„Omnitel“ verslo modelis randa pasekėjų?

„Omnitel“ lietuviškas „verslo planas“, atrodo sulaukė ne tik plataus nušvietimo ir audringų diskusijų, bet ir pasekėjų…

Štai, pavyzdžiui, toks sporto klubas „Impuls“ Vilniuje, Savanorių gatvėje.

Susitinku šiandien rytą kolegę – visa pikta, nes vakar norėjo kaip įprastai „Impulso“ baseine paplaukioti.

Nuėjo, kaip visada, vakare ir sužinojo naujieną.

Ne, vandens iš baseino neišleido, tačiau, pasirodo, jog nuo šiol norint apsilankyti baseine, reikia prieš tai būtinai apsilankyti treniruoklių salėje.

Ta salė dirba iki 20 val., o baseinas – iki 22 val. Nepaisant to, atėjus 19.50 val., vis tiek siūloma įsigyti „kompleksą“. Tai yra, treniruoklių salę ir baseiną. O vien į baseiną – negalima.

Atrodytų viskas puiku, kaip ir „Omintel“ atveju – siūloma daugiau nei galėjai gauti anksčiau.

Tik štai viena smulkmena – baseino kaina, pasak kolegės, būdavo 28 litai, o „komplekso“ kaina – 38 litai.  

Įdomus tas „lietuviškas“ verslas… galvoja apie viską, tačiau pamiršta vieną labai svarbų dalyką – reputaciją.

Suprantu, kad šiandien svarbiausia yra išgyventi, tačiau sunkmetis juk anksčiau ar vėliau baigsis…

Ar visi galvoja, kad per tą laiką visi viską pamirš, įskaitant ir tai, kad reputacija svarbu.

(3 balsų, vidurkis: 4,33 iš 5)
Loading...
  • Artūrai, sunkmetis baigsis, tačiau daugeliui dabar yra grėsmė tos pabaigos nebesulaukti, todėl įvaizdžio klausimas dažnam dabar lieka toli toli. Kam turime ruoštis viešoje erdvėje, gerai simbolizuoja kolegų iš Rusijos mintys, dabar pasiekiamos jau ir lietuviškai – http://www.eurorscg-pr.lt/juodai-juodi-viesieji-rysiai

  • max

    esu susidūręs su keliais faktais užsienyje – norėjau vienoje Londono parduotuvėje nusipirkti tuščią DVD diską, tai nepardavė – sako reikia pirkti visą pakuotę – 10 diskų. Gran Kanarijoj norėjau nusipirkti vieną indelį jogurto . Neee, negalima, reikia pirkti visą pakuotę , 6 vienetus. Taip kad mes nevieniši.

  • Amonimas

    p.Arturai, tema prie to paties. Kodel ziniasklaida tyli apie „Omnitel“ antikrizini plana? Bijo, kad uzsukus reklamos biudzetu kranelius nereiketu kurti analogisko palno ir patiems – perki laikrasti uz dviguba kaina, gauni papildomai sikpopieriaus ruloneli. Ir vienas ir kitas tinka tam paciam veiksmu, tik pirmasis labiau drasko nepatogu sakyti ka… Tegyvuoja savicenzura!:)

    • Amonime, kad lyg ir netyli: ir Delfi, ir alfa.lt rašė, ir šiandien „Verslo žinios“ rašo. Dar, berods, ir lrytas.lt buvo…

  • Valentinas

    Impuls užmiršo apie reputaciją tada, kai iš salių išėmė nemokamas popierines servetėles. O kai dušuose atsirado pranešimas „Gerbiamieji klientai, prašome asmens higienos procedūras atlikinėti namie“ tai reputacija ir buvo pribaigta. :)
    Tačiau kviečiu suprasti vieną dalyką. Visi klubai pastatyti už paskolas, visuose klubuose yra baseinai. Baseiną šildyti ir išlaikyti reikia labai daug energijos. Vanduo, dujos, šildymas, elektra labai stipriai pabrango. Tuo tarpu klientų, dėl krizės labai stipriai sumažėjo, nes pirma ką įmonės nukerpa iš išlaidų, tai visokie benefitai savo darbuotojams. Todėl manau, kad Impuls šiuo metu yra ant išgyvenimo ribos ir tokie veiksmai pas juos yra desperatiški bandymai padidinti pajamas. Apie kažkokią ilgalaikę reputaciją dabar net neina kalba.

    • mdxacuk

      Dėl „asmens higienos“ tai kažin ką jie turi galvoj ir ar čia dėl taupymo. Mane, pavyzdžiui, irgi subritkindavo, kai kas nors sugalvodavo bendroj prausykloj „Impulse“ skustis barzdas su pamuuilėm arba, atsiprašau, gramdytis pažastis. Jeigu jie tą ir turėjo galvoj, tai labai teisingai daro, ir dar pernelyg mandagiai.

    • Berge

      Sakot, O kai dušuose atsirado pranešimas “Gerbiamieji klientai, prašome asmens higienos procedūras atlikinėti namie” tai reputacija ir buvo pribaigta. :)…

      Nors tikrai nesu Impuls skleidžiamos kultūros gerbėja, buvau pasibaisėjusi, kokiais tikslais sporto klubo dušus išnaudoja lankytojai. Toks neskanus užrašas atsirado, deja, ne tuščioje vietoje…

  • Amonimas

    Na taip, poksi siek tiek kazkas interneto platybese, bet tradicineje ziniasklaidoje degancios streles nelaidomos… Ar sutapimas ar karti nudiena prisibijant kraneliu uzsukimo is Omnitel kromelio? Linkciau prie pastarosios versijos.

  • Šiaip jau iš esmės klaidingas verslo išgyvenimo krizės metu modelis.

    Vadovaujamasi logika: aha, klientų mokumas sumažėjo, jie pradėjo mažiau naudotis paslaugomis, reiškia reikia daugiau iš jų nuplėšt už apsilankymą, t.y. pakelt kainą.

    Kitaip sakant, tikimasi, kad nuskurdęs klientas lankysis rečiau, bet mokės tiek pat, kiek ir seniau.

    Nesuprantamas vienas paprastas dalykas – daugeliu atveju klientas, kurio mokumas sumažėjo ir jam nenorom tenka mažinti savo išlaidas, arba visai nustos naudotis įmonės paslaugomis (jei tik yra galimybė) arba sumažins jų naudojimą iki visiško minimumo. Plius pasijus apgaudinėjamas ir išnaudojamas jam sunkiu metu – ir to ilgaaai nepamirš…

    Rezultate įmonė gaus daug mažiau pajamų, nei tikėjosi, keldama kainas ir praras kliento lojalumą.

    Protingi žmonės tokiais atvejais bando mažinti kainas ar suteikti kokių papildomų bonusų, atsižvelgdami į sumažėjusį klientų mokumą ir siekdami sukurti jam įspūdį, kad sunkiais laikais jam padedama išgyventi, o ne papildomai dar lipama ant galvos. Kliento lojalumas irgi kainuoja.

  • mdxacuk

    O kur čia panašumas su „Omnitel“? Ten gi gauni daugiau už tiek pat. O čia gauni daugiau, bet ir moki daugiau. Man tai labiau primena „paketus“ tarybiniais laikais fabrikuose, kai gaudavai žirnelių ir majonezo, bet su „nagruzka“ – kilke pomidorų padaže.

  • R.Medinis

    Kokia ten jau šiais laikais reputacija…
    Kažkada darbavausi verslo įmonėje, kurios neoficialus devizas buvo „pinigai čia ir dabar, nežiūrint nei į nieką“. Pagal visas „gero“ verslo ir marketingo teorijas ji turėjo senų seniausiai susivynioti, bet klesti ir po šiai dienai… Taigi reputacija gerai kai kaštai jai palaikyti neviršija pajamų…
    O Omnis, atėjus laikui paskelbs eilinę „superinę“ akciją ir visi viską pamirš..

  • Quantum

    Omnitel vakar prarado mažiausiai vieną klientą :) Šiandien skambino vadybininkas ir siūlė neperkelti numerio, argumentuodamas, tuo, kad aš esu „idiotas“ (tiesiogiai taip nesakė) ir nesuprantu asmeninio plano „naudos“.
    Tikiuosi Bele 2 nesugalvos kokios nors panašios, kaip aš vadinu, aferos.

    • Berge

      Omnitel vakar prarado mažiausiai du klientus :)

      Rimtai, nuėjau ir nutraukiau 9 metus trūkusį „bendradarbiavimą“. Perėjau pas kitą operatorių, kurio taikoma apmokestinimo sistema bent jau šiuo metu leidžia rinktis ir įtakoti savo mokesčius.

      Tame kito operatoriaus klientų aptarnavimo salone darbuotoja man pasakė, kad kasdien sulaukia apie 10 iš Omnitel bėgančių klientų.

      deja, netikiu, kad Omnitel „pasitaisys“… Jau dabar įjungė savigynos refleksą ir aiškina viešai, kodėl „būtinai reikėjo“ pasielgti būtent taip. Taigi, ar dar liko Lietuvoje bent kiek savo reputaciją branginančių įmonių???

  • inf

    Nesakau, kad pritariu Impulsui, o tuo labiau Omniteliui, bet kiekvienas yra savo verslo kalvis. Kai darbuotojai sutiks imti atlyginimus kompanijos reputacija, tada visi labai ja rūpinsis. Kartais pinigų srautai yra svarbesni negu tam tikri daliniai reputacijos praradimai.

  • Musė

    Kažkur skaičiau apie tokį tyrimą, kuriame buvo klausiama, kokius pirkinius žmonės yra labiausiai linkę atidėti krizės metu. Tai pirmi trys buvo berods tokie – kelionės, namų dekoravimas, sporto klubai. Tad nesiimčiau smerkti Impulso – jam išties žiaurūs laikai atėjo.

  • Pasinaudojo omnitel klaida?

    http://www.bite.lt/laisverinktis – paduociau bite i teisma, uz tokius pasiulymus :)

    • Berge

      O kur čia kriminalas? Ar yra įvardintas konkretus operatorius?

      Čia tas pats, jei Jūs paklaustumėte, ar žmonės jaučiasi išnaudojami sukčių ir apvaginėjami, o Jūsų kaimynas Jonas staiga „atpažintų save“ ir ateitų reikšti pretenzijų :)

  • trekas

    tai galima tada eiti i kita sporto kluba i baseina, ar ten arti nera baseino kito jokio? Nes jeigu likus 10 minuciu iki uzdarymo sales privaloma pirkti bilieta ir i ja, tai cia jau naglumas.. nes susimokesi ir toj salej nepabusi…

  • algis

    Panasu kad tas klubas ir ant savo personalo sutaupe.. negi gali patyre vadybininkai daryti tokias klaidas? cia gi shikimas sau i kishene

    • Berge

      Buvau Impuls klubo lankytoja nuo pirmų dienų (kas nepamena, Asanavičiūtės g.), ir besportuojant teko akivaizdžiai įsitikinti, kaip palaipsniui blogėjo sąlygos – pirmiausia nustojo šildyti grindis, po to nuėmė dušo želė nuo sienų dušuose, vėliau „dingo“ servetėlės… Vienu metu buvo dingusios net minkštos kėdės persirengimo patalpose… Blogėjimas vyko su kiekvienu naujo klubo įsigijimu (Olympic, Teo, Grand…)… Kai pasidomėjau, kas vadovauja klubui, tapo aiškiau :)

  • briedis

    o as nesuprantu kuom blogai gali butu barzdos nusiskutimas sporto klube, jei rubineje stovi netik dusai bet ir kriaukles. gal as visada isryto ten lekiu rytiniam paplaukiojimui i baseina ir man visai naturalu savo rytini pasiplaukiojima baigti barzdos nusiskutimu. kaip galima to neleist velniazin. tiesa pries 3 menesius iskeiciau impulsa i 2x pigesni ir neka prastesni sporto kluba.

  • Pskutinės žinios:
    -įmonės jau gauna iš Omnitelio pasiūlymus su kitais planais, leidžiančiais ir sutaupyti ir nepririšant sumų prie 2008 metų išlaidų lygio.Pvz. mūsų imonėje neigiamas požiūris po tokio akibrokšto vasario mėn. išlieka.Matyt keisim operatorių…