Demagogiją paskleidęs J.Razma tyli, už jį kalba D.Kreivys

Šiaip tai man truputį keista, kad pirmiausia demagogijos dozę paskleidžia TS-LKD vienas iš vadovų Jurgis Razma, ją paplatina buvusi ministrė Rasa Juknevičienė, o atsakinėti į kritiką bando buvęs Ūkio ministras Dainius Kreivys…

O bet tačiau kadangi esu demokratiškas ir gerbiu visas normalia žmonių kalba reiškiamas nuomones, manau, kad turi būti išgirsta ir ši. Gal po to dar atsilieps ir gerbiamas Jurgis…

*************************

Rimtai kritikai reikia rimtesnių argumentų

 

Gerb. Artūrai,

Jūs viešai suabejojote A. Kubiliaus Vyriausybės ir ministro A. Sekmoko kompetencija, nes, Jūsų manymu, XV-oji Vyriausybė ir ministras A. Sekmokas nekompetentingai tvarkė saulės elektrinių plėtrą ir tai sukėlė žinomas problemas.

Reikia pastebėti, kad Jūs paviršutiniškai analizuojate situaciją:

1.     Atsinaujinančių energetinių išteklių įstatymą, reglamentuojantį ir saulės elektrinių plėtrą, parengė ne Vyriausybė ar A. Sekmoko vadovaujama  ministerija, o Seimo sudaryta darbo grupė. Vyriausybė turėjo daug esminių pastabų Seimui, bet į jas nebuvo atsižvelgta. Už įstatymo priėmimą (2011 05 12) balsavo visų partijų atstovai, įskaitant dabartinį Premjerą A. Butkevičių, aplinkos ministrą V. Mazuronį ir visą socialdemokratų frakciją, tuo tarpu kai pats buvęs Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius už šį įstatymą nebalsavo.

2.     Tačiau esmines saulės energetikos problemas sukėlė ne Seimo priimtas įstatymas, o už įstatymo įgyvendinimą atsakinga nepriklausoma Valstybinė kainų ir energetikos komisija, kuri pati savarankiškai nustato tarifų nustatymo metodikas ir nustato pačius tarifus. Šiuose savo sprendimuose komisija yra visiškai nepriklausoma nuo Vyriausybės ir Seimo, ir tokia nepriklausomybė apsaugo tarifus nuo politikų įtakos, bet, galbūt neapsaugo nuo pačios komisijos klaidų ar nekompetencijos. Iki šiol lieka neaišku, kodėl komisija nustatė 1,4 – 1,8 Lt tarifą už 1 kWh elektros, pagamintos saulės jėgainėse, kai paprasta logika sako, kad būtų užtekę 60–70 cnt. Toks tarifas, kokį nustatė komisija leidžia investuotą į saulės jėgaines litą susigrąžinti per 4-5 metus, kai kitose energetikos šakose jis susigrąžinamas per 10-15 metų. Tokie „pernelyg dosnūs“ tarifai sukūrė saulės energetikos burbulą, kuris pradėjo sparčiai pūstis 2012 m. rugsėjo – spalio mėn., ir dėl to kaltinti XV Vyriausybę nekompetencija yra tiesiog nekompetentinga.

Lygiai taip pat ir kiti priekaištai tiek dėl Ignalinos uždarymo ar IBM projekto, apie kuriuos jau ne vieną kartą buvo nuodugniai rašyta, yra tiesiog paviršutiniški.

Vertinant Vyriausybės darbą reikia pasirinkti arba neigiamos propagandos stilių, arba kompetentingą analizę. Kai bandoma vienu metu atlikti abu darbus, nukenčia rašytojo autoritetas.

Pagarbiai

Seimo narys

Dainius Kreivys

(1 balsų, vidurkis: 1,00 iš 5)
Loading...
  • „Tačiau esmines saulės energetikos problemas sukėlė ne Seimo priimtas įstatymas, o už įstatymo įgyvendinimą atsakinga nepriklausoma Valstybinė kainų ir energetikos komisija, kuri pati savarankiškai nustato tarifų nustatymo metodikas ir nustato pačius tarifus. Šiuose savo sprendimuose komisija yra visiškai nepriklausoma nuo Vyriausybės ir Seimo, ir tokia nepriklausomybė apsaugo tarifus nuo politikų įtakos, bet, galbūt neapsaugo nuo pačios komisijos klaidų ar nekompetencijos.“(D.Kreivys)

    Kiek suprantu, jei Seimo priimtame įstatyme yra spragų, tai jokia komisija tų spragų neištaisys. Savo sprendimus komisija priima įgyvendindama įstatymus, o ne juos keisdama. Kai reikėjo perskaičiuoti 1 kWh kainą, Seimas pakeitė įstatymą, o komisija jį įgyvendino. Tai, ar komisija visiškai nepriklausoma nuo Seimo, ar priklausoma nuo Seimo priimtų įstatymų?:)) Keista, kai Seimo nariai skaito tik tas įstatymų nuostatas, kurios gali pateisinti jų neatidumą arba norą matyti tik tai, ką nori matyti, ir kaltina komisiją, kuri įgyvendino nevykusį įstatymą:)) Žinoma, reikėtų ir tas aptariamo įstatymo nuostatas pasiskaityti, bet labai tingisi – gal geriau tegu Tautos atstovai tuo užsiima. Sėkmės:))

  • Auksinis_kardas

    Kainų kontrolės komisija niekada nesukurs struktūrinių saugiklių, kurių iš esmės ir trūksta. Na, pasikeitė reikalingos įrangos kainos (jos ir toliau keisis), atsirado ženklesnis prasilenkimas tarp savikainos ir supirkimo – ar tai komisija turi sugalvoti mechanizmą, kaip užtikrinti laike ir erdvėje efektyviausią tarpusavio sąveikos mechanizmą? Juk čia ne tarifo klausimas. Vakar buvo patrauklu 1,40 Lt, poryt bus patrauklu ir 0,50 Lt – kaip siūlysite komisijai tvarkytis su ilgalaikiais įsipareigojimais, kai šitaip ženkliai skirtųsi supirkimo kainos? Tipiškas D.Kreivio atsikalbinėjimas, nevertas gaištamo į jį žiūrėti laiko. O jau užmandrinta pabaigėlė… Taip ir gyvename.

  • martelis

    Man jau seniai atrodo, kad Lietuvoje prisikūrę pernelyg daug absoliučiai nuo nieko nepriklausomų institucijų… Neva taip apsisaugoma nuo politikų kišimosi..? O kaip yra iš tikrųjų? Ką, į tas komisijas patenkama be partijų palaiminimo ar protegavimo? 

  • sataniuga

    „Šiuose savo sprendimuose komisija yra visiškai nepriklausoma nuo Vyriausybės ir Seimo, ir tokia nepriklausomybė apsaugo tarifus nuo politikų įtakos“ – idiotizmas, kadangi Seimui yra pavaldžios visos tarnybos, Seimo valia tokia nuostata bus pakeista per 5 min. Tas, kuris taip rašo, nevertas savo vietos, kadangi neturi nei kompetencijos, nei išmanymo.

    • Auksinis_kardas

      Na, čia jau persūdyta, nes tam tikra tarifo nustatymo autonomija, savarankiškumas – tiesiog privalomi komisijai užtikrinti, priklauso atriboti nuo paskirų politinių įtakų. Ir taip, tikimės, būtent ir yra. Komisija turi savarankiškumą pagrįstai fiksuoti, skelbti jos nustatytą tarifą, čia Seimui ją visaip šokdinti nedera ir nederės.

      Tačiau: komisija negali organizuoti sistemos, kurios rėmuose įgalūs parduoti saulės elektrą subjektai nenuvarytų valstybės į skolas vos tai jiems labiau apsimoka ar užšviečia, kaip kad nutiko šį kartą. Buvo ilga tyla, ir saikingas judėjimas reikalinga kryptimi, ir jokio apčiuopiamo finansinio iššūkio valstybei ir jos žmonėms. Kol vieną gražią dieną toks biznelis netapo tokia nacionaline mada, kaip dėvėtų automobilių perpardavinėjimas. Aišku, kad tai buvo netikėta. Tačiau atsakomybė už tai tenka tiems, kas pakankama apsauga nuo staigmenų nepasirūpino. Kaip jau minėjau, įsivaizduoju, kad kvota, konkurencija dėl jos, ar tikslinė birža su konkurencija, dalies kainos dotavimas – tokios priemonės galėtų sukurti tai, ko šiandien ir pritrūko, tam tikras ribas ir ne vien verslininkams naudingas varžybas. Tiesą sakant, ir prisidėtų prie verslininkų, o ne primityvių spekuliantų sudalyvavimo šiame sektoriuje.

      • sataniuga

        Vokietija, beje žagsi nuo „pigios“ saulės energijos. Lenkija ir Čekija stato srovės ribotuvus, kurie neleis piko metu (daug saulės, daug vėjo) pirkti energijos iš vokiečių iš karto stabdant savo anglių ar dujų elektrines

        • sataniuga

          Kol kas Vokietija priklauso nuo užsienio galios, didžiausia trukstamos energijos dali Vokietija perka iš Prancūzijos. O šiaip visi rašantys apie 21 a. projektus, tegu pirma paskaito apie ITER projektą, kuriame dalyvauja ta pati ‘atomo atsisakius“ Vokietija. Beje, apie tai praktiškai nerašoma jų žiniasklaidoje, štai taip šypsosi mūsų demokratija

          • Simocha

             ITER nėra panacėja nuo visų energetikos ligų. Čia kaip tas dalelių greitintuvas – arba pavyks įrodyti, kad galima suvaldyti termobranduolinę reakciją, arba – ne… Tiek tos naudos. Tam įrodymui bus išleisti milijardai, kurie gali dar įrodyti, kad jei ir suvaldys tą reakciją, tai tokios energijos kaina bus milžiniška. O ieškoma gi visai ne to – pigiaus, saugaus, efektyvaus ir sąliginai ekologiško energijos šaltinio.

      • M_a_u_r_a_s

        Tų priemoniu konkurencijai deja nebuvo, o fantastiškai aukšti tarifai ir bręstantys saulės elementų gamintojų masiniai subsidijavimai, bankrotai ir išsipardavimai krentant arba visai išnykstant subsidijoms buvo žinomi dar 2010-ais. Kad čia būta lobizmo, abejoti netenka, o neskaičiuoti pasekmių – ypač energetikoje, ūkyje – diletantizmas, arba vištakumas.

  • Pingback: Trumpas atsakymas D.Kreiviui | Artūras Račas()