„Delfi“ ir TS-LKD santykiai: „business as usual“ ar paprasčiausia prostitucija?

Pagrindiniu naujienų portalu save įvardijančio „Delfi“ santykiai su konservatorių partija man asmeniškai jau senokai kelia įvairiausių minčių ir klausimų. Pavyzdžiui, kodėl A.Kubilius ir V.Landsbergis yra kone mėgstamiausi „Delfi komentatoriai tarp visų politikų, nors A.Kubilius tikrai nepasižymi minties gilumu, o vaikai nėra pagrindinė „Delfi“ auditorija, tad garbės pirmininko pasakaitės neturėtų būti labai skaitomos. Nerasdavau atsakymo ir į klausimą, kodėl TS-LKD nariai „pagrindiniame naujienų portale“ savo mintis reiškia gerokai dažniau nei bet kuri kita Lietuvos partija, nepaisant to, kad ši partija nei didžiausia, nei valdančioji, nei labai kuo nors išsisskiria iš kitų. Nebent tuo, kad savo gretose turi R.Dagį ir M.Adomėną. Kita vertus, ne kartą teko girdėti, kad kitų partijų politikams paskelbti savo mintis „Delfi“ ne visada pavykdavo, nors portalas visada viešai deklaruoja, kad rubrika „Politiko akimis“ yra visiškai nemokama ir atvira visiems.

Nepriklausomose Lietuvos žiniasklaidos priemonėse, tokiose kaip "Delfi"vyrauja pliuralizmas, todėl čia galima surasti labai skirtingų politinių ideologijų atstovų pasisakymus

Nepriklausomose Lietuvos žiniasklaidos priemonėse, tokiose kaip „Delfi“vyrauja pliuralizmas, todėl čia galima surasti labai skirtingų politinių ideologijų atstovų pasisakymus

Iki šiol tie klausimai dažniausiai taip ir likdavo be atsakymų, o mintys – tik mintimis. Dažnai sau pagalvodavau, kad tarp „Delfi“ ir TS-LKD esama kokių nors sutarimų, galbūt net turinčių konkrečią finansinę išraišką arba patenkančių į BK 226 straipsnio apibrėžimą,  tačiau tie pagalvojimai taip ir likdavo pagalvojimais, nes jokių įrodymų neturėjau.

Bet turėjau pagrindo manyti, kad prielaidų „Delfi“ ir TS-LKD ne visai švariam bendradarbiavimui esama. Mat abi šalys patyrmo tokiuose reikaluose kaip ir turi.

TS-LKD požiūrį į žiniasklaidą ir jos papirkinėjimą prsimenu dar nuo 2008 Seimo rinkimų, kai M.Adomėnas buvo sudaręs sėkmingą sandorį su V.Tomkaus valdoma ELTA, kad ši per rinkimus nepamirštų, jog yra tokia partija TS-LKD. Teko girdėti, kad tą sutartį svarstė net pats partijos Prezidiumas su A.Kubiliumi priešakyje, tačiau nusprendė, kad nieko čia tokio ir kad per rinkimus galima dirbti ir su V.Tomkumi, svarbu juk rezultatas. Beje, rezultatas, kaip žinome, visų mūsų nelaimei, buvo.

Kalbant apie „Delfi“ dokumentinių įrodymų apie pasirašytas sutartis, priešingai nei M.Adomėno ir ELTOS atveju, neturiu, tačiau prisimenant 2014 metų Prezidento rinkimų kampaniją, trilinko Š.Černiausko nuotrauką, kai Pirmoji Ponia aplankė „Delfi“ redakciją (priminkite man, kurioje ji dar Lietuvos žiniasklaidos priemonės redakcijoje yra apsilankiusi?), įvairiausius „Delfi“ projektus, kuriuos Pirmoji Ponia globojo (o kai globoji, tai yra privaloma pirmame ir visuose kituose puslapiuose skelbti nuotraukas), tai pirmas dalykas, kuris ateina į galvą yra jau minėtas BK 226 straipsnis.

Tačiau – vėlgi pabrėžiu – iki šiol tai buvo tik mano asmeniniai pamąstymai, kurie rėmėsi įvykių stebėjimu ir tam tikra patirtimi žiniasklaidos rinkoje.

Bet šiandien jau manau, kad galiu teigti, jog buvau teisus – „Delfi“ ir konservatorių santykiai yra išskirtiniai. Ir aš drįsčiau juos įvardyti kaip „Delfių“ parsidavinėjimą. Nežinau tik ar už pinigus, ar už kokias nors kitas gėrybes. Gali būti, kad teisingi abu atsakymai.

Tai kas gi įvyko, kad mano nuomonė pasikeitė? Ogi Vilniaus mero rinkimų kampanija.

Dešinėje - tvarkingai parašyta, jog apmokėta, o kairėje - tai jokia reklama. Tai E.Samoškaitės analiinis straipsnis.

Dešinėje – tvarkingai parašyta, jog apmokėta, o kairėje – tai jokia reklama. Tai E.Samoškaitės analiinis straipsnis.

Tikriausiai pastebėjote tą gražią TS-LKD reklamą, kuri pastarąją savaitę sukosi „Delfi ir siūlė stebėti partijos, niekaip nesurandančios tinkamo kandidato į merus, debatus. Tai reklamai prikišti nieko negali, nes, kaip ir priklauso, ten parašyta, kad ji apmokėta iš konservatorių politinės kampanijos sąskaitos. (Beje, jei teisingai suprantu, tai užsakymo numeris ten nurodytas 2014-11-04, nors man susidaro įspūdis, kad ta reklama „Delfi“ pradėjo suktis anksčiau. Bet tai smulkmena, be to, galėjau ir apsirikti).

Taigi, faktas, kad „Delfi“ ir TS-LKD santykiai grįsti pinigine išraiška, kaip ir akivaidus, todėl pirkimo-pardavimo santykių tarp „pagrindinio naujienų portalo“ ir nykstančios partijos įrodinėti kaip ir nebereikia. Tiesa, nieko neteisėto čia kaip ir nėra. Panašiai, kaip „Gryno“ atveju, kai santykiuose tarp „Delfi“ ir Aplinkos ministerijos viskas buvo teisėta ar kaip teisėta buvo santykiuose tarp „Delfi“ ir Užsienio reikalų ministerijos skelbiant naujienas anglų ir rusų kalbomis, finansuojant tai iš kažkokios ten demokratijos plėtros programos, jei gerai atsimenu.

Tikriausiai teisėta yra ir tai, kad „pagrindinis naujienų portalas“ skiria dėmesio vienos iš nykstančių partijų kandidatų į Vilniaus mero debatams. Nieko neteisėto tikriausiai nebūtų galima įžvelgti ir pamačius, kiek to dėmesio TS-LKD kandidatų debatams „Delfi“ korespondentė E.Samoškaitė skyrė. Man pasirodė, kad daugiau nei vasarą vykusiems kandidatų į prezidentus debatams, bet galiu ir klysti. (Beje, smagu yra tai, kad būtent E.Samoškaitė, kuri yra pagarsėjusi tuo, kad prieš kelerius metus slapta įrašinėjo konservatorių posėdį ir paskui jį paviešino, buvo paskirta aprašyti debatus. Tikriausiai dėl to, kad jau turi reikalingos patirties).

Bet štai kalbant apie tai, kas buvo šalia išsamaus E.Samoškaitės straipsnio, šiokių tokių abejonių dėl teisėtumo gali kilti. Na,

Jei norite, kad delfi apklaustų savo skaitytojus kokiu nors klausimu, tai reikia tik paprašyti ir jie paskelbs balsavimą, kaip kad padarė su TS-LKD

Jei norite, kad delfi apklaustų savo skaitytojus kokiu nors klausimu, tai reikia tik paprašyti ir jie paskelbs balsavimą, kaip kad padarė su TS-LKD

pavyzdžiui, kaip reikėtų vertinti siūlymą skaitytojams balsuoti už vieną ar kitą partijos kandidatą, kai rinkimų kampanija jau prasidėjusi? Ar daug tokių atvejų esate „Delfi“ matę? O ar tai nėra papildoma paslauga partijai, kuri niekaip negali apsispręsti, kuris M.Adomėnas yra geresnis?

Ar teisėta yra siūlyti skaitytojams naujienų skiltyje žiūrėti tiesioginę transliaciją iš debatų, kuri yra pažymėta TS-LKD logotipu. Juk pagal visas taisykles – tai tiesioginė šios partijos reklama. Tačiau, priešingai nei aukščiau minėtas baneris, besisukantis „Delfi“ pirmame puslapyje, E.Samoškaitės straipsnis neturi prierašo, kada ir iš kokios partijos politinės sąskaitos, ši reklama yra apmokėta.

Pagaliau ar teisėta iš viso siūlyti nemokamą tiesioginę transliaciją iš partinio renginio naujienų skiltyje? Juk sunku patikėti, kad „Delfi“ tą patį nemokamai siūlys visoms partijoms.

Mano atsakymas būtų paprastas – neteisėta, tačiau jei paklaustumėte kokio VRK nario Justino Žilinsko ar tuo nariu buvusio Valdo Benkunkso, tai aš nežinau, ką jie atsakytų. Nes vienam teisiog nerūpi, o kitas – jau kandidatas.

Jei klaustumėte J.Žilinsko, ar tai yra TS-LKD rekalma, tai jis tikriausiai pasakytų, kad mato tik kregždutę ir širdutę, O V.Benkunskas dar pridurtų, kad spalvos yra žalia ir mėlyna

Jei klaustumėte J.Žilinsko, ar tai yra TS-LKD rekalma, tai jis tikriausiai pasakytų, kad mato tik kregždutę ir širdutę, O V.Benkunskas dar pridurtų, kad spalvos yra žalia ir mėlyna

Bet aš jų neklausiu ir pasakysiu paprastai: mano nuomone, „Delfi“ paprasčiausiai parsidavinėja. Tai yra, už pinigus, kuriuos TS-LKD sumoka už reklamą „Delfi“, kartu parduoda ir dalį turinio bei pasižada kitaip tą partiją pareklamuoti, kaip kad buvo padaryta minėtame E.Samoškaitės debatų aprašyme. Nežinau, ar sutartyje, kurią pasirašė „Delfi“ ir TS-LKD yra nurodyta, kiek E.Samoškaitė per rinkimų kampaniją turės parašyti straipsnių apie TS-LKD, nežnau, ar ten numatyta, kiek Š.Černiauskas per tą patį laikotarpį turės išpilti pamazgų ant kitų partijų ir jų kandidatų. Gali būti, kad nėra. Gali būti, kad šalia sutarties buvo dar ir sutarimai žodžiu. Niekas to tikriausiai, išskyrus M.Garbačiauskaitę ir M.Adomėną, nesužinos, o „Delfi“ juk tos sutarties nepaskelbs. Tik nurodys VRK jos sumą ir paskelbtų banerių skaičių, atitinkantį tą deklaruotą sumą. Visa kita: balsavimai už kandidatus, partijos logotipai, A.Kubiliaus „Delfi“ skelbiama Vilniaus vizija liks už ataskaitos VRK ribų.

Nes „Delfi“ yra „pagrindinis naujienų portalas“, nes jame lankėsi Pirmoji Ponia. Ir dar dėl to, kad visa tai „just business as usual“.

Nors, atidžiau pažiūrėjus, atrodo, kaip prostitucija.

Bet L.Slušnys ir jo Etikos komisija tikriausiai pasakytų, kad ir prostitucija gali būti etiška. Priklauso nuo to, kas klientas.

(16 balsų, vidurkis: 4.75 iš 5)
Loading...
  • Izbliondimas

    1988-1989 m., kaip ir po karo mūsų tuo metu suagę šeimos nariai nieko nebijojo.
    O va dabar kas darosi, žmonės bijo. Žiūriu nei vieno komentaro. O galvojome kad blogesnės sistemos kaip iki 1990 m. ir būti negali. O joi joi…☺

  • Kritikas Pikčiurna

    Įdomūs Artūro Račo pamąstymai, bet, manau, jis labai klysta, kalbėdamas apie pinigus. Kaip gali TS-LKD, užkietėjusi valstybininkų partija, švaistyti jiems skirtus pinigus iš biudžeto, kai jų taip trūksta saviems rinkimuose į SAVIvaldybes.

    O pagrindinis Lietuvos informacinis portalas “Delfis” negali parsidavinėti už pinigus, jie juk dirba iš idėjos, kaip tikri komunistai…

    Artūrai, reikia žiūrėti aukščiau ir plačiau, šią sąjungą užtvirtina Lietuvos Dalia (juk pats rašėte, kad aplankė) ir už jos stovintis likimo Pirštas. Čia, kaip ir “Nepriklausomybei” (toks laivas) pinigų negaila, kai toks “otkatas” vienose rankose ir “Gazpromui” nereikia daryti didelių dujų kainos nuolaidų, kai tokia
    išmani konkurencija…

    Kaip sakydavo karininkai sovietų armijoje: “Student, tut tebe ne universitety, tut dumatj nado!” (Studente, čia tau ne universitetai, čia galvoti reikia!).

    O Jūs apie Justiną Žilinską ir Valdą Benkunską – juk smulkmė, bet užsitarnavo…