tą Valentiną, kuris yra rinkodaros ekspertas ir į tą kitą, kuris yra viešųjų ryšių specialistas :) Kaip supratau, judu teigiate, kad jeigu Lietuva nesugeba sutramdyti monopolininkų, subalansuoti biudžeto, sumažinti antisemitizmo ir populizmo ir t.t., tai jokios šalies įvaizdžio strategijos apskritai nereikia?

      Ta prasme, kol valstybė turi kažkokių didesnių ar mažesnių vidinių problemų, jei apskritai nereikia savęs reklamuoti? Pagal jūsų kriterijus gal tik tokios šalys kaip Šveicarija gali kurti savo šalies įvaizdžio strategiją ir ją sėkmingai įgyvendinti?

      Kas buvo pirma – višta ar kiaušinis? Kas turi atsirasti pirmiau -ar gairės, kuriomis mes turėtume vadovautis tobulindami savo valstybę, ar pirmiau turime kažką tobulinti, keisti, neturėdami aiškios koncepcijos, o jau po to mąstyti apie gaires?

      Dar visai ne į temą replika politologui Valentinui pie Gruziją. Kaip man bebūtų gaila, akivaizdu, kad mainai įvyko – JAV ir NATO interesai Gruzijoje ir Ukrainoje iškeisti į Rusijos paramą amerikiečiams Irake. Manyčiau, jokių teigiamų poslinkių Gruzijos ir Ukrainos klausimu Obamos valdymo periodu nebus, galime apie tai pamiršti. O gal ir niekada nebus – šalis su neišspręstomis teritorinėmis pretenzijomis niekada nebus priimta į jokią sąjungą. NATO kuo toliau, tuo labiau panašėja į arbatėlę gurkšnojančių nutukusių kapitalistų užmiesčio klubą.

      • Tadas

        Muse, geras klausimas, as panasu auksciau uzdaviau, tebelaukiu ats.

      • Valentinas

        Muse, jau atsakiau į tavo klausimą anksčiau, be to Auksinis kardas viską išdėstė daug aiškiau ir protingiau nei aš. Įvaizdžio strategija turi eiti po šalies vystymosi strategijos. Atvirkščiai irgi gali būti. Pavyzdžiui Kubilius ir kiti parlamentarai perskaito šią strategiją ir pagal ją sukuria valstybės vystymosi strategiją. Tikėsimės taip ir bus, nes šiek tiek perskaičiau, tai viskas surašyta šauniai.
        Dėl Gruzijos ir Ukrainos. Reikia suprasti vieną dalyką. Rusija praktiškai neturi jokios įtakos arabų pasaulyje, tiksliau ji turi įtakos tiek kiek nemokamai dalina jiems ginklus. Kai nustoja dalinti, arabai staiga pasisuka link tų, kurie dalina. Taigi Rusija ir Irakas neturi nieko bendro, o amerikonai panašu ten baigia susitvarkyti. Gal tu turėjai galvoje Iraną? Taip čia Amerika dar puoselėja iliuziją, kad rusai gali padėti pažaboti Iraną, tačiau tai truks iki tol kol Iranas pasigamins ir išbandys bombą.
        Ukrainos ir Gruzijos bėdų reikia ieškoti jose pačiose, o ne aplinkinių šalių interesuose. Gruzija vos neįtraukė savo sąjungininkių JAV (o taip pat ir Lietuvos) į trečiajį pasaulinį karą. Man vis neduoda ramybės klausimas kaip taip atsitiko, kad gruzinai pralaimėjo taip greitai ir beviltiškai. Jie paliko savo ginklus, amuniciją praktiškai nepaliestą ruskiams. Rusai po to maskvoje rengė trofėjinių ginklų parodas (tuo pačiu gruzinai pavedė savo sąjungininkus ukrainiečius, nes ten buvo labai daug ukrainietikšų ginklų) Pati šalis yra politiškai nestabili su besiformuojančia politine kultūra, neišpręstomis teritorijomis. Toks sąjungininkas realiai niekam nereikalingas, nes su Rusija kariauti nenori niekas, net ypač JAV. Mūsų beatodariška parama Gruzijai yra klaida.
        Ukraina yra apskritai šluba šalis. Prezidentas pavadina premjer ministrę vagimi ir jos neatstatydina. Premjer ministrė pavadina prezidentą išdaviku ir nieko neįvyksta. Prezidentas paleidžia radą ir skelbia naujus rinkimus, rada nepasileidžia ir rinkimai neįvyksta. Rada skelbia apkaltą prezidentui, apkalta neįvyksta. Visiškas bezpredelas. Pusė šalies nenori į jokią NATO, o nori į Rusiją. Kita pusė nori atvirkščiai. Visa politinė galia padalinta tarp verslo grupuočių. Bandymas tokią šalį stumti į NATO ar į ES yra klaida ir mūsų Valdas Adamkus ją daro. Ukrainai reikia bręsti ir vystytis ir pačiai nuspręsti ko ji nori.
        Dėl NATO aš irgi turiu abejonių, bet nieko geriau dabar neturime. Klausimas ar mes pasiruošę apsieti be NATO ir ar mūsų kariniai strategai padarė išvadas po Rusijos Gruzijos karo yra įdomus, gal kada panagrinėsime :)

        • Musė

          Puikūs argumentai dėl Gruzijos ir Ukrainos. Gaila, kad aš po 3 Daktaro Hauso serijų iš eilės nebepajėgiu diskutuoti apie politiką :)) Bet rytoj išauš nauja diena….

          • Valentinas

            Aš irgi sirgau tuo pačiu. Kurį sezoną žiūri?

      • Auksinis kardas

        „First things – first“, jie sako.

        Lietuvai apsimokėtų sumokėti ir penkiasdešimt milijonų, jei iš to būtų daugiau naudos. Visa ironija, kad ir iš to pusės milijono jos bus su klaustuku, apie ką čia ir kalbama.

        Nusipirkom šiandien gaires – kieno stalčiun jas padėsim?

  • Slyvanosis

    Kuo prastesnė prekė, tuo brangesnė reklama.
    Selling smartly! Geriamas vanduo – be cholesterio! It’s normal.
    Šešių mėnesių šaltai vėsus laikotarpis ir brangiausi energetiniai resursai, sunkiai suprantama (švelniai tariant) mokesčių sistema, pinigų nurašymas iš banko sąskaitų pagal mokesčių administratoriaus nuotaiką – geriausia investicijų perpektyva!
    We are angry, wild and crazy however we are normal.

  • Tadas

    Jei kam butu idomu kaip sveicarai su savo ivaizdziu uzsieny tvarkos, cia linkas: http://www.presence.ch/e/800/800.php

  • Tadas

    PS: Cia dar papildomas http://www.story.presence.ch/en/

  • jonas

    atrodo už ES pinigus buvo atliktas šitas dalykas? tai ne mes mokėjome, na ne mūsų mokėtojų pinigais.

  • donatas

    „Selling Lithuania smartly“ nagrinėjamame kontekste, žinoma, yra „Gerai pristatyti Lietuvą“. Tačiau iš tikro visose srityse urmu vykdomas pažodinis frazės vertimas: sumaniai PARDUOTI (išparduoti) Lietuvą. Ta prasme užsakyta studija pateikė visiškai tikslias rekomendacijas.