Kaip pamatyti šešėlį?

Savairaštis 15min 2012 05 18

*******************************************

Šios savaitės pradžioje vėl buvau Vilniaus oro uoste. Sakau vėl, nes nuo paskutinio apsilankymo buvo prabėgę nemažai laiko.

Pirmas dalykas, kuris krito į akis jau grįžus namo, tai didžiulė lenta su taksi tarifais, skelbiančiais, kad įsėdimo ir kelionės kilometro kaina – 5 litai. Kartu parskridęs senas pažįstamas paaiškino, kad tai jokia naujiena, tad tikriausiai man tiesiog trūksta pastabumo. Bet ir aš, ir mano senas pažįstamas užsisakėme taksi vos išlipę iš lėktuvo, nes net tais laikais, kai lenta su tarifais ant oro uosto pastato sienos dar nekabėjo, visi žinojo, kad taip yra pigiau ir paprasčiau.

Jau įlipęs į taksi pagalvojau, kad galbūt būtent taksi Vilniaus oro uoste yra ta riba, kurią peržengus būtų galima pasakyti, kad Lietuvoje pagaliau įvyko esminiai pokyčiai.

Tą ribą galima peržengti įvairiais būdais. Pavyzdžiui, kaip Stokholme, kur kelionei iš oro uosto yra nustatytas maksimalus tarifas ir kur taksi konkuruoja siūldami keliasdešimties kronų nuolaidą. Vilniuje, atsižvelgiant į dabartinius taksi tarifus ir atstumą tarp miesto centro ir uosto tas maksimalus tarifas galėtų būti 30-40 litų. Neabejoju, kad norinčių vežti keleivius už tokią sumą tikrai niekada nepritrūktų, o Vilnius pagaliau nebebūtų stebuklų miestu užsieniečiams, kurie niekaip negali suprasti, kodėl iš oro uosto iki viešbučio  juos veža už 70 litų, o štai iš viešbučio iki oro uosto – už 26.

Važiuodamas taksi paprastai stengiuosi šnektelėti su vairuotojais – paklausti, kaip sekasi, ar pragyvena, kada daugiausiai klientų. Ne visi linkę bendrauti, bet šį kartą žmogus pasitaikė kalbantis. Paklausiau, kaip einasi po tų garsiųjų ir plačiai išreklamuotų policijos ir mokesčių inspekcijos patikrinimų ir kratų.

Atsakymas kiek nustebino: niekas nepasikeitė. Tiesa, vėliau sekė paaiškinimas – liepė visiems pasiimti verslo liudijimus, turėsime patys mokėti “Sodrai” ir, kaip ir anksčiau, duoklę už užsakymus. Tik dabar net minimalaus atlyginimo nemokės. O visi pinigai plauks ten pat, kur ir anksčiau.

Neklausiau, kur tie pinigai plaukė anksčiau, bet spėju, kad ne į biudžetą.

Bet iš išsikalbėjusio vairuotojo dar išgirdau prakeiksmus valdžios adresu, kad ši verčia žibuokles pardavinėjančias močiutes deklaruoti savo pajamas, tačiau kažkodėl nenori, kad tas pajamas deklaruotų tie, kurie gyvena iš taksi vairuotojų uždirbamų pajamų.

Bandžiau prieštarauti, sakydamas, kad tos vasario mėnesio plačiai nuskambėjusios akcijos būtent ir turėjo tokį tikslą, tačiau buvau nužvelgtas žvilgsniu, kokio susilaukia vaikai, paklausę, kur gandrai palieka vaikus tuo metų laiku, kai kopūstai dar neužaugę.

Tuo mūsų pokalbis iš esmės ir baigėsi, o už kelionę nuo oro uosto iki namų sumokėjau įprastus 26 litus, tai yra, maždaug tris kartus mažiau nei būčiau mokėjęs pagal “oficialius” Vilniaus oro uosto taksi tarifus.

Tikriausiai ilgainiui būčiau pamiršęs šią kelionę ir pokalbį su taksi vairuotoju, jei šią savaitę nebūčiau žiniasklaidoje pamatęs nuotraukos, kurioje finansų ministrė I.Šimonytė bando įbrukti skrajutę apie šešėlį taksi vairuotojui.

Tada pagalvojau – geriau jau ministrė, kartu su skrajutes dalijusiu premjeru ir kitais ministrais būtų įsėdusi į tą taksi ir sukdama ratą Gedimino prospektu, pabandžiusi tikrovėje išsiaiškinti, ar Lietuvoje yra vietos šešėliui.

Nes važinėjant tarnybiniu automobiliu jo dažniausiai nesimato.

(7 balsų, vidurkis: 4.43 iš 5)
Loading...
  • Auksinis kardas

    Arba tai erdvė išsamesniam žurnalistiniam tyrimui. Būtų geriausia, jei kiekvienas darbus dirbtų pagal didesnę kompetenciją (funkcija+įgaliojimai+patirtis).

    • Baisuoklis

      Aha. Labai butu įdomu paskaityt kokią procedūrą reikia praeit norit būti taksistu. Ir kas, asmeniškai, padėjo parašus ant tąjį algoritmą aprašančių dokumentų?

  • Izbliondimas

    Paprastai naudojuosiu tik tais taksi, kurių operatorės, nurodžius maršrutą, iš karto pasako kainą.
    Tad aš nuo Žirmūnų iki oro uosto, o taip pat atgal, – neviršiju kol kas 14 Lt. Prieš keletą metų buvo 12 Lt.
    O kai užsisakėme nežinomą firmą (nebeatmenu jau ir kodėl, tiesiog gal per skubėjimą), o po to apsimetęs, vietoje tos firmos atstovo, prisitatė „dušmanas“, – teko apkloti 65 Lt. Tiesiog, buvau pats kaltas leidžiamas vagiui apmulkinti…

    O kai po tų taksistų bei taksi keleivių bei valstybės vagių areštų važiavau, – tai taksistas atvirai varė ant miesto valdžios, – ir tokiais apitetais, kad vagims tokie net nesakomi yra, manau.
    Nebuvo kada per trumpą kelią diskutuoti su taksistu, – tad geriau išklausiau jo nuomonę ir tiek. Juo labiau, kad jo nuomonės žodžiais nebepakeisi, kaip ir aplamai gyvenime, jei neturi reikalą su lengvatikiu (reklamų auka ar pan.)…

  • jonas

    Man tai įdomu kodėl atsakingos intitucijos tokios abejingos mokesčių nemokėjimui prekybos/paslaugų srityje?

    Atvejis 1: Viena iš kinietiškų prekių parduotuvių, randasi Mada PC. Prie kasos visuomet stovi savininkų šėimos narė ir „muša“ čekius. Sakau „muša“, nes prekių kaina suskaičiuojama kalkuliatroiumi ir į kasos aparatą suvedus sumą, nedaromas toliau jog veiksmas, t.y. prikėjas sumoka pinigus – čekis neišmušamas, o suma nunulinama iš kasos aparato. Turi primigytinai stovėti ir parodyti – laukiu čekio, tuomet jis yra išmušamas. Galvojau tai yra pavienis atvejis, bet kiek ėjau su žmona į tą parduotuvę – visuomet tas pats.

    Atvejis 2: Jeigu pirmąjį atvejį, būnant naiviu, dar galima pavadinti paveiniu, tai sakykit kaip pavadinti internete paplitusią prekybą, kai užsakomos prekės iš JAV ir moterys, kurios tau parduoda/užsako prekes ima tarpininkavimo mokestį. Prekės atvežamos išvengiant muitų, todėl daug kas taip užsakinėja drabužius iš JAV už gerą kainą. Galima būtų sakyti jog šitos „mamos“ su savo „smulkiu“ bizneliu yra nekalta smulki žuvis, tačiau, pamatęs kaip viena tokių gyvena aš netekau amo.. Neskaitant to jog kita tokia moteris mano žiniomis „verslą“ buvo užsukusi iki to lygio, kai apyvarto viršijo tą sumą, kai jau reiktų mokėti PVM, supermama.lt forume pirkdavo reklamą, tačiau jų verslas nebuvo net registruotas. Kai perkama iš tokių asmenų, visuomet prašoma nurodyti mokėjimo paskirtį taip jog ši neinkriminuotų pardavėjų, o pervedama ne pačiai moteriai, o jos vyrui ir pan.

    Kita panaši šio fenomeno pakraipa yra dar atviresnė, ji sukasi daugiausia aplink puslapius kaip manodrabuziai.lt, kuriame net atsirado skiltis „krautuvėlės“ nariams, kurie akivaizdžiai užsiima komercinio pobūdžio prekyba, o ne naudotų daiktų mainais/pardavimu. Tačiau paklauskite kiek šių asmenų turi bent kažkokį komercinę veiklą/verslą legalizuojantį dokumentą?

    Suprantu jog žmonės nenori permokėti už nekokybiškus drabužius ir avalynę, kiekvienas nori pirkti prekę pigiau ar užsidirbti iš prekybos. Negali šių žmonių lyginti su multimilijonines machinacijas darančiomis asmenų grupėmis. Tačiau reikia nepamiršti, jog norėdami sukurti modernią visuomenę ir valstybę, kurioje gyventi gera ir kuri turi pakankamai finansų pasirūpinti savo žmonėmis, turime visi vadovautis vienodais standartais.

    Gerb. A. Račai, kodėl valstybė neskina šito žemai kabančio vaisiaus ir nepjauna per šešėlinę ekonomika, kuri ne pasakose ir paskojimuose, o čia, aplink mus. Kas trukdo nubausti tuos pardavėjus, kurie nemuša, ne kas dešimto, o kiekvieno čekio, ar tuos e-prekeivius, kurie išvis net nelegalizavę savo verslo, kraunasi turtus?

    p.s. Aš suprantu kad yra sritis nusikaltimų, kuriuos sunku įrodyti, kaip anaiptol Vilniuje esantis sproto klubų tinklas, kuris vieną kartą sugalvojo išmušinėti čekius kasos aparatuose atsukę datą per kelis mėnesius atgal, tai buvo nesunku pastebėti pirkėjui, nes banko kortelės kvitas buvo su kita data negu kasos aparato čekis, tačiau suprantu – tokius nusikaltimus sunku nustatyti.

    • Kiek teko su vienu lenkų tautybės piliečiu kalbėti, Vilniaus rajone oficialiose kaimo parduotuvėlėse cigarečių pakeliai su LR banderolėmis pakabinti tik dėl vaizdo. Iš po prekystalio savaime aišku neišmušant čekių parduodamos kontrabandinės cigaretės, apskaita matyt atskira. Kas nors girdėjo per paskutinius metus bent kokios kovos su kontrabandos realizacija atvejus? Aš ne. Patikėkit labai įdomus jausmas kai tau pasako, kad čia stebuklų šalis. Buvo ir šiame tinklaraštyje aprašytas atvejis apie kažkokią bobutę pagautą berods su bloku kontrabandinių cigarečių, atrodo Kalvarijų turguje. Tai vat žmonės kalba, kad prie tų iš kurių ta bobutė ima tas cigaretes niekas pirštų nekiša. O kodėl? Na todėl, kad matyt geriausios pajėgos iki tol dirbo Garliavos klausimais. Ironija aišku.

    • Auksinis kardas

      Dėkui, jonai, kad jums rūpi. Gera pradžia. Klausimas „kodėl“ gali būti atsakytas: reikalinga organizuoti metodiškumą, kuris leistų kvalifikuotai nustatyti pažeidimus, ir juos sutvarkyti. Viena dalių yra institucinė – reikalingos pakankamos pajėgos reaguoti į signalus ir tikrinti. Čia galėtų geriau šnekėti specialistai, bet valstybėje tokios pajėgos turėtų būti pakankamos apimties, kad našiai dirbti su visais gaunamais signalais. Kebliausia, ko gero, yra pati signalų – tikrinimo taškų dengimo dalis. Tai, su kuo jūs susiduriate veikdami kasdien niekada neprilygs tam, ką galėtų stebėti ribotos kontroliuojančios pajėgos. Ta prasme, viską matančios akies nėra, ir vargu ar praktiškai būti gali. O todėl, labai svarbu yra pačių piliečių įsijungimas į tokį monitoringą. Kalbant nelabai patraukliais pavadinimais – reikalinga ne tik pastebėti, bet ir dorai pranešti kam kieno kaltę, neprideramą elgesį, įduoti (įskųsti). Reikalinga pratintis naudotis pasitikėjimo telefonais, raštiškai kreiptis į institucijas su užklausimais, į kuriuos turės būti duotas atsakymas. Išlavinus tokį budrumą ir institucijų reakciją, reikalai turėtų nedaug priežasčių nesikeisti.

      • Rytis I

        Kolkas Vilniaus „viską matančioji“ (arba „žvitrioji“) akis yra Zuokas. Pajudėjus „Vilnius veža“ projektui link taksistų ir dispečerinių nutipeno ir valdininkai. Taip, nuteistasis geriau žino kur slepiasi tūlas šešėlis, jam bus paprasčiau atstatyti ir teisingumą.

      • Taškas

        Būtent -įduoti (įskųsti) – „Vardan tos…“

        Pokarinėje Suomijoje suklėstėjo naminukės varymas. Gal mąstai buvo tokie dideli, jog Prezidentas Kekonenas inicijavo įstatymą:
        degtindario VISAS turtas konfiskuojamas, 1/2 inkognito atitenka skundikui, 1/2 valstybei ir išlaidoms išgryninti aną dalį.

        Suveikė labai greit ir gerai, nors, kaip žinia, suomiai tokie savotiški, lėtapėdžiai, išdrįsę ne žodžiais pasipriešinti rusams, o po karo išvystę ekonominius santykius būtent su TSRS.

        • Izbliondimas

          Patiko Jūsų komentaras.
          1. Kovos būdų iš tiesų yra, su bet kokiomis problemomis (kad ir dėl greičio viršijimo, paimu lengviausią atvejį, kai už greičio viršimą, pavz. 10 km./val, – auto konfiskavimas, bauda 3000 Lt, na ir atsisveikinimas us teisėmis, sakykime 1 metams). Kai kuriems būdams neturime vykdytojų Lietuvoje, tas irgi faktas. Juk matome, kad yra gdalykų, kurių vykdymui Lietuva sunkiai randa ir vieną pilietį…☺
          2. Dėl gynybos ne žodžiai ir draugavimo (juk, matėme, kaip suomiai suklestėjo, aprūpinę buv. TSRS margarinu, dar kažkuo…).
          Taigi.
          Problema, kad mūsų tautietis labai bailus, kai pradeda vaeikėjauti, atseit, patriotai, t.y. „patriotai“.
          Štai, kai buvo nuverstas Sąjūdis, o ėmė veikti tuomet tuoj po 1990 m. antras sąjūdis, – kaip visi pritilo tuomet…☺
          Dabar gražiai buvo paminėtas a.a. Petkus. O tuomet… ne tik jis, kai siautėjo tie naujieji, tautiniai „bolševikėliai“ „patriotėliai“… ir kai visa Tauta ausis suglaudusi tylėjo… kol pasitaikius progai (atidarius kai kuriose valstybėse įvažiavimus, legalius), išsibėgiojo. Va teip, būna. O gal buvo ir ne teip, čia kiekvienas supranta, pagal tai, kaip jis sugebėjo būti apmulkintas, kaip lengvai patiki melu…☺

  • Nesvarbu

    Šioje šalyje ne tik yra vietos šešeliui, bet be šešelio nebutu ir šios šalies ekonomikos. Tiesa, dar Europos sąjunga nemažai prisideda.
    Kai tik pamačiau, kad Finansu ministre išejo i gatves su lankstinukais, supratau, kad visi budai jau išbandyti ir nepateisinti. Liko tik apeliuoti i sąžinę. :)

  • Stogas

    Gal kas nori is Aerouosto uz 50 lt but perveztas ?

  • olands

    Na kaip pamatyti seseli tai anokia cia jau didele problema, laiko klausimas. Bet kai bobutes palangoj ir grybautojai mokes mokescius, nebebus kontrabandiniu cigareciu ir vaistu, seselis bus pazabotas, tai jau tikrai gerai lietuviai gyvens , kaip skandinavijoj turbut. ar dar geriau.

  • aidas

    mokesčiai..mokesčiai …mokesčiai..mano galva kas vengia moketi mokesčius..
    visokie verslininkai goduoliai (tikri kapitalistai);
    nepiktybiniai arba tokie,kuriems sistema sudetinga( bobutės);
    netikintys ,kad jų sumokėti mokesčiai bus panaudoti visuomenės( tai yra ir jų pačių ) labui( pažūrėkim kaip seimūnai gyvena).
    Manau,kad pastarųjų ,ypač po Garliavos įvykių,padaugės….valdžia su savo bejėgiškumu pati sau kasa duobę…bet matyt taip jau turi būti…

    • Nuomonė

      Kas yra valdžia. Tam tikras mentaliteto ir intelekto mišinys gal. O kai mentalitetas didžia dalimi sovietinis, o intelektas didžia dalimi tik tariamas … – tokia ir valdžia, tokie ir sprendimai, gal tiksliau bandymai, dažniausiai klaikūs ir neadekvatūs… o kodėl gi ne, nes atsakomybės jokios, o rinkėjas naivus, trumparegis ir dar su dažnais atminties sutrikimais.

  • Giedrius

    Tarkim, turi verslą. Maža parduotuvė mažame miestelyje. Prie visų prekių, pirmo būtinumo, antro ir t.t. parduodamos ir cigaretės. Nuo cigarečių pakelio parduotuvei lieka, jeigu esu teisus- 10~15 ct. Mažuose miesteliuose yra „juodieji sąrašai“ lojaliems klientams, kuriems pastoviai trūksta pinigų (Vilniuje irgi taip yra, Basanavičiaus gatvėje, mažoj parduotuvėlėj vieną kartą mačiau lojalių klientų sąrašiuką). Taip gaunasi, kad paskolini 7 litus, ir mėnesį lauki „išsvajotų“ +15 ct. Kodėl negalima užsidėti proto ribose, pagal savo nuomonę antkainio prekybininkams ? Nes man atrodo, kontrabandininkai ir kontrabandos paskutinis platintojas daugiau uždirba, nuo vieno pakelio, negu mūsų legalus, mokesčius mokantis verslininkas, kuris negali net padoraus antkainio užsidėti cigaretėms. Gaunasi užburtas ratas, neduosi į skolą- prarasi klientą(kuris mėnesio gale visada atsiskaito), nepardavinėsi cigarečių- prarasi klientus, kurie rūko, jie pasirinks kitą parduotuvę, kurioje jų yra ir nusipirks ten likusias reikalingas prekes. Su kontrabanda atrodo viskas paprasčiau. Turi, užsidėjai antkainį, pasistatei dėl reklamos su lietuviškom banderolėm( kaip čia kažkas minėjo) ir trauk iš prekystalio kontrabanda. Vienintelis būdas užsidirbti iš cigarečių, jeigu nesi nei valstybė, nei cigarečių gamintojas.

  • Ingrida Šimonytė

    well, pastabą apie tarnybinį automobilį praleisiu. Spėju, kad savo dažnai pėščiomis kojomis pamatau daugiau nei visažiniai ir visamačiai. Bet ir taksi paslaugomis naudojuosi (nesigąsdinkit, už savo atlyginimą, jeigu savo atlyginimą po mokesčių jau galiu drįsti laikyti jau savo pajamomis, o ne biudžeto lėšomis :)). Taigi, tiek apie galimybes orientuotis aplinkoje.

    Apie patį orientavimąsi – drįstu teigti, kad problema yra gerokai subtilesnė, nei „įlipk į taksi, pakalbėk su žmonėm ir suprasi“. Verslo liudijimų taksi veiklai nėra, bet tai – detalė. Taksi veikla, kaip bet kokia veikla, galima verstis individualiai, t.y. savarankiškai ir nepriklausomai, deklaruojant pajamas, sąnaudas ir pelną. Self-employed juk nėra kažkoks kosmosas, nesuvokiamas Lietuvos sąlygomis. Tokiu atveju pats esi atsakingas už savo veiklą ir mokamus mokesčius, kurie yra mažesni nei samdomo darbo, tačiau juk negalima neigti, kad individualaus verslo atveju ir rizika yra didesnė, be to, pats sprendi savo darbo laiko, atostogų, ligų ir visokius kitus klausimus. Būna? Būna. Visiškai įsivaizduoju tokį taksistą verslininką mažesniame miestelyje, kur gal jis vienas toks ir tėra, o visas „centriuko“ paslaugas atlieka jo mobilusis telefonas. Už verslo liudijimą, kai mokesčiai priklauso nuo savivaldybių tarybų priimtų „fiksuotų“ sprendimų, tai pažangiau – mokami mokesčiai priklauso nuo gaunamų pajamų, o tiksliau – veiklos pelno, kuris žinoma gali būti ir kiauras nulis (tikras ar tariamas).

    Labiausiai gaila, kad realybėje per dažnai tenka prisiminti mano kolegos nuomonę, su kuria niekada negalėjau sutikti ir dabar nenoriu. Jis teigė, kad įstatymai turi būti rašomi „žulikams“, t.y suvaržyti, uždrausti, apriboti viską, ką tik galima, nes kitaip būtinai pasinaudos kažkas kam nepriklauso. Panašu, kad ir individualios veiklos sąvoką ir su ja susijusias nuostatas sau bando „apsivilkti“ tie, kuriems tai nepriklauso, o kitos susijusios šalys tik padejuoja, bet sutinka tame dalyvauti. Ir mano, kad tai „valdžia“ kažkaip turi tuos klausimus imti ir sudoroti, kitiems žiūrint iš už kampo ir laukiant, kuo čia baigsis. Klausimas, ar Jūsų minėtas vairuotojas apskaitoje, kurios tvarkymo dabar turbūt desperatiškai bando išmokti apsimesdamas „verslininku“ deklaruos mokėjimus už paslaugas, tam kad galėtų tas sumas apskaityti sąnaudose? Veikiausiai ne, nes neturės jokio dokumento, o ir šiaip… Vadinasi, nedeklaruos gaunamų pajamų. Kai nuo lapkričio pirmosios įsigalios pareiga išduoti kvitą keleiviui, neišduos kvito. Keleivis ir neprašys.

    Keista ir simptomatiška yra tai, kad prieš kurį laiką į FM kreipėsi profesinės sąjungos, kurių vardo neminėsiu, ir pasiūlė „suvienodinti individualios veiklos ir samdomų darbuotojų socialines garantijas“, nes kitaip jų atstovaujamiems taksi vairuotojams „neapsimoka“ individuali veikla. Bet ji ir neturi „apsimokėti“ – ji yra individuali arba ne, t.y. arba tai yra savarankiškas verslas arba tai yra samdomas darbas, kurį viena pusė (su kitos ir net profsąjungų sutikimu) bando „pavožti“ po apmokestinimo tvarka, kuri skirta visai ne tam. Taigi, niekas nekelia klausimo taip : „žiū, jie ten bando po individualia veikla maskuoti faktinius darbo santykius, darykite kažką su tuo“. Klausimas keliamas kitaip: „duokit mums biuletienių ir mes galime būti nors ir poetais ar žirgų kaustytojais“. Taigi, tikrai nereikia niekam lipti iš tarnybinio automobilio tam, kad numanyti ar įsitikinti, jog po kontrolės institucijų veiksmų schemą bandoma kiek upgrade’inti, bet ir toliau didžiąją dalį reikalų tvarkyti in „hard cash“. Šitoms schemoms užkardyti, žinoma, naudosime prieinamas pagal Mokesčių administravimo įstatymą priemones. Tačiau be adekvataus proceso dalyvių (keleivių, vairuotojų, profesinių sąjungų) požiūrio, tas darbas yra daug klampesnis nei galėtų būti. Apie tai iš esmės labiausiai ir buvo Jūsų ironizuojama trečiadienio akcija.

    • Nuomonė

      Gerb. Ingrida,
      Nuoširdžiai Jūsų gaila, nes su normalia blaiviai mąstančia nekorumpuota komanda galėtumėt daug nuveikti šalies labui. Galbūt vieną dieną.

  • Taškas

    Žuvis pūva nuo galvos, o valoma nuo uodegos. Tai signataro Sakalo žodžiai.

    Galva demokratinėje visuominėje – partijos, uodega – mes- piliečiai (partijas vairai, jei kas)

    Visų partijų finansuose yra šešėlių- tą pripažįsta visi.
    Mūsų valdžios- visos trys – kovoja su tais šešėliais. Bent jau vaizduoja aktyvius veiksmus metų metais aiškindamiesi kniaziaus partinius piniginius šešėlius.

    Ketvirtoji valdžia irgi vaizduoja, kad vaizduoja. Kas jau kas, o žurnalistai supranta, kad kuo daugiau pinigų turi partijos, tuo geriau būtent jiems.

    Perpetum mobile.

  • nesv@rbu

    O tas Ingridos kolega labai teisus, istatymai Lietuvoje turi buti rašomi žulikams. Galioje paprasta taisykle, jeigu yra istatymas, turi buti, (tikrai turi buti..) ir ‘apstatymas’.
    Lietuvoje netgi jau kuriasi portalai, kur dalinamasi patarimais, kaip išvengti mokestiniu prievoliu.
    Priimčiau, aš tą Šimonyte pas save po šios kadencijos skaičius ji kramto, kaip turi buti, tik kad UAB’o visa buhalterija juodai juoda. Gali kilti interesu konfliktas.

    • Gintautas

      Tai kad ministrė nėra buhalterė… Nors jei pas tamstą buhalterija visa „juoda“, tai iš kur galėtum žinoti skirtumą? :)

  • nesv@rbu

    Finansininke ar buhaltere, nematau skirtumo. Jeigu jums patinka imantrus pavadinimai, tebunie.
    Pagaliau pareigybes nuostatai, tai darbdavio ir darbuotojo susitarimo reikalas. Ir tai niekaip nelemia buhalterijos spalvine gama.

  • ka

    tamsta su savo honda laikykitės KET ir nevažinėkite per raudona šviesoforo signalą

  • Su VNO taksi teko susidurti ir man. Grįžau vėlai naktį. Lėktuvas vėlavo, leidomės 3-ią nakties. Mobilus išsikrovė, buvau pavargęs ir mieguistas, sėdau į Martono taksą (2010 vasaris, -20C, ten kur gyvenu naktiniai autobusai nevažiuoja). Taksometrui rodant 80Lt (gyvenu kitame Vilniaus gale), vairuotojo paklausiau, ar jis bent žino, kur važiuoja. Iš atsakymo supratau, kad nelabai. Vairuotojas „užnulino“ skaitliuką, važiuojam iš naujo. Grįžau namo už 110Lt berods. Buvo žiauriai pikta, bet triukšmo nekėliau – nebuvo didelės prasmės ieškoti problemų.

  • logo

    Gal tekstas su gūgliaus pagalba verstas ? kad yra likusių neišverstų žodžių :)